Am modificat articolul ultima data pe: 13.07.20

 

Remorca este un accesoriu destul de simplu care se ataseaza motocultorului pentru a permite transportul de materiale si reziduuri. Pentru folosirea corecta si mentinerea in cele mai bune conditii este insa important sa stii ca exista cateva reguli pentru care trebuie sa le respecti atunci cand o utilizezi.

 

Remorcile auto sunt construite pentru a permite transportul de marfuri, materiale sau utilaje, prin tractarea de catre un autovehicul. Sunt disponibile in diferite formate si modele, care variaza atat din punctul de vedere al capacitatii de incarcare, cat si din cel al structurii si functionalitatii. Toate au insa cateva aspecte in comun pe care este bine sa le stii, daca doresti sa cumperi un astfel de produs.

Tipuri de remorca auto

Pentru majoritatea persoanelor este suficienta o versiune utilitara, cu obloane rabatabile, care permite transportul de produse agricole, deseuri, ingrasaminte, dar si de elemente mici de mobilier, bagaje sau orice alte obiecte impuse de diverse contexte. 

Daca detii utilaje agricole autopropulsate, cu care nu vrei sa circuli pe drumurile publice din cauza restrictiilor si a limitarii de viteza, sau ATV ori scuter pe care stii ca vei fi pus in situatia sa le transporti frecvent, iti recomandam un model conceput special pentru a duce utilaje din punctul A in punctul B, cu platforma rabatabila ce permite urcarea facila a acestora. 

Tot de un model special ai nevoie si daca detii o ambarcatiune pe care vrei sa o transporti la cel mai apropiat lac sau pana la mare, ori daca esti nevoit sa duci frecvent animale. 

 

Inmatriculare 

Pentru a putea circula cu remorca linistit, pe drumurile publice, este nevoie sa o inmatriculezi, la fel cum ai facut si cu autoturismul. Ai la dispozitie si in acest caz varianta inmatricularii pentru probe sau temporara, daca doar o testezi, sau permanenta, daca ai cumparat-o si stii ca o vei folosi frecvent. 

Inmatricularea se face la autoritatea de competenta din localitatea in care ai domiciliul sau sediul – in cazul in care remorca este achizitionata pe firma si va fi folosita pentru activitati comerciale. 

Ca persoana fizica, va trebui sa achiti taxa de inmatriculare la primarie, o taxa de certificat la CEC, sa platesti RCA-ul pentru minim 6 luni de zile si sa adaugi chitantele pentru fiecare dintre aceste cheltuieli la dosar. Acesta mai include cartea de identitate a proprietarului, cartea de identitate a remorcii plus folie RAR, in original si copie, cererea de inmatriculare completata si semnata si copie dupa actele de cumparare (factura de import si de cumparare). Nu uita ca toate trebuie puse intr-un dosar cu sina.

Daca inmatricularea se face pe firma, va mai fi nevoie de certificatul de inregistrare al societatii in copie, stampila, imputernicire daca este cazul, iar cererea de inamtriculare se completeaza pe un alt formular, conceput special pentru persoane juridice.

 

Ai nevoie de permis?

Permisul de conducere se elibereaza in primul rand pentru a putea utiliza un anumit tip de vehicul. Categoria pentru care il obtii mentioneaza remorca in calitate de accesoriu pe care il poti atasa acestuia si precizeaza limita de greutate. De exemplu, pentru permis de categoria B, daca vrei sa cumperi o remorca motocultor (aici si lista cu modele comparate) cu care stii ca va fi nevoie sa iesi din propria gospodarie si sa circuli pe drumurile publice din localitate, este indicat ca masa acesteia sa nu depaseasca 750kg. 

Aceeasi conditie este valabila si pentru o remorca atasata autoturismului personal cu care planuiesti sa calatoresti.

 

Incarcarea corecta

Pentru a nu pune in pericol siguranta ta si a celor din jur si integritatea vehicului si a remorcii, atunci cand o incarci este esential sa tii cont nu numai de capacitatea acesteia, ci si de greutatea maxima care poate fi tractata de autoturism si cea care poate fi suportata de ansamblul de tractare. 

La fel de importanta este si distribuirea greutatii in interiorul remorcii. Astfel, cele mai grele obiecte trebuie asezate primele si pozitionate in mod uniform in partea frontala a remorcii, in fata axei. Cu cat asezi o greutate mai mare in partea din spate, cu atat supui protapul la o solicitare mai puternica, atat ca kilograme suportate, cat si ca vibratii generate, si cresti gradul de instabilitate la franare.

Raportul recomandat cel mai des in distributia greutatii este de 40% in partea posterioara, pana la osie, si 60%, dupa acest punct de reper. Nu uita sa asiguri materialele pentru a evita alunecarea sau rasturnarea. Atentie! Daca incarcatura este prea inalta sau amplasata dezechilibrat lateral, poate determina rasturnarea remorcii, mai ales in curbe.

 

Intretinere si folosire

Inainte de a pleca la drum este bine sa verifici intotdeauna daca obloanele remorcii sunt fixate bine, presiunea in pneurile rotilor este corespunzatoare, cuplarea la vehicul s-a facut corect si complet, si frana functioneaza cum trebuie. 

Este important sa nu uiti ca o remorca iti limiteaza din capacitatea de a controla vehiculul, motiv pentru care este recomandat sa mentii permanent o viteza moderata si sa abordezi cu grija curbele, incetinind si cu viraje ample. Evita franele bruste, asigurandu-te ca ai la dispozitie o distanta suficienta de oprire si incetineste daca remorca incepe sa vibreze sau intri pe drumuri cu denivelari ori grad de inclinatie mai mare de 5 – 10 grade. 

Daca pleci la drum lung sau ai dubii in privinta stabilitatii incarcaturii, este bine sa opresti periodic a-i verifica starea. Nu uita ca ansamblul auto este acum mai mare decat lungimea obisnuita a vehicului si ca trebuie sa iti iei precautii suplimentare atunci cand dai cu spatele. 

Pentru cei care se afla la primele iesiri cu o remorca, recomandam o perioada de proba si testare in propria gospodarie sau intr-o zona necirculata, pentru a se familiariza cu reactiile acesteia la diferite miscari. Parcarea cu spatele pune in special probleme celor neexperimentati si necesita putina pregatire pentru a nu intampina dificultati in trafic.

Depoziteaza remorca cu aceeasi grija cu care pastrezi si vehiculul, de preferat in garaj sau cel putin intr-un spatiu acoperit, in care sa fie ferita de ploaie. Daca nu ai acces la un astfel de spatiu, este bine sa o acoperi cel putin cu o husa, care sa o protejeze de praf si de actiunea directa a soarelui, in zilele toride. Desi este un produs robust si rezistent, daca negljezi aceste lucruri vei observa ca intr-un timp destul de scurt vopseaua va incepe sa se cojeasca si in acele locuri, suprafata metalica va fi mai expusa la rugina.

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 13.07.20

 

Pentru cei mai putin familiarizati cu acest domeniu, toate remorcile sunt la fel. In realitate, daca ai nevoie sa cumperi una, procesul de cautare iti dezvaluie o varietate de modele, cu format specific, conceput pentru scopuri precise si caracteristici tehnice care le fac potrivite pentru utilizari agricole, transport de animale, autovehicule, barci sau mobilier.

 

Remorca este un accesoriu de care ai nevoie pentru a putea transporta unelte, materiale, deseuri sau produse agricole. Este conceputa pentru a fi tractata de un vehicul si poate avea mai multe forme, in functie de rolul pe care trebuie sa il indeplineasca. Mai jos, iti prezentam pe scurt, cateva dintre cele mai populare modele dintre care poti alege.

Remorca de tip platforma

Aceasta denumire se foloseste pentru a indica variantele concepute special pentru a permite transportul de marfa paletata (si nu vrac), de autovehicule sau orice incarcatura cu format atipic, care necesita spatiu mai mare decat cel oferit de o versiune clasica, cu obloane. 

Permit demontarea completa a tuturor obloanelor si folosirea sub forma unui platou deschis, care poate sustine greutati deosebit de mari, si asigura in plus posibilitatea de rabatare, pentru a permite urcarea de vehicule. Sunt insa ceva mai scumpe, motiv pentru care iti recomandam sa le iei in considerare doar daca chiar ai nevoie de un astfel de model.

 

Remorca cu obloane

Este formatul cel mai popular, pe care il vei gasi destul de usor in magazinele online sau clasice, in modele compatibile cu majoritatea vehiculelor. Se caracterizeaza prin bena cu obloane care pot fi, in unele cazuri, demontate. Majoritatea versiunilor au oblon posterior cu balamale, care poate fi rabatat pentru incarcare si descarcare facila, manuala sau cu basculare. Unele variante folosesc balamale si la obloanele laterale, oferind o expunere directa a intregului spatiul de transport.

Remorca cu obloane poate avea rotile montate sub platforma de incarcare sau in lateralele acesteia. Cea dintai varianta permite de obicei demontarea obloanelor, are o latime mai mare a cuvei, insa ofera o stabilitate mai redusa in curbe. Versiunile cu roti pe laterale sunt mai stabile, dar au o latime mai mica a platformei si obloanele laterale sunt fixe.

Ambele optiuni pot fi folosite pentru a transporta o varietate de tipuri de incarcatura, de la cereale, legume si fructe si pana la deseuri agricole si crengi de copaci. In aceasta categorie vei gasi remorci de motocultor, modele care pot fi atasate la motosapa, ATV-uri si alte tipuri de vehicule de dimensiuni mici sau mari.

 

Remorca de transport utilaje

Este o varianta a formatului tip platforma, gandita in mod special pentru transportul utilajelor cu senile, cum sunt de exemplu unele modele de tractoare. Ceea ce o defineste in mod specific este amplasarea rotilor pe lateralele platformei de incarcare, care are nevoie de spatiu pentru a se bascula, oferind un unghi de urcare cat mai mic. 

Aceasta varianta de remorca este mai putin achizitionata de persoane fizice, fiind utilizata in special de firmele de profil industrial sau cele care asigura transportul de echipamente. Se incarca foarte usor si datorita platformei joase si a rotilor asezate pe laterale, ofera o stabilitate foarte buna in curbe, dar utilizarea sa este limitata la cea de transport de vehicule.

 

Remorca cu capac

O alta varianta constructiva de remorca catre care te poti orienta este cea cu capac. Diferenta fata de optiunile discutate anterior consta in prezenta unui capac care acopera spatiul de incarcare, sprijinit pe obloane. Asigura astfel o siguranta mai buna a incarcaturii si protectie impotriva ploii si actiunii directe a razelor solare ori a caderii obiectelor, pe trasee cu denivelari, dar iti impune sa folosesti doar spatiul delimitat de inaltimea obloanelor.

Multe versiuni permit scoaterea capacului atunci cand nu este necesar, pentru a putea transporta si materiale sau deseuri mai inalte decat marginea cuvei. Pentru ca interiorul este protejat, poti transporta de asemenea si obiecte mai delicate, cum sunt cele de mobilier, elemente decorative pentru casa, electrocasnice etc. daca este vorba despre o versiune atasata la masina personala.

 

Versiuni basculabile

Din punctul de vedere al modului de descarcare a materialelor transportate, poti alege intre versiuni basculabile si modele care nu iti pun la dispozitie aceasta functie. Cele din urma sunt ceva mai ieftine si presupun descarcarea manuala a incarcaturii, prin rabatarea unuia sau mai multora dintre obloane.

Modelele de remorci basculabile includ un mecanism care permite ridicarea capatului frontal al cuvei intr-un unghi care sa permite alunecarea facila a materialelor catre sol. Si in acest caz sunt disponibile doua variante: cu basculare manuala, prin folosirea unei manete, si respectiv automata, de la buton, disponibila pentru remorcile de volume mari.

 

Formatul comercial

Iesind putin din sfera remorcilor agricole si industriale, trebuie sa mentionam si modelul comercial, cu obloane mai inalte si acoperis, plus interior prevazut cu rafturi si o latura rabatabila, care permite expunerea marfii. Aceste versiuni sunt ideale pentru cei care au nevoie sa isi transporte produsele din locatie in locatie, dar si sa le poata expune intr-un mod eficient. 

Variantele comerciale sunt prevazute cu usa si permit incuierea pentru a pastra in siguranta incarcatura.

 

Remorca peridoc

In aceasta categorie intra modelele de remorci construite in mod special pentru a transporta barci, de la locul de garare si pana la cel de lansare la apa. Structura lor depinde de caracteristicile ambarcatiunii pentru care sunt folosite, dar include, ca si caracteristici comune, care le diferentiaza de alte categorii de remorci, roti si stopuri rezistente la apa. 

Designul off-road

Daca ultimele doua categorii sunt adaptate incarcaturii pe care o pot transporta, remorcilor off-road sunt construite pentru a face fata unui anumit tip de teren si anume celui dificil, denivelat si cu diverse unghiuri de inclinatie. Designul lor include sasiu robust, care are capacitatea de a sustine greutati mari, bare puternice, carcasa pentru protectia incarcaturii si asigurarea stabilitatii in cuva, si suspensii foarte bune.

Aceste modele sunt de asemenea mai ridicate de pe sol si sunt prevazute cu cauciuri rezistente, care rfac fata bine la uzura implicata de rularea pe suprafete dure, cu pietris sau pamant uscat.

 

Modelele tip cusca

Denumirea acestor versiuni vine de la structura peretilor, care sunt confectionati, nu din panouri metalice sau din plastic, ci din bare, creand impresia unei custi. Reprezinta una dintre solutiile cele mai eficiente pentru cei care doresc sa se mute in casa noua sau au achizitionat mobilier ori aparate electrocasnice,care necesita transport in conditii de maxima siguranta. Barele care formeaza peretii se transforma in acest caz in cele mai bune puncte de ancorare.

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 13.07.20

 

Vrei sa achizitionezi o mopeda, un motocultor sau alta varianta de autovehicul care nu intra sub incidenta legii ce impune matricularea si nu stii exact cum trebuie sa procedezi? Pasii sunt simpli si usor de indeplinit daca cunosti lista corecta cu actele necesare si locul in care trebuie sa le depui.

 

Atunci cand iti cumperi motocicleta, masina mica, camioneta sau tir, iti este destul de clar ca, printre pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru folosirea autovehiculului, se numara si inmatricularea. Cand vine insa vorba despre variante de tipul mopedelor sau utilajelor agricole, multi dintre noi nu stiu exact ce urmeaza dupa achizitie si ce presupune intrarea in legalitate a produsului. 

Afla din acest articol care sunt vehiculele care nu necesita inmatriculare si ce trebuie sa faci pentru a le putea utiliza in conformitate cu reglamentarile in vigoare.

 

Mopedele

Conform legii, in categoria mopedelor sunt incluse acele vehicule cu doua, trei sau patru roti, care prin constructie, nu pot trece de 45km/h. Clasificarea se refera atat la versiunile cu motor cu ardere interna si aprindere prin scanteie, cu capacitate cilindrica de maxim 50cmc, cat si la variantele cu motor electric, cu putere de pana la 4kW. 

O alta conditie definitorie este masa vehiculului, care nu trebuie sa depaseasca 350kg, excluzand greutatea bateriilor, in cazul modelelor cu acumulator. Se considera mopede usoare, variantele cu motor de cel mult 50cmc si viteza de pana la 25km/h.

In mod clasic, termenul de mopeda se refera la acele versiuni de biciclete motorizate, care au atat pedale, cat si un motor utilizat pentru a sustine deplasarea, termenul in sine fiind obtinut din combinarea cuvintelor “motor” si “pedala”. 

Chiar daca mopedele nu necesita inmatriculare, ele trebuie totusi inregistrate la consiliul local al orasului in care locuiesti si iti trebuie de asemenea un permis de conducere de tip AM. Singurele autovehicule care nu necesita nici inregistrare, nici inmatriculare si care pot fi conduse fara permis sunt bicicletele si vehiculele trase sau impinse de mana.

Un caz distinct este scuterul, motociclu a carui structura nu include parti fixe in zona genunchilor si care contine o platforma pe care se sprijina picioarele utilizatorului, diferit deci ca structura de mopede. O alta distinctie tehnica importanta este aceea ca spre deosebire de mopede, a caror miscare se asigura in principal de la pedale, fiind doar suplimentata de motor, deplasarea scuterului este sustinuta integral de catre puterea generata automat.

Modelele care au un motor de peste 50cmc si care pot atinge o viteza mai mare de 45km/h sunt considerate ca facand parte din categoria motocicletelor, cu toate conditiile de utilizare si inmatriculare impuse acestora. Exista insa si versiuni care nu depasesc 25km/h si care sunt incluse in clasa mopedelor usoare.

Vehiculele cu tractiune animala

Similar mopedelor, si vehiculele care folosesc tractiunea animala necesita inregistrare la consiliul local pentru a putea circula, fara a avea nevoie si de inmatriculare. Inregistrarea se finalizeaza in toate cazurile cu emiterea unei placute cu numar care include localitatea, judetul abreviat si un sir de cifre arabe, care trebuie fixat pe caruta sau trasura, la vedere, cel mai adesea in partea din spate.

Desi pentru acest tip de vehicule nu este necesar un premis de conducere, cei care il folosesc au obligatia de a cunoaste si de a respecta semnele de circulatie, atunci cand se afla in trafic. Exista de asemenea conditii specifice de deplasare, care impiedica de exemplu intrarea pe autostrazi, drumuri nationale si municipale si orice alte cai rutiere care semnalizeaza interzicerea accesului.

La un eventual control este important ca conducatorul vehicului sa poata prezenta, pe langa cartea proprie de identitate, si certificatul de inregistrare si de asemenea, sa cunoasca conditiile de transport a marfurilor si materialelor, care impun, printre altele, semnalizarea suplimentara pentru elementele care depasesc ca lungime, latime si inaltime dimensiunile carutei si pot provoca accidente in trafic.

 

Tractoarele si motocultoarele

Printre vehiculele care nu necesita inmatriculare se mai numara si tractoarele agricole si forestiere. Din punct de vedere tehnic, aceasta categorie include orice vehicul cu motor, care circula pe senile sau pe roti, are cel putin doua axe si principala sa functie este cea de tractiune, fiind conceput pentru a impinge, a trage, a transporta sau actiona remorci folosite in muncile agricole sau forestiere ori utilaje specifice.

O alta caracteristica definitorie este faptul ca utilizarea acestor autovehicule pentru a transporta persoane sau marfuri pe drumurile din reteaua rutiera publica, este o functie secundara si ocazionala. Vorbim asadar despre tractoarele care permit atasarea si controlul de brat incarcator, masini de frezat, concasat, tocator de crengi, brate maturatoare sau cu grebla, sistem pentru cultivarea cartofilor, pluguri de balotat, discuri agricole pentru sapat, grapa rotativa etc.

Monocultorul sau tractorul monoax este definit ca tractor fara mecanism de directie, cu viteza maxima de 25km/h permisa prin constructie si care poate fi condus de un conducator pedestru. Legislatia prevede posibilitatea de a i se atasa carucior sau remorca, atat timp cat cele doua elemente nu depasesc, impreuna, greutate de 2.5tone.

Daca este nevoie sa parasesti gospodaria si sa circuli prin localitate cu el, este bine sa ai permis de conducere si, daca ai nevoie sa atasezi si o remorca pentru motocultor, sa aiba numar de inregistrare si semnalizare conform standardelor. Asta inseamna doi catadioptri netringhiulari in partea din fata, de culoare alba, si doi catadioptri triunghiulari, de culoare rosie, in partea din spate, plus indicatori pentru directie, care sunt echivalenti cu lumina galbena auto.

Masinile autopropulsate

Acest termen se refera la utilaje construite in mod special pentru efectuarea de lucrari sau servicii si care circula pe drumurile publice, doar pentru a ajunge din locatia in care sunt garate in cea in care se desfasoara lucrarile. Aceste utilaje nu trebuie sa depaseasca viteza de 30km/h si este bine sa stii ca mai pot fi transportate si cu ajutorul unei platforme, daca este vorba despre o distanta mai mare, care implica circulatia de drumuri publice.

In aceasta categorie intra vehicule precum autocositoarele, freza autopropulsata, autogreder, incarcator cu o cupa, plugurile de zapada, troliu autopropulsat, vehicule pentru macinat si compactat deseuri, autostivuitor, combina pentru recoltarea de furaje sau cereale etc.

Indiferent de categoria din care face parte vehiculului cu care te deplasezi este bine sa stii ca inainte de toate, trebuie sa fie in conditii tehnice bune, fara avarii vizibile.

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 13.07.20

 

ATV-urile nu sunt o prezenta constanta pe drumurile noastre – cel putin, nu in mediul urban. Cu toate acestea, se ivesc ocazii in care va fi nevoie ca ele sa fie conduse pe sosele. Daca planuiti sa cumparati un astfel de vehicul, in vederea utilizarii pe drumurile publice, aflati la ce trebuie sa va asteptati.

 

Este ATV-ul o optiune buna pentru transportul pe sosea? Ce trebuie sa luam in cont cand ne aventuram in trafic cu un astfel de vehicul? Sunt necesare masuri aditionale de siguranta, fata de transportul cu masina? Iata cateva din intrebarile la care vom oferi raspunsuri in sectiunea care urmeaza, despre lucruri care trebuie stiute (si respectate!) la iesirea cu ATV-ul pe drumurile publice:

 

Legislatia cu privire la conducerea ATV-ului

Legea spune urmatoarele: vor trebui inmatriculate vehiculele de tip ATV cu masa proprie de pana in 400 de kilograme (fara baterii incluse, daca vorbim despre un model electric) si cu putere de pana in 15 Kilowati (20 de cai putere), indiferent de tipul motorului. Pentru a le conduce, va trebuie un permis de categoria B1. 

Acceleratie.ro iti prezinta cele mai importante Reguli pe care trebuie sa le respecti cand mergi pe ATV

Sub acest tip de permis, mai sunt incluse si masinile cu motor mic, care fac zgomot de motoreta si au doar doua locuri, din care vedeti adesea la scolile de soferi. Aspectul special al acestui tip de permis este ca si persoanele de 16 ani au voie sa il obtina si sa utilizeze pe drumurile publice vehicule ce indeplinesc specificatiile de mai sus.

Mai mult decat atat, exista niste limite de viteza speciale, pentru categoria B1: 90 de kilometri pe ora pe autostrada, 80 pe drumurile espres si 70 pentru celelalte drumuri. In localitate, se va respecta limita de 50 de kilometri la ora. 

Daca ATV-ul dumneavoastra are peste 400 de kilograme sau peste 20 de cai putere, atunci el va trebui inmatriculat la fel ca orice masina mica si o sa aveti nevoie de un permis din categoria B.

 

Legislatia cu privire la masurile de siguranta

Pe langa permisul si inmatricularea vehiculului de tip ATV, exista si legislatie ce specifica o serie de masuri obligatorii pentru conducerea masinii pe drumurile publice. In primul rand, o sa fie nevoie sa incheiati o asigurare obligatorie de raspundere civila, exact ca atunci cand conduceti un autoturism, o autoutilitara sau un camion. 

In plus, va trebui sa respectati legea in ceea ce priveste echipamentul de siguranta: casca este obligatorie, atat pentru conducator, cat si pentru pasageri. Vestele fluorescente sunt, si ele, obligatorii. 

Trebuie respectat si numarul maxim de persoane care au voie sa mearga pe vehicul. Daca in cartea sa tehnica este specificat un numar de pasageri, acesta nu va trebui depasit. Se interzice si supraincarcarea cu bagaje sau transportul obiectelor voluminoase.

Daca aveti nevoie sa atasati o remorca ATV-ului sau UTV-ului pe care il conduceti, atunci aceasta va trebui sa fie semnalizata. Va trebui sa fie si omologata, iar limita sa de greutate sa se respecte, exact cum scrie in manualul vehiculului. Din pacate, multe din remorcile care se vand pentru acest tip de masini sunt ne-omologate, prin urmare ele pot fi folosite doar inafara drumurilor publice (adica in mediul off-road, de exemplu pe ogoare la tara). 

 

La ce sa ne asteptam in trafic, cu ATV-ul?

In primul rand, exista mai multe tipuri de ATV-uri (exemple comparate intre ele aici). Modelele mai mici vor fi mai greu de vazut de catre ceilalti participanti la trafic, iar din acest motiv putem spune ca siguranta lor creste cu dimensiunile. Este foarte important sa fiti vazut in trafic, iar din acest motiv va sfatuim sa purtati vestele reflectorizant chiar si in zilele insorite. 

In rest, va trebui sa va cunoasteti bine vehiculul in ceea ce priveste abilitatea de a demara. Multe ATV-uri demareaza incet (sunt facute pentru tractiune) asa ca noi va recomandam sa nu le fortati, daca nu sunteti obisnuit sa le conduceti in trafic aglomerat. 

Acest sfat este indeosebi de recomandabil la depasiri – tineti minte ca majoritatea ATV-urilor nu sunt facute pentru viteza, asa ca depasirile la velocitati ridicate s-ar putea sa fie greoaie pentru motoarele lor, facute pentru tractiune eficienta.

Un numar destul de mare de soferi au intrebat daca este voie ca aceste vehicule sa fie conduse pe autostrazi. Raspunsul este ca da, se admite asa ceva, dar numai daca ATV-ul poate sa depaseasca 50 de kilometri pe ora, daca are rovigneta si RCA valabile si, bineinteles, daca este inmatriculat. 

In plus, limita inferioara de viteza trebuie sa poata fi depasita chiar si atunci cand tractati o remorca omologata. Nu uitati sa utilizati banda potrivita, in cazul ATV-urilor cea din exteriorul autostrazii fiind de preferat, intrucat aceste vehicule rar pot atinge si mentine 120 de kilometri la ora (mai putin modelele sport).

Acceleratie.ro iti prezinta ghidul sigurantei pe ATV

Merita sa mergem cu ATV-ul prin trafic? Cand?

S-ar putea ca unii din cititorii nostri sa nu fie siguri ce fel de vehicul sa isi ia, pentru transportul urban. Sa opteze pentru o masina mica? Sau sa isi ia o motocicleta, o bicicleta sau trotineta, dar oare merita sa ia in calcul si un ATV? La urma urmei, nu este nevoie sa isi tina echilibrul pe asa ceva, este mai mic decat un autoturism si mai poate si sa care si bagaje cu el. Asadar, ce dezavantaje ar fi?

In primul rand, restrictia cauzata de sezoane. Chiar si cu echipament de munte pe dumneavoastra, din cauza vitezei, frigul in anotimul rece o sa fie considerabil. In plus, nu ar strica si un parbriz, iar aici un UTV cu asa ceva o sa fie de dorit. In plus, UTV-urile au si acoperis, prin urmare sunt mai de preferat pentru utilizarea pe sosele. 

Multi compara mersul cu ATV-ul cu transportul pe motocicleta, insa primele au avantajul de a nu avea nevoie de abilitatea de a mentine echilibrul, iar cele patru roti ale lor sunt create pentru teren dificil, prin urmare o sa fie mult mai sigure pe mazga, noroi si zapada, situatii in care este extrem de riscant sa utilizati o motocicleta. 

In schimb, un avantaj este gasirea mai usoara a unui loc de parcare, in comparatie cu autoturismele. Prin urmare, daca cautati un vehicul pentru transport suburban, dar chiar si urban, mai ales pe anotimpurile cu vreme buna, noi suntem de parere ca merita sa luati in calcul si un ATV.

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 13.07.20

 

La capitolul vehicule “quad” – adica cu patru roti, insa pentru terenuri off-road sau ferme, fara capota si habitaclu propriu-zis, sunt prezente doua categorii: ATV-urile si UTV-urile. La prima vedere, ele sunt clar diferite, insa in aceasta sectiune vom discuta mai pe larg distinctiile dintre cele doua, spre a-i ajuta pe potentialii cumparatori sa se orienteze catre ce li se potriveste mai mult.

 

Care este diferenta dintre ATV si UTV? Capota ori cadrul anti-rasturnare? Amplasarea locurilor? Prezenta unui volan? Sau exista diferente de motorizare? In paragrafele de mai jos, vom explora toate aceste aspecte, pentru a prezenta in detaliu elementele care fac distinctia dintre cele doua categorii de vehicule cu patru roti, fara habitaclu, destinate utilizarii atat pe sosele cat si off-road:


Definitii

ATV inseamna “all-terrain vehicle” – adica vehicul pentru toate terenurile. UTV inseamna “utility task vehicle” – adica vehicul pentru sarcini utilitare. Observati cum numele acestor categorii nu se leaga de aspectul vehiculelor, de numarul de roti, pasageri ori de amplasarea acestora, ci doar de scopul pentru care au fost proiectate. 

Dar ne putem da seama ca ATV-urile sunt facute pentru robustete, abordand cu mare eficienta terenurile accidentate, noroiul, baltile, zapada si chiar gheata – la urmar urmei, toate terenurile, nu? In schimb, UTV-urile sunt pentru sarcini utilitare, gen transport marfa pe ferme, in parcuri si in alte situatii, in timp ce aspectul sportiv este lasat deoparte. Din acest motiv, confortul lor este sporit si la fel si siguranta transportului cu ele.

 

 

Asemanari intre cele doua

Sa incepem cu sectiunea mai scurta: asemanarile dintre UTV-uri si ATV-uri: au patru roti, destul de frecvent au tractiune integrala, iar motorizarile lor sunt facute pentru cuplu ridicat, generand tractiune eficienta, in loc de viteza ridicata, desi modelele de ATV-uri de curse sunt facute pentru a se deplasa foarte repede. 

Atat unele, cat si celelalte pot avea troliu si carlig pentru remorca, iar ca echipare pentru strada, sunt prezente farurile, semnalizatoarele si placutele de inmatriculare. Cu toate acestea, in timp ce marea majoritate a UTV-urilor se incadreaza in categoria de permis B1 sau B, exista ATV-uri care nu sunt omologate pentru drum, ori care sunt pentru copii, prin urmare nu necesita inmatriculare. Insa, mai multe despre diferente, in urmatorul subpunct:

 

Deosebiri dintre cele doua

Aici, sunt mai multe lucruri de spus: in primul rand, amplasarea locurilor. In timp ce la un ATV, locurile sunt amplasate ca la motocicleta (soferul in fata si pasagerul in spatele sau), la UTV-uri, scaunele pentru cei doi sunt unul langa celalalt, ca la masina. 

Exista si modele cu patru locuri, doua in fata si doua in spate, iar la ATV-uri, daca sunt doua locuri pentru pasageri, acestea vor fi amplasate dupa sofer, pe laterale, deasupra rotilor din puntea de spate.

UTV-urile au o cusca de pavilion sau chiar un pavilion propriu-zis, care fereste de soare si ploaie. Unele modele dispun si de parbriz, pentru ca vantul, praful si insectele sa nu loveasca fetele pasagerilor in timpul mersului. 

Ca mod de control al vehiculului, ATV-urile au ghidon, exact ca la o motocicleta, in timp ce UTV-urile au volan. Ca tren de rulare, rotile acestora din urma sunt, de regula, mai mici, mai putin adaptate pentru off-road, dar mai prietenoase cu drumurile publice. Desigur, sunt si ATV-uri cu roti mai de drum, in special modelele de curse. 

Ca motorizare, acestea pot fi asemanatoare, insa multe ATV-uri pot fi echipate cu motoare considerabil mai mici decat la UTV-uri, a caror cilindree depaseste frecvent 700 de centimetri cubi. 

Insa, daca este sa ne raportam la pret, vom constata o diferenta clara, UTV-urile fiind, in medie, considerabil mai scumpe decat ATV-urile. Aceasta diferenta de cost poate fi explicata de optiunile tehnice incluse: servodirectie, suspensie independenta pe toate cele patru roti, componente mai usoare, pavilion, scaune sport sunt cateva dintre aspectele care sporesc pretul vehiculelor respective. Desigur, puteti gasi si modele de ATV-uri ultraperformante, pe care sa platiti mult, insa ele nu reprezinta majoritatea modelelor.

 

Cui ii trebuie un ATV?

Daca doriti un vehicul rapid, pentru distractie mai mult, insa si utilitar, si nu va deranjeaza absenta unui pavilion ori parbriz, atunci cele mai bune ATV-uri va stau la dispozitie. Beneficiati de modele de sport, facute pentru viteza, ori de vehicule pur off-road, cu care sa abordati cele mai ostile terenuri. Pentru ferme si pentru alte afaceri asemanatoare, ATV-urile utilitare sunt recomandate, acestea avand cele mai multe lucrui in comun cu UTV-urile. 

Noi putem sa recomandam ATV-urile si pentru transportul urban, mai ales in timpul anotimpului cald. Exista si un mare avantaj pentru elevii de cel putin 16 ani, acestia avand voie sa conduca asa ceva pe drumurile publice, cu conditia sa isi ia un permis de categoria B1, adica pentru vehicule de sub 400 de kilograme si sub 20 de cai putere, ca motorizare. 

Quad-urile sunt si destul de ieftine, prin urmare le recomandam celor care vor sa faca economie. In plus, daca nu transportati alte persoane in afara de dumneavoastra, nu prea are rost sa optati pentru un UTV.

 

 

Cui ii trebuie un UTV?

Oamenilor care au treburi de facut, teoretic. Distractia este lasata pe locul doi, la aceste vehicule, in favoarea capacitatii de transport si tractiune, dar si a sigurantei. Limitele lor de viteza sunt mici, in schimb puteti cara multe lucruri cu un UTV, iar custile de protectie au rolul de a proteja pasagerii, in caz de rasturnare, dar si de a fi suporturi pentru prelate impotriva intemperiilor. 

Daca lucrati la o ferma, daca amenajati parcuri, daca dezapeziti parcari, ori daca mergeti cu foarte multe echipament in expeditii de pescuit, s-ar putea sa doriti un UTV, mai ales in anotimpul cald. In plus, ele permit transportul a mai multe persoane – chiar si patru! Astfel, daca aveti colegi de munca la jobul de amenajare, ori daca mergeti mai multi in Delta, pentru pescuit, veti savura un astfel de vehicul off-road, calibrat pentru confort si utilitate. 

Asadar, daca nu va trebuie multa adrenalina, dar apreciati un mod de transport off-road destul de distractiv pe langa utilitare, noi va recomandam unul din diversele modele disponibile pe piata aceasta de nisa. 

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 13.07.20

 

Ce este mai potrivit pentru traseele off-road de distractie, ori pentru excursii la munte, ATV-ul sau motocicleta? Cate lucruri au acestea in comun si care sunt elementele care diferentiaza intre ele? Care este mai distractiva si care este mai sigura? La astfel de intrebari vom raspunde, in aceasta sectiune destinata amatorilor de adrelanina pe teren accidentat!

 

Sunteti un amator al traseelor de munte si aveti o motocicleta, dar va ganditi sa o schimbati cu un ATV? Sau poate sunteti posesorul unui vehicul quad si doriti si o motocicleta off-road? Sau nu aveti nici una, nici alta, si nu stiti in ce sa investiti banii? Ei bine, noi speram sa va clarificam diferentele dintre cele doua – atat vehiculul pe doua roti, cat si cel cu patru, are plusuri si minusuri. 

Poate dupa ce ne veti citi expertiza, va fi mult mai usor sa va orientati pe piata off-road: 

 

 

Care dintre cele doua este mai sigura?

La o prima vedere, ATV-ul este mai stabil, doar are patru roti si nu va fi nevoie sa va tineti echilibrul, ca in cazul motocicletei. Da, este adevarat, insa numai pe trasee usoare, de agrement, se face remarcat un vehicul quad in stabilitate. Daca doriti sa abordati pante abrupte, rape, ori carari inguste si intortocheate, atunci va trebui sa luati aminte la marele risc la care sunteti supus/a cand conduceti un quad: rasturnarea.

Daca o motocicleta off-road se rastoarna, ea nu va va strivi sub ea, insa greutatea unui ATV poate, in unele cazuri, sa depaseasca 500 de kilograme si nu va fi prea frumos sa ajungeti sub ea. Desigur, sunt modele de astel de vehicule usoare, insa, in orice caz, pericolul este mult mai mare decat atunci cand o motocicleta de 200 de kilograme cade peste un picior.

Asadar, raspunsul in ceea ce priveste siguranta este urmatorul: daca nu sunteti indraznet cu manevrele pe care doriti sa le faceti si cu terenul pe care doriti sa il abordati, recomandam ATV-ul, in materie de siguranta. In schimb, daca sunteti un temerar amator de cele mai ostile pante, probabil ca este mai sigur sa mergeti cu o motocicleta enduro.

 

Despre sezonul de folosire

Trebuie sa spunem din prima: ATV-urile au un sezon de folosire de tot anul, pe cand cu o motocicleta, o sa fie cam greu sa o utilizati pe anotimul rece. Insa, pentru cei fara experienta, va trebui sa mai oferim si informatii despre ce determina anotimoul de utilizare: 

In primul rand, precipitatiile: gheata si zapada fac aproape imposibila utilizarea unei motociclete, intrucat este foarte greu sa controlati un vehicul pe doua roti, cand solul aluneca. ATV-ul, eliminand elementul echilibrului, se comporta ca o masina, iar pneurile de sezon vor asigura o aderenta destul de buna inclusiv iarna.

In al doilea rand, daca optati pentru un quad de tip UTV, va puteti feri si de ploaie ori de frigul generat de vant, in timpul mersului, intrucat multe din aceste vehicule au parbriz si pavilion. 

Partea proasta este ca UTV-urile nu sunt facute pentru trasee dificile si manevre indraznete, ci mai mult pentru transport de marfa si persoane, in conditii off-road normale. Asadar, nu prea putem sa le punem in aceeasi liga cu modelele sportive de ATV-uri si motociclete, in ceea ce priveste traseele abordate si stilul de conducere riscant.

 

Cu care economisesti mai mult?

Sa o zicem din prima: chiar si un ATV ieftin si bun o sa fie destul de scump, comparativ cu motocicletele de teren, daca echivalam motorizarile. 

Daca mai punem in calcul si diverse optiuni ce tin de transmisie si de tren de rulare, cum ar fi suspensia independenta sau servodirectia, pretul vehiculelor cu patru roti o sa fie si mai mare. In plus, si intretinerea periodica va fi diferentiat mai scumpa la quad-uri, in comparatie cu motocicletele. 

In functie de zona in care locuiti, chiar si asigurarea s-ar putea sa fie ceva mai piparata. Astfel, este clar ca, daca urmariti economisirea banilor, ar fi bine sa va orientati catre varianta moto, in cazul in care chiar doriti sa va apucati de sporturi off-road. 

 

Care se invata mai greu?

Aici, avantajul este clar in favoarea ATV-urilor: nu numai ca nu aveti nevoie sa stapaniti arta tinerii echilibrului, dar si nivelul de forta fizica necesara utilizatorului este mai mic. Nu de alta, dar daca vi s-a rasturnat motocicleta, va fi nevoie sa o ridicati manual, iar pentru domnisoare, o sa fie mai greu. 

In cazul in care un ATV s-a rasturnat, speram noi, fara accidentari, atunci chiar si barbatii zdraveni o sa aiba nevoie de ajutor, ca sa il puna pe roti din nou. 

In orice caz, cand vine vorba sa invatati sa mergeti pe fiecare din cele doua vehicule, o sa fie necesar sa stiti macar sa stapaniti o bicicleta, inainte de a va apuca de sporturi pe doua roti, iar asta este un impediment in ochii multora care considera cumpararea motocicletelor.

 

 

Despre transport

Cand nu explorati terenurile accidentate sau crestele muntilor, s-ar putea sa doriti si sa utilizati ATV-ul ori motocicleta pentru a merge pana in oras, ori pentru a transporta diverse bagaje dintr-un loc intr-altul. Aici, evident ca ATV-ul o sa permita atat caratul a mai multe lucruri, cat si, la unele modele, chiar si doi, ba chiar trei pasageri (daca vorbim despre UTV-urile mari). Pe cand, la o motocicleta, de-abia puteti amplasa niste genti laterale, ori un portbagaj pe spatiul din spatele seii.

 

Care este mai distractiva?

Daca la celelalte subpuncte ale acestei discutii, a iesit castigator ba ATV-ul, ba motocicleta, acum, la final, putem spune ca ambele sunt victorioase, intrucat nivelul de distractie al fiecareia depinde de gusturile si abilitatile celui care o manevreaza. 

Unora le place fiorul pericolului de a se dezechilibra pe motocicleta, dar si agilitatea sporita a acestor vehicule pe doua roti. Altii prefera un plus de stabilitate, insa si o pozitie mai confortabila pe saua ATV-urilor.

Merita, daca puteti, sa le incercati pe amandoua la un club, fara a cumpara vreun vehicul. Doar asta veti sti cel mai bine ce vi se potriveste, iar pe urma o sa mergeti cu mai multa incredere la dealership pentru a achizitiona modelul cel mai distractiv pentru dumneavoastra.

 

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 13.07.20

 

Doriti un ATV, dar intrebarea este: cat de mare si, mai ales, cat de puternic sa fie acesta? Compatibilitatea cu dimensiunile conducatorului tine atat de confort, cat si de siguranta, prin urmare va indrumam in aceasta sectiune cum sa tineti cont de acest aspect, nu doar pentru confort, ci si pentru siguranta dumneavoastra in timpul conducerii vehiculului:

 

In sectiunea de mai jos, ne vom referi la pozitia cea mai buna pentru condusul unui ATV, in special in raport cu dimensiunile vehiculului. In plus, daca tot vorbim despre compatibilitatea dintre acesta si marimea utilizatorului, o sa abordam si subiectul puterii motorului, fata de dimensiunile si abilitatile persoanei care conduce ATV-ul. Speram, astfel, sa ne facem cititorii sa aleage cel mai confortabil, dar si cel mai sigur model, pentru nevoile si dorintele lor:

 

Care este pozitia optima pe ATV?

Sa incepem discutia noastra cu pozitia pe care ar trebui sa o aveti pe ATV. Multa lume crede ca ea va coincide cu pozitia de pe bicicleta ori de pe motocicleta, insa nu este chiar asa. De fapt, seamana cu modul in care se sta pe o motocicleta, dar cu spatele vertical, adica nu inclinat in fata, nici usor pe spate, ca la choppere. Bratele nu ar trebui sa fie intinse, iar utilizatorul sa stea mai relaxat, confortabil, intrucat vehiculul nu necesita mentinerea echilibrului pe doua roti. 

 

 

Daca optati pentru un ATV prea mic, veti sta chircit, iar la frane bruste va exista tentinda sa va duceti in fata mai mult, in timp ce la virajele stranse, s-ar putea chiar sa se dezlipeasca una sau doua roti de pe sol, in cazul in care mergeti repede. Asta deoarece centrul de greutate al vehiculului, cu dumneavoastra pe el, va fi foarte sus. In plus, veti sta cu genunchii prea sus, ceea ce este obositor.

In cazul in care optati pentru un model prea mare (adica sunteti o persoana scunda), atunci s-ar putea sa nu puteti mentine un grad de vizibilitate optim, mai ales daca ghidonul are aparatori mari. 

Asadar, va trebui ca pozitia dorita sa bifeze urmatoarele elemente: mainile pe ghidon, la un unghi al coatelor de circa 100-120 de grade, picioarele pe platforme (daca luati talpile de pe platforma, nu ar trebui sa le puteti tarai pe sol), privirea exact in fata si un oarecare grade de aplecare in dreapta si stanga la viraje. In mare, este pozitia asemanatoare cu cea corecta, la un curs de calarie.

 

Cat trebuie sa fie de puternic motorul, in functie de varsta si marimea soferului?

Acum, sa intram in detaliile ce privesc motorul. Teoretic, cu cat va fi mai mare un ATV, cu atat va fi necesara o motorizare mai puternica, altfel de-abia s-ar urni vehiculul, daramite sa abordeze terenuri ostile. Vom imparti gama de modele de pe piata in patru categorii, pe baza capacitatii cilindrice, care este principalul element ce dicteaza puterea. Astfel, avem:

Modelele intre 90 si 125 de centimetri cubi: destinate copiilor sub 16 ani, care de-abia invata sa conduca un ATV.

Intre 200 si 300 de centimetri cubi: pentru adulti scunzi si usori, care se afla in procesul de invatare a abilitatilor de a conduce astfel de vehicule, sau adolescenti mai dezvoltati. 

De la 400 la 500 de centimetri cubi: expertii recomanda aceste modele incepatorilor care deja stapanesc ABC-ul condusului unui quad, femeilor, fermierilor si altor persoane care nu doresc sa forteze ATV-ul si nu sunt interesati de performante.

550-700 centimetri cubi: pentru cei care transporta marfa, eventual cu remorca, majoritatea barbatilor, ori amatorii de off-road agresiv, pe ATV-uri mici si agile, unde trebuie sa isi schimbe centrul de greutate frecvent si brusc.

700-1000 centimetri cubi: sporturi de performanta, curse prin noroi, vanatori, alpinisti, ori persoane care au multe de transportat. Cele mai mari si mai performante ATV-uri utilitare au astfel de motoare, mai ales cand este prezent si un troliu pentru scoaterea vehicului din rape, ori din noroi.

Daca respectati aceste recomandari, veti calatori pe quad in mod confortabil si sigur. Desigur, poate exista si putina libertate in alegerea cilindreei. De exemplu, puteti fi o persoana scunda de sex feminin suficient de abila pentru a lua un ATV cu motor de 700 de centimetri cubi, utilizandu-l eficient pe drumuri de munte. 

Ori, o persoana masiva care se plimba pe o ferma s-ar putea sa nu se sfiasca de la un model mic, de 550 de centimetri cubi, daca se simte bine in timp ce il conduce la o viteza modesta. 

 

Cat de mare si de puternic va trebui sa fie ATV-ul, in functie de teren?

Pe langa dimensiune, si terenul destinat ATV-ului conteaza. Astfel, daca il veti folosi pentru a urca pante abrupte, cu viteza, in regim sportiv, o sa doriti motoare mai puternice de 500 – 700 centimetri cubi. 

In plus, in cazul modelelor de viteza, poate fi de preferat un model mai mic de ATV (aici o lista comparativa de modele), comparabil cu marimea corpului dumneavoastra – astfel, o sa puteti sa va aplecati mai mult in curbe, ceea ce inseamna o stabilitate sporita si, implicit, timpi mai buni intr-o cursa, dar si sanse mai mici ca rotile de pe o parte sa se dezlipeasca de pe sol in timpul acestor manevre.

 

 

Alte consideratii (pasageri, remorca, acoperis)

Exista si alte lucruri de luat in calcul cand alegeti un ATV, din punct de vedere al dimensiunilor. De exemplu, chiar daca sunteti o persoana relativ scunda, cand aveti multe de transportat, inclusiv o remorca, ar fi bine sa va obisnuiti cu un model mai mare, care sa aiba suficienta putere de tractiune pentru aceasta sarcina. 

La fel putem spune si cu transportul de pasageri: nu prea este indicat sa stea doua persoane pe un ATV mic, mai ales la viteze mari si la curbe stranse. 

In cazul in care optati pentru un UTV, acestea sunt mult mai bine echipate pentru a acomoda atat persoanele scunde, cat si cele inalte. Veti sta mai confortabil pe scaune cu spatar, iar acoperisul o sa va protejeze in caz de rasturnare, dar si in caz de ploaie sau alte intemperii. 

Dorim doar sa mentionam ca este important sa va asigurati ca genunchii dumneavoastra au loc, in cazul in care sunteti foarte inalt, dar si ca este bine ca intre cap si pavilion sau barele cadrului de deasupra sa fie macar 20 de centimetri, ca sa nu va loviti in cazul unei frane bruste sau cand treceti peste denivelari.

 

Am modificat articolul ultima data pe: 13.07.20

 

ATV-uri – Opinii si Recenzii in 2020

 

Recomandarile noastre in ceea ce priveste ce consideram a fi cele mai bune ATV-uri din oferta anului curent incep cu Linhai Dragonfly 400S, un vehicul cu tractiune integrala, de tip utilitar, cu suspensie dubla fata si cutie automata. Este inmatriculabil Euro 4, detinand tot ce aveti nevoie pentru condusul pe drumuri si sosele. Daca motorizarea sa de 325 centimetri cubi este prea mare pentru gusturile dumneavoastra, atunci noi va mai putem recomanda si un vehicul de 125 cmc, mai mic, potrivit pentru incepatori, el fiind si destul de ieftin: TEAM MOTO 006-7 este unul din cele mai bune ATV-uri de agrement de pe piata.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cel mai bun!

Linhai Dragonfly 400 S
Click aici pentru pret!

Are un motor puternic (29 de cai putere), racid cu apa, care, in tandem cu transmisia automata, lucreaza foarte bine la sarcinile pentru ATV utilitare. Include troliu si posibilitatea de a i se atasa o remorca. Se poate inmatricula pe norme Euro 4.

Este mare si destul de scump, daca doriti doar un model pentru incepatori, ori de agrement.

Pentru fermieri, ori pentru cei cu pensiuni la munte, departe de civilizatie, este un ATV foarte recomandabil. Motorizarea sa este fiabila, iar franele pe disc sunt sigure, totul fiind usor de controlat, chiar si pentru cei fara multa experienta.

A 2-A OPTIUNE!

TEAM MOTO 006-7
Click aici pentru pret!

Este un model de agrement, cu motor de 6,3 cai putere si o greutate de 85 cai-putere. Vehiculul este inmatriculabil cu standardul T3b, adica poate fi condus si pe drumuri publice. Cutia automata il face usor de manevrat.

In afara de distractie si transport personal pe distante mici, nu are multe calitati utilitare.

Daca cautati un ATV pentru vacante, la un pret avantajos, pentru o singura persoana, recomandam acest model, in special pentru incepatori, putand fi condus cu usurinta si de catre adolescenti.

A 3-a Optiune!

Linhai M550 LT EFI
Click aici pentru pret!

Pretul avantajos, pentru un model utilitar, este unul din avantajele acestui model. In plus, are tot ce va trebuie, de la troliu, la carlig de remorca, suspensii independente si poate si inmatriculat Euro 4.

Motorul sau, de aproape 500 de centimetri cubi, poate consuma putin cam mult, pentru un vehicul de acest tip.

Unele persoane care au nevoie de un ATV de ferma, dar nu sunt dispuse sa cheltuie mult pe un model exigent, vor fi incantate de acesta. Ofera un echilibru pret-performanta destul de bun, fara sa faca rabat de la specificatii si accesorii.

 

 

Pareri despre cele mai bune ATV-uri

Ne adresam la cat mai multe modele de ATV-uri, in sectiunea de descrieri de produse. Includem atat vehicule pentru adulti, de diverse categorii, cat si pentru cei mici, iar la sfarsit, vom descrie si cateva accesorii de cumparat, pentru acest tip de masini.

 

 

ATV 4×4:

 

Linhai Dragonfly 400 S

 

Vehiculul acesta este un model de ATV 4×4 de tip utilitar, pentru ferme sau alte activitati off-road ce necesita tractiune ridicata. Este echipat cu un motor de 352 centimetri cubi, in patru timpi si un singur cilindru (29 cai putere), iar cutia de viteze automata reprezinta un avantaj, mulandu-se pe orice preferinta va avea soferul.

Puteti si sa inmatriculati vehiculul, fiind omologat Euro 4 si echipat cu luminile necesare. Printre alte avantaje, mentionam jantele din aluminiu, troliul frontal, oglinzile retrovizoare, grilajul atat in fata, cat si in spate si aparatorul de maini. Suspensia independenta, de tip MacPherson, asigura atat siguranta pe drumuri denivelate, cat si confortul, iar sistemul de franare este pe disc (doua discuri pe fata, unul pe spate).

Demarajul este electric (fara pedala), iar greutata totala a ATV-ului este de 330 kilograme. Ofera un singur loc, pentru sofer, dar si posibilitatea de a i se atasa o remorca. Per total, putem spune ca acest ATV Linhai se preteaza atat pe ferme, cat si pe strada, fiind accesibil utilizatorilor avansati, dar si incepatorilor ce doresc un vehicul usor de condus.

 

 

 

Linhai DragonFly 300 S

 

Doritorilor de ATV-uri noi ce cauta vehicule cu transmisie integrala, pentru incepatori (agrement), le recomandam acest model de la Linhai. Motorizarea este cu un singur cilindru, 275 centimetri cubi, patru timpi si racit cu lichid, in timp ce transmisia automata este foarte prietenoasa fata de utilizatorii fara experienta.

Suspensia pe fata este de tip MacPherson, independenta, confortabila si sigura, iar franele sunt pe disc. Este inclus si un troliu, foarte util in cazul in care v-ati impotmolit si trebuie sa scoateti AVT-ul din noroi, sau dintr-o rapa. Sunt incluse lumini fata-spate si oglinzi retrovizoare, vehiculul fiind inmatriculabil sub standardul T3b (la primaria locala).

Are o garda la sol de 195 milimetri si o masa proprie de 302 kilograme, demarorul sau fiind electric. Toate aceste specificatii il fac un ATV potrivit pentru distractie, cum ar fi in turism, sau pur si simplu pentru transport, in mediul rural.

 

 

 

 

ATV 125cc:

 

TEAM MOTO 006-7

 

Acest ATV 125cc se potriveste persoanelor ce doresc un vehicul mic, pentru agrement, ori pentru transport pe distante scurte, in mediul rural. Limita de viteza a sa este de 70 de kilometri la ora, sau mai putin, in cazul in care este incarcat mult.

Transmisia sa este automata, franele sunt hidraulice pe disc (spate) si pe tambur (pe fata), iar aprinderea sa este electronica. Motorul are 4,7 kilowati (6,3 cai putere), fiind racit cu aer (1 cilindru in patru timpi). Inctrucat greutatea totala a vehiculului este de 85 kilograme, nu necesita troliu. I se pot atasa portbagaje, are un singur loc, dar nu include si semnalizare ori oglinzi retrovizoare.

Intrucat are viteza maxima mai mare de 40 km/h, acest ATV 125 cc este inmatriculabil sub standardul T3b (la primarie). Ca dezavantaje, nu poate fi utilizat decat pentru agrement si transport pe distante scurte, nefiind echipat (ori suficient de puternic) pentru alte utilizari.

 

 

 

Renegade 10

 

S-ar putea sa va aflati printre cititorii care manifesta un interest pentru un ATV de buget, pentru plimbari ocazionale, cu sistem automat de transmisie. Modelul acesta raspunde cu brio acestor cerinte, fiind echipat cu o motorizare de 125 cmc si 7 cai putere (4 timpi, monocilindru, racit cu aer).

Are inclus si un portbagaj mic, in spate, in cazul in care transportati lucruri utile pentru serviciu, ori provizii pentru un picnic. Viteza maxima promisa este de 60 de kilometri la ora, insa aceasta depinde si de greutatea soferului, o persoana mai mare fiind mai greu de transportat repede.

Pentru a porni motorul, beneficiati de un demaror electric, prin urmare si copiii pot sa il porneasca fara probleme. Sistemul de franare este pe disc, iar ca echipari de drum, sunt prezente doar farurile frontale si stopurile spate. Vehiculul poate fi inmatriculat la primarie, sub standardul T3b.

 

 

 

 

ATV Linhai:

 

Linhai M550 LT EFI

 

Cei ce cauta un ATV de vanzare, la pret convenabil, de tipul utilitar, vor fi incantati de acest model de la Linhai. Chiar daca este accesibil, trebuie sa mentionam ca producatorul nu a facut rabat de la putere, motorul avand 493 cmc si 32CP, ceea e permite o capacitate de incarcare de 150 kilograme, putand trage si remorci de pana la 200 de kilograme.

In plus, suspensiile independente MacPherson asigura ATV-ului stabilitate si confort pe drumurile denivelate, iar in caz de va impotmoliti, puteti sa va tractati afara din nori cu ajutorul troliului frontal.

Printre alte elemente de echipare, mentionam oglinzile, demarorul electric, luminile si jantele de magneziu. Vehiculul este inmatriculabil sub standardul Euro 4. Ca dezavantaje, putem spune ca, la 364 de kilograme, este un ATV relativ greu, iar viteza sa este limitata la 75-90 kilometri pe ora, in functie de cat de mult il incarcati.

 

 

 

 

ATV copii:

 

HECHT 56801

 

Includem si un ATV electric pentru copii in lista noastra, un model de la HECHT, care ofera siguranta, usurinta in condus, dar si un nivel de zgomot scazut, prin urmare fiind utilizabil si in oras, fara a deranja pe toata lumea.

Are trei trepte de viteza: 8, 20, respectiv 25 de kilometri pe ora, iar daca selectati o treapta, copilul nu va putea depasi pragul respectiv. Astfel, nivelul de siguranta va fi ridicat, mai ales daca cel mic nu are multa experienta cu acest tip de vehicule. Autonomia bateriei de 36 de Volti, incarcabila la priza, este de la 13 la 18 kilometri.

Ca varsta recomandata, este potrivit copiilor de la trei la 14 ani, putand acomoda atat un sofer, cat si pasager. Ca sa concluzionam, acest ATV poate fi un cadou foarte atragator, in cazul in care doriti sa va obisnuiti fiul sau fiica cu condusul vehiculelor motorizate, de la varste fragede.

 

 

 

Caretero Toyz Quad

 

Daca tot am abordat piata de vehicule ATV pentru cei mici, tinem sa abordam si segmentul de varsta 3 – 5 ani, cu acest model electric, numai bun pentru utilizarea la interior, sau in curte. Incarcat complet la priza, asigura circa doua ore de plimbare, la o viteza maxima de 6 kilometri la ora, la care nu sunt sanse sa se intample vreun accident nedorit.

Intrucat copiii apreciaza muzica, pe consola centrala a ATV-ului este si un MP3 player cu difuzor propriu, iar farurile sunt tot timpul o aditie distractiva, atat pentru baieti, cat si pentru fetite.

Nu are cutie de viteze, acceleratia facandu-se doar prin apasarea unei pedale de picior. Suporta maximum 30 de kilograme, iar dimensiunile vehiculului sunt 80 x 55 x 62 centimetri, la o greutate de 7,9 kilograme.

 

 

 

 

ATV 250cc:

 

Nitro TRIKE Speedbird Transformer TS

 

Pentru mediul urban, un ATV 250 cc precum acesta este nu doar o idee buna pentru plimbari de agrement, dar si o solutie la traficul greu, atunci cand incercati sa ajungeti la serviciu (daca vremea o permite, desigur). Are trei roti, cutie de viteze manuala (4 trepte si marsarier), frane hidraulice pe disc, 25 de cai putere si o viteza maxima de aproximativ 100 de kilometri pe ora, putand acomoda doua persoane.

De fapt, este mai mult un hibrid cu o motocicleta, decat un ATV propriu zis. In plus, acest vehicul este si inmatriculabi in intregime, la fel ca un autoturism. Per total, il recomandam celor care doresc un plus de sportivitate si pentru care ATV-urile standard sunt prea off-road sau prea greoaie.

Tehnologia suspensiilor, franele performante, arcurile reglabile si sistemul de racire ofera performanta acestui trike. Greutatea sa totala este de 150 de kilograme, iar sarcina maxima se situeaza in jurul a 220 de kilograme.

 

 

 

 

Accesorii:

 

Remorca ATV:

 

Moose Plow 45040099PE

 

O remorca ATV o sa fie extrem de utila in special pentru fermieri ori pentru cei care au pensiuni turistice la munte. Cea de aici are o garda la sol de 300 de milimetri, numai buna pentru terenuri accidentate, iar incarcatura maxima pe care o sustine este de 566 kilograme.

Stratul de spuma aplicat peste cuva de transport previne ruginirea, insa cel mai bine este sa o pastrati intr-un garaj special, ori intr-un sopron. Ca sistem de prindere, functioneaza cu bila de 22,22 pana la 25,4 milimetri, mecanismul sau fiind actionat cu pedala.

Are doua roti, cu pneu propriu 16 x 7,5 x 8 toli, iar dimensiunea cuvei este de 122 x 101 x 35 centimetri. O puteti folosi nu doar cu cele mai bune ATV-uri de tip utilitar, dar si cu UTV-uri ori cu tractoare de mici dimensiuni, desigur.

 

 

 

 

Cauciucuri ATV:

 

Wanda G35018.15

 

Daca ati achizitionat cel mai bun ATV, si sunteti un pasionat al acestui hobby, atunci se prea poate sa dispuneti de un garaj pe care sa il echipati cu piese de schimb si instalatii pentru reparat. Un set de cauciucuri ATV, de rezerva, ar trebui sa fie inclus intr-un loc de genul acesta, iar noi recomandam aici un model off-road, de la Wanda.

Designul lor este fara camera de aer, de tip bias-ply, cu diametrul jantei de 12 inch. Striatiile sale sunt mari, in forma literei V, fara ca cele de pe partea externa sa se atinga cu cele de pe interior.

Astfel, se genereaza un grad mare de aderenta, insa si un anumit confort, fapt care le face potrivite atat pentru categoria de vehicule utilitare, cat si pentru cele sport-utilitare ori cele pentru incepatori. Producatorul spune, in descrierea lor, ca sunt recomandate pentru toate sezoanele, adica atat pentru nori, cat si pentru zapada sau zloata.

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Alegerea unui ATV, la pret bun, poate fi un proces destul de simplu, daca pretentiile dumneavoastra nu sunt ridicate. In cazul in care sunteti o persoana pasionata, cu cerinte exigente, procesul s-ar putea sa fie mai minutios.

Totusi, exista cateva linii mari de orientare prin oferta pietei, pentru orice tip de cumparator, pe baza carora sa faceti o achizitie. Haideti sa le exploram!

 

 

Clasificare: avand in vedere cat de mult difera tipurile de ATV, se impune o clasificare inainte de toate. Astfel, avem modelele pentru copii, mici si cu motoare slabe, vehiculele pentru adulti incepatori, destul de sigure, cu motorizari modeste si cu eficienta moderata pe off-road si modelele sport-utilitare, cu performante sportive moderate, motorizari puternice, transmisie 4 X 4 si destul de multe accesorii.

Aceste trei categorii pot fi considerate ATV-uri pentru publicul larg, dar mai exista si doua tipuri de vehicule de nisa, destinate celor exigenti si cu nevoi specifice: ATV-urile sport sunt cele mai performante, usoare, rapide, manevrabile si, putem adauga, destul de periculoase daca nu aveti experienta necesara pentru a le conduce.

O a doua categorie de mare putere este cea de utilitati, vehicule mari, cu motoare performante, care sunt indeosebi de utile pe ferme. Ele pot trage mult, sunt echipate cu trolii, portbagaje generoase, iar la nevoie li se pot atasa si remorci. Datorita pneurilor mari, dintate, pot aborda fara mari probleme drumuri noroioase, denivelate. Mai sus, am vorbit despre categori sport-utilitara, care imbina elemente de la aceste ultime doua tipuri de ATV.

 

Transmisie: 2 X 4 sau 4 X 4. In ceea ce priveste acest element, multe pareri despre cele mai bune ATV-uri zic ca doar cei care opteaza pentru modele utilitare, sport utilitare sau de curse ar trebui sa doreasca transmisie integrala, intrucat este destul de scumpa, iar daca nevoia nu o cere, pentru ce sa platiti in plus?

In cazul vehiculelor pentru incepatori si celor pentru copii, nu prea este nevoie de asa ceva, desi s-ar putea sa intalniti transmisii integrale, la unele modele. In orice caz, pentru trasee off-road complicate, este esentiala optiunea de 4 X 4, insa pe drumuri de agrement si sosele, 2 X 4 este potrivit.

 

 

Numar cilindri si cilindree: am putea sa vorbim numai despre putere aici si sa zicem ca un ATV la un pret bun ar trebui sa genereze suficienta tractiune pentru nevoile cerute. Orientativ, intre 50 si 125 centimetri cubi sunt specifici modelelor pentru copii, cele pentru incepatori avand pana la 250 centimetri cubi.

Modelele puternice, la vehiculele sport sau utilitare, pot depasi si 500 centimetri cubi, iar arhitectura motorului pe doi cilindri este obligatorie, in acest caz. Acestea vor fi mai mari si mai grele, insa nu doar ca genereaza mai multa putere, ci si mai multe rotatii pe minut, ceea ce sporeste controlul in anumite situatii, mai ales in mainile unui sofer cu experienta ce utilizeaza o cutie manuala.

 

Frane: sistemele de franare pe disc predomina, intrucat au o putere mai mare si dureaza mai mult pana sa trebuiasca sa fie schimbate. Mai mult decat atat, au un randament ridicat chiar si in conditii ude si noroi, dar si iarna. La modelele mai vechi, franele pe tambur erau intalnite, insa astazi, acestea sunt considerate total depasite.

 

Racire: apa sau aer. Dupa cum era de asteptat, multe motoare mai mici si mai slabe se pot descurca cu sistemele de racire cu aer (ne referim in special la cilindrele de sub 250 cmc). In cazul ATV-urilor utilitare si sport, sistemele de racire cu apa sunt predominante, date fiind puterile mai mari ale motoarelor.

 

Transmisie: la fel ca si la autoturisme, puteti opta pentru cutii de viteze manuale, ori automate. Aici, insa, nu putem spune ca una este superioara celeilalte. De fapt, conteaza stilul de a conduce: cei care vor performanta si control, prefera o transmisie manuala, in timp ce persoanele care doresc plimbari placute, vor opta, de obicei, pentru o cutie automata. Nota: aceasta din urma o sa coste mai mult.

Tot in materie de transmisie, mai putem discuta si despre modul de legare a rotilor cu motorul: prin arbore sau cu lant, ca la bicicleta. Arborele este pentru vehiculele puternice si terenurile noroioase, in timp ce lantul este intalnit la modelele de buget, dar si la cele sport, de viteza, pe drumuri curate.

Sistemele cu lant cer si mai multa intretinere, cum ar fi ungerea periodica si curatarea de reziduuri precum praful sau noroiul.

 

Numar locuri: daca cautati ATV-uri, la preturi bune, pentru drumetii cu sotul/sotia sau un prieten, atunci modelele cu doua locuri sunt pentru dumneavoastra. Uneori, daca optati pentru un vehicul masiv, de tip utilitar, s-ar putea sa incapa chiar si doi pasageri, in partile laterale, deasupra rotilor din spate.

Cele mai multe modele pentru copii, sport sau de incepatori sunt de tip monopost, asa ca nu veti mai putea gasi spatiu pentru un pasager, la bordul lor.

 

Accesorii: la acest capitol, ne putem referi la prezenta (sau posibilitatea atasarii) a catorva elemente specifice unor modele.

Putem sa vorbim despre pavilioane anti-ploaie, troliu pentru tractat, carlig pentru remorca, spatii aditionale de stocare sau portbagaje detasabile. Exista si modele la care farurile se pot scoate, sau carora le puteti atasa lumini aditionale.

Mai puteti gasi si vehicule carora li se pot atasa si pluguri de zapada (modelele utilitare, desigur!) Ba chiar si unele unelte agricole precum semanatorile sau stropitorile se pot atasa acestora, daca au suficienta putere. Ori, daca doriti si dispuneti de fondurile necesare, puteti opta pentru modele cu servodirectie, desi acestea sunt chiar rare.

 

 

Dupa cum vedeti, indiferent daca doriti un ATV simplu sau unul complicat, exista destul de multe aspecte de luat in calcul cand faceti o alegere. Insa, aceasta este si partea distractiva, daca sunteti pasionat de mecanica cat-de-cat.

Un vehicul de acest gen poate fi utilizat in nenumarate feluri: la serviciu, pentru distractie, ori la anumite treburi in jurul casei. S-ar putea, prin urmare, sa mai aveti intrebari. Incercam sa raspundem la cateva din acestea, in sectia de FAQ ce urmeaza.

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Care e diferenta dintre un ATV si un UTV?

Aceste doua vehicule sunt destul de asemanatoare, iar la o prima privire, prezenta unui pavilion (ori acoperis) este principalul element de diferentiere, ATV-urilor lipsindu-le acesta (insa, la unele modele, li se poate atasa asa ceva).

O alta diferenta este marimea rotilor, UTV-urile avand roti mai mici, dar si o garda la sol mai joasa. In plus, s-ar putea sa intalniti si spatii de depozitare considerabile la aceste vehicule, ori ca platforme in spate, ori ca portbagaje detasabile.

 

 

Pe scurt, ATV-urile sunt potrivite mai mult pentru activitati sportive, indiferent daca vorbim despre off-road sau pe pista. Intrucat au centrul de greutate mai jos, riscul sa cada pe o parte este mai mic. UTV-urile, in schimb, ar trebui sa fie considerate vehicule de munca si nu de agrement, desi s-ar putea ca si acestea sa fie destul de distractiv de condus.

 

E mai rentabil un ATV second hand decat unul nou?

Depinde, desigur. Daca aveti nevoie de un model utilitar, cum ar fi un ATV 4 X 4 pentru munca la ferma, atunci noi va recomandam vehiculele la prima mana, intrucat sansele ca acestea sa se strice sunt destul de reduse. Nu puteti cunoaste exact in ce conditii a fost unul utilizat si cat de uzate sunt anumite piese, nu?

Insa, daca doriti un ATV de copii, sau unul de incepatori, pentru plimbari de agrement, nu va descurajam sa explorati si piata second-hand. Puteti gasi chiar si modele bunicele, la preturi accesibile, daca aveti destula rabdare. De fapt, includem si o sectiune de indicatii si sfaturi, mai jos, pentru cine ar dori sa cumpare un astfel de vehicul, la mana a doua.

 

Cat costa un ATV nou vs. unul SH?

Analizand mai multe oferte de la ambele piete (cea cu vehicule noi si cea second hand), putem spune ca este greu sa oferim o diferenta de preturi, in procentaj. Orientativ, pentru cele mai multe modele, un ATV ieftin si bun costa in jurul a 30 la suta dintr-unul nou, insa asta inseamna ca modelul respectiv sa nu fie mai vechi de 5-6 ani. Pentru modelele mai vechi, care nu se mai produc, nu ne putem raporta decat la anumite specificatii tehnice.

In final, cel mai bun sfat pe care vi-l putem da este sa va inarmati cu timp si rabdare si sa explorati ca lumea oferta pietei SH. Nu are rost sa va grabiti, intrucat oricand s-ar putea sa gasiti un chilipir surprinzator. De asemenea, tot in ceea ce priveste chilipirurile, cand o oferta suna prea bine, se prea poate ca ceva sa fie suspect, de genul vreunei piese aproape stricate sau de un vehicul furat. Din acest motiv, este bine sa stiti cum sa evaluati un ATV, daca aveti ocazia sa il testati, cand va este aratat.

 

Gasesc sa cumpar online atv-uri second hand ieftine de 250cc?

Desigur. Puteti sa explorati piata, gasind multe astfel de vehicule, de diverse tipuri. Cilindreea de 250 cmc este destul de frecvent intalnita la ATV-uri sport-utilitare si de incepatori, ba chiar si la multe modele sport.

 

 

Unde comand piese ATV?

Puteti sa gasiti destule shop-uri, in Romania, pe magazinele online. Site-uri precum optera.ro, bashanmotor.ro sau motobikeshop.eu sunt cateva nume ce apar la prima cautare Google.

Nu este de evitat nici oferta disponibila pe site-urile de comercializat produse de tot felul, unele fiind second-hand, iar unele la mana a doua. Depinde cat de importanta este piesa cautata si cati bani sunteti dispusi sa dati pentru aceasta.

 

 

 

La ce detalii trebuie sa fii atent cand cumperi un ATV SH?

 

In linii mari, daca doriti ATV-uri ieftine si bune, le puteti gasi usor pe piata de second hand. Alegerea, insa, trebuie facuta cu atentie! Iata niste sfaturi de urmat, atunci cand va avantati pe acest sector de piata si va aflati fata in fata cu vanzatorul si cu vehiculul pe care v-ati pus ochii:

 

Evaluati tehnic vehiculul

Mai intai de toate, uitati-va la starea ATV-ului – preferabil, acesta ar trebui sa fie curat, spalat in prealabil, mai ales daca vanzatorul cere un pret maricel pe acesta. In plus, curatenia si ingrijirea arata si o anumita doza de seriozitate din partea persoanei care vinde!

Noroiul si praful pot acoperi rugina si crapaturile in caroserie, acestea fiind niste semne vizibile de uzura. Uitati-va si la cadrul din aluminiu, pentru aceste semne, crapaturile pe metalul respectiv fiind ori negre, ori de argintiu inchis, ele aparand in special la baza punctului de sudura.

Este bine sa puteti ridica pe o platforma ATV-ul si sa ii rotiti rotile. Scuturati-le cu mana – acestea nu ar trebui sa fie prea usor de miscat. Urechile va sunt un bun aliat, orice zdranganit fiind un semnal de alarma. Franele, suspensia si transmisia sunt cateva zone importante, unde sa ascultati zgomote suspecte de gen zdranganit sau scrasnit.

Aruncati un ochi si la filtrul de aer – daca gasiti apa, praf sau nori acolo, nu este un semn bun. Verificati uleiul de motor, acesta nu ar trebui sa aiba miros de ars sau prea putina vascozitate, ori o culoare prea inchisa.

 

 

Sfaturi pentru test drive

Dupa aceea, luati ATV-ul la o tura mica. Important este sa va placa cum se conduce si sa va simtiti in siguranta. Fiti atenti la cum opereaza toate sistemele: motorul, transmisia, suspensia ori franele. Daca ceva lasa de dorit, intrebati-l pe proprietar de ce. Ati putea sa scadeti din pret, astfel.

Nota: daca aveti de cand sa testati ATV-ul pe off-road, nu fortati nota cu manevre indraznete sau salturi. Vanzatorul s-ar putea sa zica ca l-ati stricat, daca apare vreo problema.

 

Nu lasati vanzatorul sa va influenteze!

Negocierea este optionala, ea fiind o arta in sine – doar daca va princepeti bine atat la genul acesta de vehicule, cat si la mecanica in general, dar si la intocmeala, puteti sa scadeti din pret cu bun simt.

Insa, este bine sa nu va lasati influentat de vanzator: daca este prea insistent, daca spune ca nu are timp pentru un test drive ori daca neaga existenta vreunui defect, desi el este evident, atunci noi recomandam sa nu riscati, acceptand un targ.

La urma urmei, piata second-hand este un mediu bun pentru inselatorii, iar fara o atitudine ferma, puteti sa cadeti in plasa persoanelor neserioase.

 

 

Concluzie

Recomandam sa alegeti un ATV de pe piata second-hand? Da, daca doriti sa faceti economie. Cu putina grija, cu multa rabdare si cu cunostinte de baza despre mecanica, veti fi pregatit sa evaluati ofertele si sa alegeti una potrivita.

Chiar daca un vehicul nou va fi mereu de preferat, exista destul sanse sa gasiti oferte foarte atractive de ATV-uri deja folosite, va trebuie doar determinare si timp sa le gasiti!