Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Aveti un SUV? Inseamna ca s-ar putea sa va dati seama de faptul ca aceste vehicule difera de masinile obisnuite, iar noi nu ne referim doar la evidenta diferenta de look. Avand in vedere ca sunt autoturisme de teren, dar si de oras, discutam mai jos cate ceva despre aspectele anvelopelor pentru aceste vehicule si importanta fiecaruia dintre acestea:

 

Cum ar trebui sa fie anvelopele de SUV? Cum le alegem, cum vor influenta diversele modele eficienta pe drumuri de toate felurile? Haideti sa exploram, in paragrafele care urmeaza. Vom prezenta si explica toate aceste elemente, in randurile de mai jos.

 

Despre dimensiunea anvelopelor 

In cartea tehnica a autoturismului SUV pe care il aveti, o sa vedeti specificata dimensiunea rotilor acestuia, iar pentru SUV-urile mari, este de la sine inteles ca marimile mari sunt intalnite. La modelele mai mici, si rotile vor fi pe masura, desi se poate sa gasiti SUV-uri maricele, cu roti mai mici decat v-ati astepta, si invers.

Dimensiunile variaza de la un model de autoturism la altul, asa ca nu vom oferi exemple, intrucat va fi redundant. In schimb, dorim sa mentionam ca unii prefera sa isi tuneze SUV-ul, instaland roti mai mari decat cele din fabrica, pentru a creste garda la sol si pentru a-si spori capacitatile off-road ale vehiculului.

 

 

Daca ati optat pentru asa ceva, atunci este bine sa stiti ca producatorii specifica o marime maxima a rotilor. De exemplu, daca masina este echipata din fabrica  cu jante de 16 toli, in cartea tehnica s-ar putea sa specifice ca puteti pune altele, de maximum 18 toli. 

Daca nu respectati aceste dimensiuni, s-ar putea sa fie nevoie de multe alte modificari de tuning, pentru ca noile roti, mult mai mari, sa se potriveasca. Din fericire, SUV-urile sunt relativ usor de modificat, intrucat multe modele permit instalarea rotilor mari, producatorii cunoscand dorintele cumparatorilor, pentru rularea in off road.

 

Despre profil

Avand in vedere ca masinile SUV sunt facute atat pentru strada, cat si pentru teren accidentat, este bine sa intelegeti si cum va trebui sa va orientati printre diferitele modele ale striatiilor. 

Un cauciuc cu canale pe lungime, in forma de S, paralele, este bun pentru controlul la viraje, pe sosea, si se poate si racori usor, prin urmare va asigura eficienta si la viteze mari, timp indelungat. Insa, nu este indicat la viteze mari pe carosabil ud.

Un profil cu linii pe latimea anvelopei, paralele, vor asigura o accelerare si o franare mai eficiente, insa vor fi zgomotoase la viteze mari si nu se recomanda in astfel de situatii. Pe drumuri de tara si off-road, ele lucreaza destul de bine.

Un profil mixt, cu linii longitudinale si transversale, care nu se intersecteaza, asigura din avantajele ambelor tipuri de mai sus, insa ele nu vor fi la fel de eficiente ca modelele exclusiv cu linii longitudinale, cand vine vorba de viteza si racorire, ori cu cele cu linii transversale, cand vine vorba de tractiune.

Mai avem si profilul cu blocuri: aici, vedeti patratele asezate independent, pe suprafata de rulare, ele fiind separate de santuri. Acest design este eficient pe zapada si pe carosabil ud, scazand sansele de acvaplanare. Insa partea negativa este ca acest design sufera cel mai ridicat grad de uzura.

Putem mentiona si pneurile cu profil aasimetric, care au blocuri pe o parte si santuri pe cealalta (interior/exterior). Acestea sunt eficiente la viteze mari, sufera destul de putin de uzura si permit control sporit la viraje. Insa, trebuie sa le pozitionati in modul corect, cu partea care trebuie in exterior.

In final, mentionam si aranjtamentul directional unde santurile dintre blocuri converg de la exterior catre centru, pe ambele parti ale profilului de pneu. Ele sunt bune pentru tractiune, inclusiv pe carosabil ud, insa si ele vor trebui instalate dupa anumite reguli. Sunt, de regula, intalnite la microbuzele performante, pentru transportat pasageri.

 

Despre brand

Brandurile indicate pentru SUV-uri sunt, conform expertilor, cam aceleasi general cunoscute pentru orice autoturism: Michelin, Goodyear, Bridgestone, Pirelli, sau Continental. Mai dorim sa adaugam si vreo cateva nume mai putin cunoscute international, cum este Falken, Firestone, Yokohama sau Hankook, acestea fiind mai mult pe radarul celor pasionati de masini, decat de publicul general. 

Puteti opta pentru tot felul de modele, de la toate brandurile, atat modele de iarna, cat si anvelope de vara (aici lista comparativa).

 

Despre sezon

Dupa cum stiti, este important – de fapt, obligatoriu prin lege – sa instalati anvelope de iarna pe masina dumneavoastra. Insa, daca sunteti posesor de SUV, atunci se prea poate sa fiti si un entuziast al drumurilor neamenajate, iar prin urmare, va veti impaca foarte bine cu anvelopele all-season. 

Avand in vedere ca masinile de teren nu sunt neaparat facute pentru viteza, este inteles de ce posesorii lor nu se vor grabi sa instaleze pneuri de vara, pentru performante ridicate pe drumurile bine asfaltate.

 

Despre impactul ecologic

Indicele de consum trebuie luat in calcul aici. Pe eticheta pneurilor, veti gasi  un indice cu referire la acest aspect, marcat de la A (cel mai bun) la G (cel mai slab). Daca tineti la minimizarea poluarii si la economie pentru carburant, optati pentru pneuri cu indicele A sau B, desi acestea sunt mai scumpe. Daca dispuneti de un motor mic, mai putin poluant, ori de o masina hibrid, puteti sa alegeti si pneuri cu alt indice de consum, mai slab.

 

 

Despre performanta (viteza, manevrabilitate)

La fel ca si la indicele de consum, exista si un indice ce indica manevrabilitatea si viteza in conditii umede. Si aici, A este cel mai bun si G este cel mai prost. O anvelopa cu G nu inseamna, neaparat, un produs de slaba calitate – de exemplu, la un SUV de teren, s-ar putea sa apreciati capacitatea de aderenta in noroi, nu viteza pe carosabil ud. 

 

Despre costuri

Un set de anvelope, de calitate, va costa destul de mult, insa in functie de fonduri si de modul in care conduceti, nu va descurajam de la modelele mai de buget. Insa, daca vorbim de SUV-uri, o mare parte din aceste autoturisme sunt destul de scumpe – daca va permiteti un model costisitor, nu ar fi oare putin cam caraghios sa cautati chilipiruri, cand vine vorba de pneuri?

Avand in vedere ca ele influenteaza performanta, siguranta si consumul, noi va indemnam sa investiti cum trebuie in aceste obiecte indispensabile pentru masina, intrucat pe termen lung, veti avea numai de castigat!

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Ce spune codul rutier despre cand trebuie sa ne schimbam anvelopele de vara? Ce riscam daca suntem prinsi cu ele iarna? Suntem scutiti de astfel de griji, daca optam pentru un set de cauciucuri all-season, ori care sunt si dezavantajele acestora? Adresam raspunsuri acestor intrebari, in paragrafele care urmeaza!

 

O mare parte din cititorii nostri doresc sa fie foarte bine informati, in ceea ce priveste legislatia ce tine de condusul pe sezonul rece ori cald, in siguranta. A sosit timpul sa discutam si despre anvelopele de vara. Iata ce zice legea, in legatura cu ele:

 

Ce specifica legislatia in vigoare despre anvelopele de vara?

Mai intai de toate, cand trebuie sa trecem de la anvelopele de sezon rece la cele de sezon clar? Situatia este destul de neclara, in ceea ce priveste legea. Mai precis, nu exista vreo data oficiala la care trebuie sa treceti la cauciucuri de vara. 

S-ar putea sa vedem destula bombaneala din partea unor soferi, de genul “legile astea sunt facute aiurea si dupa ureche, ca deh, traim in Romania!” si asa mai departe – dar, exista o logica in spatele absentei specificarii zilei de schimbare.

 

 

Logica este urmatoarea: daca utilizati anvelope de iarna, in timpul sezonului cald, pericolele de derapare si de pierdere a controlului sunt absente! Veti pierde din performante, da, insa nu veti spori clar si vizibil riscul pe sosele, atat pentru dumneavoastra, cat si pentru ceilalti participanti.

In schimb, legea este relativ mai clara in ceea ce priveste momentul in care trebuie sa treceti la pneuri de iarna si exista amenzi in cazul in care Politia va prinde fara ele, cand carosabilul este acoperit cu gheata si zapada. 

Ba chiar si vara riscati sa luati astfel de amenzi, in cazul in care calatoriti pe anumite drumuri, cum este Transalpina sau Transfagarasanul. Insa, in articolul de fata, vom discuta numai despre situatia despre anvelopele pentru vara.

 

Pot sa le pun mai devreme?

Depinde de vreme, insa in special de clima. Vremea se refera la cum este afara, in acest moment, insa clima este tiparul de temperaturi si precipitatii specific unei zone, de exemplu Romania are climat temperat-continental, cu ierni grele si veri calduroase. 

Prin urmare, puteti trece la anvelopele de vara de indata ce iarna se termina, iar pe sosele nu mai este gheata ori zapada. In plus, este de preferat ca temperaturile sa se mentina, constant, peste pragul de inghet (0 grade), atat ziua cat si noaptea. Pentru a fi siguri, este de recomandat sa le instalati atunci cand sunt cateva grade bune peste acest prag.

Insa, mai avem niste lucruri de mentionat. Din pricina schimbarilor climatice, in tara noastra au existat, in ultimii ani, ingheturi si ninsori-surpriza, cum a fost in 2017, cand in Aprilie au fost cateva zile de viscol, dupa ce toti copacii au infrunzit. 

Este bine sa preveniti si astfel de situatii, intrucat se pare ca ele vor deveni din ce in ce mai frecvente, prin urmare fiti cu ochii pe prognozele meteo, astfel incat astfel de mini-ierni intarziate sa nu va ia prin surprindere si sa aveti echipate pneurile de zapada.

 

Totusi, ce se intampla daca folosim anvelope de vara iarna, ori cele de iarna vara?

Este bine sa fiti curiosi in aceasta privinta, insa sa nu experimentati pe cont propriu. Sa incepem cu anvelopele de vara, utilizate pe timpul iernii: ei bine, intr-o astfel de situatie, masina va derapa. Mult. Riscul de accident este foarte mare, controlul redus, iar asta se intampla indiferent daca vorbim despre demarari si franari, ori despre schimbatul directiei. Pentru ca pericolul este mare, se explica si amenzile riscate de soferi, in cazul in care nu renunta la pneurile de vara in timpul sezonului rece.

Daca utilizati anvelope de iarna, vara, atunci este bine sa stiti ca formula de cauciuc a acestora isi pierde proprietatile aderente, peste temperaturi de 7 grade Celsius, devenind elastic si moale. Se pierde un anumit grad de control si performanta, cand rulati cu ele, iar eficienta ecologica descreste si ea. 

In plus, daca mergeti cu viteze mari, fenomenul de acvaplanare devine destul de notabil. Creste si zgomotul la rulare, iar uzura pneului este accentuata, ceea ce duce la scurtarea vietii cauciucurilor in mod accelerat.

Cu toate acestea, nu exista risc imediat de accident, daca le utilizati, prin urmare nu riscati amenzi sau alte probleme, in cazul in care Politia Rutiera va trage pe dreapta si le observa echipate la masina dumneavoastra.

 

Putem pune pneuri de iarna la o pereche de roti si de vara la cealalta?

Mai exista si aceasta parere printre unii soferi: putem pune anvelope pentru vara la o pereche de roti si un set de iarna la cealalta, preferabil la cea tractoare? Nu se obtin ambele beneficii, in acest caz? Raspunsul este simplu: NU! Insa doar la masina mica. 

Conform Ordonantei nr. 5 din 26 ianuarie 2011, trebuie sa instalati anvelope de iarna la toate cele patru roti. Doar camioanele au specificat faptul ca pot rula cu anvelope de iarna doar pe rotile de tractiune.

 

 

Merita investit in anvelope all season?

Depinde de ce fel de sofer sunteti. Tineti mult la scos orice dram de performanta din masina dumneavoastra? Apreciati eficienta maxima in timpul sezonului de vara si siguranta in timpul iernii? Atunci veti prefera sa schimbati in functie de anotimp pneurile. 

Insa, daca doriti sa fiti scutiti de grija asta si sa conduceti domol si cumpatat, fara a va gandi la performanta maxima a masinii in ceea ce priveste controlul si consumul, s-ar putea sa preferati instalarea unor cauciucuri all-season, care sa nu necesite schimbare de doua ori pe an. 

Logica este simpla: anvelopele all season sunt sigure atat iarna, cat si vara, insa nu sunt la fel de sigure iarna, ca un set dedicat, si nu permit asa de multa performanta si aderenta vara, la fel ca un model pentru acest anotimp. 

Asadar, ganditi-va bine la modul in care conduceti si ce ati aprecia pentru dumneavoastra, echipandu-va masina in modul dorit, dupa ce ati luat o decizie in legatura cu acest aspect.

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Anvelopele se uzeaza cu timpul, asta stie probabil toata lumea. Cand trebuie schimbate, insa? Si ce riscati daca mergeti cu ele, dupa ce un anumit grad de uzura a fost atins? Vom adresa explicatii si lamuriri in legatura cu acest aspect, in randurile ce urmeaza mai jos.

 

Este important sa ne schimbam periodic anvelopele, insa unii nu isi dau seama cand trebuie efectuat acest lucru. In ghidul de mai jos, specificam informatii clare despre cum va dati seama cat sunt de vechi si de uzate anvelopele dumneavoastra si daca exista necesitatea de a le schimba. De asemenea, vom atrage aatentia si asupra riscurilor la care va supuneti, daca veti rula cu pneuri uzate.

 

Cum ne dam seama de vechimea anvelopei, dupa cod?

Pe partea laterala a oricarui model de anvelope veti intalni un cod. Fiecare cod, prezentat ca o insiruire de litere si cifre, include informatii despre tipul de anvelopa, dimensiunile, viteza maxima suportata, sarcina si data productiei, care ne intereseaza pe noi.

 

 

Sa venim cu exemple: daca avem codul 225/55 R 17 97 W 4008, atunci el ne va spune urmatoarele: 225 este latimea in milimetri a cauciucului. 55 este grosimea, adica distanta de la margine la janta, exprimata in procente din latime, nu in milimetri! R inseamna constructie radiala, iar in zilele noastre, cam toate anvelopele sunt de acest tip. 17 se refera diametrul rotii, exprimat in inch (1 inch = 2,54 centimetri), iar 97 este indicele de sarcina, urmat de W, care este indicele de viteza, corespunzator unei limite de 270 kilometri pe ora.

Pentru aceasta sectiune, ne intereseaza 4008, care inseamna saptamana a 40a din anul 2008 – ATUNCI a fost produsa anvelopa respectiva in fabrica. Citind acest numar de patru cifre, compus din saptamana si ultimele doua cifre ale anului, va puteti da seama cat de vechi este pneul pe care intentionati sa il cumparati.

 

Cum verificam vechimea anvelopei, dupa uzura?

Expertii spun sa schimbam anvelopele dupa 5-6 ani, in medie, ori dupa 100.000 de kilometri de rulare. Insa, o anvelopa veche nu inseamna neaparat o anvelopa proasta. S-ar putea, la urma urmei, ca ea sa nu fi fost folosita, fiind pastrata intr-un garaj ani de zile. Ori ca vehiculul la care a fost echipata sa nu fi fost rulat mult. 

Din acest motiv, este important sa evaluati gradul de uzura al suprafetei de rulare, intrucat in special acest aspect are un impact asupra performantelor oferite de pneu. Cu toate acestea, cu timpul cauciucul se poate crapa, chiar daca nu este uzat. Din acest motiv, producatorii specifica o limita de ani, dupa care recomanda schimbarea lor: de exemplu, 6 ani pentru un model de la Goodyear.

Insa, este important sa verificat si gradul de uzura, la un pneu care a fost rulat mult. Veti avea nevoie de un subler special si sa masurati distanta adancimea santurilor. Daca aceasta este prea mica, compartiv cu ce scrie in manualul modelului de pneu, atunci anvelopa trebuie schimbata. De regula, un cauciuc nou are adancimea aceasta intre 7 si 9 milimetri, iar expertii spun ca el va trebui schimbat, atunci cand adancimea scade sub 2 milimetri. Ce atinge 1,6 milimetri ar trebui schimbat obligatoriu. 

La multe modele de anvelope, exista si indicatori cu ajutorul carora va puteti da seama vizual cand se impune schimbarea lor. Acestia sunt niste mici denivelari care apar din loc in loc pe canalele dintre striatii. Daca ele ajung la acelasi nivel cu suprafata de rulare a profilului pneului, atunci se impune schimbarea anvelopei.

 

Riscul de explozie

Este important ca orice sofer sa stie ce risca, daca nu schimba la timp o anvelopa veche sau uzata. Exista riscul de exploda pneul, atunci cand mergeti cu viteza mare si cand umflati prea mult roata. In plus, daca este cald si daca se incinge roata, atunci pericolul de a explora aceasta va creste. Chiar daca aveti un pneu vechi si uzat, ori unul nou, trebuie sa va protejati de explozii, intrucat la viteze mari ele va pot arunca de pe carosabil.

 

Riscul de derapare

Atat anvelopele cu un grad de uzura ridicat, cat si cele care au imbatranit, fara sa fie utilizate mult, ofera un risc ridicat de derapare. Chiar si cele mai bune anvelope de vara pot aluneca, pe carosabil ud, daca sunt fortate. Asadar, luati in calcul acest risc tot timpul cand este soseaua umeda. Cu cat aveti anvelope mai vechi, cu atat va trebui sa conduceti mai cumpatat si mai precaut, ca sa evitati orice accident.

 

Impactul asupra performantei

In cazul in care tineti la performanta masinii dumneavoastra cand vine vorba de capacitatea de a vira, de a demara si de a frana, trebuie sa stiti ca un pneu ales bine influenteaza abilitatea autoturismului de a efectua astfel de manevre. Nu numai ca veti pierde din manevrabilitate si agilitate, dar riscati si sa iesiti de pe carosabil, atunci cand luati un viraj cu viteza. 

Daca aveti o masina performanta, inseamna ca va permiteti si intretinerea ei, inclusiv la aspectul cauciucurilor, asa ca amintiti-va sa le verificati constant si sa le schimbati inainte ca ele sa se uzeze la pragul ce reprezinta risc.

 

 

Impactul asupra consumului

Sa spunem ca ati amanat schimbarea pneurilor, intrucat nu aveti bani momentan. Insa stiti cat de multi bani pierdeti prin consumul crescut, datorat uzarii lor excesive? Mai precis, cu cat este mai vechi si mai ros cauciucul, cu atat ii scad abilitatile de asigurare a performantei vehiculului.

Concomitent, creste si consumul, iar expertii zic ca un set de anvelope aflate aproape de data ce impune schimbarea poate duce la o crestere de 4 pana la 9 la suta a consumului, in medie.

 

Exista amenzi pentru folosirea de anvelope uzate sau vechi?

Da. Amenda data de Politia Rutiera poate ajunge de la 250 de lei, pana la peste 700 de lei. Criteriul pe care este data este urmatorul: anvelopa trebuie sa aiba o adancime la canalele profilului mare de 1,6 milimetri pe cel putin 75 la suta din latimea sa! Daca se identifica o adancime mai mica, pe mai mult de 25 la suta din latime, atunci soferul autoturismului poate fi amendat. 

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Cele mai bune anvelope de vara – Recomandarile noastre pentru 2019

 

Avand in vedere ca acest articol iti ofera deja toate informatiile necesare alegerii celor mai bune anvelope de vara, nu o sa insistam decat asupra faptului ca, pentru a fi multumit de achizita facuta, lecturarea acestuia este necesara. Daca nu ai timp si nici rabdare sa citesti, insa esti interesat de opinia specialistilor referitoare la cele mai apreciate modele de pe piata din acest an, noi te sfatuim sa alegi unul dintre cauciucuri mentionate: Pe primul loc se situeaza Continental Premium Contact 5, o anvelopa potrivita autovehiculelor din clasa compacta, medie si de lux (205/55 R16), capabila sa ofere o aderenta perfecta si o manevrabilitate optima in orice situatie la volan, datorita macro-blocurilor. Ba mai mult, aceasta garanteaza distante de franare extrem de scurte pe carosabil ud si uscat, intrucat se bucura de muchii 3D si face parte din clasa A. Da dovada de eficienta, de asemenea, si in ceea ce priveste consumul de carburant (B – 7,09 l/100km). Se poate deplasa cu o viteza maxima de 210 km/h (H), suportand o sarcina de 600 kg (91) si promitand silentiozitate la rulare (71 dB). Demna de pozitia a doua este anvelopa de vara Nexen Nblue HD.

 

 

Tabel de comparatie

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cele mai bune!

Continental Premium Contact 5
Click aici pentru pret!

Garanteaza o siguranta la rulare ridicata inclusiv pe carosabil umed, deoarece, in ceea ce priveste capacitatea de franare pe suprafete ude, se inscrie in clasa A. Altfel spus, ofera o manevrabilitate optima a volanului si o precizie buna a directiei, chiar si atunci cand afara ploua.

Nu sunt recomandate pentru vehicule de teren si SUV-uri sportive, asa ca, daca detii o astfel de masina, orienteaza-te catre un alt model.

Este o anvelopa de vara ce combina confortul, eficienta si siguranta la rulare la cel mai inalt nivel, motiv pentru care o recomandam cu incredere.

A 2-A OPTIUNE!

Nexen Nblue HD
Click aici pentru pret!

Se inscrie in clasa de eficienta C, ceea ce inseamna un consum redus de carburant (7,18 l/100km) si, implicit, circa un plin de combustibil (in functie de modelul masinii). Totodata, acest aspect presupune si o mai buna protejare a mediului inconjurator, caci riscul de poluare va fi unul diminuat.

Pretul este pe masura caracteristicilor oferite, asa ca astepta-te ca investitia facuta sa se resimta binisor in buzunarul tau.

Este o anvelopa de vara etichetata conform legislatiei in vigoare, astfel explicandu-se numeroasele review-uri pozitive de care are parte.

Michelin Primacy 4, 205/55 R16 91V
Click aici pentru pret!

Daca achizitionezi aceste anvelope, vei rula in conditii de siguranta sporite, deoarece au o latime de 205 mm, fac parte din clasa de aderenta A, sunt capabile sa sustina pana la 615 kg si sunt adecvate chiar si pentru viteze foarte mari (pana in 240 km/h). Ele sunt accesibile financiar si silentioase.

Ia in calcul ca aceste modele de cauciucuri sunt potrivite doar pentru masinile de tip turism, nu si pentru cele mai mari.

Pune pe primul loc siguranta in trafic si achizitioneaza aceste anvelope, care vor contribui la bunul mers al autoturismului tau.

 

 

Cum alegi cauciucuri de vara bune

 

Ghidul cumparatorului

Daca doriti sa va schimbati cauciucurile cu niste anvelope de vara noi, va trebui sa va documentati putin in privinta utilitatii si a conditiilor de alegere, mai inainte de a cheltui bugetul de care dispuneti. Toate pneurile de acest tip sunt realizate pentru a oferi performante excelente la temperaturi medii si mari, adica peste valorile de 7°C.

De regula, aceste piese trebuie sa fie confectionate dintr-un cauciuc mai moale, care permite deopotriva aderenta si control, nu numai pe carosabil uscat, ci si in conditii de umiditate. Alte caracteristici va prezenta drumul dupa o ploaie torentiala de vara, ceea ce inseamna ca nu puteti pleca orisicum la drum.

Este important de stiut ca, niste pneuri de vara nu prea au utilitate atunci cand temperaturile scad sub limita mentionata, ceea ce inseamna ca trebuie obligatoriu schimbate in sezonul hibernal cu altele, pentru iarna. Acesta este motivul pentru care multi soferi vor incerca sa afle unde gasesc cauciucuri de vara la un pret bun, cautand sa-si administreze cat mai inspirat cheltuielile.

Noi ne propunem sa va explicam, prin cateva criterii simple, ce caracteristici sunt considerabile, atunci cand cautati cele mai ieftine anvelope de vara noi.

 

 

Tipologia: Intrucat unii soferi nu cauta strict anvelope auto de vara, ci si-ar dori sa nu mai fie conditionati de factorul climatic, oricine poate sa aleaga fie pneuri all season, fie modele dedicate strict sezonului estival.

Atunci cand mergeti pe cea mai comoda varianta, e clar ca veti fi multumiti sa folositi tot timpul aceleasi cauciucuri, fara sa mai fie nevoie sa le schimbati cand vine frigul. In aceasta situatie, anvelopele all season sunt recomandate. Totusi, comparativ cu niste modele de vara, acestea pot fi mai costisitoare. In plus, luati in considerare factorul uzura, care va spune clar ca piesele pe care le montati doar in anotimpul cald au tendinta sa reziste mai mult timp decat cele pe care le utilizati zi de zi, in orice sezon.

Daca va intereseaza o mai mare compatibilitate cu toate conditiile aparute vara, atunci va sfatuim sa alegeti fara regrete chiar cauciucuri facute numai si numai pentru aceasta perioada a anului. Pe langa faptul ca aveti parte de un material mai adecvat pentru asfaltul incins sau care ofera distanta de franare mica pe carosabil umed, veti sti si ce anvelope de vara recomandati pe viitor prietenilor fara experienta sau aveti sansa de a beneficia de preturi mai bune la unele oferte.

 

Dimensiunile si datele produsului: Daca e pentru prima data cand va schimbati pneurile dupa achizitionarea masinii, e destul de posibil ca inca nu ati invatat pe de rost dimensiunile la cauciucurile recomandate de catre producator. Le veti gasi specificate in cartea autovehiculului, unde apar sub forma unor indicatori numerici mentionati in pereche de cate trei, de exemplu: 195 65 R15.

Prima cifra reprezinta latimea pneurilor, mentionata in milimetri, adica 195mm pentru exemplul nostru. A doua valoare specificata este raportul de aspect si constituie de fapt un procent. In cazul nostru, 65 este un indicator care ne arata ca inaltimea sectiunii executate transversal pe cauciuc constituie 65% din latimea acesteia.

Ultimele cifre corespund constructiei si diametrului intern. Numarul 15 inseamna de fapt 38.1cm(15 inch) ca diametru. Se poate intalni fie o constructie radiala, fie una oblica, elemente reprezentate de literele R(radial) sau B(biased), unde aceste trasee reflecta pozitia descrisa de firele de material.

Cele mai recomandate pentru masini tip turism sunt piesele catalogate R, in timp ce pentru camioane si masini de teren se vor selecta anvelope biased – B. In plus, daca vreti sa stiti in ce an au fost fabricate modelele verificate, e de ajuns sa va uitati la numarul D.O.T. (despre vechimea produselor poti citi mai multe aici).

 

 

Indicii de performanta: sunt cel de sarcina si cel de viteza. Degeaba cumparati anvelope de vara la oferta, daca nu vor fi capabile sa faca fata unor forte de apasare determinate de greutatea masinii, atat goala, cat si incarcata cu obiecte sau pasageri. Gasiti online tabele in care sunt explicati pe larg toti indicii de sarcina existenti.

In principiu, pentru o valoare de 60 – 69 ca indicator, o roata va suporta intre 250 si 320Kg. La 80 deja vorbim de 450Kg suportate, iar la 90 fiecare anvelopa va sustine pana la 600Kg, atunci cand este corespunzator umflata la presiunea cea mai recomandata pentru utilizare.

Ca de altfel pentru toate tipurile de pneuri, indicele de viteza se catalogheaza cu litere, de la F, la Z(ZR). Fiecare litera urmatoare inseamna cate 10Km adaugati la valoarea de 70Km/h, cu exceptia literei I, care nu exista in acest sistem de catalogare, si a H-ului, care se plaseaza ca valoare numerica intre U si V.

Calificativul F inseamna o viteza maxima suportata de 80Km/h, P corespunde cu 150Km/h, Y cu 300Km/h. Cea mai recomandata valoare pe care o puteti atasa unui autoturism conventional este 210Km/h, fiind reprezentata de litera H. Este foarte clar ca, pe o sosea din Romania nici nu este nevoie de mai multa viteza, chiar daca se calatoreste pe autostrada.

 

Franarea: Si pentru acest aspect veti gasi oferte la anvelope de vara notate cu litere calificativ, de la A la F. Avantajul e ca si la cauciucuri mixte se respecta acelasi sistem de notare, deci nu trebuie sa va faceti griji cand decideti sa mergeti pe varianta all season.

Asadar, pentru autoturisme de dimensiuni mici sau care nu sunt de obicei foarte grele, consideram suficient de optima clasa de franare E. Daca va numarati printre soferii pe care nu-i deranjeaza sa conduca pe timp de ploaie, va sugeram sa verificati si modele ce au indice de franare C, B sau chiar A.

Avand in vedere limitele legale de viteza si sperand ca nu va incadrati in tagma soferilor care conduc periculos sau calca prea tare acceleratia, atat noi, cat si cele mai multe pareri despre cele mai bune anvelope de vara, consideram ca varianta E va fi cea mai potrivita pentru utilizatorii conventionali, corespunzand totodata unei categorii de preturi accesibile.

 

Nivelul de zgomot produs: Cel mai bine e sa va orientati pentru  a gasi cauciucuri ce nu produc mai mult de 70dB zgomot de rulare. Totusi, daca tinem cont ca cele silentioase sunt si foarte scumpe, puteti extinde lejer aria cautarilor pana la piese ce includ valori de 75dB, pentru ca si acestea se incadreaza in limitele de confort acceptate pentru cotele de poluare fonica din strada si pentru o utilizare adecvata. Nu uitati ca, pe cat de mult se apropie valorile de 80dB, pe atat va creste cantitatea de sunet produsa la contactul cu carosabilul.

 

 

Consumul de carburant: Aici avem de asemeni calificative de la A la G. Ca sa intelegeti cum functioneaza acest parametru, e de ajuns sa stiti ca se va consuma putin carburant, daca alegeti anvelope mai performante la acest capitol. Diferenta de economie de combustibil la suta de metri este de 0.6l intre clasele A si G; cu alte cuvinte, alegand ultima clasa, ajungi sa consumi circa jumatate de litru de carburant in plus fata de cat consumi cu niste pneuri categorisite B. Din pacate, majoritatea produselor accesibile ca invesitite oricarui sofer fac parte din clasa F, unde consumul poate fi considerat putin mai ridicat.

 

Producatorul: Cei ce nu cauta sa afle numai unde gasesc anvelope de vara la preturi ieftine, ci vor sa se asigure si de calitatea produselor alese, sunt indemnati sa caute cauciucuri de vara la promotie de la urmatorii furnizori: Pirelli, Matador, Tigar, Barum, Runflat, Riken, Nokian, Kormoran, Yokohama, Nexen, Kleber sau Kumho. Aceste branduri sunt respectate pe piata datorita unei politici perpetue de imbunatatire a materialelor, performantelor si, unele dintre ele, chiar si pentru costuri minime de cumparare.

Dupa ce v-ati convins care sunt criteriile de alegere, acum puteti vizualiza si un top cu anvelope de vara online, care va ofera exemple pentru toate buzunarele. De ce va sfatuim sa recurgeti la metoda comandarii de pe Internet? – Pentru ca doar astfel puteti gasi cele mai ieftine preturi la pneuri pentru sezonul estival. In plus, produsele pe care le-am ales si care sunt aici propuse se incadreaza printre cele mai populare si mai convenabile alegeri.

 

 

Modele recomandate in 2019

 

 

Continental Premium Contact 5 

 

Nu mai are rost sa va intrebati care este cel mai bun cauciuc de vara, daca va faceti timp sa verificati produsele oferite de Continental. Puteti observa aici anvelope de tip premium, concepute pentru autovehicule situate in clasa medie, compacta si chiar de lux. O piesa masoara 195mm in latime si va avea un diametru de 15″, in relatie cu un raport de sectiune 65, fapt ce demonstreaza compatibilitate cu mai multe modele de masini.

Veti echipa autoturismul doar vara cu aceste pneuri, iar indicele de sarcina suportat va fi 91, ceea ce demonstreaza ca o roata va putea sustine circa 600Kg. Cu un indice de viteza H, acesti itemi fac fata la maxim 210Km/h. Impresionanta este capacitatea de franare pe suprafete umede, mentionata in clasa A, ceea ce reflecta chiar cele mai bune performante la acest capitol.

Drept consum de carburant, nu vor fi prea costisitoare, intrucat se incadreaza in clasa C. Cu un nivel de zgomot de 71dB produsi, se poate afirma ca ofera suficient confort din punct de vedere acustic. Punand in balanta calitatea si costul acestor produse, veti concluziona ca nu mai aveti nevoie de alte promotii la anvelope de vara, investitia fiind una bine plasata.

 

Avantaje:

Cauciucuri de vara 195 65 R15 cu raport favorabil calitate – pret.

Ofera posibilitati excelente de franare pe un carosabil umed, fiind catalogate in clasa A.

Asigura rezistenta buna la sarcina mare, suportand pana la 600Kg(91 ca indice).

Suporta viteze adecvate pentru masini tip turism, incadrandu-se in categoria H, cu 210Km/h.

Ruleaza silentios, producand in jur de 71dB.

 

Dezavantaje:

Se potrivesc doar la masini din gama turism.

 

 

 

 

 

Nexen Nblue HD 

 

Daca pneurile recent achizitionate iti ofera siguranta maxima in timpul condusului, atunci cu siguranta se numara printre cele mai bune anvelope de vara. Nexen Nblue HD (185/65 R15) este un cauciuc ce se potriveste ca o manusa vehiculelor pentru turism, avand in vedere ca indicele de viteaza este notat cu litera T (190 km/h), iar cel de sarcina este marcat cu cifra 88, adica este capabil sa suporte o greutate de 580 kg la rulare.

Avantajul major al anvelopei de vara consta insa in aderenta foarte buna de care da dovada atat pe asfalt uscat, cat si pe cel umed, caci, in ceea ce priveste capacitatea de franare, piesa se inscrie in clasa B.

Totodata, merita mentionat consumul redus de combustibil pe care aceasta il presupune (7,18 l/100 km), facand parte din cateogria de eficienta C. Mai mult decat atat, anvelopa garanteaza un zgomot redus in toate regimurile de exploatare (67 dB).

 

Avantaje:

Are un consum redus de carburant (C), ideal pentru economia de combustibil.

Da dovada de rezistenta la viteze mari (190 m/h).

Se comporta excelent la franare, chiar si pe carosabil umed, facand parte din clasa B.

Confortul in timpul calatoriilor lungi este garantat de nivelul de zgomot redus (67 dB).

 

Dezavantaje:

Unii utilizatori considera ca pretul este ridicat.

 

 

 

 

Michelin Primacy 4, 205/55 R16 91V 

 

Pentru a avea drumuri sigure in timpul verii, ia in calcul cumpararea acestor anvelope, care apartin unuia dintre cele mai mari branduri – Michelin. Ele sunt potrivite pentru masinile care au nevoie de cauciucuri 205/55 R16 91 V, ceea ce inseamna ca: au o latime a pneurilor de 205 mm, un raport de aspect de 55% si un diametru intern de R16 (Radial, 16 inch).

In privinta performantelor pe care le poti obtine cu aceste anvelope, trebuie sa stii ca ele au indicele de sarcina 91, ceea ce inseamna ca fiecare roata in parte poate sustine pana la 615 kg. Totodata, indicele de viteza este V, valoare care ne indica faptul ca le poti folosi pentru a rula cu o viteza maxima de 240 km/h.

Daca te intereseaza aderenta pe suprafetele umede, pneurile se incadreaza in clasa A, deci, vor fi sigure si in conditii de mediu mai putin favorabile. Rularea cu ajutorul lor nu va duce la un consum ridicat, deoarece sunt din clasa C (aproximativ 7l/100 km). Zgomotul redat de aceste roti este de 68 dB, motiv pentru care le consideram silentioase.

 

Avantaje:

Sunt sigure pentru a fi intrebuintate chiar si atunci cand vremea nu e foarte buna – aderenta pe suprafete umede clasa A.

Fiecare anvelopa poate sustine pana la 615 kg.

Sunt stabile, latimea fiind de 205 mm.

Nu produc un zgomot mare in timpul mersului – 68 dB.

 

Dezavantaje:

Sunt cauciucuri potrivite doar pentru masinile de tip turism.

 

 

 

 

Dunlop Sport BluResponse

 

Daca preferati anvelope sezoniere, eficiente pentru vara, acest model de la Dunlop va poate ajuta sa va bucurati de soare si de asfaltul fierbinte. Produsele au indice de greutate 91, ce se traduce prin sustinerea unei sarcini de 600 de kg pe fiecare roata, cand sunt umflate eficient. Indicele de viteza V inseamna ca fac fata la viteze de pana la 240 km/h, peste standardul de viteza al automobilelor curente.

Sunt extrem de eficiente in conditii de umiditate crescuta, avand clasa A de aderenta pe suprafete umede si fiind prevazute cu caneluri pentru indepartarea rapida a apei. In ceea ce priveste consumul de carburanti, aceste anvelope se situeaza in clasa B, neavand costuri ridicate. Iar nivelul de zgomot de 68 dB este inferior mediei, insemnand ca nu vor produce zgomote deranjante la drum lung.

Ca dimensiuni, un pneu masoara 205 mm latime si are un raport de sectiune 55 cu diametrul de 16 inchi, acest aspect traducandu-se printr-o compatibilitate cu variate tipuri de automobile. Potrivit utilizatorilor, aceste produse germane au DOT 2017, fiind de manufactura recenta.

 

Avantaje:

Anvelope pentru vara 205 55 R16 utilizabile pentru diferite tipuri de masini.

Clasa A de aderenta la suprafete umede ofera un raport bun de franare in conditii nefavorabile.

Eficienta ridicata in ceea ce priveste greutatea suportata de fiecare cauciuc – 600 kg (indice 91).

Costuri reduse la carburant – clasa B de consum.

Pot atinge viteza maxima de 240 km/h (indice de viteza V) – peste valorile standard recomandate.

 

Dezavantaje:

Sunt mai sensibile la contactul cu bordurile, putandu-se deteriora mai repede (potrivit unor cumparatori).

 

 

 

 

Michelin Energy Saver+ Grnx 

 

 

Celor interesati de cele mai bune anvelope de vara oferite de Michelin le putem da ca exemplu concludent acest model. Piesele respective sunt construite sa aiba o suprafata de contact pe sol mai mare cu aproximativ 10%, astfel incat sa fie capabile de a oferi aderenta foarte buna.

Masoara 195mm ca latime si sunt construite cu structura radiala, avand un indice al inaltimii normal, de 65. Se vor potrivi la foarte multe masini din gama turism, dar nu si la modele mai mari. In interior, un strat polimeric special adaugat are rolul de a limita rezistenta in timul rularii, obtinandu-se un indice de viteza H(210Km/h). Pneurile pot sustine peste 600Kg, datorita rezistentei 91, ca indice pentru sarcina suportata.

De laudat este, mai presus de orice, posibilitatea de franare pe carosabilul ud, cotata in gama A. Din moment ce degaja 70dB cand iau contact cu asfaltul, putem afirma ca rularea se va produce suficient de silentios.

 

Avantaje:

Franeaza foarte eficient, fiind plasate in categoria A de performanta pentru acest aspect.

Suporta forte de apasare mari si greutate ce poate depasi 600Kg(calificativ 91 ca indice de sarcina).

Permit niste vteze bune de rulare, clasa H, datorita unei structuri cu strat intern din polimeri.

Zgomotul produs va fi destul de putin deranjant, avand doar valori de 70dB.

 

Dezavantaje:

Asigura doar nivele medii ale economiei de carburant(clasa C).

 

 

 

 

Sailun Atrezzo Elite

 

O anvelopa de vara care raspunde celor mai inalte solicitari de calitate ale pietei europene este Sailun Atrezzo Elite (205/55 R16). Pune accent pe siguranta proprie si cea a pasagerilor, caci profilul benzii de rulare asimetric, cu trei blocuri centrale uniforme si umeri robusti, permite o manevrare optima a masinii pe drum uscat.

Santurile diagonale din profil cu dubla functie de evacuare a apei reduc riscul acvaplanarii si pe cel al pierderii controlului volanului. In plus, face fata cu brio conditiilor de ploaie si vant puternic, intrucat se inscrie in clasa B cand vine vorba de franarea pe suprafete umede. Referitor la categoria de eficienta la economia de carburant, cauciucul este notat cu litera C (7,18 l/100km).

Fiind recomandata autoturismelor si vehiculelor 4×4 SUV de putere medie si mare, indicele de viteza al acesteia nu poate fi notat decat cu V (240 km/h), anvelopa putand suporta o sarcina maxima de 615 kg la rulare (91).

 

Avantaje:

Ofera un consum redus de carburant – C (7,18 l/km).

Garanteaza distante de franare scurte pe carosabil ud (B) si uscat (profilul benzii de rulare este asimetric).

Nivelul de zgomot este mic (70 dB), satisfacand confortul oricarui utilizator.

Include o garantie extinsa pe 24 de luni.

 

Dezavantaje:

Unii utilizatori considera ca aderenta la plecare are nevoie de imbunatatiri.

 

 

 

 

Pirelli Cinturato P1

 

Pentru cumparatorii care isi doresc sa achizitioneze anvelope de vara Pirelli, aceasta este una dintre cele mai populare oferte ale topului nostru. E cert ca sunt concepute pentru a sustine mai multe tipuri de autoturisme de dimensiuni mari, intrucat sunt niste cauciucuri de vara 205 55 R16, avand latime de 205mm, diametru mai mare decat conventional, de 16 inch, si un raport mai mic pe inaltime – 55%.

Aceste dimensiuni le confera capabilitati mari la economia de carburant, intrucat rularea se face fara prea multa rezistenta. Asadar, incadrarea in clasa B de economie este una binemeritata. Viteza maxima suportata va fi de 210Km/h, distinsa in gama H ca indice. Pneurile de acest tip vor putea sustine si greutati foarte mari, fiind identificate cu un coeficient de 91 ca indicator pentru sarcina admisa.

De apreciat, de asemenea, este si posibilitatea de a frana rapid si eficient in cazul in care drumul este umed, primind un calificativ B. Cei 70dB emisi in miscare nu vor deranja excesiv pasagerii sau pe ceilalti participanti din trafic.

 

Avantaje:

Se pot monta pe modele ceva mai mari de autoturisme, intrucat au si dimensiuni pe masura.

Ofera posibilitati foarte bune ca economie de carburant, clasa B.

Constituie suport rezistent la greutati mari, de 615Kg.

Asigura deplasare in relativa liniste, cu 70dB zgomot.

 

Dezavantaje:

Calitatea oferita necesita si costuri de investitie mai ample.

 

 

 

 

Matador All season

 

Potentialilor cumparatori interesati de un model de anvelope all season care sa se descurce excelent pe carosabil, mai ales vara, le putem oferi ca recomandare aceste cauciucuri Matador dedicate autovehiculelor mici. Piesele includ o latime de 175mm, indice de inaltime mai mare, de 70% si un diametru redus, de numai 13 inch.

Pe baza unui indicator de sarcina 82, ne dam seama ca produsul acesta poate sustine maxim 475Kg, in conditii de forma si fermitate ideale. La viteza de 190Km/h, anvelopele rezista adecvat, fapt pe care il deducem din clasarea cu un calificativ T. Din pacate, avand in vedere aderenta avansata, economia de carburant nu este cea mai eficienta, caci din aceasta perspectiva se remarca doar situarea in gama F.

In conditiile in care drumul este ud, franarea se va produce in parametri conventionali, optimi, datorita unor posibilitati desemnate in categoria C. Daca amintim si cei 71dB generati, e lesne de spus ca asigura si rulare in conditii silentioase.

 

Avantaje:

Pot fi utile nu numai vara, ci si iarna, fiind cauciucuri all season ca tipologie.

Constituie niste anvelope la pret scazut.

Pot fi montate si pe autoturisme mici, avand dimensiuni limitate.

Permit o franare destul de eficienta, clasa C pentru drumuri umede.

 

Dezavantaje:

Fiind situate in clasa F ca economie de carburant, nu sunt foarte performante in aceasta privinta.

 

 

 

 

Sebring Road+ 301

 

Daca va intereseaza cauciucuri de vara 185 65 R15, puteti alege fara probleme acest model de la Sebring. Cu un pret scazut si caracterizate de performante optime, aceste pneuri pot fi de ajutor oricarui sofer detinator de autoturism. Indicele de sarcina 88 corespunde unor greutati de 560Kg suportate, ceea ce le face potrivite pentru masini de gabarit mediu.

Viteza permisa in limitele adecvate de performanta este de 210Km/h, produsul fiind catalogat in gama H. Automobilistul va putea frana eficient, daca isi echipeaza masina cu aceste cauciucuri, deoarece ii ofera capabilitati de clasa C, pentru carosabilul umed. Poate ca unicul aspect care le poate fi reprosat este clasarea in indicele F ca economie pentru carburant, fapt ce demonstreaza un consum destul de mare.

Este de apreciat, totusi, caracterul silentios cu care se pot deplasa, caci vor produce in jur de 68dB cand iau contact cu portiuni de asfalt si sosea.

 

Avantaje:

Sunt anvelope de vara ieftine si bune.

Admit timpi buni de franare pe sosea umeda – clasa C.

Pot suporta niste greutati destul de mari, pana la 560Kg.

Se descurca eficient la viteze mari, pana in 210Km/h.

 

Dezavantaje:

Nu asigura o foarte mare economie de carburant(clasa F).

 

 

 

 

Nexen NBlueHD-Plus

 

Incadrandu-se printre cele mai voluminoase piese din clasamentul nostru, aceste anvelope de vara Nexen  demonstreaza compatibilitatea cu vehicule din seria turism, atata timp cat respectivele masini pot accepta pneuri cu latime de 215mm si un diametru de 16inch.

Dat fiind ca sunt atat de robust construite, aceste modele vor putea sustine greutati de 690Kg, intrucat sunt cotate la valoarea de 95, in conditii de indicativ pentru rezistenta la sarcina. Doua puncte foarte importante constituie atu-uri notabile: economia de combustibil si capacitatea eficienta de franare, ambele notate cu B. Vor rula eficient pana la viteze de 210Km/h, iar anul de productie este2015, fiind asadar foarte recent fabricate.

Pentru coeficientul de poluare sonora putem da un scor bun, deoarece consideram cei 68dB obtinuti la rulare ca fiind suficient de silentiosi. Cu o garantie de 2 ani pentru conformitate, aceste pneuri constituie o alegere optima, chiar si pentru cei mai pretentiosi soferi.

 

Avantaje:

Sustin sarcini de incarcare mari, pana aproape de 700Kg.

Au o constructie solida, pentru autoturisme voluminoase, pe baza dimensiunilor extinse(latime/diametru).

Determina posibilitati foarte bune de franare si ca economie la combustibil, coeficient B.

Din moment ce genereaza 68dB cand se misca pe carosabil, putem afirma ca sunt si silentioase.

 

Dezavantaje:

Un indice de viteza mai mare decat H ar fi fost de apreciat la niste pneuri mari.

 

 

 

 

Cum se folosesc anvelopele de vara

 

Asa-numitele anvelope de vara trebuie sa le inlocuiasca numaidecat pe cele de iarna odata cu venirea sezonului cald (inclusiv pe baza prevederilor codului rutier), intrucat, avand in vedere ca acestea sunt realizate dintr-un material mai tare, astfel incat sa poti evita uzura lor la temperaturi ridicate, dar si sa preintampini fenomenul de acvaplanare, exista anumite riscuri la care te supui daca nu procedezi intocmai. Bineinteles ca si acestea necesita un mod aparte de intretinere si trebuie utilizate doar in conditii meteo specifice, pentru ca aderenta lor sa nu scada si banda de rulare sa nu inceapa sa se deterioreze mai repede, asa ca n-ar strica sa tii cont de sfaturile de mai jos.

 

Cand treci la anvelopele de vara

Daca utilizarea cauciucurilor de iarna este obligatorie dupa data de 1 noiembrie, atunci cand este zapada, gheata sau polei pe carosabil, in cazul anvelopelor de vara nu exista o data oficiala stabilita in ceea ce priveste echiparea masinii cu acestea. Totusi, ele pot fi utilizate fara probleme incepand cu luna aprilie, caci in aceasta perioada riscul ca temperaturile exterioare sa scada sub +7°C sunt infime.

Asadar, daca iti doresti performante generale imbunatatite la franare, manevrabilitate, rezistenta la uzura, la rulare si economie de carburant atunci cand conduci pe carosabil fierbinte, renunta la pneurile de iarna sau risti sa sacrifici siguranta ta si a pasagerilor, randamentul, combustibilul si durata de viata a anvelopelor. De pilda, testele de conducere efectuate la temperaturi de vara au aratat ca in cazul masinilor echipate cu pneuri specifice distanta de franare este cu 30% mai mica decat cea a unui vehicul dotat cu anvelope de iarna.

 

Pe ce roti trebuie sa instalezi anvelopele de vara

Nu putini sunt soferii care in senzonul cald monteaza anvelope de vara doar pe rotile pe care se afla tractiunea, principalul motiv invocat de catre acestia fiind factorul financiar. Totusi, cei care spera ca, actionand intr-un asemenea mod, vor economisi cativa bani, se insala, deoarece compozitia din care sunt realizate pneurile de iarna (amestec de cauciuc cu silica) si modelul benzii de rulare al acestora ofera tractiune si aderenta optime doar la temperaturi scazute, pe suprafete uscate, umede si cu gheata.

Altfel spus, pe masura ce mercurul urca in termometre, din cauza faptului ca sunt moi si maleabile, anvelopele de iarna se vor uza mult mai repede decat cele de vara si-si vor pierde aderenta, aspecte care vor afecta puterea unei frane bruste sau virajele in curbe stranse, punand in acest mod in pericol atat viata ta, cat si pe a celor dragi. Asadar, pentru o buna stabilitate si un control eficient al masinii, se recomanda instalarea cauciucurilor de vara pe toate cele patru roti.

 

 

Cum intretii corect anvelopele de vara

Un set de anvelope de vara bune costa suficient de mult incat este absolut normal sa vrei sa te bucuri de ele o perioada cat mai lunga de timp si pentru ca intretinerea corecta a cauciucurilor inseamna nu doar evitarea uzurii lor premature, ci si pastrarea masinii din dotare in parametrii optimi de functionare, iata ce trebuie sa faci:

In primul rand, se impune verificarea periodica a adancimii benzii de rulare a pneurilor, deoarece acest lucru iti va garanta un maximum de tractiune si aderenta, ajutandu-te in acelasi timp sa eviti suprizele neplacute.

In al doilea rand, trebuie sa te ingrijesti de echilibrarea acestora si sa te asiguri ca sunt perfect aliniate, caci astfel vei reusi sa reduci vibratiile nedorite, uzura inegala a cauciucurilor si a pieselor mecanice ale masinii, precum si sa previi un consum mai mare de carburant.

In al treilea rand, pentru a putea parcurge un numar cat mai mare de kilometri folosind aceleasi anvelope de vara, dar si pentru a le asigura o viata cat mai lunga, este indicat sa le rotesti (pe cele din fata le montezi in spate si invers).

In al patrulea rand, verifica cel putin o data pe luna presiunea cauciucurilor si corecteaza-o daca situatia o cere, intrucat riscul de a pierde controlul autovehiculului va fi unul redus.

In sfarsit, dupa demontarea anvelopelor de vara de pe automobil, este recomandata spalarea cu apa si uscarea lor corespunzatoare, caci acestea se pot uza chiar si atunci cand nu sunt folosite, mai ales din cauza conditiilor in care sunt depozitate. Ca atare, evita sa le asezi suprapuse, stivuite sau cladite unele peste celelalte, pentru ca risti sa le distrugi. Pastreaza-le in schimb acoperite cu huse, aranjate in picioare pe rafturi sau agatate de pereti cu ajutorul suporturilor speciale.

 

 

Marci populare:

 

Daca vrei ca anvelopele tale de vara sa fie un pasaport pentru siguranta si control, pe orice drum te-ai afla, cauta producatori cu mai bine de 100 de ani de traditie, in prelucrarea cauciucurilor pentru automobile. Istoria lor se impleteste adesea cu cea a raliurilor si-a masinilor de curse, vorbindu-ti despre inovatie si securitate.

 

Omul din cauciucuri, logo-ul Michelin, reprezinta una dintre cele mai vechi imagini iconice, asociate cu libertatea si siguranta pe carosabil. Compania producatoare de anvelope da standardul de calitate in industrie, de mai bine de 100 de ani. In 1888, fratii Michelin deschid in Franta, prima lor fabrica, in care produc cauciucuri pentru trasuri si biciclete. Dupa numai 2 ani, introduc pe piata, anvelopele pneumatice, pentru automobile.

Pentru ca lumea pariziana nu era deloc convinsa ca aceste cauciucuri ar putea sustine greutatea masinilor cu motor, cei doi frati se inscriu, in 1895, intr-un raliu. Automobilul lor este echipat cu pneuri. Nu castiga cursa, dar trezesc intersesul producatorilor de autovehicule, iar 3 ani mai tarziu, creeaza logo-ul prin care vor ramane in istorie. Cei doi frati cred ca mijloacele de transport reprezinta motorul esential al dezvoltarii sociale si economice. In 1908 deschid primul birou destinat sa adune informatii despre circuite turistice, ca sa promoveze calatoriile cu masina.

Cand Primul Razboi Mondial cuprinde Europa, compania intrerupe, pentru o perioada, productia de cauciucuri, ca sa fabrice 2000 de avioane de lupta. Se impune ca promotor polivalent al mobilitatii, care se implica in dezvoltarea tuturor pieselor de puzzle care compun experienta unei calatorii. In 1916, construieste prima autostrada pavata, din lume, iar dupa incheierea tratatelor de pace, continua sa promoveze turismul. In 1926 laseaza primul ghid “Michelin”, cu care incepe istoria sa de arbitru international al ospitalitatii si-al calitatii, in servicii hoteliere. Produce, de asemenea, semne de circulatie, ca sa faciliteze orientarea rutiera si investeste continuu, in inovarea mijloacelor de transport.

In 1948, devine prima companie din lume care creeaza anvelope cu sisteme de prindere radiala, din metal, dupa ce inventase deja, o locomotiva pe roti cu pneuri. In laboratoarele si fabricile sale se nasc nenumarate patente de inovatie, iar in 2001, creeaza cele mai mari anvelope din lume, pentru un vehicul de teren. In prezent, brandul este recunoscut in peste 170 de tari, iar produsele destinate transportului sunt fabricate in puncte de lucru amplasate in 17 state, din Europa, America de Nord si Asia.Producatorul gigant de anvelope, Pirelli, este prezent in peste 160 de tari, cu o retea de fabrici deschise in 14 state si o retea de peste 10 mii de distribuitori. Istoria sa incepe cu aproximativ 140 de ani in urma, in Italia anului 1872, cand febra industrializarii face ca statul sa resimta acut nevoia unei infrastructuri solide. Familia Pirelli deschide atunci primul sau punct de prelucrare a cauciucului. Pana la sfarsitul anilor ’70, se impune si in  productia cablurilor pentru retelele de electricitate si de telefonie.

 

In 1890 inaugureaza prima fabrica de anvelope pentru biciclete, din Italia, iar in 1907 deschide seria colaborarilor cu producatori de automobile pentru curse. Este perioada in care Nuvolari, Ascari sau Fangio isi castiga reputatia folosind cauciucuri Pirelli. Pana in 1913, compania achizitioneaza o fabrica in Spania si una, in Marea Britanie, iar in anii ’30, accelereaza procesul de internationalizare.  Dupa 50 de ani, piata europeana va fi castigata temeinic, iar compania va incepe sa se extinda in Africa si Orientul Indepartat.

In 2005, dupa mai bine de 100 de ani, inchide fabricile de cabluri si deschide primele puncte de lucru in China si, apoi, in Romania, Rusia si Mexic, ca sa extinda exclusiv, productia de cauciucuri pentru automobile. Odata cu primele contracte care aduc anvelopele Pirelli in America de Nord, castiga locul 5, in topul celor mai mari producatori internationali, de pneuri.

Brandul si-a castigat reputatia, in randul pasionatilor de automobile, dupa al Doilea Razboi Mondial, cand a lansat primul sau ziar.  Calendarul “Pirelli”, realizat de fotograful trupei Beatles in anii ’60, ramane, pana astazi, un simbol-cult, pentru o societate dinamica, care vaneaza placerile vietii.

 

Cu o traditie de peste 140 de ani in prelucrarea cauciucului, Continental este principalul producator german de anvelope, sisteme de securitate, echipamente electronice si piese pentru automobile. In 2012, ocupa locul 4, in lume, prin amploarea productiei de pneuri.

In 1871 se deschide primul punct de lucru Continental, unde sunt create o puzderie de produse din cauciuc moale, alaturi de anvelope solide pentru trasuri si biciclete. Inceputul secolului XX este parcurs printr-o colaborare stransa cu producatorii de masini de curse, iar Primul Razboi Mondial orienteaza, definitiv, strategia de crestere a companiei, catre industria automobilelor.

Expertiza in prelucrarea cauciucului deschide un sir lung de inovatii pentru sectorul productiei de autovehicule. Continental este prima companie care introduce carbonul, in fabricarea anvelopelor, care devin, astfel, mult mai rezistente si capata culoarea neagra, cu care suntem, acum, obisnuiti. In 1929 este, pentru prima data, produs cauciucul sintetic, iar in 1936, compania incepe sa-l foloseasca in realizarea pneurilor.

Desi al Doilea Razboi Mondial dezorganizeaza economia germana, Continental primeste, inca din 1945, sustinerea guvernului britanic, pentru modernizarea fabricilor sale. In 1952 lanseaza primele anvelope de iarna, din lume, iar in 1960, incepe productia de masa a modelelor radiale. Un an mai tarziu, deschide cea mai mare fabrica europeana de pneuri, iar la inceputul anilor ’90, pune pentru prima data, pe piata, cauciucuri care poarta eticheta “prietenoase cu mediul”. Compania se impune atat in Europa, cat si in Statele Unite ale Americii, iar in 2013 deschide primele linii de cercetare si productie, destinate sa reinventeze automobilele viitorului.

 

 


Alte produse recomandate, momentan indisponibile

 

 

Kumho KH27 Ecowing ES01

 

Aceste anvelope de vara Kuhmo vor fi cert apreciate pe baza unor costuri de cumparare moderate si chiar mici. In plus, majoritatea parametrilor de analiza arata performante optime pentru utilizatorii ce detin autoturisme de dimensiuni medii si reduse. Latimea cauciucurilor e de 185mm, cu indice conventional de sectiune, 65, iar diametrul este tot unul corespunzator, 15 inch.

Constructia radiala le confera o durata de folosinta moderata, dar sunt realizate numai pentru a fi montate in anotimpul cald. Cel mai laudabil aspect pe care il putem sublinia aici este economia foarte buna de carburant, clasata in categoria B. Totodata, un indice de sarcina 88 garanteaza rezistenta la cel putin 500Kg forta de apasare. Franarea pe o suprafata umeda este la fel de eficienta, considerata in clasa B.

Cu un indice de viteza T, aceste pneuri se vor comporta excelent la drum, pana la valori de 190Km/h atinse. Faptul ca produc circa 68dB la rulare nu poate fi decat un atu in plus.

 

Avantaje:

Anvelope vara 185 65 R15 ieftine si de calitate.

Permit gestionarea economica a carburantului, fiind situate in clasa B de economie.

Nu produc mult zgomot, doar 68dB.

Pot frana eficient pe o suprafata uda, fiind catalogate de clasa B.

 

Dezavantaje:

Au un indice de viteza mai redus, suportand pana la 190Km/h.

 

 

Tigar Sigura

 

Iata niste anvelope de vara Tigar ce merita pe deplin un loc in acest top, mai cu seama pe baza unor costuri de cumparare avantajoase. Au fost realizate pentru a suporta in general vehicule din gama turism, fiind proiectate sa ofere confort avansat si calatorii cat mai linistite si silentioase.

Nu numai ca reprezinta niste anvelope de vara 195 65 r15 ieftine, dar au si niste caracteristici care le demonstreaza niste performante adecvate. Pe baza indicelui de sarcina 91, intuim ca vor putea sustine, fara alte probleme, greutati care depasesc valori de 600Kg. Si rezistenta la viteze mari este buna, produsele fiind desemnate in gama T, corespunzand unor viteze de pana la 190Km/h.

Franarea in conditii de umiditate este moderata, clasa C, iar economia la carburant nu e foarte notabila, ci doar catalogata cu E. Apreciem, in schimb, cei 68dB produsi pe carosabil, care demonstreaza rularea in conditii minime de zgomot pentru niste pneuri.

 

Avantaje:

Cauciucuri de vara la un pret bun.

Ofera aderenta buna, dar vor rula silentios, producand numai 68dB.

Fac parte din categoria cu indice de sarcina 91, deci pot gestiona greutati care sa treaca de 600Kg.

Realizeaza franare adecvata la rularea pe carosabil umed, integrate fiind in gama C.

 

Dezavantaje:

Permit mai putina economie de carburant(clasa E).

Sunt garantate sa suporte pana la 190Km/h, ca viteza maxima.