Am modificat articolul ultima data pe: 24.09.20

 

Se apropie sezonul rece si in articolul de mai jos iti prezentam cateva masuri de pregatire a bateriei, cum poti preveni situatiile neplacute care te pot suprinde dimineata sau la drum cand aceasta se descarca si masina nu mai porneste. Este mai bine sa fii pregatit pentru orice situatie si sa poti lua urgent masurile necesare pentru a remedia defectiunea.

 

Cu timpul, orice baterie va suferi, mai ales in timpul iernii si se va descarca peste noapte, asa ca este bine sa te pregatesti din timp si sa iti achizitionezi un redresor auto pe care sa il ai tot timpul la indemana. Il poti tine in garaj sau il poti lua cu tine cand pleci in excursii. Bateria se va uza cu timpul chiar daca folosesti masina zi de zi, sau doar duminica pentru cumparaturi sau mici drumetii, iar pentru a-i prelungi cat mai mult viata, trebuie sa o intretii si sa o incarci atunci cand este nevoie. 

Viata unei baterii este intre 3 si 5 ani in functie de cum o folosesti si cum o intretii. Ca orice acumulator si acesta are mai multe cicluri pentru incarcare, iar spre final masina trimite din timp soferului semnale ca aceasta trebuie inlocuita. Deoarece la temperaturi scazute la pornirea masinii este nevoie de 3 ori mai mult curent decat pe timpul verii, ai grija sa iti achizitionezi o baterie de calitate, aceasta fiind elementul vital pentru a putea porni masina. Indiferent ce tip de benzina folosesti, ce tip de ulei, cu o baterie slaba, masina nu va porni pe timpul ierni.  

Chiar daca bateria ta functioneaza perfect pe timpul verii, iarna la temperaturi negative aceasta ar putea sa iti faca probleme si pentru prevenirea acestora poti lua cateva masuri din timp.

 

Inspecteza-o periodic

O inspectie vizuala simpla iti va arata starea bateriei si anume daca are scurgeri, crapaturi sau daca conexiunile sunt oxidate. In acelasi timp vezi daca aceasta este asezata in pozitie corecta, daca cablurile sunt bine conectate pentru a nu se deplasa in timpul mersului datorita starii drumurilor, riscand astfel sa nu mai fie incarcata corespunzator. 

 

 

Cu ajutorul unui mecanic sau chiar si singur daca ai un multimetru, poti face verificari mai amanuntite precum nivelul de incarcare al bateriei; tensiunea la borne – se verifica cu toti consumatorii deconectati si dupa un interval de 30 de minute de la ultima incarcare – descarcare; iar la bateriile cu intretinere poti verifica cu ajutorul unui densimetru si densitatea electrolitului. Daca executi tu aceste opreratiuni ai grija sa fii echipat corespunzator, deoarece acestea au in compozitie acid sulfuric care poate provoca vatamari grave in contact cu pielea. 

 

Nu consuma inutil bateria

Bateria nu este utila doar pentru a porni masina, ci are grija si buna functionare a acesteia pe timpul utilizarii, dupa pornire alternatorul avand functia de a incarca bateria. Daca pe timpul iernii ai de facut drumuri scurte de mai putin de 5 km, este necesar sa astepti un timp inainte de a pleca la drum pentru ca alternatorul sa aiba la dispozitie intervalul necesar pentru incarcarea bateriei. 

Ai grija sa opresti, de fiecare daca cand stationezi, luminile, deoarece acestea vor consuma inutil bateria. Modelele mai noi de autoturisme au sisteme care inchid automat luminile, sau te anunta sonor cand ai uitat farurile aprinse, dar daca nu beneficiezi de aceste facilitati trebuie sa fii atent. 

Daca temperaturile sunt coborate sub 15 grade C atunci cel mai bine este sa eviti conectarea mai multor consumatori simultan  de la inceput (radio, climatizare, stergatoare, lumini). Inainte de pornire poti aprinde doar farurile pentru cateva momente, timp in care bateria se va incalzi usor. 

 

Alege informat redresorul auto

Un pas important este si achizitionarea unui redresor auto care sa fie conform cu bateria ta. Nu alege varianta cea mai ieftina, ci informeaza-te corect si chiar daca vei plati ceva mai mult merita, deoarece vei mentine bateria functionala pentru mai mult timp si nu vei fi nevoit sa o schimbi in fiecare an. 

Pe piata se gasesc foarte multe modele de astfel de dipozitive si cauta unul inteligent, care sa iti incarce eficient bateria, fara sa o supraincarce, mentinand-o la un nivel corect si usor de folosit. Avand in vedere ca nu stii cand vei avea nevoie sa incarci bateria si in ce conditii, este bine sa alegi un model de redresor auto comod care sa nu iti puna probleme.

 

Respecta pasii corecti pentru incarcare

Daca bateria este descarcata te pregatesti sa o incarci. Intr-o prima faza verifica daca bornele acesteia sunt in stare buna, daca exista urme de coroziune acestea trebuie indepartate cu ajutorul unei pensule sau cu o carpa. Poti aplica si un strat de grasime dielectrica ce va impiedica formarea coroziunii pe viitor. 

 

 

Bateria se demonteaza avand grija sa nu atingi clemele de partea metalica a masinii, de caroserie. Se cupleaza redresorul la baterie, atasand clemele dupa culoare si anume: clema rosie se monteaza la borna pozitiva a bateriei, clema neagra la borna negativa. Asteapta ca incarcarea sa fie completa, apoi deconectezi clemele de la borne si asezi bateria la locul ei.

Poti sa cuplezi un multimetru la acumulator pentru a testa daca incarcarea este eficienta in caz ca ai dubii. Astfel dupa incarcare se deculpeaza incarcatorul si apoi se testeaza. O baterie incarcata suficient va avea mai mult decat starea ei initiala, adica o baterie de 12V trebuie sa aiba pana la 14,4 V si sa nu scada sub 12,6V. In caz ca dupa incarcare testul arata ca este sub 12 V inseamna ca fie este o problema cu redresorul, fie cu bateria.

Pe timpul iernii sunt persoane care prefera sa scoata bateria noaptea si sa o aduca in casa pentru a o feri de inghet, dar acest lucru nu va impiedica descarcarea acesteia la un moment dat. In caz ca ai un garaj poti sa cuplezi bateria pe timpul noptii la un redresor, dar ai grija ca procesul genereaza gaze de hidrogen care sunt inflamabile. 

Astfel cu putina atentie si grija, achizitionand un redresor auto bun poti sta linistit pe timpul iernii ca ai luat toate masurile pentru a putea incarca bateria ori de cate ori va fi nevoie. 

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 24.09.20

 

In sezonul rece, din cauza temperaturilor foarte scazute, este posibil ca bateria auto sa se descarce, atat dimineata, cat si pe timpul zilei, fiind nevoit sa apelezi la prieteni sau la o firma specializata pentru a te ajuta sa iesi din impas, sau iti poti achizitiona un redresor auto si nu mai ai griji.

 

In caz ca ai ramas fara baterie, un redresor auto te ajuta sa o reincarci, fiind un dispozitiv electric care asigura atingerea capacitatii de functionare a acumulatorului cu ajutorul unei surse externe, un procedeu simplu ce poarta denumirea de redresare. Iti prezentam, in continuare, cateva aspecte extrase din manual de utilizare a unui redresor auto pentru a te convinge ca trebuie sa ai la indemana un astfel de dispozitiv.

 

Masuri de siguranta

Ca la orice aparat care functioneaza pe baza de curent electric trebuie respectate o serie de masuri de siguranta, pentru a nu iti pune viata in pericol si pentru a nu provoca accidente cu urmari neplacute. Astfel aparatul se foloseste doar in scopul in care a fost creat, fara alte accesorii improvizate sau pentru alte lucruri. Nu se lasa la indemana copiilor. Ai mare grija sa nu uzi aparatul si sa il folosesti in spatii uscate. Carcasa aparatului nu trebuie desfacuta, in caz de probleme apeleaza la un specialist.

Dupa utilizare dispozitivul se depoziteaza in locuri uscate sau se poate transporta in portbagajul masinii pentru a fi mereu la indemana in caz de nevoie. Ai grija sa nu fie expus direct la razele soarelui, la apa sau umezeala. Inainte de a-l folosi, mai ales dupa ce a fost depozitat o perioada mai mare de timp, verifica sa nu fie deteriorat si sa aiba toate componentele, abia apoi il poti folosi. Ai grija si la cabluri si stecher sa fie in stare buna si nu folosi improvizatii. 

Cele doua cleme (rosie si neagra) nu trebuie sa se atinga in timpul utilizarii, deoarece pot produce scantei si aparatul se poate deteriora. Acumulatorii nu trebuie desfacuti, au in interior acid sulfuric care poate provoca vatamari corporale sau alte deteriorari. Cand trebuie schimbati, acumulatorii nu se arunca pur si simplu ci trebuie urmate etapele de protejare a mediului inconjurator. Citeste cu atentie manualul de utilizare si respecta pasii pentru a nu provoca accidentari si pentru a prelungi cat mai mult viata dispozitivului. 

 

 

Descriere

In general un redresor auto are urmatoarele componente: display digital – pe care ruleaza mesajele; buton pentru selectarea limbii – util pentru a intelege cat mai exact mesajele transmise; buton de selectare a functiei dorite – usor de utilizat prin rotire; cleme pentru cuplarea la acumulator; indicator de tip LED  – cu rol de a arata nivelul de incarcare; orificiu de incarcare; spatiu special pentru depozitarea cablurilor si a clemelor; maner pentru transport.

 

Utilizare

Nu este greu sa utilizezi redresorul auto si ca sa te convingi iti prezentam in continuare ordinea operatiilor. In primul rand, setezi functia dorita cu ajutorul butonului de selectie pe care il vei roti catre pozitia potrivita, dupa care conectezi incarcatorul la o priza de 230V si aplici clemele pe bornele bateriei. Primul mesaj afisat pe display este Analizarea bateriei – moment in care dispozitivul verifica starea acesteia, daca este setata corect si indica ca este gata de utilizare. 

Pasul urmator este incarcarea bateriei si vei vedea pe indicatorul LED cum trece din zona rosie (0 – 25%) spre zona verde (75 – 100%), si apare si mesajul ca incarcarea a fost facuta cu succes, bateria este plina. La final se deconecteaza mai intai cablul principal si apoi clemele. 

Ai grija la achizitionare sa vezi exact ce tip de baterie auto ai pentru a merge pe un redresor compatibil. Poti sa alegi un model cu incarcare rapida. Printre tehnologiile de care poti beneficia pentru o utilizare cat mai facila se numara si: 

Auto-selectie – dupa ce alegi aplicatia, incarcatorul efectueaza singur restul operatiilor; 

Incarcare 4-Stage – incarcarea are 4 etape tehnologice ce protejeaza bateria si asigura o incarcare rapida si eficienta: prima etapa verifica starea bateriei; in etapa a doua are loc o incarcare rapida a acesteia pana la 80% din capacitatea totala; in cea de-a treia etapa se incarca lent pana la 100% pentru a preveni supraincarcarea; astfel bateria se va mentine mai mult timp incarcata;

Incarcare inteligenta – dupa ce face o analiza completa a bateriei, selecteaza singur functia cu cea mai buna rata de incarcare. 

 

Depanare

Sunt cateva probleme comune care pot aparea in timpul utilizarii unui redresor auto si sunt afisate de display, unele le poti rezolva singur, la altele vei avea nevoie de ajutor calificat. Astfel, daca nu ai functii, verifica daca priza furnizeaza tensiunea de 230V si conexiunea este corecta, refa pasii de conectare pentru a fi sigur ca sunt corecti precum sunt prevazuti in manual, daca tot nu porneste este posibil ca tensiunea bateriei sa fie prea mica (sub 0,5V). 

In caz ca ai un redresor cu incarcare inteligenta pot aparea mai multe mesaje precum: verifica conexiunile bateriei (check battery conections) – ceea ce indica urmatoarele posibilitati, fie conexiunea nu este bine facuta, fie ca este indicat sa mergi la un centru specializat pentru a vedea starea bateriei; LED rosu aprins si semnal sonor (reverse clamps on terminals) – clemele sunt incorect conectate la baterie; overtime condition – bateria este defecta sau capacitatea acesteia este mai mare decat cea a dispozitivului; schimbati sau mergeti la un service (replace or service battery) – bateria pe care vrei sa o incarci prezinta o defectiune (fie are un circuit deschis, exces de sulfat etc.) si nu poate fi incarcata normal, asa ca fie o inlocuiesti fie mergi la un service pentru a determina starea acesteia. 

 

 

Intretinere

Cu un minim de efort din partea ta pentru operatiunile de intretinere a dispozitivului, acesta poate avea o viata lunga. Inainte de a face orice lucrare de intretinere asigura-te ca l-ai deconectat de la priza. Aparatul trebuie sters din cand in cand cu o laveta umeda, fara a utiliza alti solventi si fara multa apa. In caz ca aparatul este umed nu il utiliza. Cablurile pe perioada depozitarii se ruleaza lejer pentru a nu se deteriora. 

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 24.09.20

 

Asa cum bine stii bateria este o parte foarte importanta a unui autovehicul, avand atat rolul de a porni motorul sau, cat si de a alimenta alti consumatori pe tot parcursul traseului. Ca oricare baterie si cea auto are un ciclul de viata si trebuie incarcata pentru a functiona corespunzator.

 

Incarcarea bateriei auto este un proces necesar pe parcursul vietii acesteia si nu este un procedul complicat asa ca trebuie sa fii pregatit, mai ales pe timpul iernii, cand au loc cele mai frecvente descarcari ale acesteia. In caz ca esti sofer incepator citeste acest articol pentru a sti cum trebuie sa procedezi pentru redresarea bateriei si ce pasi ai de urmat.

 

Cand este nevoie sa incarci bateria

In general ai mai multe semne care iti indica ca trebuie sa incarci bateria si anume: indicatorul din bord – acesta iti arata cand este necesar sa iti redresezi bateria; motorul porneste greu – cand contactul si electromotorul sunt in stare buna de functionare atunci este posibil sa fie bateria descarcata; farurile nu se aprind sau dau o lumina scazuta fata de obicei si de asemenea claxonul nu functioneaza la volumul maxim; cu ajutorul unui dispozitiv numit voltmetru cu care se masoara capacitatea bateriei. 

In caz ca te-ai intalnit cu una dintre problemele enumerate mai sus, ai nevoie sa iti incarci bateria pentru a putea rula in continuare in conditii optime

.

Cauze care duc la descarcarea bateriei

Sunt mai multe motive care duc la descarcarea bateriei, printre care ar fi: a stationat mult timp fara sa fie pornita; ai circulat doar pe distante scurte si alternatorul nu a avut timpul necesar sa reincarce bateria; ai uitat farurile aprinse peste noapte; a pornit alarma de multe ori intr-o noapte; ai facut mai multe reglaje si a fost nevoie sa pornesti masina de mai multe ori si lista poate continua. 

 

 

Durata de viata a unei baterii este cuprinsa intre 3 si 5 ani si depinde de mai multi factori, data fabricatiei fiind insciptionata in partea superioara de obicei, langa borne pentru a putea fi observata cu usurinta. Chiar daca bateria mai functioneaza dar a depasit 7 ani cel mai bine este sa o inlocuiesti, redresarea acesteia fiind de multe ori inutila si poate fi chiar un pericol la drum.

De asemenea, daca vei constata ca bateria are deformari, fisuri, este mai bine sa o inlocuiesti si sa nu iti pui sanatatea in pericol incarcand-o. In cazul in care ai incarcat ieri bateria 100% si azi iti face din nou probleme este un indicator clar ca nu mai ai ce face cu ea si trebuie sa iti achizitionezi una noua.

 

Cum pregatesti bateria pentru redresare

Dupa ce decuplezi cablurile si scoti cu grija bateria pentru a nu lovi bornele de caroserie, verifici sa nu aiba conexiunile corodate si in caz de nevoie le cureti cu ajutorul unei carpe sau cu o perie. Verifica si nivelul de electrolit si daca este scazut il poti completa cu apa distilata.

 

Redresarea bateriei de la o alta masina

In caz ca ai ramas fara baterie pe drum poti sa apelezi la un prieten sau coleg care sa vina si sa te ajute sa o incarci. Achizitionare cablurilor de incarcare fiind o masura buna de prevenire, mai ales daca circuli mult si in afara orasului unde vei putea cere ajutor celorlalti participanti la trafic. 

Fara a scoate bateria o cuplezi cu ajutorul cablurilor la bateria altei masini care este cu motorul pornit. Clesti de la cabluri se monteaza – la – si + la +. Se porneste motorul. Dupa un timp de 10 – 15 minute se scot cablurile pe rand si se lasa bateria la incarcat.

 

Folosirea unui redresor auto

Nu tot timpul ai la cine sa apelezi si pentru a nu fi pus in situatii neplacute de a ramane pe timpul ierni in drum fara posibilitatea de a mai porni motorul si fara caldura, este bine sa te gandesti din timp si sa ai grija sa iti incarci bateria. Pentru acesta poti achizitiona redresoare auto (aici lista cu produse comparate) pe care te poti baza pentru a prelungi viata bateriei auto. 

Se demonteaza bateria din locas si se asaza pe jos, in garaj fiind cel mai indicat, pentru a o cupla la redresor. Se fixaza cu ajutorul unui buton, pe functia care este potrivita pentru baterie, in general pe 12 V. Urmatorul pas este cuplarea redresorului la o priza, urmat de culpare clestilor la borne respectand indicatiile din manual. La utilizare clesti se tin de partea izolata. Se lasa la incarcat cat timp este nevoie, unele avnd un ciclu complet de 16 – 18 ore. 

Verificam daca bateria este incarcata complet fie cu ajutorul indicatorului de tip LED, fie cu un voltmetru, sau daca avem un redresor auto mai performant acesta se va opri automat cand nivelul bateriei este de 100%. Se scot clestii de pe borne si apoi se deconecteaza redresorul de la priza.

Bateria se asaza inapoi in locasul stabilit si se verifica cablurile si conexiunile sa fie ferme. Dupa ce am incarcat bateria putem face anumite teste care sa ne arate ca functioneaza bine: verificam puterea farurilor si a claxonului sau folosim un voltmetru.

 

 

Masuri pentru a prelungi viata bateriei

In cazul in care ai mai adaugat consumatori suplimentari, fie o aerotema iarna pentru a incalzi, fie un sistem audio cu subwoofer etc. verifica daca si cu farurile aprinse bateria se incarca corect si daca nu efectueaza reglajele necesare. 

Incearca pe timpul iernii sa folosesti cat mai putini consumatori simultan, cel putin la inceput, pentru a-i da timp bateriei sa se redreseze. 

Daca ai multe drumuri scurte de facut, incerca sa redresezi bateria cu ajutorul unui redresor auto din timp in timp sau sa faci un drum mai lung, de cel putin o ora, pentru a incarca bateria la nivel maxim. 

Pe timpul unei stationari mai indelungate nu lasa farurile aprinse, nu asculta muzica cu motorul oprit, mai ales cand temperaturile sunt scazute, deoarece bateria se poate descarca, si ai grija sa nu uiti luminile aprinse pe timpul nopti.

 

 

Am modificat articolul ultima data pe: 24.09.20

 

Redresoare auto – Opinii si recenzii in 2020

 

Redresoarele auto sunt solutia cea mai eficienta pentru a va scoate din impas, atunci cand vi s-a descarcat bateria de la masina. Indiferent daca doriti o pornire rapida, la rece, sau o reincarcare eficienta de-a lungul noptii, un astfel de dispozitiv ar trebui sa faca parte din colectia dumneavoastra de scule. Probabil ca doriti recomandari, ca doar ne stiti formatul: ei bine, CTEK MXS 5.0 este un model profesional, cu programe de incarcare atat pentru autoturisme, cat si pentru motociclete, cu diverse optiuni precum pornirea pe ger, sau regim de intretinere a acumulatorilor. O a doua recomandare, Bosch C7, este tot un model de calitate, ultraportabil, ce poate suporta chiar si cele mai mari baterii, de pana la 230 de Amperi-ora in capacitate.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cel mai bun!

CTEK MXS 5.0
Click aici pentru pret!

Include moduri de incarcare variate, inclusiv voltaje si amperaje speciale pentru motociclete. Asigura mentenanta bateriei si prelungirea duratei sale de viata. Include si functia de testare a starii acumulatorului, dar si pornire pe timp geros.

Se comercializeaza la o gama de preturi destul de ridicata, fiind un produs ce face parte din categoria heavy-duty.

Investitia in acest model de invertor va merita, mai ales daca dispuneti de mai multe vehicule de diverse tipuri si cautati o solutie pentru toate. Este si destul de compact (circa 168 milimetri lungime), prin urmare usor de stocat si de transportat oriunde veti dori.

A 2-A OPTIUNE!

Bosch C7
Click aici pentru pret!

Are o capacitate foarte ridicata, descurcandu-se cu usurinta chiar si cu baterii de 230 Amperi-ora si 12 Volti. Este compatibil cu majoritatea tipurilor de acumulator si prezinta optiunea de a incarca bateria si de a alimenta sistemul electric al masinii separat, in acelasi timp. Include si mod special pentru masini clasice, barci si autobuze.

Pretul ridicat este si aici un element care ar putea indeparta unii cumparatori. Insa, la calitatea impresionanta a produsului, nu putem spune ca acesta este disproportionat.

Daca doriti unul dintre cele mai bune invertoare pentru aproape toate tipurile de vehicul, dar nu cautati sa investiti intr-un model mare, ci intr-unul portabil, noi nu putem recomanda mai tare niciun alt produs.

A 3-a Optiune!

ProCraft PZ-1224
Click aici pentru pret!

Are un pret destul de avantajos si se descurca cu aproape orice baterie, gama sa de sarcini fiind intre 6 si 100 de Amperi-ora. Include optiuni si pentru retelele de 24 de Volti de la camioane, iar rezistenta produsului este laudata intens in recenzii.

Clestii sai de conectare sunt cam slabuti in calitate. In plus, ar fi bine sa invatati putina chirilica, pentru a sti ce fac butoanele (aparatul este rusesc).

Pentru un redresor auto profesional, cu grad scazut de portabilitate, acest model livreaza performante destul de bune, iar atractivitatea sa este sporita considerabil, atunci cand luam in calcul si pretul sau.

 

 

Pareri despre cele mai bune redresoare auto

Este timpul sa exploram mai in detaliu oferta pietei. Indiferent daca cautati un aparat pentru service-urile de profesionisti, ori modele mici pentru uz ocazional acasa, sunt mari sanse (speram noi) sa le gasiti in lista noastra de recomandari!

 

 

Redresor baterie auto:

 

CTEK MXS 5.0

 

Abordand categoria “redresor auto profesional” pentru a recomanda un model, am dat peste acest aparat care, pe langa functia de reincarcare, ofera si garantie pentru prelungirea duratei de viata a bateriei masinii. La functia de incarcare, suporta acumulatori de la 1.2 Ah pana la 110 Ah, iar la functia de intretinere, capacitatile bateriilor suportate sunt intre 1.2 Ah si 160 Ah.

Include, de asemenea, si optiunea testarii acumulatorilor, pentru a determina exact cum ar trebui abordata incarcarea. Sunt oferiti opt pasi in aceasta privinta, de la desulfatare la intretinere in pulsuri, absorbtie, incarcare masiva sau usoara, reconditionare si incarcare in float.

In plus, va mai sunt puse la dispozitie doua moduri speciale, unul pentru motociclete (la 0,8 Amperi si 14,4 Volti) si unul pentru timp geros (5 Amperi si 14,7 Volti), pe langa modul standard, destinat autoturismelor. Ca sa mentionam un dezavantaj, acest redresor este destul de scump, comparativ cu alte modele de pe piata.

 

 

 

Eufab EBC4000

 

Noi mereu ne straduim sa ne adresam si nevoilor cumparatorilor cu buget redus, in articolele noastre. Cei ce cauta redresoare auto, ieftine si bune, pentru utilizarea la domiciliu (deci nu in cadru profesionist) s-ar putea aprecieze modelul Eufab EBC4000, mic, simplu de folosit si echipat si cu un display cu cristale lichide pe care puteti citi parametrii curentului de incarcare.

Dispune de programe de incarcare atat pentru autoturisme, cat si pentru motociclete (de la 6 pana la 12 Volti), cu functii de reactivare rapida, incarcare prin picurare (pentru prelungirea vietii acumulatorului) si incarcare de conservare. Mai poate avertiza utilizatorul si daca bateria este defecta, iar protectia impotriva apei este foarte utila, cand aveti nevoie de reincarcare pe timp de iarna, la drum.

Este echipat si cu cabluri lungi, atat de alimentare la priza, cat si pentru conectarea la baterie (180 si 180 centimetri, in total 360 centimetri). Orientativ, o baterie de 50 de Amperi-ora va fi incarcata in circa 8 ore.

 

 

 

 

Redresor auto Bosch:

 

Bosch C7

 

Cei mai multi se gandesc la un redresor auto Bosch cand doresc calitate superioara si performante ridicate. In cazul aparatului pe care il recomandam aici, cerintele respective sunt satisfacute, aparatul fiind proiectat sa incarce eficient baterii de pana la 120 de Amperi-ora (pentru acumulatorii de 24 de Volti) si 230 Ah (pentru cei de 12 Volti), fara a face rabat din vreun program de intretinere a bateriei. Se potriveste cu bateriile cu gel, plumb, AGM, ori VRSLA/SLA.

Mai mult decat atat, poate alimenta si sistemul electric al masinii, in tandem cu incarcarea acumulatorului sau. Include si regimuri speciale pentru motociclete, rulote, barci, autobuze, masini clasice ori moderne, sau masini de tuns iarba. In ceea ce priveste protectiile, se ofera aproape orice, de la scurtcircuite la suprasarcina si supraincalzire.

Lista avantajelor continua cu standardul IP65 international, de protectie impotriva stropirii cu apa si infiltrarilor de praf si mizerie. Dezavantaje? Nu ne putem gandi decat la pret, fiind unul din cele mai scumpe redresoare auto de pe piata.

 

 

 

Bosch C1

 

Un model mai accesibil de redresor auto Bosch este C1, care suporta acumulatori de capacitati de la 5 pana la 120 Amperi-ora si genereaza curent de incarcare de 3,5 Amperi si 14,7 Volti, in diverse moduri de incarcare.

Cu ajutorul microporcesorului, poate controla incarcarea rapida, cea automata, cea prin picurare, ori modul de mentenanta, care prelungeste durata de viata a bateriei. Este compatibil cu bateriile GEL, EFB, Ca/Ca si VRLA, aceste tipuri fiind detectate automat de catre aparat. Ca sa mentionam si protectiile, este proiectat pentru a semnala polarizarea inversa, se opreste la suprasarcina si este protejat si impotriva stropirii si prafului, cu standardul international IP65.

Per total, este un produs ce echilibreaza destul de eficient calitatea cu pretul, prin urmare putem spune ca ar face cu ochiul majoritatii cumparatorilor potentiali de redresoare de baterie.

 

 

 

 

Redresor auto profesional:

 

ProCraft PZ-1224

 

Nu va lasati indusi in eroare de pretul redus al acestui aparat. El face parte din categoria profesionala, insa la dimensiunile sale (circa 1100 de grame), nu este la fel de miniaturizat ca alte modele, prin urmare si costul redus. Are 180 de Wati in consum, generand tensiuni de iesire intre 12 si 24 de Volti, la amperaje intre 0,1 si 10 Amperi. In ceea ce priveste capacitatile bateriilor pe care le suporta, acestea fluctueaza intre 6 si 100 Ah.

Constructia aparatului este solida (facut in Rusia, asa ca puteti fi siguri de trainicia sa si modul in care face fata gerului), insa s-ar putea sa fie nevoie sa invatati putina chirilica, ca sa cititi inscriptiile de pe panou.

Singurul minus notabil este reprezentat de clesti, care ar putea sa fie ceva mai bine construiti, insa per total, recenziile au fost foarte favorabile pentru aparat, oferind o functionare eficienta in toate programele de incarcare.

 

 

 

Intensiv CT-70 Impuls

 

Sa fie acesta cel mai bun redresor auto din categoria destinata profesionistilor? Nu indraznim sa ii acordam acest titlu, insa este un candidat puternic pentru el, in orice caz. Sa ne uitam intai la capacitatea bateriei ce poate fi incarcata: plaja de valori merge de la 20 pana la 700 de Amperi-ora! Cu mult peste limitele altor redresoare chiar si din categoria respectiva.

Poate genera un curent maxim de demaraj de pana la 200 de Amperi, iar ca functii, o ofera pe cea de start fortat, cea rapida si cea normala. Este echipat cu protectii impotriva polarizarii inverse, suprasarcinii si supraincalzirii, iar consumul sau maxim este de 7000 de Wati.

Chiar daca pe partea dorsala a carcasei este prezent un maner, aparatul nu a fost proiectat pentru portabilitate, cantarind circa 8 kilograme. Ca sa concluzionam, este unul din cele mai heavy-duty redresoare de pe piata, destinat utilizatorilor profesionisti cu exigente foarte ridicate.

 

 

 

 

Redresor auto 12 V:

 

Einhell CC-BC 2 M

 

Daca cautati prin locurile ce vand redresor auto in paleta lor de oferte, ati putea gasi si acest model, destul de ieftin ca pret. Daca ne uitam la specificatiile curentului sau de iesire, nu este un aparat heavy-duty, destinat in special posesorilor de autoturisme berline si de motociclete ori biciclete electrice.

Include functie de incarcare intermitenta, reglaj automat al tensiuni in functie de bateria detectata, iar capacitatile suportate oscileaza intre 3 si 60 de Amperi-ora. Include protectie impotriva suprasarcinii, scurtcircuitarilor si aprinde sistemul de alarma in cazul in care ati conectat bornele gresit.

Totodata, mai ofera si mod de incarcare pentru temperaturi de sub 5 grade Celsius, foarte util iarna, iar protectia IP65 impotriva prafului si stropilor devine obligatorie atunci cand il folositi in mediul extern. Este compatibil cu bateriile AGM, gel si cu placi de plumb cu intretinere minima ori fara intretinere. Dezavantajul sau este capacitatea redusa suportata, pentru acumulatorii mari, precum cei de camion.

 

 

 

Einhell CC-BC 12

 

Un alt model de redresor de la Einhell este CC-BC 12, cu o capacitate maxima suportata de 200 de Ah, ceea ce il face bine echipat pentru sarcini dificile, cu acumulatori mari. Aparatul este destinat service-urilor profesioniste, fiind destul de voluminos si trainic, chiar si cand il utilizati intens vreme indelungata.

Procesul de incarcare poate fi usor urmarit prin intermediul ampermetrului analogic, iar protectiile incluse sunt cele pentru polaritatea inversa, suprasarcina si scurtcircuit. Constructia sa este din tabla de otel, complet izolata, foarte sigura la folosit si foarte eficienta in prevenirea supraincalzirii.

Se descurca cu baterii de la 26 la aproape 200 de Amperi-ora, indiferent daca este vorba de modelele de 12 Volti, pentru autoturisme, ori cele de 24 de Volti, pentru masinile mari de toate tipurile.

 

 

 

 

Redresor auto Telwin:

 

Telwin DRIVE 13000

 

Un redresor auto Telwin DRIVE 13000 este destul de remarcabil, in primul rand prin designul sau aparte, care il face sa semene cu un telefon mobil mai gros. Ca performante, se situeaza in categoria superioara, cu un curent pentru demaraj maxim de 800 de Amperi, ceea ce il face o solutie foarte eficienta pentru pornirile de urgenta.

Nu numai ca indeplineste functiile de redresor, dar este echipat si cu doua sloturi USB pentru conectarea de incarcatoare pentru telefoane si tablete, dar si cu sloturi de 12/19 volti pentru laptopuri. Se poate ocupa de nevoile aproape tuturor bateriilor, de pana la 200 de Ah, iar dimensiunile sale sunt de 175 x 75 x 30 milimetri, fiind si un model ultraportabil.

Include protectiile standard: polarizare inversa, protectie la suprasarcina si alarma pentru supraincalzire. Selecteaza automat tipul de baterie la care este conectat, pentru a ajusta regimul de incarcare in mod potrivit.

 

 

 

Telwin Defender 8

 

Acest aparat nu este nici pe departe scump, el raspunzand nevoilor celor cu buget extrem de restrans. Ofera selectia voltajului de iesire intre 6 si 12 Volti, la 0,75 Amperi, pentru a se potrivi si acumulatorilor de motocicleta ori pentru alte tipuri de vehicule.

In ceea ce priveste sarcina, limita este de 30 Ah, ceea ce inseamna ca este destul de prost echipat pentru incarcarea bateriilor de masina, care au capacitati ce pornesc, in medie, de la circa 50 de Amperi-ora. Include masuri de protectie impotriva inversiunii polaritatii si impotriva scurtcircuitarii, iar standardul IP65 este oferit ca masura anti-stropire si anti-praf, ceea ce inseamna ca poate fi utilizat si in exterior, in conditii de vreme proasta, fara frica pentru stricarea sa.

Include LED pentru semnalizarea incarcarii in cursa si unul pentru finalizarea procesului de incarcare. Totodata, este si unul din cele mai mici redresoare, masurand 8 x 3 x 5 milimetri si cantarind doar 220 de grame.

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

Trebuie sa ne adresam, mai intai de toate, sectorului de cititori care poate nu au intalnit pana acum termenul de “redresor” si nu stiu, exact, ce face un astfel de aparat. In linii mari, redresoarele sunt echipamente utilizate pentru incarcarea bateriilor auto.

Asadar, s-ar putea ca unii sa le numeasca “incarcatoare” – dar, din punct de vedere electric, termenul de redresor este utilizat intrucat, fiind conectate la priza, ele trebuie sa transforme curentul alternativ in curent continuu, fiind necesare anumite tipuri speciale de echipament pentru acest proces.

Fara sa intram in detalii tehnice, iata principalele criterii de analizat, cand cautati un redresor auto, la un pret bun, optim pentru orice nevoie aveti:

 

 

Tip (amator/profesionist): daca va veti uita putin in oferta de pe piata, inclusiv in selectia de produse pe care le-am inclus in acest articol, veti observa, fara indoiala, ca plaja de preturi pentru redresoare variaza considerabil, unele costand si de zece ori mai mult decat altele. Putem, asadar, imparti aparatele in cele profesionale si cele pentru uz ocazional.

Un redresor auto profesional va avea putere mare si se va putea descurca cu baterii de capacitati mari intr-un mod eficient. Un exemplu de astfel de produs este Intensiv 53089. La polul opus, avem modele mult mai mici, mai ieftine si cu capacitati reduse. Einhell CC-BC 2 M este un exemplu de redresor pentru uz ocazional, acasa.

Trebuie sa mai mentionam si ca portabilitatea este un element care separa modelele profesionale (mari si grele) de cele pentru amatori (mici si usoare). Insa, puteti gasi si redresoare mici cu capacitati mari, cum este Bosch C7, care se situeaza si destul de sus pe scara de preturi a pietei.

 

Voltaj de iesire: un redresor auto, la pret bun, ar trebui sa scoata tensiunea de retea a masinii (12 Volti) atunci cand este conectat la reteaua standard pentru case. Insa multe modele permit selectarea unor valori variate de iesire.

Mai puteti intalni si tensiuni de 6 ori 24 de Volti, depinzand de ce fel de acumulatori doriti sa incarcati. Cele pentru 24 de Volti pot fi utile atunci cand aveti un vehicul mare, cum este un camion, ce necesita astfel de retele mai ales la demarare.

 

Tip baterie: in descrierea redresoarelor auto, veti intalni si pentru ce fel de acumulator a fost gandit device-ul respectiv. De regula, un model va avea trecute in lista de compatibilitate macar doua-trei tipuri de baterie, pentru a putea fi acoperi un sector cat mai larg de cumparatori.

Ca sa oferim exemple, pot fi trecute bateriile cu gel, ori cu placi de plumb sau de tip intretinere zero/putina intretinere, AGM. La unele modele, nu veti intalni astfel de exemple, ceea ce inseamna ca aparatul respectiv este universal, compatibil cu aproape toate tipurile de acumulatori larg-intalniti de pe piata.

 

 

Curent maxim de iesire: acesta se masoara in Amperi si este important sa tineti minte ca este util atunci cand aveti nevoie sa porniti masina, cand bateria este descarcata.

Orientativ, multe pareri despre cele mai bune redresoare auto spun ca 300 Amperi sunt mai mult decat suficienti pentru a porni fara probleme aproape orice motor cu pana la 6 cilindri, cand acumulatorul este descarcat complet. Insa, pentru utilizatorii de rand, valori de pana in 180 A pot fi suficiente.

 

Putere: aceasta nu este atat de importanta pentru baterie, ci arata consumul. In oferta pietei, puteti intalni puteri de la 150 pana la peste 4000 de Wati.

O valoare mai ridicata va permite cat mai multe tipuri de curent la iesire, cum ar fi capacitati ridicate, voltaje variate ori curent de pornire cu bateria descarcata cat mai ridicat, pentru motoarele si mai puternice, cum sunt cele de camion sau de masini sport.

 

Capacitate: se masoara in Amperi-ora sau Ah si reflecta cat de multa sarcina electrica va fi inmagazinata in acumulatorul pe care il aveti. Teoretic, cu cat un redresor de baterie auto scoate o valoare mai ridicata, cu atat incarcarea va avea loc mai repede.

Asadar, daca aveti un model cu iesirea de 10 Amperi si o baterie de 80 Ah, atunci incarcarea totala va avea loc in circa opt ore. Pare destul de simplu, nu? Teoretic, da, insa cel mai bine este sa va ghidati si dupa beculetele sau afisajele care arata atunci cand incarcarea a avut loc la un nivel 100%.

 

Protectii: orice echipament electric sau electronic ar trebui sa aiba mijloace de a preveni sau contracara riscurile precum scurtcircuitarea, supracurentul, alerta, atunci cand ati conectat bornele gresit, la baterie. Din fericire, aproape orice model de redresoare la preturi bune are mentionata o lista de protectii.

Nu sunt de neglijat nici masurile anti-praf sau anti-apa, mai precis impotriva picaturilor de ploaie, insa este absolut recomandat sa va feriti de orice fel de lichide sau umezeala, atunci cand lucrati cu retele electrice.

Multe modele includ si sigurante de diverse amperaje, ce pot fi inlocuite, in functie de nevoile pe care le aveti, acestea trebuind schimbate dupa ce se ard.

 

Functii speciale de testare: in cazul in care doriti sa optati pentru un model mai performant, de tipul profesional, atunci s-ar putea sa fiti interesat/a si de functia de testare, care va arata starea bateriei si pasii optimi pentru incarcarea sa.

In urma testarii, veti sti sa setati exact amperajul si voltajul de iesire pentru a mentine acumulatorul cat mai mult timp in conditii bune de functionare.

 

 

Programe de incarcare: multe din cele mai bune redresoare auto includ si diverse programe care regleaza regimul de incarcare pentru diverse conditii. Ca sa oferim un exemplu concret, luam modelul CTEK MSX 5.0, care permite selectarea de program pentru bateriile motocicletelor, la 0,8 Amperi si 14,4 Volti, pe langa cel pentru bateriile de masina, la 5 Amperi si 14,7 Volti.

Mai sunt incluse si programe pentru vreme geroasa, ori pentru baterii de tip AGM, ori cel pentru reconditionarea bateriilor sulfatate, care si-au pierdut din eficienta cu timpul. Dupa cum era de asteptat, un astfel de redresor va fi si destul de scump, comparabil cu aparatele mai simple, ce nu ofera astfel de optiuni.

A sosit timpul sa incheiem ghidul de cumparaturi. Daca ati citit si inteles toate criteriile de alegere, sunteti mult mai bine pregatit/a sa cumparati un redresor auto, ieftin si bun sau unul de mare performanta. Includem si o sectie in care adresam cateva intrebari puse frecvent pe Internet, cu referire la aceste piese de echipament:

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Cat costa sa cumpar un redresor auto profesional?

Ca sa oferim estimari cu referire la preturile pentru astfel de aparate, putem spune ca ar trebui sa scoateti cel putin 400 de RON pentru un model cu o capacitate decenta. In functie de cat de multe functii aditionale si optiuni ati putea sa intalniti la aceste redresoare, sumele vor creste pe masura.

Modelele cele mai performante, controlate cu microprocesoare inteligente ce monitorizeaza in mod continuu starea bateriei, pot depasi pragul de 1500 de RON. Insa, cu astfel de investitii, nu doar ca veti beneficia de cele mai bune rezultate, fara a fi necesara supravegherea, ci si veti beneficia de o viata lunga a aparatului, intrucat cu greu acestea se vor strica, chiar si atunci cand sunt utilizate intens, aproape zilnic.

 

 

Merita incercata ideea unui redresor auto facut acasa?

Nu incurajam sau sfatuim pe nimeni sa incerce sa construiasca pe cont propriu orice fel de echipament electric sau electronic acasa, intrucat s-ar putea sa aiba loc accidente de tot felul, precum electrocutari, scurtcircuite sau incendii.

Doar daca sunteti un expert calificat, cu experienta in domeniu, atunci s-ar putea sa merite sa incercati asa ceva, insa tineti minte ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil pentru rezultatul muncii dumneavoastra.

Insa, cand ar fi necesare cunostintele care sa permita construirea unui redresor pe loc? Putem considera ori ambitiile personale de inginer ori incropirea unei instalatii de urgenta, intr-un loc izolat, departe de magazine, daca desigur beneficiati de echipamentul necesar prin preajma (fire, intrerupatoare si asa mai departe).

 

Ce trebuie sa iau in considerare la construirea unui redresor auto homemade?

Daca totusi insistati sa construiti un redresor auto acasa, aveti nevoie, in primul rand, de o schema pentru instalatia respectiva. Mai jos, adresam acest subiect, oferind si un link. Bineinteles, trebuie sa stiti cum sa intelegeti schema, pentru a o pune in practica. Alternativa ar fi un tutorial pe Youtube, pe care il puteti gasi cu usurinta.

Echipamentele in sine nu costa foarte mult si aveti destule sanse sa va iasa instalatia, cu efort minim. Desigur, sa nu va asteptati ca un redresor facut acasa sa fie la fel de eficient ca unul cumparat din comert.

 

Gasesc online schema de redresor auto?

Da, desigur ca veti gasi asa ceva. O sa gasiti si scheme multiple pentru un redresor baterie auto, in cazul in care cautati mai multe abordari la aceste aparate, cu specificatii si performante diverse.

Ca sa va scutim din timpul de cautare, am selectat noi un link, pe care vi-l atasam aici, iar pentru cei dintre dumneavoastra care nu se pricep la citirea schemelor de acest tip, putem spune ca pe site-uri precum Youtube exista numeroase tutoriale video, explicate in detaliu. O problema ar fi ca multe dintre aceste tutoriale sunt in limba engleza.

A doua problema ar fi faptul ca, inca o data, simtim nevoia sa descurajam construirea de redresoare acasa, din motive de siguranta. Responsabilitatea va apartine, in caz de se intampla vreun accident!

 

 

Ce este un redresor auto cu tiristor?

Un redresor de acest tip dispune de doua tiristoare (denumite si rectificatoare pe baza de silicon) conectate la bornele de anod impamantate. Acest lucru este avantajos pentru schimburile termice excelente pe care le au, eliminand nevoia de material izolant in acesta privinta.

Aceste aparate reprezinta o alegere optima pentru a incarca bateriile, intrucat ele regleaza voltajul de incarcare, dar si previn functionarea gresita, atunci cand bornele de la baterie sunt conectate invers accidental.

 

 

 

Cum faci o incarcare de baterie auto cu redresor

 

Sa discutam putin despre cum se face o incarcare corecta, utilizand un redresor auto de 12V pentru bateriile de autoturism standard. Toti posesorii de masina ar trebui sa cunoasca cum se foloseste asa ceva, indiferent daca dispun de un asemenea aparat acasa, sau nu.

 

Analizati redresorul

Va trebui, mai intai de toate, sa fiti cat mai familiar cu putinta cu referile la produsul pe care il aveti la dispozitie. Cel mai bine este sa cititi manualul care a fost livrat cu redresorul, in care se explica atat regimul de functionare, cat si masurile de securitate ce se impun in utilizarea sa.

Fiind bine informat, veti sti ce optiuni si programe vor trebui selectate, daca discutam despre un model mai avansat, cu reglaje multiple.

In plus, va trebui sa luati decizia in functie de situatie: aveti nevoie sa porniti de urgenta masina, cu bateria moarta, sau doriti doar sa reincarcati acumulatorul treptat si eficient, pe o perioada de cateva ore?

 

 

Conectarea la baterie

Puteti sa conectati bornele redresorului la cele ale bateriei atat cand aceasta este montata sub capota masinii, cat si cand este scoasa si montata in atelier sau chiar in casa. Mai intai, va trebui sa prindeti borna pozitiva (adesea cea cu fir sau cleste rosu) si pe urma cea negativa (cu negru).

Multe modele de redresoare includ o alarma (un beculet, sau apare un mesaj pe display-ul cu cristale lichide, daca este prezent asa ceva) care va va anunta daca ati fost neatent si ati incurcat bornele.

 

Selectati optiunea de incarcare

Pe urma, va trebui sa alegeti voltajul si amperajul curentului care va fi transmis catre baterie. Daca dispuneti de o baterie cu o capacitate de 70 de Amperi-ora, un curent de 7 Amperi va efectua incarcarea in 10 ore.

In cazul in care va aflati in situatia de a porni rapid masina, atunci va trebui sa selectati o valoare mult mai mare de amperaj, care va oferi suficienta energie pentru a “inghionti” bateria sa puna in miscare demarorul si sistemul de aprindere al bujiilor.

Dupa asta, puteti baga redresorul in priza si sa incepeti incarcarea. Atunci cand aceasta s-a terminat, anuntata printr-un mesaj sau printr-un beculet aprins, puteti sa apasati butonul de oprire si sa scoateti redresorul din priza.

 

 

Alte sfaturi practice

Printre alte indicatii utile cand utilizati redresoarele auto, putem sa mentionam urmatoarele: este mai bine pentru eficienta bateriei si pentru durata ei de viata sa optati, cat mai des, pentru incarcarea inceata, treptata, decat cea rapida, cu amperaje ridicate. Un alt sfat este sa curatati bornele bateriei des, utilizand smirghel si purtand manusi, ca sa nu va ardeti pielea in cazul in care s-a scurs acid.

Tot in legatura cu scurgerile, este cel mai bine sa inlocuiti bateria, in cazul in care s-a intamplat asa ceva! O alta indicatie utila este sa testati si bateria cu un multimetru – chiar daca redresorul zice ca aceasta a fost incarcata complet, exista cazuri in care s-ar putea sa se insele.

Din acest motiv, s-ar putea sa doriti sa verificati si bateria, ca sa vedeti daca merge. Nota: in cazul in care aceasta nu merge, s-ar putea sa fie stricata, asa ca sa nu dati vina pe redresor!