Antigeluri – Opinii si Recenzii in 2024
Antigelul este o substanta folosita cel mai frecvent la masini. Acest lichid contribuie la buna functionare a motorului si implicit a autoturismului tau. El trebuie ales cu grija, astfel incat sa fie potrivit pentru nevoile tale. Am studiat putin piata online si ne-am gandit sa-ti prezentam unele dintre cele mai popular produse. Cel mai interesant ni s-a parut Hepu G12, un antigel rosu, potrivit atat pentru motoarele diesel, cat si pentru cele pe benzina, care vine ambalat intr-un recipient de 1.5 litri. Este un lichid de racire concentrat, care diluat in mod corespunzator, poate fi eficient pana la -37 de grade Celsius. Daca ceea ce cauti e un antigel pentru centrala termica, nu pentru masina, vezi Glycoxol CT.
Tabel comparativ
Este un antigel de culoare rosie, din categoria G12, ce are marele avantaj al faptului ca poate fi intrebuintat pe masinile mai noi de 2000, care functioneaza pe benzina si motorina. El e concentrat, si poate fi diluat cu apa distilata, pentru a-si atinge scopul, proportia fiind cea specificata in cartea tehnica a autovehiculului.
Fiind de tipul G12, nu este recomandat pentru autoturismele mai vechi de anul 2000, deci, daca detii o astfel de masina cauta un alt produs.
Recomandam acest lichid de racire foarte popular, deoarece va oferi calitatea necesara functionarii eficiente si corecte a motorului pe benzina sau motorina.
Antigelul acesta va asigura protectie in cazul celor care vor sa lase pentru cateva zile centrala oprita cand nu sunt acasa, el fiind capabil sa ajute sistemul sa reziste chiar si la temperaturi de pana la -35 de grade Celsius. Protejeaza instalatiile de coroziune si e potrivit si pentru pompe de caldura sau statii de compresoare.
E o varianta total nepotrivita pentru a raci motorul masinii, ci e destinata pentru circuitele termice de la diverse instalatii.
Cumpara acest produs, daca vrei sa protejezi instalatiile termice in timpul iernii, deoarece preconizezi ca vei tine cateva zile centrala oprita pentru ca nu esti acasa.
Antigelul va oferi protectie in caz de inghet, supraincalzire, dar si de coroziune, avand in compozitia lui aditivi si stabilizatori care-l fac sa fie de foarte buna calitate. Diluat in mod corespunzator, acest lichid de racire, albastru, va putea oferi rezultatele dorite pentru temperaturi de pana in -35 de grade Celsius.
E un produs potrivit pentru autoturisme mai vechi, fiind G11, si nu e recomandat pentru masini mai noi, centrale termice sau panouri solare.
Ia in calcul achizitia acestui antigel albastru, G11, daca manualul masinii tale indica folosirea unui produs ca aceasta pentru protectia motorului.
Contents
- Pareri despre cele mai bune antigeluri
- Antigel G12:
- Motul INUGEL OPTIMAL
- Antigel centrale termice:
- CoolexN 1680
- Antigel G11:
- Motul INUGEL EXPERT
- Antigel G13:
- Antigel Hepu:
- Antigel concentrat:
- Mobil Antifreeze
- Ghid de cumparare
- Intrebari frecvente
- La folosirea pe termen lung a soluţiilor antigel, trebuie aplicate următoarele reguli:
Pareri despre cele mai bune antigeluri
Daca vrei sa vezi unele dintre cele mai interesante oferte de antigel din mediul online, parcurge in continuare ghidul. Iti vom prezenta o serie de produse de top, ce au un pret accesibil si o calitate demna de apreciat.
Antigel G12:
Hepu G12
Cauti un antigel de Logan, Skoda, Opel, VW etc., care sa-ti ofere o protectie buna la inghet, permitand o functionare buna a motorului chiar si la temperaturi de aproape -40 de grade Celsius, dar si la supraincalzire? Acesta ar putea fi o varianta potrivita, deoarece e un amestec recomandat pentru autoturismele ce functioneaza atat pe benzina, cat si pe motorina.
Acest antigel G12 este unul concentrat, ce trebuie diluat cu apa distilata, in functie de specificatiile producatorului din cartea tehnica a masinii, dar si de temperatura la care vrei sa reziste. Cantitatea din recipient este de 1.5 litri, ceea ce inseamna ca diluat cu 1.5 litri de apa distilata vei obtine 3 litri de solutie protectoare pentru motor (daca de asta ai nevoie).
Prezentul antigel Hepu este de culoare rosie, nu precipita si protejeaza foarte bine cuprul si alama. El e accesibil din punctul de vedere al costului de achizitie, indiferent de bugetul de care dispui.
Motul INUGEL OPTIMAL
Motul INUGEL OPTIMAL e un antigel G12/G12+, ce nu contine silicati. El e recomandat in cazul masinilor care folosesc motoare pe benzina sau pe motorina, moderne. Vine gata diluat, deci, nu va trebui sa-l mai combini cu apa distilata, ci il intrebuintezi direct. Va fi capabil sa ofere rezultatele dorite pana la temperaturi de -37 de grade Celsius, pentru a sta linistit/a indiferent de frigul de afara.
Acest antigel auto ar putea fi de ajutor pentru masinile marca Ford, Opel, Renault, Nissan etc. Culoarea lui e rosie, iar cantitatea din recipient e de 1 litru. Pentru unele autoturisme ar putea fi putin, mai ales daca e nevoie de schimbul total al lichidului, nu de completare.
In eventualitatea in care cauti antigeluri la preturi bune, alege-le pe cele de la Motul, asa cum e acesta prezentat acum. El nu necesita o investitie financiara semnificativa si va fi accesibil si celor ce au un buget mai redus.
Antigel centrale termice:
Glycoxol CT
Aducem acum in discutie un antigel de centrale termice, ce poate veni in ajutorul persoanelor care detin o astfel de instalatie de incalzire si vor sa fie siguri ca totul e in regula daca nu utilizeaza caldura cateva zile in timpul sezonului rece.
Acest antigel verde este o varianta concentrata ce trebuie folosita in functie de cat preconizezi ca va fi temperatura. Daca iarna va fi una blanda si esti intr-o zona mai calduroasa, in care nu vor fi mai putin de -15 grade Celsius, va fi necesar sa folosesti 35% lichid de racire si 65% apa. In eventualitatea in care e vorba de circa -30 de grade Celsius, proportiile trebuie sa fie egale – 50%-50%.
Recipientul in care e ambalat antigelul are o cantitate de 10 kg, ceea ce inseamna ca vei avea suficient lichid pentru instalatiile cu mai multe calorifere. Produsul acesta contine si aditivii necesari protejarii sistemului impotriva coroziunii. Nu este recomandat pentru autoturisme.
CoolexN 1680
Daca ai nevoie de antigel pentru centrale termice, iti recomandam sa incerci acest produs. El e de timp monoetilen-glicol, nu contine silicati, fosfati, nitrati sau alte substante care ar putea deveni daunatoare, care ti-ar putea afecta sanatatea. Lichidul din interiorul recipientului e de culoare rosie.
Acest antigel de instalatii termice e unul concentrat, ce necesita amestec cu apa demineralizata pentru a putea rezista la diverse grade. Il poti intrebuinta pentru temperaturi ce pot ajunge chiar si la -36 de grade Celsius, astfel incat sa nu stai cu griji daca vrei sa mergi in concediu cand iernile sunt foarte geroase si nu doresti sa ai grija faptului ca-ti ingheata tevile.
Avand in vedere compozitia, mai exact cantitate mare de agenti anti-corozivi, e foarte rezistent in timp, putand fi folosit chiar si pentru 10 ani. Cantitatea din recipient e una foarte generoasa, de 30 de litri, dar si pretul e pe masura, el fiind mult mai mare fata de alte produse prezentate de noi in aceasta lista.
Antigel G11:
Hepu G11
Aducem acum in discutie un antigel Hepu ce va fi de ajutor soferilor care detin masini ceva mai vechi, fabricate pana in 2000. El e de tip monoetilen-glicol si e capabil sa ajute la buna functionare a motorului si la curatarea reziduurilor de pe instalatia de racire.
Vorbim acum de un antigel G11, care vine in formula concentrata, ceea ce inseamna ca necesita diluare cu apa distilata pentru a fi intrebuintat. Pentru temperaturi de pana in -15 grade Celsius, va trebui sa folosesti 30% antigel si 70% apa distilata. Daca te astepti la temperaturi de pana in -25 de grade Celsius, foloseste 40% antigel si 60% apa.
In eventualitatea in care te crezi ca iarna va fi una grea si gerul o sa-si faca simtita prezenta, cu o proportie de 50% antigel albastru si 50% apa totul va functiona bine pana la -35 grade Celsius. Acest produs are in interiorul flaconului o cantitate de 1.5 litri si contine aditivi si stabilizatori care protejeaza la supraincalzire si coroziune.
Motul INUGEL EXPERT
Prezentul produs e un antigel G11, monoetilen-glicol, care e realizat in asa fel incat sa fie potrivit atat pentru motoarele pe benzina, cat si pe cele pe motorina moderne. E recomandat pentru marci de masini precum BMW, Ford, Opel, Volkswagen, Skoda, Seat, Audi etc. Iti va fi de folos pentru temperaturi de pana in -37 de grade Celsius, deci, poti circula chiar si in zone foarte reci.
Acest antigel auto nu trebuie amestecat cu apa distilata pentru a fi introdus in recipientul destinat lui, ci se foloseste ca atare, deoarece e deja diluat. E de culoare albastra si in interiorul bidonului se afla o cantitate de 5 litri, care-ti va fi suficienta chiar si daca rezervorul pentru antigel e mai mare.
Vrei un antigel la un pret bun? Acesta ar putea fi o varianta, deoarece nu costa foarte mult si raportul dintre calitate si pret este unul bun, daca iei in calcul faptul ca si cantitatea e una mare.
Antigel G13:
VW G13
Ceea ce cauti e un antigel G13? In eventualitatea in care detii o masina marca VW, Audi, Seat sau Skoda acesta ar putea fi o alegere foarte buna, deoarece e un produs nou, care contribuie la functionarea optima a motorului pentru aceste marci.
In interiorul recipientului vei gasi antigel rosu, realizat din substante ecologice, care nu are silicati, nitrati sau fosfati. El va lucra in beneficiul masinii tale si va asigura o racire performanta a motorului, dar si o instalatie curata, fara coroziuni. Pierderile vor fi minime din cauza evaporarii, daca folosesti acest produs.
Prezentul antigel G13 este unul concentrat, iar in combinatie cu aceeasi cantitate de apa distilata va fi eficient pentru temperaturi de pana la -37 de grade Celsius. Daca te intrebi ce cantitate se afla in recipientul de culoare gri, aceasta e de 1.5 litri. Nu-ti face griji in privinta pretului, deoarece e destul de accesibil din punct de vedere financiar.
Antigel Hepu:
HEPU P999-G12 Plus
Acest antigel Hepu G12 este un lichid de racire de culoare mov, fabricat in Germania, care va racori motorul in mod corespunzator si ii va prelungi durata de viata. E recomandat a fi inlocuit in momentul in care se schimba pompa de apa sau cand e specificat in manualul de utilizare al masinii.
Produsul acesta ar putea fi un bun antigel pentru Logan, VW, Ford sau alte masini care au nevoie de lichid de tip G12 sau G12+. El este concentrat, ceea ce inseamna ca necesita diluare pentru a rezista la temperaturile dorite. Raportul dintre el si apa distilata trebuie sa fie urmatorul: 50%+50% – -37 grade Celsius; 40%+60% – – 25 grade Celsius si 30%+70% – – 15 grade Celsius.
Acest antigel, la pret bun e ambalat intr-un bidon de plastic ce are in interior o cantitate de 1.5 litri, asadar iti va ajunge pentru completare partiala sau chiar totala.
Antigel concentrat:
BMW 1,5L
Aducem acum in discutie un antigel albastru, de tip G11, monoetilen-glicol, care va contribui la buna functionare a motorului masinii tale, racindu-l in mod corespunzator si protejandu-l in timp impotriva coroziunii si a depunerilor de reziduuri pe instalatia de racire.
Produsul despre care vorbim acum e un antigel concentrat, ce necesita diluare cu apa distilata in raport de 1:1, ceea ce inseamna ca la cat lichid folosesti, va trebui sa intrebuintezi aceeasi cantitate de apa. El iti va oferi protectie impotriva gerului pentru temperaturi foarte scazute, de pana la -40 de grade Celsius.
Articolul acesta e un antigel ieftin si bun, ce se livreaza intr-un recipient de plastic. In interior vei avea o cantitate de 1.5 litri, ce iti va ajunge pentru un timp indelungat, daca vrei doar sa completezi uneori, dar care va fi suficienta si pentru un schimb total. Avand in vedere faptul ca apartine BMW Group e recomandat in special la aceasta marca de masini.
Mobil Antifreeze
Cei de la Mobil sunt renumiti pentru ca au pe piata antigeluri ieftine si bune, aflate intr-un raport corect vis-a-vis de calitatea pe care o au. Acesta adus acum in discutie e unul albastru, ce face parte din categoria celor de tip G11, avand in compozitia lui monoetilen-glicol.
E un produs care va fi potrivit atat pentru a ajuta la buna functionare a motorului pe timp de iarna, cand exista risc de inghet, cat si pentru a preveni supraincalzirea in zilele foarte calduroase de vara. El ofera o protectie de pana la doi ani.
Articolul acesta e un antigel concentrat, ce trebuie combinat cu apa distilata pentru a nu afecta motorul. Cantitatea din recipient e una foarte mare, de 5 litri. Lipsesc din mediul online detalii cu privire la temperaturile la care rezista sau la modul in care trebuie diluat, dar pe ambalajul produsului vei gasi aceste informatii atat de importante.
Castrol Radicool NF
Cei care au nevoie de un antigel albastru performant, pe care sa il utilizeze atat la autoturisme, cat si la camioanele auto, pot opta cu incredere pentru acest produs. Radicool NF fame parte din gama Castrol, unul dintre liderii mondiali atunci cand vine vorba de produse premium auto.
Solutia are dublu rol: se comporta ca un antigel si lichid de racire. Gratie formulei fara nitriti, fosfati sau amine, protejeaza motoarele moderne de mare randament. Totodata, produsul ofera protectie impotriva coroziunii tuturor elementelor metalice, care au legatura cu sistemul de racire al motorului cu ardere interna.
Un mare plus al acestui antigel are in vedere grija pentru mediul inconjurator. Astfel, este realizat in conformitate cu legislatia de mediu, pentru a diminua impactul asupra naturii. Fiind o formula bogata in silicati, este pretabila modelelor mai vechi de masini.
Prelix G12
In cazul in care esti posesorul unei masini mai vechi (ca an de fabricatie) si vrei sa te mai bucuri de ea macar cativa ani, pana la o noua achizitie, atunci iti recomandam sa investesti pentru produsul oferit de catre cei de la Prelix. Antigelul este de tip anticoroziv, adica are capacitatea de a proteja partile de metal ale autoturismului, dar si motorul (monoblocurile).
Produsul face parte din gama G12, acest lucru fiind indicat si de culoarea roz. Astfel ca este un antigel propilen-glicol, din compozitie nefacand parte fosfatii, nitritii, aminele, silicatii si boratii. Iar ca sa te convingi ca este sigur pentru masina ta, iti spunem ca a fost fabricat conform standardului TL-774F.
Acest antigel este bun pentru orice anotimp, mai ales daca te gandesti si la protectia masinii tale. Punctul de curgere, la o diluare de 1:1, ajunge la -38 de grade Celsius. Un mic dezavantaj ar putea fi reprezentat de faptul ca flaconul de antigel roz are o cantitate de doar un litru.
Starline SNAG12-1
Soferii preocupati de bunastarea masinii lor, interesati sa achizitioneze antigel auto la un pret bun, au la dispozitie produsul de fata. Acesta reprezinta solutia potrivita pentru cei care dispun de buget limitat si ar dori sa identifice un produs ieftin, insa fara a renunta la calitate.
Starline Roz face parte din gama G12, deci este o solutie mai putin coroziva, care actioneaza bland asupra partilor metalice. Nu contine silicati si prezinta nivel foarte redus de fosfati. De aceea, este recomandat autoturismelor noi, care sunt dotate cu sistem imbunatatit de racire si clima.
Solutia de antigel G12 roz are concentratie de tip D, avand grad scazut de inchegare. Se preteaza tuturor tipurilor de motoare iar proprietatile acestuia se mentin vreme de 5 ani, dupa care necesita inlocuire de antigel. Este indicat marcilor Skoda, Audi, Seat si VW.
Dacia/Renault
Utilizatorii autoturismelor Dacia, care nu stiu pentru ce fel de lichid antigel sa opteze, trebuie neaparat sa afle despre acest produs. Caracteristicile acestuia se preteaza perfect pe nevoile motoarelor instalate pe marcile Dacia si Renault. Ne referim la absolut toate modelele lansate de producatorul roman: Nova, Logan, Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy si celelalte. Asadar, putem spune ca e un antigel Dacia indispensabil romanilor.
Este un antigel de culoare verde, ce face parte din gama de antigel G11. Formula nu include amine, fosfati sau nutriti, aspect ce ajuta la prelungirea duratei de viata a motorului si a elementelor ce compun sistemul de racire. In schimb, contine ethylene glycol de puritate mare, ce ofera protectie impotriva coroziunii, caracteristica apreciata de motoarele vechi, produse inainte de anul 2000.
Lichidul de racire produs de Dacia si folosit drept antigel pentru Renault prezinta un punct de inghet foarte scazut, ceea ce inseamna ca rezista cu brio oricarei ierni cu temperaturi extreme. Caracteristicile se mentin perioada indelungata, fiind necesara inlocuirea produsului dupa aproximativ 3 ani de la utilizare.
Hepu Hepu P999G131.5
Soferii pasionati de ceea ce se petrece sub capota masinii lor, care vor sa achizitioneze singuri lichidul de racire, au la dispozitie un produs performant, cu ajutorul caruia nu pot da gres. Este o solutie de inalta calitate, ce poarta amprenta brandului Hepu.
Acesta ofera protectie eficienta, de lunga durata motoarelor si elementelor ce compun sistemul de racire auto. Principalul avantaj ale acestui antigel are in vedere formula imbogatita cu glicerina, aditivi selectionati cu mare atentie si adaosul de inhibatori, cu rol puternic impotriva coroziunii, dar bland cu motorul. Face parte din categoria solutiilor concentrate de culoare mov, incadrate in gama de antigel G13.
Are aceleasi efecte ca predecesorul sau G12+, diferenta constand in utilizarea glicerinei ca ingredient, aspect ce diminueaza efectele negative asupra mediului. Acest antigel Hepu, de origine nemteasca, poate fi utilizat la modelele auto noi, printre care amintim VW, Seat, Audi. Este disponibil in recipiente de 1,5 litri.
Ghid de cumparare
Antigelul este o solutie care e realizata pe baza de apa. Contine solventi si aditivi, astfel incat sa ajute la buna functionare a masinilor, centralelor termice sau panourilor solare. Aceste produse pot fi diferite, in functie de mai multe criterii, pe care ti le vom dezvolta putin in cele ce urmeaza.
Scopul: Cel mai bun antigel trebuie ales in functie de ce anume doresti sa faci cu el, deoarece fiecare articol in parte e fabricat in asa fel incat sa aiba anumite proprietati.
Auto – cel mai frecvent intalnim aceasta substanta in cazul masinilor. Ea e un amestec de tot felul de solutii care au la randul lor scopuri diferite (popylen-glycol – ii da o temperatura de fierbere mult mai ridicata, pana la 140 de grade Celsius; aditivi cu rol de scadere a punctului de inghet; aditivi ce impiedica deteriorarea sistemului de racire prin diverse depuneri si/sau oxidare; solventi – contribuie la impiedicarea dilatarii solutie in caz de inghet).
Centrale termice – e nevoie de o astfel de solutie in cazul acestor dispozitive pentru a permite o functionare optima. Nu toate au nevoie, iar la cele la care e necesar se va specifica in manual.
In astfel de situatii, antigelul ajuta in eventualitatea in care ramai fara energie electrica si centrala nu mai functioneaza sau cand vrei sa mergi cateva zile in concediu si sa nu stai cu griji ca vor ingheta conductele. Totodata, astfel de substante ajuta si la lubrifierea instalatiei, pentru a o proteja si a o face sa lucreze in parametri normali pentru un timp indelungat.
Panouri solare – daca folosesti pentru locuinta/afacere astfel de sisteme ce ofera energie, ai nevoie de antigel special pentru ele. Acesta protejeaza de inghet in momentul in care temperaturile scad sub 6 grade Celsius.
Ai grija sa nu utilizezi orice tip de solutie. Cea auto nu e buna la centrale, cea pentru panouri solare nu e in regula pentru masini si asa mai departe.
Tipul: In principal, antigelurile sunt impartite in doua mari categorii:
Monoetilen-glicol – un astfel de lichid este intalnit sub denumirea de G11 si e in general de culoare albastra, galbena sau verde. El e cel mai vechi si e de folos in mod special pentru autoturismele fabricate pana in anul 2000.
O astfel de solutie e ceva mai coroziva si se evapora mai rapid, dar isi indeplineste scopul daca e folosita in mod corespunzator.
Propilen-glicol – il regasim sub normele G12 sau G12+ si in general e antigel roz, rosu sau mov. Nu are in compozitia lui silicati si vine cu un nivel foarte scazut de fosfati. Poate fi intrebuintat cu succes la masinile noi, cu sisteme performante de racire.
Culoarea: Foarte multe persoane isi aleg antigelul in functie de culoare, deoarece aceasta are o anumita semnificatie, nu e la voia intamplarii. Astfel, te poti intalni cu urmatoarele optiuni:
Rosu – are in compozitia lui aditivi organici si carboxilici, ce ajuta la transferul de caldura. El e foarte comun si are avantajul faptului ca in timp nu precipita. In general, nu e potrivit pentru radiatoarele fabricate din aluminiu, deoarece nu protejeaza impotriva oxidarii, dar e recomandat pentru cupru sau alama.
Mov – acesta e aparut prin anul 2012, e mai putin intalnit, dar rezista foarte mult timp si ofera o protectie foarte buna impotriva ruginii. Este o varianta mai putin toxica, deoarece contine propilen glicol ecologic si include si silicati, dar si acid carboxilic.
Galben – e o combinatie ce nu contine silicati, ci aditivi care protejeaza foarte bine aluminiu. E un produs foarte rezistent in timp (5 ani sau 200.000 km).
Verde – e fabricat din aditivi chimici si organici, silicati si acid carboxilic, pentru a fi eficient in caz de coroziune, dar si pentru a oferi o racire cat mai buna. El e potrivit pentru vehicule cu bloc motor realizat din otel.
Albastru – are in compozitia lui 20% apa distilata si 80% etilen glicol, motiv pentru care ingheata la temperaturi de -30 de grade Celsius. El e rezistent si impiedica rugina si e recomandat pentru masinile autohtone. Pentru cele straine ar putea fi mult prea puternic. Va trebui sa schimbi acest tip de antigel o data la 2-3 ani.
Ai mare grija, deoarece culorile de antigel nu trebuie amestecate intre ele.
Cantitatea: In momentul in care doresti sa cumperi o sticla de antigel, vei observa ca aceste lichide sunt ambalate in cantitati diferite. Ceea ce ai tu de facut este sa stii inca de la inceput de cati litri ai nevoie.
Aceasta alegere o faci in functie de cat este de gol recipientul destinat lui sau de temperatura la care vrei sa reziste. Daca vrei temperaturi mai mici, pentru zone cu ierni calduroase, proportia de antigel folosit, in raport cu apa, va fi una mai mica, daca nu, mai mare.
De exemplu, pentru anumite variante, daca e necesar sa circuli la -20 de grade Celsius, vei folosi o parte de antigel si doua de apa, iar daca intentionezi sa mergi in zone -30 de grade Celsius o parte de antigel si o parte de apa.
Toate datele necesare vor fi specificate pe ambalajul produsul pe care il achizitionezi.
Concentratia: Unele solutii pot fi folosite asa cum se regasesc in ambalaj, altele trebuie diluate cu apa distilata demineralizata. Pe piata, vei intalni doua tipuri de antigeluri, din acest punct de vedere:
Concentrat – ce necesita amestecul cu apa distilata in functie de temperatura la care vrei sa ajungi, deoarece e necesar sa aiba o anumita densitate pentru a oferi rezultate bune.
Diluat – se toarna in recipientul destinat lui fara a fi necesar sa il mai amesteci cu apa distilata, dar, trebuie sa il alegi in functie de temperatura dorita.
Daca ai parcurs pana aici ghidul nostru, deja ti-ai facut o serie de pareri despre cele mai bune antigeluri. Acum stii cum sa il alegi pe cel potrivit pentru masina ta, deci, pe baza acestor informatii cumpara produsul necesar.
Aspecte pe care trebuie sa le stii cand folosesti antigel
Cand trebuie schimbat antigelul?
Cei mai multi conducatori auto si-au format o parere gresita cum ca antigelul nu trebuie schimbat niciodata. Datorita temperaturilor mari din sistemul de racire si prin vasul de expansiune, aditivii care sunt continuti in antigel se vor evapora in timp.
Astfel produsul isi va pierde din calitatile initiale, precum: punctul de fierbere scade in timp, spre exemplu daca initial antigelul are un punct de fierbere de 140 de grade in decurs de 2 – 3 ani acesta ajunge la 135 de grade C, si tot asa pana ajunge la 100 de grade C (posibil in 8 ani). La fel de grav este si modificarea punctului de inghet, mai ales pe timpul iernii, care poate ajunge in decurs de 8 ani de la -50 de grade C, suficient pentru temperaturile de la noi, la -5 grade C.
Din acest motiv antigelul trebuie schimbat sau completat la un anumit interval, in functie de specificatiile de pe produs.
In caz de urgenta pot folosi apa?
Apa va conduce la ruginirea motorului, avand un efect coroziv, cu efecte foarte distructive in timp. De asemenea, modelele mai noi de masini (din ultimii 20 – 25 de ani), atat pe diesel, cat si pe benzina, pentru a functiona in buna stare atinge o temperatura constanta de 105 grade C, temperatura la care apa fierbe (punctul de fierbere al apei este de 100 grade C).
Pe timpul iernii situatia se prezinta si mai rau, punctul de inghet al apei fiind de 0 grade, iar temperaturile la noi se situeaza intre -5 – -25 grade C sau chiar mai scazute. Masina nu va porni si in plus din cauza dilatarii apei inghetate este posibil sa se sparga radiatorul.
In concluzie, indiferent de urgenta, nu folosi apa in locul antigelului. Acest produs poate fi usor achizitionat din orice benzinarie sau alt magazin specializat, din spatiul online, asa ca nu va fi o corvoada.
Cum alegi antigelul?
In primul rand trebuie sa tii cont de materialul din care este fabricat blocul motor si sa alegi verde pentru otel, orice culoare pentru aluminiu. Un alt aspect de care este bine sa tii seama este temperatura de inghet care poate fi diferita. In caz ca obisnuiesti sa calatoresti des, inclusiv pe timpul iernii si nu stii prin ce zone vei ajunge, sau daca locuiesti in zonele de munte unde temperatura este mai scazuta este bine sa te orientezi spre cele cu punct de inghet cat mai jos -45 sau -50 de grade C pentru a fi acoperit.
Alte aspecte importante
In cazul in care ai inteles importanta acestei componente pentru buna intretinere a masini tale si ti-ai dat seama ca ai neglijat acest aspect mai mult timp, ar trebui sa schimbi sau sa completezi antigelul.
Atunci cand il achizitionezi citeste cu atentie indicatiile producatorului de pe ambalaj, si vezi daca este solutie concentrata sau nu, si care este proportia de apa pe care trebuie sa o folosesti in cazul unui antigel concentrat.
Daca vrei sa verifici nivelul antigelului din vasul de expansiune, ai grija ca motorul sa fie oprit, deoarece te poti expune la arsuri foarte grave. In caz ca ai constatat ca nivelul scade vizibil in cateva zile, trebuie verificat intreg circuitul pentru a nu avea conducte fisurate sau elemente de etanseitate puse incorect. Aceste aspecte trebuie remediate rapid pentru buna functionare a motorului si implicit a masinii tale.
Intrebari frecvente
Ce este un densimetru de antigel?
Acest produs este un articol simplu si rapid de intrebuintat, care iti va oferi informatii cu privire la densitatea lichidului de racire al motorului.
El te va ajuta sa analizezi cat este de calitativa solutia din interiorul sistemului si sa vezi pana la cate grade mai rezista, deoarece in timp se poate reduce din temperatura pe care o ofera initial o astfel de combinatie de substante.
De ce ajunge ulei in antigel?
Sunt mai multe cauze care pot duce la aparitie unor astfel de probleme: incingerea motorului prea mult, racitor de ulei spart, defectarea garniturii de chiuloasa etc.
Pentru o astfel de problema, cel mai bine e sa apelezi la un service pentru a vedea exact ce s-a intamplat si pentru a rezolva rapid si cat mai bine totul.
Ce rol are un tester de antigel?
Un tester de antigel este un aparat ce masoara calitatea acestui lichid, densitatea lui, pentru a-ti oferi informatii cu privire la cat mai este acesta de rezistent la anumite temperaturi. In timp, datorita uzurii, antigelul isi mai pierde din proprietati si, de exemplu, dintr-o solutie ce initial rezista la -30 de grade Celsius poate rezista doar pana la -15 grade Celsius.
Care sunt cele mai comun intalnite reguli de completare la antigel?
In momentul in care cumperi un antigel roz, albastru, verde etc., trebuie sa stii ca exista si cateva reguli de completare a acestuia. Ai mare grija mai ales cand e vorba de cel concentrat, deoarece el va trebui diluat in functie de temperatura la care vrei sa reziste. Pe eticheta ti se vor da detalii clare cu privire la proportiile necesare.
Tine cont si de faptul ca in momentul in care e necesara diluarea, pentru rezultate pe masura se foloseste apa distilata.
Completarea cu antigel verde, rosu, galben etc. se face in functie de recomandarile producatorului, de datele trecute in manualul de utilizare al masinii.
Cum si cine realizeaza o incarcare de instalatie la centrala termica cu antigel?
Cel mai bine e ca pentru o astfel de activitate sa chemi un instalator priceput, care stie exact ce are de facut, care a mai rezolvat astfel de probleme.
Daca totusi vrei sa te ocupi tu de toate, informeaza-te cat mai bine si incepe atunci cand stii sigur ce ai de facut. E o operatiune ce ar putea parea destul de dificila, deoarece va trebui sa golesti/cureti intreaga instalatie, sa afli ce cantitate de antigel e necesara si apoi sa o introduci pe conducte pentru a se combina cu apa.
Ce e un preincalzitor de antigel?
Preincalzitorul de antigel e un dispozitiv ce ajuta la incalzirea rapida a circuitului mic de antigel, necesar la cresterea temperaturii in interiorul autoturismului. El este de folos in cazul masinilor care sunt ceva mai vechi si nu au din fabrica o astfel de dotare.
La folosirea pe termen lung a soluţiilor antigel, trebuie aplicate următoarele reguli:
Nu toata lumea stie cum sa intrebuinteze un antigel din prima clipa. Pe cei care si-au cumparat pentru prima data o masina, chiar ii poate pune in dificultate folositea unui astfel de produs. Noi venim in intampinarea ta cu o serie de sfaturi ce iti pot fi de ajutor la utilizarea pe termen lung a acestui amestec:
Alege cu grija solutia ce va fi introdusa in recipientul destinat
Soferii cumpara cele mai bune antigeluri pentru autoturismele lor, daca doresc ca motoarele acestora sa functioneze la parametri optimi.
Trebuie sa stii sa alegi cu grija un astfel de produs, in functie de masina pe care o ai, de caracteristicile ei, dar si de temperaturile la care vei dori sa circuli. Cu cat optezi pentru un amestec mai calitativ, cu atat mai bine, deoarece va avea proprietati foarte bune pentru mult timp.
Inlocuieste complet antigelul dupa cel mult trei ani
Ca sofer, trebuie sa stii ca e recomandat sa schimbi in totalitate solutia de antigel o data la cel mult trei ani. Acest lucru e necesar chiar si atunci cand densitatea acesteia este buna. De ce? Pentru ca isi pierde din proprietati si nu va mai avea un punct de fierbere la fel de ridicat ca la inceput, nici o temperatura atat de scazuta cand vine vorba de inghet.
Verifica periodic antigelul
Chiar daca schimbul se face o data la circa trei ani, e necesar sa verifici mereu sa vezi daca totul e in regula, deoarece din diverse motive pot exista pierderi si/sau scurgeri de ulei in antigel.
Acest lucru se face atunci cand masina este oprita si motorul rece, deoarece altfel poti suferi arsuri si nu e de dorit acest lucru.
Verificarea e foarte simpla daca vrei sa vezi cantitatea, deoarece trebuie sa te uiti pe recipientul destinat, care are o gradatie de minim si una de maxim pe lateral. Nivelul lichidului trebuie sa fie intre cele doua semne.
Daca te intereseaza punctul de inghet al antigelului, ai nevoie de un tester. Acesta iti va spune pana la ce temperatura va rezista solutia din sistemul tau. Aparatul de masurare iti va permite sa poti extrage cativa mililitri de lichid de racire, pentru a vedea cat e de calitativ.
Schimba cu grija aceasta substanta
Daca va intrebati ce masuri de precautie trebuie sa luati la utilizarea solutiei antigel trebuie sa stiti din start ca o astfel de substanta este otravitoare. Ea nu trebuie ingerata de oameni/animale, motiv pentru care, in momentul in care te ocupi de schimbarea ei va trebui sa tii la distanta copiii si prietenii necuvantatori.
Apoi, asa cum am amintit si mai sus, nu actiona in momentul in care motorul este cald, deoarece pot sa apara incidente neplacute, ce iti pot afecta starea de sanatate.
Lasa un comentariu
0 Comentariu