Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Daca doresti sa cumperi anvelope pentru motocicleta pe care o ai si vrei sa faci achizitia de la branduri de renume, indreapta-ti atentia spre produse marca Michelin, Metzeler, Bridgestone, Continental sau Dunlop, deoarece aceste companii sunt apreciate si cautate in intreaga lume si nu si-ar permite sa faca rabat de la calitate. 

 

Esti in cautarea unor anvelope moto care sa iti ofere siguranta atunci cand te afli pe doua roti? Atunci iti sugeram sa faci achizitia de la marci de top, renumite pentru articolele pe care le au la vanzare. Pe unele dintre cele mai comune ti le vom prezenta in cele ce urmeaza, spunandu-ti de ce ti le recomandam si ce se afla in spatele unui nume recunoscut la nivel mondial.

 

Michelin

Cand vine vorba de standarde ridicate in alegerea anvelopelor moto, acest brand se afla la loc de cinste, deoarece produsele furnizate de el sunt rezistente, aderente si potrivite pentru o multime de modele de motociclete, atat pentru cele mai lente, cat si pentru cele foarte rapide. 

Cei de la Michelin au aparut pe piata in Franta, in 1889, iar la inceput se ocupau de realizarea pneurilor pentru biciclete, apoi pentru masini. Cu timpul, compania s-a dezvoltat si a ajuns sa fie una dintre cele mai mari din lume, furnizand 20% din anvelope pe plan mondial. 

 

 

Misiunea acestui brand este aceea de a contribui la progresul mobilitatii, iar pentru asta isi desfasoara activitatea pe baza respectului fata de: clienti, oameni, actionari, mediu si fapte. E prezent in peste 170 de tari din intreaga lume, are 71 de unitati de productie si circa 129.000 angajati.

In Romania, Michelin a inceput sa activeze in 2001, iar astazi are trei fabrici, una in Floresti, pentru cauciucuri de autoturisme si camioane si doua in Zalau, una pentru camioane industriale si alta pentru cord metalic. Ceea ce se realizeaza in tara la noi e atat pentru distribuire locala, cat si pentru export. 

 

Metzeler

Anvelopele de la acest brand atrag in primul rand prin aspectul lor, care de cele mai multe ori e mai atractiv fata de cum se intampla la alte marci. Aceasta companie nu e una foarte mare sau foarte cunoscuta, dar anvelopele moto pe care le fabrica sunt de calitate superioara si sunt apreciate mai ales atunci cand vremea de afara nu e foarte buna si carosabilul este ud. 

1863 este anul in care a fost fondata compania Metzeler, de catre Robert Friedrich Metzeler, in Munich, Germania. Pentru inceput, produsele realizate de acest brand erau diverse obiecte din cauciuc si plastic. Cu timpul insa, firma s-a extins in domeniul aviatiei, in 1980 si in cel al autoturismelor si motocicletelor, in 1892. 

In timpul celui de Al Doilea Razboi Mondial, fabrica acestei marci a fost distrusa, dar apoi o fost reconstuita. In zilele noastre, marea majoritate a clientilor sunt motociclistii entuziasti, care cauta cauciucuri sigure si fiabile, realizate cu simt de raspundere, pentru a oferi cele mai bune rezultate.

 

Bridgestone

E o marca renumita si apreciata la nivel mondial. Multe dintre anvelopele acestui brand sunt silentioase, ceea ce e un mare plus fata de alte variante. 

In ceea ce priveste istoria acestei companii, prima anvelopa realizata de ea a aparut pe piata in 1930. Lucrurile au evoluat destul de bine, iar in 1953, Bridgestone era cel mai mare producator de cauciucuri din intreaga lume. 

Referitor la numele pe care il are, acesta vine de la cel al fondatorului, Shojiro Ishibashi. In engleza, cuvantul japonez “Ishibasi” inseamna “Stone Bridge”, adica “pod de piatra” in romana. 

Compania isi propune sa serveasca societatea prin bunuri de calitate superioara, motiv pentru care incearca sa isi inteleaga clientii, sa tina cont de dorintele si nevoile lor si sa proiecteze, dezvolte, produca si vanda articole de inalta calitate, care sa-i satisfaca si pe cei mai pretentiosi cumparatori. 

 

Continental

La acest brand vei gasi o multime de modele de cauciucuri pentru motociclete, atat pentru cei aflati la inceput de drum, cat si pentru adevaratii profesionisti. Pneurile Continental vor oferi performante foarte bune inclusiv la drumurile de lunga durata. 

Compania a aparut in 1871, in Hanovra, Germania, iar initial se ocupa de realizarea articolelor din cauciuc moale, materiale gumate si anvelope solide pentru trasuri si biciclete. A fost primul brand care a scos pe piata cauciucuri pneumatice pentru biciclete, anvelopele de automobile profilate, jantele demontabile sau pneurile fara camera de aer. 

Astazi, Continental se mandreste cu un real succes in intreaga lume si tine mereu pasul cu tehnologia pentru a oferi tot ce se poate mai bun in ceea ce priveste cauciucurile pentru autoturisme si autoutilitare usoare, motociclete, biciclete, camioane si autobuze.

Compania este prezenta si in Romania, avand opt unitati de productie si trei centre de cercetare-dezvoltare, in Timisoara, Sibiu, Carei, Arad si Iasi.

 

Dunlop

Firma aceasta vine in intampinarea ta cu cauciucuri moto bine realizate, de care sa te bucuri indiferent de motocicleta pe care o ai. Bazele i-au fost puse de catre un chirurg veterinar, John Boyd Dunlop, in 1888. Acesta isi privea copilul cum se plimba cu tricicleta si s-a gandit sa ii faca acestui vehicul cateva imbunatatiri, pentru putin mai mult confort. Astfel, a infasurat rotile in folii de cauciuc, le-a lipit si le-a umflat cu pompa. Astfel el a inventat primele anvelope pneumatice. 

Putin mai tarziu, in 1890, se deschide fabrica Dunlop Pneumatic Tire Co. Ltd., care a cunoscut succesul destul de rapid pentru acea vreme si s-a extins in intreaga lume. 

 

 

Pentru a aduce in atentia clientilor cele mai calitative variante de pneuri, compania are centre de dezvoltare si unitati de productie in Europa, SUA si Japonia. Si nu e prezenta doar in viata oamenilor obisnuiti, ci si in cadrul sporturilor cu motoare, unde exigentele sunt foarte mari. 

Acestea sunt unele dintre cele mai apreciate si cunoscute branduri care produc si anvelope pentru motociclete. Daca vrei sa vezi ce articole au la vanzare, uita-te pe site-urile oficiale sau in magazinele online care se ocupa de comercializarea lor. Astfel vei putea urmari tot felul de oferte si obtine cele mai bune preturi.

 

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Daca vrei sa-ti schimbi singur cauciucurile la motocicleta, trebuie mai intai sa cumperi unele noi, apoi sa iti pregatesti cele necesare pentru a avea totul la indemana. Dupa, scoate vechea anvelopa, monteaz-o pe cea noua si vezi sa ai in pneuri presiunea corecta si sa fie fixata cat mai bine. 

 

Daca anvelopele de pe motocicleta sunt uzate sau trebuie sa le schimbi pentru ca doresti sa circuli in conditii de drum mai dificile, ce necesita utilizarea unor pneuri de iarna, trebuie sa faci asta cu grija si atentie si sa urmaresti o serie de pasi care sa te ajute sa duci totul cu bine pana la capat. Care sunt acestia, iti vom spune in cele ce urmeaza. 

 

 

Asigura-te de faptul ca ai cumparat anvelopele potrivite

Pentru inceput, ceea ce trebuie sa faci este sa alegi cauciucurile pentru motocicleta ta. Acestea trebuie sa fie unele potrivite 100%, pentru a oferi siguranta si o buna aderenta. 

Foarte importante sunt dimensiunile trecute in cartea tehnica. Va trebui sa alegi latimea si inaltimea, tipul constructiei, diametrul, dar si indicele de greutate, respectiv pe cel de viteza. Vei observa ca si pe vechiul model ai inscriptionate o serie de caractere, fiecare reprezentand ceva anume. De exemplu, o anvelopa 120/70 R17 (58H) inseamna ca are latimea de 120 mm, latimea e 70% din inaltime, constructia este radiala, indicele de sarcina are valoarea 58 (poate sustine pana la 236 kg) si cel de viteza H (ruleaza in siguranta cu pana la 210 km/h). 

Dupa ce ai ales dimensiunile potrivite, tine cont si de sezon, deoarece modele de vara sunt construite diferit fata de cele de iarna. Primele sunt facute in asa fel incat sa reziste la temperaturi foarte mari, iar cele din urma pentru a da siguranta atunci cand conditiile de drum sunt mai dificile, iar temperaturile scad sub 7 grade Celsius. 

Totodata, anvelopele mai pot fi alese in functie de cum e calea de rulare (sosea, drum cu denivelari, curse etc.), pozitia de montare (poate trebuie schimbata doar una dintre cele doua), dar si brandul (daca vrei cu adevarat calitate) sau pretul de achizitie (pentru a te incadra in bugetul pe care ti-l permiti). Toate aceste informatii sunt importante si ele pot face diferenta intre un pneu potrivit sau unul nepotrivit pentru motorul tau. 

 

Pregateste cele necesare schimbului

Ca sa faci totul cat mai simplu si rapid, ai nevoie de o serie de lucruri. Unele sunt la indeamana ta, pe altele poate trebuie sa le achizitionezi sau sa le imprumuti de la alti prieteni care obisnuiesc sa-si faca singuri schimbul. Vei avea nevoie de o cheie pentru supapa, o presa/menghina, protectii pentru janta, leviere, o crema de montare/sapun si o masina de echilibrat. 

Aceasta din urma e poate mai dificil de gasit, motiv pentru care iti recomandam ca dupa ce ai facut restul pasilor sa mergi in service sa verifici ca totul e in regula. 

 

Demonteaza vechea anvelope

Daca ai pregatit cele necesare, scoate cu ajutorul cheii speciale roata de pe motocicleta, apoi aseaz-o pe o baza solida si fixa, scoate-i aerul pentru a fi mai simplu de lucrat asupra ei, deoarece vei elibera din tensiune.

Urmatorul pas este acela de a scoate cu ajutorul unei prese sau menghine marginile cauciucului de pe ambele parti. Acum e momentul sa folosesti si crema speciala pentru lubrifiat/sapunul, deoarece vor contribui la eliminarea mai usoara e pneului de pe janta. Aceasta actiune trebuie facuta cu grija, protejand in acelasi timp partea exterioara a rotii cu ajutorul levierelor si protectiilor, acestea trebuind pozitionate in diverse locuri, pentru a scoate mai usor cauciucul. 

 

Monteaza noua anvelopa

Odata ce ai scos vechea anvelopa, ceea ce urmeaza sa faci este sa o montezi pe cea noua. Ca totul sa decurga cu cat mai multa usurinta, e nevoie de o buna lubrifiere.

Foloseste crema sau sapunul pentru asta, aplicand atat pe janta cat si pe pneu. Initial va fi simplu, insa, cu cat cauciucul va intra mai mult pe partea exterioara a rotii, cu atat va fi mai dificil si va trebui sa fortezi putin. E probabil sa ai nevoie inca de o persoana care sa te ajute, daca vrei sa iti fie si mai simplu. 

Dupa ce ai facut asta, va trebui sa bagi aer in anvelopa, pana cand auzi doua clack-uri, care iti sugereaza ca ea s-a fixat bine pe janta si ca totul este in regula. 

 

Fa verificarile necesare

Ultimul pas care iti ramane de realizat este acela de a verifica presiunea, astfel incat sa fie cea specificata de producatorul motocicletei. Pentru asta vei avea nevoie de un aparat special care sa iti indice valorile reale si sa te ajute sa le reglezi pe cele corecte. 

Dupa ce ai ajustat si presiunea, verfica pentru a vedea echilibrul rotilor, daca bineinteles ai un dispozitiv care sa te ajute la asta. Daca nu, pentru tot ce ti se pare in neregula, mergi la un service. 

 

Daca nu te descurci cauta specializat

In eventualitatea in care crezi ca nu ai cele necesare pentru a face singur un astfel de schimb sau poate ca nici nu iti doresti sa te complici cu astfel de actiuni, cel mai bine ar fi sa apelezi la oamenii care stiu sa monteze corect si sigur un set de anvelope de motocicleta

Specialistii pe care-i vei regasi in service-uri au si cunostintele necesare, dar si echipamentele indispensabila in astfel de cazuri. In plus, cu ajutorul masinarior vor face totul mult mai simplu si rapid decat ai reusi tu pe cont propriu. 

 

 

Acestia sunt pasii pe care va trebui sa ii urmezi pentru a face un schimb corect de pneuri. In eventualitatea in care instalezi anvelope noi, nu uita ca acestea au nevoie de cativa kilometri de rulat pentru a oferi apoi siguranta. Intr-o prima faza, ele vor fi foarte alunecoase, din cauza stratului de la exterior.

Insa, dupa ce sunt folosite pentru 50-60 de km vor avea cu adevarat aderenta dorita. E bine sa nu uiti de acest lucru, pentru a nu avea parte de evenimente neplacute, mai ales daca e vorba de viteza si curbe. 

 

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Anvelope moto – Opinii si Recenzii in 2019

 

Detii o motocicleta si e nevoie sa ii schimbi anvelopele? Cauti sa le achizitionezi din magazinele online? Ai nimerit unde trebuie, deoarece am studiat ofertele din mediul virtual si avem pentru tine o serie de variante de calitate, la preturi corecte. Daca timpul nu iti permite sa parcurgi tot acest ghid, afla ca in fruntea topului facut de noi se afla Dunlop Sportmax Qualifier II, un set de anvelope, fata-spate, 120/70 R17, respectiv 160/60 R17. Ele sunt fabricate astfel incat sa fie potrivite pentru sezonul calduros si pot fi intrebuintate la o viteza maxima de 270 km/h (indice W). Sunt confectionate recent, anul de fabricatie fiind 2019. Daca aceste pneuri Dunlop nu sunt pe placul tau si doresti sa achizitionezi un set de la Pirelli, pe locul doi avem Pirelli Diablo.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cea mai buna!

Dunlop Sportmax Qualifier II
Click aici pentru pret!

Este un set complet de anvelope, acestea fiind realizate astfel incat sa aiba o aderenta foarte buna chiar si pe timp de ploaie, pentru a-ti oferi un mers prin oras cat mai sigur, mai atunci cand franezi la trecerile de pietoni. Pneurile acestea sunt recomandate pentru rularea pe timp de vara.

Produsul se comercializeaza la set, deci, nu e o investitie pe care trebuie sa o faci daca ai nevoie de un singur cauciuc.

Cumpara acest set de anvelope, daca esti in cautarea unor modele 20/70 R17, respectiv 160/60 R17, potrivite pentru vara.

A 2-A OPTIUNE!

Pirelli Diablo
Click aici pentru pret!

Reprezinta un set format din pneuri pentru ambele pozitii, ele fiind potrivite pentru sezonul de vara si realizate in asa fel incat sa fie suficient de aderente si atunci cand circuli in conditii de ploaie. Permit rularea cu viteze foarte mari si suporta o greutate destul de generoasa -  236 kg pe fata si 365 kg pe spate.

Sunt construite in asa fel incat sa fie utilizabile pentru vara, asadar, nu sunt recomandate pentru a circula cu ele pe timp de iarna.

Sunt anvelopele recomandate celor care cauta pneuri de calitate, pentru a circula in cele mai bune conditii in sezonul cald.

Metzeler Tourance Next
Click aici pentru pret!

Este o anvelopa de calitate superioara, ce are constructie radiala, oferindu-ti confort si siguranta in timpul mersului, daca alegi sa rulezi cu ea pe timp de vara, asa cum e recomandat. Permite o viteza maxima de 240 km/h, o sarcina de 325 kg si necesita montare pe partea din spate a motorului tau.

Pretul de achizitie e ceva mai mare fata de alte produse prezentate de noi, mai ales daca luam in calcul faptul ca vorbim de o singura anvelopa.

Recomandam aceasta anvelope pentru spate celor care vor un model de calitate care sa permita siguranta pe timp de vara.

 

 

Pareri despre cele mai bune anvelope moto

Cauti sa cumperi pneuri pentru motocicleta ta, insa nu stii inca exact ce sa alegi? Iti prezentam mai jos unele dintre cele mai populare oferte.

 

 

Anvelope moto:

 

Dunlop Sportmax Qualifier II

 

Daca vrei sa-ti echipezi motocicleta cu un set de anvelope moto, cele prezentate acum pot fi de ajutor persoanelor care se bucura de astfel de calatorii pe timp de vara. Cauciucul de pe spate are o latime de 160 mm, inaltime de 60 mm si un diametru de 17 inch, iar cel de pe fata e putin mai ingust, avand o latime de 120 mm. El are o inaltime de 70 mm si diametru de 17 mm.

Daca te intrebui ce indice de viteza au aceste anvelope, vorbim de W, ce corespunde unei viteze maxime de 270 km/h. Referitor la greutate, se recomanda cel mult 256 kg pe fata si 325 pe spate. Constructia anvelopelor e radiala, in cazul in care te intereseaza acest detaliu. Produsele aduse acum in discutie au fost fabricate in 2019.

Pneurile acestea sunt recomandate pentru motociclete sport si au o aderenta demna de apreciat chiar si pe ploaie, pentru a fi sigure in oras si nu numai.

 

 

 

Mitas Sport Force

 

In eventualitatea in care detii o motocicleta sport si cauti anvelope moto, ieftine si bune, acest set ar putea fi o alegere buna pentru vehiculul tau, daca acesta are nevoie de pneuri pe ambele pozitii, potrivite pentru circulatia in sezonul calduros.

Acest set de anvelope moto, noi, este compus dintr-un cauciuc pentru partea din fata, care are o latime de 180 mm, inaltime de 55 mm si diametru de 17 inch si unu pe spate, cu latime de 120 mm, inaltime de 70 mm si acelasi diametru. Indicele de viteza este W, mai exact maxim 270 km/h, iar cel de sarcina difera de la o pozitie la alta – fata 58 (236 kg), spate 73 (365 kg).

Constructia acestor anvelope este una radiala, pentru a absorbi cat mai bine socurile. Ele sunt fabricate in 2019. Daca ai probleme la un singur cauciuc si nu ai nevoie de pneuri pentru ambele roti, indreapta-ti atentia spre achizitionarea lor separata.

 

 

 

 

Set anvelope moto:

 

Pirelli Diablo

 

Multi considera ca pneurile de la Pirelli sunt cele mai bune anvelope moto, iar acestea aduse acum in discutie nu fac rabat de la calitate. Ele sunt confortabile, avand constructie radiala, fara camera de aer si vor asigura o circulatie in cele mai bune conditii pe timp de vara. Sunt fabricate in 2019, deci, recent.

Daca vrei sa schimbi pneurile pe ambele parti (fata-spate), acest set de anvelope moto e potrivit daca ai nevoie de dimensiuni de 120/70-17 pe fata si 180/55-17 pe spate. Viteza maxima recomandata cu aceste anvelpe e de 270 km/h (indice W). In privinta sarcinii pe care o pot sustine aceste cauciucuri, pe fata ai un index de incarcare 58, ceea ce inseamna 236 kg, iar pe fata 73, mai exact 365 kg.

In ceea ce priveste acest produs, raportul calitate-pret este unul corect. Nu uita ca vorbim totusi de doua pneuri, nu doar de unu. Daca vrei doar pentru o pozitie, cauta sa le achizitionezi separat.

 

 

 

 

Anvelope moto Metzeler:

 

Metzeler Tourance Next

 

Aducem acum in atentia ta o anvelope moto Metzeler, care te va ajuta sa iti echipezi in mod corespunzator vehiculul pe doua roti, pentru perioadele calduroase din an. Ea este potrivita pentru a fi pozitionata in partea din spate si este construita radial, fara camera de aer. Va oferi aderenta de care ai nevoie si rezistenta.

Probabil te intrebi ce dimensiuni are, pentru a sti daca e sau nu ceea ce cauti pentru motocicleta ta. Ei bine, ea are o latime de 150 mm, un raport nominal de aspect de 70% si un diametru de 17 inch.

Aceasta anvelopa iti va permite sa circuli cu o viteza maxima de 240 km/h, avand un indice V. Referitor la sarcina pe care o poate sustine, aceasta e de 325 kg (index de incarcare 69). Spre deosebire de alte produse pe care le-am prezentat in acest ghid, articolul acesta necesita o investitie financiara ceva mai mare, asadar, pregateste un buget mai generos.

 

 

 

 

Anvelope moto Continental:

 

Continental TKC 70

 

Daca de obicei cumperi anvelope moto Continental, si acum vrei sa achizitionezi un astfel de produs potrivit pentru roata din fata, ti-l recomandam pe acesta. Pneul adus acum in discutie are constructie de tip B – bias, ceea ce inseamna ca e bine consolidat. El nu are camera de aer, fiind rezistent si excluzand riscul de a se dezumfla in cazul in care il spargi.

Daca ai nevoie de un cauciuc pe care sa-l montezi pentru drumurile pe timp de vara, acesta ar putea fi potrivit. Are o latime de 100 mm, o inaltime de 90 mm si un diametru de 19 inch. In cazul in care te intereseaza viteza maxima permisa cu acest pneu, ea e de 190 km/h (indice T). Referitor la sarcina maxima admisa, avem un index de 57, caruia ii corespunde o greutate de cel mult 230 kg.

Referitor la pret, acesta e unul destul de accesibil, care se afla in raport corect fata de calitate. Cei care nu dispun de un buget foarte mare l-ar putea considera mai piperat, dar, sa nu uitam ca e vorba de o anvelopa Continental.

 

 

 

 

Anvelope moto Dunlop:

 

Dunlop D404 3.00

 

Te afli in cautarea unui pneu de calitate, pe care sa nu platesti foarte mult? Iti recomandam aceasta anvelopa, la pret bun, marca Dunlop. Ea are constructia bias, ceea ce ne face sa afirma ca e realizata in asa fel incat sa fie flexibila si rezistenta si nu are camera de aer. Este confortabila in timpul mersului si ofera drumuri line si comode.

Daca te intrebi unde anume se monteaza, ei bine, ea e potrivita pentru roata din fata. Latimea la aceasta anvelopa e de 3 mm, iar diametru e de 19 inch. E potrivita pentru rularea pe timp de vara, la viteze maxime de 180 km/h, avand indicele S. Referitor la greutatea recomandata, aceasta e de doar 185 kg (index 49).

Aceasta anvelopa e o alegere inteleapta pentru cei care vor siguranta. Ea are o aderenta foarte buna cand vine vorba de franare pe suprafete umede si reproduce un zgomot scazut in timpul rularii.

 

 

 

 

Anvelope motocross:

 

Dunlop 90/90

 

Bugetul de care dispui nu e unul foarte mare si vrei sa cumperi anvelope moto, la preturi bune? Acest produs de la Dunlop ar putea fi o varianta accesibila pentru unii. El e format dintr-un singur cauciuc, ce trebuie pozitionat pe partea din fata a vehiculului si e recomandat pentru variantele de motocross. Va oferi o rulare sigura in conditii de teren umed, dar si uscat, pentru a fi potrivit pentru astfel de sporturi cu motoare.

Pneul adus acum in discutie poate fi utilizat in toate sezoanele, avand constructie radiala, cu camera de aer, gandita special pentru a rula cu bine pe toate tipurile de suprafete, indiferent de temperaturile de afara. Diametrul este de 21 inch, latimea de 90 mm, iar inaltimea tot de 90 mm.

Cand vine vorba de anvelope de motocross te intereseaza si viteza, dar si sarcina admisa. Prima e de cel mult 170 km/h (indice R), iar greutatea recomandata de 212 kg.

 

 

 

 

Anvelope moto Michelin:

 

Michelin Pilot Street

 

Esti un client fidel cand vine vorba de anvelope moto Michelin? Daca ai incredere in acest brand, atunci iti prezentam o varianta care ar putea fi pe placul tau. E vorba de un cauciuc ce are constructie radiala, fara camera de aer, realizat in asa fel incat sa-ti ofere siguranta pe strazile din oras chiar si atunci cand afara ploua.

Unii considera acest produs ca fiind cea mai buna anvelopa moto, daca au nevoie de pneuri cu o latime de 120 mm si inaltime de 70 mm. In ceea ce priveste diametrul, acesta e de 17 inch. Indicele de sarcina la acest cauciuc e 58, ceea ce inseamna ca va permite o greutate maxima de 236 kg, iar cel de viteza e H, motiv pentru care afirmam ca va permite o rulare in siguranta pana la 210 km/h.

Aceasta e o anvelopa moto, la un pret bun, accesibila si celor care poate nu au la dispozitie un buget foarte generos.

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Pentru a fi echipata in mod corespunzator, orice motocicleta are nevoie de anvelope. Altfel, nici macar nu ar putea functiona. Alegerea cauciucurilor potrivite poate fi destul de dificila, motiv pentru care ne-am gandit sa-ti spunem care sunt cele mai importante criterii de selectie pe care trebuie sa le ai in vedere:

 

 

Insemnele de pe suprafata lor: Fiecare motocicleta are nevoie de anvelopele potrivite, iar acestea sunt alese in functie de marimile pe care le au, dar si de alte aspecte. Pe astfel de produse vor fi trecute o serie de valori si litere care pot indica diverse caracteristici:

Latimea – aceasta este intalnita ca prim numar pe cauciucuri. Ea face referire la latimea sectiunii tansversale si se exprima in milimetri.

Inaltimea – e al doilea numar trecut pe anvelope, care iti ofera informatii cu privire la raportul nominal de aspect. De exemplu, in dreptul acestui indice, 65 inseamna ca inaltimea e 65% din latime.

Tipul constructiei – e important pentru a sti detalii cu privire la constructia interna a anvelopei. Se exprima in cifre, iar cel mai frecvent poti regasi urmatoarele variante: R – radial, absoarbe foarte bine socurile, B – bias, firele pneurilor sunt asezate in diagonala, oferind o buna consolidare etc.

Diametrul – iti va spune ce inaltime are janta pe care o intrebuintezi. El se exprima in inch si e trecut de obicei imediat dupa litera ce corespunde tipului de constructie.

Indicele de greutate – e foarte important sa stii ce greutate poate sustine anvelopa pe care o achizitionezi, deoarece daca o suprasoliciti nu mai circuli in depina siguranta. Fiecarui indice in parte (expimat in cifre), ii corespunde un anumit numar de kilograme (pentru fiecare roata in parte). Vei gasi pe Internet tabele care sa te ajute sa vezi exact care sunt valorile. Iata cateva exemple frecvente: 70 – 335 kg, 73 – 365 kg, 80 – 450 kg etc.

Indicele de viteza – iti va spune ce viteze maxime sunt recomandate in momentul in care anvelopele sunt instalate pe motocicleta ta. Se exprima in litere si fiecarui caracteri ii corespunde o anumita valoare: J – 100 km/h, S – 180 km/h, U – 200 km/h, V – 240 km/h, W – 270 km/h etc.

Pentru a da un exemplu concret, luam urmatoarele insemne trecute pe un cauciuc: 130/70 R12 (64L). In acest caz, inseamna ca avem o anvelopa cu o latime de 130 mm, la care inaltimea e 70% din latime, construita radial, cu un diametru de 12 inch. Ea are un indice de sarcina 64, putand sustine pana la 280 kg si unul de viteza L, pentru a permite pana in 280 km/h.

 

Anotimpul: Pneurile pe care le folosesti trebuie alese in functie de anotimpul in care doresti sa circuli, daca vrei sa faci acest lucru legal si cat mai in siguranta. Ce optiuni ai:

De vara – sunt confectionate in asa fel incat sa functioneze foarte bine la temperaturi inalte, deoarece in timpul sezonului cald asfaltul se infierbanta puternic.

De iarna – sunt realizate cu grija pentru a fi sigure cand temperaturile scad sub 7 grade Celsius, dar si cand mergi pe zapada. Ele eu caneluri mai adanci si ofera o aderenta foarte buna in conditii mai grele de drum.

Pentru toate sezoanele – acestea se uzeaza mai rapid si pot fi destul de ineficiente pentru conditiile mai grele de drum. Sunt insa potrivite mai ales pentru cei care circula prin oras sau in zone cu ierni blande.

 

 

Conditiile de drum: Cei care ofera pareri despre cele mai bune anvelope moto cred ca e important sa tii cont de cum e suprafata pe care rulezi de obicei, daca nu te plimbi doar prin oras.

Daca vrei sa calatoresti pe autostrazi si prin oras, unde calea de rulare este una de buna calitate, cu putine denivelari, anvelopele pentru astfel de conditii de drum sunt realizate in asa fel incat sa aiba rezistenta usoara la rulare si sa fie eficiente cand vine vorba de mersul pe timp de ploaie. Sunt intalnite cu precadere la modelele clasice.

Exista si pneuri pentru drumuri neasfaltate si accidentate. In acest caz, ai nevoie de cauciucuri mai inalte, cu caneluri late si rare. Sunt regasite in general la motocicletele enduro, scrambler si motard.

Daca vrei ceva sa mearga pe toate tipurile de terenuri, indreapta-ti atentia spre anvelope care au caneluri joase, pentru a oferi o aderenta buna in orice conditii de drum.

O categorie mai speciala este reprezentata de variantele pentru motocros sau curse, ce se aleg cu si mai mare grija, avand in vedere aspecte precum: suprafara de rulare, temperatura, conditiile meteo etc.

 

Pozitia de montare: In general, motocicletele au doua roti, iar de cele mai multe ori, cea din spate este mai mare si mai groasa, fata de cea din fata, care poate fi mai subtire si ceva mai mica. Acest lucru se intampla deoarece e nevoie de mai multa stabilitate pe partea din spate si aceasta roata e si mai solicitata de unele manevre.

Va trebui sa ai grija si sa alegi pneul potrivit pentru motorul pe care il detii tu. Astfel de produse se vand atat la set, cat si separat, in functie de ce anume iti trebuie.

 

 

Brandul: Daca vrei sa te asiguri oarecum de faptul ca anvelopele pe care doresti sa le achizitionezi sunt de calitate, va trebui sa-ti indrepti atentia spre producatori consacrati precum: Pirelli, Michelin, Continental, Dunlop, Metzeler, Bridgestone sau Avon.

De exemplu, cei de la Continental au variante pentru toate sezoanele, la preturi corecte, Dunlop si Bridfestone sunt producatori reunumiti pentru cauciurucile dedicate motoarelor sport sau celor pentru oras, iar Pirelli sunt recomandati in cazul in care cauti variante de calitate pentru toate sezonale si/sau conditiile de drum.

Ai in vedere aceste aspecte si iti va fi mai simplu sa faci alegerea potrivita pentru tine, pentru motocicleta ta.

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Este bine sa cumpar anvelope moto second hand?

Daca nu iti permiti sa cumperi pneuri noi, o idee buna ar fi sa optezi pentru anvelope moto SH. Trebuie insa sa le alegi cu mare grija, astfel incat sa fie de calitate, sa nu aiba defectiuni si sa mai fie apte pentru a rula in conditii sigure.

E posibil sa se intample un eveniment neplacut si sa nu-ti permiti sa cumperi o janta noua in perioada imediat urmatoare. In astfel de cazuri, poti cumpara o anvelopa ieftina si buna la mana a doua.

 

 

Ce trebuie sa stiu despre anvelopele moto cu DOT vechi?

In primul rand, trebuie sa stii ca DOT-ul e un cod care iti ofera informatii cu privire la data la care respectiva anvelopa a fost turnata.

Unii ar fi tentati sa spuna ca nu conteaza cand anume a fost scoasa din fabrica varianta pe care o cumpara, din moment ce nu a fost utilizata. Altii insa, sunt de parere ca acest lucru e important, deoarece, o anvelopa, chiar daca nu a fost intrebuintata se poate deteriora din cauza conditiilor in care a fost pastrata.

Pentru a fi sigur/a de faptul ca alegi ceva cu adevarat de calitate, opteaza pentru modele cat mai recente.

 

Cum interpretez un indice de viteza la anvelope moto?

Daca te intereseaza un indice de viteza la anvelope moto, afla ca fiecarei litere ii este atribuit un numar maxim de kilometri/ora, iar astfel de informatii sunt specificate pe site-ul de achizitie/eticheta.

In eventualitatea in care se specifica doar litera, nu si viteza de rulare, atunci vei gasi pe Internet tabele si informatii care iti vor veni in ajutor.

 

De ce sunt cautate anvelopele moto Honda Hornet? Se mai fabrica?

Aceste tipuri de pneuri erau foarte apreciate pentru calitatea lor superioara, pentru echilibrul pe care il dadeau motocicletelor si pentru confort. Din pacate insa, ele nu se mai fabrica la ora actuala.

 

La ce sa fiu atent cand cumpar anvelope moto de iarna?

Atunci cand intentionezi sa achizitionezi pneuri pentru sezonul rece, ceea ce trebuie sa ai in vedere e sa alegi un brand de calitate, care sa-ti garanteze ca ceea ce cumperi va fi bun pentru iarna, mai exact sa aiba aderenta cat mai ridicata, ca sa faca fata si pe suprafete acoperite cu zapada, gheata, polei etc.

Unele modele de iarna au si tinte metalice sau astfel de dotari, daca vrei sa circuli in conditii extreme. In general, variantele clasice pentru sezonul rece au caneluri mai adanci.

 

 

Ce caracteristici au prioritate cand aleg anvelope moto de strada?

Cand vine vorba de anvelopele pentru motociclete care vor rula in special pe strada, pe suprafete fine, fara denivelari excesive, indreapta-ti atentia spre variante care sa ofere siguranta mai ales atunci cand afara ploua, deoarece aici e cea mai mare problema a motociclistilor – franarea pe suprafete umede, mai ales atunci cand se apropie de o trecere de pietoni.

 

 

 

Instructiuni montaj anvelope moto

 

Din moment ce esti motociclist, cel mai probabil doresti sa iti schimbi singur anvelopa, fara ajutorul de specialitate pe care il poti primi de la un service. Iata ce pasi trebuie sa urmezi:

 

Pregateste uneltele necesare

Nu poti realiza un astfel de montaj daca nu ai la dispozitie o serie de instrumente care sa te ajute: o cheie de supapa, o presa sau o menghina pentru a scoate anvelopa de pe janta, protectii pentru janta, leviere, dar si o crema de montare/sapun.

 

 

Demonteaza anvelope pe care vrei sa o schimbi

Pentru inceput ceea ce trebuie sa faci este sa scoti aerul din pneuri, cu ajutorul cheii.

Mai departe, urmeaza sa inlaturi cauciucul de pe janta, cu presa sau menghina. Foloseste la aceasta etapa crema de montare sau sapunul, pentru a fi mai simplu sa scoti anvelopa de pe partea fixa, solida.

In momentul in care incerci sa separi pneul de pe janta e posibil sa il deteriorez, motiv pentru care ai nevoie de cele trei protectii, pe care le pozitionezi pe janta in momentul in care muncesti sa inlaturi cauciucul cu ajutorul levierelor. Va trebui sa faci aceasta operatiune si prin interior, pentru a scoate anvelopa.

 

Monteaza noul pneu

Inainte de a instala pe janta noua anvelopa, va trebui sa o lubrifiezi bine cu ajutorul cremei speciale. Dupa, urmeaza montarea propriu-zisa. Vei observa ca primul flanc va intra foarte usor, dar apoi va fi putin mai dificil si va trebui sa fortezi, cu ajutorul levierelor, apasand si cu genunchiul.

Dupa ce observi ca anvelopa s-a pozitionat in jurul jantei, scoate cheia de supapa si umfla pana cand auzi doua clack-uri ce iti vor indica faptul ca totul e in regula

 

 

Umfla pneul la presiunea dorita si echilibreaza rotile

Pentru a finaliza aceasta operatiune, introdu presiune in pneuri, conform recomandarilor date de producator, in functie de temperatura de functionare, sarcina recomandata si viteza maxima acceptata.

In ceea ce priveste echilibrarea rotilor, vei avea nevoie de un aparat special, pe care cel mai probabil il vei gasi cu usurinta in service-uri.