Modele recomandate in 2024
Repsol Moto Sintetico 2T
Uleiul acesta este un lubrifiant cu baza sintetica, de inalta calitate, ce creste puterea si imbunatateste performantele motorului in doi timpi, cu emisii reduse de fum. Protejeaza impotriva blocajelor si ajuta la pornirea mai usoara a motorului. Totodata, trebuie sa stii ca acest ulei iti va proteja motorul impotriva depunerilor si impotriva uzurii excesive a pieselor interioare ale acestuia.
Are proprietati deosebite, intrucat pelicula de ulei este stabila, ofera o protectie ridicata impotriva supraincalzirii motorului, reduce coeficientul de frecare. Un alt aspect important este prevenirea umezirii bujiilor, a blocarii pistoanelor motorului in doi timpi si a formarii de reziduuri din carbon.
Se poate folosi pentru motoarele in doi timpi, echipate cu convertoare catalitice, cu sisteme de injectie automata sau cu premixare manuala cu combustibilul. Acest lubrifiant se poate amesteca cu combustibilul intre 2% si 4%. Amestecul se va realiza in functie de manualul de functionare al motorului si de conditiile de utilizare. Se comercializeaza in magazinele de specialitate sau pe internet, in cantitate de 1l.
MOL LUB Dynamic Sprint 2T
Daca iti doresti un ulei de motor in 2 timpi, ieftin si bun, atunci acest produs ti-ar putea fi de folos. Se recomanda utilizarea lui in cadrul motoarelor in doi timpi cu lubrifiere mixta si injectie de ulei (auto-lubrifiere).
Se poate folosi pentru toate tipurile de motoare si motociclete in doi timpi, masini de gradinarit, de cusut si alte vehicule cu motoare in doi timpi, echipate cu convertoare catalitice.
In ceea ce priveste benefiicile acestui tip de ulei, trebuie sa stii ca asigura o lubrifiere buna asupra motoarelor ce functioneaza cu amestec de ulei si combustibil. Amestecul necesar este specificat in manualul motorului, de obicei acesta fiind 1:50( o parte ulei si 50 parti benzina) adica la 1L de benzina se vor adauga 20 ml de ulei. Totodata trebuie sa stii ca acest ulei va preveni scurtcircuitul bujiilor si intarzie astuparea sistemului de esapament.
Castrol 2T
Acest produs reprezinta un ulei de motor modern, in 2 timpi, full sintetic, adica este creat in totalitate in laborator din substante chimice sintetizate.
Beneficiile acestui tip de combustibil sunt: nivelul redus al cenusei (contribuie la inlaturarea pericolului de autoaprindere), asigura o buna ungere (ofera o lubrifiere cu eficienta sporita, spre 100%) si o curatare mult mai buna a pistoanelor din interiorul motorului (eficienta de curatare de 88%).
Privind normele pe care le respecta, e necesar sa cunosti faptul ca se incadreaza in Asociatia Europeana a fabricantilor de automobile (ACEA) C3. Adica, acest lubrifiant este un ulei ce se foloseste la motoarele in doi timpi suprasolicitate. In ceea ce priveste costul, in ciuda faptului ca este un ulei modern, full sintetic, are un pret relativ mic pentru beneficiile pe care le ofera motorului.
Cum aleg cele mai bune uleiuri de motor in 2 timpi
Daca esti in cautarea celui mai bun ulei pentru motocicleta, iar aceasta alegere ti se pare imposibila, noi te putem ajuta cu cateva sfaturi si caracteristici despre el, pentru a-ti usura decizia.Daca nu stii cum sa alegi un ulei de motor in 2 timpi, la un pret bun, atunci e necesar sa iei in calcul cateva criterii:
Atunci cand vine vorba de lubrifianti pentru motor in 2 timpi, trebuie sa stii ca exista trei categorii dintre care poti alege. La inceput s-a descoperit uleiul mineral sau natural care mai apoi a fost imbunatatit in laborator, creandu-se uleiul semi sintetic. Mai tarziu, in 1971, acesta a fost perfectionat si astfel, a aparut uleiul sintetic 100%.
Uleiul natural este realizat din substante minerale, extrase din petrol, fiind de fapt un fel de titei distilat in anumite conditii. Este cel mai ieftin lubrifiant deoarece nu contine aditivi, insa proprietatile sale se pierd mult mai repede fata de ale celorlalte doua categorii.
Daca doresti o varianta de mijloc, care sa fie mai buna decat uleiul mineral, dar totusi mai ieftina decat cel sintetic, lubrifiantul semi sintetic este exact ceea ce cauti. Acesta este un ulei facut din amestecul de ulei mineral cu uleiul sintetic(30% ulei sintetic-70% ulei mineral). Isi va pastra proprietatile mai mult, in comparatie cu uleiul petrolier(natural).
Din ultima categorie face parte uleiul full sintetic, care reprezinta urmatoarea generatie in evolutia uleiului de motor, intrucat se doveste a fi cea mai buna varianta pentru motoare. Acesta ofera o protectie mai buna, indiferent de temperatura motorului. Produsul e creat in totalitate in laborator din substante chimice sintetizate, insa un dezavantaj ar putea fi considerat pretul, care poate fi de doua ori mai ridicat decat costul unui ulei mineral.
Formulele pot fi clasificate de catre ACEA ( Asociatia Europeana a fabricantilor de automobile) si exista 4 categorii de performanta. Categoria A reprezinta o caracteristica pentru motoare pe benzina. Categoria B este dedicata motoarelor diesel de atutoturisme. Categoria C este un identificator pentru uleiurile compatibile cu catalizatori. Categoria E este reprezentanta motoarelor diesel pentru masini grele. Cea care te intereseaza este categoria C deoarece aceasta clasifica uleiul de motor.
ACEA C2 este un indice pentru uleiurile stabile ce sunt folosite la motoarele cu catalizator de 3 cai si filtru de particule ce au o vascozitate la temperaturi inalte. Ele cresc capacitatea de functionare a catalizatorului pe 3cai precum si a filtrului de particule.
ACEA C3 sunt uleiurile folosite la motoarele diesel ce sunt echipate cu filtru de particule si cu catalizator pe 3cai precum si la motoarele pe benzina suprasolicitate.
ACEA C4 sunt pentru uleiurile folosite atat pentru motoarele diesel, cat si pentru cele pe benzina echipate cu filtru de particule si catalizator pe 3cai si in care nivelul de SAPS(cenusa sulfat, fosfor si sulf) este mai mic sau egal cu 0,5 HTHS (vascozitatea la temperaturi ridicate) mai mare de 3,5.
Te invitam sa citesti in continuare cateva pareri despre cele mai bune uleiuri de motor in 2 timpi.
Lasa un comentariu
0 Comentariu