Am modificat articolul ultima data pe: 28.07.21

 

Antigeluri – Opinii si Recenzii in 2021

 

Antigelul este o substanta folosita cel mai frecvent la masini. Acest lichid contribuie la buna functionare a motorului si implicit a autoturismului tau. El trebuie ales cu grija, astfel incat sa fie potrivit pentru nevoile tale. Am studiat putin piata online si ne-am gandit sa-ti prezentam unele dintre cele mai popular produse. Cel mai interesant ni s-a parut Hepu G12, un antigel rosu, potrivit atat pentru motoarele diesel, cat si pentru cele pe benzina, care vine ambalat intr-un recipient de 1.5 litri. Este un lichid de racire concentrat, care diluat in mod corespunzator, poate fi eficient pana la -37 de grade Celsius. Daca ceea ce cauti e un antigel pentru centrala termica, nu pentru masina, vezi Glycoxol CT.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Este un antigel de culoare rosie, din categoria G12, ce are marele avantaj al faptului ca poate fi intrebuintat pe masinile mai noi de 2000, care functioneaza pe benzina si motorina. El e concentrat, si poate fi diluat cu apa distilata, pentru a-si atinge scopul, proportia fiind cea specificata in cartea tehnica a autovehiculului.

Fiind de tipul G12, nu este recomandat pentru autoturismele mai vechi de anul 2000, deci, daca detii o astfel de masina cauta un alt produs.

Recomandam acest lichid de racire foarte popular, deoarece va oferi calitatea necesara functionarii eficiente si corecte a motorului pe benzina sau motorina.

A 2-A OPTIUNE!

Glycoxol CT
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Antigelul acesta va asigura protectie in cazul celor care vor sa lase pentru cateva zile centrala oprita cand nu sunt acasa, el fiind capabil sa ajute sistemul sa reziste chiar si la temperaturi de pana la -35 de grade Celsius. Protejeaza instalatiile de coroziune si e potrivit si pentru pompe de caldura sau statii de compresoare.

E o varianta total nepotrivita pentru a raci motorul masinii, ci e destinata pentru circuitele termice de la diverse instalatii.

Cumpara acest produs, daca vrei sa protejezi instalatiile termice in timpul iernii, deoarece preconizezi ca vei tine cateva zile centrala oprita pentru ca nu esti acasa.

A 3-a Optiune!

Hepu G11
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Antigelul va oferi protectie in caz de inghet, supraincalzire, dar si de coroziune, avand in compozitia lui aditivi si stabilizatori care-l fac sa fie de foarte buna calitate. Diluat in mod corespunzator, acest lichid de racire, albastru, va putea oferi rezultatele dorite pentru temperaturi de pana in -35 de grade Celsius.

E un produs potrivit pentru autoturisme mai vechi, fiind G11, si nu e recomandat pentru masini mai noi, centrale termice sau panouri solare.

Ia in calcul achizitia acestui antigel albastru, G11, daca manualul masinii tale indica folosirea unui produs ca aceasta pentru protectia motorului.

 

 

Pareri despre cele mai bune antigeluri

Daca vrei sa vezi unele dintre cele mai interesante oferte de antigel din mediul online, parcurge in continuare ghidul. Iti vom prezenta o serie de produse de top, ce au un pret accesibil si o calitate demna de apreciat.

 

 

Antigel G12:

 

Hepu G12

 

Cauti un antigel de Logan, Skoda, Opel, VW etc., care sa-ti ofere o protectie buna la inghet, permitand o functionare buna a motorului chiar si la temperaturi de aproape -40 de grade Celsius, dar si la supraincalzire? Acesta ar putea fi o varianta potrivita, deoarece e un amestec recomandat pentru autoturismele ce functioneaza atat pe benzina, cat si pe motorina.

Acest antigel G12 este unul concentrat, ce trebuie diluat cu apa distilata, in functie de specificatiile producatorului din cartea tehnica a masinii, dar si de temperatura la care vrei sa reziste. Cantitatea din recipient este de 1.5 litri, ceea ce inseamna ca diluat cu 1.5 litri de apa distilata vei obtine 3 litri de solutie protectoare pentru motor (daca de asta ai nevoie).

Prezentul antigel Hepu este de culoare rosie, nu precipita si protejeaza foarte bine cuprul si alama. El e accesibil din punctul de vedere al costului de achizitie, indiferent de bugetul de care dispui.

 

 

 

Motul INUGEL OPTIMAL

 

Motul INUGEL OPTIMAL e un antigel G12/G12+, ce nu contine silicati. El e recomandat in cazul masinilor care folosesc motoare pe benzina sau pe motorina, moderne. Vine gata diluat, deci, nu va trebui sa-l mai combini cu apa distilata, ci il intrebuintezi direct. Va fi capabil sa ofere rezultatele dorite pana la temperaturi de -37 de grade Celsius, pentru a sta linistit/a indiferent de frigul de afara.

Acest antigel auto ar putea fi de ajutor pentru masinile marca Ford, Opel, Renault, Nissan etc. Culoarea lui e rosie, iar cantitatea din recipient e de 1 litru. Pentru unele autoturisme ar putea fi putin, mai ales daca e nevoie de schimbul total al lichidului, nu de completare.

In eventualitatea in care cauti antigeluri la preturi bune, alege-le pe cele de la Motul, asa cum e acesta prezentat acum. El nu necesita o investitie financiara semnificativa si va fi accesibil si celor ce au un buget mai redus.

 

 

 

 

Antigel centrale termice:

 

Glycoxol CT

 

Aducem acum in discutie un antigel de centrale termice, ce poate veni in ajutorul persoanelor care detin o astfel de instalatie de incalzire si vor sa fie siguri ca totul e in regula daca nu utilizeaza caldura cateva zile in timpul sezonului rece.

Acest antigel verde este o varianta concentrata ce trebuie folosita in functie de cat preconizezi ca va fi temperatura. Daca iarna va fi una blanda si esti intr-o zona mai calduroasa, in care nu vor fi mai putin de -15 grade Celsius, va fi necesar sa folosesti 35% lichid de racire si 65% apa. In eventualitatea in care e vorba de circa -30 de grade Celsius, proportiile trebuie sa fie egale – 50%-50%.

Recipientul in care e ambalat antigelul are o cantitate de 10 kg, ceea ce inseamna ca vei avea suficient lichid pentru instalatiile cu mai multe calorifere. Produsul acesta contine si aditivii necesari protejarii sistemului impotriva coroziunii. Nu este recomandat pentru autoturisme.

 

 

 

CoolexN 1680

 

Daca ai nevoie de antigel pentru centrale termice, iti recomandam sa incerci acest produs. El e de timp monoetilen-glicol, nu contine silicati, fosfati, nitrati sau alte substante care ar putea deveni daunatoare, care ti-ar putea afecta sanatatea. Lichidul din interiorul recipientului e de culoare rosie.

Acest antigel de instalatii termice e unul concentrat, ce necesita amestec cu apa demineralizata pentru a putea rezista la diverse grade. Il poti intrebuinta pentru temperaturi ce pot ajunge chiar si la -36 de grade Celsius, astfel incat sa nu stai cu griji daca vrei sa mergi in concediu cand iernile sunt foarte geroase si nu doresti sa ai grija faptului ca-ti ingheata tevile.

Avand in vedere compozitia, mai exact cantitate mare de agenti anti-corozivi, e foarte rezistent in timp, putand fi folosit chiar si pentru 10 ani. Cantitatea din recipient e una foarte generoasa, de 30 de litri, dar si pretul e pe masura, el fiind mult mai mare fata de alte produse prezentate de noi in aceasta lista.

 

 

 

 

Antigel G11:

 

Hepu G11

 

Aducem acum in discutie un antigel Hepu ce va fi de ajutor soferilor care detin masini ceva mai vechi, fabricate pana in 2000. El e de tip monoetilen-glicol si e capabil sa ajute la buna functionare a motorului si la curatarea reziduurilor de pe instalatia de racire.

Vorbim acum de un antigel G11, care vine in formula concentrata, ceea ce inseamna ca necesita diluare cu apa distilata pentru a fi intrebuintat. Pentru temperaturi de pana in -15 grade Celsius, va trebui sa folosesti 30% antigel si 70% apa distilata. Daca te astepti la temperaturi de pana in -25 de grade Celsius, foloseste 40% antigel si 60% apa.

In eventualitatea in care te crezi ca iarna va fi una grea si gerul o sa-si faca simtita prezenta, cu o proportie de 50% antigel albastru si 50% apa totul va functiona bine pana la -35 grade Celsius. Acest produs are in interiorul flaconului o cantitate de 1.5 litri si contine aditivi si stabilizatori care protejeaza la supraincalzire si coroziune.

 

 

 

Motul INUGEL EXPERT

 

Prezentul produs e un antigel G11, monoetilen-glicol, care e realizat in asa fel incat sa fie potrivit atat pentru motoarele pe benzina, cat si pe cele pe motorina moderne. E recomandat pentru marci de masini precum BMW, Ford, Opel, Volkswagen, Skoda, Seat, Audi etc. Iti va fi de folos pentru temperaturi de pana in -37 de grade Celsius, deci, poti circula chiar si in zone foarte reci.

Acest antigel auto nu trebuie amestecat cu apa distilata pentru a fi introdus in recipientul destinat lui, ci se foloseste ca atare, deoarece e deja diluat. E de culoare albastra si in interiorul bidonului se afla o cantitate de 5 litri, care-ti va fi suficienta chiar si daca rezervorul pentru antigel e mai mare.

Vrei un antigel la un pret bun? Acesta ar putea fi o varianta, deoarece nu costa foarte mult si raportul dintre calitate si pret este unul bun, daca iei in calcul faptul ca si cantitatea e una mare.

 

 

 

 

Antigel G13:

 

VW G13

 

Ceea ce cauti e un antigel G13? In eventualitatea in care detii o masina marca VW, Audi, Seat sau Skoda acesta ar putea fi o alegere foarte buna, deoarece e un produs nou, care contribuie la functionarea optima a motorului pentru aceste marci.

In interiorul recipientului vei gasi antigel rosu, realizat din substante ecologice, care nu are silicati, nitrati sau fosfati. El va lucra in beneficiul masinii tale si va asigura o racire performanta a motorului, dar si o instalatie curata, fara coroziuni. Pierderile vor fi minime din cauza evaporarii, daca folosesti acest produs.

Prezentul antigel G13 este unul concentrat, iar in combinatie cu aceeasi cantitate de apa distilata va fi eficient pentru temperaturi de pana la -37 de grade Celsius. Daca te intrebi ce cantitate se afla in recipientul de culoare gri, aceasta e de 1.5 litri. Nu-ti face griji in privinta pretului, deoarece e destul de accesibil din punct de vedere financiar.

 

 

 

 

Antigel Hepu:

 

HEPU P999-G12 Plus

 

Acest antigel Hepu G12 este un lichid de racire de culoare mov, fabricat in Germania, care va racori motorul in mod corespunzator si ii va prelungi durata de viata. E recomandat a fi inlocuit in momentul in care se schimba pompa de apa sau cand e specificat in manualul de utilizare al masinii.

Produsul acesta ar putea fi un bun antigel pentru Logan, VW, Ford sau alte masini care au nevoie de lichid de tip G12 sau G12+. El este concentrat, ceea ce inseamna ca necesita diluare pentru a rezista la temperaturile dorite. Raportul dintre el si apa distilata trebuie sa fie urmatorul: 50%+50% – -37 grade Celsius; 40%+60% – – 25 grade Celsius si 30%+70% – – 15 grade Celsius.

Acest antigel, la pret bun e ambalat intr-un bidon de plastic ce are in interior o cantitate de 1.5 litri, asadar iti va ajunge pentru completare partiala sau chiar totala.

 

 

 

 

Antigel concentrat:

 

BMW 1,5L

 

Aducem acum in discutie un antigel albastru, de tip G11, monoetilen-glicol, care va contribui la buna functionare a motorului masinii tale, racindu-l in mod corespunzator si protejandu-l in timp impotriva coroziunii si a depunerilor de reziduuri pe instalatia de racire.

Produsul despre care vorbim acum e un antigel concentrat, ce necesita diluare cu apa distilata in raport de 1:1, ceea ce inseamna ca la cat lichid folosesti, va trebui sa intrebuintezi aceeasi cantitate de apa. El iti va oferi protectie impotriva gerului pentru temperaturi foarte scazute, de pana la -40 de grade Celsius.

Articolul acesta e un antigel ieftin si bun, ce se livreaza intr-un recipient de plastic. In interior vei avea o cantitate de 1.5 litri, ce iti va ajunge pentru un timp indelungat, daca vrei doar sa completezi uneori, dar care va fi suficienta si pentru un schimb total. Avand in vedere faptul ca apartine BMW Group e recomandat in special la aceasta marca de masini.

 

 

 

Mobil Antifreeze

 

Cei de la Mobil sunt renumiti pentru ca au pe piata antigeluri ieftine si bune, aflate intr-un raport corect vis-a-vis de calitatea pe care o au. Acesta adus acum in discutie e unul albastru, ce face parte din categoria celor de tip G11, avand in compozitia lui monoetilen-glicol.

E un produs care va fi potrivit atat pentru a ajuta la buna functionare a motorului pe timp de iarna, cand exista risc de inghet, cat si pentru a preveni supraincalzirea in zilele foarte calduroase de vara. El ofera o protectie de pana la doi ani.

Articolul acesta e un antigel concentrat, ce trebuie combinat cu apa distilata pentru a nu afecta motorul. Cantitatea din recipient e una foarte mare, de 5 litri. Lipsesc din mediul online detalii cu privire la temperaturile la care rezista sau la modul in care trebuie diluat, dar pe ambalajul produsului vei gasi aceste informatii atat de importante.

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Antigelul este o solutie care e realizata pe baza de apa. Contine solventi si aditivi, astfel incat sa ajute la buna functionare a masinilor, centralelor termice sau panourilor solare. Aceste produse pot fi diferite, in functie de mai multe criterii, pe care ti le vom dezvolta putin in cele ce urmeaza.

 

 

Scopul: Cel mai bun antigel trebuie ales in functie de ce anume doresti sa faci cu el, deoarece fiecare articol in parte e fabricat in asa fel incat sa aiba anumite proprietati.

Auto – cel mai frecvent intalnim aceasta substanta in cazul masinilor. Ea e un amestec de tot felul de solutii care au la randul lor scopuri diferite (popylen-glycol – ii da o temperatura de fierbere mult mai ridicata, pana la 140 de grade Celsius; aditivi cu rol de scadere a punctului de inghet; aditivi ce impiedica deteriorarea sistemului de racire prin diverse depuneri si/sau oxidare; solventi – contribuie la impiedicarea dilatarii solutie in caz de inghet).

Centrale termice – e nevoie de o astfel de solutie in cazul acestor dispozitive pentru a permite o functionare optima. Nu toate au nevoie, iar la cele la care e necesar se va specifica in manual.

In astfel de situatii, antigelul ajuta in eventualitatea in care ramai fara energie electrica si centrala nu mai functioneaza sau cand vrei sa mergi cateva zile in concediu si sa nu stai cu griji ca vor ingheta conductele. Totodata, astfel de substante ajuta si la lubrifierea instalatiei, pentru a o proteja si a o face sa lucreze in parametri normali pentru un timp indelungat.

Panouri solare – daca folosesti pentru locuinta/afacere astfel de sisteme ce ofera energie, ai nevoie de antigel special pentru ele. Acesta protejeaza de inghet in momentul in care temperaturile scad sub 6 grade Celsius.

Ai grija sa nu utilizezi orice tip de solutie. Cea auto nu e buna la centrale, cea pentru panouri solare nu e in regula pentru masini si asa mai departe.

 

Tipul: In principal, antigelurile sunt impartite in doua mari categorii:

Monoetilen-glicol – un astfel de lichid este intalnit sub denumirea de G11 si e in general de culoare albastra, galbena sau verde. El e cel mai vechi si e de folos in mod special pentru autoturismele fabricate pana in anul 2000.

O astfel de solutie e ceva mai coroziva si se evapora mai rapid, dar isi indeplineste scopul daca e folosita in mod corespunzator.

Propilen-glicol – il regasim sub normele G12 sau G12+ si in general e antigel roz, rosu sau mov. Nu are in compozitia lui silicati si vine cu un nivel foarte scazut de fosfati. Poate fi intrebuintat cu succes la masinile noi, cu sisteme performante de racire.

 

 

Culoarea: Foarte multe persoane isi aleg antigelul in functie de culoare, deoarece aceasta are o anumita semnificatie, nu e la voia intamplarii. Astfel, te poti intalni cu urmatoarele optiuni:

Rosu – are in compozitia lui aditivi organici si carboxilici, ce ajuta la transferul de caldura. El e foarte comun si are avantajul faptului ca in timp nu precipita. In general, nu e potrivit pentru radiatoarele fabricate din aluminiu, deoarece nu protejeaza impotriva oxidarii, dar e recomandat pentru cupru sau alama.

Mov – acesta e aparut prin anul 2012, e mai putin intalnit, dar rezista foarte mult timp si ofera o protectie foarte buna impotriva ruginii. Este o varianta mai putin toxica, deoarece contine propilen glicol ecologic si include si silicati, dar si acid carboxilic.  

Galben – e o combinatie ce nu contine silicati, ci aditivi care protejeaza foarte bine aluminiu. E un produs foarte rezistent in timp (5 ani sau 200.000 km).

Verde – e fabricat din aditivi chimici si organici, silicati si acid carboxilic, pentru a fi eficient in caz de coroziune, dar si pentru a oferi o racire cat mai buna. El e potrivit pentru vehicule cu bloc motor realizat din otel.

Albastru – are in compozitia lui 20% apa distilata si 80% etilen glicol, motiv pentru care ingheata la temperaturi de -30 de grade Celsius. El e rezistent si impiedica rugina si e recomandat pentru masinile autohtone. Pentru cele straine ar putea fi mult prea puternic. Va trebui sa schimbi acest tip de antigel o data la 2-3 ani.

Ai mare grija, deoarece culorile de antigel nu trebuie amestecate intre ele.

 

Cantitatea: In momentul in care doresti sa cumperi o sticla de antigel, vei observa ca aceste lichide sunt ambalate in cantitati diferite. Ceea ce ai tu de facut este sa stii inca de la inceput de cati litri ai nevoie.

Aceasta alegere o faci in functie de cat este de gol recipientul destinat lui sau de temperatura la care vrei sa reziste. Daca vrei temperaturi mai mici, pentru zone cu ierni calduroase, proportia de antigel folosit, in raport cu apa, va fi una mai mica, daca nu, mai mare.

De exemplu, pentru anumite variante, daca e necesar sa circuli la -20 de grade Celsius, vei folosi o parte de antigel si doua de apa, iar daca intentionezi sa mergi in zone -30 de grade Celsius o parte de antigel si o parte de apa.

Toate datele necesare vor fi specificate pe ambalajul produsul pe care il achizitionezi.

 

Concentratia: Unele solutii pot fi folosite asa cum se regasesc in ambalaj, altele trebuie diluate cu apa distilata demineralizata. Pe piata, vei intalni doua tipuri de antigeluri, din acest punct de vedere:

Concentrat – ce necesita amestecul cu apa distilata in functie de temperatura la care vrei sa ajungi, deoarece e necesar sa aiba o anumita densitate pentru a oferi rezultate bune.

Diluat – se toarna in recipientul destinat lui fara a fi necesar sa il mai amesteci cu apa distilata, dar, trebuie sa il alegi in functie de temperatura dorita.

 

 

Daca ai parcurs pana aici ghidul nostru, deja ti-ai facut o serie de pareri despre cele mai bune antigeluri. Acum stii cum sa il alegi pe cel potrivit pentru masina ta, deci, pe baza acestor informatii cumpara produsul necesar.

 

 

 

 

Aspecte pe care trebuie sa le stii cand folosesti antigel

 

 

Cand trebuie schimbat antigelul?

Cei mai multi conducatori auto si-au format o parere gresita cum ca antigelul nu trebuie schimbat niciodata. Datorita temperaturilor mari din sistemul de racire si prin vasul de expansiune, aditivii care sunt continuti in antigel se vor evapora in timp. 

Astfel produsul isi va pierde din calitatile initiale, precum: punctul de fierbere scade in timp, spre exemplu daca initial antigelul are un punct de fierbere de 140 de grade in decurs de 2 – 3 ani acesta ajunge la 135 de grade C, si tot asa pana ajunge la 100 de grade C (posibil in 8 ani). La fel de grav este si modificarea punctului de inghet, mai ales pe timpul iernii, care poate ajunge in decurs de 8 ani de la -50 de grade C, suficient pentru temperaturile de la noi, la -5 grade C.

Din acest motiv antigelul trebuie schimbat sau completat la un anumit interval, in functie de specificatiile de pe produs. 

 

In caz de urgenta pot folosi apa?

Apa va conduce la ruginirea motorului, avand un efect coroziv, cu efecte foarte distructive in timp. De asemenea, modelele mai noi de masini (din ultimii 20 – 25 de ani), atat pe diesel, cat si pe benzina, pentru a functiona in buna stare atinge o temperatura constanta de 105 grade C, temperatura la care apa fierbe (punctul de fierbere al apei este de 100 grade C). 

Pe timpul iernii situatia se prezinta si mai rau, punctul de inghet al apei fiind de 0 grade, iar temperaturile la noi se situeaza intre -5 – -25 grade C sau chiar mai scazute. Masina nu va porni si in plus din cauza dilatarii apei inghetate este posibil sa se sparga radiatorul. 

In concluzie, indiferent de urgenta, nu folosi apa in locul antigelului. Acest produs poate fi usor achizitionat din orice benzinarie sau alt magazin specializat, din spatiul online, asa ca nu va fi o corvoada. 

 

 

Cum alegi antigelul?

In primul rand trebuie sa tii cont de materialul din care este fabricat blocul motor si sa alegi verde pentru otel, orice culoare pentru aluminiu. Un alt aspect de care este bine sa tii seama este temperatura de inghet care poate fi diferita. In caz ca obisnuiesti sa calatoresti des, inclusiv pe timpul iernii si nu stii prin ce zone vei ajunge, sau daca locuiesti in zonele de munte unde temperatura este mai scazuta este bine sa te orientezi spre cele cu punct de inghet cat mai jos -45 sau -50 de grade C pentru a fi acoperit. 

 

Alte aspecte importante

In cazul in care ai inteles importanta acestei componente pentru buna intretinere a masini tale si ti-ai dat seama ca ai neglijat acest aspect mai mult timp, ar trebui sa schimbi sau sa completezi antigelul. 

Atunci cand il achizitionezi citeste cu atentie indicatiile producatorului de pe ambalaj, si vezi daca este solutie concentrata sau nu, si care este proportia de apa pe care trebuie sa o folosesti in cazul unui antigel concentrat. 

Daca vrei sa verifici nivelul antigelului din vasul de expansiune, ai grija ca motorul sa fie oprit, deoarece te poti expune la arsuri foarte grave. In caz ca ai constatat ca nivelul scade vizibil in cateva zile, trebuie verificat intreg circuitul pentru a nu avea conducte fisurate sau elemente de etanseitate puse incorect. Aceste aspecte trebuie remediate rapid pentru buna functionare a motorului si implicit a masinii tale. 

 

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Ce este un densimetru de antigel?

Acest produs este un articol simplu si rapid de intrebuintat, care iti va oferi informatii cu privire la densitatea lichidului de racire al motorului.

El te va ajuta sa analizezi cat este de calitativa solutia din interiorul sistemului si sa vezi pana la cate grade mai rezista, deoarece in timp se poate reduce din temperatura pe care o ofera initial o astfel de combinatie de substante.

 

 

De ce ajunge ulei in antigel?

Sunt mai multe cauze care pot duce la aparitie unor astfel de probleme: incingerea motorului prea mult, racitor de ulei spart, defectarea garniturii de chiuloasa etc.

Pentru o astfel de problema, cel mai bine e sa apelezi la un service pentru a vedea exact ce s-a intamplat si pentru a rezolva rapid si cat mai bine totul.

 

Ce rol are un tester de antigel?

Un tester de antigel este un aparat ce masoara calitatea acestui lichid, densitatea lui, pentru a-ti oferi informatii cu privire la cat mai este acesta de rezistent la anumite temperaturi. In timp, datorita uzurii, antigelul isi mai pierde din proprietati si, de exemplu, dintr-o solutie ce initial rezista la -30 de grade Celsius poate rezista doar pana la -15 grade Celsius.

 

Care sunt cele mai comun intalnite reguli de completare la antigel?

In momentul in care cumperi un antigel roz, albastru, verde etc., trebuie sa stii ca exista si cateva reguli de completare a acestuia. Ai mare grija mai ales cand e vorba de cel concentrat, deoarece el va trebui diluat in functie de temperatura la care vrei sa reziste. Pe eticheta ti se vor da detalii clare cu privire la proportiile necesare.

Tine cont si de faptul ca in momentul in care e necesara diluarea, pentru rezultate pe masura se foloseste apa distilata.

Completarea cu antigel verde, rosu, galben etc. se face in functie de recomandarile producatorului, de datele trecute in manualul de utilizare al masinii.

 

Cum si cine realizeaza o incarcare de instalatie la centrala termica cu antigel?

Cel mai bine e ca pentru o astfel de activitate sa chemi un instalator priceput, care stie exact ce are de facut, care a mai rezolvat astfel de probleme.

Daca totusi vrei sa te ocupi tu de toate, informeaza-te cat mai bine si incepe atunci cand stii sigur ce ai de facut. E o operatiune ce ar putea parea destul de dificila, deoarece va trebui sa golesti/cureti intreaga instalatie, sa afli ce cantitate de antigel e necesara si apoi sa o introduci pe conducte pentru a se combina cu apa.

 

 

Ce e un preincalzitor de antigel?

Preincalzitorul de antigel e un dispozitiv ce ajuta la incalzirea rapida a circuitului mic de antigel, necesar la cresterea temperaturii in interiorul autoturismului. El este de folos in cazul masinilor care sunt ceva mai vechi si nu au din fabrica o astfel de dotare.

 

 

 

La folosirea pe termen lung a soluţiilor antigel, trebuie aplicate următoarele reguli:

 

Nu toata lumea stie cum sa intrebuinteze un antigel din prima clipa. Pe cei care si-au cumparat pentru prima data o masina, chiar ii poate pune in dificultate folositea unui astfel de produs. Noi venim in intampinarea ta cu o serie de sfaturi ce iti pot fi de ajutor la utilizarea pe termen lung a acestui amestec:

 

 

Alege cu grija solutia ce va fi introdusa in recipientul destinat

Soferii cumpara cele mai bune antigeluri pentru autoturismele lor, daca doresc ca motoarele acestora sa functioneze la parametri optimi.

Trebuie sa stii sa alegi cu grija un astfel de produs, in functie de masina pe care o ai, de caracteristicile ei, dar si de temperaturile la care vei dori sa circuli. Cu cat optezi pentru un amestec mai calitativ, cu atat mai bine, deoarece va avea proprietati foarte bune pentru mult timp.

 

Inlocuieste complet antigelul dupa cel mult trei ani

Ca sofer, trebuie sa stii ca e recomandat sa schimbi in totalitate solutia de antigel o data la cel mult trei ani. Acest lucru e necesar chiar si atunci cand densitatea acesteia este buna. De ce? Pentru ca isi pierde din proprietati si nu va mai avea un punct de fierbere la fel de ridicat ca la inceput, nici o temperatura atat de scazuta cand vine vorba de inghet.

 

Verifica periodic antigelul

Chiar daca schimbul se face o data la circa trei ani, e necesar sa verifici mereu sa vezi daca totul e in regula, deoarece din diverse motive pot exista pierderi si/sau scurgeri de ulei in antigel.

Acest lucru se face atunci cand masina este oprita si motorul rece, deoarece altfel poti suferi arsuri si nu e de dorit acest lucru.

Verificarea e foarte simpla daca vrei sa vezi cantitatea, deoarece trebuie sa te uiti pe recipientul destinat, care are o gradatie de minim si una de maxim pe lateral. Nivelul lichidului trebuie sa fie intre cele doua semne.

Daca te intereseaza punctul de inghet al antigelului, ai nevoie de un tester. Acesta iti va spune pana la ce temperatura va rezista solutia din sistemul tau. Aparatul de masurare iti va permite sa poti extrage cativa mililitri de lichid de racire, pentru a vedea cat e de calitativ.

 

 

Schimba cu grija aceasta substanta

Daca va intrebati ce masuri de precautie trebuie sa luati la utilizarea solutiei antigel trebuie sa stiti din start ca o astfel de substanta este otravitoare. Ea nu trebuie ingerata de oameni/animale, motiv pentru care, in momentul in care te ocupi de schimbarea ei va trebui sa tii la distanta copiii si prietenii necuvantatori.

Apoi, asa cum am amintit si mai sus, nu actiona in momentul in care motorul este cald, deoarece pot sa apara incidente neplacute, ce iti pot afecta starea de sanatate.

 

Am modificat articolul ultima data pe: 28.07.21

 

 

In articolul de mai jos vei gasi cateva aspecte legate de antigel, unele cunoscute, unele mai putin stiute de catre soferi, care te vor ajuta sa intelegi mai bine necesitatea utilizarii acestui fluid deosebit de important pentru buna functionare a masinii tale.

 

Desi in mod gresit unii soferi nu acorda o importanta deosebita antigelului, acesta reprezinta sistemul circulator al masinii, avand grija sa pastreze temperatura motorului si transmisia intr-un interval potrivit bunei functionari. 

 

Asigura protectie motorului si sistemului de racire

Multi soferi considera ca antigelul este necesar doar in perioada de iarna pentru a asigura o pornire usoara a masinii, dar acesta, datorita aditivilor si solventilor pe care ii are in compozitie, este util si in perioada de vara. Va proteja motorul si intreg circuitul de racire impotriva coroziunii, deosebit de periculoasa pentru piesele metalice; impiedica acumularea de calcar si murdarie pe circuit, si nu in ultimul rand asigura racirea motorului pentru a nu se supraincalzi. 

Tot pe timpul verii este indicat sa respecti nivelul de antigel impus de producator, deoarece acesta ajuta la mentinerea unui nivel optim de racire, care are tendinta sa creasca la temperaturi ridicate, putand sa provoace arderea garniturii de chiulasa.

 

 

Se schimba regulat

In timp, datorita procesului de evaporare, antigelul isi pierde din calitatile sale anticorozive, asa ca este necesara schimbarea acestuia la un anumit interval precizat de producator (2 – 3 ani). Este recomandat sa faci o inlocuire totala a antigelului, deoarece daca sta mai mult timp lichidul se va murdari, va raspandi germeni in jur, si poate provoca anumite probleme. In caz ca te muti intr-o zona cu climat cald este indicat sa schimbi antigelul chiar mai des (in fiecare an). 

De asemenea, este indicat sa verifici la un anumit interval de timp nivelul de antigel, care daca este scazut se va completa pana la semn. Pentru a efectua aceasta operatiune trebuie sa astepti ca motorul sa fie rece, sistemul de racire fiind sub presiune poate sari din vas la deschiderea capacului, si fiind incins poate provoca arsuri. In caz ca vei constata pierderi vizibile este bine sa te indrepti spre un servici auto deoarece poti avea anumite defectiuni la sistemul de racire, precum o conducta fisurata sau sisteme de etanseizare slabite.

Atunci cand pleci in concediu sau daca ai de facut drumuri lungi este bine sa ai in portbagaj un bidon cu antigel, pentru a putea completa in caz ca nivelul scade. 

 

Ai grija ce fel de antigel folosesti

In functie de motor, daca este din otel sau din aluminiu, vei cumpara si antigelul compatibil cu acesta, fiind foarte important acest aspect pentru a nu provoca deteriorari. Atunci cand il completezi foloseste acelasi fel de antigel. 

Fii atent si la intervalul de temperaturi la care este recomandat antigelul, in Romania, datorita climei temperate, iarna se pot atinge si valori foarte scazute de -35 sau -40 grade C, asa ca asigura-te ca este destinat si pentru astfel de temperaturi.

Citeste cu atentie indicatiile date de producator, pe ambalaj, pentru a vedea daca este un produs concentrat ce trebuie diluat si in ce proportii, sau este gata preparat si il poti pune direct. 

In caz ca pe timpul verii ai mai completat cu apa distilata nivelul, rezulta un lichid mult mai diluat decat normele prescrise de producator, si pentru a nu avea probleme pe timpul iernii, scazand calitatile produsului, mergi la un service auto sa remediezi densitatea. 

 

 

Este colorat

Desi in stare bruta antigelul are o culoare galbuie, producatorii adauga diferite substante componente care sunt destinate protejarii anumitor tipuri de motoare. Astfel poti gasi antigeluri (aici o lista cu formule comparate) verde, galben, mov, roz, albastru, dar sunt doar doua tipuri de baza: monoetilen-glicol, norma G11, mai vechi ce se foloseste la mai toate masinile produse inainte de 2000; si propilen-glicol, norma G12 sau G12+, folosit pentru masinile de generatie mai noua, nu contine silicati si are un continut de fosfati scazut; precum si o formula hibrida. 

Totusi culorile nu sunt standardizate asa ca citeste cu atentie eticheta pentru a te asigura ca ai optat pentru un produs compatibil cu motorul tau. Folosind alt tip de antigel decat cel recomandat de producator exista posibilitatea de a provoca pagube importante masinii tale, asupra motorului sau radiatorului, ce atrag dupa sine costuri mari de reparatii.

 

Are un miros dulce

Pentru a nu fi atractiv pentru cei mici sau pentru animalele de companie, avand o culoare puternica si miros dulce, cei mai multi producatori adauga o componenta care sa ii schimbe mirosul in amarui. Acesta este deosebit de toxic, asa ca ai grija unde il depozitezi pentru a nu reprezenta un pericol pentru copii. 

 

Fii precaut la utilizare

Deoarece antigelul poate fi usor absorbit de fluxul sanguin prin intermediul pielii, aveti grija atunci cand doriti sa completati nivelul. Recomandat este sa folosesti o palnie special dedicata pentru acest proces, cu ajutorul careia vei avea si o mai mare indemanare, fara a risipi lichidul. Pentru a te proteja in caz ca sar stropi, poti sa porti manusi de unica folosinta. 

 

Masuri in caz de ingerare sau stropire

Datorita toxicitatii sale deosebit de ridicate, in cazul in care s-a ingerat o cantitate mai mare de antigel, trebuie sa te prezinti urgent la cel mai apropiat punct sanitar pentru a lua masurile necesare. Daca te stropesti accidental, mergi sa te speli bine pe maini cu apa si sapun pentru a inlatura cat mai repede lichidul de pe piele.

 

 

Ai grija unde il arunci dupa inlocuire

Atunci cand faci inlocuirea antigelului, nu trebuie sa arunci fluidele rezultate la un loc cu gunoiul menajer sau in reteaua de canalizare, fiind foarte nocive pentru mediul inconjurator. Intereseaza-te unde sunt centrele specializate de colectare a acestor reziduuri in caz ca nu iti schimbi antigelul la un service auto care se ocupa si de strangerea acestuia in bune conditii. 

Acum, dupa parcurgerea acestui articol, poate ai inteles necesitatea acordarii unei atentii sporite antigelului, pentru a mentine starea de functionare a masinii in parametri normali pe tot parcursul anului si pentru a o proteja impotriva coroziunii, putand astfel sa te bucuri de ea un timp mai indelungat. 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 28.07.21

 

Pentru a avea grija de masina ta ai nevoie de anumite consumabile, printre care se numara si antigelul, care nu trebuie sa iti lipseasca si care nu poate fi inlocuit cu alte lichide precum apa, daca vrei sa-ti protejezi autoturismul.

 

Indiferent de anotimp ai nevoie de antigel pentru a proteja interiorul masinii, impotriva unor deteriorari ce pot interveni asupra metalului. Astfel sunt mai multe aspecte pe care trebuie sa le cunosti, pentru a putea achizitiona un produs compatibil cu nevoile pe care le are autoturismul. 

 

Ce este antigelul?

In urma cu 20 – 25 de ani motorul masinii se racea cu ajutorul apei de la robinet, masina fiind expusa la coroziune, si putand exista numeroase accidente determinate de punctul de fierbere al apei la 100 de grade C si de inghet la 0 grade C. 

Antigelul este un lichid pe baza de apa, imbunatatit cu solventi si aditivi care au roluri diferite precum: propylen-glicolul – ridica punctul de fierbere al produsului, ajungand si pana la 140 de grade C; alti aditivi au rolul de a scadea temperatura de inghet pana la -40 sau -50 de grade C; aditivii anticorozivi – au la baza fosfati si silicati care protejeaza metalul impotriva ruginei; aditivi de curatare – ce impiedica depunerile si nu faciliteaza procesul de oxidare in interiorul sistemului de racire; solventi – cu rolul de a impiedica marirea volumului in caz de inghet (fenomen intalnit la apa) ce poate prin dilatare sa sparga radiatorul.

 

 

Tipuri de antigel

Acesta difera in functie de procentele de anumiti aditivi, care ii dau si culoare avand astfel mai multe tipuri: verde, roz, mov, galben, albastru.

Antigelul verde este cel mai vechi produs si contine o cantitate bogata de fosfati si silicati cu rolul de a proteja impotriva coroziunii, atat otelul, cat si aluminiul. Este indicat in special pentru masinile care au blocul motor din otel. Ca si dezavantaj, acesta nu este foarte rezistent in timp si trebuie schimbat mai des.

Antigelurile roz sau galben nu au in compozitie silicati, dar sunt imbogatite cu alti aditivi care protejeaza aluminiul, fiind destinate pentru masinile care au blocul motor din acest material. Sunt foarte rezistente in timp, avand o viata de pana la 5 ani sau 20.000 de km, pana la inlocuire.

Antigelurile mov si albastru sunt modele hibride, ce protejeaza bine blocul motor din aluminiu impotriva coroziunii si au o rezistenta medie.

In functie de materialul din care este confectionat blocul motor iti vei alege si modelul, avand nevoie de un antigel compatibil: verde pentru otel, orice alta culoare pentru aluminiu; dar nu este indicat sa le combini asa ca mergi pe o singura culoare.

 

Cand trebuie schimbat antigelul?

Cei mai multi conducatori auto si-au format o parere gresita cum ca antigelul nu trebuie schimbat niciodata. Datorita temperaturilor mari din sistemul de racire si prin vasul de expansiune, aditivii care sunt continuti in antigel se vor evapora in timp. 

Astfel produsul isi va pierde din calitatile initiale, precum: punctul de fierbere scade in timp, spre exemplu daca initial antigelul are un punct de fierbere de 140 de grade in decurs de 2 – 3 ani acesta ajunge la 135 de grade C, si tot asa pana ajunge la 100 de grade C (posibil in 8 ani). La fel de grav este si modificarea punctului de inghet, mai ales pe timpul iernii, care poate ajunge in decurs de 8 ani de la -50 de grade C, suficient pentru temperaturile de la noi, la -5 grade C.

Din acest motiv antigelul trebuie schimbat sau completat la un anumit interval, in functie de specificatiile de pe produs. 

 

In caz de urgenta pot folosi apa?

Apa va conduce la ruginirea motorului, avand un efect coroziv, cu efecte foarte distructive in timp. De asemenea, modelele mai noi de masini (din ultimii 20 – 25 de ani), atat pe diesel, cat si pe benzina, pentru a functiona in buna stare atinge o temperatura constanta de 105 grade C, temperatura la care apa fierbe (punctul de fierbere al apei este de 100 grade C). 

Pe timpul iernii situatia se prezinta si mai rau, punctul de inghet al apei fiind de 0 grade, iar temperaturile la noi se situeaza intre -5 – -25 grade C sau chiar mai scazute. Masina nu va porni si in plus din cauza dilatarii apei inghetate este posibil sa se sparga radiatorul. 

In concluzie, indiferent de urgenta, nu folosi apa in locul antigelului. Acest produs poate fi usor achizitionat din orice benzinarie sau alt magazin specializat, din spatiul online, asa ca nu va fi o corvoada. 

 

 

Cum alegi antigelul?

In primul rand trebuie sa tii cont de materialul din care este fabricat blocul motor si sa alegi verde pentru otel, orice culoare pentru aluminiu. Un alt aspect de care este bine sa tii seama este temperatura de inghet care poate fi diferita. In caz ca obisnuiesti sa calatoresti des, inclusiv pe timpul iernii si nu stii prin ce zone vei ajunge, sau daca locuiesti in zonele de munte unde temperatura este mai scazuta este bine sa te orientezi spre cele cu punct de inghet cat mai jos -45 sau -50 de grade C pentru a fi acoperit. 

 

Alte aspecte importante

In cazul in care ai inteles importanta acestei componente pentru buna intretinere a masini tale si ti-ai dat seama ca ai neglijat acest aspect mai mult timp, ar trebui sa schimbi sau sa completezi antigelul. 

Atunci cand il achizitionezi citeste cu atentie indicatiile producatorului de pe ambalaj, si vezi daca este solutie concentrata sau nu, si care este proportia de apa pe care trebuie sa o folosesti in cazul unui antigel concentrat. 

Daca vrei sa verifici nivelul antigelului din vasul de expansiune, ai grija ca motorul sa fie oprit, deoarece te poti expune la arsuri foarte grave. In caz ca ai constatat ca nivelul scade vizibil in cateva zile, trebuie verificat intreg circuitul pentru a nu avea conducte fisurate sau elemente de etanseitate puse incorect. Aceste aspecte trebuie remediate rapid pentru buna functionare a motorului si implicit a masinii tale. 

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 28.07.21

 

Se poate intampla, din diverse motive, sa nu fii atent si sa alimentezi cu benzina in loc de motorina, iar in acest caz cel mai bine este sa nu pornesti motorul si sa mergi la cel mai apropiat service auto pentru a rezolva problema.

 

Chiar daca esti sofer incepator, chiar daca ai deja experienta in sofat de ani de zile se poate intampla sa alimentezi cu combustibilul gresit. Nu trebuie sa intri in panica, ci doar sa fii informat si sa stii ce ai de facut in acest caz. 

Uneori, atunci cand ajungi la o statie peco esti cu gandurile aiurea, te grabesti sau esti prins intr-o discutie si nu esti atent la ce pui in rezervor, si, astfel, din greseala, poti sa alimentezi cu benzina in loc de motorina. Este posibil ca abia sa fi schimbat masina sau ai masina de la firma pe care nu o conduci foarte des, asa ca astfel de accidente se pot intampla cu usurinta. Dar sa vedem, in continuare, mai pe larg, ce sa faci cand pui benzina in motorina. 

 

Ce faci daca iti dai seama chiar la alimentare?

In cel mai bun caz, chiar cand alimentezi sau imediat dupa, iti dai seama de greseala. Este foarte bine daca inca nu ai pornit motorul si nu ai plecat la drum.

Indicat este sa ramai pe loc si sa dai telefon la o autospeciala care sa vina sa te ia pe platforma cu masina si sa te deplasezi la cel mai apropiat service. Daca ai pus benzina in loc de motorina si nu ai pornit motorul, nu se va intampla nimic rau cu masina ta.

Cei de la service vor goli rezervorul si il vor curata, apoi vei putea sa alimentezi din nou un rezervor motorina. Cu siguranta toata procedura este destul de costisitoare, pe langa pretul combustibilului pus gresit, mai ai costuri cu transportul si la service, dar vestea buna este ca nu vei avea probleme cu masina. 

Lucrurile pot fi mai grave daca nu iti dai seama de eroarea facuta si pleci cu masina. 

Ce faci daca ai pornit, dupa ce ai alimentat cu o cantitate mare de benzina in loc de motorina?

Daca rezervorul era gol si ai facut plinul cu benzina, masina tot va porni, deoarece in conducte mai ramane o cantitate de motorina necesara pentru pornire si pentru a rula cateva sute de metri. Este posibil sa nu iti dai seama de eroarea facuta, dar la putin timp, cand benzina va ajunge in instalatie, vei vedea ca motorul merge in suturi, se aud zgomote diferite, iar in scurta vreme se va opri.

Alimentarea gresita este una din cauzele opririi motorului in mers si nu trebuie sa incerci sa-l mai repornesti. Inca se pot remedia problemele, asa ca suna urgent la un service si transporta masina cu o platforma. Costurile in acest caz vor fi mai mari, deoarece pot fi necesare lucrari speciale la motor, precum si schimbarea unor filtre.

 

Ce faci daca rezervorul era pe jumatate plin si ai alimentat gresit?

Daca ai pus benzina in motorina, cand mai aveai o cantitate suficienta de combustibil, este cea mai nefavorabila situatie, deoarece se va crea un amestec foarte periculos, ce va afecta unitatea de propulsie. 

Tot ca si in cazul expus mai sus, dupa ce ai pus benzina in motorina, masina va porni si va rula o perioada in mod normal. Aici sunt doua cazuri:

 – cand cantitatea de motorina este mai mare si masina merge, dar dupa o vreme, cand amestecul ajunge in instalatie, se vor auzi zgomote ciudate si este o situatie cand se recomanda sa opriti motorul, chiar daca vehiculul inca merge. Cu cat iti dai seama mai tarziu si rulezi mai mult, cu atat daunele pot fi mai mari, motorul iti va indica o crestere a temperaturii, ai simptome injectoare defecte, performantele scad. Masina trebuie transportata pe platforma la cel mai apropiat service. 

 – cand cantitatea de motorina este mai mica si atunci motorul se va opri destul de repede. Nu trebuie sub nici o forma sa incerci sa-l repornesti, ci sa duci masina la service. 

Dar ce se intampla daca bagi benzina in loc de motorina si iti dai seama pe loc, punand doar o cantitate foarte mica? In cazul in care cantitatea este mai mica de 1 litru si faci plinul, punand o cantitate mare de motorina, atunci, dupa cum afirma unii specialisti, nu se va intampla nimic neplacut la masina. Totusi, daca nu vrei sa te risti, poti sa mergi si in acest caz la service pentru golirea si curatarea rezervorului.

De ce este important sa nu gresesti cand pui combustibilul?

Desi ambii combustibili se trag din petrol, sunt obtinute prin diferite procedee de rafinare si au o serie de diferente majore, inclusiv tipul de pornire al motorului, asa ca e important daca ai diesel sau benzina.

Cu o densitate mai mare, motorina are rol si de lubrifiere a motorului, actiune pe care benzina nu poate sa o indeplineasca, ceea ce creste frecarea intre piesele componente si poate conduce la griparea acestora. Cum densitatea la benzina este mai mica, adaugarea acesteia in rezervor in loc de motorina poate conduce la defectiuni la nivelul injectoarelor, la pompa de injectie, la pompa de inalta presiune, care sunt printre cele mai frecvente, dar pot fi si altele. 

Cu siguranta va fi nevoie sa schimbi filtrul de combustibil, ce se altereaza dupa ce benzina intra in contact cu el. 

La examenul din scoala de soferi, una dintre intrebarile pe care le intampini e: in care dintre situatii consumul de carburant al unui motor creste? Are ca si variante de raspuns emiterea de fum de culoare neagra si motor care functioneaza cu intreruperi, ambele bune, avand ca si cauza o problema la injectoare. Acestea pot avea de suferit in caz ca gresesti combustibilul si sunt foarte importante in buna functionare a masinii.

In concluzie, trebuie sa fii foarte atent atunci cand alimentezi cu combustibil, sa verifici sa nu ai motorina in baia de ulei, ceea ce indica tot un defect ce poate sa tina de injectoare. Pentru protectia injectoarelor, se poate utiliza ulei 2T in motorina, respectand indicatiile date de producator. Este important sa iti cunosti masina, sa respecti toate indicatiile, sa alimentezi corect, sa ai grija sa schimbi uleiul la timp, sa folosesti antigel auto potrivit, sa iti faci inspectiile periodic. 

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 28.07.21

 

Cu cat ai mai multe informatii despre cum functioneaza masina ta, cu atat mai usor iti vei da seama in caz ca sunt anumite probleme si le vei putea remedia din timp, pentru a nu ajunge in situatii grave, iar in acest articol ne vom referi la patrunderea uleiului in antigel.

 

Indiferent ce tip de masina ai, autoturism sau camion, pe benzina sau pe motorina, motorul este partea principala a acesteia, cu ponderea cea mai mare, asa ca este bine sa cunosti cat mai multe amanunte care pot conduce la o viata mai buna sau, din contra, la defectarea acestuia.

In acest articol ne vom referi la ce se intampla cand ajunge ulei in antigel, din ce cauze, ce se poate intampla si ce sa faci in acest caz. 

 

La ce folosesc antigelul si uleiul?

Agentul de racire (sau antigelul) are un rol foarte important pentru buna functionare a motorului, asigurand o temperatura optima. Acesta se introduce in radiator si circula in jurul motorului, ajutandu-l sa nu se supraincazeasca si sa se comporte normal. 

Uleiul are de asemenea o mare importanta, deoarece scade frecarea intre piesele componente, ofera si o racire interna.

Din ce cauze poate ajunge uleiul in antigel?

Sunt mai multe situatii in care trece ulei in vasul de expansiune, iar mai jos iti prezentam cateva dintre cele mai frecvente probleme. Oricum, in caz ca ai constat ca ai ulei in antigel, este necesar sa te indrepti cat mai repede spre un service.

  • Garnitura de chiulasa este deteriorata. Aceasta este foarte importanta, deoarece are rolul de a asigura etanseitatea proceselor ce au loc in blocul motor si chiulasa. De asemenea, aceasta inchide circuitele si nu lasa ca uleiul sa se amestece cu antigelul. In timp, acesta se poate deteriora si cu cat sesizezi mai devreme si o schimbi, cu atat urmarile vor fi mai mici. Garnitura de chiulasa fisurata este si una dintre cele mai comune cauze pierdere antigel, asa ca, daca observi pete sub masina, fa o vizita la service in cel mai scurt timp. 
  • Garnitura termoflot defecta. Masinile pe diesel in general, au si un sistem suplimentar de racire pe ulei (termoflot). Acesta vine in contact cu temperaturi extrem de ridicate si, datorita presiunii, poate ceda in timp (are si un termen la care este bine sa il schimbi). Unul dintre cele mai evidente simptome termoflot defect este prezenta uleiului in vasul de expansiune. 
  • Capetele pistoanelor fisurate. Deoarece temperatura si presiunea la care lucreaza pistoanele au valori foarte mari, in timp pot aparea mici fisuri pe capete, ce vor permite atat scurgerea de ulei, cat si de aer. Din pacate, in acest caz, solutia este inlocuirea pistoanelor, care poate fi o operatie mai costisitoare, in functie de modelul de masina pe care il ai. 
  • Bloc motor fisurat. Este cea mai grava defectiune, in urma careia se poate gasi ulei in antigel. Cel mai probabil se va trece la inlocuirea blocului motor, ceea ce este o operatiune foarte costisitoare.

In urma acestor defectiuni, vei constata ca scade antigelul din vasul de expansiune, se combina cu uleiul, scad performantele masinii etc., asa ca trebuie sa mergi cat mai repede la un service. Inlocuirea garniturilor este mai putin costisitoare, asa ca, atunci cand te confrunti cu o astfel de problema, remediaz-o cat mai urgent, pentru a nu cauza alte defectiuni mult mai importante.

 

Cum poti sa iti dai seama daca ai ulei in agentul de racire?

Agentul de racire si uleiul au caracteristici diferite, atat ca si consistenta, cat si ca rol. Poti sa verifici nivelul de antigel si atunci, in caz ca acesta are o alta culoare si o alta consistenta, este posibil sa fie ulei in vasul de expansiune.

Mai sunt si alte procedee care te pot conduce la aceasta constatare si, daca te intalnesti cu ele, este bine sa faci urgent o verificare la un service:

  • Poti sa inmoi o bucata de hartie in antigel si apoi sa ii dai foc, in caz ca arde usor atunci cu siguranta acesta are si urme de ulei.
  • Daca in ulei gasesti funingine, inseamana ca cele doua lichide sunt amestecate.
  • Daca in antigel observi ca sunt mici cheaguri, ca niste bilute, atunci sistemul de scurgere este afectat. 
  • La un centru specializat se mai poate face un test cu un dispozitiv special de presiune. 

Ce se intampla cand uleiul patrunde in sistemul de racire?

In caz ca ai constat ca este ulei in antigel sau doar banuiesti, este bine sa te prezinti de urgenta la un service, deoarece in timp problemele se pot agrava:

  • Se pot uza rulmentii, deoarece mediul in care acestia actioneaza este nepotrivit;
  • Peretii cilindrilor se pot coroda;
  • Se infunda filtrul de ulei si astfel piesele interne ale motorului nu vor mai fi lubrifiate;
  • Deoarece uleiul va creste vascozitatea agentului de racire, acesta nu va mai circula normal si se va produce o supraincalzire a motorului.

 

Ce trebuie sa faci in cazul in care ai constatat ca este ulei in agentul de racire?

In primul rand, trebuie sa stii ca nu este bine sa mai folosesti masina in acest caz, decat pentru a ajunge la cel mai apropiat service. Asa cum am prezentat anterior, pot fi doar probleme ce se rezolva usor, precum schimbarea unei garnituri, schimbarea antigelului (se recomanda folosirea de solutie curatare instalatie racire auto) etc. 

Aceste probleme mai usoare nu implica costuri mari, acestea fiind in functie de tipul masinii.

In schimb, daca vei amana si vei circula in continuare cu masina, problemele se vor adanci si poti sa afectezi grav blocul motor, ceea ce va determina o investitie costisitoare. 

 

Fiecare dintre cele doua lichide are rolul sau si prezenta de ulei in antigelul auto nu este recomandata, afectand intregul sistem de functionare a motorului. Chiar daca nu esti priceput ca si mecanic auto, trebuie sa acorzi importanta masinii, sa o cunosti si sa verifici starea de functionare, sa schimbi la timp piesele recomandate, filtrele si fluidele, sa faci vizitele la service asa cum este indicat si, in caz ca observi o neregula in functionare, sa te prezinti la un atelier.