Cel mai bun redresor auto

Am modificat articolul ultima data pe: 11.12.24

 

Cel mai bun redresor auto – Recomandarile noastre pentru 2024

 

Daca ai sa cauti un nou redresor auto, e normal ca vrei sa te opresti la oferta cea mai performanta din punct de vedere tehnic, dar si sa o obtii cu o cheltuiala pe cat posibil de moderata. In eventualitatea in care consideri pierdere de timp sa citesti recenzii si bloguri, specialistii nostri doresc sa te ajute sa nu faci o alegere pripita, pe care s-ar putea s-o regreti ulterior, si-ti explica din start care sunt cele 2 modele de frunte din topul nostru. Primul il constituie Proweld DFC 650 A, un redresor si incarcator auto de mare putere, destinat lucrarilor profesionale, deci adecvat acolo unde solicitarile sunt frecvente. Cateva capabilitati demonstreaza de ce merita apreciat: incarca baterii auto pentru vehicule mari, si la 24V, si la 12V(autoturisme); ofera curent de pornire ridicat, laolalta cu valori bune de incarcare, care permit pornirea rapida a masinilor tip turism; include functii fiabile si nu este lipsit de vreo optiune utila, cum e si ampermetrul. In cele din urma, desi destul de greoi, se poate muta din loc in loc datorita rotilor integrate. Soferii care-si doresc ceva pentru baterii auto de 12V si pentru utilizare la domiciliu pot alege produsul din plan secund: CTEK MXS 7.0.

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Poate fi folosit pentru incarcarea acumulatorilor de plumb cu tensiuni de 12/24 V, garantand pornirea fara probleme a motoarelor auto pe benzina si diesel chiar daca, in cazul celor din urma, bateria si electromotorul sunt mai solicitate. Asigura, asadar, o pornire usoara autovehiculelor indiferent de ce propulsoare au in dotare.

Este un model destul de greu, cantarind 26 de kg, asa ca nu te poate ajuta daca ai probleme cu masina in timpul deplasarilor.

Redresorul este apreciat nu doar multumita faptului ca este compatibil cu mai multe tipuri de motor, ci si pentru ca asigura o incarcare rapida.

A 2-A OPTIUNE!

CTEK MXS 7.0
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Este un produs care poate fi utilizat pentru baterii de 14 - 150 Ah, furnizand un amperaj de 7 A, la 12 V, destul de durabil, fiind protejat impotriva actiunii unor factori externi, precum apa si praful, dar avand si protectie fata de polaritatea inversa sau scurtcircuit.

Valoarea de 7A poate face ca timpul de incarcare sa fie destul de lung, in functie si de tipul de acumulator.

Este un produs de calitate, cu performante medii, cu sisteme de siguranta multiple, care te va ajuta sa pleci linistit cu masina la drum lung, dar te va ajuta si atunci cand vei avea probleme cu un motor de barca sau rulota

A 3-a Optiune!

CTEK MXS 5.0 Test & Charge
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Este un redresor potrivit atat pentru cine detine un autoturism cu acumulator pe 12 V, cat si pentru cei care au o motocicleta sau o barca. Poate genera 5A si il vei putea utiliza pentru baterii de pana in 120 Ah (incarcare) sau 160 Ah (intretinere). In acelasi timp iti ofera si posibilitatea de a evalua starea alternatorului.

Incarcarea poate dura ceva timp din cauza faptului ca dispozitivul produce un amperaj mic.

Daca ai nevoie de un redresor pentru intretinerea bateriei la masina sau pentru utilizarea pentru alte tipuri de acumulatori, acesta este un produs potrivit. Totusi, amperajul mic s-ar putea sa fie insuficient pentru unele tipuri de motoare sau sa necesite un timp mare de incarcare.

 

 

 

Modele recomandate in 2024

 

 

Proweld DFC 650 A

 

Nu e deloc usor sa gasesti cel mai bun redresor auto, insa Proweld DFC 650 A s-ar putea sa fie exact ceea ce cauti, daca detii o camioneta sau un tractor si iti doresti ca vehiculul sa demareze rapid. Purternic si robust, este ideal pentru incarcarea acumulatorilor de capacitate mare, intrucat valoarea specificata in acest sens este de 100 de A.

Mai mult decat atat, curentul de pornire este suficient de generos (480 A), ceea ce inseamna ca, indiferent daca autoturismul functioneaza cu ajutorul unui motor pe benzina sau diesel, riscul ca aceasta sa nu porneasca este redus la minim.

Dincolo de aceste aspecte, produsul se bucura de o larga apreciere din partea consumatorilor si multumita faptului ca beneficiaza de protectie la polarizare inversa si la suprasarcina, aspecte care nu permit acumulatorului sa se arda. Redresorul are o dimensiune (440 x 330 x 620 mm) si o greutate mare (26 kg), dar beneficiaza de 2 roti pentru transport.

 

Avantaje:

Kitul include clestii pentru borne si cablurile necesare la conectarea corecta.

Este compatibil cu ambele tipuri de baterii, 12 V si 24 de V.

Beneficiaza de protectie la suprasarcina si inversarea polaritatii.

Garanteaza incarcare rapida fara a deteriora acumulatorul, aceasta fiind controlata de microprocesor.

 

Dezavantaje:

Nu-l poti lua cu tine cand pleci la drum lung, intrucat cantareste 26 de kg.

 

 

 

 

CTEK MXS 7.0 

 

Nu e usor sa alegi cel mai bun redresor auto din oferta disponibila pe piata; noi iti propunem un produs cu un excelent raport intre pret si calitate: CTEK MXS 7.0. Este vorba despre un produs automat, echipat cu microprocesor, care poate fi folosit pentru baterii auto, moto si stationare. Il poti folosi in conditii perfecte si pentru rulote sau barci.

Printre functiile produsului o enumeram pe cea de diagnosticare a acumulatorilor si de reconditionare a acumulatorilor cu electrolit stratificat, complet descarcati. De asemenea, este echipat cu un program de incarcare special pentru gerurile hibernale si un altul pentru incarcarea acumulatorilor AGM cu solicitare ridicata.

Incarcarea si intretinerea sunt complet automatizate si se efectueaza in 8 pasi succesivi, care au darul de a prelungi durata de viata a acumulatorului. Poate furniza 7A pentru acumulatorii de 12V intre 14 si 150 Ah si e incadrat in categoria IP65 ca protectie la praf si apa, la care adaugam protectia la polaritate inversa si la scurtcircuit. Garantia de 5 ani spune multe despre durabilitatea piesei.

 

Avantaje:

Redresor auto cu microprocesor, adecvat pentru acumulatori de masina, rulota, motorhome sau barca.

Functie de diagnosticare si reconditionare a acumulatorilor.

Incarcare si intretinere efectuata in 8 pasi succesivi.

Garantie de 5 ani oferita de producator.

 

Dezavantaje:

Piesa profesionala, care implica o investitie destul de consistenta.

 

 

 

 

CTEK MXS 5.0 Test & Charge 

 

Este un redresor practic si accesibil ca pret, care poate incarca baterii de 1.2 Ah si pana la 120 Ah sau poate fi folosit pentru intretinerea unor acumulatori de maxim 160 Ah (de 12 V). Este capabil sa furnizeze un curent maxim de 5 A, ceea ce inseamna ca poate necesita cateva ore bune pentru o incarcare completa, in functie si de tipul de baterie.

Totusi, partea buna este ca poate sesiza singur cand trebuie sa se decupleze si are un program de functionare in 8 pasi care, folosit in mod regulat, actioneaza pentru a lungi durata de viata a acumulatorului.

De asemenea, ai la dispozitie patru moduri de incarcare, in functie de temperatura de afara (pentru timp geros) sau de tipul de motor (auto, moto), dar si unul pentru reconditionare. Este capabil sa monitorizeze tensiunea automat si are protectie pentru polaritate inversa, iar pentru a observa desfasurarea procesului si informatiile privind diagnoza alternatorului, este prevazut cu un display.

 

Avantaje:

Are protectie pentru polaritate inversa.

Este echipat cu un display pe care vei putea informatii referitoare la desfasurarea procesului de incarcare.

Se decupleaza singur atunci cand bateria este incarcata.

Permite efectuarea unui diagnostic pentru alternator.

Este usor, cantarind doar 0.6 kg.

 

Dezavantaje:

Poate fi folosit doar pentru acumulatori pe 12 V.

 

 

 

 

ProWeld DFC-30 

 

Daca esti in cautarea unui produs de uz casnic, cu ajutorul caruia sa fii mereu pregatit pe timp de iarna, de exemplu, iti propunem modelul ProWeld DFC-30. Piesa este una de incredere, pe care te poti baza pentru indeplinirea functiei de baza: incarcarea acumulatorului auto.

Tensiunea de alimentare cu curent monofazat de 230V furnizeaza curent de incarcare eficient. Tensiunea de incarcare furnizata poate fi de 12 sau 24 V astfel ca produsul este adecvat atat pentru acumulatorii autoturismelor, cat si pentru cele ale microbuzelor sau camioanelor. Puterea de 700W si amperajul de 15 / 20 A la incarcare completeaza lista caracteristicilor tehnice ale piesei.

Ca avantaje suplimentare mentionam dimensiunile si greutatea reduse: 260 x 170 x 190 mm si doar putin peste 5 kg. Carcasa metalica din tabla groasa sporeste durabilitatea piesei, in timp ce siguranta termofuzibila, inserata in bobinajul primar, reprezinta un element de siguranta in plus.

 

Avantaje:

Redresor auto simplu, pentru indeplinirea functiei de baza.

Echipata cu ampermetru pentru un plus de eficienta.

Dimensiuni si greutate reduse, pentru o manevrare facila.

Elemente de siguranta incorporate.

 

Dezavantaje:

Nu asigura monitorizare a procesului de incarcare.

 

 

 

 

Automax 12V 6A 

 

Daca iti doreai un produs care sa ofere un raport calitate-pret foarte avantajos si care sa te scape de grija unei masini cu bateria descarcata, afla ca l-ai gasit. Este un redresor simplu si compact, usor de conectat, care reuseste sa incarce o baterie de 60 Ah in aproximativ 4-6 ore (conform utilizatorilor).

Poate produce un maxim de 6 A si este destinat utilizarii pentru acumulatori de 12 V, de 20-90 Ah, fiind deci potrivit pentru autoturisme, camioane sau dubite. Are un indicator cu ac ce iti ofera informatii cu privire la gradul de incarcare al bateriei, dar care totusi nu este mereu foarte exact. Include un adaptor pentru conectarea la prize de 230 V.

Acest redresor auto din eMag este echipat cu ampermetru, protectie pentru polarizare inversa, dar si pentru scurtcircuit. Greutatea este neglijabila, de doar 1.57 kg si nu te va incomoda cu nimic in timpul folosirii. In partea frontala vei gasi un buton pentru pornit-oprit, sistemul de functionare fiind foarte simplu, dar eficient.

 

Avantaje:

Este un dispozitiv compact si usor (1.57 kg), fiind comod de utilizat.

Poate produce un maxim de 6 A, suficient pentru a incarca in decurs de cateva ore un acumulator obisnuit pe 12 V.

Are adaptor pentru conectarea la prize de curent electric de 230 V.

Are un cost de achizitie redus.

 

Dezavantaje:

Nu poate fi folosit decat pentru baterii pe 12 V.

 

 

 

 

RoGroup EL1005

 

Pentru baterii de maxim 60Ah recomandam cumpararea acestui mini-redresor comercializat la un pret de-a dreptul surprinzator. Modelul a fost conceput pentru acumulatori de 12V, iar ca tipologie pentru cei din clasa plumb-acid. Dispozitivul este compact, economic, confectionat cu o structura realizata din plastic electroizolant si se va alimenta conventional la 230V 50Hz.

La incarcare baterie acest redresor auto va absorbi numai 64W, o putere limitata care inseamna economie energetica. De ce setam ca prag superior valoarea de 60Ah? – Pentru ca cea a curentului de incarcare este de 4A, iar asta la limita maxima, in timp ce cifra nominala este de 2.8A. Chiar daca dureaza mai mult pana sa iti incarce bateria masinii, asta n-o sa te afecteze prea mult ca investitie, caci daca se uzeaza prematur, ai la dispozitie o garantie valabila 2 ani.

Aparatul este echipat cu manometru si cu toate cele de trebuinta pentru conectare corecta, inclusiv un adaptor AC 230V. Intreg dispozitivul este imbunatatit cu izolatie, protejat la supra-sarcina si la supra-incalzire. O functie cu led in panoul central iti arata cand procesul de incarcare s-a incheiat. Poti sa transporti cu usurinta redresorul, caci e mic, 4 x 8 x 14,5cm, accesorizat cu maner si cantareste 1.3Kg.

 

Avantaje:

Se situeaza printre cele mai ieftine mini-redresoare auto de pe piata.

Este fiabil, izolat corespunzator si echipat cu functii de protectie.

Are in dotare clesti si adaptor, fiind gata de utilizare.

Foarte facil transportabil, ocupa putin spatiu si cantareste numai 1.3Kg.

 

Dezavantaje:

Incarca lent bateria, intrucat are curent de numai 2.8 – 4A.

 

 

 

 

Telwin Leader 400 Start

 

De la brandul Telwin provine acest redresor de mare capacitate, care ofera un set de performante greu de egalat. In primul rand, amintim ca este compatibil cu baterii de 12- 24V si care pot avea capacitati de pana la 200Ah. Din moment ce curentul de incarcare atinge valori de 45A, nu numai ca redresarea bateriei se face foarte rapid, ci exista si posibilitatea pornirii directe a motorului, fara nici o alta incarcare prealabila.

Il poti utiliza sa alimentezi cu energie deopotriva autoturisme si SUV-uri sau, de ce nu, chiar camionete. Daca ai un motor insotit de o baterie de 60Ah, pornirea se va face instant. La valori mai mari, pana la 100Ah, ai nevoie de o scurta perioada de pre-incarcare, de numai 5 – 10 minute. In rest, in jur de 8 – 10 ore vor fi maximele de timp consumat pentru o incarcare conventionala la baterii cu capacitati mai mari.

Modelul este prevazut cu adaptor pentru 230V si se livreaza cu tot cu un cablu de alimentare de 2m; structura este solida, determinata de o carcasa bine izolata. Kitul incorporeaza clestii bornelor si restul functiilor includ protectii corespunzatoare si ampermetru. Este destul de voluminos, cantarind relativ mult, 10.7Kg, insa include un maner pentru transport.

 

Avantaje:

Este foarte performant, permitand start direct al unui motor cu acumulator de 60Ah.

Prezinta compatibilitate extinsa, cu 12 – 24V(la baterii).

E capabil sa incarce rapid si eficient piese cu pana la 200Ah capacitate, avand 45A curent de energizare.

Include multiple functii folositoare: ampermetru, start rapid, pre-incarcare etc.

 

Dezavantaje:

Ca orice robot incarcator ultra-performant, si acesta prespune o investitie mai extinsa.

 

 

 

 

 

Eufab EBC4000

 

Noi mereu ne straduim sa ne adresam si nevoilor cumparatorilor cu buget redus, in articolele noastre. Cei ce cauta redresoare auto, ieftine si bune, pentru utilizarea la domiciliu (deci nu in cadru profesionist) s-ar putea aprecieze modelul Eufab EBC4000, mic, simplu de folosit si echipat si cu un display cu cristale lichide pe care puteti citi parametrii curentului de incarcare.

Dispune de programe de incarcare atat pentru autoturisme, cat si pentru motociclete (de la 6 pana la 12 Volti), cu functii de reactivare rapida, incarcare prin picurare (pentru prelungirea vietii acumulatorului) si incarcare de conservare. Mai poate avertiza utilizatorul si daca bateria este defecta, iar protectia impotriva apei este foarte utila, cand aveti nevoie de reincarcare pe timp de iarna, la drum.

Este echipat si cu cabluri lungi, atat de alimentare la priza, cat si pentru conectarea la baterie (180 si 180 centimetri, in total 360 centimetri). Orientativ, o baterie de 50 de Amperi-ora va fi incarcata in circa 8 ore.

 

 

 

 

Redresor auto Bosch:

 

Bosch C7

 

Cei mai multi se gandesc la un redresor auto Bosch cand doresc calitate superioara si performante ridicate. In cazul aparatului pe care il recomandam aici, cerintele respective sunt satisfacute, aparatul fiind proiectat sa incarce eficient baterii de pana la 120 de Amperi-ora (pentru acumulatorii de 24 de Volti) si 230 Ah (pentru cei de 12 Volti), fara a face rabat din vreun program de intretinere a bateriei. Se potriveste cu bateriile cu gel, plumb, AGM, ori VRSLA/SLA.

Mai mult decat atat, poate alimenta si sistemul electric al masinii, in tandem cu incarcarea acumulatorului sau. Include si regimuri speciale pentru motociclete, rulote, barci, autobuze, masini clasice ori moderne, sau masini de tuns iarba. In ceea ce priveste protectiile, se ofera aproape orice, de la scurtcircuite la suprasarcina si supraincalzire.

Lista avantajelor continua cu standardul IP65 international, de protectie impotriva stropirii cu apa si infiltrarilor de praf si mizerie. Dezavantaje? Nu ne putem gandi decat la pret, fiind unul din cele mai scumpe redresoare auto de pe piata.

 

 

 

Bosch C1

 

Un model mai accesibil de redresor auto Bosch este C1, care suporta acumulatori de capacitati de la 5 pana la 120 Amperi-ora si genereaza curent de incarcare de 3,5 Amperi si 14,7 Volti, in diverse moduri de incarcare.

Cu ajutorul microporcesorului, poate controla incarcarea rapida, cea automata, cea prin picurare, ori modul de mentenanta, care prelungeste durata de viata a bateriei. Este compatibil cu bateriile GEL, EFB, Ca/Ca si VRLA, aceste tipuri fiind detectate automat de catre aparat. Ca sa mentionam si protectiile, este proiectat pentru a semnala polarizarea inversa, se opreste la suprasarcina si este protejat si impotriva stropirii si prafului, cu standardul international IP65.

Per total, este un produs ce echilibreaza destul de eficient calitatea cu pretul, prin urmare putem spune ca ar face cu ochiul majoritatii cumparatorilor potentiali de redresoare de baterie.

 

 

 

 

Redresor auto profesional:

 

ProCraft PZ-1224

 

Nu va lasati indusi in eroare de pretul redus al acestui aparat. El face parte din categoria profesionala, insa la dimensiunile sale (circa 1100 de grame), nu este la fel de miniaturizat ca alte modele, prin urmare si costul redus. Are 180 de Wati in consum, generand tensiuni de iesire intre 12 si 24 de Volti, la amperaje intre 0,1 si 10 Amperi. In ceea ce priveste capacitatile bateriilor pe care le suporta, acestea fluctueaza intre 6 si 100 Ah.

Constructia aparatului este solida (facut in Rusia, asa ca puteti fi siguri de trainicia sa si modul in care face fata gerului), insa s-ar putea sa fie nevoie sa invatati putina chirilica, ca sa cititi inscriptiile de pe panou.

Singurul minus notabil este reprezentat de clesti, care ar putea sa fie ceva mai bine construiti, insa per total, recenziile au fost foarte favorabile pentru aparat, oferind o functionare eficienta in toate programele de incarcare.

 

 

 

Intensiv CT-70 Impuls

 

Sa fie acesta cel mai bun redresor auto din categoria destinata profesionistilor? Nu indraznim sa ii acordam acest titlu, insa este un candidat puternic pentru el, in orice caz. Sa ne uitam intai la capacitatea bateriei ce poate fi incarcata: plaja de valori merge de la 20 pana la 700 de Amperi-ora! Cu mult peste limitele altor redresoare chiar si din categoria respectiva.

Poate genera un curent maxim de demaraj de pana la 200 de Amperi, iar ca functii, o ofera pe cea de start fortat, cea rapida si cea normala. Este echipat cu protectii impotriva polarizarii inverse, suprasarcinii si supraincalzirii, iar consumul sau maxim este de 7000 de Wati.

Chiar daca pe partea dorsala a carcasei este prezent un maner, aparatul nu a fost proiectat pentru portabilitate, cantarind circa 8 kilograme. Ca sa concluzionam, este unul din cele mai heavy-duty redresoare de pe piata, destinat utilizatorilor profesionisti cu exigente foarte ridicate.

 

 

 

 

Redresor auto 12 V:

 

Einhell CC-BC 2 M

 

Daca cautati prin locurile ce vand redresor auto in paleta lor de oferte, ati putea gasi si acest model, destul de ieftin ca pret. Daca ne uitam la specificatiile curentului sau de iesire, nu este un aparat heavy-duty, destinat in special posesorilor de autoturisme berline si de motociclete ori biciclete electrice.

Include functie de incarcare intermitenta, reglaj automat al tensiuni in functie de bateria detectata, iar capacitatile suportate oscileaza intre 3 si 60 de Amperi-ora. Include protectie impotriva suprasarcinii, scurtcircuitarilor si aprinde sistemul de alarma in cazul in care ati conectat bornele gresit.

Totodata, mai ofera si mod de incarcare pentru temperaturi de sub 5 grade Celsius, foarte util iarna, iar protectia IP65 impotriva prafului si stropilor devine obligatorie atunci cand il folositi in mediul extern. Este compatibil cu bateriile AGM, gel si cu placi de plumb cu intretinere minima ori fara intretinere. Dezavantajul sau este capacitatea redusa suportata, pentru acumulatorii mari, precum cei de camion.

 

 

 

 

Einhell CC-BC 12

 

Un alt model de redresor de la Einhell este CC-BC 12, cu o capacitate maxima suportata de 200 de Ah, ceea ce il face bine echipat pentru sarcini dificile, cu acumulatori mari. Aparatul este destinat service-urilor profesioniste, fiind destul de voluminos si trainic, chiar si cand il utilizati intens vreme indelungata.

Procesul de incarcare poate fi usor urmarit prin intermediul ampermetrului analogic, iar protectiile incluse sunt cele pentru polaritatea inversa, suprasarcina si scurtcircuit. Constructia sa este din tabla de otel, complet izolata, foarte sigura la folosit si foarte eficienta in prevenirea supraincalzirii.

Se descurca cu baterii de la 26 la aproape 200 de Amperi-ora, indiferent daca este vorba de modelele de 12 Volti, pentru autoturisme, ori cele de 24 de Volti, pentru masinile mari de toate tipurile.

 

 

 

 

Redresor auto Telwin:

 

Telwin DRIVE 13000

 

Un redresor auto Telwin DRIVE 13000 este destul de remarcabil, in primul rand prin designul sau aparte, care il face sa semene cu un telefon mobil mai gros. Ca performante, se situeaza in categoria superioara, cu un curent pentru demaraj maxim de 800 de Amperi, ceea ce il face o solutie foarte eficienta pentru pornirile de urgenta.

Nu numai ca indeplineste functiile de redresor, dar este echipat si cu doua sloturi USB pentru conectarea de incarcatoare pentru telefoane si tablete, dar si cu sloturi de 12/19 volti pentru laptopuri. Se poate ocupa de nevoile aproape tuturor bateriilor, de pana la 200 de Ah, iar dimensiunile sale sunt de 175 x 75 x 30 milimetri, fiind si un model ultraportabil.

Include protectiile standard: polarizare inversa, protectie la suprasarcina si alarma pentru supraincalzire. Selecteaza automat tipul de baterie la care este conectat, pentru a ajusta regimul de incarcare in mod potrivit.

 

 

 

 

Telwin Defender 8

 

Acest aparat nu este nici pe departe scump, el raspunzand nevoilor celor cu buget extrem de restrans. Ofera selectia voltajului de iesire intre 6 si 12 Volti, la 0,75 Amperi, pentru a se potrivi si acumulatorilor de motocicleta ori pentru alte tipuri de vehicule.

In ceea ce priveste sarcina, limita este de 30 Ah, ceea ce inseamna ca este destul de prost echipat pentru incarcarea bateriilor de masina, care au capacitati ce pornesc, in medie, de la circa 50 de Amperi-ora. Include masuri de protectie impotriva inversiunii polaritatii si impotriva scurtcircuitarii, iar standardul IP65 este oferit ca masura anti-stropire si anti-praf, ceea ce inseamna ca poate fi utilizat si in exterior, in conditii de vreme proasta, fara frica pentru stricarea sa.

Include LED pentru semnalizarea incarcarii in cursa si unul pentru finalizarea procesului de incarcare. Totodata, este si unul din cele mai mici redresoare, masurand 8 x 3 x 5 milimetri si cantarind doar 220 de grame.

 

 

 

Cum alegi un redresor auto bun

 

Ghidul cumparatorului

Cand esti sofer intr-o tara in care temperaturile iarna pot sa scada chiar si la -20 de grade Celsius, trebuie sa fii pregatit pentru orice. Asta inseamna ca bateria masinii tale, fie ea veche sau noua, de buna calitate sau de proasta calitate, se poate descarca, iar intr-o dimineata cand vrei sa pleci in oras si invarti cheia in contact, indicatorul de bord s-ar putea sa iti faca cea mai neplacuta surpriza. Tocmai pentru a evita aceste situatii, orice automobilist devotat trebuie sa aiba la dispozitie un redresor auto din Lidl sau un magazin online. Acest dispozitiv te ajuta sa incarci acumulatorul descarcat dintr-o sursa externa, atunci cand cea interna masinii da rateuri. Poti avea nevoie de un redresor de baterie auto nu numai din cauza frigului, ci si cand masori tensiunea si vezi ca atinge o valoare inferioara celei de 12V, insemnand clar ca piesa este descarcata.

Daca te intereseaza oferta la aceste aparate minune si doresti sa determini unde gasesc redresoare auto la un pret bun ceilalti soferi, iti aratam un set de criterii ce iti permit sa alegi cea mai convenabila versiune pentru tine, chiar daca nu esti un as al mecanicii.

Compatibilitatea cu acumulatorul: Fiecare baterie auto este o rezerva de energie cu caracteristici diverse, putand avea tensiune diferita, de 12V sau de 24V. Bineinteles, consecintele alegerii unui redresor mai performant decat ti-o cere instalatia electrica a masinii nu se rasfrang negativ asupra posibilitatilor de incarcare, ci mai cu seama asupra pretului de achizitionare. Daca detii un autoturism, in principiu iti trebuie un redresor auto 12V la un pret bun si nimic mai mult; acesta nu te va costa excesiv si isi va face treaba la nivel adecvat de performanta. In momentul in care autovehiculul detinut e un SUV sau o camioneta, acumulatorul este de 24V si ai nevoie de un incarcator pe masura.

Avantajul mare al celor mai noi piese din comert este faptul ca au dubla utilitate, putand incarca baterii de ambele feluri, un singur buton schimband modul de alimentare in functie de tensiunea pe care o doresti. Totusi, daca te uiti la pret, o sa vezi ca un redresor auto din Kaufland pentru acumulatori de 12V poate fi vandut si de 4 ori mai ieftin decat unul cu dubla compatibilitate.

 

Portabilitatea: rezulta din dimensiuni, greutate si design. Daca simti ca masina ta iti poate face probleme cand pleci la drum mai lung, n-ar strica sa ai cu tine redresorul. Acesta te poate ajuta sa dai un boost de energie circuitului electric, reusind sa pornesti masina cand acumulatorul esueaza sau cand se descarca spontan. Asadar, cu cat mai mic, cu atat mai bine.

In schimb, daca preferi sa depozitezi produsul in garaj, unde il vei si folosi, cel mai probabil, atunci nu prea te va interesa nici cat loc ocupa, nici daca e mai greu de 3 – 4Kg. Totusi, doua aspecte merita o verificare prealabila; pentru piesele portabile (precum un redresor auto Ultimate Speed) trebuie sa ai la dispozitie un maner, care sa iti permita transportul fara risc de accidente sau de scapare de la inaltime, in timp ce pentru cele mai voluminoase, niste mici roti de transport sunt foarte utile.

 

Amperii de incarcare:  pot avea valori mici, medii si mari. Acestia te intereseaza in mod expres pentru cel mai bun redresor auto, intrucat capacitatea unui acumulator reflecta ce cantitate de sarcina electrica este inmagazinata in bateria respectiva. Stii deja ca aceasta se masoara in amperi-ora(Ah) si poate fi de 56Ah, 60Ah, 70Ah, 74Ah etc. Pentru incarcare vei vedea mentionate valori cuprinse intre 2 si 45A; cu cat e mai mare aceasta valoare, cu atat mai rapid va putea fi incarcat acumulatorul de la redresor.

Noi recomandam cu precadere valori medii, de 10 – 12A, cu ajutorul carora un robot de incarcare finalizeaza sarcinile in maxim 8 ore pentru un autoturism conventional. Daca nu prea vrei sa faci cheltuieli mari, un model cu 4 – 6A este suficient, insa nu uita ca, in general, si curentul de incarcare trebuie sa aiba minim 10% din capacitatea bateriei( 6A la 60Ah), iar o schema redresor auto pentru incarcare conventionala arata ca la o valoare de 5A, o baterie de 60Ah se incarca in aproximativ 17 ore, in timp ce la 12A, deja perioada este injumatatita. In plus, modelele cu peste 10A la incarcare se uzeaza mult mai greu decat cele cu putini amperi oferiti, intrucat sunt puse in functiune pentru perioade mai scurte de timp, deci au durabilitate mai mare, meritand chiar si o investitie substantiala.

 

 

Puterea absorbita si amperajul: iti arata cat consuma un redresor la o folosire si ce curent de start iti poate oferi(pentru situatiile cand vrei sa pornesti masina cu bateria descarcata). Numeroase pareri despre cele mai bune redresoare auto spun ca nu conteaza atat de mult cati watti sunt absorbiti la o ora de functionare si uneori nici puterea absorbita la start, atata timp cat modelul de redresor auto Hornbach sau de alt fel este asigurat la scurtcircuit.

Mai important e sa cunosti valoarea curentului de pornire oferit, care se masoara tot in amperi si iti prezinta clar daca robotul  de pornire auto ales iti va porni motorul fara incarcare prealabila a bateriei. Se considera ca 300A sunt suficienti pentru a da boost-ul necesar tuturor motoarelor cu 4 sau 6 cilindri. Din moment ce nu intotdeauna e nevoie sa iti cheltui banii pe un astfel de produs, poti alege un redresor auto din Altex cu valori mai restranse, de 150 – 180A, care va porni direct un motor alimentat cu un acumulator de 60Ah sau cu pre-incarcare de 10 minute, unul cu 100Ah.

 

Functiile si siguranta: conform asteptarilor utilizatorilor, cele mai notabile optiuni necesare pentru un redresor baterie auto ieftin si bun sunt: ampermetru, protectie la polarizarea inversa si protectie la suprasarcina. Pe langa acestea, la un redresor auto profesional mai pot fi prezente cateva foarte utile, insa nu obligatorii: incarcare conventionala, incarcare rapida si start direct, toate trei separate ca proces, optiune suplimentara de compresor(permite umflarea automata a anvelopelor), temporizator(util in incarcarea rapida) si oprire automata, dupa atingerea nivelului de incarcare dorit.

Dintre cele de baza, prima iti arata nivelul de incarcare al bateriei, permitandu-ti sa apreciezi cat  timp mai dureaza pana la finalizarea sarcinii, a doua protejeaza acumulatorul in cazul in care conectezi gresit clestii la bornele plus/minus, iar a treia este o masura de siguranta care evita deterioararea la fluctuatii de tensiune.

 

Accesorii: Pentru orice piese comercializate ca fiind cele mai bune redresoare auto e bine sa beneficiezi de: doi clesti speciali pentru borne, izolati corect, cablurile corespunzatoare acestora si cablul de alimentare al redresorului. Daca modelul ales va fi utilizat pentru pornirea rapida a camioanelor, camionetelor si tractoarelor, adica are niste capacitati avansate si un volum pe masura, e important sa fie echipat cu maner pentru tractare si roti care-i faciliteaza transportul. Adaptorul de incarcare pentru 230V AC este de asemenea un accesoriu important pentru un redresor auto din Dedeman si alte shop-uri.

 

 

Producatorul: Indiferent ca iti trebuie un redresor pentru 12V sau pentru 24V, noi te sfatuim sa cumperi de la companii consacrate: Telwin, Stanley, Black&Decker etc. Printre modelele mai convenabile drept cost de achizitie putem mentiona variantele furnizate de Einhell, insa daca ai ca principala preocupare o investitie scazuta, nu gasesti intotdeauna chiar cele mai mari performante dispozitive. E bine sa analizezi mai intai capabilitatile unui redresor auto din Leroy Merlin, urmand ca ulterior sa iti confirmi alegerea consultand mai multe opinii despre compania producatoare.

In urma considerarii acestor aspecte, te vei descurca sa alegi o piesa adecvata, in functie de capabilitati si de caracteristicile acumulatorului de masina detinut. Cand te intereseaza sa stii si tu unde gasesc redresoare auto la preturi bune alti dintre soferii bine informati, te sfatuim sa comanzi respectivul produs online.

Pe langa ca scutesti mult din timp, putandu-te familiariza direct pe Internet cu performantele dispozitivului, acesta iti mai si este livrat prompt si direct acasa. Ca sa iti dovedim ca ai destule modele de redresoare auto, ieftine si bune, dintre care poti alege, am ordonat un scurt clasament cu achizitii foarte populare, pe care ti le descriem succint.

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Cat costa sa cumpar un redresor auto profesional?

Ca sa oferim estimari cu referire la preturile pentru astfel de aparate, putem spune ca ar trebui sa scoateti cel putin 400 de RON pentru un model cu o capacitate decenta. In functie de cat de multe functii aditionale si optiuni ati putea sa intalniti la aceste redresoare, sumele vor creste pe masura.

Modelele cele mai performante, controlate cu microprocesoare inteligente ce monitorizeaza in mod continuu starea bateriei, pot depasi pragul de 1500 de RON. Insa, cu astfel de investitii, nu doar ca veti beneficia de cele mai bune rezultate, fara a fi necesara supravegherea, ci si veti beneficia de o viata lunga a aparatului, intrucat cu greu acestea se vor strica, chiar si atunci cand sunt utilizate intens, aproape zilnic.

 

 

Merita incercata ideea unui redresor auto facut acasa?

Nu incurajam sau sfatuim pe nimeni sa incerce sa construiasca pe cont propriu orice fel de echipament electric sau electronic acasa, intrucat s-ar putea sa aiba loc accidente de tot felul, precum electrocutari, scurtcircuite sau incendii.

Doar daca sunteti un expert calificat, cu experienta in domeniu, atunci s-ar putea sa merite sa incercati asa ceva, insa tineti minte ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil pentru rezultatul muncii dumneavoastra.

Insa, cand ar fi necesare cunostintele care sa permita construirea unui redresor pe loc? Putem considera ori ambitiile personale de inginer ori incropirea unei instalatii de urgenta, intr-un loc izolat, departe de magazine, daca desigur beneficiati de echipamentul necesar prin preajma (fire, intrerupatoare si asa mai departe).

 

Ce trebuie sa iau in considerare la construirea unui redresor auto homemade?

Daca totusi insistati sa construiti un redresor auto acasa, aveti nevoie, in primul rand, de o schema pentru instalatia respectiva. Mai jos, adresam acest subiect, oferind si un link. Bineinteles, trebuie sa stiti cum sa intelegeti schema, pentru a o pune in practica. Alternativa ar fi un tutorial pe Youtube, pe care il puteti gasi cu usurinta.

Echipamentele in sine nu costa foarte mult si aveti destule sanse sa va iasa instalatia, cu efort minim. Desigur, sa nu va asteptati ca un redresor facut acasa sa fie la fel de eficient ca unul cumparat din comert.

 

Gasesc online schema de redresor auto?

Da, desigur ca veti gasi asa ceva. O sa gasiti si scheme multiple pentru un redresor baterie auto, in cazul in care cautati mai multe abordari la aceste aparate, cu specificatii si performante diverse.

Ca sa va scutim din timpul de cautare, am selectat noi un link, pe care vi-l atasam aici, iar pentru cei dintre dumneavoastra care nu se pricep la citirea schemelor de acest tip, putem spune ca pe site-uri precum Youtube exista numeroase tutoriale video, explicate in detaliu. O problema ar fi ca multe dintre aceste tutoriale sunt in limba engleza.

A doua problema ar fi faptul ca, inca o data, simtim nevoia sa descurajam construirea de redresoare acasa, din motive de siguranta. Responsabilitatea va apartine, in caz de se intampla vreun accident!

 

 

Ce este un redresor auto cu tiristor?

Un redresor de acest tip dispune de doua tiristoare (denumite si rectificatoare pe baza de silicon) conectate la bornele de anod impamantate. Acest lucru este avantajos pentru schimburile termice excelente pe care le au, eliminand nevoia de material izolant in acesta privinta.

Aceste aparate reprezinta o alegere optima pentru a incarca bateriile, intrucat ele regleaza voltajul de incarcare, dar si previn functionarea gresita, atunci cand bornele de la baterie sunt conectate invers accidental.

 

 

 

Cum faci o incarcare de baterie auto cu redresor

 

Sa discutam putin despre cum se face o incarcare corecta, utilizand un redresor auto de 12V pentru bateriile de autoturism standard. Toti posesorii de masina ar trebui sa cunoasca cum se foloseste asa ceva, indiferent daca dispun de un asemenea aparat acasa, sau nu.

 

Analizati redresorul

Va trebui, mai intai de toate, sa fiti cat mai familiar cu putinta cu referile la produsul pe care il aveti la dispozitie. Cel mai bine este sa cititi manualul care a fost livrat cu redresorul, in care se explica atat regimul de functionare, cat si masurile de securitate ce se impun in utilizarea sa.

Fiind bine informat, veti sti ce optiuni si programe vor trebui selectate, daca discutam despre un model mai avansat, cu reglaje multiple.

In plus, va trebui sa luati decizia in functie de situatie: aveti nevoie sa porniti de urgenta masina, cu bateria moarta, sau doriti doar sa reincarcati acumulatorul treptat si eficient, pe o perioada de cateva ore?

 

 

Conectarea la baterie

Puteti sa conectati bornele redresorului la cele ale bateriei atat cand aceasta este montata sub capota masinii, cat si cand este scoasa si montata in atelier sau chiar in casa. Mai intai, va trebui sa prindeti borna pozitiva (adesea cea cu fir sau cleste rosu) si pe urma cea negativa (cu negru).

Multe modele de redresoare includ o alarma (un beculet, sau apare un mesaj pe display-ul cu cristale lichide, daca este prezent asa ceva) care va va anunta daca ati fost neatent si ati incurcat bornele.

 

Selectati optiunea de incarcare

Pe urma, va trebui sa alegeti voltajul si amperajul curentului care va fi transmis catre baterie. Daca dispuneti de o baterie cu o capacitate de 70 de Amperi-ora, un curent de 7 Amperi va efectua incarcarea in 10 ore.

In cazul in care va aflati in situatia de a porni rapid masina, atunci va trebui sa selectati o valoare mult mai mare de amperaj, care va oferi suficienta energie pentru a “inghionti” bateria sa puna in miscare demarorul si sistemul de aprindere al bujiilor.

Dupa asta, puteti baga redresorul in priza si sa incepeti incarcarea. Atunci cand aceasta s-a terminat, anuntata printr-un mesaj sau printr-un beculet aprins, puteti sa apasati butonul de oprire si sa scoateti redresorul din priza.

 

 

Alte sfaturi practice

Printre alte indicatii utile cand utilizati redresoarele auto, putem sa mentionam urmatoarele: este mai bine pentru eficienta bateriei si pentru durata ei de viata sa optati, cat mai des, pentru incarcarea inceata, treptata, decat cea rapida, cu amperaje ridicate. Un alt sfat este sa curatati bornele bateriei des, utilizand smirghel si purtand manusi, ca sa nu va ardeti pielea in cazul in care s-a scurs acid.

Tot in legatura cu scurgerile, este cel mai bine sa inlocuiti bateria, in cazul in care s-a intamplat asa ceva! O alta indicatie utila este sa testati si bateria cu un multimetru – chiar daca redresorul zice ca aceasta a fost incarcata complet, exista cazuri in care s-ar putea sa se insele.

Din acest motiv, s-ar putea sa doriti sa verificati si bateria, ca sa vedeti daca merge. Nota: in cazul in care aceasta nu merge, s-ar putea sa fie stricata, asa ca sa nu dati vina pe redresor!

 

 

 

 

» Gasesti aici recomandari din anii anteriori

Redresoare auto – Opinii si recenzii in 2024

 

Redresoarele auto sunt solutia cea mai eficienta pentru a va scoate din impas, atunci cand vi s-a descarcat bateria de la masina. Indiferent daca doriti o pornire rapida, la rece, sau o reincarcare eficienta de-a lungul noptii, un astfel de dispozitiv ar trebui sa faca parte din colectia dumneavoastra de scule. Probabil ca doriti recomandari, ca doar ne stiti formatul: ei bine, CTEK MXS 5.0 este un model profesional, cu programe de incarcare atat pentru autoturisme, cat si pentru motociclete, cu diverse optiuni precum pornirea pe ger, sau regim de intretinere a acumulatorilor. O a doua recomandare, Bosch C7, este tot un model de calitate, ultraportabil, ce poate suporta chiar si cele mai mari baterii, de pana la 230 de Amperi-ora in capacitate.

 

 

Tabel comparativ

 

 

 

Pareri despre cele mai bune redresoare auto

Este timpul sa exploram mai in detaliu oferta pietei. Indiferent daca cautati un aparat pentru service-urile de profesionisti, ori modele mici pentru uz ocazional acasa, sunt mari sanse (speram noi) sa le gasiti in lista noastra de recomandari!

 

 

Redresor baterie auto:

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Trebuie sa ne adresam, mai intai de toate, sectorului de cititori care poate nu au intalnit pana acum termenul de “redresor” si nu stiu, exact, ce face un astfel de aparat. In linii mari, redresoarele sunt echipamente utilizate pentru incarcarea bateriilor auto.

Asadar, s-ar putea ca unii sa le numeasca “incarcatoare” – dar, din punct de vedere electric, termenul de redresor este utilizat intrucat, fiind conectate la priza, ele trebuie sa transforme curentul alternativ in curent continuu, fiind necesare anumite tipuri speciale de echipament pentru acest proces.

Fara sa intram in detalii tehnice, iata principalele criterii de analizat, cand cautati un redresor auto, la un pret bun, optim pentru orice nevoie aveti:

 

 

 

Tip (amator/profesionist): daca va veti uita putin in oferta de pe piata, inclusiv in selectia de produse pe care le-am inclus in acest articol, veti observa, fara indoiala, ca plaja de preturi pentru redresoare variaza considerabil, unele costand si de zece ori mai mult decat altele. Putem, asadar, imparti aparatele in cele profesionale si cele pentru uz ocazional.

Un redresor auto profesional va avea putere mare si se va putea descurca cu baterii de capacitati mari intr-un mod eficient. Un exemplu de astfel de produs este Intensiv 53089. La polul opus, avem modele mult mai mici, mai ieftine si cu capacitati reduse. Einhell CC-BC 2 M este un exemplu de redresor pentru uz ocazional, acasa.

Trebuie sa mai mentionam si ca portabilitatea este un element care separa modelele profesionale (mari si grele) de cele pentru amatori (mici si usoare). Insa, puteti gasi si redresoare mici cu capacitati mari, cum este Bosch C7, care se situeaza si destul de sus pe scara de preturi a pietei.

 

Voltaj de iesire: un redresor auto, la pret bun, ar trebui sa scoata tensiunea de retea a masinii (12 Volti) atunci cand este conectat la reteaua standard pentru case. Insa multe modele permit selectarea unor valori variate de iesire.

Mai puteti intalni si tensiuni de 6 ori 24 de Volti, depinzand de ce fel de acumulatori doriti sa incarcati. Cele pentru 24 de Volti pot fi utile atunci cand aveti un vehicul mare, cum este un camion, ce necesita astfel de retele mai ales la demarare.

 

Tip baterie: in descrierea redresoarelor auto, veti intalni si pentru ce fel de acumulator a fost gandit device-ul respectiv. De regula, un model va avea trecute in lista de compatibilitate macar doua-trei tipuri de baterie, pentru a putea fi acoperi un sector cat mai larg de cumparatori.

Ca sa oferim exemple, pot fi trecute bateriile cu gel, ori cu placi de plumb sau de tip intretinere zero/putina intretinere, AGM. La unele modele, nu veti intalni astfel de exemple, ceea ce inseamna ca aparatul respectiv este universal, compatibil cu aproape toate tipurile de acumulatori larg-intalniti de pe piata.

 

 

 

Curent maxim de iesire: acesta se masoara in Amperi si este important sa tineti minte ca este util atunci cand aveti nevoie sa porniti masina, cand bateria este descarcata.

Orientativ, multe pareri despre cele mai bune redresoare auto spun ca 300 Amperi sunt mai mult decat suficienti pentru a porni fara probleme aproape orice motor cu pana la 6 cilindri, cand acumulatorul este descarcat complet. Insa, pentru utilizatorii de rand, valori de pana in 180 A pot fi suficiente.

 

Putere: aceasta nu este atat de importanta pentru baterie, ci arata consumul. In oferta pietei, puteti intalni puteri de la 150 pana la peste 4000 de Wati.

O valoare mai ridicata va permite cat mai multe tipuri de curent la iesire, cum ar fi capacitati ridicate, voltaje variate ori curent de pornire cu bateria descarcata cat mai ridicat, pentru motoarele si mai puternice, cum sunt cele de camion sau de masini sport.

 

Capacitate: se masoara in Amperi-ora sau Ah si reflecta cat de multa sarcina electrica va fi inmagazinata in acumulatorul pe care il aveti. Teoretic, cu cat un redresor de baterie auto scoate o valoare mai ridicata, cu atat incarcarea va avea loc mai repede.

Asadar, daca aveti un model cu iesirea de 10 Amperi si o baterie de 80 Ah, atunci incarcarea totala va avea loc in circa opt ore. Pare destul de simplu, nu? Teoretic, da, insa cel mai bine este sa va ghidati si dupa beculetele sau afisajele care arata atunci cand incarcarea a avut loc la un nivel 100%.

 

Protectii: orice echipament electric sau electronic ar trebui sa aiba mijloace de a preveni sau contracara riscurile precum scurtcircuitarea, supracurentul, alerta, atunci cand ati conectat bornele gresit, la baterie. Din fericire, aproape orice model de redresoare la preturi bune are mentionata o lista de protectii.

Nu sunt de neglijat nici masurile anti-praf sau anti-apa, mai precis impotriva picaturilor de ploaie, insa este absolut recomandat sa va feriti de orice fel de lichide sau umezeala, atunci cand lucrati cu retele electrice.

Multe modele includ si sigurante de diverse amperaje, ce pot fi inlocuite, in functie de nevoile pe care le aveti, acestea trebuind schimbate dupa ce se ard.

 

Functii speciale de testare: in cazul in care doriti sa optati pentru un model mai performant, de tipul profesional, atunci s-ar putea sa fiti interesat/a si de functia de testare, care va arata starea bateriei si pasii optimi pentru incarcarea sa.

In urma testarii, veti sti sa setati exact amperajul si voltajul de iesire pentru a mentine acumulatorul cat mai mult timp in conditii bune de functionare.

 

 

 

Programe de incarcare: multe din cele mai bune redresoare auto includ si diverse programe care regleaza regimul de incarcare pentru diverse conditii. Ca sa oferim un exemplu concret, luam modelul CTEK MSX 5.0, care permite selectarea de program pentru bateriile motocicletelor, la 0,8 Amperi si 14,4 Volti, pe langa cel pentru bateriile de masina, la 5 Amperi si 14,7 Volti.

Mai sunt incluse si programe pentru vreme geroasa, ori pentru baterii de tip AGM, ori cel pentru reconditionarea bateriilor sulfatate, care si-au pierdut din eficienta cu timpul. Dupa cum era de asteptat, un astfel de redresor va fi si destul de scump, comparabil cu aparatele mai simple, ce nu ofera astfel de optiuni.

A sosit timpul sa incheiem ghidul de cumparaturi. Daca ati citit si inteles toate criteriile de alegere, sunteti mult mai bine pregatit/a sa cumparati un redresor auto, ieftin si bun sau unul de mare performanta. Includem si o sectie in care adresam cateva intrebari puse frecvent pe Internet, cu referire la aceste piese de echipament:

 

 

» Ascunde recomandarile anterioare

Lasa un comentariu

0 Comentariu