Am modificat articolul ultima data pe: 16.05.21

 

Cutii portbagaj – Opinii si recenzii in 2021

 

Problema spatiului insuficient in masina apare atunci cand suntem mai putin pregatiti, ocupati fiind cu planificarea concediului. Dintr-odata avem prea multe lucruri sau o masina prea mica. O solutie este extinderea capacitatii de depozitare, cu o cutie portbagaj. Alegerea modelului potrivit nu este usoara, de aceea va recomandam sa mergeti la sigur cu un produs de top, cum este o cutie portbagaj Thule Force XT Alpine TH635500, cu deschidere pe ambele parti si un volum generos de 420 l. Daca, totusi, vreti sa aveti de unde alege, propunem si o cutie portbagaj MODULA Ciao Black, alt model apreciat de soferi.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cea mai buna!

Thule Force XT Alpine TH635500
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Are deschidere dubla, accesul la bagaje fiind foarte comod, pe oricare dintre partile laterale. Beneficiaza de un sistem de montare rapida, care permite fixarea usoara pe barele transversale. Cu un volum de 420 l, este potrivit pentru o familie numeroasa, iar suportul pentru schiuri constituie un avantaj major pentru iubitorii sporturilor de iarna.

Lungimea cutiei, de 230 cm, o face mai greu de utilizat in cazul masinilor mici, existand riscul lovirii acesteia la deschiderea haionului.

Desi este un model mai scump, montarea usoara, precum si volumul generos ii fac pe cei care l-au ales sa se felicite pentru decizia luata.

A 2-A OPTIUNE!

MODULA Ciao Black
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Nu prea exista pareri contra acestui produs, datorita spatiului de depozitare mai mult decat generos, care se traduce printr-un volum de 430 l. Un alt aspect remarcat de unii dintre soferi este sistemul frontal de inchidere, care confera mai multa siguranta in mers, scazand riscul de deschidere accidentala la viteze mari.

Cand uiti piciorul pe pedala de acceleratie cutia produce un zgomot deranjant, considera o parte dintre utilizatori. Altii, insa, nici nu au observat acest aspect.

Este suficient de spatioasa si de rezistenta, incat sa treci cu usurinta peste faptul ca o poti auzi vajaind pe plafon la viteze mari.

A 3-a Optiune!

G3 Hydra
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Marele avantaj al acestei cutii este compatibilitatea universala, ceea ce inseamna ca se poate prinde pe orice tip de bara transversala cu o latime de maxim 6 cm. O scoate in evidenta si pretul scazut, care o incadreaza in gama economica. De asemenea, este un plus sistemul antifurt cu butuc si cheie.

Este o cutie compacta, avand un volum de doar 240 l. Totusi, de ce ar deranja acest aspect in cazul unei masini mici?

In ciuda capacitatii reduse de depozitare, suportand o greutate maxima de doar 50 kg, are un raport pret/calitate apreciat de cei care au ales-o.

 

 

Pareri despre cele mai bune cutii portbagaj

Este foarte important, atunci cand cautati o cutie portbagaj, ieftina si buna, sa aveti in vedere nu doar capacitatea de depozitare, ci si unde si cum o veti instala. Voi stiti cel mai bine ce asteptari aveti atunci cand selectati pareri despre cele mai bune cutii portbagaj, dar nu strica sa cantariti si propunerile noastre.

 

 

Cutie portbagaj Thule:

 

Thule Force XT Alpine TH635500

 

Nu va mirati daca o sa apara des acest rezultat cand cautati cea mai buna cutie portbagaj. Thule Force XT Alpine TH635500 este nu doar incapatoare, suportand o greutate de pana la 75 kg intr-un volum de 420 l, dar a fost gandita si pentru accesibilitate maxima. 

Primeste puncte sistemul Dual-Side, ce permite deschiderea de pe oricare dintre partile laterale, in timp ce, pentru a-si proteja continutul, are mai multe puncte de inchidere.

In aceeasi idee de simplitate in utilizare a fost gandita si manevra de instalare, cu ajutorul unor cleme care se prind pur si simplu de barele transversale. Totusi, acestea din urma trebuie sa fie de tipul WingBar sau SquareBar pentru a fi compatibile cu o cutie portbagaj thule. Mai este de luat in consideratie si pretul, deloc mic, in acesta regasindu-se, evident, toate caracteristicile datorita carora isi merita locul pe lista cu cele mai bune cutii portbagaj.

 

 

 

 

 

Cutie portbagaj auto:

 

MODULA Ciao Black

 

Cu o capacitate mare de depozitare, de 430 l, MODULA Ciao Black este unul dintre cele mai bune exemple de cutie portbagaj la pret bun. „Vorbeste” in favoarea ei faptul ca, desi nu este foarte lunga la cei 175 cm ai sai, poate duce 75 kg. Si o face in siguranta, datorita sistemului frontal de inchidere, care actioneaza ca o masura suplimentara de protectie impotriva deschiderii accidentale la viteze mari, dupa cum puncteaza unii utilizatori.

Inainte de a achizitiona acest model de cutie portbagaj auto, este bine sa fiti siguri de compatibilitatea cu barele transversale de pe plafon. Pentru a se potrivi cu MODULA Ciao Black, acestea trebuie sa fie de tipurile AeroBar sau SquareBar. 

Ca un minus, in cazul acestui model s-ar putea sa simtiti lipsa sistemelor de prindere din interior, insa chiar si asa cei care au mers pe varianta in discutie o recomanda, in general, si altora.

 

 

 

 

 

Menabo Marathon Dark

 

Se monteaza usor, pe bare transversale cu latime maxima de 6 cm, aspect evidentiat de cei care au achizitionat Menabo Marathon Dark. Fabricata din ABS, este rezistenta la zgarieturi si la utilizare in conditii meteorologice nefavorabile, fiind apreciata pentru robustete. De asemenea, ii este laudata capacitatea de depozitare. Mai exact, are un volum de 460 l si suporta o greutate de 50 kg, ca si lungime fiind un model de mijloc, cu 198 cm. 

Ceea ce a creat nemultumiri printre utilizatori a fost nepotrivirea cu barele de pe plafonul masinii. Astfel, a reiesit din experientele unora ca Menabo Marathon Dark nu este compatibila cu cele de tipul AeroBar. 

In schimb, aceasta cutie se poate monta pe bare cu profil patrat, dar pentru a nu avea surprize cel mai sigur este sa alegeti accesoriile de la acelasi producator. Per total, este considerat un produs bun in ce priveste raportul calitate/pret.

 

 

 

 

 

Cutie portbagaj Duster:

 

 G3 Hydra

 

Inclusa in gama economica, G3 Hydra a lasat o impresie placuta majoritatii celor care si-au dorit o cutie portbagaj la un pret bun. Insa doar pentru ca este ieftina nu inseamna ca sufera la capitolul caracteristici obligatorii, precum protectie ultraviolete si sistem antifurt cu butuc si cheie.

Un factor hotarator in alegerea acestui model ar putea fi acela ca se potriveste pe orice tip de bara transversala cu o latime de maxim 6 cm.

In schimb, la capitolul dezavantaje unii mentioneaza faptul ca nu este foarte spatioasa, avand un volum de doar 240 l si o lungime de 133 cm. Asta poate fi, insa, si un atu, in cazul in care detineti o masina mica si un model mai mare v-ar incurca la deschiderea haionului. Asadar, daca sunteti in cautarea unei variante nu neaparat mari, tastati „cutie portbagaj g3 hydra” si dati cautare. Suporta bine 50 kg si drumurile lungi.

 

 

 

 

 

Carbon Look 320L

 

Cu un volum de 320 l si o capacitate maxima de incarcare de 55 kg, Carbon Look face fata si pretentiilor mai crescute de spatiu de depozitare. Se potriveste, asadar, unui autoturism robust, facut pentru peisaje salbatice. 

Tocmai de aceea, insistati un pic asupra acestui model daca ceea ce cautati este, spre exemplu, ceva foarte specific, precum cutie portbagaj Duster. Plus ca, daca ne luam dupa parerile unora si altora, chiar arata bine, negru mat, cu capacul imitand textura carbonului.

Daca v-am nimerit nevoile, inseamna ca obisnuiti sa mai si parasiti poteca in excursiile voastre, deci probabil bagajele voluminoase sunt pentru voi la ordinea zilei. Unii aflati in aceeasi situatie au fost usor nemultumiti de faptul ca se deschide prea putin capacul, fiind ingreunata, astfel, introducerea rucsacului, sa zicem. Dar luati in consideratie faptul ca aceasta cutie este din PVC, avand rezistenta crescuta la zgarieturi, socuri, apa, solventi si uleiuri.

 

 

 

 

 

Cutie portbagaj auto pliabila:

 

Weser Car Gadget

 

Daca problema voastra de spatiu nu se limiteaza la bagajele pentru calatorie, ci vizeaza nevoile curente, precum cumparaturile, atunci aveti nevoie (si) de altceva. Disconfortul nu este unul ocazional, ci va confruntati cu el in fiecare zi, solutia in acest caz fiind o cutie portbagaj auto pliabila. 

Va ajuta sa va tineti toate lucrurile laolalta, pentru a le gasi mai usor, dar si pentru a face loc altora. Ca structura, are doua compartimente incapatoare si un buzunar cu plasa pe exterior. 

Cu dimensiuni de 52X23X32 cm si o capacitate de 45 l, Weser Car Gadget are si 4 ochiuri metalice pentru ancorare, care ii confera stabilitate suplimentara la nevoie. Acest organizator pentru portbagaj poate fi utilizat inclusiv pentru a transporta orice pui in el de la masina in casa, datorita manerelor cu care este prevazut. Iar cand nu va mai foloseste, il pliati cu centura elastica proprie si il faceti nevazut. 

 

 

 

 

 

 

Cutie portbagaj bicicleta:

 

M-Wave ”AMSTERDAM EASY BOX S”

 

Sunteti adept al transportului pe doua roti, altfel nu ati cauta o cutie portbagaj bicicleta. Dar poate nu sunteti sigur care dintre ofertele magazinelor online vi se potriveste, asa ca „scanati-o” si pe asta. 

Cutia M-Wave ”AMSTERDAM EASY BOX S” are un volum de aproximativ 5 l si se monteaza usor, pe portbagaj. Nu toate drumurile sunt line, asa ca producatorul a dotat-o cu un suport special, pentru a se asigura ca isi mentine pozitia fixa in timpul mersului.

A fost creata anume pentru marirea spatiului de depozitare de pe o bicicleta, fiind, asadar, o cutie de exterior. Din acest motiv, este din plastic, material care ii asigura protectia la apa. Chiar si culoarea a fost adaptata scopului, murdaria sau uzura fiind mai putin vizibile pe negru mat. Dimensiunile de 27X20X15 cm nu ar trebui sa creeze probleme de compatibilitate cu bicicleta, iar pretul accesibil o face o optiune atragatoare.

 

 

 

 

 

 

Cutie portbagaj Hapro:

 

Hapro Traxer 4.6 Silver Grey

 

Nu este cea mai lunga cutie de pe piata (148 cm), nici cea mai generoasa ca si volum (370l), dar are doua calitati care v-ar putea impresiona. Vorbim, in primul rand, despre faptul ca poate fi deschisa atat de pe partea dreapta, cat si de pe cea stanga. 

Putine produse de acest fel ofera o astfel de optiune, la care se adauga si compatibilitatea cu orice tip de bare transversale. Ambele caracteristici ofera un plus de accesibilitate si de usurinta la montare.

Desi are limitari, precum lipsa adaptarilor speciale pentru transportarea schiurilor, faptul ca poate suporta 75 kg ii aduce inca o bila alba. Vi se potriveste aceasta cutie portbagaj hapro si daca va impresioneaza la un astfel de produs curelele pentru asigurarea bagajelor. Hapro Traxer 4.6 Silver Grey are doua. Mai mentionam fundul armat cu sina metalica, care contribuie la cresterea sigurantei si a perioadei de utilizare.

 

 

 

 

 

 

Cutie portbagaj Logan:

 

Dacia 480l 7711574057

 

Desi se poate monta pe orice tip de autoturism, nu puteti da gres cu acest model in cazul in care cautati ceva extrem de specific, precum cutie portbagaj logan. I se potriveste, cum se zice, manusa, unei Dacii. 

Dar probabil nu o sa o treceti cu vederea nici daca sunteti proprietar de altceva, cand ii cititi caracteristicile. Ceea ce iese in evidenta inainte de toate este sistemul de deschidere pe ambele parti, o optiune utila cand vecinul a parcat prea aproape pe stanga ori pe dreapta.

Apoi, aceasta cutie portbagaj castiga puncte multe si in ceea ce priveste capacitatea de incarcare, una chiar impresionanta: 480 l/50 kg. In plus, din punct de vedere al montarii, modelul in discutie este compatibil cu orice tip de bare transversale. E bine sa stiti asta in cazul in care il vreti, dar va faceti griji, poate derutati de nume, ca se potriveste doar pe Dacii. 

 

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Este destul de comuna problema spatiului de depozitare cand vorbim despre transport, iar ofertele magazinelor online sunt suficient de variate pentru a satisface orice pretentii. Daca sunteti sofer si ati decis ca e timpul pentru o solutie, trebuie inainte de toate sa stiti ce vreti: o extensie pentru plafon sau una pentru portbagaj. Abia apoi va puteti gandi la marime, capacitate si altele asemenea. Nici pentru biciclisti alegerea nu este usoara, produsele de profil fiind mai mult decat simple cutii. Noi doar va indicam principalele aspecte la care e bine sa fiti atenti, ca sa nu faceti o alegere gresita. 

 

 

Dimensiunea: Toti am vrea o cutie portbagaj cat mai mare. Exista pe piata diferite combinatii de marimi lungime-latime-inaltime, iar asteptarile trebuie adaptate realitatii. In cazul soferilor care intentioneaza sa monteze un astfel de produs pe plafon, nu poate fi ignorata insasi dimensiunea masinii. Spre exemplu, aveti de ales intre cutii de 230/70/42,5 cm, 175/80/44 cm, 198/79/37 cm sau 133/73,5/36,6 cm, ca sa amintim doar cateva posibilitati. 

Nu va lasati impresionati de o lungime de peste 200 cm, daca aveti un autoturism mic. Riscati sa va treziti dupa fixare ca e prea in spate si nu puteti deschide complet haionul. Insa ati putea trece peste un asemenea inconvenient daca sunteti pasionat de sporturi de iarna sau pescuit. 

Schiurile, snowboard-ul sau unditele necesita o cutie portbagaj lunga, cum este Thule Force XT Alpine TH635500, cu ai sai 230 cm. Deoarece aceste modele sunt de obicei mai inguste, langa ele ramane loc si de o bicicleta.

Este important, ca regula generala, sa nu existe o discrepanta mare intre marimea plafonului si cea a cutiei. Decat sa cumparati un produs nepotrivit, mai bine apelati la alte solutii ajutatoare care sa mareasca spatiul de depozitare. 

Ne gandim in special la acele cutii care incap in portbagajul masinii, utile in organizarea interiorului. Sunt facute special pentru a incapea acolo, asa ca una precum Weser Car Gadget, cu dimensiuni de 52X23X32 cm, poate completa cu succes un model de plafon. 

 

Capacitatea: Capacitatea de depozitare a cutiei portbagaj se exprimă în litri. In cazul celei de plafon exista atatea variante, cati producatori: 240 l, 320 l, 370 l, 420 l, 430 l, 460 l, 480 l si am putea continua. Aceasta specificatie e bine sa fie corelata cu marimile amintite mai sus, deoarece configuratia produsului dicteaza ce tip de bagaje suporta si cum pot fi asezate.

Spatiul disponibil nu este distribuit uniform, de aceea trebuie sa studiati putin si forma capacului. Incercati sa va imaginati cum impachetati lucrurile in mod normal si daca s-ar potrivi cu „relieful” cutiei portbagaj. De asemenea, luati in consideratie si faptul ca aceste produse suporta o greutate cuprinsa intre 50 si 75 kg. Totusi, ce va intereseaza in primul rand este ca toate acele kilograme sa incapa. 

Privind astfel lucrurile, un model cu profil alungit poate fi potrivit pentru o pereche de schiuri. In schimb, daca stiti ca nevoile familiei dumneavoastra nu incap decat in multe geamantane si rucsacuri, ganditi-va la o varianta mai lata si bombata. Insa orice ati prefera, imensitatea internetului gazduieste suficiente oferte de cutii portbagaj, ieftine si bune, incat sa nu ramana nimeni nemultumit.

 

Sistemul de deschidere: La modul ideal, o cutie portbagaj cu deschidere si pe stanga, si pe dreapta ar trebui sa fie prima optiune de cumparare. Aveti mai usor acces la continut, inclusiv in situatia in care sunteti incomodat pe una dintre parti, sa zicem de un sofer care a parcat prea aproape. In afara de asta, faciliteaza pur si simplu manipularea cutiei, chiar si la montare.

Insa modelele prevazute cu acest sistem, precum Hapro Traxer 4.6 Silver Grey sau Thule Force XT Alpine TH635500, nu fac parte din categoria celor ieftine. Tocmai pentru ca posibilitati mai multe inseamna o investitie mai mare, majoritatea produselor ofera acces dintr-o singura parte. Ati putea resimti acest lucru ca pe un inconvenient in cazul unei cutii voluminoase, cand o sa incercati sa aranjati bagajele in colturile mai indepartate. 

 

 

Materialul: Unele cutii portbagaj, precum Thule Force XT Alpine TH635500 sau Menabo Marathon Dark, sunt fabricate din ABS, un plastic dur, rezistent la impact. Altele, cum este Carbon Look 320L, sunt din PVC, un material flexibil, care se comporta bine cand este supus unor forte de incovoiere. De asemenea, in cazul lui Hapro Traxer 4.6 Silver Grey veti intalni si acronimul ASA, care anunta prezenta unui material asemanator cu ABS, dar mai rezistent la ultraviolete.

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Cat m-ar costa cutie portbagaj auto second hand?

Bineinteles ca o varianta second hand este mai ieftina decat una noua, iar daca sunteti perseverent gasiti cu usurinta in mediul online cutii portbagaj la preturi bune. In acest caz, veti cheltui cu cel putin 100 de lei in minus, de exemplu daca vreti un model MODULA Ciao Black de 430 l. Iar un Thule Force XT Alpine TH635500, care trece in mod normal de 2.000 de lei, pe site-urile cu produse second hand il gasiti si cu 1.599 de lei.

 

 

Gasesc sa cumpar online cutie portbagaj thule second hand?

Da, si inca foarte multe modele, datorita faptului ca este un nume cunoscut in domeniu si cu o reputatie buna.

 

Ce inseamna cutie portbagaj pe carlig?

Este un tip special de cutie portbagaj, care nu se ataseaza pe plafon, ci se prinde pe carligul de remorcare al autoturismului.

 

Se gasesc si cutii portbagaj de scuter?

Exista o varietate mare de cutii portbagaj de scuter. Se diferentiaza unele de altele atat prin marime, cat si prin design. Spre exemplu, unele modele au doua stopuri dispuse pe partile laterale, in timp ce altele sunt prevazute cu un singur stop reflectorizant, situat central.

 

 

 

Viteze si precautii la rulare, cand folosesti un portbagaj auto tip cutie

 

Montarea unei cutii portbagaj aduce avantaje evidente, dar impune si o serie de precautii, pentru evitarea unor incidente neplacute. Este foarte important ca soferii sa isi adapteze stilul de condus la incarcatura suplimentara, deoarece aceasta poate influenta manevrabilitatea masinii. Trebuie luate in consideratie o serie de aspecte, precum marimea cutiei, forma acesteia, asigurarea bagajelor, starea drumului si, nu in ultimul rand, viteza.

 

 

Ca regula general valabila, producatorii le recomanda soferilor care au montate cutii portbagaj sa nu depaseasca 130 km/h. Este o precautie de siguranta, pe langa faptul ca unii conducatori auto au remarcat aparitia unui zgomot deranjant la viteze mari. 

Nu inseamna ca dincolo de aceasta limita trebuie sa va asteptati la dezlantuirea unor forte de nestapanit. Insa masa suplimentara influenteaza stabilitatea masinii, mai ales in cazul unei distribuiri neglijente a bagajelor sau a unui raport nepotrivit intre marimea cutiei si cea a autovehiculului. 

Astfel, este recomandabil sa aranjati incarcatura cat mai uniform, pentru a nu lasa bagajelor foarte mult spatiu de balans. De asemenea, nu e bine sa concentrati intr-o zona restransa o greutate mare, care sa „traga” excesiv intr-o parte sau alta in urma manevrelor din timpul mersului. Sfatul nostru este sa plasati in centru lucrurile mai grele si, pe cat posibil, sa le asigurati cu chingi. Nu ignorati fortele care se manifesta in cutia portbagaj la viteze mari si manevre bruste.

Incercati sa protejati incarcatura sensibila de posibilele „agresiuni” ale bagajelor invecinate, care pot aparea in cazul unei franari mai putin delicate. De altfel, veti afla daca sistemul de aranjare a bagajelor functioneaza, daca veti ajunge in situatia de a evita diverse obstacole la viteze mari. Concluzia este ca desi pe multi soferi ii intereseaza mai ales o cutie portbagaj la un pret bun, trebuie luate in consideratie si alte aspecte, in afara de bani.

 

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 16.05.21

 

Cu siguranta, daca esti pasionat de masini, poti sa recunosti multe sigle inca de mic, dar poate nu cunosti povestile din spatele acestora, iar in acest articol gasesti cateva istorii frumoase, care iti vor spune cum au aparut aceste sigle auto.

 

Daca poti sa recunosti mai multe marci auto si esti pasionat de acest domeniu, in mod cert vrei sa afli mai multe si, in acest articol, vei gasi cateva povesti ale unor sigle cunoscute. Hai sa vedem cum au aparut ele si ce legende sunt in spate. 

 

Alfa Romeo

Una dintre cele mai frumoase sigle auto, eleganta si fina, are si o frumoasa poveste in spate, fiind un logo auto plin de simboluri. In partea stanga este o cruce rosie care simbolizeaza orasul Milano, locul de unde a inceput povestea. In partea dreapta este un dragon sau un sarpe (depinde de cum vrei sa-l interpretezi) care mananca un om.

Sunt mai multe legende, dar cea care este cel mai des vehiculata cu privire la aceste embleme auto este ca un nobil din Milano a luptat cu un alt cavaler sarazin si l-a invins. In urma acestei lupte, cavalerul a adoptat simbolurile pe scutul sau si a venit cu el la Milano, acesta devenind apoi una dintre cele mai cunoscute sigle masini, Alfa Romeo. 

Cei de la firma spun ca, de fapt, omul nu este inghitit de sarpele dragon, ci acesta iese, renascut si purificat, un om nou care a invins fiara.

Audi

Printre mai multe marci de masini, sigla Audi este foarte cunoscuta, simpla si curata, cu 4 cercuri care sunt suprapuse, este foarte usor de retinut. Sigla apare in 1932 cand 4 marci masini importante au fuzionat si au creat ceea ce cunoastem astazi sub numele de Audi (Audi, Horch, DKW si Wanderer).

 

Jaguar

Daca este sa vorbim despre masini englezesti, Jaguar nu poate fi neglijat, sigla acestuia fiind foarte cunoscuta si apreciata in intreaga lume. Acest animal descrie perfect masina pe care o reprezinta, o fiara supla, energica, nervoasa, eleganta, cu care cu siguranta vei fi fericit sa te identifici. 

 

Mercedes

Sigla Mercedes a fost desenata de Daimler, care a vrut sa creeze un simbol curat si usor de retinut, dar care sa aiba o semnificate adanca si cuprinzatoare. Este una dintre primele sigle auto pe care o retii, o stea cu trei colturi, ce semnifica pamantul, apa si aerul, locurile unde acesta firma isi disputa dominatia, locurile cucerite de firma Mercedes. 

 

Chevrolet

Una dintre cele mai cunoscute marci auto americane, Chevrolet are si o frumoasa istorie in spate, fiind mai multe povesti care justifica aparitia acestei sigle, ca un papion. A fost desenata de Duran, partener cu Chevrolet. O prima poveste spune ca, de fapt, sigla este o cruce ce reprezinta imaginea in oglinda a drapelului din Elvetia, tara in care s-a nascut Chevrolet.

O a doua legenda povesteste cum ca Duran a fost impresionat de un model vazut pe un tapet in camera sa de hotel din Paris, model pe care l-a copiat si apoi din acesta s-a nascut una dintre cele mai cunoscute sigle auto. Sotia lui Duran spune si o alta poveste, cum ca sotul ei a vazut acest model intr-un ziar si l-a folosit pentru sigla.

Porche

Binecunoscuta sigla Porsche are si ea o poveste in spate. Se aseamana foarte mult cu sigla orasului Stuttgart. Legenda spune ca acest oras a fost construit pe locul unei mari ferme de cai, iar o parte dintre elementele ce se regasesc si pe logo-ul masinii au fost preluate de pe steagul Regatului Wurtemberg: coarnele de cerb si dungile. 

 

Subaru

Daca este sa vorbim de sigle marci auto pline de semnificatie, nu putem sa ocolim Subaru, care in limba japoneza inseamna impreuna, a se aduna sau a guverna, nume dat si unui grup de stele din constelatia Taurului, cunoscut la noi sub denumirea de Closca cu pui. 

Aceste sigle auto de la Subaru mai au si o alta semnificatie si anume 6 firme ce au fuzionat pentru a forma marele grup Fuji Heavy Industries, care se afla in spate.

 

Honda

Sigla Honda este sub forma unui H stilizat, inchis intr-un patrat ce are colturile rotunjite. Asa cum poti sa observi la aceste modele de masini partea de sus este mai mare. 

 

Lamborghini

Cele mai multe semne masini reprezinta imagini sau simboluri a ceva reprezentativ din viata producatorului, iar Lamborghini se inscrie perfect pe acesta lista. Ferruccio Lamborghini era nascut in zodia taurului si, mai mult, era un infocat iubitor al coridelor, asa ca aceste semne sunt clar identificate in sigla.

Toyota

Si sigla Toyota, simpla, dar plina de semnificatii, are o legenda in spate. Doua ovale formeaza litera T, pot semnifica si uniunea dintre sofer si masina, sau un fir de tesut, ce este una dintre amintirile producatorului. Cercul mare le cuprinde pe celelalte doua si formeaza un tot unitar. 

 

Prima data cand au aparut numele de masini era in anul 1885, la aparitia primului vehicul cu trei roti. Fiecare producator a incercat sa ofere un nume si o identificare pentru produsul oferit, iar la inceput primele sigle erau formate din litere mari, in general 2. In 1900 Benz a dau masinii sale numele de Mercedes, dupa numele fiicei sale.

In prezent sunt foarte multe marci de masini si fiecare are o poveste interesanta, iar in mediul online poti gasi si alte date, pe langa cele 10 prezentate mai sus. Mai mult decat datele tehnice auto si povestile din spate sunt interesante si pline de semnificatii. Fiecare producator isi pune emblema pe masina, cu mandrie, putand sa o gasesti in mai multe locuri: pe caroserie in fata, central, pe capacele de la roti, pe cutia portbagaj, de huse etc.

Cu siguranta, marile firme auto, ce au un trecut indelungat in productia de masini, au sigle foarte cunoscute, dar din spate vin si producatori tineri, plini de energie ce cauta sa isi formeze un nume, iar emblemele lor vor deveni in scurt timp cunoscute, fiind alese cu grija si in concordanta cu ceea ce vor sa transmita clientilor.