Pentru a oferi siguranta, pneurile trebuie schimbate cu grija, avand in vedere mai multe aspecte, precum: modul in care le pregatesti, pozitionarea masinii pe cric, fixarea anvelopelor, verificarea lor din punctul de vedere al calitatii, presiunii, dar si echilibrarii. Daca nu ai la dispozitie toate instrumentele necesare sau nu ai timp ori indemanare, cel mai bine e sa mergi la un service specializat.
Sunt o multime de persoane care isi schimba singure cauciucurile de la masina, de la un sezon la altul. Nu e o activitate complicata, daca ai toate cele necesare si te inarmezi cu putina rabdare. Iata ce ai de facut:
Contents
Pregateste anvelopele ce urmeaza a fi montate
Primul lucru pe care trebuie sa-l ai in vedere tine de pregatirea cauciucurilor ce urmeaza a fi montate pe masina ta. Ele e necesar sa fie examinate, astfel incat sa te asigur de faptul ca nu au urme vizibile de uzura, care ar putea afecta rularea in siguranta.
Apoi, tine cont de faptul ca e bine sa le rotesti de la un schimb la altul, actiune recomandata pentru a le uza uniform si pentru a avea siguranta un timp indelungat.
In eventualitatea in care vechile pneuri nu mai sunt suficient de calitative (au o adancime mai mica de 1.6-2 mm), pregatirea lor inseamna achizitionarea altora noi. Cumpara-le astfel incat sa corespunda cu dimensiunile din manual si sa fie pentru sezonul in care ai nevoie.
Pregateste masina pentru schimb
Atunci cand trebuie sa te apuci de treaba, acest lucru e necesar a fi facut intr-un spatiu suficient de larg pentru a-ti permite sa realizezi totul intr-un mod cat mai confortabil, dar si drept, pentru a monta cu usurinta pneurile si a-i permite masinii sa stea cat mai bine pe cric.
Poti folosi un aparat de ridicat pe partea pe care faci schimbul, dar si un tub de metal, pe care e recomandat sa-l pozitionezi in partea opusa a anvelopei pe care doresti sa o schimbi, deoarece va asigura stabilitate masinii cand e ridicata pe cric.
Scoate vechea anvelopa
Dupa ce ai fixat masina pe aparatul de ridicat si ai reusit sa lasi o mica distanta intre ea si sol, incepe sa desurubezi cu grija piulitele cu care ea este prinsa de sistem. Totul se face cu ajutorul cheii speciale, cu rabdare si grija. Daca sunt piulite in locuri mai inguste, cu ajutorul unei teve sau a unei tubulare poti extinde cheia pentru pneuri si sa faci acest lucru cu mai multa usurinta.
Fixeaz-o pe cea noua
Dupa ce ai scos vechea anvelopa, e momentul sa o prinzi pe cea noua. Pune la loc fiecare piulita si strange bine, pentru a fi totul cat mai sigur. Ai grija sa montezi cauciucurile in directia de rulare corecta, pentru a nu pierde din tractiune si aderenta.
Fa la fel la fiecare roata in parte.
Adu masina in starea initiala
Dupa ce ai terminat de schimbat cele patru pneuri, coboara vehiculul de pe cric, scoate bara de metal pe care ai folosit-o pentru sustinere, inspecteaza-le din nou pentru a vedea daca totul e in regula si strange toate sculele folosite si du-le la loc.
Verifica presiunea din pneuri si echilibreaza rotile
Un schimb nu e complet daca nu verifici inca doua aspecte foarte importante: presiunea si echilibrul rotilor. Daca nu ai aparatura necesara, iti recomandam sa iti faci timp si sa mergi la service/vulcanizare pentru aceste servicii. Astfel, te si asiguri de faptul ca ai facut, in mod corect, inlocuirea vechilor anvelope si ca poti circula in deplina siguranta din acest punct de vedere.
Ce fac atunci cand nu am doua seturi de jante
Cele mentionate mai sus sunt valabile pentru cazul in care detii jante pentru toate cauciucurile. Daca ai doar pentru cele pe care le utilizezi pe masina, ceea ce trebuie sa faci este sa mergi la o vulcanizare. Ai putea face asta chiar tu acasa, insa, iti trebuie o multime de aparate si echipamente pe care, daca nu detii o astfel de afacere, cel mai probabil nu le ai. Si, sa faci totul doar cu ranga, e destul de dificil si nu merita prea mult efortul.
Cum pastrez anvelopele de la un sezon la altul
Daca in momentul in care iti schimbi pneurile, cele pe care le scoti de pe masina mai pot fi utilizate si in urmatorul sezon, ceea ce trebuie sa faci este sa ai grija la modul in care le tii. O anvelopa (aici lista noastra cu exemple comparate) pastrata in conditii proaste, nu va mai fi la fel de eficienta.
Pentru a te asigura ca totul e in ordine, pregateste cauciucurile, curatandu-le cat mai bine, usuca-le si pastreaza-le intr-un loc in care sa nu patrunda caldura in mod excesiv si sa nu fie intr-un mediu cu umezeala mare si soare puternic. Ai grija sa nu le asezi direct pe sol, ci sa le ridici pe suporturi speciale sau pe paleti din lemn. Daca ai si huse pentru protectie, cu atat mai bine.
Daca nu ai loc pentru a tine pneurile de la un sezon la altul, nu trebuie sa optezi pentru cele all season sau sa le duci cine stie unde, pe la rude care au mai mult loc, ci poti apela la un hotel special pentru anvelope. Acolo, contra unei sume de bani, ele vor fi pastrate in cele mai bune conditii.
In concluzie, e important sa te gandesti de la inceput, daca ai cele necesare pentru a schimba singura/a pneurile, fie ca sunt sau nu prinse pe jante. Daca nu, lasa-i pe cei care se pricep sa faca acest lucru, deoarece totul va fi mai rapid si mai sigur, chiar daca va trebui sa platesti pentru asta.
Si nu uita, modul in care iti pastrezi anvelopele de la un sezon la altul e foarte important, daca vrei ca acestea sa-ti asigure apoi cele mai bune conditii de rulare. Cauta un spatiu potrivit pentru ele sau du-le la un hotel special si cand va fi nevoie, le vei putea intrebuinta fara a-si fi pierdut din calitate din cauza modului in care au fost tinute.
Lasa un comentariu
0 Comentariu