Am modificat articolul ultima data pe: 18.10.19

 

Foarte multi oameni sunt pasionati de masinile lor si doresc sa se informeze cat mai mult fata de orice element al acestora. In bucata care urmeaza, dorim sa ne instruim cititorii in privinta celor mai frecvente greseli, cand vine vorba de alegerea si utilizarea anvelopelor. Chiar daca le prezentam drept top, toate merita luate in consideratie cu seriozitate, pentru o conducere sigura si fara probleme.

 

Cum alegem si cum folosit anvelopele masinii? La urma urmei, ele nu sunt un element atat de complex precum motorul, nu? Da, adevarat, insa si ele trebuie tratate cu un nivel minim de grija. Este destul de usor sa faceti greseli in alegerea si utilizarea lor, iar in paragrafele de mai jos, adresam soluti pentru cele mai frecvent intalnite 8 astfel de greseli:

 

Amanarea schimbarii anvelopelor de sezon, pana cade zapada

Este indicat sa va interesati cat mai bine despre legislatia rutiera, in toate aspectele sale. Momentan, exista o conceptie gresita conform careia soferii sunt obligati sa isi echipeze masina cu anvelope de iarna de la 1 Noiembrie. 

Aceasta neintelegere se datoreaza faptului ca legislatia recenta a intrat in vigoare pe o data de 1 Noiembrie, iar oamenii, citind neatent stirea respectiva, au crezut ca din aceasta zi este obligatoriu sa isi puna cauciucurile de sezon rece. 

 

 

De fapt, aceste anvelope trebuie echipate cand exista riscul de a ninge. Din acest motiv, legislatia spune ca ele vor trebui puse atunci cand temperatura de afara coboara sub 7 grade Celsius. Prin urmare, fiti cu ochii pe termometre si tineti minte ca, daca doriti sa scapati de o grija, puteti sa montati anvelopele respective chiar si mai devreme, mai ales daca in zona in care traiti exista riscul de fluctuatii majore de temperatura.

 

Adoptarea unei perechi de pneuri de iarna doar pentru puntea motoare

Un alt obicei printre soferii prost informati este sa isi echipeze doar puntea motoare (adica rotile responsabile cu tractiunea) cu anvelope de iarna. Se crede ca astfel se poate asigura eficienta in ceea ce priveste aderenta la drum, iar posesorul masinii va si economisi bani, cumparand doar doua pneuri de iarna. 

Adevarul, bineinteles, este ca legea specifica faptul ca toate patru rotile vor trebui sa aiba anvelopele schimbate. Daca politia rutiera va prinde doar cu doua din ele echipate, veti lua amenda. Intreaga, nu jumatate!

 

Convingerea ca anvelopele all-season sunt la fel de bune ca cele de iarna

Da, a cumpara un set de anvelope pentru tot anul este o investitie destul de buna, din punct de vedere financiar. Aceste modele asigura un nivel adecvat de performanta si siguranta atat vara, cat si iarna. 

De ce oare nu opteaza toata lumea pentru asa ceva? Ei bine, dupa cum unii stiu deja, un set de anvelope bun-la-toate nu va fi atat de bun in conditii specifice ca un set special proiectat pentru conditiile respective. 

Astfel, orice cauciuc all-season va fi mai prost vara decat un model pur de vara, aceeasi regula aplicandu-se si iarna. Daca doriti performante cat mai ridicate si siguranta buna, este indicat sa alegeti doua seturi de anvelope de calitate, cate unul pentru fiecare sezon.

 

Apropierea prea mare de limita de sarcina a cauciucurilor

In ceea ce priveste specificatiile de greutate a pneurilor, fireste ca acestea trebuie respectate. Insa, daca tineti la siguranta cat mai ridicata in timpul condusului, atunci este bine sa nu supraincarcati masina, apropiindu-va de limita maxima suportata. 

Unii soferi cred ca, daca se apropie de acest prag, pot sa minimizeze riscurile daca conduc mai incet. Acest lucru nu este recomandat. Prin urmare, va trebui sa aveti grija cand supraincarcati masina pentru vacanta, de exemplu, ori in orice alte circumstante in care transportati greutati mari cu ea.

 

Nerespectarea limitei de viteza a pneurilor

Aceasta este inca una din greselile care pot duce la accidente serioase. Exista soferi care, vazandu-se pe o portiune libera de autostrada, calca pedala la maximum, depasind nu numai limita legala de viteza, ci si cea la care au fost proiectate anvelopele echipate. 

Chiar daca depasirea are loc numai pentru cateva zeci de secunde, riscul de explozie este prezent, prin urmare recomandam cu maxima seriozitate impotriva oricarui astfel de gest teribilist.

 

Increderea prea mare in aderenta anvelopelor

Aceasta este inca una din greselile pe care le fac in special soferii aflati in acea zona periculoasa, cand nu mai sunt incepatori, insa cand nici nu au destula experienta pentru a cunoaste toate conditiile de drum. 

Inca o data, precautia si siguranta trebuie sa fie prioritare – daca ati investit multi bani intr-un set de cauciucuri de iarna ce promit un grad foarte bun de aderenta, tot ramane o idee buna sa le acompaniati cu un set de lanturi, daca zapada si gheata de pe drumuri ramane mare.       

 

 

Cautarea chilipirurilor – inclusiv anvelopele resapate!

La aceasta eroare, putem sa oferim doua situatii: in prima, aveti o masina veche pe care o utilizati ocazional si nu fortati nota cu manevre indraznete, viteze mari si drumuri lungi, pe timp de iarna. In acest caz, va putem recomanda sa luati anvelope la mana a doua, sau un set de anvelope auto resapate, pentru economie. 

Insa, daca aveti o masina noua sau aproape noua, utilizata des in toate conditiile, merita sa strangeti putin cureaua si sa investiti in anvelope de calitate. Nu doar ca ele sunt mai sigure, dar veti si face economie la carburant, pe termen lung, intrucat anvelopele bune vor eficientiza randamentului motorului prin aderenta mai buna la drum.

 

Evitarea parerilor unor specialisti

Desigur ca este bine sa cititi cat mai mult despre anvelope si sa va dezvoltati abilitatile de a distinge intre modele. Insa, nu va lasati manati de orgoliu – este bine sa mergeti sa cereti sfaturile unor mecanici profesionisti, mai ales daca fac parte din cercul de prieteni si cunostinte. 

In plus, aveti grija pe Internet, intrucat online, oricine se da un specialist si poate sa spuna numai tampenii. Recurgeti la persoane verificabile, din domeniu, si nu ezitati sa adunati pareri multiple, pentru orice situatie – cu cat mai multe puncte de vedere, cu atat veti fi mai aproape de solutia optima pentru intrebarile pe care le aveti!

 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of