Cel mai bun ulei pentru cutia de viteze – Recomandarile noastre pentru 2024
Uleiul pentru cutia de viteze trebuie schimbat la un anumit interval de timp, pentru a permite masinii sa functioneze in bune conditii si pentru a proteja piesele componente. Sunt mai multe criterii dupa care faci alegerea, dar daca ai cutie de viteza Renault, cu transmisie manuala, te poti opri direct la primul produs din lista noastra, fara a mai face alte cautari, Elf Tranself NFJ fiind un ulei dedicat. Are compozitie sintetica, asa ca iti va proteja timp mai indelungat piesele componente din cutia de viteze. Gradul de vascozitate, 75W90, este adaptat la conditiile din Romania, oferind protectie ridicata pe toata perioada de utilizare. Aditivii speciali EP pe care ii contine, ajuta la prevenirea contactului dintre piesele metalice. Produsul are un pret bun si o cantitate de 1l. Daca ai cutie de viteze cu transmisie manuala, te poti baza pe al doilea produs din lista noastra, Motul Motylgear 75W90.
Contents
Tabel de comparatie
Uleiul este cu o compozitie sintetica, avand un grad de protectie ridicat, compatibil cu conditiile meteorologice din Romania avand gradul de vascozitate 75W90, are in componenta aditivi speciali EP care impiedica frecarea intre piesele metalice, asigurand lubrifierea optima a cutiilor de viteza cu transmisie manuala, ce ofera o cantitate de 1l la un pret decent.
Este un model dedicat pentru cutiile de viteza Renault, asa ca, daca ai alt tip, cauta un alt produs compatibil.
Pret bun, compozitie adecvata pentru conditiile din Romania, este un ulei dedicat pentru cutiile de viteza Renault.
Acest ulei pentru cutiile de viteza cu transmisie manuala, are o componenta sintetica ce asigura o buna lubrifiere a componentelor metalice pentru o perioada mai lunga de timp, are un grad de vascozitate adaptat la conditiile din tara noastra, 75W90, ce il ajuta sa isi pastreze fluiditatea si la temperaturi mai scazute.
In caz ca trebuie sa faci un schimb complet si ai nevoie de o cantitate mai mare de 1l (atat contine produsul), poti ajunge la costuri destul de ridicate.
Este un ulei dedicat pentru cutiile de viteza cu transmisie manuala, recomandat de numerosi utilizatori.
Folosind tehnologii performante pentru a obtine compusii de baza din ulei, acest produs sintetic, dedicat pentru cutiile de viteza manuale si puntile spate, ofera o protectie ridicata pieselor componente, asigurand o buna lubrifiere, chiar si la temperaturi sub 0 grade C, protejand impotriva coroziunii, oxidarii, uzurii, oferind si stabilitate la forfecare, dar si potential pentru un consum mai redus de combustibil.
Daca ai o masina cu cutie de viteze automata, trebuie sa te orientezi spre un alt produs, acesta fiind destinat pentru cele cu transmisie manuala.
Un ulei pentru cutia de viteza performant, adaptat perfect pentru conditiile climaterice din tara noastra.
Formule recomandate in 2024
Elf Tranself NFJ
In cazul in care detii o cutie de viteza manuala din gama Renault, afla ca produsul de fata este special conceput pentru o astfel de instalatie. Te va incanta sa descoperi ca are costuri de achizitie foarte reduse, astfel ca iti vei permite sa cumperi mai multe sticle, atat cat iti este suficient, avand in vedere ca acest ulei pentru cutie de viteze de Logan are o cantitate de 1 l.
Trebuie spus ca este un ulei pentru cutia de viteza ieftin si bun. Lichidul are baza sintetica, care isi mentine proprietatile chiar si in conditiile in care utilizezi intens vehiculul. De asemenea, gradul de vascozitate este 75W80, oferind aceeasi protectie ridicata pe intreaga perioada de utilizare.
Acest ulei pentru cutie de viteze 75W80 este compatibil cu instalatiile Renault, din familia J, TL4 si NDX (Twingo, Clio, Modus, Kangoo, Megane (cu exceptia Megane/ScenicII PK4), Laguna(cu exceptia 2.2DT, dci si 6V) si Espace (cu exceptia 2.0 si 1.9 dti). Elf Tranself NFJ asigura lubrifiere optima pentru cutiile cu transmisie manuala, avand marele avantaj de a putea fi cumparat accesibil.
Avantaje:
Oferta de pret a produsului este foarte avantajoasa.
Are grad de vascozitate 75W80, potrivit pentru infrastructura si conditiile climatice din Romania.
Are compozitie sintetica, cu grad de protectie ridicat.
Previne contactul intre componentele metalice, multumita aditivilor speciali EP.
Dezavantaje:
E recomandat doar pentru cutii de viteze Renault.
Motul Motylgear 75W90
Deoarece numerosi cumparatori care au fost intrebati care e cel mai bun ulei pentru cutie de viteza manuala au indicat produsul Motul Motylgear, nu putem sa nu ti-l recomandam si tie. Trebuie spus inca de la inceput ca acesta are la baza o tehnologie de sinteza, astfel ca stii din start ca este superior altor formule de pe piata.
De asemenea, are o vascozitate notata 75W90, iar in ceea ce priveste cantitatea de aditivi adaugata, se incadreaza in standardul API GL 4+5. Asadar, nu doar ca va putea oferi gradul de protectie promis, indiferent ca vehiculul este folosit pe drumuri neasfaltate de tara sau e pornit cand temperatura exterioara este fie foarte ridicata, fie extrem de scazuta, dar va asigura buna functionare a instalatiei pentru timp indelungat.
In cazul in care doresti sa-ti protejezi cutia cu transmisie manuala, pe care stii ca o vei solicita destul de mult, s-ar putea sa vrei sa investesti in produsul Motul Motylgear.
Avantaje:
Ulei conceput pentru cutiile cu transmisie manuala.
Lichidul are baza sintetica, avand proprietati excelente de ungere.
Are vascozitate cotata la 75W90, mentinandu-si fluiditatea la temperaturi scazute.
Contine aditivi ce reduc frictiunea si protejeaza de coroziune.
Dezavantaje:
Produsul are 1 l, investitia putand fi mai ridicata, pentru persoanele care au nevoie de mai mult lichid, pentru a asigura un schimb complet.
Mobil Mobilube 1 SHC 75W90
In caz ca ai o masina cu transmisie manuala si vrei un ulei performant pentru lubrifierea cutiei de viteze te poti indrepta spre acest produs. Este complet sintetic si asigura lubrifierea componentelor inclusiv pentru puntile spate, unde pot aparea presiuni ridicate si incarcari cu soc.
Uleiul se comporta bine la temperaturi extreme, avand un indice de vascozitate inert inalt (IV) si o fluiditate buna la temperaturi joase. Avand la baza tehnologia state-of-the-art, protejeaza elementele metalice impotriva degradarii termice si a oxidarii, uzurii si coroziunii, ofera stabilitate la forfecare si un potential crescut pentru economisirea de combustibil. Lubrifierea este eficienta si la temperaturi sub 0 grade C, deoarece acest ulei pentru cutie de viteze la Opel Astra G ramane fluid si nu formeaza canale.
Are in compozitie compusi sintetici realizati cu ultimele tehnologii si aditivi avansati oferind o protectie superioara fata de uleiurile de transmisie conventionale.
Cum alegi ulei bun pentru cutia de viteze
Ghidul cumparatorului
Cutia de viteza este una dintre cele mai importante parti ale instalatiei auto, fiind cea care preia forta de tractiune generata de motor, transmitand-o prin miscari de rotatie controlate catre rotile masinii. Practic, consta intr-un ansamblu de roti dintate, inconjurat de ulei, iar in timpul functionarii, poate fi contaminat cu diferite substante, precum pilitura de fier sau aschii ce pot sari de la celelalte componente. Tocmai de aceea, pentru a-i pastra o buna functionare si a-i prelungi durata de viata, e necesara schimbarea uleiului pentru cutia de viteze.
Cumpararea unui lubrifiant este o mare responsabilitate pentru orice sofer, intrucat alegerea unui produs de calitate indoielnica poate avea urmari grave asupra integritatii transmisiei. Nu e insa cazul sa te ingrijorezi, intrucat iti venim in ajutor cu un ghid de cumparaturi, menit sa lamureasca cele mai importante intrebari pe care le poate avea un sofer ce face o astfel de achizitie pentru prima oara. Apoi, la final, celor interesati le spunem si unde gasesc ulei pentru cutia de viteza, la preturi bune.
Utilitatea: Stii deja ca lichidul protejeaza componentele sistemului de transmisie, insa aceasta nu e singura functie pe care o indeplineste. In primul rand, asigura ungerea pieselor, conferind o frictiune foarte buna si, implicit, o transmisie lina. Apoi, cele mai bune uleiuri pentru cutia de viteze protejeaza impotriva uzurii, are proprietati anti-corozive si anti-oxidare, dar si impotriva spumarii. Totodata, raceste cutia de viteze, iar soferul poate schimba vitezele chiar si cand temperatura de afara e foarte scazuta.
Ai nevoie de ulei pentru cutie de viteza Logan sau ulei pentru cutie de viteza Golf 4, de exemplu? Primul lucru pe care trebuie sa-l faci e sa verifici cartea tehnica a vehiculului si sa consulti specificatiile producatorilor (capitolul despre sistemul de ungere). Orice fabricant ofera informatii in privinta frecventei schimbarii, a tipului de ulei de cutie viteze pentru Golf 4 1.6 16v corespunzator in functie de vascozitate, precum si recomandari privind o intretinere corecta a piesei.
Totodata, nu trebuie sa iei ad litteram toate informatiile gasite, mai ales daca folosesti masina mai intens decat in mod normal, daca o incarci cu greutati considerabile sau conduci intr-o regiune cu temperaturi foarte scazute sau foarte ridicate. In astfel de situatii, inainte de a alege alta formula de uleiuri pentru cutia de viteze, ieftine si bune, consulta un specialist.
Tipologie: Diferitele sortimente din comert sunt catalogate in functie de baza formulei, de gradul de vascozitate si de compatibilitatea cu conditiile in care este exploatata masina. De asemenea, trebuie sa stii ca exista ulei pentru cutia de viteze automata si pentru cea manuala.
In functie de tehnologia de baza, exista trei variante: cu baza minerala, semisintetica si sintetica. Compusii minerali contin mai putini aditivi si sunt recomandati daca temperatura din instalatie e mai mica de 70 de grade. Pot fi utilizati la unele vehicule mai putin solicitate. O formula sintetica are proprietati mai bune, protejand masinile folosite intens, precum camioanele de marfa, si are o vascozitate mai scazuta la temperaturi extreme joase.
De asemenea, cand temperatura de operare este foarte ridicata, lucru ce se intampla cand climatul e fierbinte, vascozitatea se va mentine si ea inalta, impiedicand oxidarea si defalcarea termica (cand caldura interioara e exagerat de ridicata, grosimea uleiului se schimba, degradandu-se).
Uleiul sintetic e facut din ingrediente precum polialfaolefina sau poliglicol, acesta din urma fiind superior, conform celor mai multe pareri despre cele mai bune uleiuri pentru cutia de viteze, datorita proprietatilor de ungere excelente, ce mentin instalatia protejata de depuneri si reziduuri. Totodata, costurile tind si ele sa fie mai ridicate, iar daca esti dispus sa sacrifici putin din performanta in favoarea pretului, poti alege un ulei semisintetic. Orice ai face, nu amesteca tipurile de ulei.
In functie de dependenta de vascozitate S.A.E (Society of Automotive Engineers – grupul de specialisti ce a pus bazele clasificarii), exista trei categorii: uleiuri de iarna (70W, 75W, 80W si 85W), de vara (80W, 85W, 90W, 140W si 250W) si pentru tot anul (allseason: 75W – 80, 75W–90, 80W–140, etc.). In acest caz, W vine de la cuvantul “winter”, ce inseamna “iarna” in limba engleza, iar valorile date reprezinta gradele vascozitatii, in functie de care au fost clasificate uleiurile.
Vascozitatea asigura curgerea lina a lichidului, acoperind componentele motorului si impiedicandu-le sa se frece de celelalte piese metalice. In urma frecarii (forfecare), grosimea stratului de ulei se poate subtia, fenomen influentat si de temperatura, de incarcatura si de viteza. Totusi, un produs de calitate isi va pastra proprietatile, in timpul perioadei de utilizare. Numerosi specialisti sustin ca pentru vehiculele din Romania, un ulei pentru cutia de viteze 75W90 se afla printre cele mai bune.
In functie de compatibilitatea cu conditiile de utilizare a automobilului (APL), exista 7 grupe de uleiuri, dintre care cele mai importante sunt GL-4 si GL-5. Diferenta dintre cele doua e data de cantitatea de aditivi chimici, iar cand alegi, trebuie sa tii cont de modul in care exploatezi vehiculul. Daca ai o cutie de viteze manuala si folosesti masina in conditii normale (in principal pentru transport prin oras), vei introduce un ulei din categoria GL-4. Pentru instalatii mai solicitate, in conditii vitrege (drumuri neasfaltate, transport de marfa sau pasageri, climat rece, etc.), poti utiliza GL-5.
Frecventa schimbarii: Intervalul de timp in care vei schimba uleiul depinde de cativa factori, precum specificatiile din fisa tehnica (Volkswagen, de pilda, recomanda schimbarea la fiecare 2 ani), de culoarea lichidului vechi (daca e maroniu, poate indica uzura cutiei de viteze), de tipul transmisiei (trebuie schimbat mai des la cutiile automate), de anumite defectiuni (scurgeri, de exemplu). In functie de tipul masinii, pot fi sugerate si alte conditii pentru care e nevoie de o asemenea revizie. Un ulei pentru cutie de viteze Opel Astra H 1.7 CDTi poate fi schimbat mai des decat la un alt model de automobil, in functie de cat de utilizat este vehiculul.
Costurile de achizitie: Asa cum e de asteptat, pretul este proportional cu calitatea produsului, insa depinde si de producator. Daca banii sunt un neajuns, poti cumpara ulei mineral, insa trebuie sa te astepti la performante mai scazute (riscul de a-si schimba vascozitatea sub limita admisa e ridicat). S-ar putea nici sa nu merite, in comparatie cu varianta sintetica, avand in vedere ca are un impact foarte mare asupra duratei de viata a cutiei de viteze.
De asemenea, pretul pe care-l vei plati depinde si de cantitatea necesara de ulei pentru un schimb complet. Pentru a fi imbaiata complet in solutie, in cutie trebuie introdusi aproximativ 2 – 2, 5 litri, iar cele mai multe dintre produsele din comert sunt comercializate in cantitati de 1l.
Pentru a face o afacere profitabila, poti incepe sa cauti unde gasesc ulei pentru cutia de viteza, la un pret bun, si alti soferi. Internetul este mult mai ofertant, comparativ cu magazinele conventionale de specialitate: nu doar ca oferta site-urilor de cumparaturi e mai vasta, dar sunt puse la dispozitie si numeroase promotii si reduceri.
Lasa un comentariu
0 Comentariu