Am modificat articolul ultima data pe: 22.02.20

 

Cei mai multi soferi aleg sa se protejeze montandu-si o alarma auto, pentru a preveni furturile si, in caz ca nu ai inca aceasta optiune, in acest articol vei gasi o serie de informatii utile, pentru a sti ce sistem de siguranta sa alegi pentru masina ta si cum functioneaza acesta.

 

O alarma auto iti va proteja masina impotriva lovirii, fortarii portierelor sau a portbagajului, fiind un dispozitiv electronic ce emite sunete si avertizare luminoasa in aceste cazuri. Astfel, hotii vor fi speriati si, auzind alarma, vei putea cu usurinta sa intervii chemand fortele de ordine. Dar hai sa vorbim mai pe larg despre cum functioneaza, ce tipuri sunt, cum se monteaza si cum iti poti alege un model care sa fie pe placul tau.

 

Din ce este compusa si cum functioneaza o alarma auto

Pentru a te convinge de necesitatea unei astfel de investitii, in primul rand trebuie sa stii cum functioneaza aceasta si ce parti componente are.

Alarma auto este compusa din mai multe elemente, precum: unitatea centrala, o telecomanda cu rolul de a activa si dezactiva sistemul de alarma, o sursa de semnal audio sub forma unei sirene, diferiti senzori care se monteaza in zonele cele mai expuse (pe portiere, la portbagaj, la capota etc.). 

In cazul in care se incearca fortarea portierei sau a portbagajului, senzorii alerteaza unitatea centrala care va comanda emiterea unor sunete puternice. De asemenea, avertizarea sonora poate fi si sub forma de inregistrare vocala cu un anumit mesaj, un claxon sau o sirena, precum si diferite combinatii. 

Ce alti senzori mai poti folosi

La montarea unei alarme auto mai poti avea si alte beneficii, precum un sistem ce iti va inchide automat geamurile cand armezi din telecomanda sau  inchiderea centralizata a portierelor. 

Mai poti pune si alti senzori care sa te ajute in diferite situatii si anume: senzori volumetrici – acestia au rolul de a sesiza orice miscare din interiorul masinii dupa armare, sunt foarte sensibili si pot da de multe ori erori; senzori de soc – acestia au rolul de a declansa alarma in cazul aplicarii unor socuri asupra masini, au doua praguri si anume: lovituri usoare ce declanseaza doar o scurta alertare si lovituri puternice ce pornesc alarma; senzori radar – ce sesizeaza miscarea atat in interiorul masinii, cat si pe o raza scurta din exterior.

 

Tipuri de alarme auto

Sunt mai multe tipuri de alarme auto printre care: cu pager, cu functie ce permite pornirea motorului, cu senzori ce detecteaza miscare in perimetru dat, cu senzori de soc, cu senzori volumetrici etc.

Printre cele mai cautate de soferi sunt alarmele auto cu pager care au o comunicare bidirectionala cu masina, putand transmite catre aceasta anumite comenzi prin unitatea centrala si primind in permaneta date despre starea autovehiculului. Pager-ul este dotat cu ecran LCD si primeste informatii de la unitatea centrala pe care le afiseaza sub forme de pictograme sau prin LED-uri. Astfel vei sti in permanenta, daca esti pe o raza cuprinsa intre 500 si 1500 m, ce se intampla cu masina ta.

Un alt model preferat este cel care comanda si pornirea motorului, lasand alarma activa pana ajungi la masina. Se preteaza pentru zilele foarte friguroase, cand vrei sa incalzesti masina din timp, sau foarte calduroase, vara, pentru a raci in interior. 

Celelalte au doar functia de alarma, ce porneste la socuri sau daca se detecteaza anumite miscari pe o anumita raza. 

 

Ce trebuie sa stii despre montarea unei alarme auto

Cel mai sigur mod este sa apelezi la o firma specializata pentru a nu pierde garantia acordata pentru masina si pentru a fi sigur ca sistemul va functiona corespunzator. 

Totusi sunt cateva aspecte pe care le poti controla: cablarea trebuie facuta independent de instalatia masinii, de la acesta luand doar sursa de curent; cablajul trebuie invelit cu banda speciala ignifuga; senzorul de soc se monteaza intr-un loc cat mai accesibil pentru a putea face reglajele; butonul de reset trebuie sa fie pozitionat intr-un loc ascuns, dar la indemana soferului; ornamentele care au fost demontate se asaza la loc.

Reglarea senzorilor se face impreuna cu cel care monteaza dupa preferintele clientului, pentru a raspunde cat mai bine nevoilor acestuia. De asemenea, ai grija dupa ce a fost efectuata montarea sa testezi atat functionarea acesteia, cat si a tuturor dispozitivelor si a martorilor din bord. 

La ce trebuie sa fii atent cand alegi o alarma auto

Sunt mai multe aspecte ce cer atentie,  precum: marca de masina pe care o ai; ce functii pot fi aplicate pe autovehicul; ce nivel de protectie iti doresti; marca alarmei; cat de sensibili vrei sa fie senzorii; dar si de bugetul pe care vrei sa il aloci si de preferinte.

Daca iti doresti si un plus de confort, urmareste si alte aspecte, cum ar fi: modul in care se inchid si se deschid portierele; posibilitatea de a localiza mai usor masina in parcare (la atingerea butonului masina emite semnale luminoase si sonore); armarea pasiva necesara in caz ca ai uitat sa activezi telecomanda (se activeaza singura dupa un anumit interval de timp); blocarea portierelor din interior pentru a nu exista riscul de a fi bruscat la semafor; emiterea unor semnale luminoase si acustice atunci cand mergi in marsarier, pentru a-i avertiza pe ceilalti participanti la trafic; deschiderea automata a portbagajului. 

De asemenea, in caz ca vei cupla alarmele auto la sisteme de inchidere centralizata, vei avea un plus de siguranta, dar si de confort. Pe langa un nivel mai ridicat de protectie, vei beneficia si de alte avantaje: codul saritor – mult mai dificil de spart de catre hoti; functionare in bune conditii a alarmei chiar si pe vreme rea – fara alarme false; functionarea perfecta si in locuri circulate, fara ca vibratiile sa activeze alarma etc. 

 

De unde sa cumpar alarma auto

Cel mai indicat este sa iti achizitionezi un astfel de produs din magazinele de specialitate, inclusiv cele virtuale din mediul online, unde ai garantia calitatii produselor si nu poti avea surprize neplacute, precum  lipsa unor componente sau cumpararea unei alarme care nu se potriveste cu ceea ce ti-ai dorit si nu mai poti returna produsul

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 22.02.20

 

Analizand piata din Romania, cei mai multi soferi prefera sa achizitioneze o masina second hand, fata de una noua, cel mai relevant criteriu fiind pretul initial, cei mai multi dintre utilizatori nu isi pot permite o masina noua. Nu e o idee rea sa cumperi un astfel de autoturism, dar trebuie sa fii atent la cateva aspecte, pentru a te putea bucura de investitia facuta.

 

Piata de masini second hand este foarte bogata si iti poti gasi masina dorita, care sa corespunda atat nevoilor rationale, precum consum, cheltuieli de intretinere, accesorii, tractiune, dimensiune portbagaj etc., cat si celor emotionale, cum ar fi culoare, model, statutul oferit, design etc. Cum nevoile emotionale tin de fiecare persoana in parte, in acest articol ne vom referi mai mult la cele rationale, pentru a te putea ajuta sa iti gasesti un model compatibil cu ceea ce ai nevoie. 

 

Pret decent

Este unul dintre cele mai importante aspecte care te vor determina sa iti achizitionezi o masina la mana a doua, avand posibilitatea sa o cumperi la un pret mult mai scazut decat un model nou. La o masina noua vei pierde pana la 25% din pretul initial daca vei decide sa o revinzi dupa un an, si pana la 50% in urmatorii 2 ani, un model second hand fiind mult mai stabil ca si pret. 

Daca ai un buget mai mare, cea mai convenabila varianta este sa te indrepti spre o masina care are 3 ani vechime cu un rulaj mai mic de 75000 de km, care are un cost cu 50% mai putin decat pretul initial si are o stare buna, fara a mai fi nevoit sa investesti suplimentar. 

 

Pierderi mai putine la revanzare

Fata de un model nou care are o rata mare de depreciere in primii ani, la o masina second hand vei pierde intre 5 – 10 % din valoare pe an, astfel daca vrei sa o tii doar 1 an sau 2 ani este mult mai convenabil. 

 

Atentie sporita la cartea de service

In caz ca ai un buget mic pe care vrei sa-l aloci achizitionarii unei masini, ai grija si citeste cu atentie cartea de service. O masina care este prea ieftina poate avea hibe ascunse care sa necesite cheltuieli foarte mari pentru a putea fi functionala. 

Daca vanzatorul nu vrea sau nu are istoricul complet al masinii, inclusiv reviziile efectuate conform manualului de la producator, evita sa faci tranzactia, poti fi pacalit cu rulajul inscris pe bord, care poate sa nu fie cel real, poate fi o masina ce a suferit un accident grav, reconditionata etc. 

Pentru mai multa siguranta, chiar daca necesita un cost suplimentar, mergi la un service autorizat de reprezentanta si verifica starea masinii. Pentru a vedea daca nu a avut daune majore poti verifica si direct pe site-ul Autodna.ro sau altele similare. 

Ai grija si pastreaza toate facturile de service si asigura-i o buna intretinere, ceea ce va creste pretul de revanzare si increderea unui nou cumparator.

 

Cat timp folosesti masina pentru a avea pierderi minime

Conform mai multor studii este bine sa iti schimbi masina la un anumit timp, si daca vrei sa iti recuperezi cea mai mare parte din investitia initiala plus costurile de service (aproximativ 75%), atunci alege un model nu mai vechi de 3 ani si cu un rulaj de maxim 120000 de km, pe care sa-l revinzi cand esti aproape de 200000 de km. Astfel eviti cheltuielile costisitoare de service si ai o pierdere de 5% din valoarea initiala anual. 

 

Dotarile masinii

Avand in vedere ca tehnologia evoluaza foarte repede si in industria de masini, daca dotarile masinii sunt prioritare pentru tine, cauta un model cat mai nou. Fii atent la modelul de airbeguri si starea lor de functionare, sa fie mai multe si eficiente pentru a te putea proteja in caz de impact, sasiul sa fie cat mai rigid, sa ai sisteme de asistenta pentru sofer etc.

Poti sa te orientezi spre aer conditionat automat care sa iti ofere o temperatura optima; geamuri electrice mult mai usor de gestionat; senzori de parcare care sunt de mare ajutor in trafic; sistem de siguranta pentru copii daca este cazul; inchidere centralizata si ai aici lista cu oferte comparate de noi sistemul audio etc.

 

Cauta modelul de masina adecvat pentru tine

Piata fiind foarte diversa, poti sa alegi ceea ce ai nevoie, in functie de necesitati. Daca mergi mai mult prin oras si sunteti doar doi pasageri de regula, alege o masina incadrata in clasa B cu 2 sau 4 portiere, sau un SUV. Dintre cele mai populare modele mentionam: Opel Corsa, Ford Fiesta, VW Polo, Peugeot 208, Opel Mokka, Renault Captur etc. 

Daca ai de facut drumuri lungi in afara orasului, atunci vei avea nevoie de masini cu capacitatea portbagajului mai mare pentru bagaje, poate de un motor diesel, cu tractiune 4×4, cu o caroserie mai mare, precum cele din clasa C: Ford Focus, Opel Astra, VW Golf, Ford Kuga, BMW X3 etc.

Garantia

La o masina noua poti beneficia de garantie pentru o perioada mai lunga de timp: 3, 5 sau chiar 7 ani, dar in ultima perioada exista si dealeri de masini second hand care, pe langa un istoric complet al service-urilor, iti ofera si o perioada de garantie care poate fi de la 6 luni, la un an sau chiar mai mult.

Ai grija ca garantia sa fie clar specificata in contract pentru a putea beneficia de ea in caz de nevoie.

 

Inmatricularea

Cei mai multi clienti de pe piata second hand din Romania prefera masinile aduse din Germania, deoarece se pot baza pe masini puternice, bine intretinute, care au un pret decent. Insa trebuie verificate cu atentie actele masinii, pentru a putea fi inmatriculate in Romania, pentru a nu fi surprins atunci cand ajungi la biroul destinat acestui lucru sa iti fie refuzate actele. 

Cele mai des intalnite motive pentru care se resping actele sunt: pe talonul masinii este o stampila cu casat/dezmembrat, masini care nu mai pot fi repuse in circulatie chiar daca starea lor de functionare este in aparenta foarte buna; cartea masinii sa nu aiba stampila cu invalid sau coltul taiat. 

De asemenea, verifica atent sa ai toate actele masinii: actul de proprietate; vezi daca a fost achitat TVA-ul la achizitie; fisa tehnica a masinii; istoricul complet de service; clasa de poluare etc. 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 22.02.20

 

Atunci cand vrei sa-ti achizitionezi o masina apare inevitabil intrebarea daca sa fie noua sau second hand, iar in articolul de mai jos, iti voi prezenta atat aspectele pozitive, cat si negative care sustin ideea de a lua o masina noua.

 

Cu siguranta ti-ai pus problema daca sa-ti achizitionezi un autoturism nou sau unul second hand, asa ca, pentru a putea lua mai usor decizia finala, iti prezentam avantajele si dezavantajele achizitionarii unei masini noi. Pe piata ai o oferta foarte variata de modele, la diferite preturi si vei putea alege un autoturism care sa corespunda nevoilor si dorintelor tale. 

 

Avantaje

 

Ai siguranta functionarii fara probleme

Chiar daca investitia initiala este ceva mai ridicata, o perioada de vreme vei fi mult mai linistit, deoarece nu vei avea probleme tehnice si deci alte cheltuieli pe care nu le-ai prevazut initial. Cu alte cuvinte, ambreiajul si transmisia nu iti vor pune probleme inca de la inceput, partea electronica va functiona ireprosabil fara erori, si nu trebuie sa fii atent la zgomotele pe care le face masina, aceasta functionand in parametrii tehnici corespunzatori. 

Cei care au avut experiente neplacute cu masinile cumparate la mana a doua vor dori sa scape de griji, achizitionand o masina noua. Pot exista si cazuri in care o masina noua prezinta defectiuni din fabricatie, dar sunt foarte putine si nu trebuie sa-ti faci griji din aceasta privinta.

Garantia acordata de producator este de lunga durata

Chiar daca nu vei avea nevoie de garantie si nu o vei folosi niciodata, masina functionand ireprosabil, este mult mai linistitor sa stii ca te poti baza pe aceasta in caz de nevoie. Sunt si momente mai putin favorabile in care garantia te poate scoate din impas: un ambreiaj defectuos care iti pune probleme dupa 5000 – 10000 de km poate fi inlocuit cu usurinta prin garantie, datorita conditiilor meteo o tabla de calitate mai slaba poate prezenta dupa 2 – 3 ani de folosinta puncte de rugina care se pot remedia de asemenea usor cu ajutorul garantiei, sau poti beneficia chiar de o schimbare de motor daca ai ghinion si te lasa dupa cativa ani. 

Astfel, o garantie cat mai extinsa poate fi un factor important pentru alegerea unei masini, ceea ce ajuta si la confortul psihic al detinatorului.

 

Nu mai ai alte cheltuieli suplimentare

Poti fi linistit ca nu vei mai avea cheltuieli neprevazute, toate consumabilele, cauciucurile sunt noi, asa ca nu vei avea probleme. In plus, anumiti producatori ofera mai multe consumabile gratuit la achizitie, mai ales daca masina este din categoria celor scumpe (inca un set de cauciucuri, carlig pentru remorcare, portbagaj suplimentar pentru plafon etc.).

 

Dotari si functii performante

Achizitionand o masina noua poti beneficia si de cea mai noua tehnologie de fabricare, cu cele mai bune dotari si functii care sa iti ofere un confort deosebit la drum. Astfel, poti beneficia de un consum mult mai redus de carburant, de incalzire sau sistem de climatizare care sa iti asigure o temperatura cat mai confortabila, mai multe optiuni pentru pozitia scaunelor, un sistem audio performant, cea mai buna inchidere centralizata etc. 

 

Siguranta

Acest aspect poate este cel mai important din lista, deoarece iti protejeaza viata, ceea ce nu este deloc de neglijat. Astfel, ultimele modele de masini, care sunt fabricate in Europa, sunt testate pentru a respecta noile legislatii in vigoare si normele de siguranta. Euro NCAP prezinta o serie de teste care se imbunatatesc in fiecare an, pentru a asigura un grad de siguranta cat mai ridicat pentru pasageri si sofer. 

Airbag-urile sunt gandite si regandite pentru a oferi un grad cat mai mare de siguranta in caz de impact, sistemele electronice, atat cele pasive, cat si cele active, sunt proiectate pentru a-i proteja pe cei aflati in masina, sisteme de franare performante, pilot automat etc.

 

 

Dezavantaje

 

Pretul ridicat

Cu siguranta un model nou este mult mai costisitor decat o masina second hand, iar varianta de leasing oferita are si avantajul de a putea beneficia de rate pentru cei care nu dispun de toti banii, dar si dezavantajul ca este mult mai scumpa decat varianta initiala. 

Mai mult, masina se va devaloriza foarte repede: o masina second hand are un pret destul de stabil pe piata pentru o perioada mare de timp, dar la o varianta noua valoarea scade mult mai repede, dealerul putand sa-ti faca o oferta cu 5000 de euro mai putin doar pentru ca a fost condusa de cineva. Astfel, dupa primul an de folosinta pierzi deja un sfert din valoarea initiala, continuand sa se devalorizeze pe an ce trece.

 

Asigurare Casco

In caz ca nu ai bani sa cumperi masina fara leasing, atunci vei fi obligat sa iti faci si o asigurare foarte scumpa, ceea ce conduce la cresterea ratei lunare. In plus, cu fiecare problema pe care o ai, rata asigurarii creste, din acest motiv multi prefera sa nu o folosesca in cazuri mai simple precum schimbarea unei oglinzi sau un parbriz spart.

 

Service la un pret ridicat

Garantia vine la pachet si cu obligativitatea de a apela, in caz de probleme, doar la anumite service-uri care sunt autorizate, ceea ce poate fi deosebit de frustrant uneori. Acestea fiind mai putine pe piata, uneori chiar singure pe mai multe localitati, au preturi foarte ridicate, atat la piese, cat si la monopera, si uneori fi si neseriosi, avand termene lungi de asteptare si o slaba comunicare cu utilizatorul. 

Micile incidente pot fi foarte deranjante

Atunci cand ai investit o multime de bani intr-o masina noua, ai si o grija in plus, pentru a o proteja. Dar din pacate alti soferi nu tin cont daca masina este noua sau veche, asa ca poti sa ai surpriza sa o gasesti zgariata in parcare de un pieton suparat sau de un sofer neatent atunci cand face manevre, vopseaua se va zgaria datorita pietrelor care sar atunci cand rulezi pe drumuri mai putin centrale, de la nisipul transportat pe drumurile publice de camioane fara prelata etc., ceea ce va face ca automobilul sa se degradeze mult mai repede decat ti-ai dori. 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 22.02.20

 

In ultima perioada, toate autoturimele vin dotate cu inchidere centralizata, ceea ce iti confera o mai mare siguranta ca nu vor putea fi deschise fara voia proprietarului sau furate si, de asemenea, sunt mult mai usor de gestionat, iar in continuare iti prezentam cateva aspecte importante legate de aceasta dotare.

 

Tehnologia a avansat foarte mult in ultima perioada, asa ca, producatorii de masini nu puteau sa nu beneficieze de aceste imbunatatiri, astfel deschiderea usilor de la autoturism nu se mai face cu ajutorul unei chei ca la usa de la apartament, ci poti beneficia de: blocarea simultana a usilor masinii, geamurilor, portbagajului etc. 

 

Tipuri de inchideri centralizate

De-a lungul timpului, s-au evidentiat doua mari tipuri de inchideri centralizare din punctul de vedere al functionalitatii, si anume: prin unde infrarosii si prin unde radio. 

Cele prin unde infrarosii au fost primele aparute, dar au pierdut rapid teren in fata celor prin unde radio, fiind un sistem mai greoi ce presupune orientarea fascicolului de raze perfect intre receptor si emitator.

Cele prin unde radio sunt cel mai des folosite in perioada actuala, acestea avand o raza de functionalitate mare si, de asemenea, nu este nevoie ca emitatorul sa fie indreptat spre receptor, pentru a deschide sau inchide usile.

 

Ce siguranta iti ofera

Sistemul functioneaza destul de simplu si anume, cheia, in calitate de emitator, transmite un mesaj codat care receptor, mesajul este comparat si cand corespunde se executa comanda data. 

Modelele mai moderne beneficiaza si de un sistem de codare saritor, care schimba codurile dupa fiecare utilizare, fiind imposibil de depistat de catre alte persoane datorita multiplelor modalitati de combinare. 

Cum trebuie pastrata cheia

Fiind un dispozitiv care are in componenta circuite care se pot defecta, trebuie sa ai grija sa nu tii cheia intr-un mediu umed, deoarece risti sa se produca un scurtcircuit. In caz ca obisnuiesti sa lasi cheia prin buzunare, cauta bine inainte de a pune pantalonii sau bluza la spalat, deoarece o cheie spalata la masina nu va mai putea fi utilizata. 

De asemenea, socurile produse de lovirea sau scaparea cheii pe pardoseala, mai ales la cele care dispun de cod saritor, pot duce la dereglarea acesteia, ce nu va mai emite pe aceeasi lungime de unda ca si receptorul. Astfel exista riscul sa nu poti folosi masina, lucru total neplacut, mai ales daca esti plecat in vacanta sau in delegatie. 

Un alt aspect care poate dauna comunicarii intre cheie si receptor poate fi prezenta unui camp electromagnetic in prejma cheii, acesta putand perturba sau chiar bruia frecventele.

 

La ce aspecte mai trebuie sa fii atent

Multe modele de masini care au inchidere centralizata impun anumite precautii, si anume portierele sa fie bine inchise, la fel si geamurile. Astfel, chiar daca afara este foarte cald, nu vei putea lasa geamul putin deschis cat timp ai parcat pentru a se mai aerisi, deoarece risti sa ramai cu masina deschisa. 

Dupa ce ai actionat butonul telecomenzii asteapta cateva secunde pentru a te asigura ca masina este inchisa, in caz de eroare verifica portierele si geamurile, inclusiv portbagajul, daca este actionat tot de acelasi sistem. 

In caz ca masina ramane fara baterie sau bateriile de la cheie sunt consumate, exista, de asemenea, riscul sa nu poti incuia sau descuia masina. Verifica in cartea tehnica cum poti proceda in astfel de cazuri. 

 

Ce variante exista

In functie de modelul masinii, exista mai multe tipuri de emitatori si anume:

Sub forma de telecomanda, de cele mai multe ori atasata de cheia masinii, unde ai la dispozitie 3 butoane pe care le poti actiona si anume: unul pentru a putea bloca usile, unul pentru deblocarea acestora si unul pentru deschiderea portbagajului. Te ajuta sa nu mai utilizezi o cheie pentru a deschide/ inchide usile.

Sub forma de cartela, ceva mai nou ca si sistem, care permite receptorului sa detecteze singur prezenta emitatorului si sa actioneze pentru a deschide usile si eventual pentru a porni masina. Nu mai esti nevoit sa apesi pe nici un buton, iar cartela poate fi tinuta in buzunar sau poseta, fiind usor detectata de receptor. Masina va functiona atat timp cat cartela se va afla in interiorul acesteia. De asemenea, atunci cand parasesti masina si cardul se afla la o distanta oarecare de receptor, acesta comanda inchiderea automata a usilor. 

Gestionare foarte usoara

Prin sistemul de inchidere centralizata a masinii, soferul are un bun control asupra tuturor portierelor, putand, prin actionarea unui simplu buton de pe portiera lui sau din bord, sa le blocheze sau sa le deblocheze. 

Multi soferi folosesc telecomanda pentru deschiderea centralizata si atunci cand vor sa isi repereze mai usor masina intr-o parcare, operatiunea fiind insotita de un semnal sonor si de lumina intermitenta.

Un alt punct in plus este deschiderea din buton a portbagajului, de mare ajutor mai ales atunci cand ai mainile ocupate cu bagaje si locul nu iti permite sa le asezi jos.

Scapi de grija ca vei avea probleme la deschiderea portierei, mai ales pe timpul iernii cand butucul poate sa inghete si nu mai raspunde la comenzi. In general, telecomenzile si unitatea centrala de la inchiderea centralizata au o gama larga de temperatura in care se comporta normal si anume de la – 30 de grade la + 80 de grade. 

 

Poti monta sistem de inchidere centralizata pe o masina care nu beneficiaza de aceasta dotare

Cu siguranta, pe piata exista sisteme de inchidere centralizata la un pret decent, incepand de la 50 – 60 de lei pentru modele mai simple, pana la 200- 250 lei sau mai mult pentru modele mai sofisticate.

Manopera tine de service-ul la care apelezi, dar nu este nici ea foarte costisitoare, putand gasi ateliere care executa aceasta operatie la un pret cuprins intre 200 – 300 lei, in functie de modelul masinii.

Astfel, daca ai o masina mai veche care se deschide la cheie, sau chiar una mai noua, dar cu dotari putine, poti sa beneficiezi de o inchidere centralizata. Unele kit-uri vin cu toate elementele necesare, de la 2 telecomenzi si unitatea centrala, la cabluri de conectare si coliere de prindere. 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 22.02.20

 

Inchideri centralizate – Opinii si recenzii in 2020

 

Sistemele de inchidere centralizata pentru autoturisme se pot gasi la preturi destul de accesibile. Puteti opta pentru o oferta simpla, doar pentru inchis si deschis usile masinii, sau una mai pretentioasa, ce include si inchiderea geamurilor, pornirea motorului sau deblocarea portbagajului. Ca recomandari pentru anul curent, incepem cu King Cobra K101, care se face remarcat prin raza de actiune a telecomenzilor, de 100 de metri, cu mult mai mare decat a altor seturi, dar si prin compatibilitatea cu sistemele de inchidere atat electrice, cat si pneumatice. Include si deschidere portbagaj. O a doua recomandare este PNI 288, ce include optiune pentru portbagaj, gasire in parcare, si este garantata la peste 100.000 de utilizari.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cea mai buna!

King Cobra K101
Click aici pentru pret!

Are o raza ridicata de actiune pentru telecomenzi, de pana la 100 de metri, circa de doua ori cat media celorlalte modele. Include functie de cautare in parcare si una pentru deschiderea portbagajului, daca masina permite asa ceva. Se comercializeaza la un pret pentru orice buzunar.

Producatorul nu specifica o gama de temperaturi in care sa opereze fara probleme acest sistem.

Per total, am fost impresionati de pachetul complet inclus aici. Putem recomanda in special acest sistem celor care stau la etaje superioare, datorita razei sale de actiune, iar diversele regimuri de functionare raspund chiar si cerintelor cumparatorilor exigenti.

A 2-A OPTIUNE!

PNI 288
Click aici pentru pret!

Componentele sale au o constructie solida, cu telecomenzi flancate cu aluminiu si cu motorase ce genereaza circa 3 kilograme forta. Setul include si posibilitatea deschiderii portbagajului, dar si functie de cautare in parcare.

Limita inferioara de temperatura la care este garantat setul este -20 de grade, iar iernile din Romania sunt caracterizate uneori de geruri sub acest prag, ceea ce ar putea bloca sistemul de inchidere.

Per total, este un set de inchidere centralizata destul de accesibil si de usor de instalat, fara a excela cu functionalitati speciale precum pornirea motorului de la distanta. Constructia sa este mai mult decat rezonabila, pentru pretul platit.

CARGUARD IC001
Click aici pentru pret!

Se potriveste cu majoritatea modelelor compacte, precum Opel Astra sau VW Golf IV. Motoarele sale au o putere ridicata, de 3,5 kilograme forta. Tot sistemul poate opera la temperaturi incepand cu -30 de grade, un prag destul de coborat.

Nu include si posibilitatea de deschidere a portbagajului din telecomanda, ori ridicarea geamurilor sau aprinderea de la distanta.

Este un set de inchidere centralizata simplu si fara pretentii, util pentru cei care doresc ceva usor de instalat, fara sa cheltuie mult. Reactioneaza bine si la temperaturi extreme, iar compatibilitatea sa universala ii sporeste atractivitatea.

 

 

Pareri despre cele mai bune inchideri centralizate

Desi nu exista o variatie considerabila intre diversele oferte de produse de pe aceasta piata, noi am analizat atent principalele sisteme. Iata ce recomandam cititorilor nostri, in cazul in care s-au hotarat ca masinile lor necesita asa ceva:

 

 

Modul inchidere centralizata:

 

King Cobra K101

 

Setul de aici se afla printre diversele inchideri centralizate, ieftine si bune, pentru orice buzunar, el potrivindu-se aproape tuturor buzunarelor cumparatorilor. Sistemul nu face rabat de la functii, oferind aproape orice avantaj prezent si la modelele mai scumpe: optiune pentru deschis portbagajul, compatibilitate pe orice vehicul, indiferent daca are lacate electrice sau pneumatice, include iesire pentru alarma, functie de ridicare geamuri si LED ce indica starea sistemului.

Mai mult, puteti opta si pentru modul de cautare a autoturismului intr-o parcare, doar cu semnale luminoaste, la o apasare de buton. In pachet, sunt incluse unitatea de control, doua telecomenzi de tip briceag, LED de stare, cabluri, precum si manualul care va indica cum sa instalati tot sistemul.

Ca dezavantaje, putem mentiona doar ca nu include si pornire a motorului de la distanta, optiune disponibila la unele produse de acest tip. In schimb, producatorul promite o raza de actiune foarte ridicata pentru telecomenzi, de pana la 100 de metri!

 

 

 

CARGUARD IC002

 

In cazul acestei inchideri centralizatet, la un pret bun, compania a creat sistemul pentru a se potrivi regimurilor de functionare dorite de persoanele mai pretentioase. De exemplu, printre functiile speciale, puteti opta pentru inchiderea automata a usilor, cand apasati frana in timp ce merge motorul, pentru deschiderea automata cand vehiculul se opreste ori pentru deschiderea acompaniata de semnale luminoase, ori pentru utilizarea intregului sistem ca alarma auto.

In kitul de cumparare, primiti doua telecomenzi, pe langa cele patru actuatoare, modulul central si firele pentru instalare. Ca temperatura de lucru, opereaza intre -30 si +70 de grade Celsius, are o forta de tractiune de circa 2,2 kilograme, iar frecventa telecomenzilor este de 433,92 Mhz.

Raza de actiune a acestora este medie, de circa 50 de metri. Recenziile i-au laudat faptul ca este destul de usor de montat, comparativ cu alte sisteme, iar per total, noi il recomandam cu caldura si din acest motiv.

 

 

 

CARGUARD MIC002

 

Daca doriti sa cheltuiti cele mai mici sume pe un sistem de inchidere centralizata, noi va indreptam catre oferta prezentata aici, care se vinde la preturi de circa jumatate din alte seturi asemanatoare ca functii. Include un set complet pentru patru usi, cu o raza de 50-70 de metri pentru cele doua telecomenzi si cu instructiunile de utilizare usor de inteles, pentru o masina mica de tip Dacia Logan sau VW Golf IV. Telecomenzile sunt de tip briceag si permit o montare usoara a cheilor si cipurilor pe care le aveti pentru autoturismul ce il posedati.

Sa nu credeti ca la alte modele de masina instalarea se va face mult mai greu, setul fiind universal, compatibil atat cu sistemele de incuiere electrice, cat si cu cele pneumatice. Mai include si deschidere pentru portbagaj, cautarea vehiculului in parcare si telecomanda cu cod saritor, pentru un plus de siguranta.

Un dezavantaj al acestui produs este temperatura, compania Carguard garantandu-l de la -20 de grade pana la +70, iar in Romania, iernile grele pot cobori mercurul din termometre mai jos decat acest prag.

 

 

 

Emtex SMDPY0100SMD

 

Cu o forta de impingere si de tragere de circa 4 – 4,5 kilograme, acest set de inchidere centralizata se numara printre cele mai puternice de pe piata, putand trage si lacatele cele mai incapatanate.

In plus, telecomenzile sale sunt construite atat din plastic cat si din aluminiu, fiind prin urmare destul de trainice si rezistente, comparativ cu unele doar din plastic. In rest, pachetul este unul standard, cu un actuator de tip master si trei de tip slave, unitate de control si cabluri. Include functie pentru inchiderea automata a geamurilor, deschiderea portbagajului, indicatoare sonore si vizuale la activarea butoanelor si functie de cautare a vehiculului.

Nu permite pornirea motorului de la distanta, iar raza sa de actiune (pentru telecomenzi) este de circa 50 de metri. Ca temperaturi in care functionarea sa este garantata, se mentioneaza o gama de la -30 pana la +70 de grade Celsius, iar produsul este fabricat in China.

 

 

 

 

Modul inchidere centralizata PNI:

 

PNI 288

 

Cele doua telecomenzi incluse in acest modul de inchidere centralizata PNI au cate patru butoane, usor de gasit, iar marginile flancate cu aluminiu le ofera un plus de rezistenta la scapari.

Daca masina ofera si deschiderea motorizata a portbagajului, beneficiati de un actuator in plus pentru savarsirea acestei sarcini. Ca si in cazul multor altor sisteme de inchidere prin telecomanda, aveti optiunea de a va cauta autoturismul intr-o parcare vasta: apasand comanda respectiva, farurile masinii vor clipi de 5 ori, ghidandu-va catre aceasta. Nu beneficiati, insa, de functia de pornire a motorului de la distanta, cum este cazul la sistemele ceva mai scumpe de pe piata.

Alimentarea sa este la 12 Volti, raza maxima de actiune pentru telecomenzi este de circa 50 de metri, iar temperaturile de functionare la care rezista sistemul oscileaza intre -20 si +70 de grade Celsius. Asta ar putea fi un minus, intrucat uneori iernile din Romania ofera temperaturi considerabil mai scazute.

 

 

 

 

Inchidere centralizata golf 4:

 

CARGUARD IC001

 

Recomandam pachetul Carguard IC001 indeosebi cititorilor care cauta inchidere centralizata Golf 4, intrucat acest model de masina a fost mentionat in repetate randuri de catre cei care au scris recenzii, desi sistemul este universal.

Functioneaza intr-un mod standard: include un actuator master si trei slave, primul fiind fixat in usa soferului si celelalte in usile pasagerilor. Motorasele au o forta de circa 3,5 kilograme, ceea ce este destul de mult, insa ca functii, sistemul este destul de limitat, fiind lipsit de posibilitatea deschiderii portbagajului ori de alte optiuni speciale.

Ca temperaturi de lucru, producatorul il garanteaza de la -30 pana la +40 de grade Celsius, destul de bine pentru o tara ca Romania. Pretul la care se comercializeaza acest produs este, de asemenea, foarte convenabil. Noi l-am recomanda si celor ce cauta un motoras inchidere centralizata ieftin, respectivii putandu-l lua din cele patru incluse.

 

 

 

 

Accesorii

 

Motoras inchidere centralizata:

 

Blow BLW-1236

 

Daca va aflati in cautarea unui motoras inchidere centralizata Logan ori alta marca asemanatoare, noi va recomandam piesa de aici, compatibila cu toate autoturismele ce dispun retele electrice de 12 Volti.

Are o forta de ridicare de 4,5 kilograme, la un curent de peste 4 Amperi, iar ca temperatura de lucru, aceasta oscileaza de la -40 pana la +70 grade Celsius. Este echipat cu 5 fire, iar producatorul il garanteaza la 100.000 de cicluri. Bratul sau este pivotant la 360 de grade, iar inaltimea este de 138 milimetri (cu tija ridicata, 157 milimetri).

 

 

 

 

CENMAX PM02

 

Acest actuator este de tip simplu, cu doua fire (spre deosebire cu cele de cinci), cu fiabilitate ridicata, pentru autoturismele cu retea de 12 Volti si inchidere centralizata de tip mecanic (nu si pneumatic). Fiind destul de subtire, este indicat in special autoturismelor cu putin spatiu in portiera (masoara sub doi centimetri in grosime).

Se poate utiliza si in tandem cu alarmele auto de tot felul, iar instalatia sa este destul de usoara, in pachetul de livrare fiind incluse si instructiunile de montare si conectare la retea. Este garantat la circa 100.000 de utilizare, si la temperaturi intre -30 si +70 de grade Celsius.

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Toate autoturismele moderne au inchidere centralizata – de fapt, de prin anii ‘90 incoace, sistemele de acest tip au devenit standard pentru industria auto. Putem spune ca, in articolul nostru, am ales atat inchideri centralizate, la preturi bune, pentru toate nevoile, cat si modele mai pretentioase. Iata cum sa diferentiati ofertele, pentru a alege pachetul optim pentru dumneavoastra:

 

 

Tipul de produs: universal, sau destinat unei singure marci sau model? In paleta de oferte si recomandari pe care am selectat-o, predomina pachetele proiectate pentru cat mai multe tipuri de autoturisme – adica modele universale ori multimarca.

Desigur, puteti gasi un modul inchidere centralizata pentru anumite branduri – insa aici, cel mai bine mergeti direct la reprezentatele auto ale marcilor respective, in cazul in care doriti sa comandati asa ceva.

 

Telecomanda: una, doua, sau mai multe? Marea majoritate a ofertelor de pe piata ofera doua telecomenzi: evident, pentru sofer, iar cealalta fie pentru cea de-a doua persoana care foloseste autoturismul, fie de rezerva.

Daca chiar veti cauta mult, s-ar putea sa gasiti seturi de inchidere centralizata, ieftina si buna, cu o singura telecomanda. Ofertele ca acestea sunt rare, totusi. La fel putem spune si despre cele cu peste doua astfel de gadgeturi.

 

Raza telecomenzilor: teoretic, deschiderea si inchiderea usilor masinii, la apasarea butonului, ar trebui sa aiba loc cand soferul se apropie de vehicul, ori imediat dupa ce a iesit din el. Dar, de exemplu, s-ar putea sa aveti nevoie sa deschideti masina unui prieten, ca sa ia ceva din portbagaj, dumneavoastra fiind ocupat, sa zicem, cu gatitul.

Razele de actiune pentru telecomenzile acestor sisteme sunt de circa 40-50 de metri, in unele cazuri mai mult (puteti gasi seturi ce promit chiar si 100 de metri). Desigur, conteaza si nivelul de incarcare a bateriei – mai mult inseamna mai departe, dupa cum era de asteptat!

 

Forta motoraselor: cand alegeti cea mai buna inchidere centralizata, forta actuatoarelor (motoraselor) sale va trebui sa fie suficienta pentru a actiona lacatele, dar si pentru a ridica geamurile de la masina, cand inchideti motorul.

In jur de 2 kilograme forta sunt necesare in primul caz, pe cand in al doilea, cel putin 3 – 3,5 kilograme forta ar fi optime, in functie de autoturism (pot diferi sistemele de lacate si greutatea geamurilor, de exemplu).

Functii speciale: pe langa inchiderea geamurilor, la unele modele de inchidere centralizata, la pret bun, s-ar putea sa intalniti chiar si posibilitatea conectarii la faruri, pentru a atentiona prin flash-uri activarea lor, indicatoare sonore (tiuieli), optiune pentru cautarea vehiculului (apasarea unui buton emite sunete si lumini), precum si optiunea de a opera fie la 12 Volti (pentru bateria standard de masina), fie la 6 Volti (motociclete) ori 24 de Volti (pentru autocamioane si alte vehicule mari).

 

Curentul de lucru: acesta se masoara in Amperi si influenteaza nivelul de incarcare (sarcina) al bateriei auto. Pe scurt, toate echipamentele electrice dintr-un autoturism sau autocamion vor fi adunate, pentru a determina cat de mult consuma din acumulatorul de sub capota.

Desigur, fiecare actuator inchidere centralizata va opera doar pentru o scurta bucata de timp (sub o secunda), prin urmare nu vor consuma asa mult curent ca, de exemplu, sistemul audio.

 

Tip de inchidere: pneumatica sau electrica? Aici, in functie de modelul de masina pe care doriti sa il echipati cu inchiderea aleasa, va trebui sa alegeti sistem fie pentru cele electrice, fie pentru usile cu inchidere pneumatica. Din fericire, exista destule oferte care sunt compatibile cu ambele modalitati de actionare a lacatelor.

 

Temperatura de lucru: nu este placut sa descoperiti ca, pe o zi cu ger naprasnic, au cedat actuatoarele inchiderii centralizat si nu puteti intra in masina. Din acest motiv, producatorii de astfel de sisteme specifica, in descrieri, o plaja de temperaturi in care motorasele vor functiona garantat.

De exemplu, daca locuiti intr-o zona cu ierni grele, un model ce promite funcionare de la -20 de grade ar putea fi o alegere proasta. In cazul acesta, va trebui sa va orientati catre oferte care functioneaza, sa zicem, de la -30 de grade.

Nota: sunt prezentate si praguri superioare de temperatura, in cazul in care se incinge masina. Valorile respective sunt, de regula, de circa 50-70 de grade Celsius.Deschidere portbagaj: si functia aceasta depinde de compatibilitatea cu masina pe care o aveti, adica daca sistemul sau de motorase permite ridicarea usii din spate sau nu.

Producatorii specifica acest element special in descrierile pachetelor respective, in orice caz. Daca, insa, nu sunteti foarte pretentios, puteti opta la un sistem simplu, doar pentru usi, ramanand sa ridicati portbagajul manual, daca vi s-a stricat motorasul din fabrica al acestuia.

Avand in vedere ca discutam despre niste sisteme destul de simple, iar asta o zicem referindu-ne la cele mai multe pareri despre cele mai bune inchideri centralizate, vom pune capat aici ghidului nostru de cumparaturi. Pentru cine doreste, indicatii aditionale despre modul in care ele functioneaza, ori cum se vor instala pe masina, sunt incluse in sectiunile ce urmeaza, ale acestui articol:

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Toate modulele de inchidere centralizata sunt cu telecomanda?

Din explorarea noastra de piata, predomina coplesitor sistemele care sunt livrate cu telecomanda proprie. Daca, in schimb, aveti o masina cu propria telecomanda si doriti sa o sincronizati cu sistemul de inchidere centralizata auto cumparat, atunci va trebui, in primul rand, sa potriviti frecventele de operare dintre cele doua elemente.

 

 

Exista posibilitati de resetare la inchidere centralizata?

Da. Metoda depinde de la model la model. De exemplu, la unele seturi de inchidere centralizata, va trebui sa introduceti cheia in contact, dupa care apasati butoanele de blocare si deblocare, iar sistemul de lacate va trebui sa raspunda corect comenzilor. Dupa aceasta, testati comenzile, cu cheia scoasa din contact, pentru a sti daca totul merge cum trebuie.

O alta metoda este pornirea aprinderii din contact, apasarea butonului de claxon, oprirea contactului, repornirea si oprirea, iar dupa aceea eliberati claxonul – totul in maximum 30 de secunde, dupa care aveti 60 de secunde sa apasati orice buton de pe cheia inchiderii centralizate. Mai aprindeti o data motorul, iar metoda, teoretic, ar trebui sa reseteze inchiderea centralizata.

Mai pot exista astfel de metode, ce variaza de la un sistem de inchidere la altul. Consultati forumurile si service-urile, dar in primul rand manualul de utilizare al produsului cumparat.

 

Gasesc online schema de montare la inchidere centralizata cu telecomanda?

Aveti destule sanse sa o gasiti si nu uitati sa va uitati si pe manualul pentru folosire si montare inchidere centralizata primit cu produsul achizitionat.

 

 

Cum fac o sincronizare de telecomanda la inchidere centralizata?

Dupa cum am spus, pasii variaza de la un model la altul de sistem, dar si de la o masina la alta, daca discutam despre sistemele din fabrica, primite cu masina. De exemplu, daca doriti sa aflati despre o metoda de resetare inchidere centralizata VW, atunci cel mai bine intrebati despre asta la reprezentanta de unde ati cumparat masina. Puteti incerca si metodele de la intrebarea 2 de mai sus.

 

 

 

Instructiuni de montaj inchidere centralizata

 

Mai intai de toate, o sa sa subliniem ceea ce spun toti mecanicii de service: instalarea unui sistem de inchidere centralizata nu este un lucru pe care il poate face oricine. Nu numai ca procesul este destul de dificil, dar, daca nu va iese, puteti ramane cu masina deschisa!

 

 

Informatii generale

In orice caz, iata pasii in mare, ca sa stiti de unde sa porniti cu cercetarea: aveti nevoie de o schema inchidere centralizata pentru autoturismul pe care il aveti. Cititi cu atentie instructiunile de inchidere centralizata montaj, primite cu produsul. Dupa aceea, va trebui sa determinati modul in care sistemul va incorpora inchiderea – daca, de exemplu, pe langa lacate, se vor opera portbagajul, geamurile electrice ori luminile si alarma, atunci va trebui sa va pregatiti pentru o instalare destul de complicata. Puteti, de exemplu, sa fi cumparat un astfel de sistem, care permite operarea a multiple sisteme, insa sa nu le folositi. Sa aveti grija sa izolati cablurile respective, nefolosite, pentru a nu se atinge de alte cabluri ori componente de metal, ceea ce ar cauza probleme precum scurcircuitele!

Nota: inainte de a incepe orice operatiune, este indicat sa deconectati bateria autoturismului! Aceasta deoarece s-ar putea sa va electrocutati, daca nu lucrati cu atentie. In cazul in care sunteti fara experienta, sa stiti ca sistemele de inchidere centralizata vor avea nevoie de acces constant la electricitate. Asta inseamna ca alimentarea lor nu trebuie sa treaca prin aprinderea cu cheie la contact, ci trebuie sa vina direct de la acumulatorul masinii!

 

Ce va trebuie

Ca echipament, va trebuie un cleste de sertizat fire, surubelnita pentru a accesa panoul de sigurante, pentru a scoate captuseala de la portiere, ori pentru a efectua alte operatiuni asemanatoare. Va trebui sa va pricepeti la efectuarea unor sertizari curate si la legarea ferma a firelor.

De asemenea, conexiunile la luminile de stop, la aprinderea electrica si la starter ar trebui sa fie facute inainte de a conecta sistemele de lacate, pentru a nu intampina probleme precum blocarea in masina.

 

Instalarea

Fixati ferm fiecare actuator inchidere centralizata in locurile specificate. Acestea genereaza o putere de tragere si impingere de 2 – 5 kilograme, in functie de model, prin urmare daca nu vor fi bine fixate, s-ar putea sa se scoata singure din soclu.

Daca toate actuatoarele, firele si sigurantele au fost bine instalate si puse ca lumea in locul lor, atunci puteti lega bateria inapoi la bornele de alimentare si sa testati intregul sistem. Verificati in mod repetat inchiderea, deschiderea, operarea geamurilor, a luminilor si a portbagajului. Cu cat le testati mai mult, cu atat mai bine, iar daca este nevoie, resetati intregul sistem (prezentam cateva metode de resetare, in sectiunea de intrebari frecvente, mai sus).

 

 

Indiferent daca v-ati orientat catre cele mai bune inchideri centralizate de pe piata, sau catre modele mai ieftine si mai simple, suntem destul de siguri ca sarcina de a le instala o sa va fie destul de dificila, daca nu aveti suficienta experienta. Din acest motiv, vom sublinia inca o data importanta recurgerii la serviciile profesionistilor, pentru a duce la capat astfel de instalari si montari.