Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Cand e nevoie sa inlocuiesti cauciucurile pe care le ai pe bicicleta, e recomandat sa eviti practici precum: alegerea unei marimi incorecte, ignorarea tipului de pneu sau a sensului de rotatie, dezorganizarea din timpul procesului de schimb, modul gresit de a incerca sa introduci anvelopa pe janta sau alocarea unui buget prea mic. 

 

Cei care detin biciclete si le folosesc frecvent sunt pusi adesea in situatia de a trebui sa inlocuiasca un pneu, deoarece din diverse motive s-a deteriorat. Sau poate ca a intervenit uzura si trebuie schimbate ambele cauciucuri. Pentru astfel de situatii, trebuie sa te inarmezi cu rabdare si atentie, pentru a face totul cat mai bine si sa eviti o serie de practici care pot duce la un schimb incorect, prelungirea timpului necesar acestei activitati sau achizitionarea unor produse nepotrivite pentru modelul tau de vehicul. 

 

Nu alegi marimile potrivite

Primul aspect pe care trebuie sa il iei in calcul tine de dimensiunile cauciucurilor. Daca acestea sunt prea late, prea inguste sau nu au un diametru potrivit, in momentul in care sunt montate pot iesi accidental de pe jante, ceea ce poate duce la incidente grave, in care te poti rani. 

 

 

Cel mai simplu mod de a afla care sunt marimile aferente e sa te uiti pe anvelopele pe care le ai pe bicicleta in momentul respectiv. Sunt mai multe standarde care arata astfel de informatii. De exemplu, la standardului ERTRO, dimensiunile sunt intalnite sub forma xx-yyy, unde primele doua cifre fac referire la latime, iar urmatoarele trei la diametru interior. Pentru marcajele americane se folosesc insemnele YYxZ.Z, unde YY semnifica diametru, iar Z.ZZ latimea. 

Daca nu esti sigur pe o astfel de metoda si ti se pare ca totusi ce se afla momentan pe bicicleta nu e chiar ce vrei, dimensiunile le mai poti afla si masurand chiar tu. Cu ajutorul unei rulete, vezi cati centimetri exista atunci cand o asezi in jurul jantei, dar si cand aceasta o traverseaza. Astfel afli circumferinta, respectiv diametrul. Pentru latime, va trebui sa folosesti un subler, deoarece iti va oferi masuri mai corecte. 

 

Nu optezi pentru tipul de pneu potrivit pentru calea de rulare

Achizitionarea cauciucurilor trebuie facuta si in functie de terenul pe care iti propui sa circuli cel mai frecvent, iar ignorarea acestui aspect poate duce la incidente, deoarece pneurile nu vor oferi siguranta si aderenta de care ai nevoie. 

Partea buna e ca magazinele online, dar si cele offline au disponibile o multime de modele pentru asfalt, pamant, drum forestier, nisip, piatra cubica etc., pentru suprafete umede si/sau uscate sau chiar zapada. 

 

Nu esti atent/a unde lasi suruburile si le poti pierde

O alta greseala pe care va trebui sa o eviti tine de modul in care te organizezi cand faci schimbul. Vei scoate de la roata tot felul de piulite si suruburi destul de mici, iar daca nu ai grija unde le lasi, te poti trezi ca nu le mai gasesti si vei pierde timp cautandu-le. Organizeaza-te cat mai bine si pastreaza totul la indemana. 

 

Nu folosesti instrumentele necesare pentru a-ti usura munca

Pentru a face totul cat mai simplu si rapid, ai nevoie de o serie de instrumente care sa-ti usureze munca. Daca nu ai in vedere acest aspect, totul va fi mai dificil de facut si unele actiuni poate chiar imposibile. Si atunci, ce vei face? Va trebui sa mai astepti pana cand vei face rost de toate cele necesare, ceea ce va inseamna un timp mai indelungat in care nu poti intrebuinta bicicleta. 

Cel mai bine e ca odata cu acest vehicul sa iti cumperi si un set de chei potrivite, leviere din metal sau plastic, dar si o pompa pentru a umfla cauciucul la final. 

 

Ignori sensul de rotatie al pneului

Pentru a nu face greseli la montarea anvelopelor, ai grija ca acestea sa fie instalate in sensul de rotatie corect. Acesta e specificat pe cauciuc, de obicei printr-o sageata, deci, urmareste acest aspect, daca vrei siguranta si performante maxime. 

 

Cand instalezi noua anvelopa incepi din lateral sau de sus prinderea ei de janta

O alta greseala pe care ar fi bine sa o eviti e aceea de a incepe montarea din partea de sus sau din laterala. Nu vei face altceva decat sa te complici inutil si sa pierzi timp. In mod corect, ceea ce trebuie sa faci este sa pornesti din partea de jos. Introdu janta in cauciuc si usor-usor fixeaza totul cat mai bine. Cand vezi ca nu mai poti face totul cu mainile goale, foloseste leviere. 

 

 

Nu aloci un buget suficient de mare pentru a-ti permite achizitii de calitate

Cand vrei sa-ti schimbi anvelopele la un astfel de vehicul, pentru a te asigura de faptul ca ele vor oferi siguranta si ca vor fi ceea ce iti doresti cu adevarat, trebuie sa si acorzi un buget mai generos. Nu te poti astepta sa cumperi cele mai bune anvelope cu 50 de lei, ci va trebui sa dai circa 100 de lei pe fiecare bucata, daca vrei sa fie o calitate mai buna. 

Multi fac greseala de a cumpara cauciucuri ieftine, apoi se plang de faptul ca nu au fost rezistente si confortabile. Fii realist/a cand fixezi bugetul necesar si vei face achizitii potrivite. 

Acestea sunt o parte din lucrurile pe care trebuie sa le eviti atunci cand fixezi o anvelopa. Unele dintre ele nu tin de montatul in sine (marimea incorecta, tipul inadecvat, bugetul prea mic), dar, daca nu le ai in vedere poti avea surpriza de a nu alege ceea ce e necesar pentru bicicleta ta, in conditiile de drum pe care le intalnesti cel mai frecvent. 

Nu ignora aceste detalii si vei vedea ca vei fi pregatit/a cu adevarat pentru un astfel de montaj si nu vei fi luat/a prin surprindere de un cauciuc prea mic sau nepotrivit pentru traseul pe care vrei sa-l faci, de pierderea suruburilor, lipsa de instrumente necesare sau instalarea intr-un sens de mers gresit. 

 

 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of