Am modificat articolul ultima data pe: 19.01.21

 

Daca esti un automobilist pasionat si vrei sa iti hranesti placerea, poti sa citesti acest articol, in care iti vom prezenta o serie de filme celebre, mai noi sau clasice, care iti vor intretine nevoie de adrenalina si te vor implica in povesti si aventuri care sa te tina cu sufletul la gura.

 

Sunt multe filme de actiune in care urmaririle cu masini sunt in mare voga, dar si filme in care masinile de curse sunt vedete si cu siguranta vei gasi ceva pe gustul tau, pentru a petrece weekend-uri lungi de toamna – iarna. Te vei putea relaxa si alaturi de cei mici urmarind desene animate cu masini de curse sau comedii savuroase care au ca si vedete masinile.

Astfel, daca nu ai nimic pe lista, poti sa urmezi aceste  recomandari de filme cu masini, unele mai noi, altele clasice, dar care merita revazute, de actiune sau comedii, despre curse celebre etc. 

 

Filme de actiune celebre:

Sunt o serie de nume care se inscriu printre cele mai bune filme cu masini si este posibil sa fi vazut o parte dintre ele, dar cu siguranta le vei putea relua si le vei urmari cu aceeasi placere.

Un nume bine cunoscut printre iubitori de filme cu masini este Transporter (Curierul), o serie care a tinut publicul cu sufletul la gura, cu actiune si senzatii tari, ce poate fi reluat intr-o seara. 

Tot in gama de filme tari se inscrie si Gone in 60 seconds (Dispari in 60 de secunde) cu o distributie de exceptie si un scenariu bine pus la punct, cu actiune, curse improvizate de masini.

Seria Fast and Furious (Furios si Iute) a avut mare priza la public, motiv pentru care au tot aparut filme, pline de actiune si de verva, ce nu te lasa sa parasesti scaunul pana la final. Tokyo Drift a aparut in 2006, tot in aceasta serie, ce are in principal actiunea axata pe cursele ilegale de masini, dar scenariile sunt din ce in ce mai elaborate, trecand spre jafuri si spionaj. 

Daca tot vorbim de filme cu masini, nu putem omite si Taxi Driver (Soferul de taxi), care desi are cativa ani buni de cand este pe ecrane, avand nume celebre in distributie, un regizor talentat si bazat pe un scenariu de exceptie, inca prinde bine la public si merita urmarit.  

Death Proof (Masina mortii) este un film de actiune cu multe scene tari, de cascadorie, cu crime si tot ce mai este necesar, regizorul avand reteta unor filme ce au ajuns in topuri. 

Filme despre curse de masini:

Pe langa cele mentionate anterior, au mai aparut si alte filme cu masini de curse ce au atras atentia, pe care este posibil inca sa nu le fi vizionat.

O serie care are la baza curse de masini este si Death Race (Cursa mortala), care a captat atentia publicului prin subiectul plin de tensiune, fiind organizate curse de masini intre prizonieri, ce au ca si miza insasi viata lor. Cursa mortala 2 este o continuare in care eroul principal are de terminat 5 curse pentru a putea scapa cu viata. Datorita atentiei de care s-au bucurat cele doua filme, a aparut inca un film, Cursa mortala 3 (Inferno), si merita sa urmaresti toata seria. 

Chiar daca este un nume mai vechi, filmul Grand Prix merita urmarit, pentru a te putea bucura de scene reale de curse de formula 1, in care apar si campioni.

Ford v Ferrari este un titlu mai nou aparut, ce aduce in atentia spectatorilor celebra cursa de masini Le Mans. Povestea este bine regizata si interpretata de actori de exceptie, care te coplesesc si iti aduc in fata o parte din istoria luptei dintre doua mari nume din industria auto, Ford si Ferrari. Sunt prezentate masini de curse si va fi o placere sa il urmaresti, mai ales daca esti pasionat de curse auto. 

Tot in lista de filme cu masini pe care nu trebuie sa le ratezi este si Born to Race, ce prezinta, pe langa curse de masini stradale si alte drame, legate de familie, ce se pot rezolva in timp. 

F1: Drive to survive este un documentar in care se prezinta multe informatii relevante despre formula 1, luptele din spate, antrenamentele, dedicarea si implicarea echipelor, si cu siguranta il vei urmari cu placere. 

 

Filme de actiune mai noi:

Trebuie sa fie prezente si filme noi de actiune cu care sa te poti delecta intr-o seara, impreuna cu familia sau cu prietenii. 

Mai mult ca sigur ca ai vazut cateva filme din seria Mission Impossible (Misiune Imposibila) si daca ai fost prins de actiune poti sa vizionezi si Fallout (Declinul), care se poate inscrie cu usurinta in orice top 10 filme de actiune noi. Masinile sunt bine reprezentate si in acest film, vedeta este un BMW.

Overdrive este un film pasionant, cu jafuri, masini frumoase, curse nebune, peisaje superbe, care te va tine in suspans pana in ultimul minut si poate fi considerat unul dintre cele mai tari filme de actiune cu masini.

Baby Driver, desi pare un film usor cliseic la inceput, care iti face impresia ca stii exact ce se va intampla, te va surpinde pe parcurs cu intamplari limita, curse de masini spectaculoase si, nu in ultimul rand, cu o coloana sonora de exceptie. 

Filme de comedie cu masini:

Printre filmele alese pentru a fi vizionate cu familia, poti opta si pentru cele in care este prezenta atat comedia, cat si actiunea, si cu siguranta veti petrece clipe minunate impreuna.

In acesta categorie de inscrie seria Taxi. De origine franceza, inca de la Taxi 1, a prins foarte bine la public, avand parte atat de aventura, cat si de mici probleme familiale, cu numeroase situatii de un comic extraordinar. In Taxi 2, ce apare dupa 2 ani, personajele sunt pastrate si antrenate in alte aventuri, dar filmul ramane in aceasi sfera. In Taxi 4, lucrurile se desfasoara deja la un nivel mai larg ca si actiune, miza fiind chiar slujba politistului din rolul principal. Seria inca continua si o poti urmari in intregime, avand ca si protagonist un sofer de taxi, pasionat de masini. 

Johnny English Strikes Again este al treilea din aceasta serie si se doreste a fi o parodie dupa filmele cu spioni celebri, un film plin de umor, savuros, in care ai parte si de masini remarcabile. 

Filme de desene animate cu masini: 

Poate cel mai indragit film de desene animate cu masini este Cars, ce are personaje indragite de cei mici, urmarit cu drag si de parinti, cu situatii neprevazute, in care eroii principali se vor descurca foarte bine. Personajele sunt pline de savoare, bine conturate, cu anvelope off road sau normale, pe care le poti gasi si in magazinele de jucarii, pentru a putea organiza impreuna cu cel mic propriile voastre curse de masini. 

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 19.01.21

 

Anvelopele off road au diferite niveluri de capacitate care raspund diferitelor nevoi. Nu exista o anvelopa perfecta pentru o anumita suprafata data, dar multe anvelope off-road functioneaza uimitor in numeroase contexte diferite. Vei dori sa selectezi setul potrivit in functie de terenul pe care intentionezi sa conduci, de cat de des vei iesi off road si de capacitatea de greutate pe care trebuie sa o aiba pneurile.

 

Cauciucurile off road sunt una dintre cele mai mari investitii realizate pe un vehicul 4×4. A alege anvelopa necorespunzatoare pentru vehiculul tau poate duce la deplasari incomode si zgomotoase pe drum, impotmolirea in noroi sau zapada sau performante groaznice la rularea pe nisip. Iata un ghid succint pentru diferite tipuri de cauciucuri off road:

 

Cauciucuri Off Road

Pe piata actuala exista o multitudine de tipuri diferite de anvelope. Poate genera o situatie confuza pentru consumator si face dificil sa gasesti achizitia ideala. Nu exista un cauciuc specific numai pentru off-road, inteles in acest context ca orice alta suprafata decat ceea ce este considerat in general ca fiind un drum adecvat pentru majoritatea vehiculelor.

Exista, de obicei, 3 tipuri principale de anvelope offroad si vom acoperi pe scurt diferentele aici: (H / T) Highway Terrain sau (S / T) Street Terrain, proiectate pentru 80% deplasare pe sosea si 20% offroad; (A / T) All Terrain, in principal pentru 60% sosea si 40% off road; (M / T) Mud Terrain, prevazute pentru condus circa 15% pe sosea si 85% off road.

Aceste trei tipuri de anvelope se vor comporta perfect in majoritatea situatiilor off road. Un vehicul cu o presiune corecta a pneului si un sofer rezonabil de priceput vor putea gestiona aproape toate cursele off-road. Exista, evident, si exceptii de la aceasta regula, dar in mare parte acest lucru este adevarat. Sansele sunt foarte mari, daca ai un sofer bun la volan, sa poti parcurge chiar si cele mai dificile piste.

 

Highway Terrain si Street Terrain

Anvelopele 4×4 cu denumirea Street Terrain sau Highway Terrain sunt potrivite in cea mai mare parte pentru soferii de masini care circula mai mult pe asfalt si mai putin off road. Majoritatea SUV-urilor vin echipate standard cu acest tip de cauciucuri. Le poti recunoaste prin abrevierile S/T. respectiv H/T, care sunt inscriptionate pe ele. Aceste tipuri de pneuri nu sunt acceptate de specialisti ca fiind anvelope off-road bune, deoarece le lipsesc calitatile atat de necesare dincolo de asfalt, cum ar fi adancimea benzii de rulare si grosimea anvelopei.

Daca nu ai scos niciodata masina ta de teren de pe sosea, probabil ca poti ramane cu anvelopele Highway si vei obtine un plus de confort si o crestere a performantelor pe vreme umeda. Aceasta este o idee buna pentru mamicile care duc copiii la scoala sau la alte activitati. 

 

All Terrain

Anvelopele pentru orice fel de teren reprezinta cel mai bun compromis intre confortul rutier si performanta in afara drumului. Orice fel de cauciuc off-road poate fi condus si pe sosea, dar anvelopele pentru toate terenurile ofera performante bune oriunde.

Benzile de rulare ale acestora sunt realizate cu compusi imbunatatiti pentru a oferi tractiune buna nu numai pe orice fel de suprafata, ci si in fiecare directie – se invarte strans pe suprafete neuniforme, extragandu-se din noroi, urcand o poteca pietruita etc. sau creand lateral santuri pentru a dispersa ploaia, cu modele agresive de rulare pentru a avea aderenta si pe nisip.

Poti gasi cauciucuri All-Terrain la modelele All Seasons, care combina chiar o plimbare linistita cu aderenta buna in conditii de frig, inclusiv zapada. Verifica, totusi, capacitatea de incarcare, pentru a te asigura ca sunt capabile sa suporte greutatea necesara specificata de producatorului vehiculului, precum si orice alte sarcini grele pe care intentionezi sa le transporti.

Beneficiile unui pneu All Terrain includ: multifunctionalitatea, potrivita pentru o gama larga de suprafete, de la autostrazi uscate pana la piste noroioase, robustetea (vizibil mai mare decat la anvelopele H/T); un gol suplimentar in modelul benzii de rulare care imbunatateste aderenta pe suprafete umede.

Cu acest tip de cauciucuri off road (aici cateva modele pe care le-am comparat noi) nu trebuie sa-ti faci mari griji cu privire la deteriorarea rapida prin perforatii sau taieri atunci cand iti scoti mașina pe teren. In general, sunt mai puternice, iar unele modele au peretii laterali mai grosi. Un alt avantaj clar este aderenta pe toate tipurile de drumuri. Vehiculul tau primeste tractiunea necesara pe noroi, stanca si chiar zapada.

Cu toate acestea, daca mergi mai mult pe drumuri noroioase sau mlastinoase, anvelopa de noroi ar putea fi o alegere mai buna. All Terrain este o alternativa buna pe tot parcursul anului si este adesea foarte sigura pe drumurile cu multa zapada.

 

Mud Terrain

Daca identifici marcajul M/T pe un cauciuc 4×4, atunci acesta este un pneu proiectat in principal pentru utilizarea in afara drumului. Anvelopele pentru noroi au o forta de prindere exceptionala cand vine vorba de traversarea suprafetelor accidentate si stancoase. De asemenea, varianta M/T are vizibil un model al benzii de rulare cu un aspect mai agresiv, care, per se, inspira incredere in sofer.

De la noroiul adanc pana la solul acoperit cu apa, pana la nisip si sist, inclinari abrupte off-road, terenuri muntoase, pneurile de namol pot gestiona, cu atentie, majoritatea tipurilor de suprafete, fapt care determina aceste anvelope sa fie o alegere buna pentru proprietarii de terenuri, fermieri si muncitori agricoli.

Anvelopele de teren M/T sunt potrivite pentru proprietarul de vehicul de teren care doreste cauciucuri cu aderenta buna si tractiune pe masura cu care sa conduca pe cele mai accidentate terenuri off road.

Super Swamper

Asa cum probabil numele deja indica, aceste cauciucuri, varianta a tipului M/T, sunt proiectate pentru suprafete deosebit de solicitante. Acest lucru se datoreaza in principal profilului lor utilitar. Aceste anvelope sunt ti se potrivesc daca ai nevoie de o aderenta foarte buna chiar si pe terenuri dificile.

 

Mud/Snow

Marcajul M + S, pentru “noroi” si “zapada”, identifica pneurile cu capacitatea de a rula in aceste conditii dificile. Acest marcaj este obligatoriu pe anvelopele de iarna, dar este posibil sa fie gasit si pe cele de vara, All Seasons sau pe anvelopele destinate vehiculelor 4 × 4 si SUV-urilor. Cu toate acestea, aceasta mentiune este uneori doar declarativa, iar prezenta sa, desi obligatorie, nu este supusa nici unei validari oficiale.

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 19.01.21

 

Functia principala a cauciucurilor este de a asigura rulaj si tractiune. In cazul vehiculelor normale, tractiunea inseamna aderenta la o suprafata asfaltata sau pietruita relativ neteda. Pentru vehiculele off-road, aceasta reprezinta aderenta la o suprafata variata, de la cea stancoasa si bolovanoasa la una nisipoasa, pana la zapada si noroi. Drept urmare, anvelopele sunt una dintre cele mai importante achizitii pe care le vei face pentru vehiculul tau off-road.

 

Daca detii un autoturism de teren si ai nevoie sa te aventurezi in afara drumului, fie pentru divertisment, fie pentru a lucra (intr-o exploatare forestiera sau pe un santier), este posibil sa optezi pentru anvelope pentru toate terenurile, off road sau  on road. In functie de modul in care utilizezi vehiculul, unul dintre tipurile acestea de pneuri poate fi perfect pentru tine. Iata cum afli care!

 

All Terrain (A/T)

Aceste cauciucuri pentru toate terenurile sunt destinate in principal conducerii off-road. In general, acestea sunt eficiente pentru 20% utilizare rutiera – 80% off-road. Trebuie mentionat ca aceasta distributie poate varia in functie de modele si marci. Acesta este motivul pentru care nu este neobisnuit sa gasesti anvelope pentru vehiculele de teren cu o distributie rutiera de 60% si off-road 40%.

Daca doresti sa te aventurezi pe poteci noroioase, stancoase sau nisipoase, sau daca serviciul tau presupune incursiuni foarte dese off-road, se recomanda achizitionarea unor pneuri all terrain. Aceste anvelope de traversare iti vor permite sa te bucuri pe deplin de performanta vehiculului tau de teren in aproape orice mediu.

Acestea sunt anvelope multifunctionale. Au mai putine crampoane, dar suficiente pentru a traversa drumuri dificile; mai presus de toate, ofera confortul anvelopelor rutiere. Banda de rulare si peretii laterali sunt rezistente la socuri din cauza marginii ingrosate. Cauciucul lor este astfel prelucrat pentru a avea o longevitate buna, in același timp fiind si confortabil.

In ceea ce priveste utilizarea lor pe sosea, anvelopele de tip A/T sunt departe de a fi cele mai eficiente. Designul benzii lor de rulare fiind foarte marcat, nu permite obtinerea unei aderente optime asupra bitumului. Ca urmare, vei inregistra un zgomot ridicat de rulare, distante de franare mai mari si control mai putin eficient asupra masinii la viraje. Din aceasta cauza, utilizarea cauciucurilor All Terrain pe drumurile asfaltate este puternic descurajata.

 

On road – Highway Terrain (H/G)

Desi proiectate tot pentru autoturismele de teren – 4×4 – cauciucurile on-road vizeaza rularea pe carosabil asfaltat in proportie de 90%, in vreme ce in afara drumului se va petrece un timp incomparabil mai mic (cum ar fi rularea si parcarea pe banda de refugiu care este pavata cu pietris sau pe un drum de tara pe distanta mica).

Evident, utilizarea acestor anvelope iti va limita capacitatea si disponibilitatea de conducere in afara drumului, dar asta nu inseamna ca nu sunt deloc bune in gestionarea situatiilor off-road, ci inseamna doar ca sunt mai vulnerabile la obstacole precum nisipul si noroiul, in comparatie cu alte cauciucuri. Cu alte cuvinte, aceste anvelope 4×4 sunt destinate sa fie conduse numai (sau aproape) pe asfalt, pe sosea sau pe autostrada. Calitatile lor sunt similare cu cele ale unui pneu pentru berlina, adaptat la puterea vehiculelor de teren. 

Fara indoiala, prezinta o serie de avantaje. In primul rand, cauciucul lor este potrivit pentru bitum, cu rezistenta la rulare mai mare si economie de combustibil; sunt, de asemenea, mai silentioase decat anvelopele off-road sau cele mixte.

Anvelopele on-road sunt utilizate pe autostrazi si drumuri asfaltate. Ca atare, asigura o calatorie lina, amortizand impacturile si a denivelarile pronuntate si oferind o tractiune buna pe drumurile care au fost umezite din cauza ploii sau a cetei. De asemenea, ofera un parcurs placut deoarece produc doar un zgomot moderat de rulare.

Cauciucurile H/T sunt prevazute cu benzi de rulare simetric directionale, pentru a le oferi aderenta si stabilitate chiar si in conditii meteorologice nefavorabile. Pneurile de autostrada sunt, de asemenea, rezistente la cuplare sau la un model de uzura neuniform pe suprafata benzii de rulare, ceea ce poate face ca anvelopa sa se simta usor dezechilibrata in timpul conducerii. In fine, imprima un consum de combustibil mai mic decat anvelopele off-road.

 

Off road 

Dupa cum le sugereaza si numele, aceste anvelope sunt proiectate pentru a rezista la cele mai dificile drumuri neasfaltate. Din aceasta categorie, pe langa categoria “hibrid” A/T, fac parte si pneurile speciale pentru noroi Mud Terrain – M/T, sau varianta acestora care include si rularea pe suprafete cu zapada sau gheata – Mud/Snow – M/S. Puterea lor de tractiune previne impotmolirea.

Adesea au caneluri adanci, care asigura o aderenta buna. Robuste, stiu sa gestioneze suprafetele pietroase și noroioase, datorita santurilor mari care evacueaza pietrele si noroiul cand avanseaza roata. Prin urmare, acest tip de anvelope este ideal pentru cei care isi folosesc autoturismul de teren  de cele mai multe ori in mediul rural. Calatoria fi mai putin confortabila, deoarece benzile de rulare mari nu sunt adaptate bitumului.

Banda de rulare a anvelopelor off road este caracterizata prin margini late si santuri si creste accentuate, care promoveaza aderenta pe suprafete complicate. In actiune, pietrele de pe drum sunt imprimate in negativ pe suprafata solului. Concret, pamantul sau noroiul “se blocheaza” in modelul imprimat pe banda de rulare, apoi este evacuat pentru a permite vehiculului sa avanseze. Acest fenomen permite cauciucului off-road sa mentina o aderenta optima si sa se miste mai usor.

Mediile preferate pentru anvelopele off-road sunt pamantul, nisipul si noroiul. Sunt, de asemenea, pneurile ideale pentru raiduri (avand rezistenta ridicata la uzura si perforare), raliuri (precum celebrul “Paris-Dakar”) si sol dur.

Cele mai bune cauciucuri Off Road sunt cele care pot trata diferite tipuri de teren accidentat, inclusiv drumuri stancoase, nisip, precum si namol si noroi. Dezavantajele lor sunt ca sunt susceptibile la cupaj si au o durata de viata mai scurta, deoarece sunt confectionate din cauciuc mai moale, sunt mai zgomotoase si presupun un consum mai mare.

Concluzie

In ansamblu, anvelopele on-road ofera performante mai bune atunci cand conduci pe drumurile din oras sau pe autostrada. Cu toate acestea, daca de obicei esti nevoit sa te confrunti cu conditii de conducere mai dificile, atunci poti opta pentru adaptabilitatea pe care ti-o ofera un cauciuc off-road, in unele cazuri A/T, chiar daca trebuie sa faci un compromis din perspectiva zgomotului crescut de rulare si mai putin a tractiunii pe suprafete umede. Ca sa nu mai vorbim despre consumul de combustibil sensibil mai ridicat in cazul rularii cu pneuri off-road.

 

Am modificat articolul ultima data pe: 19.01.21

 

Masinile de astazi sunt dotate cu optiuni impresionante: controlul stabilitatii, conducere asistata, motoare din ce in ce mai puternice. Dar indiferent cu ce tehnologie este echipat vehiculul – anvelopele sunt cele care il conecteaza la drum, mai ales cand ruleaza pe un teren accidentat, astfel incat fabricarea si intretinerea lor sunt de o importanta cruciala pentru o conducere sigura si eficienta.

 

Daca ai de gand sa parasesti soseaua si sa te avanti off-road, ai nevoie de cauciucuri speciale care sa asigure aderenta necesara. Iti oferim un scurt ghid care cuprinde cele mai importante informatii referitoare la pneurile off-road, de la definitie pana la indici de performanta si avantaje/dezavantaje. 

 

Ce sunt si la ce folosesc

Anvelopele pentru camionete si SUV-uri sunt ideale pentru rularea pe drumuri de tara, forestiere sau pur si simplu, dupa cum le spune numele, “in afara drumului” amenajat. Cu ajutorul lor, poti calatori oriunde si pe orice vreme, fara sa-ti faci griji ca vei ramane blocat. Ofera un nivel de aderenta si rezistenta de care nici un fel de cauciucuri obisnuite nici macar nu se pot apropia.

Cu un set de cauciucuri off road de calitate poti circula fara emotii si fara probleme pe pietris, pe tern stancos sau nisipos, prin noroi, namol, zapada sau orice alt fel de teren accidentat. Anvelopele de acest tip se detaseaza prin modelele de impresiuni in cauciuc specifice si prin canelurile extrem de pronuntate. De asemenea, date fiind suprafetele de rulare atat de capricioase, trebuie ca rotile sa aiba peretii laterali suficient de grosi si de rezistenti, pentru a nu fi perforati cu usurinta.

 

Principalele tipuri de cauciucuri Off Road

Exista mai multe tipuri de anvelope 4 x 4 pentru vehiculul tau de teren, identificabile prin abrevierea inscriptionata in laterala acestora:

Anvelope pentru toate terenurile (All-Terrain, marcat A/T): daca ai nevoie sa circuli in mod curent atat pe drumuri publice, cat si pe teren accidentat – de exemplu in mediul rural, unde putine drumuri sunt asfaltate – vei merge la sigur optand pentru aceasta categorie. Profilul acestor cauciucuri au un design de santuri si creste variat, care sa poata face fata cu succes noroiului, pietrisului si ierbii alunecoase in acelasi timp, dar si sa se adapteze usor la consistenta neteda a unui carosabil asfaltat. 

Anvelope pentru noroi (Mud Terrain, marcat M/T): sunt perfecte pentru circulatia in afara drumurilor asfaltate sau pe teren accidentat, cum ar fi in exploatarile agricole, forestiere sau pe santierele de constructie. Deoarece banda de rulare este foarte puternic profilata, beneficiezi de aderenta optima in conditii de drum variate, cum ar fi in solul mlastinos, in cel mustind de apa dupa ploaie sau dupa topirea zapezii. De asemenea, materialul este foarte gros, si, pe langa faptul ca este extrem de durabil, are avantajul de a absorbi socurile imprimate de contactul cu diverse obstacole: pietre, crengi, gropi, santuri etc.

Anvelope pentru noroi si zapada (Mud+Snow, indicat M+S): daca regiunea in care locuiesti si in care vei folosi cu precadere vehiculul este una montana sau depresionara, unde ninge mai des, iar temperaturile sun tmult mai scazute decat in restul tarii, nu-ti strica sa achizitionezi un set de cauciucuri care sa se comporte exemplar in astfel de conditii. Aceste anvelope nu inghetata, deci materialul lor va ramane flexibil, iar santurile de pe ele au aderenta buna la zapada si gheata, garantand o mai buna tractiune, chiar daca rulezi pe o suprafata “oglinda”.

 

Dimensiunea anvelopelor

Reprezinta o coordonata vitala pe care trebuie sa o cunosti, deoarece difera de la o masina la alta si de la un producator la altul. In cazul in care nu stii cat de mari trebuie sa fie rotile pe care le are vehiculul tau, informatia nu este chiar greu de gasit. Ea poate aparea inscrisa in diverse locuri, unul mai la indemana ca celalalt. In primul rand, cartea tehnica a vehiculului trebuie sa contina acest element. Daca nu o ai la indemana, verifica in interiorul usii soferului sau, cel mai sigur, orice pneu are inscriptionata dimensiunea lui.

Este foarte important sa respecti specificatiile exacte, altfel, pe langa faptul ca incalci legea, nu vei fi in siguranta. Daca doresti sa schimbi totusi dimensiunile anvelopelor, este posibil sa fie necesare unele modificari ulterioare.

 

Banda de rulare

Anvelopele 4 x 4 pentru camionete, Jeep și SUV au la dispoziție trei tipuri diferite de impresiuni. Benzile simetrice au modele groase de canelura, care se degradeaza (se tocesc sau se rod) uniform in timp. 

Cele unidirectionale se deplaseaza intr-o singura directie si sunt tipul cel mai obisnuit. Ofera o mai mare stabilitate, precum si tractiune si franare eficienta pe teren umed. Modelele asimetrice, caracterizate prin profil diferit pe fiecare parte a benzii, ofera cel mai inalt nivel de control al tractiunii.

 

Indici de sarcina si de viteza

Toate anvelopele au o estimare pentru capacitatea maxima de incarcare, care indica greutatea pe care o poate suporta setul de pneuri. Anvelopele off-road au o stampila pe peretele de cauciuc care cuprinde acest parametru, care variaza de la A la F, indicand greutatea maxima pe care o poate suporta anvelopa.

Indicele de viteza este un cod alfabetic care corespunde vitezei maxime cu care cauciucurile pot rula. Nu trebuie montate anvelope cu un indice de viteza mai mic decat cel initial, cu exceptia anvelopelor marcate M + S. Conditia va fi sa nu conduci mai repede decat noul indice de viteza marcat pe peretii laterali ai noilor tale anvelope si sa aplici o eticheta de avertizare care indica viteza maxima pe care o pot suporta anvelopele M + S. Aceasta eticheta trebuie sa fie afisata in interiorul vehiculului, intr-un loc vizibil pentru sofer. Majoritatea anvelopelor A/T sau combinate au un indice Q (160 km / h).

 

Inlocuire si rotire

Se recomanda inlocuirea tuturor celor 5 (sau 6) anvelope la cumpararea unui set nou. In multe carti tehnice se mentioneaza ca la fiecare 10.000 km cauciucurile ar trebui rotite. Rotirea anvelopelor la intervale chiar mai scurte de 10.000 km va creste durata lor de viata. Daca incluzi in circuit si a cincea sau a sasea anvelopa (cu cele de rezerva), va fi un castig de 5.000 km in plus de utilizare pentru intregul set de roti, oferind unei anvelope o odihna de 5.000 km de fiecare data. Nefolosirea rezervelor reprezinta o pierdere de bani.

De asemenea, anvelopa de rezerva trebuie sa aiba aceleasi dimensiuni ca si restul, pentru a evita reparatii costisitoare.

 

Avantaje

Daca folosesti cauciucuri off-road de inalta calitate, acestea imbunatatesc performantele vehiculului tau pe toate terenurile si suprafetele accidentate.

Anvelopele off-road au pereti laterali intariti pentru rezistenta la perforare si benzi de rulare speciale. Acest lucru previne ca pietrele si alte materii sa nu se depuna in timp ce conduci off-road. De asemenea, au caneluri mai adanci pentru o mai buna aderenta. Beneficiile includ: performante extraordinare in afara drumului si conducere confortabila pe autostrazi (pentru A/T); protectie si control imbunatatite pentru vehicule; cresterea capacitatii de transport etc.

 

Dezavantaje 

In ceea ce priveste performantele pe asfalt, anvelopele off-road nu se apropie de cauciucurile on-road bune. Acest lucru se datoreaza faptului ca pneurile off-road au o suprafata de rulare mai restransa, iar zona de contact a acestora cu drumul este, prin urmare, redusa odata cu rotirea rotii. Prin urmare, pe terenuri urbane sau periurbane, acestea vor oferi o aderenta mai putin buna si vor fi mai zgomotoase. De asemenea, vor creste consumul de combustibil.

De asemenea, au o durata de viata mai scurta. Acest lucru se datoreaza compusului de cauciuc mai moale utilizat la aceste anvelope pentru o performanta buna pe suprafete multiple. Media nu coboara sub 64.000 km, dar unele modele promit o medie de pana la 113.000 km.

 

Am modificat articolul ultima data pe: 19.01.21

 

Cauciucuri Off Road – Opinii si Recenzii in 2019

 

Calitatea cauciucurilor off road determina jumatate din performantele pe care le vei obtine cu masina pe traseu. Iata de ce este foarte important sa alegi un set potrivit conditiilor de exploatare si pe care sa te poti baza pentru stabilitate si aderenta. Daca nu esti sigur cum ar trebui sa le selectezi, iti spunem pe scurt in ghid. Pentru cei care stiu deja ce cauta, propunem direct doua modele promitatoare. Insa Turbo Dakar 225/70R16 102Q este o optiune low budget, reconstruita pe cauciuc de calitate marca Insa, cu profil potrivit pentru toate tipurile de teren si caracteristici all season. Preferi mai curand o varianta nou, produsa de un brand cunoscut? Incearca modelul Cooper Discoverer STT PRO 33×12.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cel mai bun!

Insa Turbo Dakar 225/70R16 102Q
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Versiune de anvelopa resapata, disponibila la un pret accesibil, reconstruita pe cauciuc de calitate, cu performante bune pe toate tipurile de teren. Ofera stabilitate si aderenta pe suprafete dificile si este compatibila cu masini 4x4 sau SUV care include roti cu jante de 16inch, fiind capabila sa sustina pana la 850kg.

Este o varianta din categoria all season, mai putin recomandata daca ai de gand sa circuli mult pe timp de iarna si in zone cu strat inalt de zapada sau cu gheata.

Solutie optima pentru cei care doresc un produs de calitate, cu rezistenta buna si performante superioara, la un pret rezonabil.

A 2-A OPTIUNE!

Cooper Discoverer STT PRO 33x12.5R15 108Q
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Anvelope cu structura conceputa pentru sezonul de vara, care asigura stabilitate buna si reactii rapide atat pe terenuri uscate, cat si pe suprafata umeda. Este o versiune pentru toate tipurile de trasee, cu profil care faciliteaza eliberarea noroiului si previne fixarea pietrelor, imbunatind aderenta si durata de viata a produsului.

Pentru ca este o versiune noua, de marca, pretul pentru echiparea completa a unei masini 4x4 este ceva mai mare decat in cazul alternativelor resapate sau no-name.

Se numara printre cele mai bune optiuni pe care le poti alege pentru a dota SUV-ul sau masina de teren pentru traseele de vara.

A 3-a Optiune!

Silverstone MT-117 Xtreme (Profil Simex) 35x11.5-16 116L
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Tip de anvelopa conceput pentru conditii extreme de rulare, cu structura rezistenta la perforare si taieturi, si profil care previne acumularea noroiului si asigura aderenta si stabilitate buna pe suprafete umede. Are un indice de greutate de 116 putand sustine pana la 1250kg pe o singura roata si te va purta in siguranta pe cele mai dificile terenuri.

Este o versiune destinata utilizarii exclusiv in sezonul de vara, iar achizitia presupune o investitie destul de mare.

Face parte din categoria de cauciucuri de care ai nevoie daca circuli preponderent off-road, pe trasee afectate de ploi si inundatii.

 

 

Pareri despre cele mai bune cauciucuri Off Road

Cauti cauciucuri off-road la preturi bune si nu esti sigur ca ai trecut pe lista cele mai potrivite modele pentru masina ta? Analizeaza rapid si versiunile de mai jos, selectate in functie de popularitatea pe care o au deja in randul soferilor.

 

 

Anvelope resapate off road

 

Insa Turbo Dakar 225/70R16 102Q 

 

Pentru cei care doresc sa doteze SUV-ul sau autoturismul 4×4 cu cauciucuri, dar ar prefera sa nu plateasca pretul ridicat al versiunilor noi, propunem ca solutie orientarea catre anvelope resapate off-road marca Insa, modelul Turbo Dakar. Acest produs este conceput pentru autovehiculele care circula cu roti cu latime de 225cm, inaltime de 70cm si janta cu diametrul de 16 inch.

Este o versiune all season, potrivita pentru cei care nu planuiesc sa cutreiere muntii in zilele cu zapada bogata, sau si-au propuse deja sa le inlocuiasca pana atunci cu un set de iarna. Echipata cu aceste anvelope, fiecare roata poate sustine pana la 850kg, iar in ceea ce priveste viteza, iti recomandam sa iei in considerare un nivel maxim de 160km/h.

Banda de rulare este refacuta, cu profil cu rizuri adanci, care asigura aderenta buna la deplasare si franare pe terenuri dificile, precum si stabilitate sporita pe suprafate cu noroi, nisip sau pietris.

 

 

 

Insa Turbo Special Track 195/80R15 96Q 

 

Daca masina ta functioneaza cu anvelope instalate pe janta cu diametrul de 15 inch, poti trece pe lista de optiuni si aceasta varianta de cauciucuri off road 15” resapate marca Insa Turbo. Face parte din categoria produselor prevazute cu profil Simex, care asigura tractiune si aderenta foarte buna si stabilitate superioara pe toate tipurile de teren.

Anvelopa are latimea de 195mm, inaltimea de 80cm si poate sustine o greutate de incarcare de pana la maxim 710kg. In ceea ce priveste indicele de viteza, este o versiune de clasa Q, populara in randul SUV-urilor si utilitarelor, care inseamna performante optime la rularea cu pana la 160km/h, suficient de rapid pentru terenuri accidentate sau suprafete dificile.

Este raspunsul potrivit pentru tine daca doresti sa dotezi masina cu o varianta de cauciucuri all season, care sa iti asigure stabilitate si franare eficienta, pe teren umed, in lunile care preced depunerea serioasa a zapezii.

 

 

 

 

Cauciucuri off road r15

 

Cooper Discoverer STT PRO 33×12.5R15 108Q 

 

Cooper este una dintre marcile recunoscute in domeniul off-road, cu produse de buna calitate, disponibile la preturi rezonabile. Din seria Discoverer a brandului am inclus in lista noastra de propuneri aceste cauciucuri off road R15 construite pentru a fi folosite in sezonul de vara.

Designul include caneluri si protuberante care ajuta la eliminarea facila a noroiului si imbunatatirea stabilitatii pe acest tip de suprafata. Profilul limiteaza de asemenea blocarea pietrelor in structura anvelopei, crescand durata de viata si este prevazut cu tipar special ce reduce zgomotul si creste stabilitatea in deplasare.

Acest model are un indice de sarcina de 108 ceea ce inseamna ca poate sustine, pe fiecare roata, pana la 1000kg, iar la categoria viteza se inscrie in clasa Q, specifica SUV-urilor si masinilor 4 x 4, care inseamna un maxim de 160km/h. Se descurca bine pe suprafata umeda si uscata, cu raspuns eficient la curbe, franare si acceleratie si te va purta in siguranta pe toate tipurile de teren.

 

 

 

Windforce Catchfors M/T 33×12.5R15 108Q 

 

Trei santuri principale care strabat suprafata in zig-zag si tiparul agresiv al anvelopei Windforce Catchfors M/T 33×12.5R15 108Q asigura tractiune superioara pe toate tipurile de teren si in orice conditii meteo. In plus, profilul cu multe spatii goale si marginile rotunjite limiteaza acvaplanarea si sustine autocuratarea eficienta, facilitand deplasarea stabila pe suprafete acoperite cu noroi, apa sau zapada.

Este un model de cauciuc off road, la pret bun, conceput in mod special pentru teren noroios (M/T). Din punctul de vedere al compatibilitatii dimensionale, se potriveste masinilor care functioneaza cu anvelope cu latime de 31.75cm (12.5inch) si inaltime de 83 – 84cm (33inch).

Face parte din categoria optiunilor all season cu care te poti descurca foarte bine, mai ales primavara si toamna, cand ploile reduc eficienta modelelor de vara, in special daca rulezi pe terenuri dificile. Fiecare roata echipata cu un astfel de cauciuc poate sustine pana la 1000kg, iar viteza maxima pana la care te poti baza 100% pe promisiunile acestui produs este de 160km/h.

 

 

 

 

Cauciucuri off road r16

 

Silverstone MT-117 Xtreme (Profil Simex) 35×11.5-16 116L 

 

Din gama brandului Silverston, am inclus in lista de produse apreciate de clienti, modelul MT-117 Extreme, construit pentru cei care petrec peste 90% din timp pe terenuri dificile, in afara traseelor amenajate si in conditii extreme.

Materialul din care este confectionat include insertie de silica ce are rolul de a reduce riscul de intepare, gaurire sau taiere, iar profilul, cu blocuri deschise catre exterior, previne acumularea noroiului si asigura aderenta buna in zonele cu pamant ud.

Este o versiune de cauciucuri off road R16, pentru sezonul de vara, cu latime de 29 – 30cm, inaltime de 89cm, cu fixare pe janta care are diametrul de 16inch. Conform indicelui de sarcina, poate sustine o greutate de pana la 1250kg pe fiecare roata si permite exploatarea in cele mai bune conditii la o viteza de rulare de pana la 120km/h, deci va trebui sa renunti la miscare mai rapida, in favoare deplasarii sigure in conditii foarte dificile.

 

 

 

Cooper Discoverer STT PRO 315/75R16 127K 

 

Pentru cei care au nevoie de cauciucuri off road de 16 inch si doresc sa achizitioneze un produs de marca, recomandam modelul STT PRO 315/75R16 din seria Discoverer, a brandului Cooper. Este una dintre cele mai performante linii de anvelope realizate de Cooper la categoria all season, oferind performante inalte pe toate tipurile de teren.

Produsele sunt testate M+S, oferind aderenta buna pe terenuri acoperite de noroi sau zapada, structura este intarita, pentru durabilitate extinsa si rezistenta superioara, iar marginile sunt confectionate cu profil care ajuta la eliminarea noroiului.

Se descurca foarte bine pe traseele cu nisip, pietris sau noroi, are o latime de 315mm cu o inaltime de 75cm si un indice de sarcina de 127, care inseamna ca poate sustine pana la 1750kg pe o singura roata. In ceea ce priveste viteza, isi mentine performantele optime la rulari care nu depasesc 110km/h, nivel pe care vei dori rareori sa il depasesti pe un teren dificil.

 

 

 

 

Cauciucuri off road Simex

 

Black Star Mud-Max (Profil Simex) 225/75R15 102L 

 

Ai nevoie de un set de anvelope care sa se descurce foarte bine pe teren noroios si pe care sa le poti folosi pentru a rula in conditii optime in primavara si toamna? Poti incerca acest model de cauciucuri off road Simex, cu profil inspirat din structurile patentate de brandul cu acest nume.

Produsul are latimea de 225mm, inaltimea de 75cm si este compatibil cu SUV-urile si masinile de teren care sunt dotate cu jante care au diametrul de 15inch. Este o versiune resapata, cu banda de rulare inlocuita, care iti ofera performante bune la un pret sensibil mai accesibil decat costurile unei variante noi.

Caracteristicile tehnice ale anvelopei permit sustinere unei greutati de pana la 850kg pe fiecare roata si rularea cu viteze de pana la 120km/h (clasa l), profilul cu spatii generoase si umeri rotunjiti oferind aderenta buna pe noroi, prin sistemul eficient de autocuratare care previne acumularea de pamant.

 

 

 

 

Cauciucuri off road Duster

 

Insa Turbo Risko 215/65R16 98Q 

 

Daca esti in cautarea unui model de cauciucuri off road pentru Duster 1600, iti recomandam ca optiune aceasta varianta marca Insa Turbo, potrivita pentru jante cu diamentrul de 16 inch. Este o versiune all-season, potrivita pentru cei care circula in zone cu clima temperata, in care iarna soseste mai greu si nu se manifesta cu toata forta decat timp de cateva saptamani.

Anvelopa are latimea de 215mm si inaltimea de 65cm si poate sustine o greutate de pana la 750kg, fiind recomandata pentru rulare cu o viteza de pana la 160km/h. Iti asigura aderenta buna atat pe teren uscat, cat si pe suprafete umede sau acoperite cu noroi, franare eficienta si stabilitate in curbe.

Pentru ca vorbim despre o versiune resapata, acest model este de asemenea si o solutie profitabila pentru cei care cauta o cauciucuri off road ieftine, dar de calitate, pentru masina, fiind disponibil la un pret ceva mai accesibil decat optiunile noi ale aceleiasi marci.

 

 

 

 

Cauciucuri off road Maxxis

 

Anvelopa Off-Road Maxxis Creepy Crawler 37×12.5R15 117L 

 

Conceput pentru a rula usor si confortabil si pe sosele, modelul Creepy Crawler face parte din gama de cauciucuri off road Maxxis potrivite pentru toate tipurile de teren. Se remarca prin prelungirea canalelor si corpurilor profilului, pe umeri si laterale, caracteristica ce asigura o aderenta superioara pe suprafetele provocatoare.

Designul include de asemenea elemente care faciliteaza ejectarea pietrisului, prevenind astfel punctionarea cauciucului de catre pietrele ascutite si asigurand o durata de viata mai lunga. Este un model din categoria anvelopelor de vara, cu indice de viteza L, ceea ce inseamna ca iti va oferi performante optime cand rulezi cu pana la 120km/h.

In ceea ce priveste clasa de greutate, este bine sa stii ca o astfel de anvelopa poate sustine pana la 1285kg. Din punct de vedere dimensional, este o versiune potrivita pentru masinile cu jante de 15inch, anvelopa avand o latime de 31.75cm si o inaltime de 84cm.

 

 

 

 

Cauciucuri off road BF Goodrich

 

Off-Road BFGoodrich – All Terrain T/A KO 30/9.5R15 104S m+s 

 

Daca vrei sa fii pregatit pentru orice, iti recomandam sa optezi pentru aceasta versiune de cauciucuri off road de la BF Goodrich, din categoria all-terrain, deci potrivite pentru orice tip de suprafata. Sunt de asemenea si o versiune all season, ceea ce inseamna ca iti ofera aderenta, stabilitate si tractiune optima pe timp de primavara si toamna, performante bune vara si in lunile de iarna in care zapada si gheata nu s-a asezat inca.

La capitolul indici de performanta, iti putem spune ca o astfel de anvelopa poate sustine pana la 900kg, nivelul maxim de viteza pana la care este bine sa duci o masina dotata cu acest model fiind de 180km/h.

Asa cum este probabil de asteptat, la categoria economie de combustibil nu se descurca prea bine (clasa F), fiind o versiune conceputa pentru forta. Iti ofera insa rulare destul de silentioasa, generand pana la 77dB in timpul deplasarii.

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Pe terenuri nisipoase, noroioase, denivelate, pline de bolovani, cu alte cuvinte dificile, calitatea anvelopelor este hotaratoare. Modelele off road sunt concepute in mod special pentru a oferi aderenta, stabilitate, forta si viteza pe astfel de suprafete.

Daca esti la prima achizitie a unor produse de acest fel, poti afla din acest ghid cum sa alegi corect cele mai bune cauciucuri off road pentru masina ta, tinand cont de dimensiuni, tipul de teren pe care circuli de obicei, sezon, indicele de viteza si aderenta si alte criterii relevante.

Dimensiuni si compatibilitate: Un aspect esential in alegerea anvelopelor potrivite este compatibilitatea cu autovehiculul pe care il detii. Acest criteriu se refera in primul rand la dimensiunile cauciucurilor cu care poate fi folosit acesta, trecute in cartea tehnica masinii sub un format standard. De exemplu, 225/75 R15 inseamna anvelopa cu latimea de 225mm, inaltimea de 75cm, care poate fi montata pe janta de 15inch.

Daca te pregatesti sa pornesti pe un traseu dificil este bine sa stii ca numeroase pareri despre cele mai bune cauciucuri off road recomanda optarea pentru alternativele cele mai mari din lista optiunilor permise, inscrisa in cartea tehnica.

 

Producatorul: Pentru cei care detin de mai mult timp o astfel de masina, acest criteriu este mai usor de aplicat pentru ca stiu deja cu ce branduri s-au inteles bine si care marci le-au inselat asteptarile. Printre cele mai cunoscute nume pe care este bine sa le ai in vedere se numara Silverstone, Yokohama, Cooper, BF Goodrich, INSA Turbo, Malatesta, Voltyre, Zhone.

La acest capitol este de asemenea important sa evaluezi cu atentie cele doua alternative de achizitie: noi sau resapate. Daca ceea ce cauti este un set de cauciuri off road ieftine si bune, este mai posibil sa le gasesti atat in gama produselor resapate, cat si in cea a versiunilor concepute de branduri mai putin cunoscute. In acest caz, soferii cu experienta recomanda de cele mai multe ori sa te orientezi catre cele dintai, daca au fost reconstruite pe un model de marca buna.

 

 

Tipul de teren: Masinile care circula frecvent pe terenuri noroiase sau acoperite cu zapada au nevoie de anvelope cu mai multe indentatii de dimensiuni mari si un sistem de autocuratare foarte bun, care sa evite acumularile de murdarie si sa mentina aderenta. 

Daca circuli mai mult pe suprafete acoperite cu bolovani si pietre, cauta un model de cauciuc off road, ieftin si bun, construit pentru a oferi rezistenta superioara la punctionare si margini cu profil in relief, care protejeaza lateralele. Pe traseele cu pietris si cu pante mai putin abrupte nu ai nevoie de anvelope cu profil foarte agresiv, dar este importanta rezistenta la gaurire si un format care faciliteaza ejectarea pietrelor.

Din punctul de vedere al raportului on/off road, ai de ales intre doua categorii de produse. Poti opta pentru un model All-Terrain (AT) care se comporta bine atat pe drumurile de padure si pe suprafete denivelate, cat si pe cele asfaltate, fiind dedicat celor care circula 50% off road si 50% on road. Aceste versiuni iti ofera un raport echilibrat intre performante si consum de combustibil.

Daca nu prea vezi asfaltul, ruland 90 – 95% din timp pe trasee dificile, sau participi la competitii, ai nevoie de o varianta de cauciuc off road, la un pret bun, din categoria EXTREME. Sunt produse concepute pentru putere si forta, mai mari si mai grele, care consuma mult combustibil, dar te vor ajuta sa circuli pe cele mai dificile trasee.

O alta categorie pe care o vei gasi in magazine este cea de cauciucuri M/T (mud terrain) concepute pentru a asigura aderenta buna pe suprafetele acoperite cu noroi care implica cerinte speciale de aderenta si evacuare a pamantului ud.

 

Sezon: La fel ca in cazul cauciucurilor pentru masinile care circula preponderent pe asfalt, si anvelopele off road se impart in modele de vara, de iarna si all season. In acest caz insa este mai intelept sa alegi anvelope speciale pentru fiecare sezon, decat sa te aventurezi cu optiuni all season pe timp de iarna, mai ales daca zonele in care circuli nu sunt foarte iertatoare cand vine vorba despre scapari tehnice. 

Vei dori sa dotezi masina cat mai corect, in special daca vorbim, de exemplu, despre cauciucuri off road Suzuki Vitara, destinate unui autoturism destul de scump, care merita dotari pe masura.

 

Indici tehnici: Trei indici tehnici te vor ajuta sa alegi exact cel mai bun cauciuc off road pentru stilul tau de conducere si modul in care folosesti masina. Primul este indicele de viteza, care iti spune pana la ce nivel ai garantia producatorului pentru nivelul de performanta optim oferit de anvelope. Este indicat prin litere de la F la V, unde V este maximul si inseamna 240km/h, cele mai multe modele off-road limitandu-se insa la un maxim de 160km/h.

Al doilea indice relevant este cel de greutate, care iti spune cate kilograme poate sustine fiecare roata dotata cu acel tip de anvelopa. Il vei gasi sub forma unui numar de la 60 la 165 care corespunde unei anumite clase de greutate. De exemplu, un set de cauciuri off road de 15 inch notate 200/65 R15 75T pot sustine pana la 387kg pe fiecare anvelopa si este bine sa le folosesti pentru a rula pana la o viteza de 190km/h.

Indicele de aderenta iti spune cat de repede si de bine poti frana pe sol umed, poate lua valori de la A la F, A, B si C oferind cea mai buna putere de franare. Daca esti preocupat de bugetul necesar folosirii unui autovehicul 4×4 si vrei sa consumi mai putin combustibil, iti recomandam sa cauti produse cu un indice cat mai bun al clasei de carburant, care variaza de la A la G, G fiind anvelopele cu consumul cel mai ridicat.

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Cat costa niste cauciucuri off road second hand?

Pretul depinde de tipul de autovehicul, calitatea si uzura produselor. Poti gasi anvelope off road pentru tractor incepand de la 50lei, iar in cazul autovehiculelor cu care poti tranzita si in mediul urban costurile incep de la 200 – 300lei si pot ajunge pana la 700lei, daca au fost folosite mai putin.

Cat costa cauciucurile off road Ziarelli si de unde le cumpar?

Cauciucurile marca Ziarelli costa in general intre 50 si 150 de euro, in functie de caracteristicile tehnice si tipul masinii. Sunt insa destul de greu de gasit in Romania, cea mai buna sansa fiind sa cauti un set second hand pe site-urile de profil.

Ce inseamna cauciucuri off road resapate?

Daca te gandesti sa optezi pentru un set de anvelope resapate off-road este bine sa stii ca aceste versiuni sunt de fapt cauciucuri vechi, cu diferite grade de uzura, reconditionate. In esenta, anvelopele se curata de banda de rulare veche si li se aplica una noua, impreuna cu un strat suplimentar de cauciuc fin, asezat pe peretii laterali care imbunatatesc aspectul. 

 

 

 

Ce greseli trebuie sa eviti sa faci pe traseele off-road

 

Desi pline de aventura, energie si, cel mai adesea, peisaje minunate, iesirile off road sunt de asemenea si riscante, daca nu stii cum sa te pregatesti in mod corect pentru ele si cum sa le abordezi. Iata cateva greseli care iti pot strica ziua si pune in pericol atat masina, cat si propria persoana.


Plecatul la drum de unul singur

Traseele off-road sunt prin definitie dificile si riscante, cu denivelari, pante abrupte, santuri, gropi, noroi etc. Sansele de a ramane blocat pe drum nu sunt niciodata mici, indiferent cat de buna este masina. Deci, nu pleca niciodata la drum singur, pentru ca daca intampini probleme de genul intepenirii in namol sau rasturnarii intr-un sant, nu va avea cine sa te ajute.

 

Neglijarea masinii

Cel mai important atu si prieten al tau in timpul unui traseu off road este masina. Iata de ce este esential sa o cunosti foarte bine, de la cele mai bune performante ale sale si pana la cele mai vulnerabile puncte, astfel incat sa iti poti crea asteptari realiste si sa stii cand este cazul sa nu ceri mai mult decat trebuie de la ea.

Patrunderea de terenuri private

Cand pleci la drum cu gandul de a cutreiera pe dealuri, pregateste dinainte traseul, cat mai amanuntit. In unele zone este posibil sa patrunzi, fara sa iti dai seama, pe terenul cuiva si sa intampini probleme, incepand de la cainii lasati liberi si pana la intalniri cu autoritatile. Daca drumul pe care ai ales sa-il parcurgi trece printr-o ferma, discuta dinainte cu proprietarul si obtine permisiunea de a traversa.

 

 

 

 

6 tipuri de cauciucuri Off Road si cum sa le folosesti

 

 

Anvelopele off road au diferite niveluri de capacitate care raspund diferitelor nevoi. Nu exista o anvelopa perfecta pentru o anumita suprafata data, dar multe anvelope off-road functioneaza uimitor in numeroase contexte diferite. Vei dori sa selectezi setul potrivit in functie de terenul pe care intentionezi sa conduci, de cat de des vei iesi off road si de capacitatea de greutate pe care trebuie sa o aiba pneurile.

 

Cauciucurile off road sunt una dintre cele mai mari investitii realizate pe un vehicul 4×4. A alege anvelopa necorespunzatoare pentru vehiculul tau poate duce la deplasari incomode si zgomotoase pe drum, impotmolirea in noroi sau zapada sau performante groaznice la rularea pe nisip. Iata un ghid succint pentru diferite tipuri de cauciucuri off road:

 

Cauciucuri Off Road

Pe piata actuala exista o multitudine de tipuri diferite de anvelope. Poate genera o situatie confuza pentru consumator si face dificil sa gasesti achizitia ideala. Nu exista un cauciuc specific numai pentru off-road, inteles in acest context ca orice alta suprafata decat ceea ce este considerat in general ca fiind un drum adecvat pentru majoritatea vehiculelor.

Exista, de obicei, 3 tipuri principale de anvelope offroad si vom acoperi pe scurt diferentele aici: (H / T) Highway Terrain sau (S / T) Street Terrain, proiectate pentru 80% deplasare pe sosea si 20% offroad; (A / T) All Terrain, in principal pentru 60% sosea si 40% off road; (M / T) Mud Terrain, prevazute pentru condus circa 15% pe sosea si 85% off road.

 

 

Aceste trei tipuri de anvelope se vor comporta perfect in majoritatea situatiilor off road. Un vehicul cu o presiune corecta a pneului si un sofer rezonabil de priceput vor putea gestiona aproape toate cursele off-road. Exista, evident, si exceptii de la aceasta regula, dar in mare parte acest lucru este adevarat. Sansele sunt foarte mari, daca ai un sofer bun la volan, sa poti parcurge chiar si cele mai dificile piste.

 

Highway Terrain si Street Terrain

Anvelopele 4×4 cu denumirea Street Terrain sau Highway Terrain sunt potrivite in cea mai mare parte pentru soferii de masini care circula mai mult pe asfalt si mai putin off road. Majoritatea SUV-urilor vin echipate standard cu acest tip de cauciucuri. Le poti recunoaste prin abrevierile S/T. respectiv H/T, care sunt inscriptionate pe ele. Aceste tipuri de pneuri nu sunt acceptate de specialisti ca fiind anvelope off-road bune, deoarece le lipsesc calitatile atat de necesare dincolo de asfalt, cum ar fi adancimea benzii de rulare si grosimea anvelopei.

Daca nu ai scos niciodata masina ta de teren de pe sosea, probabil ca poti ramane cu anvelopele Highway si vei obtine un plus de confort si o crestere a performantelor pe vreme umeda. Aceasta este o idee buna pentru mamicile care duc copiii la scoala sau la alte activitati. 

 

All Terrain

Anvelopele pentru orice fel de teren reprezinta cel mai bun compromis intre confortul rutier si performanta in afara drumului. Orice fel de cauciuc off-road poate fi condus si pe sosea, dar anvelopele pentru toate terenurile ofera performante bune oriunde.

Benzile de rulare ale acestora sunt realizate cu compusi imbunatatiti pentru a oferi tractiune buna nu numai pe orice fel de suprafata, ci si in fiecare directie – se invarte strans pe suprafete neuniforme, extragandu-se din noroi, urcand o poteca pietruita etc. sau creand lateral santuri pentru a dispersa ploaia, cu modele agresive de rulare pentru a avea aderenta si pe nisip.

 

 

Poti gasi cauciucuri All-Terrain la modelele All Seasons, care combina chiar o plimbare linistita cu aderenta buna in conditii de frig, inclusiv zapada. Verifica, totusi, capacitatea de incarcare, pentru a te asigura ca sunt capabile sa suporte greutatea necesara specificata de producatorului vehiculului, precum si orice alte sarcini grele pe care intentionezi sa le transporti.

Beneficiile unui pneu All Terrain includ: multifunctionalitatea, potrivita pentru o gama larga de suprafete, de la autostrazi uscate pana la piste noroioase, robustetea (vizibil mai mare decat la anvelopele H/T); un gol suplimentar in modelul benzii de rulare care imbunatateste aderenta pe suprafete umede.

Cu acest tip de cauciucuri off road nu trebuie sa-ti faci mari griji cu privire la deteriorarea rapida prin perforatii sau taieri atunci cand iti scoti mașina pe teren. In general, sunt mai puternice, iar unele modele au peretii laterali mai grosi. Un alt avantaj clar este aderenta pe toate tipurile de drumuri. Vehiculul tau primeste tractiunea necesara pe noroi, stanca si chiar zapada.

Cu toate acestea, daca mergi mai mult pe drumuri noroioase sau mlastinoase, anvelopa de noroi ar putea fi o alegere mai buna. All Terrain este o alternativa buna pe tot parcursul anului si este adesea foarte sigura pe drumurile cu multa zapada.

 

Mud Terrain

Daca identifici marcajul M/T pe un cauciuc 4×4, atunci acesta este un pneu proiectat in principal pentru utilizarea in afara drumului. Anvelopele pentru noroi au o forta de prindere exceptionala cand vine vorba de traversarea suprafetelor accidentate si stancoase. De asemenea, varianta M/T are vizibil un model al benzii de rulare cu un aspect mai agresiv, care, per se, inspira incredere in sofer.

De la noroiul adanc pana la solul acoperit cu apa, pana la nisip si sist, inclinari abrupte off-road, terenuri muntoase, pneurile de namol pot gestiona, cu atentie, majoritatea tipurilor de suprafete, fapt care determina aceste anvelope sa fie o alegere buna pentru proprietarii de terenuri, fermieri si muncitori agricoli.

Anvelopele de teren M/T sunt potrivite pentru proprietarul de vehicul de teren care doreste cauciucuri cu aderenta buna si tractiune pe masura cu care sa conduca pe cele mai accidentate terenuri off road.

 

 

Super Swamper

Asa cum probabil numele deja indica, aceste cauciucuri, varianta a tipului M/T, sunt proiectate pentru suprafete deosebit de solicitante. Acest lucru se datoreaza in principal profilului lor utilitar. Aceste anvelope sunt ti se potrivesc daca ai nevoie de o aderenta foarte buna chiar si pe terenuri dificile.

 

Mud/Snow

Marcajul M + S, pentru “noroi” si “zapada”, identifica pneurile cu capacitatea de a rula in aceste conditii dificile. Acest marcaj este obligatoriu pe anvelopele de iarna, dar este posibil sa fie gasit si pe cele de vara, All Seasons sau pe anvelopele destinate vehiculelor 4 × 4 si SUV-urilor. Cu toate acestea, aceasta mentiune este uneori doar declarativa, iar prezenta sa, desi obligatorie, nu este supusa nici unei validari oficiale.