Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Zilnic in intreaga lume au loc accidente de motocicleta, soldate cu persoane decedate, iar in multe cazuri urmarile ar putea fi mai putin grave, daca cei care urca pe un astfel de vehicul ar fi echipati corespunzator. Nu trebuie sa lipseasca protectia speciala la nivelul capului, data de casca, imbracamintea de calitate (pantaloni, jacheta), cu insertii ce pot fi de ajutor in accidentari, manusile, incaltamintea adecvata, dar si protectiile suplimentare, daca vrei si mai multa siguranta sau hainele de ploaie, daca circuli si in astfel de conditii. 

 

Cand esti motociclist trebuie sa fii constient de faptul ca echipamentele de protectie sunt extrem de importante. Ele trebuie alese cu grija si trebuie purtate atat de tine, cat si de catre eventualii pasageri. Mai jos iti vom spune care sunt cele ce nu trebuie sa lipseasca din setul tau:

 

Casca

In eventualitatea unui impact, cea mai expusa zona este cea a barbiei. Acestea fiind zise, ideal ar fi sa iti achizitionezi o casca ce sa ofere protectie foarte buna si in aceasta parte a corpului. Modelele care apara doar partea de sus a capului sau cele care nu au nimic in dreptul barbiei nu sunt cele mai indicate, chiar daca iti sunt comode. 

 

 

Acest element trebuie sa ofere inainte de toate siguranta. Trebuie sa fie realizat din materiale de calitate atat la exterior (ABS, policarbonat), cat si la interior (poliester expandat), astfel inca la impact energia sa fie absorbita de catre materiale. 

O casca de calitate, pentru motociclisti, trebuie sa aiba si viziera. Avand in vedere viteza cu care vei circula, micile particule de praf din aer, dar si insectele, te-ar putea deranja destul de tare. Un vizor de calitate, eventual cu protectie impotriva razelor UV, va fi un mare plus. 

Specialistii recomanda schimbarea castii o data la 5 ani sau dupa fiecare accident.

 

Jacheta

Atunci cand circuli cu motorul ai nevoie si de o jacheta de calitate, deoarece in momentul in care aluneci pe sosea, aceasta trebuie sa te apere. Sa te freci de asfalt cu coatele, de exemplu, poate fi extrem de dureros. Dar o piesa vestimentara ca aceasta, te va proteja, astfel incat urmarile sa nu fie prea grave din acest punct de vedere. Ea va avea insertii cu protectii pentru spate, umeri, coate si antebrate si va trebui sa-ti vina fix pentru a oferi siguranta pe care o promite. 

Pentru a fi totul cat mai confortabil, urmareste ca ceea ce alegi sa aiba mici orificii de aerisire, sa fie confectionat din materiale de calitate, care nu te vor face sa transpiri. Totodata, utile ti-ar putea fi si buzunarele, pentru a avea mereu la indemana telefonul sau alte obiecte de mici dimensiuni. 

Ai in vedere si cat esti de vizibil pe sosea. Pentru asta, recomandam jachetele care au insertii reflectorizante. Si daca vrei sa iti fie comod si cand ploua, nu ar fi rau sa iei in calcul si un model impermeabil.

 

Pantaloni

E foarte important ca pantalonii sa iti ofere un grad ridicat de protectie pe durata calatoriilor si sa diminueze din impact in eventualitatea unor cazaturi. Pentru asta, ei trebuie confectionati din materiale de cea mai buna calitate si sa vina cu parti intarite in zona genunchilor si a soldurilor. Unii au obiceiul de a purta blugi, de exemplu, si protectii separate. Insa, se pare ca in cazul unui incident ele se pot deplasa si nu vor mai fi la fel de sigure. 

Totodata, pentru a-ti fi si confortabil, opteaza pentru imbracaminte cu gauri de aerisire, pentru a nu transpira, si impermeabilitate, ca sa nu iti fie incomod in cazul in care ploua. 

 

Manusi

Chiar si in cazul unor incidente minore, mainile sunt foarte expuse, motiv pentru care nu trebuie sa circuli fara manusi. In plus, ele vor contribui si la un grad de confort mai mare, astfel incat sa controlezi cu usurinta motocicleta. 

Ceea ce trebuie sa eviti aici sunt: modelele fara degete, variantele care nu sunt numarul potrivit pentru mainile tale sau cele care nu au protectii speciale pentru zonele mai expuse. 

 

Cizme

Incaltamintea e si ea de o importanta foarte mare. Nu o poti alege la voia intamplarii. 

Mai intai, conteaza mult modul in care iti vin pe picioare cizmele. Ele trebuie sa iti acopere membrele inferioare macar pana la glezne, sa stea suficient de fixe pentru a nu se roti in cazul unor evenimente neplacute si sa fie confectionate din materiale de calitate superioara care sa ofere un grad ridicat de confort, fara a deranja prin tot felul de insertii sau transpiratie. 

Ai in vedere si impermeabilitatea, pentru a nu fi necesar sa ai la tine incaltaminte de schimb.

 

Protectii speciale

Pentru a fi si mai sigur ca daunele vor fi mici in ceea ce te priveste, daca ai un accident cu motocicleta, mai poti utiliza si o serie de protectii speciale. La ce ne referim mai exact? La acele veste care vin trase peste jacheta si care daca sunt pe marimea potrivita pentru tine iti vor fi de real folos pentru a nu te rani grav in partea de sus a corpului, absorbind din impact. 

 

Echipamente pentru ploaie

Daca hainele pe care le-ai cumparat pentru a circula cu motocicleta nu sunt impermeabile, trebuie sa ai mereu la tine, mai ales cand mergi la drumuri lungi, salopete speciale, care nu vor permite ploii sa treaca. Ele trebuie sa fie reflectorizante, pentru un plus de siguranta, deoarece in timpul ploii vei fi si mai putin vizibil.

 

 

Asadar, echipeaza-te corespunzator si nu pleca la drum fara casca pentru motociclisti, o jacheta si o pereche de pantaloni de calitate, cu insertii pentru protectie, manusi speciale, incaltaminte buna si eventual alte elemente care te pot tine in siguranta si o salopeta impermeabila, daca nu ai restul elementelor cu o astfel de proprietate. 

E placut sa simti adrenalina data de conducerea unui astfel de vehicul. Insa, pentru a ajunge in siguranta acasa trebuie sa ai grija la modul in care manevrezi motocicleta, sa respecti regulile de circulatie si sa te echipezi cat mai bine si corect.

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Pentru a circula in siguranta cu un vehicul precum e motocicleta trebuie in primul rand sa achizitionezi un model pe care sa-l poti stapani cu usurinta. Apoi, ai nevoie de protectii speciale care sa te ajute in cazul unor evenimente neplacute, de reparatii la timp si echiparea cu toate cele necesare, in functie de sezonul in care circuli. Totodata e foarte important sa respecti regulile de circulatie si eventual sa iei cursuri daca vrei sa inveti manevre noi. 

 

Nu e foarte simplu sa fii motociclist. E riscant, solicitant si de multe ori viata iti poate fi pusa in pericol mai mult decat ai putea crede. E important sa respecti o serie de reguli care sa te faca sa circuli cat mai in siguranta si sa ajungi de fiecare data cu bine acasa. Care sunt acestea? Pe o parte dintre ele ti le vom spune in cele ce urmeaza:

 

 

Cumpara o motocicleta pe care sa o poti stapani cu usurinta

Aceste vehicule nu sunt pentru oricine. Ele trebuie achizitionate de catre persoanele care vor sa simta adrenalina, de catre cele pasionate cu adevarat. Probabil dupa ce iti iei permisul ai tendinta de a cauta o motocicleta puternica, ce sa te duca rapid acolo unde ai nevoie. 

Ei bine, pentru inceput e posibil sa nu ai nevoie de un model foarte performant. Da, va fi greu sa te stapanesti sa nu alegi ceva puternic, dar pentru siguranta ta mergi pe variante care au pana in 600 cmc. Abia dupa ce vei sti sa folosesti in siguranta un astfel de vehicul poti achizitiona altul mai bun. 

 

Investeste in echipamente de protectie cu adevarat sigure

Cand esti motociclist, daca vrei siguranta pe doua roti e musai sa fii echipat in mod corespunzator. Nu face rabat de la calitate si nu te zgarci la bani, deoarece de multe ori o protectie adecvata face diferenta dintre viata si moarte in cazul unui accident. 

De mare importanta este casca, care e si obligatorie (aici o lista cu casti comparate). Recomandam modelele integrale, care acopera atat capul, cat si fata si barbia. Jacheta trebuie sa fie una cu elemente reflectorizante, gauri de aerisire, buzunare pentru diverse obiecte mici si mai ales protectie pentru spate, umeri, coate si antebrate. Pantalonii au nevoie de protectie la genunchi si sold si trebuie sa fie fabricati dintr-un material cat mai rezistent. 

Ai in vedere si manusile, care vor oferi siguranta in cazul unor incidente de intensitate mai mica. Ele trebuie sa aiba obligatoriu degete si inserate protectii din plastic dur sau alte materiale. Cumpara in cunostinta de cauza si cizmele. Opteaza pentru o inaltime care sa acopere cel putin gleznele si sa-ti tina piciorul cat mai fix. 

 

Respecta regulile de circulatie

Da, echipamentele de protectie te pot ajuta sa iesi mai putin “sifonat” din incidente, insa, ceea ce te poate salva mai mult tine de regulile de circulatie. Acestea trebuie respectate in totalitate. Vei fi participant la trafic la fel ca cei care au masini pe patru sau mai multe roti. 

Viteza acceptata pe anumite tronsoane de drum este aceeasi pentru toata lumea, motiv pentru care trebuie sa eviti sa circuli cu mai mult decat e legal. In plus, sa nu uitam ca infrastructura din tara la noi e deficitara si respectarea regulilor te va ajuta sa eviti sa iei cu viteza mare tot felul de gropi care iti pot pune viata in pericol. 

Totodata, fii foarte precaut, condu cu maxima prudenta si incearca sa anticipezi actiunile altor soferi. De ce? Pentru ca de foarte multe ori motociclistii sunt accidentati fara a avea vreo vina, deoarece soferii din masini nu sunt suficient de atenti.

 

Echipeaza-ti in mod corespunzator vehiculul pentru sezonul in care il folosesti

Aici ne referim in mod deosebit la iarna. Multi nu mai folosesc motocicletele cand vine zapada. Unii din cauza frigului, altii pentru ca nu se simt in siguranta. Insa, daca echipezi in mod corect motocicleta, cu anvelopele potrivite si daca adaptezi viteza la conditiile de drum, totul va fi in regula. 

 

Repara la timp defectiunile

Daca vrei ca totul sa fie cat mai putin riscant pentru viata ta, nu ignora problemele care apar la motocicleta ta. Repar-o la timp, astfel incat sa nu se uzeze prea tare si sa risti accidentari grave. Daca vehiculul nu este in perfecta stare de functionare, mai bine renunta sa mai urci pe el pana cand nu il repari si e gata din nou de drum. 

Si ai grija sa verifici totul inainte de drum. Vezi sa functioneze bine franele, luminile, claxonul si alte elemente care pot crea probleme. 

 

Evita sa circuli pe vreme foarte rea

Inainte de a porni la drum, verifica starea vremii pe drumurile pe care mergi. Daca e zapada foarte multa, daca ploua puternic si sunt vijelii, motocicleta nu e un vehicul foarte sigur. Poti derapa foarte rapid, te poti dezechilibra cu usurinta si controlarea mijlocului de transport va fi tot mai dificila. Siguranta e mai importanta, asadar evita vremea rea. 

 

Mergi la cursuri pentru a invata manevre noi

Probabil, la un moment dat, dupa ce vei capata experienta, vei dori sa inveti tot felul de trucuri si manevre noi. Ceea ce iti recomandam noi e sa mergi la cursuri speciale, cu instructori care te vor indruma ca sa faci totul in deplina siguranta, astfel incat sa nu risti viata ta, dar si pe cea a altor participanti la trafic. 

 

 

Acestea sunt unele dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere cand esti motociclist. Trebuie sa te informezi foarte riguros si sa fii sigur de faptul ca stii exact ce ai de facut atunci cand urci in sea. 

Investeste in motociclete care sa-ti ofere siguranta, in echipamente de cea mai buna calitate. Investeste in tine pentru a sti exact ce ai de facut si mergi la cursuri de specialitate atunci cand vrei sa avansezi si sa fii sigur ca inveti corect anumite manevre. Si nu uita, regulile de circulatie sunt de o maxima importanta, iar precautia joaca un rol esential cand esti motociclist. 

 

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Atunci cand esti motociclist sau folosesti un alt mijloc de transport ce presupune folosirea unei casti de protectie (ATV, scuter), trebuie sa ai in vedere curatarea acestui element. Interiorul trebuie igienizat cu solutii speciale, astfel incat sa scapi de bacterii si trebuie sa ai rabdare sa usuci totul intr-un mod cat mai natural, iar exteriorul trebuie curatat cu grija astfel incat sa nu zgarii viziera sau alte parti. Nu e nimic dificil. Ai nevoie doar de rabdare si putina atentie.

 

Cand esti motociclist trebuie sa iti pastrezi echipamentul cu grija, astfel incat sa-l folosesti intr-o stare cat mai buna. Un element important din acesta este casca. Ea trebuie sa fie in permanenta curatata, pentru a-ti permite sa ai o vizibilitate cat mai buna. Cum faci asta? Iti vom spune in cele ce urmeaza.

 

 

 

Curata periodic interiorul 

Pe interior, casca este dotata cu o serie de materiale de protectie. Acestea sunt bureti si textile care au rolul de a absorbi transpiratia. Cu cat folosesti mai des motocicleta, cu atat si gradul de murdarie creste. Se vor aduna o multime de bacterii care pe langa faptul ca vor da un miros neplacut, vor fi si periculoase pentru sanatate. 

Daca detii o casca ce are interiorul detasabil, lucrurile sunt destul de simple. Scoti elementele ce pot fi indepartate si le speli bine cu ajutorul unei solutii de curatat. Multe persoane recomanda variantele pentru bebelusi, deoarece nu fac atat de multa spuma, nu au miros puternic si in cazul in care nu se usuca bine nu te vor face sa lacrimezi. 

Asadar, intr-un recipient cu apa pune cateva picaturi de solutie de curatat corpul celor mici, inmoaie partiile detasabile, preseaza putin pe ele pentru a se curata, dupa care clateste-le pana cand nu mai iese spuma. 

Dupa, ceea ce ai de facut este sa le storci cu atentie, deoarece au si cateva elemente din plastic si sa le introduci apoi intr-o carpa care sa absoarba cat mai mult din apa ramasa. Apoi, lasa-le la uscat intr-un mediu ventilat, insa evita sa le asezi pe calorifer sau in soare. Trebuie sa se usuce natural. 

Ultimul pas pe care il ai de facut este sa introduci inapoi totul in interior si sa fixezi bine astfel incat sa fie comod si sigur. 

Exista si casti care nu au interior detasabil. Chiar si asa, ele tot trebuie curatate, deoarece mizeria va fi aceeasi ca la toate modelele. Pentru astfel de cazuri, recomandarea noastra e un spray cu spuma activa. 

Procedura e una foarte simpla: se agita spray-ul, se pulverizeaza in interiorul castii, se lasa sa actioneze circa 3 minute (sau cat se specifica pe prospect), dupa care se curata cu ajutorul unui servetel ceva mai aspru, care sa nu lase urme de hartie pe interior. Stergi usor sau presezi, astfel incat sa se igienizeze totul foarte bine. 

Mai exista si spray-uri care pur si simplu se pulverizeaza, nu fac spuma si nu trebuie sterse apoi urmele, ci pur si simplu distrug bacteriile si lasa casca mai curata. 

Daca nu vrei sa-ti bati prea mult capul cu astfel de proceduri, o varianta ar fi sa folosesti pe interior o cagula. Ea poate fi spalata cu usurinta de fiecare data cand transpiri si va tine curat interiorul castii. Pentru multi insa e o solutie incomoda mai ales pe timp de vara, cand e foarte cald. 

Sunt insa modele si pentru iarna si pentru vara, care au grosimi diferite. Nu e indicat sa utilizezi o varianta care sa iti creeze disconfort si care sa preseze interiorul castii, deoarece in timp buretii se vor deteriora mai repede. 

 

 

Foloseste o solutie speciala pentru a curata vizorul, astfel incat sa nu-l deteriorezi

O alta parte importanta e viziera. Ei trebuie sa-i acorozi foarte mare atentie, deoarece daca o zgarii totul va fi in ceata si e foarte neplacut. In plus, cu cat e mai deteriorata cu atat va fi mai periculos sa utilizezi respectiva casca, deoarece nu vei mai avea vizibilitate buna. 

Recomandarea noastra este sa folosesti solutii/servetele speciale pentru astfel de echipamente. Cei interesati de pastrarea in cele mai bune conditii a unor casti moto bune, asta fac. Multe din solutiile de pe piata, care sunt universale, contin o cantitate mare de alcool sau amoniac, de exemplu si vor dauna, motiv pentru care pentru siguranta e bine sa optezi pentru articole speciale pentru vizor. 

Sterge cu miscari circulare, astfel incat sa nu ramana urme nedorite. 

 

 

Curata cu bine tot exteriorul

Ce a mai ramas din exteriorul castii trebuie curatat dupa ce ai actionat asupra vizierei. De ce? Pentru ca anumite particule de praf si murdarie pot ajunge pe aceasta si o pot deteriora. 

Cum vei indeparta mai departe murdaria? Pai ai mai multe posibilitati – servetele umede, solutii de curatat, sapun lichid etc. Utilizeaza o carpa cat mai moale, neabraziva, astfel incat sa nu o zgarii si sa arate apoi cat mai bine. 

Vei observa ca pe exteriorul castii ai si mici spatii precum gaurile de aerisire sau cele in care vin prinse diverse parti componente. Pentru ele poti folosi betisoare de urechi umede. 

 

 

 

Ce sa evit atunci cand imi curat casca

Pentru a nu avea parte de incidente neplacute, ideal e sa tii cont de o serie de actiuni pe care nu trebuie sa le faci: nu intrebuinta solutii de curatat pe baza de amoniac, de tip solvent sau detergenti puternici pentru viziera, nu folosi servetele umede pentru a curata interiorul si nici balsam si nu usca la masina de spalat materialele detasabile. 

Ai grija in privinta aspectelor mentionate mai sus, daca vrei sa-ti pastrezi casca auto in cele mai bune conditii de functionare. Cu cat o utilizezi mai mult, cu atat ea trebuie ingrijita mai frecvent, deoarece gradul de uzura va fi mai mare. 

Acorda mare atentie atat partilor interioare, cat si celor exterioare, daca vrei sa prelungesti durata de viata a echipamentului tau si daca doresti ca acest element sa arate in permanenta bine si sa-ti ofere siguranta de care ai nevoie. 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Casti moto – Opinii si Recenzii in 2019

 

Daca esti motociclist, legea te obliga sa porti casca de protectie omologata, atunci cand circuli cu un astfel de mijloc de transport. Alegerea unor astfel de accesorii poate fi destul de dificila pentru unii, deoarece gama de articole este una foarte variata. Daca ti-ar fi de ajutor un top al celor mai populare oferte, il ai mai jos. Daca nu ai timp sa-l parcurgi, afla ca pe primul loc se afla Icon Alliance, o casca de culoare neagra, mata, integrala, ce are in componenta ei materiale atent selectate, astfel incat sa contribuie la siguranta, dar si la confort. Ea este marimea M (57-58 cm) si e un model omologat. Daca ceea ce cauti e un articol Flip-up, pe locul secund avem Caberg Duke Smart.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cea mai buna!

Icon Alliance
Click aici pentru pret!

E o casca potrivita pentru motociclistii care isi doresc siguranta si confort, fiind integrala, confectionata din materiale de calitate, in asa fel incat sa protejeze la impact, sa nu incomodeze si sa ventileze foarte bine. Acest accesoriu este elegant, datorita faptului ca e negru mat si are o forma clasica.

Marimea M este destinata persoanelor care au o circumferinta a capului mai mica, de 57-58 cm, asadar nu e potrivita pentru cei care au aceasta zona mai mare.

Cumpara produsul acesta daca vrei o casca integrala, marimea M, sigura, confortabila si placuta din punctul de vedere al aspectului.

A 2-A OPTIUNE!

Caberg Duke Smart
Click aici pentru pret!

Casca aceasta permite purtarea in doua pozitii, cu suportul de barbie in zona acestei parti a fetei, dar si cu el urcat pe frunte, pentru a-ti fi mai confortabil. Ea e dotata si cu vizor, acesta putand fi ridicat/coborat cu usurinta si avand si functia de protectie impotriva razelor ultra violete.

Fiind un model de tip Flip-up, nu va oferi siguranta de care ai nevoie la cazaturi, daca in care o porti cu protectia pentru barbie ridicata.

E casca potrivita pentru persoanele care cauta un accesoriu Flip-up, elegant, rezistent si sigur, daca e folosit in mod corespunzator.

E o casca foarte confortabila, rezistenta, fabricata din policarbonat, ce are la interior o captuseala moale, ce poate fi detasata, sistem de ventilatie, viziera de protectie pentru ochi si curea de prindere sub barbie. Accesoriul acesta e marima L, una foarte comuna, potrivita pentru o circumferinta a capului de 59-60 cm.

Apara foarte bine zona de sus a capului, dar nu te poti baza 100% pe ea in ceea ce priveste barbia, deoarece nu are protectie solida pentru ea.

Recomandam aceasta casca durabila si rezistenta la tot felul de factori, celor care poarta marimea L si cauta un model confortabil si elegant.

 

 

Pareri despre cele mai bune casti auto

Esti in cautarea unei liste care sa cuprinda unele dintre cele mai populare produse, cand vine vorba de casti moto? Ai nimerit unde trebuie. Parcurge, in continuare, ghidul, pentru a vedea cateva articole de top.

 

 

Casca moto:

 

Icon Alliance

 

Daca alegi aceasta casca, iei o decizie buna, deoarece e un model integral, care protejeaza in totalitate capul, inclusiv barbia si ochii. Ea este realizata din materiale de calitate, avand o carcasa fabricata din policarbonat (turnat prin injectie) si interior moale, HydraDry, care e anti-umezeala.

Aceasta casca ofera protectie impotriva tuturor factorilor de risc (cazaturi, pietre etc.) si e un model omologat (DOT FMVSS 218, ECE 22-05, SAI AS1698, SG). Ea prezinta o serie de caracteristici cheie demne de apreciat: interior detasabil, viziera cu schimbare rapida, canal potrivit pentru ventilare si sistem de prevenire a aburirii. Se introduce pe cap, apoi se prinde sub barbie cu ajutorul unor curele speciale.

Produsul adus acum in discutie e marimea M. Fiind un articol destinat adultilor, e recomandat pentru persoanele care au o circumferinta a capului de 57-58 cm. E de culoare neagra, mata, avand un aspect general placut si elegant, fiind potrivita atat pentru femei, cat si pentru barbati.

 

 

 

 

Casca moto flip up:

 

Caberg Duke Smart

 

Aceasta e o casca moto Flip-up, care va oferi un nivel ridicat de confort si o siguranta destul de mare la impact, daca e folosita in mod corespunzator, cu suport pentru barbie si viziera. Aceasta din urma are si protectie de 98% impotriva razelor UV (care pot fi foarte deranjante) si e simplu de accesat.

In privinta materialelor intrebuintate, la interior ai o captuseala detasabila si lavabila, iar la exterior policarbonat, rezistent si la impactul mai mare. E de culoare neagra, iar marimea e XS, fiind potrivita pentru o circumferinta a capului de 53-54 cm. E confortabila si cand e cald afara, avand un sistem de ventilatie bine pus la punct, cu gauri de aerisire atat in fata, cat si in spate.

Casca adusa acum in discutie este omologata pentru Europa – ECE 22-05 P/J. Se fixeaza pe cap cu ajutorul unei catarame reglabile si are o greutate de circa 1.5 kg.

 

 

 

 

Casca moto open face:

 

Caberg Ghost

 

Daca ceea ce cauti este o casca moto open face, acest model e posibil sa fie interesant pentru tine. Insa, nu uita ca aceste variante nu sunt cele mai sigure in cazul unui accident, deoarece barbia nu va fi protejata foarte bine sau va fi expusa total daca inlaturi partea de jos. Ai insa viziera integrata pentru ochi, in cazul in care pot sari din mers tot felul de pietricele si nu necesita ochelari.

Casca aceasta are interiorul captusit cu un material moale, detasabil si lavabil, pentru a se curata cu usurinta, iar la exterior e realizata din policarbonat. Va fi rezistenta si simplu de folosit. Se prinde sub barbie cu ajutorul unei curele. E bine ventilata, pentru a-ti fi cat mai confortabila.

Produsul acesta este marimea L, motiv pentru care e potrivit in cazul persoanelor care au circumferinta capului de 59-60 cm. E de culoare neagra, avand un aspect elegant si poate fi intrebuintat atat de femei, cat si de barbati. In ceea ce priveste omologarea, are certificat ECE/ONU 20-05, fiind permis doar in tarile in care acesta e valabil.

 

 

 

 

Casca moto copii:

 

Wulfsport F lite

 

Daca ai un copil care practica un sport ce necesita un astfel de accesoriu sau daca are varsta potrivita pentru a putea fi plimbat pe motorul tau, aceasta casca moto, la un pret bun, ar putea fi o alegere potrivita, deoarece e foarte sigura, fiind integrala.

Acest accesoriu va oferi protectie pentru intreg capul si e confectionat dintr-un policarbonat rezistent si usor. La interior, husa e detasabila, pentru a se curata cu usurinta si exista si tampoane pentru a proteja obrajii. Vorbim de o casca moto de copii, ce are marimea M, ceea ce ne face sa afirmam ca va fi confortabila si sigura pentru copiii cu circumferinta capului de 52-55 cm.

Accesoriul acesta se prinde sub barbie, cu ajutorul unei curele duble si permite o ventilare demna de apreciat. In fata ochilor detine viziera ce e simplu de ridicat atunci cand copilul doreste sa faca acest lucru. Are un design interesant, sport, fiind de culoare albastra, cu detalii albe si negre. Casca e omologata conform standardului ECE R 22-05.

 

 

 

 

Casca moto chopper:

 

Scorpion EXO-100

 

Scorpion EXO-100 este o casca moto pentru chopper, cruiser sau un alt model de motocicleta, atata timp cat iti plac variantele open face si le consideri sigure pentru tine. Spunem asta, deoarece acestea nu acopera fata, ci o lasa expusa. Articolul prezent ofera insa protectie pentru zona ochilor, atat pentru ce ar putea sari de pe strada, cat si pentru razele UV si vei putea regla inaltimea vizierei dupa cum ai nevoie.

Acesta casca este solida si rezistenta, iar la interior are o captuseala detasabila, lavabila, tratata in asa fel incat sa fie anti-bacteriana. Mai detine urmatoarele caracteristici cheie: protectie maxima anti-aburire, rezistenta la zgarieturi, sistem de inchidere ce permite o buna ajustare, ventilatie pe intreaga suprafata si cosoroc.

Casca prezentata acum este potrivita pentru cei care au capul putin mai mare si poarta marimea XL (59-60 cm). Este omologata, avand certificat ECE 22-05. Este de culoare alba, cu detalii negre si logo-ul brandului in partea din fata.

 

 

 

 

Casca moto integrala:

 

SCORPION EXO 490

 

Siguranta data de aceasta casca moto, integrala, nu poate fi trecuta usor cu vederea. Produsul e realizat in asa fel incat sa protejeze intreaga fata la impact, penetrare, caldura excesiva etc. E realizat din policarbonat de cea mai buna calitate pe exterior, iar la interior vei regasi o husa detasabila, lavabila si antibacteriana.

Ochelarii de soare integrati sunt retractabili si vor oferi protectie de 100% impotriva razelor puternice ale soarelui. Avand in vedere tipul de casca, e nevoie de un sistem de ventilatie foarte bun si de o constructie care sa previna aburirea. Ei bine, exista astfel de caracteristici, deci, totul va fi foarte confortabil.

Casca aceasta este marimea L, dimensiunile care-i corespund fiind de 59-60 cm. Se inchide cu usurinta, avand un sistem micrometric ce ii da siguranta si rapiditate la deschidere. Modelul acesta este unul omologat, care are certificat ECE 22-05. Culoarea e neagra, fara imprimeuri, cu finisaj mat.

 

 

 

 

Casca moto de dama:

 

VOZZ 71

 

Deseori, aceasta e considerata a fi o casca moto de dama, deoarece are un aspect ceva mai feminin si e marimea M, care inseamna o circumferinta a capului de 57-58 cm. Acest accesoriu e deosebit prin faptul ca e format din doua parti, care se detaseaza vertical pentru a permite introducerea pe cap. E simplu apoi de scos, gratie unui sistem performant ce poate fi actionat cu usurinta chiar si atunci cand ai manusile pe maini.

Protectia pe care o ofera aceasta casca e una foarte buna, deoarece e un model integral, ce “imbratiseaza” capul in totalitate. Exteriorul confectionat din policarbonat ii da un grad ridicat de rezistenta, iar interiorul e foarte confortabil, gratie captuselii soft, adaptata pentru a nu simti disconfort in zone mai moi, precum urechi.

Nu este o varianta convenabila pentru cei cu un buget redus, care vor o casca moto ieftina si buna, deoarece are un pret foarte mare, in comparatie cu alte modele prezentate de noi in acest ghid. Costul mare se datoreaza in special faptului ca acest accesoriu poate fi scos cu usurinta, de catre personalul medical, in cazul unui accident, fara a pune presiune pe cap sau vertebrele de la gat. Detine certificat ECE 22-05.

 

 

 

 

Casca moto Scorpion:

 

Scorpion EXO VX 15

 

Prezenta casca moto Scorpion este integrala, un lucru apreciat de catre persoanele care sunt in cautarea unui accesoriu care sa le protejeze intreaga fata. Policarbonatul aflat la exterior o face sa fie rezistenta, iar confortul din interior e realizat cu ajutorul unei huse lavabile, antibacteriana, ce poate fi detasata, aceasta fiind confectionata din spuma densa.

De multe ori, castile se mai largesc in timp. Aceasta insa e realizata pe interior cu ajutorul unei tehnologii numire AirFit, ce permite personalizarea, astfel incat sa o poti regla dupa cum ai nevoie. E foarte bine ventilata, detine vizor reglabil si catarama dubla de prindere.

Casca aceasta e marimea XL, fiind potrivita celor cu o circumferinta a capului de 59-60 cm. Ea are o greutate de circa 1.5 kg, e multicolora si omologata (in conformitate cu certificatul ECE 22-05). Se livreaza intr-o cutie, cu saculet de protectie si detine si un accesoriu ce prelungeste cosorocul.

 

 

 

 

Casca moto Shark:

 

Shark Ridill

 

Ridill este o casca moto, Shark, ce va proteja capul in totalitate, inclusiv fata si barbia, deoarece e un model integral. Ea e confectionata din termoplastic injectat, pentru o rezistenta sporita la impact, penetrare, caldura etc. si are in interior o captuseala moale si comoda ce poate fi detasata cu usurinta pentru a fi curatata.

Confortul de la nivelul capului este asigurat de un sistem de ventilatie bine pus la punct. Casca e dotata cu parasolar intern si cu vizor ce poate fi deschis/inchis cu usurinta si rapiditate. Acest model e potrivit atat pentru femei, cat si pentru barbati, fiind de culoare neagra, cu detalii albe si e recomandat celor care au circumferinta din jurul fruntii de 57-58 cm.

Casca prezentata de noi acum e omologata, avand certificatul ECE 22-05. Pretul e unul ceva mai ridicat, daca il comparam cu marea majoritate a produselor prezentate in lista noastra, dar raportul dintre el si calitate e unul corect.

 

 

 

 

Casca moto LS2:

 

LS2 OF559

 

Cauti o casca moto, la pret bun? Ai vazut acest model? E vorba de un articol care protejeaza foarte bine partea din spate a capului, dar si pe cea de sus, dar care nu e cea mai buna alegere daca e vorba de barbie sau fata, deoarece e o casca moto open face.

Accesoriul acesta e unul rezistent si durabil, la fabricarea lui folosindu-se materiale de calitate foarte buna. Carcasa e confectionata din fibra de sticla, aceasta fiind aplicata prin presiune, iar la interior vei regasi o tesatura confortabila, moale, tratata igienic, ce poate fi detasata pentru a fi curatata cat mai usor. E o varianta omologata, avand certificari ECE si DOT (Europa si SUA).

Protectia la nivelul ochilor este asigurata de aceasta casca moto LS2 prin prezenta unui vizor de tip scut, realizat din policarbonat 3D, care va oferi confort, deoarece protejeaza de razele UV si nu distorsioneaza elementele din campul vizual. Se fixeaza usor pe cap, avand un sistem de tip Quick release, ce permite eliberarea rapida cu ajutorul unei cleme. Acest produs este de culoare albastra si e marimea S (55-56 cm).

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Atunci cand vrei sa-ti formezi o serie de pareri despre cele mai bune casti moto, pe langa faptul ca e necesar sa studiezi o serie de oferte din mediul online, e nevoie sa ai in vedere si cateva criterii se selectie care conteaza. Pe unele dintre cele mai importante ti le vom spune noi in cele ce urmeaza:

 

 

Protectia: O casca pentru motocicleta este cel mai important echipament pe care trebuie sa il ai cand circuli cu un astfel de mijloc de transport. Ea are ca principal scop protejarea zonei capului in caz de accidente. Trebuie aleasa cu grija, astfel incat sa fie si confortabila, dar sa ofere si siguranta de care ai nevoie.

Exista mai multe tipuri de protectie pe care e bine sa le urmaresti:

La impact – e cea mai importanta, deoarece in cazul unei cazaturi puternice, socul e preluat de catre casca. Aceasta trebuie sa fie construita in asa fel incat, creierul sa fie in cat mai mare siguranta.

Un astfel de produs e realizat din doua straturi, unu la exterior, altul la interior. Primul trebuie sa fie foarte solid si rezistent, motiv pentru care, in general intalnim materiale precum: fibra de sticla, fibra de carbon, kevlar, policarbonat etc.

Al doilea strat, cel interior, trebuie confectionat cu grija, ca sa absoarba si sa reduca energia produsa in timpul impactului, care poate provoca leziuni la nivelul creierului. Materialele intalnite in acest caz sunt buretele si spuma din poliester.

La abraziune – este binecunoscut ca asfaltul e abraziv si in momentul in care ai cazut, poti aluneca foarte mult si foarte rapid, daca nu ai o casca realizata intr-un mod care sa reziste foarte bine in astfel de situatii.

La penetrare – aici ne referim la pietricele si/sau bucati de metal, care pot lovi elementul acesta in timpul mersului si care ar putea produce pagube la viteze foarte mari. Daca un articol e realizat cu grija la acest aspect, el va rezista cu brio acestor inconveniente care pot afecta la mersul rapid.

Termica – in cazul unor accidente, exista riscul sa nimeresti cu fata la partile incinse ale motorului, motiv pentru care un astfel de accesoriu e necesar sa ofere si protectie termica.

 

Omologarea: Casca este obligatorie in cazul celor care circula cu motocicleta, iar ca aceasta sa fie admisa de lege e necesar sa fie omologata. Acest lucru se impune pentru siguranta ta.

Daca te intrebi ce standarde intalnim, iata cateva dintre cele mai comune: ECE 22-05 (Europa), DOT FMVSS 218 (USA), JIS T8133 (Japonia), NBR 7471 (Brazilia), AS 1698 (Australia) sau Snell M 2005 (general valabil in toata lumea).

Cele mai calitative casti sunt certificate pentru toate standardele, insa, de cele mai multe ori, pe eticheta e trecut cel care apartine tarii in care se comercializeaza. In general, in Romania se achizitioneaza elemente din UE si SUA, deci, vei intalni trecute standardele ECE si DOT.

 

 

Tipul: Pe piata vei gasi o multime de casti moto, ieftine si bune, de pana in 500-600 lei, dar si modele mai scumpe, care costa mult mai mult si care ofera si o siguranta mai mare. Principalul aspect care le diferentiaza tine de tip. Iata ce putem cumpara cel mai frecvent:

Integrala (full-face) – aceasta este cea mai sigura casca pe care o poti intrebuinta. Ea protejeaza capul in totalitate, detine vizor integrat, ce se deschide cand e necesar si care poate fi detasat pentru a-l curata. E recomandata a fi prima pe care sa o intrebuintezi, daca esti incepator.

¾ (jet/open face) – nu sunt cele mai potrivite si sigure casti, deoarece in timpul mersului fata si barbia nu sunt acoperite, motiv pentru care pot sari diverse obiecte de mici dimensiuni si te pot rani. Ele trebuie purtate cu ochelari de protectie, daca nu detin vizor in zona ochilor. Sunt preferate in special pentru ca sunt foarte comode, insa, siguranta trebuie sa primeze.

Modulara (Flip-up) – reprezinta o combinatie intre primele doua tipuri prezentate (full face si ¾). Ele ofera o protectie destul de buna la impact, insa, (foarte rar, ce-i drept) au fost cazuri in care la accidente, partea de jos s-a deteriorat prima si nu a mai oferit siguranta de care era nevoie. Aceste casti nu izoleaza foarte bine din punct de vedere fonic (suiera vantul prin ele) si sunt potrivite pentru mersul in oras sau cel ocazional in afara lui.

½ (brain cup) – aceasta este cea mai nesigura casca pe care o poti utiliza, deoarece ofera un minim de protectie, iar urmarile pot fi foarte grave in caz de accidente mai violente. Astfel de variante sunt modele preferate de catre cei care vor sa para motociclisti duri, dar specialistii le recomanda doar la parade, de exemplu, unde se circula cu o viteza foarte mica.

Motocros – articolele din aceasta categorie sunt confectionate in asa fel incat sa fie potrivite pentru off-road. Ele au un design ceva mai diferit: cosoroc, protectie speciala pentru barbie si sunt fara vizor de obicei, fiind necesari ochelari de protectie.

 

Marime: Acest aspect e deosebit de important cand vine vorba de siguranta. O casca ce e prea mare se poate misca foarte usor in caz de impact, ceea ce inseamna ca nu va fi ferma la accidente, iar una prea mica nu va fi deloc comoda.

Cum afli ce marime ti se potriveste? Masori cu un centimetru flexibil in jurul fruntii, la 0.5-1 cm deasupra ochilor.

Daca vrei sa cumperi o casca moto de copii, iata ce marimi corespund: 40-43 cm – XXS, 44-47 cm – XS, 48-51 cm – S, 52-55 cm – M, 55-59 cm – L, 59-62 – XL.

Daca vorbim de adulti, alegi dupa cum urmeaza: 51-52 cm – XXS, 53-54 cm – XS, 55-56 cm – S, 57-58 cm – M, 59-60 cm – L, 61-62 cm – XL si 63-64 cm – XXL.

 

 

Caracteristici cheie: Cand vrei sa achizitionezi un astfel de produs, fii atent/a si la caracteristicile cheie pe care le are. Cele mai apreciate sunt: sistemul de ventilare, protectiile detasabile, aripioare cu rol aerodinamic etc.

Tine cont de aceste aspecte si alegerea ta va fi una potrivita nevoilor tale, dar si sigura.

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Cum deosebesc intre marimi la casca moto?

Cea mai buna casca moto e necesar sa aiba marimea potrivita pentru tine, daca vrei sa-ti ofere cu adevarat protectie. Asa cum am mai spus ceva mai sus, daca un astfel de accesoriu e prea mare, nu va oferi siguranta pentru care a fost realizat, daca e prea mic te va face sa te simti incomod.

Marimea unei casti e specificata pe eticheta in momentul in care o cumperi. Pentru a sti care e potrivita pentru tine va trebui sa masori zona din jurul capului, la 0.5-1 cm mai sus de ochi. Dimensiunile ce corespund adultilor sunt urmatoarele: 51-52 cm – XXS, 53-54 cm – XS, 55-56 cm – S, 57-58 cm – M, 59-60 cm – L, 61-62 cm – XL si 63-64 cm – XXL. In cazul copiilor, ele trebuie sa fie: 40-43 cm – XXS, 44-47 cm – XS, 48-51 cm – S, 52-55 cm – M, 55-59 cm – L, 59-62 – XL.

 

 

Cum trebuie sa fie construita o casca moto pentru fete? Sunt diferente fata de modelele masculine?

Castile pentru motociclete sunt la fel, indiferent de genul care le poarta. Diferenta se poate face doar la partea de design, mai exact la culoarea. Barbatii rar vor purta poate nuante mai vesele, mai feminine, precum roz, de exemplu si vor prefera variante cu imprimeuri interesante.

In final insa, scopul castilor e acela de a proteja, nu de a fi frumoase. Daca au si un design placut, e un bonus.

 

Gasesc casca moto de vanzare second hand? Este sigur sa cumpar una?

Aceste elemente, cumparate noi, pot fi destul de scumpe. Chiar si cele mai ieftine, daca sunt cu adevarat calitative, pornesc de la 500-600 de lei. Daca nu iti permiti o astfel de suma si vrei sa achizitionezi casti moto, la preturi bune, o varianta ar fi sa optezi pentru un articol la mana a doua.

Din moment ce il poti vedea, analiza putin inainte de a da banii, riscurile nu sunt prea mari, deoarece nu e ca si cum vorbim de un produs cu parte electronica, ce poate avea defecte ascunse.

Inainte de a plati, probeaza casca pentru a vedea cum anume se muleaza pe fizionomia ta, deoarece avand in vedere ca pe interior exista spuma sau burete, aceste materiale pot lua forma fetei persoanei care a utilizat elementul anterior. Daca un astfel de articol a fost purtat foarte mult, e posibil sa nu-ti fie comod.

O buna varianta ar fi sa optezi si pentru produse resigilate. Ele au fost returante pentru ca nu s-au potrivit la marime pentru unii, pentru ca nu au fost comode sau pentru tot felul de motive minore, care nu tin neaparat de calitatea produsului in sine. Pot avea mici urme de uzura, dar vor costa mai putin ca unele noi si vor avea garantie.

 

 

Exista vreo diferenta intre casca moto integrala si cea Flip-up?

Da, vorbim de doua tipuri de accesorii diferite. Cele integrale sunt considerate a fi cele mai bune casti moto, deoarece protejeaza in totalitate zona capului si sunt considerate a fi cele mai sigure in caz de accidente.

In ceea ce priveste o casca moto Flip-up, aceasta se aseamana cu cea integrala, dar are un mecanism pentru barbie care poate ceda destul de rapid si care poate fi si detasat pentru confort (dar nu si siguranta). In plus, nici nu izoleaza foarte bine fonic.

 

 

 

Norme de siguranta la casca moto, explicate

 

Daca circuli cu motocicleta, exista cateva norme pe care trebuie sa le ai in vedere, fie pentru ca asa prevede legea, fie pentru ca asa e mai sigur pentru tine. Iata care sunt unele dintre cele mai importante:

 

 

Alege un model de casca omologat in tara in care circuli

In primul rand ne referim la cadrul legal. Ca o casca sa fie sigura si acceptata de lege, ea trebuie sa fie omologata. Fiecare tara sau continent are propriile standarde din acest punct de vedere. In Romania, e necesar sa porti elemente care au certificat ECE.

Daca te intereseaza si alte norme, SUA accepta castile DOT, Australia AS 1698, India IS 4151 si Brazilia NBR 7471. Exista si un standard acceptat in intreaga lume, care e si foarte strict, in sensul ca respectiva casca inseamna ca are rezultate foarte bune in ceea ce priveste protectia. E vorba de Snell M. Daca exista aceasta inscriptie pe eticheta, totul e in regula.

Conform Art. 99 OUG 195/2002, “Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa I de sanctiuni (…) nerespectarea obligatiei de catre conducatorul de motocicleta sau moped de a purta, in timpul deplasarii pe drumurile publice, casca de protectie omologata”.

 

Tine cont si de siguranta pasagerului, daca mai ai pe cineva cu tine pe motocicleta

Cand folosesti un astfel de mijloc de transport si ai si un pasager, ai in vedere faptul ca legea impune ca si persoana respectiva sa poarte casca de protectie. Cum e aleasa si ce standarde trebuie sa respecte? Ei bine, regulile sunt aceleasi ca si pentru accesoriul folosit de catre persoana care conduce motorul, deoarece riscurile sunt la fel de mari.

Conform OUG 195/2002, art. 32 (2), “Conducatorii si pasagerii motocicletelor si ciclomotoarelor sunt obligati sa poarte in timpul circulatiei pe drumurile publice casca de protectie omologata.”

 

Foloseste o casca ce sa protejeze intreaga zona a capului

Daca vrei siguranta cat mai mare, va trebuie sa alegi cele mai bine realizate casti. Acestea sunt cele integrale, care protejeaza in totalitate zona capului, nu doar creierul. Ele sustin bine si barbia si le ofera siguranta si ochilor. Sunt construite in asa fel incat sa fie confortabile, sa-ti permita sa respiri si sa nu se abureasca in interior.

 

 

Alege o dimensiune corecta pentru tine

O casca ofera protectie atata timp cat e potrivita pentru marimea capului tau. Daca optezi pentru un accesoriu prea mare, risti sa nu ai siguranta dorita, deoarece in cazul unui impact se va deplasa foarte usor. O dimensiune prea mica va fi foarte inconfortabila, mai ales la o intrebuintare de lunga durata.

Am amintit si ceva mai sus ce dimensiuni corespund fiecarei marimi, dar vei gasi si pe Internet o multime de tabele care-ti vor fi de ajutor.

Care e modelul potrivit pentru tine, poti stabili masurand cu un centimetru flexibil circumferinta capului, cu 0.5-1 cm deasupra ochilor.