Cele mai bune uleiuri pentru motocicleta

Am modificat articolul ultima data pe: 26.11.24

Cel mai bun ulei de motocicleta – Recomandarile noastre pentru 2024

 

Pentru pasionatii de motociclism, atat cel sportiv, cat si de agrement, dar si pentru cei ce iubesc mecanica, alegerea uleiului de motor este o provocare, avand in vedere multitudinea de oferte din piata, dar si comportamentul diferit al motorului in functie de sezon. Iata de ce, prin intermediul acestui ghid, vreau sa iti vin in ajutor pentru a alege un ulei bun de motocicleta potrivit pentru tine. Iti propun prima alegere din lista noastra, si anume Motul 7100 10W40-4T, ulei sintetic 100%, recomandat de multi producatori de vehicule pe doua roti. Are vascozitate standard 10W40, aditivi ce protejeaza motorul si se foloseste la motocicletele in 4 timpi. Pentru motoare mari, pentru cele de fabricatie mai veche sau pentru cele aflate in perioada de rodaj iti recomand al doilea produs din lista noastra, un ulei mineral Repsol Moto Rider 4T 10W40 ce se poate achizitiona la bidon economic de 4L.

 

 

Modele recomandate in 2024

 

 

Motul 7100 10W40-4T

 

Daca ai nevoie de cele mai bune uleiuri de motocicleta pentru motorul tau, poti incerca formula propusa de Motul. Aceasta firma a inventat uleiul sintetic, dezvoltand in timp noi tehnologii pentru a obtine produse de calitate superioara.

Este un ulei sintetic 100%, realizat prin tehnologia Ester, universal, ce te va ajuta sa iti pastrezi in stare de buna functionare partile componente ale motorului. Are o vascozitate standard, 10W40, fiind multigrad, asa ca il poti folosi si la temperaturi scazute, dar si la temperaturi crescute (de la -20 de grade C pana la +35 grade C).

Are in compozitie aditivi anti-uzura, care cresc durata de viata a motorului, precum si aditivi care cresc rezistenta la forfecare. Il gasesti in recipiente de 1l. Certificarile API superioare SL, SJ, SH si SG, precum si Jaso MA2, confirma calitatea deosebita a acestui produs.

 

Avantaje:

Ulei sintetic universal, recomandat de aproape toti producatorii mondiali de motociclete.

Contine aditivi antiuzura pentru a mari durata de viata a motorului.

Certificare pentru benzina API (standard american) SL, SJ, SH, SG, superior iti garanteaza calitatea produsului.

Certificare JASO MA2 (standard japonez) ce garanteaza trecerea tuturor testelor.

 

Dezavantaje:

Avand vascozitate 10w40 nu este recomandat pentru sezon foarte rece, cu temperaturi sub -20 grade C.

 

 

Repsol, Rider 4T

 

Daca ai nevoie de un ulei motocicleta, la un pret bun iti recomandam produsul de la firma Repsol. Este un ulei mineral, lubrifiant pentru motoarele in 4 timpi. Iti va asigura functionarea perfecta a motorului, il curata, si de asemenea asigura protectie impotriva forfecarii.

Il poti folosi in orice sezon, atat rece cat si cald, avand o viscozitate 10W40 care iti permite buna functionare in gama de temperatura -20 grade C pana la +35 grade C. Este recomandat mai ales pentru drumuri lungi, avand performante pozitive.

Il poti achizitiona la bidoane mari cu o cantitate de 4l, asa ca il vei avea pentru mai mult timp, uleiul mineral fiind recomandat a se schimba mai des. In urma testelor americane si japoneze a obtinut un scor mare, fiind recomandat pentru multe modele de motociclete – standard american API SJ si standard japonez JASO MA.

 

Avantaje:

Il poti achizitiona la bidoane de 4 l asa ca pretul pe litru este mai mic.

Testat dupa standard american API a obtinut notificarea SJ, fiind recomandat pentru multe tipuri de motoare.

Acreditat JASO MA – ceaa ce ii atesta un standard de calitate ridicat.

Ofera protectie de baza, fiind un excelent lubrifiant, curata motorul si totodata ofera protectie impotriva forfecarii.

 

Dezavantaje:

Fiind un ulei mineral, schimburile de ulei se vor face mai des.

 

 

Castrol Power 1 Rancing

 

Firma Castrol, iti recomanda un ulei pentru motor full-sintetic, utilizat la motocicletele in 4 timpi si anume Power 1 Rancing. Aceasta firma are in spate o vasta experienta in motociletele de curse, si a dezvoltat in timp noi tehnologii de fabricatie pentru a imbunatati calitatile uleiurilor.

Este dedicat in general pentru turatii foarte mari, asigurand o protectie optima a motorului, dar si a cutiei de viteze. Este multigrad, avand o viscozitate 10W50, ceea ce ii creste gama de temperatura de la -20 grade C la +40 grade C. Astfel, uleiul Power 1 Rancing poate fi folosit cu succes in perioada de vara la noi, unde temperaturile ating des 40 de grade C.

Recipientele sunt de 1 l. In urma testarilor o obtinut certificari bune atat dupa standardele americane (API SL), cat si dupa standardele japoneze (JASO MA2).

 

Avantaje:

Gama marita de temperatura, in special in sezonul cald, avand vascozitate 10W50.

Dupa standardele americane obtine o notare buna si anume certificare API SL.

Testare dupa standard japonez JASO MA2 (maxim).

Uleiul de motocicleta recomandat pentru turatii foarte mari.

 

Dezavantaje:

Are un pret mai ridicat din cauza protectiei sporite pe care o ofera.

 

 

Ravenol, Motobike 4T 5E-40

 

Ravenol iti pune la dispozitie un ulei de motor Motobike 47 5E-40, destinat pentru motoarele in 4 timpi, cu rol de a reduce consumul de combustibil. Este un ulei 100% sintetic, care prin aditivi continuti cresc durata de viata a pieselor motorului.

Are o vascozitate scazuta, este multigrad 5W40, cu o plaja larga de temperatura, in special in zona rece, comportandu-se bine la temperaturi sub -20 de grade C (-25 pana la -30 grade C). Asigura o pornire usoara la rece, curata foarte bine, ofera protectie impotriva coroziunii, previne acumularea de carbon, reduce evaporarea. De asemenea, uleiul se comporta foarte bine si la temperaturi mai mari, de pana la +35 grade C.

Il poti achizitiona in recipiente de 1l. Produsul este recomandat de multe branduri producatoare de motociclete, fiind cotat cu maximul atat dupa standardele americane – API SM, cat si dupa cele japoneze JASO MA/MA2.

 

Avantaje:

Gama marita de temperatura, in special in sezonul rece, avand vascozitate 5W40.

Produsul este acreditat de cele mai puternice branduri de motoare.

Testare cea mai noua dupa standard american (dupa 2004 ) API SM.

Acreditata standard japonez maxim JASO MA/ MA2.

 

Dezavantaje:

Produsul are un pret mai ridicat, comparativ cu alte formule din gama.

 

 

Repsol Moto Sintetico 4T 10W40

 

Daca ai nevoie de un ulei de motoclicleta, ieftin si bun, iti recomandam produsul Moto Sintetico de la firma Repsol. Este una din companiile de top din industria de petrol si gaze, aceea ce-ti poate oferi incredere si in formula de fata.

Moto Sintetico este un ulei sintetic realizat special pentru a imbunatati functionarea motoarelor in 4 timpi. Este recomandat pentru motoare puternice, cu capacitati cilindrice medii si mari. Este un ulei multigrad, 10W40, fiind potrivit atat pentru sezonul rece, cat si pentru cel cald, pentru temperaturi cuprinse intre -20 de grade C si +35 grade C.

Datorita aditivilor continuti ofera o protectie buna motorului si frictiune suficienta pentru garniturile care sunt cufundate in ulei. Poti sa achizitionezi produsul in recipiente de 1l. In urma testarilor, s-a constatat ca are nivel bun, obtinand de la americani standardul API SJ si de la japonezi standardul JASO MA.

 

Avantaje:

Produsul are un raport calitate-pret foarte bun.

Uleiul asigura protectie pentru o gama larga de motoare in 4 timpi, de capacitate medie si mare.

Nivel de testare superior API SJ – dupa standardul american.

Standard japonez JASO MA certifica gradul ridicat de testare.

 

Dezavantaje:

Nu este recomandat pentru sezonul foarte rece, la temperaturi mai scazute de -20 grade C.

 

 

Cum alegi un ulei bun pentru motocicleta

 

Ghidul cumparatorului

Uleiurile sunt foarte importante pentru lubrifierea pieselor in miscare, pentru protectia acestora si prelungirea vietii motorului. Pentru motociclete, avand in vedere diversitatea de motoare si utilizari, respectiv diferentele mari de temperatura de la noi din tara intre sezonul rece si cel cald, exista o gama larga de uleiuri atat specifice pe clase, cat si universale. Citind acest ghid vei afla cum iti poti reduce costurile cu intretinerea motorului, cum sa alegi un ulei de motocicleta la un pret bun si care sa fie compatibil cu modelul tau de vehicul. In continuare, iti prezint criteriile cele mai importante de care sa tii seama cand iei o decizie.

Destinatia de utilizare: La alegerea unei formule, vei tine cont de destinatia sa – pentru motor sau pentru furca motocicletei.

Uleiul pentru motor poate fi conceput pentru un anumit sezon (rece sau cald), avand un anumit interval de temperatura pentru care este recomandat, sau universal, ce poate fi folosit si in sezonul rece si in sezonul cald. Citind mai multe pareri despre cele mai bune uleiuri de motocicleta este mai bine la noi in tara sa folosesti pentru fiecare sezon in parte deoarece diferentele de temparaturi sunt mari (iarna putand ajunge la -30, vara la peste +40). Mai trebuie sa tii seama si de tipul motorului – in general motoarele sunt cu benzina in 2 timpi sau 4 timpi, motoarele pe motorina nefiind foarte raspandite.

Uleiul pentru furca motocicletei ajuta la controlul suspensiei ghidonului, ca lubrifiant, si este folosit in special pentru modelele de curse.

 

Vascozitate: Pentru a asigura ungerea optima a motorului, uleiul trebuie sa isi pastreze caracteristicile si sa ajunga rapid la piesele in miscare. Uleiul este mai subtire la temperaturi inalte si mai gros la cele scazute, astfel, in functie de temperatura ambianta, trebuie sa alegi vascozitatea necesara.

Conform SAE (Societatea inginerilor din industria de autovehicule) uleiurile se clasifica in monograde si multigrade.

Cele monograd sunt definite de o singura temperatura (scazuta sau ridicata ) de ex. 10W reprezinta -20 grade iarna / Winter, iar 40 reprezinta +35 grade.

Uleiurile multigrad pastreaza vascozitatea atat la temperaturi scazute, cat si crescute, codificarea fiind un grup de cifre, urmat de W (winter) si alt grup de cifre (de ex. 10W 40: – 20 grd. : + 35 grd.). Acest tip de ulei este recomandat soferilor care folosesc motocicleta atat pe perioada iernii, cat si vara.

 

Tip: Uleiurile pentru motocicleta sunt de doua tipuri, si anume: mineral sau sintetic.

Uleiurile minerale sunt extrase naturale din petrol, sunt produse mai ieftine, datorita procesului de prelucrare. Pretul acestui ulei este mai scazut, dar avand in vedere ca lichidul isi pierde calitatile mai repede, si trebuie schimbat mai des, nu este intotdeauna mai economic. Este recomandat pentru perioadele de rodaj, deoarece, piesele in miscare se vor uza mai repede si vor ajunge la etanseitatea optima in scurt timp.

Uleiurile sintetice sunt realizate prin procedee de sinteza chimica, sunt mai costisitoare deoarece au in componenta substante ce maresc durata de viata a uleiului si pot asigura lubrifierea performanta pe diferite motoare si la diferite temperaturi.

In procentaj de maxim 30% ulei sintetic sunt uleiurile semi-sintetice, avand caracteristici combinate si pret intermediar.

Vascozitatea la temperaturi scazute este principala diferenta dintre uleiuri, in sensul ca cele sintetice sunt mai performante. De asemenea, la temperaturi foarte mari uleiurile minerale nu sunt foarte performante, de aceea nu sunt recomandate pentru motociclismul de competitie.

Continut de aditivi: Aditivii sunt combinati cu uleiurile in proportie de pana la 25% in scopul de a imbunatati anumite calitati ale acestora. Astfel, sunt aditivi pentru vascozitate, pentru curatire, antiuzura, antioxidare. Acestia ajuta la etanseizare – reduc astfel semnificativ consumul de ulei, anticoroziune – protejeaza piesele metalice impotriva ruginei, protectie termica – piesele nu isi vor modifica dimensiunea.

Aditivii pot fi: compusi alifatici – cu rol de a imbunatati capacitatea uleiului de a adera la o placa metalica si de a forma o pelicula protectoare; polimeri – cu rol de a ameliora fluiditatea la rece si vascozitatea la cald; antioxidanti, anticoroziune si anti-uzura; antispumanti – cu rol in dizolvarea aerului din ulei pentru a nu produce spuma; detergenti – dispersanti – cu rol de a impidica formarea depunerilor si a neutraliza rezidurile acide.

Cu cat sunt mai aditivate uleiurile, cu atat sunt mai scumpe, dar avand in vedere ca protejeaza motorul pe termen lung, poti lua in calcul o investitie.

 

Norme, omologari: Cele mai prestigioase omologari pentru uleiurile de motocicleta sunt:

API: American Petroleum Institute si JASO – Japanese Automotive Standard Organisation. Este formata din peste 400 de producatori americani din industia petroliera ce au clasificat uleiurile dupa anumite criterii cum ar fi: capacitatea de curatire, gradul de protectie oferit la uzura si oxidare, capacitatea de dispersare etc.

Sunt impartite in uleiuri pentru motoare in 4 timpi si in 2 timpi. Cele in 4 timpi sunt notate cu litera S urmata apoi de literele de la A la M, M reprezentand cel mai performant ulei, A cel mai slab. La motoarele in doi timpi pe langa notatiile de la 4 timpi se mai adauga niste norme legate de solubilitate in benzina, ardere fara degajare de fum, temperaturi ridicate de functionare, reprezentate cu TA, TB, TC. Cel mai performant fiind API TC.

JASO – este o institutie din Japonia, care acorda omologari uleiurilor de motocicleta in urma unor teste riguroase si exacte. Pentru motoarele in doi timpi, notatia este FA, FB, FC – acesta fiind cea mai inalta treapta. Pentru a atinge acest standard uleiul este supus la mai multe teste de lubrifiere, de curatire, sa nu produca fum si sa impiedice formarea de depuneri.

Pentru uleiul de motocicleta pentru motoarele in 4 timpi cel mai inalt standard este MA/MA2 care asigura o protectie totala, satisfacand cele mai severe norme privind lubrifierea, teste anti-patinare si anti-frictiune, pentru diferite marci.

 

Brand: Printre cele mai cunoscute branduri de uleiuri de motor sunt: Castrol, Motul, Ravenol, Repsol, Valvoline. La alegerea brandulului trebuie sa tii cont de recomandarile producatorului motorului, certificarile si omologarile produsului, pentru a beneficia de cel mai bun ulei de motocicleta pentru vehiculul tau.

Capacitate: In general, uleiul pentru motocicleta il poti gasi in doua cantitati: recipiente de 1 l sau de 4 l. Daca pleci la drum si ai bagaje multe nu ai nevoie sa te mai incarci si cu un bidon mare de ulei, asa ca vei achizitiona un recipient de 1l care iti va asigura motocicleta in timpul calatoriei.

Pentru o perioada mai lunga de timp poti sa-ti iei recipiente de 4l pentru ca au un pret mai avantajos. Daca folosesti ulei monograd ce trebuie schimbat in functie de sezon, este mai bine sa alegi cantitati mai mici (1l) mai ales daca nu calatoresti foarte mult cu motorul.

Ti-ai facut deja o parere despre ce este necesar motorului tau si vrei sa achizitionezi uleiuri de motociclata, la preturi bune? Mai departe iti propun variantele de mai jos, cele mai populare modele pe care le-am ales analizand mai multe site-uri online de specialitate, recenziile produselor si raportul calitate – pret. Pentru ca timpul tau este pretios si nu vrei sa il pierzi prin magazinele de specialitate, produsul ales il poti comanda simplu si usor online. Il vei primi acasa, il pui la motor si apoi la drum, fiind linistit ca motocicleta ta este protejata.

 

 

Lasa un comentariu

1 Comentariu

ALIN DORDEA

October 22, 2021 at 3:07 am

corecta treaba cu uleiul ..am folosit 5 ani repsol ..si greu am trecut pe motul 7100..sa vad e chiar asa de bun..va salut ..ALIN..

Raspunde