Am modificat articolul ultima data pe: 20.01.21

 

Casti moto – Opinii si Recenzii in 2021

 

Cand ai nevoie de o casca pentru scuter pentru a ramane mereu in siguranta pe drumurile publice, ai in vedere datele prezentate in mocul ghid de cumparare din aceste randuri si, daca preferi sa treci direct la investigat, iti oferim drept exemplu modelul AFX Fx39 SM, apreciat de romani pentru rezistenta sa superioara in timp, data de designul sportiv realizat dintr-un aliaj de plastic si polimeri, ce produc o greutate scazuta si confera durabilitate, oferta de tip full face protejand foarte bine capul in intregime, incluzand mandibula, si nu ii lipseste cozorocul spre a tine razele solare departe de ochi la drum mai lung. O alta optiune spre care se indreapta conationalii nostri este Givi Italia Tweet Rosu S/56.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cea mai buna!

AFX Fx39 SM
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Cu un astfel de model, utilizatorul este oricand gata sa iasa cu mopedul in oras, dar mai ales in natura, designul fiind unul specific pentru sporturi pe motor, fiind disponibil pe multiple marimi, spre a multumi orice doritor, fiind realizat dintr-un mix de polimeri si plastic ce asigura rezistenta la impact si abraziuni, captuseala fiind antimicrobiana si hipoalergenica. 

Deoarece este mai dificil sa intorci capul cu asa ceva pe el, se va recomanda drumurilor mai lungi sau activitatilor desfasurate in poligoane si pe piste speciale si mai putin plimbarilor in oras. 

Este optiunea ce te tine in siguranta pe strada, pe moped sau motor, disponibilitatea pe multiple dimensiuni atragand cumparatori de toate varstele, care nu se uita dupa preturi mici. 

A 2-A OPTIUNE!

Givi Italia Tweet Rosu S/56
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Culoarea rosie scoate in evidenta purtatorul, acesta ramanand vizibil in trafic, modelul open face permitand intoarcerea capului fara dificultate, viziera mare ajutand la tinerea la distanta a impuritatilor ce pot aparea in timpul condusului, gasindu-se pe multiple marimi, in timp ce captuseala de interior poate fi scoasa spre a fi igienizata. 

In cazul unei cazaturi sau unui accident, mandibula si partea inferioara a fetei, in general, sunt predispuse la accidentari, avand in vedere ca lipseste protectia in aceasta zona. 

Modelul acesta este indragit de variate clase de posibili cumparatori, de la femei si pana la barbati, prezentand o combinatie pozitiva intre utilitate si design. 

A 3-a Optiune!

Kappa HKKV8FNTIT56 S/56
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Pentru plimbari scurte in oras cu scuterul indragit, si pentru a ramane in conformitate cu legea si a avea capul protejat, se va folosi o casca precum aceasta de tip open face, cu o viziera transparenta si captuseala moale si comoda, putandu-se alege pe multiple dimensiuni si in culori diferite, pentru ca utilizatorul sa simta ca a avut un rol in personalizarea piesei de protectie. 

Conformatia modelului face utilizatorul susceptibil la julituri sau fracturi in cazul unui accident, avand in vedere lipsa protectiei in zona gatului si a mandibulei.

E un articol destinat plimbarilor din mediul urban pe scuterul favorit, provenind de la un brand recunoscut pe nisa de piata a accesoriilor de ordin sportiv. 

 

 

Pareri despre cele mai bune casti pentru moto

Siguranta in trafic nu este un moft, fiind necesare masuri spre a nu fi susceptibil accidentelor si cazaturilor, asa ca o casca pentru scuter e o piesa indispensabila. Despre unele modele apreciate de romani poti afla mai multe aici. 

 

 

AFX Fx39 SM

 

Potrivit topurilor de profil, asa cum reiese din numarul de produse pe care le cumpara romanii, printre cele mai bune casti pentru scuter se afla acest model full face in stil sportiv, cu cozoroc care protejeaza ochii de soare si noroi, si care va tine in siguranta si partea superioara, si pe cea inferioara a capului. 

E disponibil pe marimi pornind de la S si pana la 2XL, spre a se putea potrivi majoritatii doritorilor, prezentand un design simplu, de culoare inchisa, cu finisaj mat. Pentru a asigura protectia la impact si abraziune, dar si pentru a mentine o greutate scazuta a produsului, acesta este realizat dintr-un amestec de polimeri si plastic. Pe interior se gaseste o captuseala din nailon cu protectii detasabile si lavabile pentru obraji, materialul avand proprietati antimicrobiene si hipoalergenice. 

Exista 11 puncte de ventilare pentru a mentine confortul termic la interior, si sunetele din exterior sunt estompate, existand chiar si locasuri pentru casti. Modelul este specific vehiculelor pe doua roti ce se folosesc in mod sportiv. 

 

 

 

Icon Alliance Dark Negru XL 

 

Iata o casca pentru scuter, la pret bun, ce se ridica standardelor de siguranta internationale, dispunand de omologare europeana si americana, printre altele. Este un model sigur, avand in vedere tipologia full face, care acopera si crestetul, si mandibula, si gatul, conferind protectie capului, dar putand deveni usor incomodant la drumuri mai scurte. 

Exteriorul din policarbonat prin injectie asigura protectia la impact si abraziune, sistemul de inchidere fiind sigur si usor de intrebuintat. Versiunea aceasta e disponibila in marimea XL, dar exista variante mai mari sau mai mici, asa ca, daca ti-a placut modelul inchis la culoare, dar aceste dimensiuni nu sunt potrivite tie, ai de unde alege. 

Pentru reducerea aburirii vizierei fumurii (exista si una clasica) exista un deflector de ventilatie, iar in vederea evitarii supraincalzirii la drumuri mai lungi cu scuterul, vei gasi niste orificii de evacuare pe spate. Comoditatea la interior este data de captuseala lavabila ce se poate detasa. 

 

 

 

Casca scuter open face

 

Givi Italia Tweet Rosu S/56 

 

Pentru un tanar, o doamna sau o domnisoara, o casca pentru scuter, open face, poate deveni un accesoriu obligatoriu de marca, in special un model precum acesta de culoare rosie, care te va face mai vizibil in trafic, ce este marimea S, dar pe care il gasesti si pe dimensiuni mai mari, daca ti-a facut cu ochiul. Iti va fi mai usor sa iti intorci capul spre stanga sau dreapta, deoarece mandibula nu va fi tintuita in chingi si protectii, dar va ramane usor descoperita in cazul unui nefericit accident. 

Totusi, materialul folosit in constructia zonei ce acopera crestetul si spatele este termoplastic, asa ca va proteja, pe cat posibil, de abraziuni si impact. Este evident ca modelul acesta nu va prezenta o insulatie fonica impecabila, dar se va descurca. Pentru protejarea ochilor se foloseste de o viziera transparenta pe care o vei ridica si cobori manual. 

Interiorul din burete poate fi scos in vederea uscarii si a igienizarii periodice, totodata asigurand confortul la purtare. Nu lipsesc gaurile de aerisire pozitionate atent in zona crestetului si la spate. 

 

 

 

Pilot Scoot M 

 

Doresti sa iti completezi echipamentul de protectie menit iesirilor in parc sau la o plimbare cu vehiculul pe doua sau trei roti preferat? Aceasta casca pentru scuter, de tip open face, este de culoare negru mat, fiind dotata cu un cozoroc care te va proteja de razele solare directe, ce iti pot afecta vederea periferica sau principala, dar ii lipseste viziera, ceea ce inseamna ca va trebui sa investesti intr-o pereche de ochelari de protectie. 

Pentru a iesi cu bine dintr-o cazatura, produsul este realizat dintr-un aliaj termoplastic care va rezista la arderile cauzate de frecarea cu pietrisul, spre exemplu. Ca si marime, se va potrivi celor ce poarta M in mod obisnuit, dar se gaseste si in alte formule, pornind de la S si pana la XL, de obicei. 

In vederea mentinerii confortului atunci cand cutreieri pe strazi, interiorul este captusit cu un material moale ce se poate igieniza. Nu va necesita prezenta gaurilor de aerisire. 

 

 

 

Hecht 53627 L 

 

Pentru a te bucura de aventuri interesante in spatiul urban cu un moped, in deplina siguranta, iti va fi utila o casca pentru protectia capului, modelul acesta open face reprezentand o alegere reusita. Modelul la un pret accesibil este marimea L, potrivindu-se unei circumferinte a capului intre 59 si 60 cm, un detaliu important de stiut daca doresti sa il achizitionezi. 

Pentru a rezista la impact si abraziuni, se foloseste ABS-ul pentru constructia exterioara, care are un finisaj neted si dispune de protectie reglabila pentru ochi. Interiorul este dintr-un material moale, cu margini din mesh, spre a pastra respirabilitatea in timpul mersului, designul modern si aerodinamic ajutand la mentinerea vitezei constante. 

Viziera poate fi scoasa pentru igienizare, la fel ca si buretii ce mentin confortul capului pe interior, produsul acesta reprezentand o alegere inspirata, mai ales pentru un aventurier ce iese frecvent la scurte plimbari prin jungla urbana ziua sau noaptea. 

 

 

 

KGM Italia SKA-P Slim S 

 

Daca preferi o casca pentru scuter in format open face simpla, acesta e modelul care te va multumi. Oferta aceasta la un cost de achizitie acceptabil este in format de baza, de culoare mata, dispunand de o forma ergonomica, ce prezinta captuseala pe interior pentru mentinerea confortului in timpul miscarii, aceasta putandu-se scoate si igieniza periodic cu sapun sau solutii speciale. 

Exteriorul isi arata rezistenta la impact prin prezenta acelui termoplastic care este vopsit cu un strat antizgarieturi. Nu lipseste viziera, care va ajuta la protejarea ochilor in cazul micilor pietricele, a firelor de praf ori alte mizerii sau chiar insecte ce si-ar putea gasi drum in globii oculari. 

Inchiderea se face simplu, prin folosirea unei cleme de tip Quick Release. Pentru a nu-ti fi frica sa o lasi fixata pe scuter cand intri in magazin, de exemplu, e prevazuta cu un inel metalic pentru montarea pe carligul de sub scaun. Marimea este una S, potrivita si femeilor, si barbatilor, garantia fiind de doar o luna. 

 

 

 

 

Casca pentru scuter Vespa

 

Kappa HKKV8FNTIT56 S/56 

 

Aceasta casca de scuter pentru Vespa imbina stilul cu utilitatea, avand un design colorat cu note de rosu si verde pe un fundal alb, fiind in stil open face pentru a lasa loc de miscare libera a capului. Asta inseamna ca mandibula nu va fi protejata in nefericitul caz al unei cazaturi, iar gatul este si el expus, intr-o oarecare masura. Dar, in general, e un produs sigur pentru motociclist sau iubitorul de moped si scutere. 

Ca si marime, e disponibil pe multiple dimensiuni, pentru ca fiecare doritor sa aiba la indemana optiunea cea mai adecvata circumferintei capului sau. La exterior se foloseste de materialul termoplastic care ii da un pret relativ accesibil, acesta rezistand la impacturi si zgarieturi, iar pe interior se afla o captuseala moale, dar nu foarte groasa, care ofera comoditate si tine fata in siguranta. Interiorul se poate scoate pentru a se spala. 

Viziera se poate ridica spre crestet, fiind pusa pentru a proteja ochii de impuritatii, mizerii si insecte. Este transparenta, pentru a oferi o vizibilitate buna pe drum. 

 

 

 

Kappa HKKV29BN90059 59/L 

 

Esti mai in siguranta in trafic atunci cand ai pe cap o casca de scuter pentru Vespa, iar modelul acesta de la Kappa va oferi protectia necesara, asigurand si mare parte a insulatiei fonice, avand in vedere partile laterale prelungite. Este vorba, totusi, despre o varianta open face, careia ii lipseste protectia pentru mandibula, fiind mai potrivita pentru drumurile prin oras si mai putin celor lungi si intravilante, sau de aventura off-road. 

Nu prezinta puncte de ventilatie dar, avand in vedere tipologia si designul, este de inteles ca aerul va circula liber. Captuseala moale asigura comoditatea la purtare, si se poate scoate daca se doreste curatarea sa intr-un fel sau altul. 

La exterior se foloseste un material compozit cu fibra, care asigura rezistenta produsului la impact si penetrare, si care nu se va zgaria prea usor. Modelul are dimensiunea L, fiind potrivit unei circumferinte de 59 cm, putand fi gasit si pe marimi mai mari. 

 

 

 

 

Casca moto pentru scuter

 

ISPIDO ARSEN IS0116 L 

 

Pentru a avea la indemana o modalitate simpla si usoara de a obtine casca open face pentru plimbari scurte prin oras, dar si pentru a mentine siguranta la drumuri mai lungi pe scuter, va fi de folos modelul acesta modular. Asta inseamna ca partea ce protejeaza mandibula poate fi scoasa sau adaugata, in functie de tipologia activitatii intreprinse. 

Foloseste un material termoplastic la exterior, care are grija de utilizator, rezistand cu brio la impacturi, greutatea de 1450 grame specifica modelului L fiind usor ridicata, dar de inteles avand in vedere materialul si tipul constructiei. Viziera este mobila si transparenta, spre a putea observa cu claritate drumul si indicatiile, designul fiind unul indraznet si usor agresiv, cu o alura sportiva. 

Casca de scuter, ieftina, cu optiune flip up, are orificiile de ventilare necesare cand o folosesti in format full, captuseala fiind detasabila, pentru ca buretele interior sa poata fi igienizat din cand in cand, spre a elimina mirosurile. 

 

 

 

Hecht 53627 

 

Varianta aceasta open face este utila si scurtelor calatorii prin oras, si celor care implica un grad mai ridicat de aventura, oferind protectie cefei si crestetului, dar lasand mandibula libera, pentru ca utilizatorul sa poata intoarce capul daca are nevoie sa dea atentie unui indicator sau unei actiuni ce are loc pe strada, de exemplu. 

Cu o casca de scuter, ieftina, din ABS, esti protejat in cazul unor cazaturi sau la penetrare, materialul nefiind casant si conferind protectie termica, avand un finisaj neted, calitativ. Nu lipsesc gurile de aerisire pozitionate la spate, si exista o viziera de protectie pe care o poti regla sau scoate, daca doresti. Nu lipseste captuseala moale pe interior, ce se va inlatura la nevoie, pentru a se schimba sau igieniza. 

Marimea L va fi potrivita unui cap cu circumferinta intre 59 si 60 de cm, sistemul de prindere sub barbie fiind unul simplu de folosit, chiar si de catre novici. 

 

 

 

Ghid de cumparare 

 

Spre a fi in siguranta in trafic, chiar si atunci cand folosesti un scuter si nu o motocicleta mai puternica, va fi de folos o casca pentru protectia capului. Reprezinta cea mai importanta componenta din echipamentul de protectie, fiind insarcinata cu mentinerea partii superioare in deplina siguranta cand te afli pe drum, totodata, ideal fiind sa alegi cea mai buna casca de scuter confortabila si rezistenta, pe masura ta, care sa te multumeasca si din punctul de vedere estetic. 

Asadar, cand ai la dispozite atatea alegeri si nu stii care ar fi mai potrivita stilului tau de condus, cum poti face o achizitie care sa te multumeasca? Afla mai multe despre aceste produse din randurile de mai jos. 

Tipuri: O prima diferenta, si cea mai vizibila, este modul in care arata produsul, modelele populare imprumutand caracteristici sau fiind chiar optiuni specifice si motocicletei, si anume casca full face, flip up, open face si cele brain cap. Mai exista si versiuni special concepute pentru sport sau off-road, care se vor folosi mai rar pe motoscuter, dar care nu sunt total uitate. 

Variantele full face, sau complete, sunt cele care vor acoperi in intregime capul si care vor da, in mod evident, cea mai buna protectie, in special atunci cand sunt achizitionate in conformitate cu dimensiunile corecte. Prezinta un vizor integrat si care se poate ridica, acesta putandu-se scoate usor pentru a fi curatat si inlocuit, la nevoie. Acopera fata si mandibula, pe langa ochi si crestet, ramanand, totusi, usoare, pentru a nu produce disconfort la purtare mai indelungata. Pentru incepatori sunt cea mai sigura alegere pentru scuter. 

Optiunile flip up (sau modulare) prezinta un balans intre confort si protectie, partea care protejeaza mandibula putandu-se scoate sau intoarce la spate, produsul devenind unul de tip deschis. Sunt, totusi, casti pentru scuter, la preturi bune, mai grele decat celelalte, deoarece mandibula culiseaza, de obicei, la spate, schimband aerodinamicitatea articolelor si centrul lor de greutate. Nu lipseste viziera, care ajuta in cazul in care iesi pe drum cand este soare puternic. 

Cele open face sau deschise sunt versiunile care se poarta cu scutere Vespa, si nu numai, reprezentand optiunea cea mai populara in randul novicilor si a conducatorilor de vehicule moped de ocazie. Acestea se recunosc prin lipsa completa a partii ce protejeaza gatul si barbia, conferind o senzatie eliberatoare si mai multa comoditate la mers, caci iti va fi mai usor sa faci poze sau sa vorbesti la telefon fara a scoate casca de pe cap. Dar vei simti mai repede orice miros din exterior si vei putea respira mai bine, campul vizual crescand deoarece iti va fi mai usor sa intorci capul dintr-o parte in alta. Sunt casti pentru scuter, la un pret bun, ideale pentru moped, chopper sau motocicleta clasica, printre altele. 

Versiunea “brain cap” este cea care acopera doar crestetul capului, neincluzand viziera, ochelari sau protectie pentru mandibula. E cea mai putin sigura dintre toate, din punctul de vedere al protectiei, dar ofera libertate si se foloseste, indeosebi, de cei care conduc motociclete chopper, si mai putin de cei ce folosesc scutere. 

Cele sportive au o forma aerodinamica, putand include cozoroc care va proteja de noroi si soare, avand protectie moale sporita la mandibula, fiind compacte si strangand foarte bine capul. Campul vizual va fi mai mic, dar greutatea este si ea mica, reprezentand materiale rezistente recent introduse pe piata. 

Marimi: Pentru mentinerea confortului atunci cand esti pe moped sau scuter, dimensiunile produsului de protectie sunt importante. Capul ar trebui sa fie perfect protejat, iar casti pentru scuter, ieftine si bune, ar trebui sa se potriveasca si formei capului, punctele de presiune nefiind indicate. 

In vederea obtinerii celui mai bun confort, ia aminte si verifica tabelele de marimi ale modelului preferat, asigurandu-te ca dimensiunile sunt potrivite. Ai de ales intre optiuni de la S si pana la XXL, de cele mai multe ori. 

 

Tipuri de protectie: In descrierea produsului poti gasi informatii importante pentru siguranta ta in trafic, fiind necesare date precum protectia la impact (cea ce nu ar trebui sa lipseasca niciodata), ea fiind rezistenta materialului din care e facut produsul (de obicei, ABS), care nu ar trebui sa se sparga, si captuseala de la interior (spuma de polistiren, burete), ce ar trebui sa fie suficient de groasa pentru a absorbi forta impactului si a o disipa, astfel evitand afectarea creierului. 

Protectia la abraziune este utila, potrivit unor pareri despre cele mai bune casti pentru scuter deoarece, in nefericitul caz in care cazi de pe vehicul, nu te vei opri imediat, ci poti aluneca. Exteriorul rezistent te scapa de eventuale probleme in acest sens, pentru a nu te alege cu julituri sau mai rau. Majoritatea modelelor includ acest tip de protectie in descrierea modelelor lor, din fericire. 

Protectia termica se datoreaza stratului interior, caz in care iti va tine de cald, dar si exteriorul este tratat pentru a rezista la caldura excesiva sau chiar la flacari, pentru a nu se aprinde sau topi in cazul unei abraziuni serioase. 

Protectia la penetrare este impotriva loviturilor puternice cu obiecte de mici dimensiuni (pietre, bucati metalice, insecte, etc.). 

 

Standard de siguranta: Pentru a te asigura ca produsul pe care il cumperi va rezista la un eventual impact sau la o cazatura, te vei uita dupa o casca pentru scuter cu omologare, de care si legislatia te atentioneaza ca ar fi indicata spre purtare. 

Pentru Europa, standardul de siguranta este ECE 22.05, prezentand cerinte severe si fiind specific produselor care rezista cu brio la teste dure inainte de a fi puse spre vanzare. O alternativa pe care o poti gasi pe eticheta produsului este DOT FMVSS 218, care este specific SUA, cu functii similare si siguranta neindoielnica. 

Confortul: Poate fi dat de catre cateva caracteristici precum greutatea modelului (cu cat este mai scump, cu atat e mai usor deoarece foloseste fibre sintetice special concepute in acest sens), aerodinamicitatea sa (data de cat de stabil e produsul pe cap si ce forma are), ventilatia (utila celor ce merg cu scuterul prin oras, unde e nevoie de zone de aerisire clare, spre a se evita transpiratia excesiva) sau izolarea fonica (pentru calatorii mai lungi). 

In cele din urma, alegerea este la latitudinea ta. Ai la indemana toate informatiile de care ai nevoie pentru a gasi o casca potrivita aventurilor tale pe scuter, putand cumpara un astfel de articol si online, avand in vedere descrierile etalate si ofertele peste care poti da pe Internet. 

 

 

 

Intrebari frecvente 

 

Am voie sa folosesc casca de bicicleta la scuter?

Casca de protectie ar trebui sa fie omologata de catre autoritatile in domeniu pentru a mentine siguranta in trafic. In general, o casca multifunctionala, precum cele full face sau flip -up, prezinta suficienta protectie si pentru scuter sau moped. 

Sunt obligat/a sa port casca pentru scuterele electrice?

In general, este indicat sa porti o casca si atunci cand iesi cu bicicleta, pentru propria siguranta, asa ca si in cazul unui vehicul cu motor, fie el si electric, te vei simti mai in siguranta. 

Pentru modelele mai rapide de 20 km/h casca de protectie devine obligatorie din motive de siguranta. Codul rutier stipuleaza obligativitatea purtarii unui astfel de echipament omologat de catre manufactori de moped, scuter sau motociclea cand deplasarea are loc pe drumuri publice, in caz contrar, conducatorul poate fi pasibil de amenda. 

 

Ce casca e mai potrivita pentru doamne si domnisoare?

Femeile pot purta casca moto preferata, care va oferi protectie foarte buna si cand condusul are loc pe un scuter. In general, doamnele si domnisoarele prefera optiunile open face, cu vizor, pentru ca ingaduie miscarea mai putin constransa, asezandu-se mai bine pe fata. 

 

Dar utile sunt si versiunile full face, care acorda sustinere si incalzesc si zona inferioara a capului, respectiv mandibula si gatul, acestea fiind cu atat mai importante in sezonul rece. In ce priveste designul, exista variante special concepute cu desene delicate, cu flori sau linii abstracte in nuante feminine (roz, rosu, etc.), ori chiar versiuni ce pot fi “impodobite” cu o coada clip-on multicolora (peruca pentru casca). 

 

 

 

Ce trebuie sa stii despre mopede si scutere cand vine vorba de legislatie

 

Spre a fi in siguranta cand te afli pe un vehicul cu doua – patru roti, e necesara cunoasterea catorva reguli si obligatii pe care le are utilizatorul. Printre acestea se afla urmatoarele. 

Scuterele sau mopedele vor fi inregistrate la consiliul local si necesita scoaterea unor placute cu numarul de inregistrare si certificatul aferent, placutele trebuind montate la loc vizibil, pe spatele vehiculului. 

Este necesar permisul AM pentru mopedul al carui viteza depaseste 25 km/h si al carui motor are o capacitate cilindrica de pana la 50 cmc, iar pentru cele cu putere mai mica proprietarul are obligatia de a se mentine la curent cu privire la eventuale schimbari legislative, putand opta pentru cursuri de informare si legislatie, obligatorii pentru cei care nu detin niciun fel de permis de conducere. 

Conducatorul trebuie sa aiba cel putin 16 ani pentru a putea scoate, legal, un astfel de dispozitiv pe drumuri publice, si, daca nu are permis de conducere cel putin AM si are un scuter ce nu depaseste 25 km/h, va face dovada cunoasterii regulilor de circulatie prin certificatul oferit in urma participarii la un curs de legislatie rutiera autorizat. 

Este interzisa transportarea unei a doua persoane, exceptie facand copiii care au pana in 7 ani, cand vehiculul nu este echipat sau configurat pentru a sustine o a doua persoana. 

Casca pentru scuter, ieftina si buna, omologata, este obligatorie atunci cand te afli pe drumuri publice, lipsa ei putandu-se sorta cu sanctionare si amenda. 

 

 

 

» Gasesti aici recomandari din anii anteriori

 

Daca esti motociclist, legea te obliga sa porti casca de protectie omologata, atunci cand circuli cu un astfel de mijloc de transport. Alegerea unor astfel de accesorii poate fi destul de dificila pentru unii, deoarece gama de articole este una foarte variata. Daca ti-ar fi de ajutor un top al celor mai populare oferte, il ai mai jos. Daca nu ai timp sa-l parcurgi, afla ca pe primul loc se afla Icon Alliance, o casca de culoare neagra, mata, integrala, ce are in componenta ei materiale atent selectate, astfel incat sa contribuie la siguranta, dar si la confort. Ea este marimea M (57-58 cm) si e un model omologat. Daca ceea ce cauti e un articol Flip-up, pe locul secund avem Caberg Duke Smart.

 

 

Pareri despre cele mai bune casti auto

Esti in cautarea unei liste care sa cuprinda unele dintre cele mai populare produse, cand vine vorba de casti moto? Ai nimerit unde trebuie. Parcurge, in continuare, ghidul, pentru a vedea cateva articole de top.

 

 

 

Casca moto:

 

Icon Alliance

 

Daca alegi aceasta casca, iei o decizie buna, deoarece e un model integral, care protejeaza in totalitate capul, inclusiv barbia si ochii. Ea este realizata din materiale de calitate, avand o carcasa fabricata din policarbonat (turnat prin injectie) si interior moale, HydraDry, care e anti-umezeala.

Aceasta casca ofera protectie impotriva tuturor factorilor de risc (cazaturi, pietre etc.) si e un model omologat (DOT FMVSS 218, ECE 22-05, SAI AS1698, SG). Ea prezinta o serie de caracteristici cheie demne de apreciat: interior detasabil, viziera cu schimbare rapida, canal potrivit pentru ventilare si sistem de prevenire a aburirii. Se introduce pe cap, apoi se prinde sub barbie cu ajutorul unor curele speciale.

Produsul adus acum in discutie e marimea M. Fiind un articol destinat adultilor, e recomandat pentru persoanele care au o circumferinta a capului de 57-58 cm. E de culoare neagra, mata, avand un aspect general placut si elegant, fiind potrivita atat pentru femei, cat si pentru barbati.

 

 

 

 

 

 

Casca moto flip up:

 

Caberg Duke Smart

 

Aceasta e o casca moto Flip-up, care va oferi un nivel ridicat de confort si o siguranta destul de mare la impact, daca e folosita in mod corespunzator, cu suport pentru barbie si viziera. Aceasta din urma are si protectie de 98% impotriva razelor UV (care pot fi foarte deranjante) si e simplu de accesat.

In privinta materialelor intrebuintate, la interior ai o captuseala detasabila si lavabila, iar la exterior policarbonat, rezistent si la impactul mai mare. E de culoare neagra, iar marimea e XS, fiind potrivita pentru o circumferinta a capului de 53-54 cm. E confortabila si cand e cald afara, avand un sistem de ventilatie bine pus la punct, cu gauri de aerisire atat in fata, cat si in spate.

Casca adusa acum in discutie este omologata pentru Europa – ECE 22-05 P/J. Se fixeaza pe cap cu ajutorul unei catarame reglabile si are o greutate de circa 1.5 kg.

 

 

 

 

 

 

Casca moto open face:

 

Caberg Ghost

 

Daca ceea ce cauti este o casca moto open face, acest model e posibil sa fie interesant pentru tine. Insa, nu uita ca aceste variante nu sunt cele mai sigure in cazul unui accident, deoarece barbia nu va fi protejata foarte bine sau va fi expusa total daca inlaturi partea de jos. Ai insa viziera integrata pentru ochi, in cazul in care pot sari din mers tot felul de pietricele si nu necesita ochelari.

Casca aceasta are interiorul captusit cu un material moale, detasabil si lavabil, pentru a se curata cu usurinta, iar la exterior e realizata din policarbonat. Va fi rezistenta si simplu de folosit. Se prinde sub barbie cu ajutorul unei curele. E bine ventilata, pentru a-ti fi cat mai confortabila.

Produsul acesta este marimea L, motiv pentru care e potrivit in cazul persoanelor care au circumferinta capului de 59-60 cm. E de culoare neagra, avand un aspect elegant si poate fi intrebuintat atat de femei, cat si de barbati. In ceea ce priveste omologarea, are certificat ECE/ONU 20-05, fiind permis doar in tarile in care acesta e valabil.

 

 

 

 

 

 

Casca moto copii:

 

Wulfsport F lite

 

Daca ai un copil care practica un sport ce necesita un astfel de accesoriu sau daca are varsta potrivita pentru a putea fi plimbat pe motorul tau, aceasta casca moto, la un pret bun, ar putea fi o alegere potrivita, deoarece e foarte sigura, fiind integrala.

Acest accesoriu va oferi protectie pentru intreg capul si e confectionat dintr-un policarbonat rezistent si usor. La interior, husa e detasabila, pentru a se curata cu usurinta si exista si tampoane pentru a proteja obrajii. Vorbim de o casca moto de copii, ce are marimea M, ceea ce ne face sa afirmam ca va fi confortabila si sigura pentru copiii cu circumferinta capului de 52-55 cm.

Accesoriul acesta se prinde sub barbie, cu ajutorul unei curele duble si permite o ventilare demna de apreciat. In fata ochilor detine viziera ce e simplu de ridicat atunci cand copilul doreste sa faca acest lucru. Are un design interesant, sport, fiind de culoare albastra, cu detalii albe si negre. Casca e omologata conform standardului ECE R 22-05.

 

 

 

 

 

 

Casca moto chopper:

 

Scorpion EXO-100

 

Scorpion EXO-100 este o casca moto pentru chopper, cruiser sau un alt model de motocicleta, atata timp cat iti plac variantele open face si le consideri sigure pentru tine. Spunem asta, deoarece acestea nu acopera fata, ci o lasa expusa. Articolul prezent ofera insa protectie pentru zona ochilor, atat pentru ce ar putea sari de pe strada, cat si pentru razele UV si vei putea regla inaltimea vizierei dupa cum ai nevoie.

Acesta casca este solida si rezistenta, iar la interior are o captuseala detasabila, lavabila, tratata in asa fel incat sa fie anti-bacteriana. Mai detine urmatoarele caracteristici cheie: protectie maxima anti-aburire, rezistenta la zgarieturi, sistem de inchidere ce permite o buna ajustare, ventilatie pe intreaga suprafata si cosoroc.

Casca prezentata acum este potrivita pentru cei care au capul putin mai mare si poarta marimea XL (59-60 cm). Este omologata, avand certificat ECE 22-05. Este de culoare alba, cu detalii negre si logo-ul brandului in partea din fata.

 

 

 

 

 

 

Casca moto integrala:

 

SCORPION EXO 490

 

Siguranta data de aceasta casca moto, integrala, nu poate fi trecuta usor cu vederea. Produsul e realizat in asa fel incat sa protejeze intreaga fata la impact, penetrare, caldura excesiva etc. E realizat din policarbonat de cea mai buna calitate pe exterior, iar la interior vei regasi o husa detasabila, lavabila si antibacteriana.

Ochelarii de soare integrati sunt retractabili si vor oferi protectie de 100% impotriva razelor puternice ale soarelui. Avand in vedere tipul de casca, e nevoie de un sistem de ventilatie foarte bun si de o constructie care sa previna aburirea. Ei bine, exista astfel de caracteristici, deci, totul va fi foarte confortabil.

Casca aceasta este marimea L, dimensiunile care-i corespund fiind de 59-60 cm. Se inchide cu usurinta, avand un sistem micrometric ce ii da siguranta si rapiditate la deschidere. Modelul acesta este unul omologat, care are certificat ECE 22-05. Culoarea e neagra, fara imprimeuri, cu finisaj mat.

 

 

 

 

 

 

Casca moto de dama:

 

VOZZ 71

 

Deseori, aceasta e considerata a fi o casca moto de dama, deoarece are un aspect ceva mai feminin si e marimea M, care inseamna o circumferinta a capului de 57-58 cm. Acest accesoriu e deosebit prin faptul ca e format din doua parti, care se detaseaza vertical pentru a permite introducerea pe cap. E simplu apoi de scos, gratie unui sistem performant ce poate fi actionat cu usurinta chiar si atunci cand ai manusile pe maini.

Protectia pe care o ofera aceasta casca e una foarte buna, deoarece e un model integral, ce “imbratiseaza” capul in totalitate. Exteriorul confectionat din policarbonat ii da un grad ridicat de rezistenta, iar interiorul e foarte confortabil, gratie captuselii soft, adaptata pentru a nu simti disconfort in zone mai moi, precum urechi.

Nu este o varianta convenabila pentru cei cu un buget redus, care vor o casca moto ieftina si buna, deoarece are un pret foarte mare, in comparatie cu alte modele prezentate de noi in acest ghid. Costul mare se datoreaza in special faptului ca acest accesoriu poate fi scos cu usurinta, de catre personalul medical, in cazul unui accident, fara a pune presiune pe cap sau vertebrele de la gat. Detine certificat ECE 22-05.

 

 

 

 

 

 

Casca moto Scorpion:

 

Scorpion EXO VX 15

 

Prezenta casca moto Scorpion este integrala, un lucru apreciat de catre persoanele care sunt in cautarea unui accesoriu care sa le protejeze intreaga fata. Policarbonatul aflat la exterior o face sa fie rezistenta, iar confortul din interior e realizat cu ajutorul unei huse lavabile, antibacteriana, ce poate fi detasata, aceasta fiind confectionata din spuma densa.

De multe ori, castile se mai largesc in timp. Aceasta insa e realizata pe interior cu ajutorul unei tehnologii numire AirFit, ce permite personalizarea, astfel incat sa o poti regla dupa cum ai nevoie. E foarte bine ventilata, detine vizor reglabil si catarama dubla de prindere.

Casca aceasta e marimea XL, fiind potrivita celor cu o circumferinta a capului de 59-60 cm. Ea are o greutate de circa 1.5 kg, e multicolora si omologata (in conformitate cu certificatul ECE 22-05). Se livreaza intr-o cutie, cu saculet de protectie si detine si un accesoriu ce prelungeste cosorocul.

 

 

 

 

 

 

Casca moto Shark:

 

Shark Ridill

 

Ridill este o casca moto, Shark, ce va proteja capul in totalitate, inclusiv fata si barbia, deoarece e un model integral. Ea e confectionata din termoplastic injectat, pentru o rezistenta sporita la impact, penetrare, caldura etc. si are in interior o captuseala moale si comoda ce poate fi detasata cu usurinta pentru a fi curatata.

Confortul de la nivelul capului este asigurat de un sistem de ventilatie bine pus la punct. Casca e dotata cu parasolar intern si cu vizor ce poate fi deschis/inchis cu usurinta si rapiditate. Acest model e potrivit atat pentru femei, cat si pentru barbati, fiind de culoare neagra, cu detalii albe si e recomandat celor care au circumferinta din jurul fruntii de 57-58 cm.

Casca prezentata de noi acum e omologata, avand certificatul ECE 22-05. Pretul e unul ceva mai ridicat, daca il comparam cu marea majoritate a produselor prezentate in lista noastra, dar raportul dintre el si calitate e unul corect.

 

 

 

 

 

 

Casca moto LS2:

 

LS2 OF559

 

Cauti o casca moto, la pret bun? Ai vazut acest model? E vorba de un articol care protejeaza foarte bine partea din spate a capului, dar si pe cea de sus, dar care nu e cea mai buna alegere daca e vorba de barbie sau fata, deoarece e o casca moto open face.

Accesoriul acesta e unul rezistent si durabil, la fabricarea lui folosindu-se materiale de calitate foarte buna. Carcasa e confectionata din fibra de sticla, aceasta fiind aplicata prin presiune, iar la interior vei regasi o tesatura confortabila, moale, tratata igienic, ce poate fi detasata pentru a fi curatata cat mai usor. E o varianta omologata, avand certificari ECE si DOT (Europa si SUA).

Protectia la nivelul ochilor este asigurata de aceasta casca moto LS2 prin prezenta unui vizor de tip scut, realizat din policarbonat 3D, care va oferi confort, deoarece protejeaza de razele UV si nu distorsioneaza elementele din campul vizual. Se fixeaza usor pe cap, avand un sistem de tip Quick release, ce permite eliberarea rapida cu ajutorul unei cleme. Acest produs este de culoare albastra si e marimea S (55-56 cm).

 

 

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Atunci cand vrei sa-ti formezi o serie de pareri despre cele mai bune casti moto, pe langa faptul ca e necesar sa studiezi o serie de oferte din mediul online, e nevoie sa ai in vedere si cateva criterii se selectie care conteaza. Pe unele dintre cele mai importante ti le vom spune noi in cele ce urmeaza:

 

 

 

Protectia: O casca pentru motocicleta este cel mai important echipament pe care trebuie sa il ai cand circuli cu un astfel de mijloc de transport. Ea are ca principal scop protejarea zonei capului in caz de accidente. Trebuie aleasa cu grija, astfel incat sa fie si confortabila, dar sa ofere si siguranta de care ai nevoie.

Exista mai multe tipuri de protectie pe care e bine sa le urmaresti:

La impact – e cea mai importanta, deoarece in cazul unei cazaturi puternice, socul e preluat de catre casca. Aceasta trebuie sa fie construita in asa fel incat, creierul sa fie in cat mai mare siguranta.

Un astfel de produs e realizat din doua straturi, unu la exterior, altul la interior. Primul trebuie sa fie foarte solid si rezistent, motiv pentru care, in general intalnim materiale precum: fibra de sticla, fibra de carbon, kevlar, policarbonat etc.

Al doilea strat, cel interior, trebuie confectionat cu grija, ca sa absoarba si sa reduca energia produsa in timpul impactului, care poate provoca leziuni la nivelul creierului. Materialele intalnite in acest caz sunt buretele si spuma din poliester.

La abraziune – este binecunoscut ca asfaltul e abraziv si in momentul in care ai cazut, poti aluneca foarte mult si foarte rapid, daca nu ai o casca realizata intr-un mod care sa reziste foarte bine in astfel de situatii.

La penetrare – aici ne referim la pietricele si/sau bucati de metal, care pot lovi elementul acesta in timpul mersului si care ar putea produce pagube la viteze foarte mari. Daca un articol e realizat cu grija la acest aspect, el va rezista cu brio acestor inconveniente care pot afecta la mersul rapid.

Termica – in cazul unor accidente, exista riscul sa nimeresti cu fata la partile incinse ale motorului, motiv pentru care un astfel de accesoriu e necesar sa ofere si protectie termica.

 

Omologarea: Casca este obligatorie in cazul celor care circula cu motocicleta, iar ca aceasta sa fie admisa de lege e necesar sa fie omologata. Acest lucru se impune pentru siguranta ta.

Daca te intrebi ce standarde intalnim, iata cateva dintre cele mai comune: ECE 22-05 (Europa), DOT FMVSS 218 (USA), JIS T8133 (Japonia), NBR 7471 (Brazilia), AS 1698 (Australia) sau Snell M 2005 (general valabil in toata lumea).

Cele mai calitative casti sunt certificate pentru toate standardele, insa, de cele mai multe ori, pe eticheta e trecut cel care apartine tarii in care se comercializeaza. In general, in Romania se achizitioneaza elemente din UE si SUA, deci, vei intalni trecute standardele ECE si DOT.

 

 

 

Tipul: Pe piata vei gasi o multime de casti moto, ieftine si bune, de pana in 500-600 lei, dar si modele mai scumpe, care costa mult mai mult si care ofera si o siguranta mai mare. Principalul aspect care le diferentiaza tine de tip. Iata ce putem cumpara cel mai frecvent:

Integrala (full-face) – aceasta este cea mai sigura casca pe care o poti intrebuinta. Ea protejeaza capul in totalitate, detine vizor integrat, ce se deschide cand e necesar si care poate fi detasat pentru a-l curata. E recomandata a fi prima pe care sa o intrebuintezi, daca esti incepator.

¾ (jet/open face) – nu sunt cele mai potrivite si sigure casti, deoarece in timpul mersului fata si barbia nu sunt acoperite, motiv pentru care pot sari diverse obiecte de mici dimensiuni si te pot rani. Ele trebuie purtate cu ochelari de protectie, daca nu detin vizor in zona ochilor. Sunt preferate in special pentru ca sunt foarte comode, insa, siguranta trebuie sa primeze.

Modulara (Flip-up) – reprezinta o combinatie intre primele doua tipuri prezentate (full face si ¾). Ele ofera o protectie destul de buna la impact, insa, (foarte rar, ce-i drept) au fost cazuri in care la accidente, partea de jos s-a deteriorat prima si nu a mai oferit siguranta de care era nevoie. Aceste casti nu izoleaza foarte bine din punct de vedere fonic (suiera vantul prin ele) si sunt potrivite pentru mersul in oras sau cel ocazional in afara lui.

½ (brain cup) – aceasta este cea mai nesigura casca pe care o poti utiliza, deoarece ofera un minim de protectie, iar urmarile pot fi foarte grave in caz de accidente mai violente. Astfel de variante sunt modele preferate de catre cei care vor sa para motociclisti duri, dar specialistii le recomanda doar la parade, de exemplu, unde se circula cu o viteza foarte mica.

Motocros – articolele din aceasta categorie sunt confectionate in asa fel incat sa fie potrivite pentru off-road. Ele au un design ceva mai diferit: cosoroc, protectie speciala pentru barbie si sunt fara vizor de obicei, fiind necesari ochelari de protectie.

 

Marime: Acest aspect e deosebit de important cand vine vorba de siguranta. O casca ce e prea mare se poate misca foarte usor in caz de impact, ceea ce inseamna ca nu va fi ferma la accidente, iar una prea mica nu va fi deloc comoda.

Cum afli ce marime ti se potriveste? Masori cu un centimetru flexibil in jurul fruntii, la 0.5-1 cm deasupra ochilor.

Daca vrei sa cumperi o casca moto de copii, iata ce marimi corespund: 40-43 cm – XXS, 44-47 cm – XS, 48-51 cm – S, 52-55 cm – M, 55-59 cm – L, 59-62 – XL.

Daca vorbim de adulti, alegi dupa cum urmeaza: 51-52 cm – XXS, 53-54 cm – XS, 55-56 cm – S, 57-58 cm – M, 59-60 cm – L, 61-62 cm – XL si 63-64 cm – XXL.

 

 

 

Caracteristici cheie: Cand vrei sa achizitionezi un astfel de produs, fii atent/a si la caracteristicile cheie pe care le are. Cele mai apreciate sunt: sistemul de ventilare, protectiile detasabile, aripioare cu rol aerodinamic etc.

Tine cont de aceste aspecte si alegerea ta va fi una potrivita nevoilor tale, dar si sigura.

 

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Cum deosebesc intre marimi la casca moto?

Cea mai buna casca moto e necesar sa aiba marimea potrivita pentru tine, daca vrei sa-ti ofere cu adevarat protectie. Asa cum am mai spus ceva mai sus, daca un astfel de accesoriu e prea mare, nu va oferi siguranta pentru care a fost realizat, daca e prea mic te va face sa te simti incomod.

Marimea unei casti e specificata pe eticheta in momentul in care o cumperi. Pentru a sti care e potrivita pentru tine va trebui sa masori zona din jurul capului, la 0.5-1 cm mai sus de ochi. Dimensiunile ce corespund adultilor sunt urmatoarele: 51-52 cm – XXS, 53-54 cm – XS, 55-56 cm – S, 57-58 cm – M, 59-60 cm – L, 61-62 cm – XL si 63-64 cm – XXL. In cazul copiilor, ele trebuie sa fie: 40-43 cm – XXS, 44-47 cm – XS, 48-51 cm – S, 52-55 cm – M, 55-59 cm – L, 59-62 – XL.

 

 

 

Cum trebuie sa fie construita o casca moto pentru fete? Sunt diferente fata de modelele masculine?

Castile pentru motociclete sunt la fel, indiferent de genul care le poarta. Diferenta se poate face doar la partea de design, mai exact la culoarea. Barbatii rar vor purta poate nuante mai vesele, mai feminine, precum roz, de exemplu si vor prefera variante cu imprimeuri interesante.

In final insa, scopul castilor e acela de a proteja, nu de a fi frumoase. Daca au si un design placut, e un bonus.

 

Gasesc casca moto de vanzare second hand? Este sigur sa cumpar una?

Aceste elemente, cumparate noi, pot fi destul de scumpe. Chiar si cele mai ieftine, daca sunt cu adevarat calitative, pornesc de la 500-600 de lei. Daca nu iti permiti o astfel de suma si vrei sa achizitionezi casti moto, la preturi bune, o varianta ar fi sa optezi pentru un articol la mana a doua.

Din moment ce il poti vedea, analiza putin inainte de a da banii, riscurile nu sunt prea mari, deoarece nu e ca si cum vorbim de un produs cu parte electronica, ce poate avea defecte ascunse.

Inainte de a plati, probeaza casca pentru a vedea cum anume se muleaza pe fizionomia ta, deoarece avand in vedere ca pe interior exista spuma sau burete, aceste materiale pot lua forma fetei persoanei care a utilizat elementul anterior. Daca un astfel de articol a fost purtat foarte mult, e posibil sa nu-ti fie comod.

O buna varianta ar fi sa optezi si pentru produse resigilate. Ele au fost returante pentru ca nu s-au potrivit la marime pentru unii, pentru ca nu au fost comode sau pentru tot felul de motive minore, care nu tin neaparat de calitatea produsului in sine. Pot avea mici urme de uzura, dar vor costa mai putin ca unele noi si vor avea garantie.

 

 

 

Exista vreo diferenta intre casca moto integrala si cea Flip-up?

Da, vorbim de doua tipuri de accesorii diferite. Cele integrale sunt considerate a fi cele mai bune casti moto, deoarece protejeaza in totalitate zona capului si sunt considerate a fi cele mai sigure in caz de accidente.

In ceea ce priveste o casca moto Flip-up, aceasta se aseamana cu cea integrala, dar are un mecanism pentru barbie care poate ceda destul de rapid si care poate fi si detasat pentru confort (dar nu si siguranta). In plus, nici nu izoleaza foarte bine fonic.

 

 

 

 

Norme de siguranta la casca moto, explicate

 

Daca circuli cu motocicleta, exista cateva norme pe care trebuie sa le ai in vedere, fie pentru ca asa prevede legea, fie pentru ca asa e mai sigur pentru tine. Iata care sunt unele dintre cele mai importante:

 

 

 

Alege un model de casca omologat in tara in care circuli

In primul rand ne referim la cadrul legal. Ca o casca sa fie sigura si acceptata de lege, ea trebuie sa fie omologata. Fiecare tara sau continent are propriile standarde din acest punct de vedere. In Romania, e necesar sa porti elemente care au certificat ECE.

Daca te intereseaza si alte norme, SUA accepta castile DOT, Australia AS 1698, India IS 4151 si Brazilia NBR 7471. Exista si un standard acceptat in intreaga lume, care e si foarte strict, in sensul ca respectiva casca inseamna ca are rezultate foarte bune in ceea ce priveste protectia. E vorba de Snell M. Daca exista aceasta inscriptie pe eticheta, totul e in regula.

Conform Art. 99 OUG 195/2002, “Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa I de sanctiuni (…) nerespectarea obligatiei de catre conducatorul de motocicleta sau moped de a purta, in timpul deplasarii pe drumurile publice, casca de protectie omologata”.

 

Tine cont si de siguranta pasagerului, daca mai ai pe cineva cu tine pe motocicleta

Cand folosesti un astfel de mijloc de transport si ai si un pasager, ai in vedere faptul ca legea impune ca si persoana respectiva sa poarte casca de protectie. Cum e aleasa si ce standarde trebuie sa respecte? Ei bine, regulile sunt aceleasi ca si pentru accesoriul folosit de catre persoana care conduce motorul, deoarece riscurile sunt la fel de mari.

Conform OUG 195/2002, art. 32 (2), “Conducatorii si pasagerii motocicletelor si ciclomotoarelor sunt obligati sa poarte in timpul circulatiei pe drumurile publice casca de protectie omologata.”

 

Foloseste o casca ce sa protejeze intreaga zona a capului

Daca vrei siguranta cat mai mare, va trebuie sa alegi cele mai bine realizate casti. Acestea sunt cele integrale, care protejeaza in totalitate zona capului, nu doar creierul. Ele sustin bine si barbia si le ofera siguranta si ochilor. Sunt construite in asa fel incat sa fie confortabile, sa-ti permita sa respiri si sa nu se abureasca in interior.

 

 

 

Alege o dimensiune corecta pentru tine

O casca ofera protectie atata timp cat e potrivita pentru marimea capului tau. Daca optezi pentru un accesoriu prea mare, risti sa nu ai siguranta dorita, deoarece in cazul unui impact se va deplasa foarte usor. O dimensiune prea mica va fi foarte inconfortabila, mai ales la o intrebuintare de lunga durata.

Am amintit si ceva mai sus ce dimensiuni corespund fiecarei marimi, dar vei gasi si pe Internet o multime de tabele care-ti vor fi de ajutor.

Care e modelul potrivit pentru tine, poti stabili masurand cu un centimetru flexibil circumferinta capului, cu 0.5-1 cm deasupra ochilor.

 

 

» Ascunde recomandarile anterioare

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments