Anvelope – Opinii si Recenzii in 2024
Nu prea am putea sa facem o introducere ampla despre anvelope. Sunt parte esentiala din orice vehicul, asta stie toata lumea, prin urmare vom trece din prima la recomandarile pentru anul curent: prima din ele este pentru iarna, Continental WinterContact TS 860 s-a facut remarcata, suportand viteze de pana la 190 kilometri la ora si 730 de kilograme per roata. In plus, profilul lor, cu lamele asezate asimetric, ofera o aderenta buna pe orice suprafata, asigurand si o scurgere eficienta a apei. O a doua recomandare este un pneu de vara: Michelin Primacy 4 205/55 R16 91V are un grad excelent de aderenta pe sosele ude si suporta viteze de pana la 240 de kilometri la ora!
Tabel comparativ
Este un pneu foarte bun pentru iarna, generand un nivel aceptabil de zgomot (72 decibeli), fiind foarte aderent pe ud (calificativul B), dar si destul de rezistent ca sarcina (suporta 730 de kilograme pe roata).
Nu se adreseaza masinilor sport, limita recomandata de viteza fiind de 190 kilometri pe ora (teoretic, limita unui pneu ar trebui sa fie considerabil peste limita autoturismului).
Pentru sezonul rece, dar si pentru toamna sau primavara, anvelopa de aici se comporta destul de bine, fiind comercializata si la un pret relativ acceptabil, mai ales dat fiind brandul de care este produsa.
Aderenta pe ud este excelenta, cu calificativul A pe scara europeana. Genereaza si foarte putin zgomot (68 decibeli), iar limita de viteza este acceptabila pentru marea majoritate a masinilor (240 de kilometri la ora).
Este ceva mai scumpa, data fiind calitatea constructiei sale si performantele pe care le ofera.
Pentru cei care doresc siguranta ridicata, atunci cand conduc, preturile merita platite, iar prin aceasta anvelopa, veti primi unul din cele mai bune produse de pe piata contemporana, pentru sezonul cald.
Este unul din produsele recomandate pentru aproape orice autoturism: are o aderenta foarte buna pe ud (calificativul B, cel mai bun fiind A), iar limita de viteza este de 210 kilometri pe ora, generand 69 de decibeli (destul de siletioase).
Ca orice anvelopa all-season, nu este la fel de eficienta in anotimpul rece, ca una de iarna, si nici in cel cald, ca una de vara.
Pe langa performantele pe care le ofera, cel mai mare motiv pentru care ar trebui sa cumparati asa o anvelopa este faptul ca va scuteste de schimbarea cauciucurilor, atunci cand se trece la un sezon la altul!
Contents
Pareri despre cele mai bune anvelope
Iata-ne la lista de produse, descrise detaliat, dupa cum ne stiti formatul in articolele noastre. Ca de obicei, diversitatea in oferta prezentata este prioritara, noi incercand sa oferim cele mai bune anvelope pentru orice nevoi:
Anvelope iarna:
Continental WinterContact TS 860 205/55R16 91T
Prezentam un model de anvelope de iarna de la firma Continental, care au o latime de 195 milimetri cu un diametru de 15 inch, inaltimea dintre margine si janta fiind de 110 milimetri. Ca indice de sarcina, cifra 97 este corespunzatoare a 730 de kilograme suportate maximum, pe o singura roata, iar ca viteza, este mentionata litera T, ceea ce o face potrivita pentru viteze de cel mult 190 kilometri pe ora.
Aderenta lor pe conditii de ud este ridicata, prin calificativul B (cel mai bun este A), iar in ceea ce priveste influenta asupra consumului, ele se situeaza pe la mijlocul scalei, cu indicativul C.
Nivelul de zgomot generat este de 72 decibeli, ceea ce face din aceste cauciucuri un produs destul de preferat in orice conditii. Per total, este un model de anvelope Continental potrivite autoturismelor de familie si de oras, pentru sezonul rece, indiferent daca vorbim despre zapada, gheata, mazga, noroi sau carosabil ud.
Hankook Winter ICept RS2 W452 195/65R15 91T
Aici, includem un alt tip de anvelope de sezon rece, de la firma Hankook, ele avand o latime de 205 milimetri si un diametru de 16 inch, iar distanta dintre margine si janta este de 120 milimetri. La indicele de sarcina maxima, ele au cifra 91, care inseamna circa 615 kilograme limita pentru o singura roata.
In ceea ce priveste viteza, in cod vedem litera T, adica aceasta anvelopa suporta viteze de cel mult 190 kilometri pe ora. Aderenta lor pe conditii de carosabil umed este medie, cu calificativul C pe eticheta, iar cu referire la influenta asupra consumului, ele se situeaza sub medie, pe eticheta fiind prezenta litera E.
Nivelul de zgomot maxim este acceptabil, la 72 decibeli, ceea ce inseamna ca nu vor fi din cale-afara de zgomotoase (85 decibeli fiind pragul nedorit). Ca sa spunem asa, este un model de buget, potrivit masinilor medii, fara motoare puternice, in timpul sezonului rece.
Anvelope vara:
Michelin Primacy 4 205/55 R16 91V
Trecem pe lista si un model de anvelope de vara de la compania Continental: la capitolul dimensiuni, acest pneu are o latime de 205 milimetri si un diametru de 16 inch, iar distanta de la margine la janta este de 110 milimetri. La sarcina maxima, cifra 91 se traduce in 615 de kilograme ce pot fi sustinute pe roata, iar indicele de viteza V o face indicata pentru masinile relativ rapide, el corespunzand unei limite de 240 kilometri pe ora.
Aderenta anvelopei pe conditii de ud este foarte buna (A), pentru un pneu de vara, iar in ceea ce priveste influenta asupra consumului, acest model se afla la mijlocul scalei, avand calificativul C.
Cu 68 decibeli limita de zgomot generat, este o anvelopa silentioasa, fapt care ii justifica si pretul putin mai ridicat. Putem, prin urmare, sa spunem ca ea ofera anumite performante in sezonul de vara, cu conditia sa nu aveti o masina foarte grea.
Anvelope all season:
Michelin CrossClimate+ 205/55 R1691H
Ne adresam si doritorilor de anvelope all season, cu un model de acest tip, fabricate sub sigla Michelin. Se vinde la bucata, iar ca dimensiuni, are o latime de 205 milimetri cu diametrul de 16 inch, in timp ce distanta dintre margine si janta este de 110 milimetri. Cu indicele de sarcina 91, un pneu poate duce greutatea de 615 de kilograme.
In ceea ce priveste limita maxima de viteza, litera H din cod specifica o valoare de cel mult 210 kilometri pe ora. Aderenta lor pe conditii de ud este destul de buna, dar nu cea mai ridicata, calificativul respectiv fiind B.
In ceea ce priveste zgomotul generat, produsul sta destul de bine, cu maximum 69 decibeli, iar influenta asupra consumului este medie, cu calificativul C pe scara A-G. Acest produs se preteaza mai mult decat acceptabil pentru masinile moderate, conduse cu precautie pe drumuri, fiind o anvelopa auto, ieftina si buna, care o sa va scuteasca de grija schimbarii pneurilor, cand se trece de la un sezon la altul.
Anvelope moto:
Michelin Power RS 120/70ZR17 & 190/55ZR17
Va prezentam si aceste anvelope moto de la Michelin, fiind achizitionate in set, pentru fata si spate. Diametrul jantei este de 17 inch, latimea lor este de 120 milimetri pentru fata si 190 pentru spate, iar grosimea de la janta la margine este de 100 milimetri. Designul lor este fara camera de aer, iar constructia este de tip radial.
Tineti minte ca discutam de anvelope pentru motocicleta, prin urmare specificatiile sunt aparte: indicele de sarcina este 58, corespunzator a 235 de kilograme pe roata, iar cel de viteza este W, care inseamna o limita de 270 de kilometri la ora.
Setul este, asadar, de tip sport premium. Unii cumparatori s-ar putea sa doreasca sa cumpere cele doua cauciucuri separat (fata si spatele), iar, dat fiind faptul ca motocicletele nu se conduc pe timp de iarna, le putem categorisi drept anvelope pentru vara.
Anvelope off road:
Silverstone 35X11.5-16 116L
Am selectat, pentru aceasta lista, si o anvelopa Silverstone speciala pentru vehiculele de tip off-road. Aceasta are o latime de 235 milimetri la un diametru de 16 inch, cu distanta dintre margine si janta la 115 milimetri.
Dupa cum era si de asteptat la un model pentru masinile de teren, vedem un indice de sarcina ridicat, cifra 116 fiind corespunzatoare unei greutati maxime suportate de 1250 kilograme. Limita de viteza, semnalata prin calificativul T, ce o face potrivita pentru cel mult 190 de kilometri pe ora, ceea ce nu este rau, pentru autoturismele off-road.
Aderenta anvelopei pe conditii de ud este destul de buna, prin calificativul B, iar in ceea ce priveste influenta asupra consumului, ea se situeaza pe jumatatea inferioara a scalei, cu indicativul D. Profilul sau este de tip Simex, cu dinti mari, puternic conturati, pentru cele mai denivelate terenuri. Dupa cum era si de asteptat, pretul la care aceasta anvelopa se comercializeaza este destul de ridicat, data fiind rezistenta si calitatea sa.
Anvelope Michelin:
Michelin Energy Saver+ G1 Grnx195/65 R15 91H
Aceasta anvelopa Michelin Energy Saver este foarte potrivita pentru masinile de familie sau oras, cu extra siguranta. Ca dimensiuni, pneul sau are o latime de 195 milimetri si un diametru de 15 inch, cu distanta dintre margine si janta fiind de 120 milimetri.
La aspectul referitor la sacina maxima, vedem cifra 91, adica suporta cel mult 615 kilograme, iar pentru limita de viteza, aceasta este de 210 kilometri pe ora. Aderenta lor pe conditii de ud este printre cele mai bune, de fapt are cel mai inalt calificativ (A), iar cand vine vorba de influenta asupra consumului, si aici produsul sta destul de bine, cu indicativul B.
Nivelul de zgomot generat impresioneaza, de asemenea, cu 69 decibeli, iar toate acestea fac din aceste anvelope un model destul de preferat in orice conditii de vara. Putem spune, asadar, ca aceasta anvelopa se situeaza printre cele de top, la capitolul sezon cald si masini medii.
Anvelope Nokian:
Nokian WR D3 195/65 R15 91T
Destul de convenabila ca pret, aceasta anvelopa face parte din oferta firmei Nokian pentru sezonul rece. Sa incepem, la fel ca la celelalte modele descrise, cu dimensiunile: ea are o latime de 195 milimetri, cu un diametru de 15 inch, inaltimea dintre margine si janta fiind de 110 milimetri.
Ca indice de sarcina, 91 este cifra corespunzatoare pentru greutatea de 615 kilograme suportate pe o singura roata, iar ca viteza, vedem indicele T, adica limita superioara sa fie de cel mult 190 kilometri pe ora.
Aderenta acestei anvelope pe conditii de carosabil umed este medie pentru un pneu de iarna, prin calificativul C, la fel ca si influenta asupra consumului, semnalata tot cu indicativul C. Nivelul de zgomot generat este de 72 decibeli, iar ca sa tragem o concluzie, putem spune ca este o solutie destul de convenabila, atunci cand incepe iarna. Unii cumparatori chiar au spus ca aceste anvelope Nokian se comporta satisfacator si ca pneuri all-season.
Anvelope resapate:
Insa Turbo Dakar 205/70R15 96S
Am inclus si un set de anvelope resapate, pentru cine cauta o solutie mai ieftina pentru masinile off-road. Aceasta se vinde la bucata, are o latime de 205 milimetri si o inaltime de 140 milimetri, diametrul total al sau fiind de 15 inch.
Indicele pentru viteza maxima suportata este S, corespunzator valorii de 180 de kilometri pe ora, iar limita de greutate are indicele 96, adica 710 kilograme pe roata. Dat fiind faptul ca sunt un model off-road, este de la sine inteles ca se vor comporta foarte bine pe conditii vitrege de drum, dar faptul ca sunt resapate le face inferioare unei anvelope noi, direct din fabrica.
Diferenta de cost dintre cele doua ramane factorul pentru care modele precum cel de fata sunt destul de populare, printre posesorii de autoturisme.
Anvelope Continental:
Continental 195 65 R15 91H
Aici includem si un model de anvelopa, de la producatorul Continental, pentru cine doreste sa isi echipeze din prima toata masina, cu o singura comanda. Produsul acesta este pentru vara si are un indice de sarcina de 91, adica fiecare anvelopa suporta pana la 615 kilograme.
Clasa de eficienta de consum este medie, cu calificativul C, insa aderenta pe suprafete umede este A, cea mai inalta din scala respectiva. Nivelul de zgomot generat este de 71 decibeli, destul de silentios, mai ales pentru mediile urbane. Indicele de viteza este acceptabil chiar si pentru circulatul pe autostrada (H, echivalentul a 210 kilometri pe ora).
Ca dimensiuni, au o latime de 195 milimetri, inaltimea de 130 milimetri, iar diametrul lor este de 15 inch. Per total, este un model foarte bun pentru utilizare vara, in zonele excesiv de ploioase.
Ghid de cumparare
Cand alegeti anvelope la preturi bune, si nu ati mai avut experienta cu acest gen de achizitie, s-ar putea sa vi se para destul de dificil sa intelegeti exact ce s-ar potrivi cu masina dumneavoastra.
Informatiile pe care trebuie sa le urmariti sunt prezentate sub un sir de numere si litere (de exemplu, puteti intalni descrieri ca urmatoarele: anvelope iarna 205 55 r16 sau anvelope iarna 195 65 r15), pe partea laterala exterioara a cauciucului – insa cum se citesc acestea, vom explica in textul care urmeaza:
Sezon: mai intai de toate, sa ne raportam la sezon. Este important mai ales sa nu folositi cauciucuri de vara iarna, decat invers. Puteti, de asemenea, sa optati pentru anvelope auto de tipul all-season, care iau ce este mai bun din cele de vara si de iarna, putand fi folosite tot anul.
Daca vedeti un simbol cu un fulg de zapada, este clar: produsul este pentru sezonul rece. In shimb, M+S inseamna “mud and snow” adica atat noroi, cat si zapada. Daca aceste simboluri nu sunt intalnite, atunci va uitati la un set de vara (exemple: anvelope vara 205 55 r16, ori anvelope vara 195 65 r15 in descrierile vanzatorilor).
Totul tine de aderenta si control: produsele de iarna scad sansele de derapare, iar cele de vara permit o sportivitate ridicata. Dupa cum era de asteptat, cauciucurile all-season sunt bune atat vara, cat si iarna, dar nu la fel de bune ca cele specializate.
Teren: pneuri de sosea sau anvelope off-road? M+T inseamna ca setul de anvelope auto pe care l-ati ales se va comporta bine si pe teren denivelat, in afara drumurilor pavate. Daca aveti o masina off-road si frecventati periodic astfel de locuri, va sfatuim sa optati pentru cele cu literele acestea.
Nota: de regula, va puteti da seama si vizual care sunt anvelopele de teren, dupa profilul denivelat, cu multi dinti. Insa, orientativ, ele sunt mai rezistente, au o viteza maxima mai mica, insa o capacitate de incarcare mai mare, decat cele de drum. Sunt si, de regula, mai grele.
Dimensiuni anvelope: sirul de cifre pe care il puteti intalni pe un cauciuc spune multe despre marime. De exemplu, puteti avea urmatorul cod (cunoscut si sub numele de dot anvelope): 225/55 R 17 97 W – aici, 225 se refera la latimea cauciucului, in milimetri, iar 55 se refera la grosimea lui (distanta dintre margine si janta este 55 la suta din latime – ar veni 120 milimetri, aproximativ).
Litera care urmeaza, R, se refera la constructia pneului (radiala, cum este in cele mai multe cazuri la autoturisme, in zilele noastre). Dupa aceea, ajungeti la diametrul in sine, in cazul nostru 17, exprimat in inch (1 inch = 2,54 centimetri).
Daca va uitati in cartea tehnica a masinii dumneavoastra, veti intalni toate dimensiunile recomandate, pentru a va da seama ce marime trebuie sa cautati, cand cumparati un set nou de anvelope, la un pret bun.
Sarcina: Pe exemplul nostru de cod (225/55 R 17 97 W) urmeaza indicele de sarcina, sau incarcatura maxima (numarul 97). Acesta este echivalentul a 730 de kilograme per cauciuc (inmultiti cu patru, pentru toata masina, evident). Sarcina maxima ar trebui sa fie mult mai mare decat greutatea masinii.
Pentru masinile obisnuite si pentru microbuze, indexul de sarcina oscileaza intre 70 si 124, orientativ. Asta este echivalentul a 335, pana la 1600 kilograme, respectiv. Este important sa nu depasiti sarcina maxima, adica greutatea masinii sa nu fie mai mare decat limita celor patru anvelope. In plus, asa cum am specificat si mai sus, modelele off-road sunt, datorita ranforsarii, mai puternica ca sarcina suportata, decat cele de sosea.
Viteza: la exemplul nostru de cod pe o pereche ipotetica de anvelope, la pret bun, intalnim si o litera la final (W). Aceasta se refera la limita maxima de viteza, depasirea ei reprezentand riscuri considerabile de explozie. In cazul exemplului nostru, W este echivalentul a 270 kilometri pe ora, adica este pentru masini sport.
In rest, Q este pentru 160 km/h, S pentru 180, U pentru 200, V pentru 240 si Y pentru 300 km/h. Exista si alte tipuri de indice viteza anvelope, dar noi le-am prezentat doar cele pentru masini obisnuite, de strada. Nota: limita maxima de viteza ar trebui sa fie vizibil peste limita masinii dumneavoastra, din motive de siguranta.
Cand au fost produse: un numar de patru cifre, de genul 1015 sau 1218, va spune saptamana si anul in care au iesit respectivele anvelope. De exemplu, ca sa ne raportam la exemplele noastre, 1015 inseamna a zecea saptamana din anul 2015, iar 1218 inseamna a doisprezecea saptamana din 2018.
Prin acest cod va veti da seama, prin urmare, si cat de vechi sunt anvelopele, aceasta informatie fiind destul de importanta atunci cand estimati si gradul de uzura a unui set cumparat la mana a doua.
Eticheta: pe eticheta anvelopelor apar alte informatii utile. O litera de la A la G o sa va spuna cat de mult va influenta cauciucul consumul de combustibil. A este cel mai bun, iar G cel mai slab, adica consumul cel mai mult. La simbolul cu aderenta pe ud, vedeti tot litere de la A la G, prima insemnand cel mai bun control pe carosabil ud.
Iar mai jos, s-ar putea sa vedeti nivelul de zgomot, exprimat in decibeli. Cu cat acesta este mai jos, cu atat intensitatea va fi mai joasa, dar si cauciucul mai scump. Nota: ce trece de 80 de decibeli s-ar putea sa duca, in timp, la probleme cu auzul.
Brand: cand cautati cea mai buna anvelopa, marca nu ar trebui neglijata. O sa va oferim cateva nume, pe categorii: cele considerate premium sunt Bridgestone, Dunlop, Michelin, Goodyear, Continental, Pirelli si Nokian. Sigur cunoasteti cel putin cateva nume, de aici.
La categoria de mijloc, putem mentiona Kleber, Nexen, Toyo, Firestone, Bf Goodrich, Vredestein, Fulda, General Tire si Hankook. In final, la categoria de buget, mentionam Sailun, Tracmax, Torque, Hifly, GIslaved, Viking, Debica si Riken. Unele din acestea din urma sunt, de fapt, produse sub firmele mai mari, de la categoria de branduri premium.
Astfel, acum sunteti mai bine pregatiti sa cititi codurile si eticheta unui set de anvelope, pentru a sti cat sunt de potrivite masinii dumneavoastra, dar si stilului de condus. Pentru mai multe informatii despre aceste produse, in cazul in care mai sunt lucruri pe care nu le stiti, va invitam sa explorati sectiunea noastra cu raspunsuri la intrebarile cele mai frecvente:
Intrebari frecvente
La ce trebuie sa te uiti cand compari anvelope?
O gama larga de pareri despre cele mai bune anvelope spun ca, atunci cand evaluati un set nou de astfel de produse, conteaza aspectul profilului lor.
De exemplu, canelurile lungi inseamna o eliminare rapida a apei, iar striatiile (lamele de cauciuc) vor imbunatati aderenta, daca sunt in numar mare. Un profil mai plat va fi mai bun atunci cand luati curbele, iar un ciuciuc mai rigid inseamna un control mai bun asupra autoturismului.
In linii mari, va trebui sa luati pas cu pas toate datele de pe codul si eticheta lor, pentru a va da seama care este cea mai potrivita. Uitati-va la ghidul nostru de cumparaturi (mai sus), in care detaliem ce inseamna fiecare cifra si fiecare caracter.
Cat costa, in medie, sa comanzi un set complet de anvelope online?
Raspunsul, la aceasta intrebare, ar trebui oferit pe categorii de produse. Pentru masinile obisnuite, puteti gasi anvelope de la sub 180 RON pana la peste 300 de RON, iar preturile cresc pe masura ce acestea devin mai performante. De la firmele mari, precum Michelin, preturi de peste 400-500 RON per anvelopa sunt frecvente.
Fireste, pentru camioane si alte vehicule mari, valoarea acestora o sa fie mai mare, datorita marimii si capacitatii lor de sarcina – preturile lor pornesc de la 500 si merg pana la circa 4000 de RON, pentru cele de tir de mare tonaj.
In cazul autoturismelor exotice, precum Ferrari, Lamborghini sau Porsche, pneurile se invart de la 1000 de RON la peste 2000 de RON, in functie de modelul de autoturism despre care vorbim.
Sunt bune anvelopele second hand? Cat de sigure sunt?
Este de la sine inteles ca orice produs deja folosit nu se va compara cu unul nou, insa nivelul de risc pe care il reprezinta anvelopele utilizate variaza, depinzand si de stilul in care conduceti.
Daca va place viteza si aveti un stil mai agresiv pe sosea, atunci ar fi bine sa ocoliti piata SH la anvelope, pentru a evita inclusiv sa faceti pana frecvent. Daca, insa, conduceti prudent, nu aveti o masina foarte puternica si aveti experienta suficienta la volan, atunci nu exista prea multe riscuri, in cazul in care luati cauciucuri deja folosite.
Ce spune legea despre cauciucurile de iarna?
Conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului Romaniei, numarul 192/2002, sunteti obligat/a sa utilizati anvelope iarna de indata ce pe carosabil se vede zapada, gheata sau polei. Insa, aceste conditii de mediu nu isi fac aparitia la o anumita data pe calendar – cum sa stiti, in cazul asta, cand trebuie sa va schimbati cauciucurile?
Sunt doua sfaturi pe care vi le putem da in aceasta privinta. Un prim sfat este sa fiti atenti la prognozele meteo: daca aveti de facut un drum prin munti, chiar si primavara ori toamna, atunci ar fi indicat sa va instalati un set de anvelope iarna.
Daca, in schimb, ramaneti in zona dumneavoastra constant, cu masina, atunci sfatul nostru este sa instalati respectivele cauciucuri de indata ce temperaturile coboara sub 7 grade Celsius.
Asadar, fiti cu ochii pe termometre, in timpul toamnei! Un al treilea sfat, daca chiar nu doriti sa duceti grija acestui subiect, este sa recurgeti la utilizarea unui set de anvelope all season. Nota: daca sunteti prins fara cauciucurile corespunzatoare, puteti incasa amenzi intre 1305 si 2900 de RON si sa ramaneti fara certificatul de inmatriculare!
Cum realizez amenajari in gradina din cauciucuri?
Libertatea dumneavoastra in amenajarea gradinii cu anvelope uzate este destul de larga: puteti sa le puneti pe sol, umplandu-le cu pamant, exact ca niste ghivece, ori puteti sa le taiati in jumatate, pentru a le plasa pe sol, ca niste cocoase ce marginesc aleile, de exemplu.
Daca dispuneti de cauciucuri mari, de tractor, atunci vi se mai pot sugera cateva idei, precum utilizarea acestora ca leagane, legandu-le cu lanturi de un suport aflat la inaltime.
Puteti sa puneti si cateva anvelope ieftine, uzate, una peste alta, lipite cu adeziv solid, atarnandu-le de o ramura de copac, pentru a putea fi utilizate ca sac de box (atentie, insa, folositi manusile, ca sa nu va raniti!). Multe alte idei va pot veni, daca aveti inspiratie si suficient timp si spatiu pentru a vi le pune in aplicare.
Anvelope noi versus anvelope resapate
Exista destul de multe discutii cu privire la alegerea anvelopelor resapate, in defavoarea celor noi. Merita, oare, sa economisiti bani astfel? Exploram acest subiect in paragrafele urmatoare, cautand puncte de vedere pro si contra si incercand sa aflam ce sa nu facem cand schimbam pneurile. Insa, mai intai, sa vedem ce inseamna anvelope resapate:
Ce inseamna “resapat”?
In linii mari, o anvelopa resapata reprezinta niste produse refacute dintr-un cauciuc mai vechi, peste care se adauga o banda de rulare noua. Putem sa oferim si comparatia cu adidasii de alergat, carora li s-a adaugat o talpa noua, dupa uzarea celei vechi, dupa multi kilometri.
Dat fiind faptul ca se sare peste mare parte din procesul de fabricare al anvelopei, este de la sine inteles ca produsul final, cauciucul resapat, va fi considerabil mai ieftin decat unul nou.
Da, sunt mai ieftine, insa care sunt dezavantajele?
Pe langa faptul ca economisiti mai multi bani optand pentru un set de anvelope resapate, este greu sa gasim vreun alt avantaj notabil la aceste produse. Dezavantajele, insa, sunt sursa discutiilor la care ne-am referit in introducere.
Sa vorbim putin despre ele: in primul rand, la aceleasi dimensiuni, cauciucurile respective sunt mai grele, fata de cele noi, nu doar din cauza aditiei de material, ci si din cauza prezentei adezivului. In al doilea rand, sa nu va asteptati ca acestea sa contina cauciuc de inalta calitate.
In plus, datorita procesului de resapare, s-ar putea ca acestea sa nu fie la fel de bine echilibrate ca unele noi, ceea ce s-ar traduce in vibratii accentuate, la viteze ridicate, dar si o necesitate pentru mai mult plumb, la echilibrare, atunci cand ne ducem la un service.
Exista si sansele sa aiba loc scapari de aer, mai ales daca le utilizati la viteze mari. Acest lucru este explicat de faptul ca suprafetele aditionale de cauciuc nu sunt perfect etans lipite de substratul pneului.
In plus, si acest substrat, adica structura anvelopei originale, va fi uzata deja, in momentul in care se adauga material pe aceasta. Prin urmare, per total, am putea sa spunem ca nu exista parti bune la aceste produse, din punct de vedere fizic, material. Asadar, exista motive sa le cumparati? Posibil, insa trebuie sa tineti minte cateva lucruri:
Cui i se potrivesc anvelopele resapate?
Haideti sa stabilim cateva lucruri despre profilul soferului care ar putea sa recurga la astfel de produse: in primul rand, experienta si precautia ar trebui sa fie doua elemente care sa caracterizeze persoana respectiva.
Daca preferati vitezele mari si manevrele indraznete, atunci orientati-va catre anvelopele noi. Mai mult decat atat, si masina conteaza, un autoturism puternic fiind vulnerabil, daca piesele cu care ia contact carosabilul nu sunt de calitate.
Am putea spune ca se justifica cumpararea anvelopelor resapate atunci cand doriti sa echipati pentru drum o masina veche, condusa cumpatat pe drumuri de oras. Daca doriti sa o vindeti, de exemplu, fara a investi mult in ea, atunci se justifica sa cheltuiti mai putin pentru toate piesele necesare.
Cateva ultime observatii: anvelopele resapate, proaspat-cumparate, sunt mai bune decat unele uzate, care au fost odinioara noi. In plus, este si puternic recomandat ca, pe sezon rece, sa dispuneti macar de niste anvelope de iarna ieftine pentru vremea respectiva, fie ele si resapate, acestea fiind mult mai sigure decat niste anvelope noi, de vara.
Lasa un comentariu
0 Comentariu