Am modificat articolul ultima data pe: 22.11.19

 

Redresoare auto – Opinii si recenzii in 2019

 

Redresoarele auto sunt solutia cea mai eficienta pentru a va scoate din impas, atunci cand vi s-a descarcat bateria de la masina. Indiferent daca doriti o pornire rapida, la rece, sau o reincarcare eficienta de-a lungul noptii, un astfel de dispozitiv ar trebui sa faca parte din colectia dumneavoastra de scule. Probabil ca doriti recomandari, ca doar ne stiti formatul: ei bine, CTEK MXS 5.0 este un model profesional, cu programe de incarcare atat pentru autoturisme, cat si pentru motociclete, cu diverse optiuni precum pornirea pe ger, sau regim de intretinere a acumulatorilor. O a doua recomandare, Bosch C7, este tot un model de calitate, ultraportabil, ce poate suporta chiar si cele mai mari baterii, de pana la 230 de Amperi-ora in capacitate.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cel mai bun!

CTEK MXS 5.0
Click aici pentru pret!

Include moduri de incarcare variate, inclusiv voltaje si amperaje speciale pentru motociclete. Asigura mentenanta bateriei si prelungirea duratei sale de viata. Include si functia de testare a starii acumulatorului, dar si pornire pe timp geros.

Se comercializeaza la o gama de preturi destul de ridicata, fiind un produs ce face parte din categoria heavy-duty.

Investitia in acest model de invertor va merita, mai ales daca dispuneti de mai multe vehicule de diverse tipuri si cautati o solutie pentru toate. Este si destul de compact (circa 168 milimetri lungime), prin urmare usor de stocat si de transportat oriunde veti dori.

A 2-A OPTIUNE!

Bosch C7
Click aici pentru pret!

Are o capacitate foarte ridicata, descurcandu-se cu usurinta chiar si cu baterii de 230 Amperi-ora si 12 Volti. Este compatibil cu majoritatea tipurilor de acumulator si prezinta optiunea de a incarca bateria si de a alimenta sistemul electric al masinii separat, in acelasi timp. Include si mod special pentru masini clasice, barci si autobuze.

Pretul ridicat este si aici un element care ar putea indeparta unii cumparatori. Insa, la calitatea impresionanta a produsului, nu putem spune ca acesta este disproportionat.

Daca doriti unul dintre cele mai bune invertoare pentru aproape toate tipurile de vehicul, dar nu cautati sa investiti intr-un model mare, ci intr-unul portabil, noi nu putem recomanda mai tare niciun alt produs.

ProCraft PZ-1224
Click aici pentru pret!

Are un pret destul de avantajos si se descurca cu aproape orice baterie, gama sa de sarcini fiind intre 6 si 100 de Amperi-ora. Include optiuni si pentru retelele de 24 de Volti de la camioane, iar rezistenta produsului este laudata intens in recenzii.

Clestii sai de conectare sunt cam slabuti in calitate. In plus, ar fi bine sa invatati putina chirilica, pentru a sti ce fac butoanele (aparatul este rusesc).

Pentru un redresor auto profesional, cu grad scazut de portabilitate, acest model livreaza performante destul de bune, iar atractivitatea sa este sporita considerabil, atunci cand luam in calcul si pretul sau.

 

 

Pareri despre cele mai bune redresoare auto

Este timpul sa exploram mai in detaliu oferta pietei. Indiferent daca cautati un aparat pentru service-urile de profesionisti, ori modele mici pentru uz ocazional acasa, sunt mari sanse (speram noi) sa le gasiti in lista noastra de recomandari!

 

 

Redresor baterie auto:

 

CTEK MXS 5.0

 

Abordand categoria “redresor auto profesional” pentru a recomanda un model, am dat peste acest aparat care, pe langa functia de reincarcare, ofera si garantie pentru prelungirea duratei de viata a bateriei masinii. La functia de incarcare, suporta acumulatori de la 1.2 Ah pana la 110 Ah, iar la functia de intretinere, capacitatile bateriilor suportate sunt intre 1.2 Ah si 160 Ah.

Include, de asemenea, si optiunea testarii acumulatorilor, pentru a determina exact cum ar trebui abordata incarcarea. Sunt oferiti opt pasi in aceasta privinta, de la desulfatare la intretinere in pulsuri, absorbtie, incarcare masiva sau usoara, reconditionare si incarcare in float.

In plus, va mai sunt puse la dispozitie doua moduri speciale, unul pentru motociclete (la 0,8 Amperi si 14,4 Volti) si unul pentru timp geros (5 Amperi si 14,7 Volti), pe langa modul standard, destinat autoturismelor. Ca sa mentionam un dezavantaj, acest redresor este destul de scump, comparativ cu alte modele de pe piata.

 

 

 

Eufab EBC4000

 

Noi mereu ne straduim sa ne adresam si nevoilor cumparatorilor cu buget redus, in articolele noastre. Cei ce cauta redresoare auto, ieftine si bune, pentru utilizarea la domiciliu (deci nu in cadru profesionist) s-ar putea aprecieze modelul Eufab EBC4000, mic, simplu de folosit si echipat si cu un display cu cristale lichide pe care puteti citi parametrii curentului de incarcare.

Dispune de programe de incarcare atat pentru autoturisme, cat si pentru motociclete (de la 6 pana la 12 Volti), cu functii de reactivare rapida, incarcare prin picurare (pentru prelungirea vietii acumulatorului) si incarcare de conservare. Mai poate avertiza utilizatorul si daca bateria este defecta, iar protectia impotriva apei este foarte utila, cand aveti nevoie de reincarcare pe timp de iarna, la drum.

Este echipat si cu cabluri lungi, atat de alimentare la priza, cat si pentru conectarea la baterie (180 si 180 centimetri, in total 360 centimetri). Orientativ, o baterie de 50 de Amperi-ora va fi incarcata in circa 8 ore.

 

 

 

 

Redresor auto Bosch:

 

Bosch C7

 

Cei mai multi se gandesc la un redresor auto Bosch cand doresc calitate superioara si performante ridicate. In cazul aparatului pe care il recomandam aici, cerintele respective sunt satisfacute, aparatul fiind proiectat sa incarce eficient baterii de pana la 120 de Amperi-ora (pentru acumulatorii de 24 de Volti) si 230 Ah (pentru cei de 12 Volti), fara a face rabat din vreun program de intretinere a bateriei. Se potriveste cu bateriile cu gel, plumb, AGM, ori VRSLA/SLA.

Mai mult decat atat, poate alimenta si sistemul electric al masinii, in tandem cu incarcarea acumulatorului sau. Include si regimuri speciale pentru motociclete, rulote, barci, autobuze, masini clasice ori moderne, sau masini de tuns iarba. In ceea ce priveste protectiile, se ofera aproape orice, de la scurtcircuite la suprasarcina si supraincalzire.

Lista avantajelor continua cu standardul IP65 international, de protectie impotriva stropirii cu apa si infiltrarilor de praf si mizerie. Dezavantaje? Nu ne putem gandi decat la pret, fiind unul din cele mai scumpe redresoare auto de pe piata.

 

 

 

Bosch C1

 

Un model mai accesibil de redresor auto Bosch este C1, care suporta acumulatori de capacitati de la 5 pana la 120 Amperi-ora si genereaza curent de incarcare de 3,5 Amperi si 14,7 Volti, in diverse moduri de incarcare.

Cu ajutorul microporcesorului, poate controla incarcarea rapida, cea automata, cea prin picurare, ori modul de mentenanta, care prelungeste durata de viata a bateriei. Este compatibil cu bateriile GEL, EFB, Ca/Ca si VRLA, aceste tipuri fiind detectate automat de catre aparat. Ca sa mentionam si protectiile, este proiectat pentru a semnala polarizarea inversa, se opreste la suprasarcina si este protejat si impotriva stropirii si prafului, cu standardul international IP65.

Per total, este un produs ce echilibreaza destul de eficient calitatea cu pretul, prin urmare putem spune ca ar face cu ochiul majoritatii cumparatorilor potentiali de redresoare de baterie.

 

 

 

 

Redresor auto profesional:

 

ProCraft PZ-1224

 

Nu va lasati indusi in eroare de pretul redus al acestui aparat. El face parte din categoria profesionala, insa la dimensiunile sale (circa 1100 de grame), nu este la fel de miniaturizat ca alte modele, prin urmare si costul redus. Are 180 de Wati in consum, generand tensiuni de iesire intre 12 si 24 de Volti, la amperaje intre 0,1 si 10 Amperi. In ceea ce priveste capacitatile bateriilor pe care le suporta, acestea fluctueaza intre 6 si 100 Ah.

Constructia aparatului este solida (facut in Rusia, asa ca puteti fi siguri de trainicia sa si modul in care face fata gerului), insa s-ar putea sa fie nevoie sa invatati putina chirilica, ca sa cititi inscriptiile de pe panou.

Singurul minus notabil este reprezentat de clesti, care ar putea sa fie ceva mai bine construiti, insa per total, recenziile au fost foarte favorabile pentru aparat, oferind o functionare eficienta in toate programele de incarcare.

 

 

 

Intensiv CT-70 Impuls

 

Sa fie acesta cel mai bun redresor auto din categoria destinata profesionistilor? Nu indraznim sa ii acordam acest titlu, insa este un candidat puternic pentru el, in orice caz. Sa ne uitam intai la capacitatea bateriei ce poate fi incarcata: plaja de valori merge de la 20 pana la 700 de Amperi-ora! Cu mult peste limitele altor redresoare chiar si din categoria respectiva.

Poate genera un curent maxim de demaraj de pana la 200 de Amperi, iar ca functii, o ofera pe cea de start fortat, cea rapida si cea normala. Este echipat cu protectii impotriva polarizarii inverse, suprasarcinii si supraincalzirii, iar consumul sau maxim este de 7000 de Wati.

Chiar daca pe partea dorsala a carcasei este prezent un maner, aparatul nu a fost proiectat pentru portabilitate, cantarind circa 8 kilograme. Ca sa concluzionam, este unul din cele mai heavy-duty redresoare de pe piata, destinat utilizatorilor profesionisti cu exigente foarte ridicate.

 

 

 

 

Redresor auto 12 V:

 

Einhell CC-BC 2 M

 

Daca cautati prin locurile ce vand redresor auto in paleta lor de oferte, ati putea gasi si acest model, destul de ieftin ca pret. Daca ne uitam la specificatiile curentului sau de iesire, nu este un aparat heavy-duty, destinat in special posesorilor de autoturisme berline si de motociclete ori biciclete electrice.

Include functie de incarcare intermitenta, reglaj automat al tensiuni in functie de bateria detectata, iar capacitatile suportate oscileaza intre 3 si 60 de Amperi-ora. Include protectie impotriva suprasarcinii, scurtcircuitarilor si aprinde sistemul de alarma in cazul in care ati conectat bornele gresit.

Totodata, mai ofera si mod de incarcare pentru temperaturi de sub 5 grade Celsius, foarte util iarna, iar protectia IP65 impotriva prafului si stropilor devine obligatorie atunci cand il folositi in mediul extern. Este compatibil cu bateriile AGM, gel si cu placi de plumb cu intretinere minima ori fara intretinere. Dezavantajul sau este capacitatea redusa suportata, pentru acumulatorii mari, precum cei de camion.

 

 

 

Einhell CC-BC 12

 

Un alt model de redresor de la Einhell este CC-BC 12, cu o capacitate maxima suportata de 200 de Ah, ceea ce il face bine echipat pentru sarcini dificile, cu acumulatori mari. Aparatul este destinat service-urilor profesioniste, fiind destul de voluminos si trainic, chiar si cand il utilizati intens vreme indelungata.

Procesul de incarcare poate fi usor urmarit prin intermediul ampermetrului analogic, iar protectiile incluse sunt cele pentru polaritatea inversa, suprasarcina si scurtcircuit. Constructia sa este din tabla de otel, complet izolata, foarte sigura la folosit si foarte eficienta in prevenirea supraincalzirii.

Se descurca cu baterii de la 26 la aproape 200 de Amperi-ora, indiferent daca este vorba de modelele de 12 Volti, pentru autoturisme, ori cele de 24 de Volti, pentru masinile mari de toate tipurile.

 

 

 

 

Redresor auto Telwin:

 

Telwin DRIVE 13000

 

Un redresor auto Telwin DRIVE 13000 este destul de remarcabil, in primul rand prin designul sau aparte, care il face sa semene cu un telefon mobil mai gros. Ca performante, se situeaza in categoria superioara, cu un curent pentru demaraj maxim de 800 de Amperi, ceea ce il face o solutie foarte eficienta pentru pornirile de urgenta.

Nu numai ca indeplineste functiile de redresor, dar este echipat si cu doua sloturi USB pentru conectarea de incarcatoare pentru telefoane si tablete, dar si cu sloturi de 12/19 volti pentru laptopuri. Se poate ocupa de nevoile aproape tuturor bateriilor, de pana la 200 de Ah, iar dimensiunile sale sunt de 175 x 75 x 30 milimetri, fiind si un model ultraportabil.

Include protectiile standard: polarizare inversa, protectie la suprasarcina si alarma pentru supraincalzire. Selecteaza automat tipul de baterie la care este conectat, pentru a ajusta regimul de incarcare in mod potrivit.

 

 

 

Telwin Defender 8

 

Acest aparat nu este nici pe departe scump, el raspunzand nevoilor celor cu buget extrem de restrans. Ofera selectia voltajului de iesire intre 6 si 12 Volti, la 0,75 Amperi, pentru a se potrivi si acumulatorilor de motocicleta ori pentru alte tipuri de vehicule.

In ceea ce priveste sarcina, limita este de 30 Ah, ceea ce inseamna ca este destul de prost echipat pentru incarcarea bateriilor de masina, care au capacitati ce pornesc, in medie, de la circa 50 de Amperi-ora. Include masuri de protectie impotriva inversiunii polaritatii si impotriva scurtcircuitarii, iar standardul IP65 este oferit ca masura anti-stropire si anti-praf, ceea ce inseamna ca poate fi utilizat si in exterior, in conditii de vreme proasta, fara frica pentru stricarea sa.

Include LED pentru semnalizarea incarcarii in cursa si unul pentru finalizarea procesului de incarcare. Totodata, este si unul din cele mai mici redresoare, masurand 8 x 3 x 5 milimetri si cantarind doar 220 de grame.

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Trebuie sa ne adresam, mai intai de toate, sectorului de cititori care poate nu au intalnit pana acum termenul de “redresor” si nu stiu, exact, ce face un astfel de aparat. In linii mari, redresoarele sunt echipamente utilizate pentru incarcarea bateriilor auto.

Asadar, s-ar putea ca unii sa le numeasca “incarcatoare” – dar, din punct de vedere electric, termenul de redresor este utilizat intrucat, fiind conectate la priza, ele trebuie sa transforme curentul alternativ in curent continuu, fiind necesare anumite tipuri speciale de echipament pentru acest proces.

Fara sa intram in detalii tehnice, iata principalele criterii de analizat, cand cautati un redresor auto, la un pret bun, optim pentru orice nevoie aveti:

 

 

Tip (amator/profesionist): daca va veti uita putin in oferta de pe piata, inclusiv in selectia de produse pe care le-am inclus in acest articol, veti observa, fara indoiala, ca plaja de preturi pentru redresoare variaza considerabil, unele costand si de zece ori mai mult decat altele. Putem, asadar, imparti aparatele in cele profesionale si cele pentru uz ocazional.

Un redresor auto profesional va avea putere mare si se va putea descurca cu baterii de capacitati mari intr-un mod eficient. Un exemplu de astfel de produs este Intensiv 53089. La polul opus, avem modele mult mai mici, mai ieftine si cu capacitati reduse. Einhell CC-BC 2 M este un exemplu de redresor pentru uz ocazional, acasa.

Trebuie sa mai mentionam si ca portabilitatea este un element care separa modelele profesionale (mari si grele) de cele pentru amatori (mici si usoare). Insa, puteti gasi si redresoare mici cu capacitati mari, cum este Bosch C7, care se situeaza si destul de sus pe scara de preturi a pietei.

 

Voltaj de iesire: un redresor auto, la pret bun, ar trebui sa scoata tensiunea de retea a masinii (12 Volti) atunci cand este conectat la reteaua standard pentru case. Insa multe modele permit selectarea unor valori variate de iesire.

Mai puteti intalni si tensiuni de 6 ori 24 de Volti, depinzand de ce fel de acumulatori doriti sa incarcati. Cele pentru 24 de Volti pot fi utile atunci cand aveti un vehicul mare, cum este un camion, ce necesita astfel de retele mai ales la demarare.

 

Tip baterie: in descrierea redresoarelor auto, veti intalni si pentru ce fel de acumulator a fost gandit device-ul respectiv. De regula, un model va avea trecute in lista de compatibilitate macar doua-trei tipuri de baterie, pentru a putea fi acoperi un sector cat mai larg de cumparatori.

Ca sa oferim exemple, pot fi trecute bateriile cu gel, ori cu placi de plumb sau de tip intretinere zero/putina intretinere, AGM. La unele modele, nu veti intalni astfel de exemple, ceea ce inseamna ca aparatul respectiv este universal, compatibil cu aproape toate tipurile de acumulatori larg-intalniti de pe piata.

 

 

Curent maxim de iesire: acesta se masoara in Amperi si este important sa tineti minte ca este util atunci cand aveti nevoie sa porniti masina, cand bateria este descarcata.

Orientativ, multe pareri despre cele mai bune redresoare auto spun ca 300 Amperi sunt mai mult decat suficienti pentru a porni fara probleme aproape orice motor cu pana la 6 cilindri, cand acumulatorul este descarcat complet. Insa, pentru utilizatorii de rand, valori de pana in 180 A pot fi suficiente.

 

Putere: aceasta nu este atat de importanta pentru baterie, ci arata consumul. In oferta pietei, puteti intalni puteri de la 150 pana la peste 4000 de Wati.

O valoare mai ridicata va permite cat mai multe tipuri de curent la iesire, cum ar fi capacitati ridicate, voltaje variate ori curent de pornire cu bateria descarcata cat mai ridicat, pentru motoarele si mai puternice, cum sunt cele de camion sau de masini sport.

 

Capacitate: se masoara in Amperi-ora sau Ah si reflecta cat de multa sarcina electrica va fi inmagazinata in acumulatorul pe care il aveti. Teoretic, cu cat un redresor de baterie auto scoate o valoare mai ridicata, cu atat incarcarea va avea loc mai repede.

Asadar, daca aveti un model cu iesirea de 10 Amperi si o baterie de 80 Ah, atunci incarcarea totala va avea loc in circa opt ore. Pare destul de simplu, nu? Teoretic, da, insa cel mai bine este sa va ghidati si dupa beculetele sau afisajele care arata atunci cand incarcarea a avut loc la un nivel 100%.

 

Protectii: orice echipament electric sau electronic ar trebui sa aiba mijloace de a preveni sau contracara riscurile precum scurtcircuitarea, supracurentul, alerta, atunci cand ati conectat bornele gresit, la baterie. Din fericire, aproape orice model de redresoare la preturi bune are mentionata o lista de protectii.

Nu sunt de neglijat nici masurile anti-praf sau anti-apa, mai precis impotriva picaturilor de ploaie, insa este absolut recomandat sa va feriti de orice fel de lichide sau umezeala, atunci cand lucrati cu retele electrice.

Multe modele includ si sigurante de diverse amperaje, ce pot fi inlocuite, in functie de nevoile pe care le aveti, acestea trebuind schimbate dupa ce se ard.

 

Functii speciale de testare: in cazul in care doriti sa optati pentru un model mai performant, de tipul profesional, atunci s-ar putea sa fiti interesat/a si de functia de testare, care va arata starea bateriei si pasii optimi pentru incarcarea sa.

In urma testarii, veti sti sa setati exact amperajul si voltajul de iesire pentru a mentine acumulatorul cat mai mult timp in conditii bune de functionare.

 

 

Programe de incarcare: multe din cele mai bune redresoare auto includ si diverse programe care regleaza regimul de incarcare pentru diverse conditii. Ca sa oferim un exemplu concret, luam modelul CTEK MSX 5.0, care permite selectarea de program pentru bateriile motocicletelor, la 0,8 Amperi si 14,4 Volti, pe langa cel pentru bateriile de masina, la 5 Amperi si 14,7 Volti.

Mai sunt incluse si programe pentru vreme geroasa, ori pentru baterii de tip AGM, ori cel pentru reconditionarea bateriilor sulfatate, care si-au pierdut din eficienta cu timpul. Dupa cum era de asteptat, un astfel de redresor va fi si destul de scump, comparabil cu aparatele mai simple, ce nu ofera astfel de optiuni.

A sosit timpul sa incheiem ghidul de cumparaturi. Daca ati citit si inteles toate criteriile de alegere, sunteti mult mai bine pregatit/a sa cumparati un redresor auto, ieftin si bun sau unul de mare performanta. Includem si o sectie in care adresam cateva intrebari puse frecvent pe Internet, cu referire la aceste piese de echipament:

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Cat costa sa cumpar un redresor auto profesional?

Ca sa oferim estimari cu referire la preturile pentru astfel de aparate, putem spune ca ar trebui sa scoateti cel putin 400 de RON pentru un model cu o capacitate decenta. In functie de cat de multe functii aditionale si optiuni ati putea sa intalniti la aceste redresoare, sumele vor creste pe masura.

Modelele cele mai performante, controlate cu microprocesoare inteligente ce monitorizeaza in mod continuu starea bateriei, pot depasi pragul de 1500 de RON. Insa, cu astfel de investitii, nu doar ca veti beneficia de cele mai bune rezultate, fara a fi necesara supravegherea, ci si veti beneficia de o viata lunga a aparatului, intrucat cu greu acestea se vor strica, chiar si atunci cand sunt utilizate intens, aproape zilnic.

 

 

Merita incercata ideea unui redresor auto facut acasa?

Nu incurajam sau sfatuim pe nimeni sa incerce sa construiasca pe cont propriu orice fel de echipament electric sau electronic acasa, intrucat s-ar putea sa aiba loc accidente de tot felul, precum electrocutari, scurtcircuite sau incendii.

Doar daca sunteti un expert calificat, cu experienta in domeniu, atunci s-ar putea sa merite sa incercati asa ceva, insa tineti minte ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil pentru rezultatul muncii dumneavoastra.

Insa, cand ar fi necesare cunostintele care sa permita construirea unui redresor pe loc? Putem considera ori ambitiile personale de inginer ori incropirea unei instalatii de urgenta, intr-un loc izolat, departe de magazine, daca desigur beneficiati de echipamentul necesar prin preajma (fire, intrerupatoare si asa mai departe).

 

Ce trebuie sa iau in considerare la construirea unui redresor auto homemade?

Daca totusi insistati sa construiti un redresor auto acasa, aveti nevoie, in primul rand, de o schema pentru instalatia respectiva. Mai jos, adresam acest subiect, oferind si un link. Bineinteles, trebuie sa stiti cum sa intelegeti schema, pentru a o pune in practica. Alternativa ar fi un tutorial pe Youtube, pe care il puteti gasi cu usurinta.

Echipamentele in sine nu costa foarte mult si aveti destule sanse sa va iasa instalatia, cu efort minim. Desigur, sa nu va asteptati ca un redresor facut acasa sa fie la fel de eficient ca unul cumparat din comert.

 

Gasesc online schema de redresor auto?

Da, desigur ca veti gasi asa ceva. O sa gasiti si scheme multiple pentru un redresor baterie auto, in cazul in care cautati mai multe abordari la aceste aparate, cu specificatii si performante diverse.

Ca sa va scutim din timpul de cautare, am selectat noi un link, pe care vi-l atasam aici, iar pentru cei dintre dumneavoastra care nu se pricep la citirea schemelor de acest tip, putem spune ca pe site-uri precum Youtube exista numeroase tutoriale video, explicate in detaliu. O problema ar fi ca multe dintre aceste tutoriale sunt in limba engleza.

A doua problema ar fi faptul ca, inca o data, simtim nevoia sa descurajam construirea de redresoare acasa, din motive de siguranta. Responsabilitatea va apartine, in caz de se intampla vreun accident!

 

 

Ce este un redresor auto cu tiristor?

Un redresor de acest tip dispune de doua tiristoare (denumite si rectificatoare pe baza de silicon) conectate la bornele de anod impamantate. Acest lucru este avantajos pentru schimburile termice excelente pe care le au, eliminand nevoia de material izolant in acesta privinta.

Aceste aparate reprezinta o alegere optima pentru a incarca bateriile, intrucat ele regleaza voltajul de incarcare, dar si previn functionarea gresita, atunci cand bornele de la baterie sunt conectate invers accidental.

 

 

 

Cum faci o incarcare de baterie auto cu redresor

 

Sa discutam putin despre cum se face o incarcare corecta, utilizand un redresor auto de 12V pentru bateriile de autoturism standard. Toti posesorii de masina ar trebui sa cunoasca cum se foloseste asa ceva, indiferent daca dispun de un asemenea aparat acasa, sau nu.

 

Analizati redresorul

Va trebui, mai intai de toate, sa fiti cat mai familiar cu putinta cu referile la produsul pe care il aveti la dispozitie. Cel mai bine este sa cititi manualul care a fost livrat cu redresorul, in care se explica atat regimul de functionare, cat si masurile de securitate ce se impun in utilizarea sa.

Fiind bine informat, veti sti ce optiuni si programe vor trebui selectate, daca discutam despre un model mai avansat, cu reglaje multiple.

In plus, va trebui sa luati decizia in functie de situatie: aveti nevoie sa porniti de urgenta masina, cu bateria moarta, sau doriti doar sa reincarcati acumulatorul treptat si eficient, pe o perioada de cateva ore?

 

 

Conectarea la baterie

Puteti sa conectati bornele redresorului la cele ale bateriei atat cand aceasta este montata sub capota masinii, cat si cand este scoasa si montata in atelier sau chiar in casa. Mai intai, va trebui sa prindeti borna pozitiva (adesea cea cu fir sau cleste rosu) si pe urma cea negativa (cu negru).

Multe modele de redresoare includ o alarma (un beculet, sau apare un mesaj pe display-ul cu cristale lichide, daca este prezent asa ceva) care va va anunta daca ati fost neatent si ati incurcat bornele.

 

Selectati optiunea de incarcare

Pe urma, va trebui sa alegeti voltajul si amperajul curentului care va fi transmis catre baterie. Daca dispuneti de o baterie cu o capacitate de 70 de Amperi-ora, un curent de 7 Amperi va efectua incarcarea in 10 ore.

In cazul in care va aflati in situatia de a porni rapid masina, atunci va trebui sa selectati o valoare mult mai mare de amperaj, care va oferi suficienta energie pentru a “inghionti” bateria sa puna in miscare demarorul si sistemul de aprindere al bujiilor.

Dupa asta, puteti baga redresorul in priza si sa incepeti incarcarea. Atunci cand aceasta s-a terminat, anuntata printr-un mesaj sau printr-un beculet aprins, puteti sa apasati butonul de oprire si sa scoateti redresorul din priza.

 

 

Alte sfaturi practice

Printre alte indicatii utile cand utilizati redresoarele auto, putem sa mentionam urmatoarele: este mai bine pentru eficienta bateriei si pentru durata ei de viata sa optati, cat mai des, pentru incarcarea inceata, treptata, decat cea rapida, cu amperaje ridicate. Un alt sfat este sa curatati bornele bateriei des, utilizand smirghel si purtand manusi, ca sa nu va ardeti pielea in cazul in care s-a scurs acid.

Tot in legatura cu scurgerile, este cel mai bine sa inlocuiti bateria, in cazul in care s-a intamplat asa ceva! O alta indicatie utila este sa testati si bateria cu un multimetru – chiar daca redresorul zice ca aceasta a fost incarcata complet, exista cazuri in care s-ar putea sa se insele.

Din acest motiv, s-ar putea sa doriti sa verificati si bateria, ca sa vedeti daca merge. Nota: in cazul in care aceasta nu merge, s-ar putea sa fie stricata, asa ca sa nu dati vina pe redresor!

 

 

 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of