Am modificat articolul ultima data pe: 19.04.21

 

Anvelope All Season – Opinii si Recenzii in 2021

 

Calitatea anvelopelor poate face diferenta dintre un drum fara incidente si momente stresante la volan, sau dintre o sperietura serioasa si un accident nefericit. Nu lasa deci, la voia intamplarii, performantele pe care le asigura acest accesoriu si gaseste cel mai performant model pentru masina ta. Daca preferi sa nu petreci ore in sir cautand astfel de produse pe internet, te ajutam chiar de la inceput cu cateva optiuni testate. Michelin CrossClimate+ 185/65 R15 92T XL se numara printre versiunile ceva mai scumpe, de calitate premium, care iti ofera stabilitate foarte buna pe drum, manevrabilitate si franare rapida, chiar si pe carosabil umed. Pentru cei care doresc sa cumpere anvelope de calitatea, dar la un pret mai accesibil, recomandam ca alternativa Riken 195/65R15 95V XL.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cea mai buna!

Michelin CrossClimate+ 185/65 R15 92T XL
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Model de anvelopa de calitate premium, pentru masini compatibile cu roti cu latime de 185mm si inaltime de 65cm, pe jante de 15inch, care asigura atat economie de combustibil, cat si aderenta foarte buna pe carosabil umed. Se comporta optim pana la viteza de 190km pe ora si poate sustine o greutate maxima de pana la 615kg.

Pentru ca face parte dintre anvelopele de nivel premium, implica costuri mai mari de achizitie decat alte versiuni similare.

Anvelopa pentru toate sezoanele, cu lamele performante, combinate cu blocuri de profil tesite care ofera stabilitate pe drum si raspuns rapid la franare.

A 2-A OPTIUNE!

Riken 195/65R15 95V XL
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Varianta ranforsata, cu strat de cauciuc suplimentar in structura peretilor laterali, care ii ofera rezistenta mai buna la sustinerea greutatii. Permite rularea, in conditii optime, pana la viteze de 240km/h, poate sustinere pana la 690kg si asigura aderenta buna pe suprafete umede, fiind incadrata, din acest punct de vedere, in clasa C.

In ceea ce priveste consumul de combustibil, este un produs de categorie E, ceea ce inseamna ca nu iti ofera prea multa economie.

Versiune de anvelopa accesibila la pret, de calitate buna, conceputa pentru dotarea autoturismelor prevazute cu jante de 15inch.

A 3-a Optiune!

Debica Navigator 2 MS 205/55 R16 91H
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Cauciucuri marcate MS si fulg de nea, cu testare in conditii de iarna, care ofera stabilitate buna, aderenta ridicata si franare rapida, potrivite pentru autoturismul personal. Sunt disponibile la un pret accesibil si permit rularea cu o viteza de pana la 210km/h, fiind capabile in acelasi timp sa sustina o greutate de pana la 615kg pe fiecare roata.

Pentru ca vorbim despre o versiune pe care o poti cumpara la pret mai mic, nu asigura o economie prea buna de carburant.

Model eficient si de calitate, potrivit pentru cei care nu doresc sa puna inca anvelopele de iarna pana cand zapada nu se face prezenta in strat consistent.

 

 

Pareri despre cele mai bune anvelope All Season

Pentru ca performantele anvelopelor influenteaza direct atat consumul de combustibil, cat si siguranta in trafic, este important sa alegi modelul potrivit pentru fiecare sezon si tipul tau de masina. Versiunile all season sunt cele mai adaptabile, insa nu si mai usor de selectat. 

Afla din acest ghid cum poti alege corect, dintre optiunile de anvelope all season la preturi bune, varianta care se pliaza cel mai bine pe stilul tau sofat si pe conditiile de drum.

 

 

Anvelope all season 185 65 R15

 

Michelin CrossClimate+ 185/65 R15 92T XL 

 

Pentru cei care au nevoie de anvelope all season 185 65 R15, pentru jante de 15inch, si cauta un model premium, de calitate, recomandam aceasta versiune de la Michelin, cu profil in V si lamele performante. Face parte din categoria variantelor care ofera aderenta de clasa B pe suprafete umede si este conceputa pentru a rula cu o viteza de pana la 190km/h.

In ceea ce priveste economia de combustibil, se incadreaza printre optiunile de categorie C, deci aceste anvelope te vor ajuta sa consumi mai putin carburant decat folosind alte modele, iar ca nivel de zgomot generat, sunt pozitionate la 68dB, suficient de silentioase pentru a nu-ti jena auzul cand circuli cu geamurile lasate.

Acest tip de anvelope 185 65 R15, all season, sustine pana la 615kg pe o singura roata si ofera stabilitate sporita masinii si precizie in manevrare, atat pe carosabil umed, cat si pe asfalt uscat sau acoperit cu strat de zapada. In plus, amortizeaza bine denivelarile si gropile pe care nu reusesti sa le eviti.

 

 

 

 

Anvelope all season 195 65 R15

 

Riken 195/65R15 95V XL 

 

Daca bugetul nu iti permite sa investesti prea mult si cauti anvelope 195 65 R15 all season care sa nu implice costuri prea mari, mentinand insa produsul la o calitate buna, iti propunem sa iei in considerare acest model de la Riken.

Conceputa pentru masinile compatibile cu roti cu inaltime de 65cm si latime de 195cm, prevazute cu jante de 15 inch, aceasta varianta tehnica poate rula in conditii optime pana la o viteza de 240km/h (indice de viteza V) si permit o incarcare maxima, pe fiecare roata, de pana la 690kg.

Este o versiune de anvelopa ranforsata, pentru rezistenta mai buna, si genereaza pana la 71dB, ceea ce inseamna un nivel moderat, apropiat de cel oferit de multe optiuni premium. La categoria aderenta pe carosabil umed, acest tip de anvelope all season 195 65 R15 se incadreaza in clasa C, iar ca si consum de combustibil este bine sa stii ca este de categoria E, deci nu chiar cele mai economice cauciuri de pe piata.

 

 

 

 

Anvelope all season 205 55 R16 

 

Debica Navigator 2 MS 205/55 R16 91H 

 

Fabricat in Polonia de unul dintre cei mai cunoscuti producatori din aceasta categorie, acest model de anvelope 205 55 R16, all season, este conceput pentru autoturismele care ruleaza cu roti prevazute cu jante de 16inch si ofera siguranta in deplasare, in conditii diverse de vreme. Este clasificat in clasa B in ceea ce priveste aderenta pe suprafete umede si include marcajele M+S si fulg de nea care indica testarea si in conditii de zapada.

Se numara printre versiunile de anvelope all season 205 55 R16 cu indice de viteza H, ceea ce inseamna ca nivelul maxim pana la care producatorul garanteaza comportamentul optim pe carosabil este de 210km/h. Ca si greutatea admisa, iti putem spune ca indicele de sarcina este 91, deci anvelopele sustin pana la 615kg pe unitate, cantitate care include greutatea autoturismului plus incarcatura.

Este un produs silentios, care genereaza pana la 69dB, foarte usor de ignorat in timpul mersului, iar ca nivel de economie a carburantului, este o varianta de clasa E.

 

 

 

 

Anvelope 165 70 r14 all season

 

Kumho HA31 165/70R14 81T 

 

Pentru ca nu avem mereu la dispozitie bugete generoase pentru dotarea masinii, insa conditiile meteo impun intotdeauna adaptarea, pentru a circula in siguranta iti propunem un model din categoria optiunilor de anvelope all season ieftine. Conceputa pentru a functiona cu jante care au diametrul de 14inch, aceasta varianta sustine in mod optim rularea pe carosabil la viteze de pana la 190km/h, asigurand aderenta buna pe suprafetele umede (clasa C).

Blocurile de cauciuc sunt configurate in forma de fagure, cu nervura centrala, pentru tractiune buna pe zapada si stabilitate la viteze mari. Permite sustinerea unei greutati maxime de pana la 462kg pe fiecare roata.

Iti atragem atentia ca, pentru a putea fi disponibil la acest pret accesibil, oferind in acelasi timp performante bune in trafic, acest model de anvelope 165 70 R14 all season nu te ajuta prea mult in ceea ce priveste economia de combustibil, din acest punct de vedere fiind o versiune de categorie F.

 

 

 

 

Anvelope all season 175 65 r14

 

Viking Four Tech 175/65R14 82T 

 

Esti un fan al marcii Viking si ai dori sa cumperi un set de anvelope 175 65 R14 all season produse sub acest brand? Ce spui de acest model cu indice de viteza T, care inseamna ca permite rularea in conditii optime pana la 190km/h si cu indice de greutate 82, care se traduce intr-o limita maxima de 475kg, pe care le poate sustine fiecare roata?

Aceasta versiune este conceputa pentru a dota autoturisme din clasa medie si compacta si este compatibila cu modele precum Skoda Octavia, Toyota Yaris sau Peugeot 308. Se incadreaza in categoria C de aderenta pe suprafete umede, ceea ce inseamna ca iti va oferi stabilitate buna si franare eficienta si pe timp de ploaie sau pe sosele acoperite cu strat subtire de zapada.

Daca te numeri printre cei deranjati de anvelopele zgomotoase, iti putem spune ca acest model genereaza doar 71dB, deci nu le vei auzi aproape deloc in timpul mersului. Ca mai toate optiunile de anvelope ieftine all season, care tin la siguranta ta, diferenta de pret fata de modelele premium este explicata de performante ceva mai slabe in ceea ce priveste consumul de carburant, la care aceasta versiune se claseaza in categoria F.

 

 

 

 

Anvelope all season 195 60 r15

 

Sailun Atrezzo 4Seasons 195/60R15 88H

 

Daca ai nevoie de un set de anvelope potrivite pentru toate sezoanele si care se adapteaza usor la conditii diverse de rulaj, iti propunem Sailun Atrezzo 4Seasons 195/60R15 88H. Fac parte din categoria optiunilor bifate M&S, deci pot fi utilizate si pe zapada sau gheata in zilele de iarna blanda.

Modelul include santuri in zig-zag, pentru eliminarea facila a apei si zapezii si reducerea riscului de acvaplanare si este prevazut cu blocuri exterioare solide si bine reprezentate, care te ajuta sa iei curbele cu precizie, oferind o aderenta buna pe sol.

Anvelopa este inclusa in clasa de viteza H, care inseamna un maxim de 210km/h, iar la capitolul greutate, poate sustine pana la 560kg. Clasa de aderenta pe suprafata umeda este C, un nivel mediu, potrivit pentru autoturismele de oras.

Daca te deranjeaza anvelopele zgomotoase este bine sa stii ca aceasta versiune se numara printre variantele care genereaza pana la 72dB in timpul mersului.

 

 

 

 

Anvelope all season Debica

 

Debica Navigator 2 M+S 165/70R13 79T 

 

Concepute cu profil simetric si blocuri laterale rigide, din amestec de cauciuc – siliciu, aceste anvelope all season Debica iti ofera stabilitate buna pe drum drept si in curba, indiferent de conditiile meteo care te prind pe traseu. Este deci un produs care te duce in siguranta prin toate anotimpurile si iti ofera durabilitate si manevrabilitate buna pentru franari de precizie si calatorii fara griji.

Produsul este clasificat in clasa de aderenta pe suprafata umeda E si asigura performante optime in timpul deplasarilor care nu depasesc viteza maxima de 190km/h. Este deci o versiune conceputa pentru cei care prefera sa circule linistit si in siguranta, si mai putin pentru pasionatii de viteza.

Poate sustine pana la 437kg pe fiecare roata si face parte din categoria de anvelope M+S all season, testate si pe noroi, strat de zapada si gheata. Atentie! Asta nu inseamna ca pot inlocui complet anvelopele de iarna, mai ales daca vorbim despre un strat gros sau gheata depusa pe suprafete mari.

 

 

 

 

Anvelope Michelin all season

 

Michelin CrossClimate+ 205/55 R16 91H 

 

Aceste anvelope all season Michelin sunt concepute pentru a dota masinile care utilizeaza roti cu latimea de 205mm, inaltimea de 65cm si diametrul jantei de 16inch. Se comporta cel mai bine pana la nivelul de viteza de 210km/h si pot sustine, pe fiecare roata, pana la 615kg.

Ofera performante excelente atat pe suprafete uscate, cat si pe carosabil umed sau acoperit cu zapada, fiind produsul uneia dintre cele mai apreciate marci de anvelope. Pe lista caracteristicilor tehnice sunt incluse: clasa de aderenta pe suprafata umeda B, care iti asigura stabilitate si manevrabilitate optima, cu reactie rapida de franare, si clasa C de eficienta in consumul de carburant, care inseamna ca vei economisi semnificativ in ceea ce priveste alimentarea cu combustibil.

Sunt in acelasi timp mai silentioase decat alte modele, generand pana la 69dB, ceea ce inseamna ca la viteza normala, cu aceasta versiune de anvelope Michelin all season poti asculta linistit sunetul vantului printre copaci sau al pasarilor, prin geamul intredeschis.

 

 

 

 

Anvelope Continental all season

 

Continental All Season Contact 205/55R16 94H XL 

 

Pentru cei care vor doar ce este mai bun pentru autoturismul familiei, am inclus in lista de propuneri acest model de anvelope Continental all season, cu retea de riduri si caneluri care asigura evacuarea apei catre exterior, pentru ca tu sa poti rula in siguranta atat pe ploaie, cat si pe zapada.

Este un produs din categoria B la aderenta pe suprafata umeda, ceea ce inseamna ca este unul dintre cele mai eficiente cand vine vorba de franare pe asfalt acoperit de apa. Nici randamentul in ceea ce priveste utilizarea combustibilului nu se lasa mai prejos. Daca luam in considerare si ranforsarea, care prelungeste durata de viata, putem spune usor sa se incadreaza printre cele mai bune anvelope all season pe care le poti cumpara in acest moment.

Face parte din categoria de modele cu indice de viteza H (pana la 190km/h) si permite sustinerea a pana la 670kg pe fiecare roata, fiind deci o solutie potrivita si pentru masini ceva mai grele sau folosite pentru transport de materiale.

 

 

 

 

Anvelope 4×4 all season

 

Michelin CrossClimate+ 225/50 R17 98V XL 

 

Daca masina ta este dotata cu roti late, de 225mm, cu inaltimea de 50cm si diametrul jantei de 17inch si este o versiune cu tractiune pe patru roti, iti propunem acest model de anvelope 4×4 all season cu ranforsare care asigura o durata prelungita de viata.

Iti ofera aderenta foarte buna pe suprafete umede (clasa B), contribuind in acelasi timp la o folosire economica a masinii, prin reducerea consumului de combustibil (clasa C). In ceea ce priveste viteza maxima pana la care te poti baza 100% pe performantele si caracteristicile anvelopelor, iti putem spune ca vorbim despre o varianta cu indice V (240km/h). Si la capitolul greutate suportata depaseste alte versiuni, sustinand pana la 750kg pe fiecare roata.

Este de asemenea un produs silentios, care te va duce de fiecare data, in siguranta si confort, pana la destinatie, in perioadele in care nu este inca momentul pentru cauciucurile de iarna.

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Anvelopele all-season sunt concepute pentru a oferi o cale de mijloc intre cele de vara si modelele pentru sezonul rece. Sunt recomandate pentru perioadele de trecere dintre cele doua anotimpuri si lunile blande de iarna, cu cativa fulgi si temperaturi care nu scad exagerat de mult. Nu iti pot oferi insa performante foarte bune pe zapada abundenta sau gheata si nici cand afara sunt mai mult de 20 – 25oC.

Rolul acestui ghid este acela de a te ajuta sa selectezi cele mai bune anvelope all season pentru masina pe care o conduci, tinand cont de compatibilitate, stilul de sofat, drumurile pe care circuli, producatorul si alte caracteristici importante.

Dimensiuni si compatibilitate: Pentru a sti foarte clar cu ce marimi de anvelopa este compatibil autoturismul ai la dispozitie doua surse accesibile de informatii. Prima este cartea tehnica a masinii, in care vei gasi de regula mai multe variante catre care te poti orienta si cea de-a doua este chiar anvelopa cu care autovehiculul a iesit din fabrica sau care este instalata acum, care iti spune care este diametrul jantei actuale pe care o folosesti.

Daca ai, de exemplu, un Renault Megane Coupe, din 2003, cu motor 1.6 L 90, cartea tehnica va indica ca optiuni anvelope all season 175 65 R14 si 175/70 R13. Pentru a verifica care dintre cele doua tipuri de jante sunt in folosinta acum, cu diametru de 13 sau 14inch, citeste marcajele de pe pneurile instalate. In cazul in care ai jante de 13 si vrei sa cumperi anvelope R14 va trebui sa le inlocuiesti cu un model potrivit.

 

Gradul de aderenta pe carosabil umed: Anvelopele all season ofera, ca si clasa de produse, aderenta superioara modelelor de vara si de iarna, cand vine vorba despre franarea pe carosabil umed. Nu toate versiunile sunt insa la fel. Din fericire, noi reglementari UE obliga producatorii sa afiseze pe anvelopele de toate tipurile o eticheta care include si acest parametru.

Exista 7 clase de aderenta, notate de la A la G, din care D si G nu se aplica autoturismelor care transporta pasageri. Aceste clase indica distanta de franare pe drum umed necesara unei masini care circula cu 80km/h, iar diferenta dintre doua clase consecutive se concretizeaza in 3m. Daca in loc de clasa A, alegi o anvelopa all-season, ieftina si buna, din clasa C, trebuie deci sa tii cont de faptul ca vei avea nevoie de cativa in plus pentru o franare in conditii de ploaie sau burnita, in functie de viteza cu care te deplasezi. 

Nivelul de aderenta de care ai nevoie depinde si de stilul tau de sofat. Daca esti vitezoman, asigura-te deci ca poti frana rapid si eficient atunci cand este cazul.

Consumul de combustibil: La fel ca si in cazul nivelului de aderenta, si consumul de combustibil este indicat in clase de la A la G, unde A inseamna eficienta cea mai ridicata si consum redus si G se traduce in plinuri facute mai des. 

Statistic vorbind, intre cele doua extreme, economia de combustibil este de 7.5% pe an. Nu uita insa ca mai sunt si alti factori care influenteaza consumul, printre care se numara mentinerea presiunii din pneuri la nivelul optim, greutatea totala a masinii, precum si stilul tau de sofat.

 

Caracteristicile traseului: Tipul de anvelopa pe care il alegi depinde si de caracteristicile drumurilor pe care circuli. Poti astfel alege intre patru mari categorii: pentru sosea, teren noroios (mud terrain), on/off road si off road.

Daca te numeri printre soferii care nu prea parasesc zona urbana, ceea ce inseamna ca circula in proportie de 75 – 85% pe drumuri asfaltate, iti recomandam sa cauti un model de anvelopa all-season, la pret bun, construita in mod special pentru sosea, care iti va oferi cele mai bune performante.

Versiunile on-off road includ pe banda de rulare, blocuri de cauciuc care asigura o tractiune buna si pe suprafetele acoperite cu pietris, nisip, piatra cubica etc. In esenta, cam ce te-ai astepta sa gasesti daca calatoresti pe un drum de tara. Sunt potrivite pentru cei care isi impart timpul intre trasele de oras, cu asfalt, si cele de la periferie sau din sate, si merita sa investesti in ele daca petreci macar 30 – 35% din timpul de condus prin mediul rural.

Ti-ai luat casa la tara sau ai decis sa te retragi la munte si orele tale de sofat inseamna drumuri noroioase, terenuri accidentate si pante abrupte? Treci direct la categoria grea si cauta cea mai buna anvelopa all-season din clasele off road sau mud terrain.

 

Indicele de viteza si sarcina: Ambele se gasesc inscriptionate pe anvelopa in imediata apropiere a cifrelor care iti spun dimensiunea. De exemplu, pe un set de anvelope all season 185 64 R14 82T, 82 este indicele de greutate si T, cel de viteza.

Primul indica greutatea maxima pe care o poate sustine, in timpul mersului, o anvelopa aflata la nivelul de sus al presiunii de umflare si cumuleaza kilogramele masinii plus incarcatura pe care o poti adauga. Variaza de la 190kg (indice 59) pana la 1600kg (124), si o gasesti scrisa in doua locuri pe suprafata anvelopei.

Al doilea indica pana la ce viteza va rula anvelopa, in conditii de siguranta si stabilitate, conform specificatiilor producatorului si este semnalizat prin litere de la L la ZR, unde L inseamna maxim 120km/h, M indica cel mult 130km/h si tot asa, pana la ZR care inseamna ca poti circula cu peste 240km/h. Alegerea se face bineinteles in functie de stilul de sofat si de traseele pe care le parcurgi. Daca circuli mult in localitati, nu prea vei avea ce face cu anvelope tip ZR, deci iti recomandam un model de anvelopa all-season la un pret bun, de tip T sau V.

 

Branduri: In top anvelope all-season, ca branduri, se afla Michelin, Continental, Dunlop, Pirelli si Nokian, cu calitate premium, dar si preturi pe masura.

Pe segmentul de mijloc, poti cauta versiuni de calitate buna la preturi ceva mai accesibile in oferta Firestone, Barum, Falken, Toyo, Sava, Nexen, Hankook, General Tire, Kumho, Semperit, iar daca ai nevoie de optiuni incadrate in clasa economic, te poti orienta catre marci de anvelope all season, ieftine si bune, precum Viking, Kingstar, Premiorri, Debica.

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Care sunt cele mai importante marcaje la anvelopele all season?

Toate anvelopele all season trebuie sa aiba, obligatoriu, marcajul M+S (sau M S ori M&S) care indica faptul ca anvelopele au fost supuse testelor de aderenta si rezistenta pe suprafete acoperite cu namol sau strat de zapada. Acest marcaj iti spune ca se vor descurca bine in conditii de iarna. 

E rentabil sa cumpar anvelope all season 205 55 r16 second hand?

Depinde de brand. Daca vrei sa cumperi un model de marca, folosit suficient de putin pentru a-ti oferi o durata de viata rezonabila si aderenta buna pe carosabil, poti gasi o astfel de optiune la jumatate de pret. Avand in vedere ca ai nevoie de 4 bucati, solutiile second hand pot inseamna o economie considerabila.

Sunt sigure anvelopele all season second hand?

Anvelopele all season second hand realizate de producatori de renume iti pot oferi aderenta si rezistenta foarte buna, daca nu au fost utilizate mai mult de doi – trei ani si profilul are minim 5mm. Este insa adevarat ca, spre deosebire de variantele noi, nu dispun de garantie si riscul de pana este mai are. Specialistii recomanda totusi, in general, achizitionarea unei anvelope second hand de marca in detrimentul versiunile ieftine no – name.

 

 

 

Cele mai cautate branduri, cand trebuie facuta o recomandare la anvelope all season

 

Daca vrei sa iti dotezi masina si cauti cele mai bune anvelope all season pentru tine, atat ca performante, cat si ca pret, este important sa stii care sunt cele mai populare branduri pe care le folosesc altii si care si-au dovedit calitatea si utilitatea. Iti spunem pe scurt, in randurile de mai jos, la ce marci este bine sa te uiti mai intai si in ce conditii.

Categoria premium

Pentru cei care doresc si pot sa isi doteze masina doar cu cele accesorii de calitate, numeroase pareri despre cele mai bune anvelope recomanda ca branduri Michelin, Continental, Dunlop, Pirelli, Goodyear, Bridgestone. Produsele acestor marci incep de la preturi de 250 – 300lei pe anvelopa, sau in unele cazuri mai mult, si pot ajunge chiar si la peste 3000lei, daca vorbim despre modele pentru utilitare.

Ofera insa indici foarte buni de aderenta pe suprafata umeda, material rezistent care inseamna o durata mai mare de viata si economie la consumul de combustibil, o caracteristica sacrificata adesea de brandurile economice.

Mediu si economic

Daca trebuie sa te multumesti cu versiuni de anvelope ceva mai accesibile ca pret, nu iti face griji, si in acest segment sunt produse foarte bune. Le vei gasi sub brandurile Debica, Barum, Falken, Kumho sau Nankang. Vorbim de aceasta data despre variante care incep de la 150lei pe anvelopa si care iti ofera aderenta buna pe teren umed, cu ceva mai putina economie la combustibil.

 

 

 

» Gasesti aici recomandari din anii anteriori

 

Alte produse recomandate, momentan indisponibile:

 

Nokian Weather Proof 195/60R15 88H All Season 

 

Cu acest model de anvelope all season 195 60 R15 ne intoarcem in categoria produselor premium, care, pe langa materialele de calitate si performantele ridicate in ceea ce priveste aderenta, stabilitatea si durata de viata, se ocupa ceva mai mult de buzunarul tau, cand vine vorba despre consumul de combustibil. Vorbim de aceasta data despre un produs de clasa C la eficienta de utilizare a carburantului si de categorie B, la testul de aderenta pe suprafata umeda.

Iti vom atrage insa atentia inca de acum ca nu este o varianta de anvelopa pentru vitezomani, fiind incadrata in clasa H, ceea ce inseamna performante optime pana la cel mult 210km/h, iar greutatea maxima permisa pe fiecare roata este de pana la 560kg.

Ca mai toate produsele Nokian, si acesta se remarca prin stabilitate si durata lunga de viata, la care se adauga rularea silentioasa si sigura pe sosele, chiar si in conditii de iarna timpurie.

 

» Ascunde recomandarile anterioare

 

Am modificat articolul ultima data pe: 19.04.21

 

De la rulare silentioasa si adaptabilitate ridicata la conditiile de drum si pana la o durata de viata mai lunga, motivele pentru care ar trebui sa iei in considerare un set de anvelope all season sunt suficient de multe pentru a-ti da de gandit. Afla din acest articol ce ofera concret aceasta categorie de cauciucuri pentru masina ta.

 

Te gandesti sa cumperi un set de anvelope all season pentru autoturismul personal si nu esti sigur daca merita sa faci investitia? Concepute ca o cale de mijloc intre versiunile de vara si cele de iarna, aceste variante sunt usor adaptabile la conditii variate de rulare. Evalueaza principalele avantaje pe care ti le ofera si decide daca poti beneficia de ele suficient de mult pentru a le trece pe lista de achizitii.

 

Stabilitate buna pe drumuri uscate sau ude

Profilul cu umeri similari cauciucurilor de vara asigura aderenta buna in curbe, iar canalele, ceva mai pronuntate in cazul acestor versiuni, permit evacuarea eficienta a apei, prevenind acvaplanarea si oferind o deplasare sigura, chiar si pe timp de ploaie puternica sau in zone cu drumuri joase, pe care s-a acumulat apa.

In plus, fata de optiunile de vara, acest tip de cauciuc iti ofera si o adaptare destul de buna la traseele acoperite cu strat subtire de zapada sau polei. Suprafata benzii de rulare si a umerilor este acoperita cu rizuri fine, dar numeroase, care asigura o aderenta sporita pe strat de omat sau teren cu gheata. Nu este nevoie deci sa stai stresat si cu ochii mereu pe prognoza meteo, pentru ca o masina dotata cu anvelope all season se poate deplasa usor si in primele saptamani de iarna.

Este insa o caracteristica potrivita pentru zonele in care anotimpul rece este de obicei bland, cu ninsori mai putin frecvente si cu temperaturi care coboara rar sub -5 sau -7oC. Daca locuiesti intr-o regiune montana sau iti petreci iarna intr-o astfel de locatie, modelele all season se pot dovedi uneori usor depasite de situatie si nu iti vor putea oferi aderenta necesara pe un strat inalt de zapada sau pe segmente lungi acoperite cu gheata groasa. In acest context este bine sa iei in considerare alternativa anvelopelor de iarna.

 

Durata de viata mai lunga

Modul de constructie si faptul ca sunt concepute pentru a-si mentine proprietatile intr-un interval de temperatura care acopera si valori pozitive si negative, ofera anvelopelor din categoria all season, de regula, o durata mai mare de viata. Daca vrei sa faci o verificare, la acelasi nivel de calitate, vei observa ca le depasesc pe cele destinate utilizarii in sezonul cald, cu pana la de 2 – 3 ori. Poti deci face economie substantiala de bani apeland la un astfel de set, daca conditiile de mediu le sunt prielnice.

 

Mai silentioase decat modelele de vara

Pentru ca au suprafata cea mai fina dintre toate variantele de anvelope si cel mai bun grad de elasticitate, se considera ca modelele de vara sunt si cele mai silentioase. Testele arata insa ca lucrurile nu stau chiar asa. Variantele de vara sunt orientate in general pe ideea de manevrabilitate superioara, principalul lor avantaj, pe langa rezistenta la temperaturi ridicate, fiind acuratetea reactiilor la viteza mare.

Zgomotul produs in timpul deplasarii este deci o caracteristica mai putin vizata de producatori, motiv pentru care, in timp, versiunile all season le-au cam ajuns din urma.

Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt gandite pentru deplasare sigura si confortabila. Manevrabilitatea la viteze mari este sacrificata pentru stabilitate si aderenta foarte buna pe toate tipurile de traseu (uscat, umed, ploaie, zapada), iar nivelul redus de zgomot creat in timpul rularii se incadreaza mult mai bine in profilul vizat pentru acest tip de cauciuc.

 

Circuli mai confortabil

Structura anvelopelor influenteaza modul in care masina reactioneaza atat la calitatea drumului pe care se deplaseaza, cat si la frane si curbe. Pentru ca versiunile de vara include margini mai rigide, care au rolul de a oferi o stabilitate mai mare la schimbarea directiei cand circuli cu viteza mare, sunt putin mai agresive cu masina. Alternativele all season ofera, prin comparatie, o calatorie mai confortabila si mai placuta.

 

Rezista bine la temperaturi reduse

Nu foarte reduse, insa la un nivel suficient de mic pentru a putea trece iarna cu ele, daca nu se intrunesc conditiile legale care iti impun sa dotezi masina cu un set conceput special pentru iarna. Atat timp cat zapada nu a dat navala pe strazi, cauciucurile all season iti permit sa rulezi sigur pana la -7oC. Materialul din care sunt construite se mentine suficient de moale si elastic pana la acest nivel, pentru a permite aderenta buna pe sol si a preveni alunecarea facila pe gheata din cauza rigidizarii.

 

Un singur set pentru tot anul

Daca te-ai saturat sa tot schimbi cauciucurile de doua ori pe an si ai vrea sa scapi de acest drum la service, poti incerca cu un set pentru toate anotimpurile, daca conditiile meteo iti permit. Modul de constructie permit acestui tip de anvelopa o adaptabilitate superioara la precipitatii si variatii de temperatura, care inseamna posibilitatea de a le folosi in cele mai multe luni ale anului.

Necesitatea de a le schimba cu o varianta de vara sau de iarna este conditionata doar de vremea de afara. Nici chiar cele mai bune anvelope all season nu pot functiona bine la -15oc sau la +30oC, dar, daca locuiesti intr-o zona cu clima blanda, nu va fi nevoie sa le supui acestui test.

Aderenta buna pe polei

Banda de rulare prevazuta cu crestaturi dese te ajuta sa te deplasezi in siguranta cu un set de anvelope all season si atunci cand drumul este, pe unele segmente, acoperit cu polei sau strat subtire de gheata. Cu acest tip de cauciuc, nu vei fi luat niciodata prin surprindere de zilele tarzii de toamna in care apa incepe ocazional sa inghete sau de diminetile de primavara in care iarna inca se mai face simtita, cu temperaturi sub zero grade. Opteaza pentru un astfel de produs daca vrei sa fii sigur ca ai stabilitate buna pe drum, indiferent de conditiile acestuia.

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 19.04.21

 

Alegerea tipului corect de anvelopa pentru masina, tinand cont de factorii de mediu, este unul dintre cele mai controversate subiecte din categoria dotarilor auto. Cauciucuri de vara si de iarna sau all season? Cand le schimbi si ce iti ofera fiecare dintre ele? Afla raspunsul la aceste intrebari si altele pe aceeasi tema, din cuprinsul acestui articol.

 

Structura cauciucului si temperatura

Modelele pentru vara sunt concepute dintr-un cauciuc mai fin si elastic, gandit pentru a-si mentine proprietatile la temperaturi ridicate si a fi folosit, in general atunci, cand afara sunt peste 7oC. Sub acest nivel, incep sa isi piarda din proprietati si sa nu mai asigure aderenta si tractiunea optima pe care ti-o doresti, indiferent de conditiile de calatorie.

Versiunile all season sunt o varianta de compromis, ceea ce inseamna o compozitie chimica ce asigura mentinerea caracteristicilor cauciucului in intervalul termic 7oC si -7oC. Asta nu inseamna ca la 8oC nu vor mai fi bune, ci ca o data cu cresterea temperaturii peste acest nivel, anvelopa incepe sa se inmoaie, structura sa nu mai asigura aceeasi aderenta si masina nu mai reactioneaza la fel de bine in curbe sau la frane.

Sub -7oC, cauciucul all season incepe sa rigidizeze si sa fie mai predispus la alunecare, in aceste conditii termice autovehiculul avand nevoie de un model conceput special pentru iarna si temperaturi reduse.

 

Profilul cauciucului si conditiile de deplasare

Asa cum formula folosita pentru obtinerea cauciului tine cont de temperatura aerului, profilul creat la nivelul muchiilor si benzii de rulare variaza in functie de conditiile in care anvelopa trebuie sa se comporte optim si stilul de sofat.

Versiunile de vara includ canale largi, mai putin adanci, ce au ca scop asigurarea unei aderente bune pe asfalt uscat sau ud, prevenind acvaplanarea. Pot fi deci folosite fara grija chiar si atunci cand afara ploua torential. Ceea ce acest format nu ofera este insa capacitatea de a rula eficient pe suprafete acoperite de zapada, gheata sau chiar noroi.

Modelele all season au canale ceva mai adanci si mai multe crestaturi pe suprafata benzii de rulare, care ofera o tractiune superioara pe zapada. Desi nu asigura aceeasi aderenta ca cele de iarna, te vei descurca cu ele atat pe drum uscat, cat si pe ploaie sau strat subtire de omat.

Daca vei compara profilul unei anvelope de iarna cu una all season sau pentru sezonul cald, vei observa usor diferentele. Suprafata este strabatuta de canale adanci si largi si de crestaturi numeroase care asigura eliminarea eficienta a acumularilor de noroi sau zapada, oferind o aderenta buna atunci cand ninge mult. Acest format ofera de asemenea si stabilitate si tractiune superioara pe drumurile acoperite cu polei sau gheata.

 

Stilul de conducere

Dincolo de elementele concrete, care tin de conditiile de mediu si caracteristicile traseului pe care circuli, anvelopele din aceste categorii iti ofera avantaje diferite si cand vine vorba despre stilul tau de conducere.

Anvelopele de vara sunt preferate de cei care iubesc viteza si doresc sa aiba un control cat mai bun al masinii atat la franare, cat si in curbe. Designul lor asigura o aderenta foarte buna pe asfalt, indiferent daca este uscat sau acoperit cu un strat subtire de apa si ofera o rezistenta superioara la temperaturi ridicate.

Anvelopa all season este o solutie optima pentru soferul mediu, nu ca abilitati de conducere, ci ca pondere in totalul persoanelor care urca la volan. Acest tip de cauciuc este conceput pentru a oferi siguranta si adaptabilitate intr-o varietate mai mare de conditii de rulare, de la asfaltul uscat si pana la drumuri acoperite de apa, noroi, zapada sau polei.

Modelele all season sunt gandite pentru condusul prudent, de fiecare zi, cu viteza nu prea mare, modificarile structurale care asigura principalele avantaje oferite reducand din rezistenta la solicitarile extreme. Exteriorul lor este acoperit cu canale mai multe si mai adanci decat in cazul versiunilor de vara, care asigura eliminarea eficienta a apei si zapezii si aderenta buna la gheata. Acestea reduc insa din suprafata de cauciuc care ia contact cu solul si care asigura manevrabilitatea superioara in cazul optiunilor de vara.

Versiunile de iarna nu sunt cu siguranta concepute pentru viteza. Designul lor este gandit pentru a te ajuta sa te deplasezi in siguranta si intr-un timp relativ scurt de acasa pana la munca sau oriunde trebuie sa ajungi, fara a derapa pe strazile acoperite cu zapada, gheata sau polei. Este important sa le schimbi prompt atunci cand temperaturile cresc, pentru ca reactioneaza mai repede la caldura decat cele all season si se vor deteriora usor daca le folosesti in continuare.

 

Potrivire climatica

Este destul de usor sa alegi varianta potrivita de anvelope, astfel incat sa nu investesti inutil intr-un set pe care nu il vei folosi prea mult, daca tii cont de clima. Pentru cei care locuiesc in zone cu temperaturi blande tot anul, fara maxime prea ridicate in timpul verii sau valori foarte mici in lunile de iarna, sunt ideale versiunile all season care ofera comportament optim in cea mai mare parte a timpului.

Pentru tara noastra, de exemplu, varfurile atinse in lunile iulie – august impun folosirea de cauciucuri de vara, mai ales in cazul deplasarilor de durata, in afara orasului, cand anvelopele simt destul de mult efectul expunerii la soare. Inlocuirea cu versiuni all season duce la uzarea lor mai rapida, insa, te expune si riscului de accident, pentru ca structura, mai moale din cauza caldurii, nu iti va oferi aderenta si manevrabilitatea pe care te bazezi de obicei.

Cauciucurile de iarna sunt recomandate pentru zonele in care ninge suficient de mult in timpul iernii sau/si temperaturile scad sub -7oC pentru perioade lungi de timp in care trebuie sa conduci masina pe trasee inghetate. Sunt deci de obicei incluse pe lista de dotari must have a locuitorilor de la munte, alaturi de lanturile de iarna, care sunt uneori necesare ca si completare.

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 19.04.21

 

Suficient de bune pentru a-ti asigura aderenta si manevrabilitate indiferent de sezon, dar nu destul de performante pentru zapada inalta sau zilele caniculare de vara. Create pentru compromis, anvelopele all season pot fi, sau nu, cea mai buna decizie pentru tine. Iti explicam in acest articol ce iti ofera in mod special si ce nu iti pot asigura eficient.

 

Anvelopele all season sunt laudate de unii si criticate de altii, in functie de experienta avuta si contextul de folosire. Este asadar de inteles de ce, cand te pregatesti sa cumperi un astfel de produs, vrei sa te asiguri ca iti vor fi cu adevarat de folos si investitia nu este doar o cheltuiala in plus. Afla din acest articol, pe scurt, ce avantaje si dezavantaje insotesc acest tip de cauciucuri auto si daca este cazul sa le achizitionezi sau nu.

 

PRO: Adaptabilitate superioara

Dintre categoriile de anvelope disponibile pe piata, cele de tip all season iti ofera cel mai inalt grad de adaptabilitate. Materialul din care sunt confectionate este conceput pentru a-si mentine proprietatile si pe vreme calda si pe vreme rece.

Specialistii indica drept interval termic optim de functionare -7 pana la +7oC, ceea ce nu inseamna insa ca imediat in afara acestuia cauciucurile vor ceda, ci doar ca incep sa isi modifice structura si nu mai pot oferi acelasi nivel de aderenta si tractiune. Le poti deci folosi pe parcursul intregului an, daca locuiesti intr-o zona in care temperaturile extreme sunt o raritate.

Tot la categoria adaptabilitate, trebuie sa stii ca anvelopele all season sunt singurele variante care asigura aderenta buna atat pe drum uscat, cat si pe suprafata acoperita de apa, noroi, zapada sau polei. Nici una dintre celelalte tipuri nu mai bifeaza toate aceste contexte de folosire. Acest avantaj are la baza profilul benzii de rulare si structura muchiilor cauciucurilor. Suprafata este in acest caz acoperita cu canale suficient de adanci si late pentru a asigura eliminarea rapida a zapezii si noroiului, prevenind acumularea pe roti, care poate duce la alunecare.

Designul modelelor all season include de asemenea o densitate mai mare de crestaturi fata de versiunile de vara, ceea ce le ofera tractiune si aderenta superioara pe suprafetele alunecoase, cum sunt cele acoperite cu polei sau gheata.

 

CONTRA: O versiune de compromis

Cand spunem ca anvelopele all season sunt o varianta de mijloc, spune in acelasi timp si o optiune de compromis. Concomitent cu posibilitatea de a le folosi pe parcursul mai multor anotimpuri vine si dezavantajul, care consta in faptul ca aceste cauciucuri nu sunt specializate pentru un anumit sezon. Fiind potrivite si pentru caldura si pentru frig, si pentru zapada si pentru asfalt uscat, nu sunt cele mai bune din oferta existenta, pentru nici una dintre aceste situatii.

Le poti utiliza in lunile calde daca temperaturile nu sunt foarte ridicate, insa nu iti vor oferi aceeasi manevrabilitate la viteze mari ca nivelul asigurat de anvelopele de vara. Suprafata cauciucurilor de vara este mai putin brazdata de canale si crestaturi, asigurand o suprafata mai mare de contact cu solul, care inseamna mai multa stabilitate si control superior cand te deplasezi repede.

In acelasi timp, peste 15 – 20oC, te poti astepta ca structura anvelopelor concepute pentru toate sezoanele sa inceapa sa se inmoaie, ceea ce se traduce prin aderenta si manevrabilitate redusa si deteriorarea mai rapida a cauciucurilor.

Comparandu-le cu alternativa dedicata in mod special sezonului de iarna, iti putem spune ca o anvelopa all season (aici modele comparate intr-o lista) nu va putea face fata prea bine zilelor cu ninsoare abundenta, chiar daca temperatura este inca in intervalul optim. Structura sa include santuri mai inguste si mai mici, in comparatie cu variantele de iarna, si densitatea crestaturilor este de asemenea mai redusa, limitand nivelul de aderenta pe care ti-l poate oferi daca stratul de zapada creste prea mult sau te confrunti cu gheata groasa, asezata pe suprafata mare. Versiunile all season nu pot deci, in nici un caz, inlocui complet cauciucurile de iarna, mai ales in regiunile montane.

Daca este vorba despre un an care se anunta geros, cu temperaturi foarte scazute, este mai bine sa optezi tot pentru versiuni de iarna, a caror structura este mai potrivita pentru inghet, pastrandu-si elasticitatea si aderenta.

 

PRO: Daca clima iti permite, le poti folosi tot anul

In conditiile in care vara nu se anunta cu temperaturi prea mari sau pe perioade indelungate, iar iarna este blanda, cu un set de anvelope all season poti sa te plimbi tot anul fara a fi nevoit sa mai ajungi in service pentru a le schimba. Pe langa banii economisiti, eviti si consumul de timp, care poate fi adesea destul de insemnat, tinand cont de faptul ca toti soferii isi schimba cauciucurile la masina cam in aceeasi perioada. Scapi deci usor de aglomeratie si nervi.

 

CONTRA: Potrivirea cu clima din Romania este partiala

Desi tara noastra este situata intr-o zona cu clima temperata, ne confruntam in unii ani, suficient de mult, cu temperaturi extreme, care te pot obliga sa cumperi un set de cauciucuri de iarna sau de vara, dupa caz, desi ai deja unul all season in casa. Tinand cont insa de iernile mai blande si cu nivel mai redus de precipitatii care par sa devina un trend, poti lua in considerare, daca locuiesti in zona de campie sau de deal, o combinatie intre cauciucuri all season si o versiune de vara, probabilitatea zilelor caniculare fiind mai mare decat a celor cu temperaturi foarte reduse.

PRO: Mai ieftine decat anvelopele de iarna

Pentru a oferi nivelul de aderenta si stabilitate pe sol care sa permita circularea pe drumuri cu gheata si zapada considerabila, cauciucurile de iarna implica tehnologie mai avansata care se traduce in materiale cu rezistenta foarte buna la temperaturi reduse si un profil special conceput. Toate aceste avantaje vin insa si impreuna cu un pret ceva mai mare decat cel al optiunilor all season. O caracteristica importanta daca bugetul joaca un loc important printre factorii de decizie pe care ii iei in considerare.