Am modificat articolul ultima data pe: 30.05.20

 

Schimbarea capacelor rotilor masinii tale este una dintre micile interventii DIY utile in viata de zi cu zi. Sa ne uitam mai intai la utilitatea hubcaps-urilor, apoi la principalele tipuri, dimensiuni si materiale in care pot fi gasite. Si pentru a completa informatile despre acest subiect, vom discuta, de asemenea, despre cum se schimba, se intretin si despre dezavantajele lor.

 

Iti place sa conduci o masina deosebita, dar nu esti foarte incantat de rotile ei? Capacele de roti sunt printre putinele componente capabile sa transforme estetic exteriorul unui vehicul, indiferent de marca acestuia. Aceste accesorii sunt, in acelasi timp, o modalitate buna de a-ti personaliza masina cu gust, dar fara a cheltui o avere. Descopera aici ce trebuie sa retii despre hubcups-uri.

 

Definitie

Hubcap-ul este un accesoriu ales de proprietar pentru a decora masina. Ramane strict o chestiune de optiune si preferinta personala daca decizi sa montezi un set de capace sau nu, deoarece acestea sunt utilizate in principal pentru a personaliza si a decora roata. Nu protejeaza in mod indispensabil si nu au nici un folos in constructia si functionarea anvelopei. Pot fi instalate atat pe o masina noua, cat si pe un vehicul uzat.

 

Capac sau janta

Se poate intampla sa confunzi hubcap-ul cu janta atunci cand este vorba de fapt de doua elemente foarte diferite. Primul este mai degraba decorativ si optional, in vreme ce al doilea este de fapt o parte integranta a rotii: este legatura dintre osie si cauciuc. Drept urmare, janta este un element sine qua non, care insa poate fi montata fie singura, fie acoperita de un capac de roata.

Utilitate

Scopul principal al capacelor este de a decora rotile, mascand in acelasi timp jantele. Intr-adevar, daca acestea din urma sunt elemente esentiale pentru buna functionare a rotilor si a vehiculului in general, jantele conventionale nu sunt intotdeauna si estetice. Drept urmare, pot denatura designul vehiculului. Asadar, producatorii de masini aleg in general sa ascunda jantele si prezoanele vizibile prin adaugarea unui hubcap. Acesta este de obicei vopsit intr-o culoare metalica si are in centru logo-ul marcii producatorului.

Cealalta utilitate a capacelor de roti este de a contribui la reducerea acumularii de murdarie si de umiditate in jurul jantei. Deoarece acopera complet jantele vehiculelor (cu exceptia elementelor de design alveolare), hubcap-ul este dispozitivul perfect pentru a bloca diferitele elemente externe care pot murdari si deteriora jantele, cum ar fi pietre de dimensiuni mici si nisip, resturi de plante (frunze, crengute etc.), urme de ninsoare (mai ales de materiale folosite de autoritati pentru deszapezire), noroi si ploaie si, nu in ultimul rand, in situatia neplacuta a coliziunii cu un obstacol fix sau cu un alt vehicul.

 

Montare

De obicei, dupa ce ai facut achizitia unor capace de roti, in cazul in care vehiculul tau nu este dotat, din varii motive, cu astfel de accesorii, te vei intreba, in mod legitim, cum procedezi sau cui sa te adresezi pentru montare sau inlocuire. Chiar daca mecanicul tau va fi incantat sa-ti furnizeze acest serviciu contra cost, trebuie mentionat ca l-ai putea face singur fara sa-ti pui la bataie mari cunostinte tehnice si mult timp.

Indiferent daca te simti handyman in sufletul tau sau nu, poti sa te descurci, cel mai probabil, din simplul motiv ca instalarea acestor accesorii nu necesita nici o pregatire speciala si nu este complexa. Iata cei cativa pasi de parcurs:

In cazul in care rotile masinii tale inca au capace, scoate-le pe toate sau doar pe cel/cele de inlocuit (nu sunt necesare unelte, deoarece au un mecanism cu cleme, care nu a fost batut in cuie sau insurubat). Fixeaza cadrul noului hubcap (de obicei un cerc metalic) care va tine dispozitivul; trece supapa anvelopei prin spatiul prevazut in acest scop.

Atinge intreaga suprafata a capacului cu lovituri scurte (dar nu prea puternice, pentru a nu risca deteriorarea plasticului), in timp ce insisti in locurile in care se afla elementele de fixare. Incearca sa misti capacul usor pentru a verifica soliditatea montajului.

 

Material

Capacele de roti sunt disponibile din diferite materiale: plastic, pur si simplu acoperit cu un strat de vopsea lacuita, plastic granulat, material rezistent la impact si aluminiu cu crom, lucios sau perlat, ce ofera un design la moda.

Daca initial se preferau materialele mai nobile pentru masini, plasticul a aparut rapid ca o solutie majora pentru a scadea costurile de productie. Aspectul capacelor a fost progresiv imbunatatit, iar astazi diferentierea vizuala fata de jantele din aluminiu este uneori dificila.

 

Dimensiuni

In afara de criteriile estetice, va trebui sa acorzi o atentie deosebita dimensiunii capacelor, care corespunde standardelor specifice: producatorii respecta cele mai comune dimensiuni ale jantei. Pentru a afla, trebuie doar sa te uiti la peretii laterali ai anvelopelor tale. Acolo vei citi un numar corespunzator dimensiunii jantelor tale si, prin urmare, al hubcups-urilor – acesta este ultimul numar afisat. Capacele care se pot gasi in comert au, in general, dimensiuni cuprinse intre 13 si 17 inch.

 

Tipuri

Daca toate modelele de capace indeplinesc aceeasi functie, nu toate sunt realizate in acelasi mod, ci depind de atentia si importanta finisajelor in viziunea designerului vehiculului. Pentru a-ti personaliza cel mai bine masina si rotile sale, poti alege dintre mai multe variante: cu “spite” de mai multe forme, cu un numar de “ramuri” cuprinse intre 5 si 8, sau clasice, care acopera complet sau partial janta, sunt adecvate pentru orice tip de vehicul, si pot fi decorate cu sigla producatorului de masini in partea lor centrala.

Hubcaps-urile instalate pe rotile majoritatii automobilelor sunt realizate, in general, dintr-un singur bloc de plastic care insoteste roata atunci cand se roteste. Cu toate acestea, anumite tipuri de capace pentru roti, care sunt in mod clar mai mai scumpe, denumite “rotative”, includ, de exemplu, mecanisme care le permit sa ramana fixe atunci cand vehiculul circula, ceea ce face posibila mentinerea vizibila a logo-ului marcii in orice moment.

 

Intretinere

Este un capitol important pentru a mentine aspectul estetic al jantelor, in lupta impotriva coroziunii si in asigurarea longevitatii accesoriilor. Pentru aceasta, exista produse specifice de renovare, care redau stralucirea si aspectul de nou si produse de curatare casnica, pentru degresare si curatare eficienta chiar si a impuritatilor celor mai rezistente.

 

Dezavantaje

Principalul dezavantaj al unui capac de roata este montarea pe janta. Intr-adevar, desi multe sisteme de prindere au fost concepute pentru a imbunatati acest aspect, acestea tind totusi sa cada din cauza unui soc, in special in cazul capacelor cu clip-on, cele mai frecvente modele, care se pot desprinde cu usurinta de janta chiar si cand treci printr-o groapa sau cand lovesti o bordura.

De asemenea, specialistii avertizeaza cu privire la posibile defectiuni ale sistemului de directie a rotilor asociate cu prezenta accesoriilor. Oricum, este descurajata utilizarea lor pe cauciucurile de iarna.

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments