Cea mai buna bara transversala

Am modificat articolul ultima data pe: 26.11.24

 

Bare transversale – Opinii si recenzii in 2024

 

Sunteti hotarati sa mergeti in vacanta cu multe bagaje, iar portbagajul masinii nu va ajunge? Inainte de a va cumpara o remorca, sa stiti ca mai aveti o optiune: portbagajul de pavilion, care se prinde cu ajutorul barelor transversale, pe care le discutam in acest articol. Mai intai de toate, recomandarile pentru anul curent: pe primul loc, ne-a atras atentia DotariAuto DA-689, un model multimarca pentru autoturisme diverse. Setul poate sustine pana la 90 de kilograme, o sarcina ridicata, include patru chei si este si destul de convenabil, ca pret. Ca alternativ, mai putem recomanda si Thule KIT7840, calibrat pentru Audi A4 Allroad, setul avand sarcina maxima de 75 de kilograme, iar instalarea sa fiind printre cele mai usoare la acest tip de produse.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cea mai buna!

DotariAuto DA-689
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Acest set de bare transversale este universal, potrivindu-se cu numeroase modele de autoturisme. Are o limita de greutate ridicata (90 de kilograme), prin urmare puteti transporta mobila grea sau barci de pescuit pe ele, fara probleme.

De la 60 de kilometri la ora in sus, utilizatorii au spus ca barele pot genera un suierat usor iritant, de la scurgerea aerului prin ele.

Accesibile ca pret si deosebit de rezistente, barele acestea pot fi recomandate fara probleme tuturor cumparatorilor, ele dand dovada de o calitate de apreciat, in contrast cu alte modele similare in ceea ce priveste capacitatea.

A 2-A OPTIUNE!

Thule KIT7840
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Sunt un model calibrat pentru Audi A4 Allroad, iar ele au si o capacitate maxima destul de ridicata, de circa 75 de kilograme. Sunt rezonabile ca pret, iar la capitolul forma aerodinamica, se comporta destul de bine.

S-ar putea ca posesorii de alte modele de autoturisme sa se orienteze catre modele specifice, in defavoarea acestuia.

Per total, produsul ofera suficienta calitate in constructie si un pret accesibil, pentru posesorii modelului vizat. Ca si in cazul altor bare transversale, el s-ar putea fixa si pe alte masini, insa nu pe toate, ca barele universale.

A 3-a Optiune!

IDL-BRT2
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Avand in vedere ca multi romani dispun de masini Logan, dar si Sandero, de la Dacia, acest model a devenit foarte popular. Limita sa de sarcina (50 de kilograme), iar omologarea europeana garanteaza siguranta lor.

Suruburile de prindere au fost citate ca fiind de calitate slaba, asa ca mai bine ati opta sa cumparati suruburi separate de la un magazin de specialitate.

La fel cum autoturismele fabricate de producatorul in cauza echilibreaza calitatea cu pretul (la urma urmei, se vand in atatea tari!), si aceste bare transversale sunt pe masura, ceea ce arata numerele mari vandute in ultima vreme.

 

 

Pareri despre cele mai bune bare transversale

Indiferent daca cautati un produs specific – deexemplu, bare transversale Opel Astra G – ori doar explorati oferta pietei, noi am selectat de toate pentru toti, pe cat posibil. Am analizat atat parametrii oferiti de producatori, cat si parerile din recenzii, pentru intocmirea acestei liste. Spor la shopping!

 

 

Bare transversale universale:

 

DotariAuto DA-689

 

Produsul de aici este alcatuit din doua bare transversale universale destinate tuturor marcilor, care se pun direct pe barele longitudinale, ca sistem de prindere. Ca lungime, fiecare din cele doua are 120 de centimetri, iar limita lor de greutate este ridicata, de 90 de kilograme, prin urmare puteti transporta chiar si obiecte grele, precum barcile de pescuit, pe pavilionul autoturismului.

Materialul din care sunt construite este aluminiul, usor si rezistent, cu un aspect elegant, cenusiu usor metalizat, in timp ce piesele de prindere sunt negre. Pentru a le prinde, utilizati imbusul inclus in pachetul de livrare, iar fiecare bara are doua chei pentru securizarea acesteia.

Recomandam cu caldura acest set in special pentru faptul ca se potriveste cu aproape orice tip de masina, spre deosebire de alte modele, care se adreseaza doar unor anumite marci. Ca dezavantaje, unii utilizatori au spus ca de la 60 de kilometri pe ora in sus, acest model de bara transversala, ieftina si buna, ar putea genera un suierat specific, usor deranjant.

 

 

 

 

Bare transversale Thule:

 

Thule KIT7840

 

Aici includem o oferta de bare transversale Thule proiectate pentru Audi A4 Allroad, fabricate intre 2008 si 2018, care se fixeaza direct pe barele longitudinale prezente, ferm si usor. Ca lungime, cele doua piese masoara 118 centimetri, iar capacitatea lor de sarcina este de maximum 75 de kilograme.

Astfel, veti putea transporta inclusiv bagaje voluminoase ori piese de mobilier pe pavilionul autoturismului condus. Ca material din care sunt construite barele, a fost ales si aici aluminiul, in alb si negru, in timp ce piesele de prindere sunt negre si cauciucate. Pentru fixarea barelor, este inclus un imbus in pachet, alaturi de patru chei de securizare.

Recomandam acest set in posesorilor de model de Audi specificat, insa s-ar putea ca ele sa se potriveasca si pe alte masini. Ca dezavantaje, este de la sine inteles ca pe multe alte autoturisme, barele transversale, ieftine si bune, prezentate aici nu se vor potrivi.

 

 

 

 

Bare transversale Logan:

 

IDL-BRT2 

 

E timpul sa ne adresam posesorilor de Dacia Logan, care constituie o buna parte din cumparatorii de accesorii auto, cu un kit alcatuit din doua bare transversale destinate Loganurilor produse din 2006 pana in 20013, dar si modelelor Sandero.

Ca dimensiuni, barele au 120 de centimetri, iar limita lor de greutate este medie, de circa 50 de kilograme. Asadar, ele pot transporta marea majoritate a portbagajelor de pavilion. Barele sunt simple ca design, din aluminiu, negre, omologate cu standardele DIN 75302 si ISO 11154, apropate de grupul Dacia Renault.

Fiecare bara are doua chei, insa suruburile de prindere au fost citate ca fiind de calitate slaba, asadar s-ar putea sa doriti sa le inlocuiti. Putem recomanda acest model si din punct de vedere al bugetului, fiind unul din cele mai ieftine seturi de bare transversale Logan de pe piata. Ca alt dezavantaj, putem spune ca unii soferi vor dori o capacitate maxima de transport mai mare.

 

 

 

 

Bare transversale Ford Focus 2:

 

KVO 2015

 

Sa analizam si aceste bare transversale Ford Focus 2, pentru variantele Combi, Break si Caravan. Cele doua piese se pun direct pe barele longitudinale, cu un sistem de prindere cu patru chei. Ca sa vorbim putin despre dimensiuni, fiecare bara are 120 de centimetri, latimea de 3 centimetri si inaltimea de 2 centimetri, fiind metalice (otel cu protectie de plastic).

Insa, greutatea maxima admisa este un punct de comentarii negative, aceasta fiind de 30 de kilograme. Asadar, nu sunt de sarcina ridicata, insa si pretul lor este mai mult decat convenabil, mai mic decat cele mai multe produse de pe piata.

Au o culoare neagra si usor de potrivit cu toate nuantele de caroserie. Pe langa limita maxima scazuta, mai dorim sa mentionam ca acest produs este doar pentru masinile Ford Focus cu bare longitudinale prevazute din fabrica, fara ca acestea sa fie lipite de caroserie.

 

 

 

 

Bare transversale Opel Astra H:

 

Menabo FIX501FPAL1TE254

 

Includem si o oferta de bare transversale Opel Astra H, fabricate intre 2004 si 2011. De la un capat la altul, fiecare din cele doua piese masoara 112 centimetri, in timp ce greutatea maxima sustinuta este de 50 de kilograme, prin urmare adecvata transportului portbagajelor medii, bicicletelor si a altor echipamente usoare.

Materialul din care sunt fabricate este metalul (aluminiu), usor si vopsit intr-o nuanta argintie, discreta, cu piesele de prindere negre. Pentru a le prinde, luati cheia imbus inclusa in pachetul de livrare, iar barele vor veni peste cele longitudinale, care nu au fost echipate masinii din fabrica.

Producatorul mai specifica un lucru interesant: greutatea maxima de incarcare poate sa difere in functie de marca si modelul masinii, mai precis, de cat de rezistente sunt si barele longitudinale. Ca dezavantaje, nu putem spune decat ca pretul la care aceste bare transversale auto se comercializeaza este mai mare decat la majoritatea modelelor concurente.

 

 

 

 

Bare transversale Duster:

 

Kremer Duster-2013-2017-Duster-II-2018-set-bare-de-p

 

Produsul de aici se adreseaza posesorilor de Dacia Duster. Vorbim atat despre prima generatie a acestui model, fabricata intre 2013 si 2017, cat si de a doua, fabricata incepand cu anul 2018. In ceea ce priveste lungimea barelor, aceasta este de 108 centimetri, insa sarcina maxima admisa de ele este ridicata, de 80 de kilograme, potrivita unui autoturism de tip SUV.

Ca materiale, a fost ales aluminiul, un metal foarte popular in acest tip de produse. Din punct de vedere cromatic, se alterneaza negrul cu nuanta metalica. Se monteaza pe barele longitudinale de pe modelul specificat, acest autoturism fiind echipat din fabrica cu asa ceva.

Mai mult decat atat, aceste bare transversale Duster reprezinta un produs oficial omologat de grupul Dacia-Renault, avand si cod OEM de verificare (8201407085). Ca dezavantaje, nu putem spune decat ca si aceste bare sunt piparate la pret, data fiind rezistenta lor ridicata.

 

 

 

 

Bare transversale cu prindere pe plafon:

 

Thule VAG_1378_754_892

 

Marea majoritate a barelor prezentate pana acum necesita inca un set de bare (cele longitudinale) pentru a putea fi fixate pe pavilioanele autoturismelor. Aici, oferim o exceptie, setul acesta de bare transversale cu prindere pe plafon fixandu-se direct pe pavilioanele autoturismelor Dacia Sandero si Logan, fabricate din 2004 incoace.

Designul inovator al celor de la Thule le-a adus si premiul If Design in 2011, asadar optand pentru acest produs, alegeti rezultatul unor experti ingineri, laureat cu distinctii. Ele se pot prinde usor pe plafon, includ un sistem de deblocare cu o singura mana, patru chei antifurt si se pot si culisa circa 60 de centimetri in ambele directii, daca nevoile o cer.

Limita de greutate promisa de producator este de 75 de kilograme, si aici fiind justificat costul destul de ridicat al setului de bare. Daca aveti noroc, s-ar putea sa le puteti fixa si pe alte modele de masina, daca latimea pavilionului este aceeasi cu cea de la Logan si Sandero.

 

 

 

 

Bare transversale Menabo:

 

Menabo BR400000431

 

Setul de bare transversale Menabo pentru Skoda Octavia II Wagon, prezentat aici, include doua piese, lungi de 120 de centimetri, inalte de 28 milimetri si groase de 48 milimetri. Forma profilului lor este aerodinamica, prin urmare nu vor ingreuna prea mult inaintarea vehiculului si nu vor genera zgomot la viteze mari.

Sunt prinse cu patru lacate, fabricate din aluminiu, testate TUV si omologate cu standardul ISO/PAS 11154 din 2006, in conformitate si cu DIN 75302.  Limita de greutate admisa este de 90 de kilograme, printre cele mai ridicate din oferta pietei, asadar puteti sa fixati si piese de mobilier ori barci de pescuit pe masina dumneavoastra, cu ajutorul acestor bare.

S-ar putea sa credeti ca ele se comercializeaza la un pret ridicat, cu toate aceste avantaje, insa supriza, pretul lor de-abia este usor mai mare decat media. Ca dezavantaje, nu se potrivesc cu unele modele de Octavia, fabricata dupa 2012.

 

 

 

 

Bare transversale Touran:

 

Thule Wingbar Edge Black VAG9683B

 

Pentru posesorii de Volkswagen Touran cu 5 usi, fabricata din 2006 incoace, recomandam acest set de bare, colorate in negru, cu sistem de prindere direct pe barele longitudinale echipate pe autoturism. Dorim sa mentionam ca mai sunt destule modele de masini, inclusiv de la alte marci decat cele sub trustul VW-Audi, cu care barele se pot potrivi.

In pachet, sunt incluse si chei speciale cu limitator de cuplu, ceea ce va face strangerea lor foarte ferma si sigura. Primiti, bineinteles, patru chei antifurt cu barele, iar sistemul cu picior telescopi permite culosarea cu pana la 50 de milimetri la fiecare capat al barelor, in cazul in care doriti asa ceva.

Mai mult decat atat, forma profilului fiecarei piese este aerodinamica, pentru a nu genera zgomot si a nu influenta negativ inaintarea masinii la viteze mari. Pe scurt, pachetul de bare transversale Touran prezentat aici este unul din cele mai bine proiectate modele de pe piata actuala, iar asta se vede si in pretul lor, care este relativ piparat, ba chiar usor descurajant, daca intentionati sa faceti economie.

 

 

 

 

Suport bicicleta bare transversale:

 

Thule FreeRide 532

 

Unii vizitatori de pe aceasta pagina s-ar putea sa fie interesati si de un suport pentru montarea bicicletelor pe barele transversale, din acest motiv am inclus aici si modelul Thule FreeRide 532, fabricat in Suedia.

Acesta permite atasarea unei singure biciclete, este facut din otel si suporta maximum 17 kilograme. In plus, include si un sistem antifurt, ceea ce este important pentru orice accesoriu de acest tip.

Puteti agata bicicleta fie de roata, fie de cadru (cel mai bine este de ambele, pentru o prindere sigura). Ca dezavantaje, s-ar putea sa fie putin cam dificil sa fixati pe masina mai mult de doua astfel de suporturi.

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Chiar daca veti cauta pareri despre cele mai bune bare transversale atat pe forumuri, cat si in magazine ori service-uri, s-ar putea sa doriti si un ghid scris in care sa se discute fiecare aspect pe baza caruia sa puteti alege acest tip de accesorii. O lista de genul, va vom oferi, in paragrafele care urmeaza:

 

Sistem prindere: cu bare longitudinale sau plafon: marea majoritate de modele de bare transversale, la preturi bune, permit doar prinderea pe alte bare, anume cele longitudinale cu care este echipata masina, acestea din urma pornind de la capatul superior al parbrizului si terminandu-se la capatul superior al lunetei.

Nu toate modelele de autoturisme include astfel de bare, insa multe permit fixarea lor aditionala. Daca doriti, totusi, sa fixati bare transversale fara sa le aveti pe cele longitudinale, puteti desigur opta pentru anumite modele, cu un sistem de prindere special.

Insa, pretul lor este cel care face diferenta dintre restul produselor, acestea fiind considerabil mai scumpe. Un model cu prindere pe plafon, pentru Dacia Logan Sedan, este Thule VAG_1378_754_892.

 

Model masina: in descrierea produselor din oferta pietei, fiecare va avea cel putin un model de autoturism, daca nu o marca. Mai mult decat atat, s-ar putea sa intalniti si anul din care modelul respectiv sa fie fabricat. De exemplu, Kremer Dacia Duster I-II este pentru modelele Duster de la Dacia, fabricate intre 2013 si 2018, dar si pentru Duster 2, care a fost lansat in 2018.

Partea buna este ca puteti intalni si surprize, adica ca unele bare sa se prinda si pe alte masini decat cele specificate. Cel mai important factor, in aceasta privinta, ramane latimea dintre barele longitudinale, desigur.

Nota: pentru anumite masini, produsele s-ar putea sa fie destul de scumpe. Va invitam sa cautati bare transversale, la pret bun, cu mare atentie, ca sa nu cheltuiti multi bani degeaba, caci ofertele variaza in pret de la un magazin la altul.

 

Sisteme antifurt: cu siguranta ca nu va doriti ca cineva rau intentionat sa plece cu portbagajul pus pe masina sau cu bicicleta ori schiurile, luand cu el si barele de care respectivele obiecte sunt atasate. Din acest motiv, este bine ca cele mai bune bare transversale sa fie echipate cu cat mai multe sisteme anti-furt cu putinta.

In cazul nostru, patru lacate sunt de ajuns, cate doua pentru fiecare bara, unul la fiecare punct de prindere cu barele longitudinale sau cu plafonul autoturismului. Daca nu model are mai putine, nu va descurajam sa il cumparati – este foarte util si un garaj, pentru a va proteja cat mai bine proprietatea.

 

Sarcina maxima: in cazul in care v-ati indreptat privirea catre cea mai buna bara transversala, devine imperativ sa aveti o idee clara referitoare la rezistenta sa. Mai jos discutam despre avantajele si dezavantajele materialelor, insa producatorii sunt inspirati sa puna si limita de greutate pana la care ele vor putea fi utilizate in maxima siguranta.

Daca o depasiti, s-ar putea ca acestea sa se rupa in curand. Asadar, in comert, puteti intalni bare cu rezistenta mica (pana in 45 kilograme limita de incarcare, utile pentru schiuri si biciclete), bare medii (45 – 70 de kilograme, pentru portbagaje) si bare foarte rezistente (peste 70 de kilograme – pot duce si barci de pescuit).

 

 

Material: de regula, aveti de optat intre fibra de sticla si metalele precum aluminiul. Foarte rar veti intalni alternative la acestea, precum fibra de carbon. Sa discutam putin despre avantaje si dezavantaje: daca doriti bare transversale, la un pret bun, atunci aluminiul este pentru dumneavoastra, intrucat este usor si rezistent.

In cazul in care doriti un aspect mai elegant, va puteti orienta catre fibra de sticla, aceasta oferind si un grad ridicat de rezistenta la efectele intemperiilor, cum ar fi rugina. Noi va sfatuim sa evitati plasticul, care, chiar daca este foarte ieftin, se deterioreaza usor, mai ales de la caldura, iar rezistenta sa la poveri nu este destul de mare.

 

Culoare: aspectul estetic al masinii pe care o conduceti este destul de important, mai ales cand aceasta este noua. Trebuie sa va spunem ca paleta de culori la care puteti gasi bare transversale pe piata curenta nu variaza mult: mai degraba, puteti opta din nuante metalizate si nuante de negru.

Partea buna este ca aceste culori se potrivesc cu orice optiune ati ales pentru caroseria autoturismului dumneavoastra. Desigur, aveti si optiunea de a merge la un atelier de vopsire, pentru a da barelor o alta nuanta.

 

Omologare standarde internationale: avand in vedere ca accesoriile care se pot atasa pe exteriorul unui autoturism necesita un fel de recunoastere legala, adica o omologare, in descrierile de produse de pe piata vor fi mereu specificate ce standarde sunt respectate.

Acestea se refera nu doar la rezistenta lor, ci si la siguranta in fixare si sustinere, pentru ca altfel, diverse riscuri de accidente s-ar putea ivi. De exemplu, un sistem de prindere neomologat ar putea ceda, iar portbagajul prins pe pavilion ar ajunge pe carosabil, ceea ce reprezinta o situatie deosebit de periculoasa pentru ceilalti participanti la trafic. Exemple de standarde internationale de omologare sunt DIN 75302 si ISO 11154.

 

Pret: nu puteam sa omitem costurile pe care sa le asteptati cand intentionati sa alegeti un model de bare transversale. In general, preturile lor sunt destul de accesibile, marea majoritate a ofertelor fiind in jur de 120 – 160 de RON.

Pentru modelele de SUV (inclusiv Dacia Sandero), pregatiti-va sa scoateti din buzunar chiar si peste 500 de RON, iar produsele cu sisteme de prindere de pavilion, fara bare longitudinale, s-ar putea sa coste chiar si de doua ori cat atat. Ca exemplu, putem da Thule VAG_1378_754_892, care depaseste pragul de 1000 de RON.

 

 

Factorii care influenteaza pretul sunt rezistenta, sistemul de siguranta, limita de greutate si sistemul de prindere pe masina.

Si acum, am terminat si acest ghid de cumparaturi. Daca l-ati parcurs, bravo, sunteti mai bine informati pentru a face achizitie! Daca mai doriti sfaturi si indicatii, va recomandam si urmatoarele sectiuni, una cu intrebari frecvente si cealalta cu un mic tutorial despre montarea barelor transversale:

 

 

 

Intrebari frecvente

 

E rentabil sa cumpar bare transversale second hand?

Avand in vedere ca accesoriile acestea sunt destul de simple, putem spune ca nu exista obiectii prea mari cu referire la ideea de a le cumpara la mana a doua. Trebuie doar sa verificati daca sistemele de prindere de la barele respective nu au fost deteriorate, ca sa nu puna in pericol siguranta pe drum.

 

 

Cum montez bicicleta pe barele transversale?

Cel mai sigur mod de a efectua aceasta sarcina este prin intermediul atasarii unui suport bicicleta bare transversale, care va fi prins pe acestea si care va permite fixarea sigura a bicicletelor, direct pe cadru si roti.

Ca alternativa, in cazul in care nu doriti sa cumparati asa ceva, va putem sfatui sa utilizati o funie rezistenta, pentru a lega cadrul cat mai bine de barele transversale. Mare atentie, insa, cand vine vorba de noduri – acestea trebuie sa fie foarte ferme si luati in calcul si necesitatea taierii lor, cand veti da jos bicicleta.

Este mult mai important ca acesta sa fie fixata cat mai bine cu putinta, in timpul transportului, decat ca dumneavoastra sa desfaceti nodurile fara efort, cand ajungeti la destinatie.

 

Cum securizez bagajul pe barele auto transversale?

Daca veti transporta bagajele in portbagajul de pavilion, care se ataseaza pe bare, atunci trebuie doar sa il inchideti bine, el fiind echipat cu lacate si prinzatori destul de sigure. In cazul in care aveti niste valize mari, care vor veni prinse de bare, atunci va recomandam inca o data utilizarea unei funii rezistente, trecuta peste ele in repetate randuri.

Atentie deosebita la noduri (am vorbit despre ele si mai sus, la intrebarea cu bicicletele), intrucat acestea trebuie sa fie solide – mai bine sa taiati funia la descarcare, din cauza nodurilor greu de desfacut, decat sa riscati ca acestea sa se desfaca singure in timpul mersului!

 

 

Cum folosesc suporturi de schiuri cu prindere pe barele transversale?

La fel ca suportul de biciclete: ele trebuie fixate cu sistemul dedicat, pe barele transversale. Pe sistem se vor fixa exact cate schiuri sunt specificate in instructiuni, pentru siguranta, dar si tipurile de schiuri specificate. Atata timp cat respectati aceste instructiuni, veti transporta echipamentul de sporturi de iarna in conditii optime!

 

 

 

Cum montezi bare transversale portbagaj

 

Montarea barelor transversale pentru portbagaj nu este un procedeu complicat. Nu aveti nevoie nici de multa forta fizica, nici de cine-stie-ce abilitati practice sau ingineresti. Cu putina dexteritate si rabdare, fixarea va fi gata in circa 15 minute, asa ca hai sa trecem prin pasii care trebuie urmati pentru a efectua acest proces:

 

 

Curatarea pieselor de prindere

Un pas destul de recomandat este sa curatati toate elementele de fixare, inainte de a incepe cu montarea. Toate suprafetele de contact dintre barele transversale si cele longitudinale sau santurile din pavilionul autoturismului vor trebui date cu o solutie de apa cu alcool sau cu alte subtante de curatat mobila, care nu ataca metalul sau plasticul.

Sa nu va faceti griji in privinta eventualelor zgarieturi pe care le-ar putea lasa barele pe caroserie – ele sunt special gandite pentru a evita astfel de evenimente. Lasati sa se usuce piesele, dupa care puteti incepe cu fixarea.

 

Masurarea distantei de fixare

La fiecare model de bara transversala, veti primi si un manual cu instructiuni. Cititi-l inainte de a le fixa, iar acolo veti vedea ca producatorul specifica o distanta dintre parbrizul masinii si prima bara.

In functie de model, aceasta poate varia de la 12 la 28 centimetri, iar dumneavoastra va trebui sa utilizati o ruleta flexibila pentru determinarea pozitiei respective, intrucat formele caroseriei sunt usor rotunjite, prin urmare o rigla sau alt obiect rigid de masurare nu va fi atat de precis. Dupa acest pas, puneti exact unde trebuie barele cumparate.

 

Strangerea ferma a suportului

Dupa fixarea lor, va trebui sa strangeti toate clemele de prindere cat mai ferm cu putinta. Aici s-ar putea sa fie nevoie de ceva forta fizica, le sfatuim pe doamne sa caute ajutorul unui reprezentant al sexului masculin, daca nu sunt sigure pe puterea mainilor lor.

Se recomanda si utilizarea unei chei speciale care masoara torsiunea, pentru a fi sigur/a ca totul este strans cum trebuie. De asemenea, recomandam strangerea din ambele parti deodata, daca prin preajma este prezent vreun prieten care sa ajute cu aceasta sarcina.

 

 

Verificarea stabilitatii

La final, dupa ce toate punctele de prindere au fost stranse, e timpul sa verificati personal cat de stabile sunt barele. Procedeul este simplu: apucati de ele si trageti in toate partile, simuland fortele gravitationale generate cand parcurgeti serpentine sau cand luati o curba stransa, cu bagajul atasat pe masina.

Daca sunteti o persoana foarte puternica, aveti grija sa nu le rupeti, intrucat toate modelele au o limita de greutate, care nu ar trebui depasita. Daca barele nu se desprind si nu se deplaseaza din pozitia in care le-ati pus, felicitari, ati montat cu succes aceste accesorii!

 

 

Lasa un comentariu

0 Comentariu