Am modificat articolul ultima data pe: 08.12.19

 

Brandurile ca Bridgestone, Pirelli, Continental, Dunlop, Michelin, Goodyear, Hankook, Yokohama, Firestone sau Barum sunt renumite in intreaga lume pentru calitatea anvelopelor furnizate. Ele sunt ceva mai scumpe fata de cele de care poate nu ai auzit niciodata, dar vor fi mai durabile, mai sigure si mai eficiente.

 

Cand vine momentul sa schimbi cauciucurile de pe masina e important sa tii cont de o serie de criterii de selectie. Printre acestea, se numara si marca produselor alese. Ea e demna de luat in seama, deoarece iti poate da detalii cu privire la cat de calitativ sunt realizate anumite anvelope, cat sunt de sigure si cum anume se comporta in conditii mai dificile. Brandurile consacrate din industrie nu vor furniza articole prost concepute, ci vor incerca sa faca tot ce tine de ele pentru a-si multumi clientii cu pneuri de top.

 

Bridgestone

Aceasta companie a aparut in anul 1931, infiintata de catre japonezul Shojiro Ishibashi. Denumirea nu a fost ales la voia intamplarii, ci ea reprezinta traducerea in engleza a numelui fondatorului. Ishibashi inseamna Stone Bridge (Podul de piatra), insa niponului i-a placut mai mult cum suna inversat, mai exact Bridge Stone.

In 1953 Bridgestone era cel mai mare brand producator de anvelope. De-a lungul timpului s-a dezvoltat, cateva evenimente importante fiind: realizarea de cauciucuri radiale pentru camioane si autobuze in 1962, extinderea pe plan international in 1965, cand s-a deschis o noua fabrica in Malaysia sau furnizarea de anvelope pentru Formula 1, in 1976.

Compania aceasta isi desfasoara activitatea intr-un mod responsabil si incearca sa ofere calitate superioara, diversitate si inovatie. In Europa, are sediul Central la Bruxelles, din 1972, cand a inceput si realizarea de jante din aluminiu pentru autoturisme, dar si dezvoltarea unei tehnologii de resapare a pneurilor.

Scopul principal al marcii este acela de a oferi clientilor produse si servicii de calitate, care sa le satisfaca si cele mai exigente cerinte. Cei de la Bridgestone isi inteleg cumparatorii, tin cont de dorintele si nevoile lor, dupa care proiecteaza, dezvolta, fabrica si vand cele mai calitative articole.

 

Continental

Istoria acestui brand incepe in anul 1871, in Germania, Hanovra, cand societatea pe actiuni Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie incepe sa fabrice articole din cauciuc moale si pneuri solide, pentru trasuri si biciclete. In 1898 se da startul productie de anvelope pneumatice, in 1904 apare primul pneu profilat din lume si in 1905 primul cauciuc antiderapant nituit.

Brandul continua sa se dezvolte si sa scoata pe piata de pneuri fel si fel de produse inovative, iar astazi, vine in sprijinul oamenilor din intreaga lume, cu solutii durabile, confortabile, personalizate, accesibile, care contribuie la mentinerea santatatii si la protejarea mediului.

Recent, in 2017, compania a deschis un nou centru de cercetare-dezvoltare, in Silicon Valley, SUA, pentru a tine pasul cu noile tehnologii si a oferi tot ce este mai bun. Continental este prezent si in tara la noi, avand opt unitati de productie si trei centre de cercetare-dezvoltare in orase precum: Timisoara, Iasi, Sibiu, Arad si Carei.

 

Dunlop

Fondatorul acestei companii este John Boyd Dunlop, un medic veterinar care a venit cu ideea de a realiza astfel de produse intr-o zi cand isi urmarea fiul cum mergea pe tricicleta. Acesta a observat ca cel mic rula foarte incet si inconfortabil, din cauza drumului plin de pietre, si s-a gandit sa faca ceva pentru a-i fi mai bine. Astfel, a infasurat rotile in folii de cauciuc, pe care le-a lipit si apoi le-a umflat cu o pompa. Acela a fost momentul care a pus bazele primelor anvelope pneumatice.

Mai apoi, Dunlop l-a ajutat pe un sportiv pentru a performa in curse pe doua roti si vazand succesul avut in acest sens (si-a intrecut adversarii din concurs), a brevetat ideea si a fondat si compania Dunlop Pneumatic Tire Co. Ltf.

Marca aceasta a continuat sa se dezvolte, si la inceputul celui de Al Doilea Razboi Mondial avea o gama vasta de produse, in intreaga lume, de la anvelope si frane, pana la mingi de golf, captuseli si tot felul de articole din cauciuc.

Astazi isi face simtita prezenta peste tot in lume, cu produse de calitate, ce sunt capabile sa atinga performante exceptionale.

 

Pirelli

In 1872, Giovanni Battista Pirelli infiinta in Milano, Italia, compania “GB Pirelli & C.”, cu scopul de a fabrica articole realizate din cauciuc elastic. La ora actuala, acest brand este principalul producator de anvelope high-end si ultra-high-end, segmentul Premium, si furnizor exclusiv pentru cursele de Formula 1.

Pneurile acestei marci sunt proiectate in asa fel incat sa atinga cele mai pretentioase standarde, fiind apreciate pentru siguranta, performanta si aderenta. Acest brand isi concentreaza atentia si spre cercetare-dezvoltare, investind circa 3% din veniturile totale si 7% din cele obtinute din produse de top, pentru acest segment.

Compania are in jur de 30.000 de angajati, 19 fabrici (in 13 tari) si 12.500 puncte de vanzare. E prezenta si in Romania, avand o fabrica la Slatina, care are in jur de 3.500 de angajati.

 

 

Michelin

Edouard si Andre Michelin sunt cei care au pus in 1889 bazele companiei Michelin, in Franta. Initial, scopul a fost acela de a realiza cauciucuri pentru biciclete, insa, in 1891 au fost scoase pe piata si anvelopele pneumatice, detasabile, pentru masini.

Compania isi dezvolta afacerea pe baza unor principii care pun accentul pe: clienti, oameni, actionari, mediu si fapte. Misiunea ei este aceea de a contribui la progresul mobilitatii.

In zilele noastre, Michelin este unul dintre cei mai mari producatori de anvelope din lume, furnizand astfel de articole pentru tot ce se poate, de la biciclete si masini, la avioane si navete spatiale.

In Romania, firma aceasta e prezenta din 2001 si are trei unitati de productie: una la Floresti – cauciucuri pentru autoturisme si camioane, si doua la Zalau – una pentru pneuri de camioane si utilaje industriale, si alta pentru cord metalic.

 

Goodyear

1898 este anul in care in Akron, Ohio ia fiinta compania Goodyear Tire & Rubber, al carei intemeietor a fost Frank Seiberling. Acesta a cumparat o fabrica din banii imprumutati de la cumnatul sau si i-a dat aceasta denumire in semn de respect pentru creatorul procedeului de vulcanizare al cauciucului, Charles Goodyear.

Initial, firma avea doar 13 angajati, iar produsele fabricate si comercializate erau anvelopele de biciclete, placutele de potcoave si cipurile de poker. Inca de pe atunci, telul brandului a fost acela de a deveni numarul unu in lume, ceea ce s-a si intamplat pentru prima data in 1916.

Astazi, Goodyear este o marca premium, cu articole inovatoare, sigure si performante si un partener de incredere pentru producatori precum BMW, Renault, Mercedes-Benz, Fiat si Land Rover.

E una dintre cele mai mari firme de anvelope din lume, fiind prezenta pe 6 continente si avand vanzari anuale ce depasesc 15 miliarde de dolari. In 2018 a fost pe locul 187 pe lista Fortune 500, care reprezinta un top al celor mai mari companii din Statele Unite ale Americii.

Pe langa anvelope pentru autovehicule, acest brand mai are pe piata si pneuri pentru avioane, masini industriale si grele, dar si produse precum: furtunuri, tuburi elastice, talpi de pantofi si piese pentru aparate si instrumente electrice.

 

Hankook

Prima companie de anvelope din Coreea a fost Hankook, ce a luat fiinta in 1941. Inceputurile au fost destul de dificile, deoarece in acea perioada materia prima pentru a produce era destul de greu de obtinut. Insa, acest lucru nu i-a retinut pe fondatori sa-si continue misiunea si sa ajunga sa scoata pe piata cele mai bune pneuri, construite cu ajutorul unor tehnologii de calitate. Mentalitatea orientata catre industrie si avans tehnologic a facut din cei de la Hankook sa aiba rezultate demne de apreciat.

Daca ar fi sa amintim de cateva evenimente importante, nu putem sa nu aducem in discutie: infiintarea celei mai mari fabrici de productie din lume si a unui centru de dezvoltare si cercetare (1980), inceperea colaborarii cu Volkswagen, care e si in prezent (1991), inceputul colaborarii cu Audi, care se mentine si astazi (2008), intrarea in domeniul motorsportului, fiind sponsor principal al DTM (2011), parteneriat de sponsorizare pentru UEFA Europa League (2012), inceperea colaborarii cu Mercedes (2013), dar si BMW (2016) si sponsorizarea Major League Baseball (2018).

Produsele pe care le are aceasta companie pe piata au la baza un concept tehnologic cunoscut sub denumirea de Kontrol, ceea ce inseamna ca vor oferi performante, siguranta si confort.

La ora actuala, acest brand are 8 fabrici, in tari precum Coreea, China, SUA, Ungaria si Indonezia si isi comercializeaza pneurile in peste 180 de tari. La nivel mondial, ocupa locul sapte ca numar de vanzari si locul cinci ca volum de productie.

 

Yokohama

13 octombrie 1917 este data infiintarii companiei Yokohama Rubber, cu sediu initial in Yokohama, Japonia. Datorita modului in care s-a dezvoltat, firma a patruns in 1969 si pe piata din Statele Unite. Astazi, e prezenta in peste 120 de tari si are circa 26.000 de angajati in intreaga lume.

Ceea ce si-a propus acest brand inca de la inceput a fost sa ajunga in varful industriei producatoare de cauciucuri. A reusit, deoarece a venit cu o multime de articole inovatoare, de calitate superioara, pentru camioane, autoturisme, autobuze sau utilaje de constructie. Ceea ce iese din fabricile acestei companii e supus unor teste foarte stricte, facute pe piste din Japonia, Thailanda, Suedia, Spania si Statele Unite.

Filozofia de baza a celor de la Yokohama e indreptata spre imbogatirea vietii oamenilor, prin scoaterea pe piata a unor produse beneficie, sigure si prietenoase cu mediul. Referitor la acest ultim aspect, ei au eliminat CFC si triclormetanul si au trecut de la petrolul greu la gazele naturale, pentru a economisi energie si a reduce din emisiile de CO2.

Mai mult decat atat, de curand, au fost lansate in premiera mondiala si anvelope ecologice, cu ulei de portocale, pentru a reduce din cantitatea de petrol utilizata in acest scop.

 

 

 

Firestone

Harvey Firestone a fost cel care a pus in 1900 bazele acestei companii, in Akron, Ohio, Statele Unite ale Americii. Initial, scopul a fost acela de a produce pneuri pentru vagoane si masini pentru transport in comun.

Acest brand a fost un pionier in industria fabricarii in masa a anvelopelor, iar fondatorul a fost prieten cu binecunoscutul Henry Ford, ceea ce a dus la cresterea popularitatii, deoarece automobilele Ford erau echipate cu astfel de cauciucuri.

Un moment important in istoria acestei companii a fost in 1932, cand a iesit pe piata prima anvelopa pneumatica pentru tractoare. Un alt eveniment semnificativ s-a produs si in 1988, cand acest brand a fost preluat de catre cei de la Bridgestone Corporation.

Firestone se mandreste cu faptul ca este singura firma din intreaga lume care a participat la toate cursele Indy Car si timp de 75 de ani a fost cel mai mare furnizor de pneuri din SUA. Totodata, compania isi multumeste clientii prin cauciucuri cu o aderenta foarte buna, cu produse de calitate, inovatoare, si isi realizeaza articolele in asa fel incat sa protejeze cat de mult si mediul inconjurator.

Anvelopele acestui brand pot fi cumparate si din tara la noi. Referitor la istoricul acestei companii pe teritoriul Romaniei, merita sa amintim faptul ca masinile Dacia 1310 ieseau din fabrica cu pneuri Firestone 560.

 

Barum

In 1948, Beta, Rubena si Mitas, producatori de cauciucuri cehi, s-au unit si au fondat Barum, nume compus din initialele celor trei firme. Brandul apartinea in mod oficial lui Jan Antonin Bat’a, care avea expertiza necesara si care a preluat afacerea initala cu anvelope de la fratele sau Thomas, in 1932.

Principalul obiectiv al celor de la Barum a fost acela de a face pneuri durabile, puternice si accesibile, care sa asigure flexibilitate, confort in deplasare si rularea unui numar mare de kilometri. Astazi, compania este una dintre cele mai mari din Europa si are drept slogan “Anvelope bune. Tranzactii bune”.

In 1993, brandul a fost integrat in grupul Continental, continuand sa functioneze si astazi sub conducerea acestuia. Are pe piata produse precum anvelope de vara si de iarna pentru autoturisme, vehicule comerciale, masini sport si vehicule speciale.

Daca iti doresti sa cumperi cauciucuri pentru masina, care sa fie cu adevarat bune, acestia sunt primii producatori spre care trebuie sa iti indrepti atentia. Acum, nu spunem ca nu sunt si altii renumiti, cu articole de calitate, insa, ei sunt recunoscuti pe plan mondial si apreciati pentru ceea ce ofera cand vine vorba de anvelope durabile si sigure.

 

 

 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of