Am modificat articolul ultima data pe: 29.11.20

 

De la rulare silentioasa si adaptabilitate ridicata la conditiile de drum si pana la o durata de viata mai lunga, motivele pentru care ar trebui sa iei in considerare un set de anvelope all season sunt suficient de multe pentru a-ti da de gandit. Afla din acest articol ce ofera concret aceasta categorie de cauciucuri pentru masina ta.

 

Te gandesti sa cumperi un set de anvelope all season pentru autoturismul personal si nu esti sigur daca merita sa faci investitia? Concepute ca o cale de mijloc intre versiunile de vara si cele de iarna, aceste variante sunt usor adaptabile la conditii variate de rulare. Evalueaza principalele avantaje pe care ti le ofera si decide daca poti beneficia de ele suficient de mult pentru a le trece pe lista de achizitii.

 

Stabilitate buna pe drumuri uscate sau ude

Profilul cu umeri similari cauciucurilor de vara asigura aderenta buna in curbe, iar canalele, ceva mai pronuntate in cazul acestor versiuni, permit evacuarea eficienta a apei, prevenind acvaplanarea si oferind o deplasare sigura, chiar si pe timp de ploaie puternica sau in zone cu drumuri joase, pe care s-a acumulat apa.

In plus, fata de optiunile de vara, acest tip de cauciuc iti ofera si o adaptare destul de buna la traseele acoperite cu strat subtire de zapada sau polei. Suprafata benzii de rulare si a umerilor este acoperita cu rizuri fine, dar numeroase, care asigura o aderenta sporita pe strat de omat sau teren cu gheata. Nu este nevoie deci sa stai stresat si cu ochii mereu pe prognoza meteo, pentru ca o masina dotata cu anvelope all season se poate deplasa usor si in primele saptamani de iarna.

Este insa o caracteristica potrivita pentru zonele in care anotimpul rece este de obicei bland, cu ninsori mai putin frecvente si cu temperaturi care coboara rar sub -5 sau -7oC. Daca locuiesti intr-o regiune montana sau iti petreci iarna intr-o astfel de locatie, modelele all season se pot dovedi uneori usor depasite de situatie si nu iti vor putea oferi aderenta necesara pe un strat inalt de zapada sau pe segmente lungi acoperite cu gheata groasa. In acest context este bine sa iei in considerare alternativa anvelopelor de iarna.

 

Durata de viata mai lunga

Modul de constructie si faptul ca sunt concepute pentru a-si mentine proprietatile intr-un interval de temperatura care acopera si valori pozitive si negative, ofera anvelopelor din categoria all season, de regula, o durata mai mare de viata. Daca vrei sa faci o verificare, la acelasi nivel de calitate, vei observa ca le depasesc pe cele destinate utilizarii in sezonul cald, cu pana la de 2 – 3 ori. Poti deci face economie substantiala de bani apeland la un astfel de set, daca conditiile de mediu le sunt prielnice.

 

Mai silentioase decat modelele de vara

Pentru ca au suprafata cea mai fina dintre toate variantele de anvelope si cel mai bun grad de elasticitate, se considera ca modelele de vara sunt si cele mai silentioase. Testele arata insa ca lucrurile nu stau chiar asa. Variantele de vara sunt orientate in general pe ideea de manevrabilitate superioara, principalul lor avantaj, pe langa rezistenta la temperaturi ridicate, fiind acuratetea reactiilor la viteza mare.

Zgomotul produs in timpul deplasarii este deci o caracteristica mai putin vizata de producatori, motiv pentru care, in timp, versiunile all season le-au cam ajuns din urma.

Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt gandite pentru deplasare sigura si confortabila. Manevrabilitatea la viteze mari este sacrificata pentru stabilitate si aderenta foarte buna pe toate tipurile de traseu (uscat, umed, ploaie, zapada), iar nivelul redus de zgomot creat in timpul rularii se incadreaza mult mai bine in profilul vizat pentru acest tip de cauciuc.

 

Circuli mai confortabil

Structura anvelopelor influenteaza modul in care masina reactioneaza atat la calitatea drumului pe care se deplaseaza, cat si la frane si curbe. Pentru ca versiunile de vara include margini mai rigide, care au rolul de a oferi o stabilitate mai mare la schimbarea directiei cand circuli cu viteza mare, sunt putin mai agresive cu masina. Alternativele all season ofera, prin comparatie, o calatorie mai confortabila si mai placuta.

 

Rezista bine la temperaturi reduse

Nu foarte reduse, insa la un nivel suficient de mic pentru a putea trece iarna cu ele, daca nu se intrunesc conditiile legale care iti impun sa dotezi masina cu un set conceput special pentru iarna. Atat timp cat zapada nu a dat navala pe strazi, cauciucurile all season iti permit sa rulezi sigur pana la -7oC. Materialul din care sunt construite se mentine suficient de moale si elastic pana la acest nivel, pentru a permite aderenta buna pe sol si a preveni alunecarea facila pe gheata din cauza rigidizarii.

 

Un singur set pentru tot anul

Daca te-ai saturat sa tot schimbi cauciucurile de doua ori pe an si ai vrea sa scapi de acest drum la service, poti incerca cu un set pentru toate anotimpurile, daca conditiile meteo iti permit. Modul de constructie permit acestui tip de anvelopa o adaptabilitate superioara la precipitatii si variatii de temperatura, care inseamna posibilitatea de a le folosi in cele mai multe luni ale anului.

Necesitatea de a le schimba cu o varianta de vara sau de iarna este conditionata doar de vremea de afara. Nici chiar cele mai bune anvelope all season nu pot functiona bine la -15oc sau la +30oC, dar, daca locuiesti intr-o zona cu clima blanda, nu va fi nevoie sa le supui acestui test.

Aderenta buna pe polei

Banda de rulare prevazuta cu crestaturi dese te ajuta sa te deplasezi in siguranta cu un set de anvelope all season si atunci cand drumul este, pe unele segmente, acoperit cu polei sau strat subtire de gheata. Cu acest tip de cauciuc, nu vei fi luat niciodata prin surprindere de zilele tarzii de toamna in care apa incepe ocazional sa inghete sau de diminetile de primavara in care iarna inca se mai face simtita, cu temperaturi sub zero grade. Opteaza pentru un astfel de produs daca vrei sa fii sigur ca ai stabilitate buna pe drum, indiferent de conditiile acestuia.

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments