Brandurile ca Bridgestone, Pirelli, Continental, Dunlop, Michelin, Goodyear, Hankook, Yokohama, Firestone sau Barum sunt renumite in intreaga lume pentru calitatea anvelopelor furnizate. Ele sunt ceva mai scumpe fata de cele de care poate nu ai auzit niciodata, dar vor fi mai durabile, mai sigure si mai eficiente.
Cand vine momentul sa schimbi cauciucurile de pe masina e important sa tii cont de o serie de criterii de selectie. Printre acestea, se numara si marca produselor alese. Ea e demna de luat in seama, deoarece iti poate da detalii cu privire la cat de calitativ sunt realizate anumite anvelope, cat sunt de sigure si cum anume se comporta in conditii mai dificile. Brandurile consacrate din industrie nu vor furniza articole prost concepute, ci vor incerca sa faca tot ce tine de ele pentru a-si multumi clientii cu pneuri de top.
Bridgestone
Aceasta companie a aparut in anul 1931, infiintata de catre japonezul Shojiro Ishibashi. Denumirea nu a fost ales la voia intamplarii, ci ea reprezinta traducerea in engleza a numelui fondatorului. Ishibashi inseamna Stone Bridge (Podul de piatra), insa niponului i-a placut mai mult cum suna inversat, mai exact Bridge Stone.
In 1953 Bridgestone era cel mai mare brand producator de anvelope. De-a lungul timpului s-a dezvoltat, cateva evenimente importante fiind: realizarea de cauciucuri radiale pentru camioane si autobuze in 1962, extinderea pe plan international in 1965, cand s-a deschis o noua fabrica in Malaysia sau furnizarea de anvelope pentru Formula 1, in 1976.
Compania aceasta isi desfasoara activitatea intr-un mod responsabil si incearca sa ofere calitate superioara, diversitate si inovatie. In Europa, are sediul Central la Bruxelles, din 1972, cand a inceput si realizarea de jante din aluminiu pentru autoturisme, dar si dezvoltarea unei tehnologii de resapare a pneurilor.
Scopul principal al marcii este acela de a oferi clientilor produse si servicii de calitate, care sa le satisfaca si cele mai exigente cerinte. Cei de la Bridgestone isi inteleg cumparatorii, tin cont de dorintele si nevoile lor, dupa care proiecteaza, dezvolta, fabrica si vand cele mai calitative articole.
Continental
Istoria acestui brand incepe in anul 1871, in Germania, Hanovra, cand societatea pe actiuni Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie incepe sa fabrice articole din cauciuc moale si pneuri solide, pentru trasuri si biciclete. In 1898 se da startul productie de anvelope pneumatice, in 1904 apare primul pneu profilat din lume si in 1905 primul cauciuc antiderapant nituit.
Brandul continua sa se dezvolte si sa scoata pe piata de pneuri fel si fel de produse inovative, iar astazi, vine in sprijinul oamenilor din intreaga lume, cu solutii durabile, confortabile, personalizate, accesibile, care contribuie la mentinerea santatatii si la protejarea mediului.
Recent, in 2017, compania a deschis un nou centru de cercetare-dezvoltare, in Silicon Valley, SUA, pentru a tine pasul cu noile tehnologii si a oferi tot ce este mai bun. Continental este prezent si in tara la noi, avand opt unitati de productie si trei centre de cercetare-dezvoltare in orase precum: Timisoara, Iasi, Sibiu, Arad si Carei.
Dunlop
Fondatorul acestei companii este John Boyd Dunlop, un medic veterinar care a venit cu ideea de a realiza astfel de produse intr-o zi cand isi urmarea fiul cum mergea pe tricicleta. Acesta a observat ca cel mic rula foarte incet si inconfortabil, din cauza drumului plin de pietre, si s-a gandit sa faca ceva pentru a-i fi mai bine. Astfel, a infasurat rotile in folii de cauciuc, pe care le-a lipit si apoi le-a umflat cu o pompa. Acela a fost momentul care a pus bazele primelor anvelope pneumatice.
Mai apoi, Dunlop l-a ajutat pe un sportiv pentru a performa in curse pe doua roti si vazand succesul avut in acest sens (si-a intrecut adversarii din concurs), a brevetat ideea si a fondat si compania Dunlop Pneumatic Tire Co. Ltf.
Marca aceasta a continuat sa se dezvolte, si la inceputul celui de Al Doilea Razboi Mondial avea o gama vasta de produse, in intreaga lume, de la anvelope si frane, pana la mingi de golf, captuseli si tot felul de articole din cauciuc.
Astazi isi face simtita prezenta peste tot in lume, cu produse de calitate, ce sunt capabile sa atinga performante exceptionale.
Pirelli
In 1872, Giovanni Battista Pirelli infiinta in Milano, Italia, compania “GB Pirelli & C.”, cu scopul de a fabrica articole realizate din cauciuc elastic. La ora actuala, acest brand este principalul producator de anvelope high-end si ultra-high-end, segmentul Premium, si furnizor exclusiv pentru cursele de Formula 1.
Pneurile acestei marci sunt proiectate in asa fel incat sa atinga cele mai pretentioase standarde, fiind apreciate pentru siguranta, performanta si aderenta. Acest brand isi concentreaza atentia si spre cercetare-dezvoltare, investind circa 3% din veniturile totale si 7% din cele obtinute din produse de top, pentru acest segment.
Compania are in jur de 30.000 de angajati, 19 fabrici (in 13 tari) si 12.500 puncte de vanzare. E prezenta si in Romania, avand o fabrica la Slatina, care are in jur de 3.500 de angajati.
Michelin
Edouard si Andre Michelin sunt cei care au pus in 1889 bazele companiei Michelin, in Franta. Initial, scopul a fost acela de a realiza cauciucuri pentru biciclete, insa, in 1891 au fost scoase pe piata si anvelopele pneumatice, detasabile, pentru masini.
Compania isi dezvolta afacerea pe baza unor principii care pun accentul pe: clienti, oameni, actionari, mediu si fapte. Misiunea ei este aceea de a contribui la progresul mobilitatii.
In zilele noastre, Michelin este unul dintre cei mai mari producatori de anvelope din lume, furnizand astfel de articole pentru tot ce se poate, de la biciclete si masini, la avioane si navete spatiale.
In Romania, firma aceasta e prezenta din 2001 si are trei unitati de productie: una la Floresti – cauciucuri pentru autoturisme si camioane, si doua la Zalau – una pentru pneuri de camioane si utilaje industriale, si alta pentru cord metalic.
Goodyear
1898 este anul in care in Akron, Ohio ia fiinta compania Goodyear Tire & Rubber, al carei intemeietor a fost Frank Seiberling. Acesta a cumparat o fabrica din banii imprumutati de la cumnatul sau si i-a dat aceasta denumire in semn de respect pentru creatorul procedeului de vulcanizare al cauciucului, Charles Goodyear.
Initial, firma avea doar 13 angajati, iar produsele fabricate si comercializate erau anvelopele de biciclete, placutele de potcoave si cipurile de poker. Inca de pe atunci, telul brandului a fost acela de a deveni numarul unu in lume, ceea ce s-a si intamplat pentru prima data in 1916.
Astazi, Goodyear este o marca premium, cu articole inovatoare, sigure si performante si un partener de incredere pentru producatori precum BMW, Renault, Mercedes-Benz, Fiat si Land Rover.
E una dintre cele mai mari firme de anvelope din lume, fiind prezenta pe 6 continente si avand vanzari anuale ce depasesc 15 miliarde de dolari. In 2018 a fost pe locul 187 pe lista Fortune 500, care reprezinta un top al celor mai mari companii din Statele Unite ale Americii.
Pe langa anvelope pentru autovehicule, acest brand mai are pe piata si pneuri pentru avioane, masini industriale si grele, dar si produse precum: furtunuri, tuburi elastice, talpi de pantofi si piese pentru aparate si instrumente electrice.
Hankook
Prima companie de anvelope din Coreea a fost Hankook, ce a luat fiinta in 1941. Inceputurile au fost destul de dificile, deoarece in acea perioada materia prima pentru a produce era destul de greu de obtinut. Insa, acest lucru nu i-a retinut pe fondatori sa-si continue misiunea si sa ajunga sa scoata pe piata cele mai bune pneuri, construite cu ajutorul unor tehnologii de calitate. Mentalitatea orientata catre industrie si avans tehnologic a facut din cei de la Hankook sa aiba rezultate demne de apreciat.
Daca ar fi sa amintim de cateva evenimente importante, nu putem sa nu aducem in discutie: infiintarea celei mai mari fabrici de productie din lume si a unui centru de dezvoltare si cercetare (1980), inceperea colaborarii cu Volkswagen, care e si in prezent (1991), inceputul colaborarii cu Audi, care se mentine si astazi (2008), intrarea in domeniul motorsportului, fiind sponsor principal al DTM (2011), parteneriat de sponsorizare pentru UEFA Europa League (2012), inceperea colaborarii cu Mercedes (2013), dar si BMW (2016) si sponsorizarea Major League Baseball (2018).
Produsele pe care le are aceasta companie pe piata au la baza un concept tehnologic cunoscut sub denumirea de Kontrol, ceea ce inseamna ca vor oferi performante, siguranta si confort.
La ora actuala, acest brand are 8 fabrici, in tari precum Coreea, China, SUA, Ungaria si Indonezia si isi comercializeaza pneurile in peste 180 de tari. La nivel mondial, ocupa locul sapte ca numar de vanzari si locul cinci ca volum de productie.
Yokohama
13 octombrie 1917 este data infiintarii companiei Yokohama Rubber, cu sediu initial in Yokohama, Japonia. Datorita modului in care s-a dezvoltat, firma a patruns in 1969 si pe piata din Statele Unite. Astazi, e prezenta in peste 120 de tari si are circa 26.000 de angajati in intreaga lume.
Ceea ce si-a propus acest brand inca de la inceput a fost sa ajunga in varful industriei producatoare de cauciucuri. A reusit, deoarece a venit cu o multime de articole inovatoare, de calitate superioara, pentru camioane, autoturisme, autobuze sau utilaje de constructie. Ceea ce iese din fabricile acestei companii e supus unor teste foarte stricte, facute pe piste din Japonia, Thailanda, Suedia, Spania si Statele Unite.
Filozofia de baza a celor de la Yokohama e indreptata spre imbogatirea vietii oamenilor, prin scoaterea pe piata a unor produse beneficie, sigure si prietenoase cu mediul. Referitor la acest ultim aspect, ei au eliminat CFC si triclormetanul si au trecut de la petrolul greu la gazele naturale, pentru a economisi energie si a reduce din emisiile de CO2.
Mai mult decat atat, de curand, au fost lansate in premiera mondiala si anvelope ecologice, cu ulei de portocale, pentru a reduce din cantitatea de petrol utilizata in acest scop.
Firestone
Harvey Firestone a fost cel care a pus in 1900 bazele acestei companii, in Akron, Ohio, Statele Unite ale Americii. Initial, scopul a fost acela de a produce pneuri pentru vagoane si masini pentru transport in comun.
Acest brand a fost un pionier in industria fabricarii in masa a anvelopelor, iar fondatorul a fost prieten cu binecunoscutul Henry Ford, ceea ce a dus la cresterea popularitatii, deoarece automobilele Ford erau echipate cu astfel de cauciucuri.
Un moment important in istoria acestei companii a fost in 1932, cand a iesit pe piata prima anvelopa pneumatica pentru tractoare. Un alt eveniment semnificativ s-a produs si in 1988, cand acest brand a fost preluat de catre cei de la Bridgestone Corporation.
Firestone se mandreste cu faptul ca este singura firma din intreaga lume care a participat la toate cursele Indy Car si timp de 75 de ani a fost cel mai mare furnizor de pneuri din SUA. Totodata, compania isi multumeste clientii prin cauciucuri cu o aderenta foarte buna, cu produse de calitate, inovatoare, si isi realizeaza articolele in asa fel incat sa protejeze cat de mult si mediul inconjurator.
Anvelopele acestui brand pot fi cumparate si din tara la noi. Referitor la istoricul acestei companii pe teritoriul Romaniei, merita sa amintim faptul ca masinile Dacia 1310 ieseau din fabrica cu pneuri Firestone 560. Pentru amatorii care nu le-au mai incercat, amintim ca utilizatorii din Romania sustin ca anvelopele de iarna Firestone sunt mai zgomotoase de felul lor, prin comparatie cu ale altor branduri, insa nici cat un picamer sau o bormasina, de exemplu.
Barum
In 1948, Beta, Rubena si Mitas, producatori de cauciucuri cehi, s-au unit si au fondat Barum, nume compus din initialele celor trei firme. Brandul apartinea in mod oficial lui Jan Antonin Bat’a, care avea expertiza necesara si care a preluat afacerea initala cu anvelope de la fratele sau Thomas, in 1932.
Principalul obiectiv al celor de la Barum a fost acela de a face pneuri durabile, puternice si accesibile, care sa asigure flexibilitate, confort in deplasare si rularea unui numar mare de kilometri. Astazi, compania este una dintre cele mai mari din Europa si are drept slogan “Anvelope bune. Tranzactii bune”.
In 1993, brandul a fost integrat in grupul Continental, continuand sa functioneze si astazi sub conducerea acestuia. Are pe piata produse precum anvelope de vara si de iarna pentru autoturisme, vehicule comerciale, masini sport si vehicule speciale.
Daca iti doresti sa cumperi cauciucuri pentru masina, care sa fie cu adevarat bune, acestia sunt primii producatori spre care trebuie sa iti indrepti atentia. Acum, nu spunem ca nu sunt si altii renumiti, cu articole de calitate, insa, ei sunt recunoscuti pe plan mondial si apreciati pentru ceea ce ofera cand vine vorba de anvelope durabile si sigure.
» Gasesti aici recomandari din anii anteriori
Top 10 producatori de anvelope
Pentru cititorii nostri care doresc sa afle mai mult despre clasamentele producatorilor de anvelope auto, am scris un top al celor mai bune astfel de firme. Ne-am ghidat atat dupa vanzarile anuale, cat si dupa istoricul lor, cand vine vorba de utilizarea lor in curse celebre auto, dar si dupa pretul mediu.
Efectul de brand functioneaza, cu alte cuvinte, daca cumparatorii asociaza un nume de firma cu ideea ce calitate, succesul in vanzari este garantat. La capitolul anvelope, exista destul de multe firme de renume, iar o parte buna din cititorii nostri incearca sa se orienteza dupa reputatia unui brand, cand aleg produse.
Iata un top al celor mai renumite companii producatoare de anvelope, in care sunt incluse si scurte descrieri care vor ajuta cumparatorii care doresc sa afle mai mult despre numele din spatele fiecareia din ele:
Hankook
Provenind din Coreea de Sud, compania Hankook este considerata una din cele mai bune, cand vine vorba de piata din Orientul Indepartat, dar si din Vest. Anvelopele lor echipeaza atat masini mici, cat si camioane, autobuze si masini de sport, iar unele branduri faimoase, precum Mercedes Benz, Audi si BMW, au recurs la utilizarea lor.
Cu o prezenta in peste 180 de tari, putem spune ca vorbim despre o firma globala, iar pe langa anvelope, Hankook se mai ocupa si cu productia de jante, placute de frana si baterii pentru masini si camioane.
Yokohama
Un alt brand din Orient, de data asta din Japonia, este Yokohama, el avand, ca si firme grele precum Mitsubishi, o istorie lunga, datand inca din 1917. Incepand cu 1969, anvelopele lor au patruns si pe piata vestica, iar soferii de curse (cel mai notabil, cei din cupa IMSA GT3 si Super Formula) le lauda produsele pentru aderenta in curbe si eficienta in linie dreapta.
Desi ne sfiim sa oferim superlative absolute in articlele noastre, exista destul motive sa consideram Yohokama ca fiind cel mai bun brand de cauciucuri din Tara Soarelui Rasare.
Bridgestone
Un nume destul de familiar pe capotele masinilor de curse, Bridgestone ar parea sa provina din lumea anglofona, insa este de fapt un brand japonez.
Cu aproape 150 de fabrici in 24 de tari in jurul lumii, disutam despre o prezenta globala pentru acest producator, insa preferintele echipelor de curse pentru anvelopele lor reprezinta elementul cheie pentru succesul Bridgestone.
De fapt, dupa multi experti in domeniu, acest nume ar trebui sa fie considerat nr.1 mondial, atat pentru masini mici cat si pentru camioane. Singurul element care ii trage in jos poate fi considerat pretul anvelopelor, care nu le asigura cel mai mare numar de vanzari, dintre toate brandurile.
BFGoodrich
Echipele organizate de compania BF Goodrich au castigat 13 trofee in celebrul raliu Paris-Dakar si 28 in cursa de la Baja Califormia. Multiple alte victorii si participari notabile la raliuri faimoase in jurul lumii decoreaza palmaresul companiei respective.
Acest nume este destul de cautat, prin urmare, iar noi nu ne permitam sa il omitem din lista noastra. Atata doar, ca in 2007 el a fost cumparat de Michelin, despre care veti citi mai jos in lista noastra!
Dunlop
Daca intrebati chiar si persoanele care nu prea au de-a face cu industria auto daca au auzit de Dunlop, exista destule sanse sa primiti un raspuns afirmativ. Numele respectiv este adesea intalnit pe masinile de curse, pe reclamele de la stadioanele de fotbal, sau in spoturile TV.
Cu peste 120 de ani de experienta in domeniu, nu este de mirare ca o mare lista de producatori de masini le utilizeaza anvelopele. Sa mentioman cateva: BMW, Jaguar, Bentley, AMG, Mercedes Benz, Porsche, TVR, Mitsubishi, Honda, Nissan, Hyunday. Mazda si Lexus.
Continental
Acest brand de anvelope provine din Germania. De fapt, anvelopele nu sunt decat o parte mica din produsele cu care se ocupa Continental, firma fabricand si sisteme electronice auto, frane si elemente de siguranta auto.
Cauciucurile lor imbina, asadar, tehnici de manufacturare ce le optimizeaza pentru siguranta, economie de combustibil, dar si performanta.
Goodyear
Cu o paleta enorma de anvelope de toate marimile si pentru toate buzunare, Goodyear raspunde unui segment larg de piata, atat utilizatorilor amatori, cat si celor profesionisti, in vederea competitiilor de performanta.
Provenind din Statele Unite, unde a fost fondata in 1898, Goodyear echipeaza cu cauciucuri aproape orice: nu doar autoturisme si camioane, ci si motociclete, utilaje industriale pentru sarcini grele, chiar si biciclete.
Mai mult, brandul este utilizat si pentru trenurile de rulare ale avioanelor. Daca acest lucru nu este garantia calitatii, atunci nu stim ce altceva ar fi!
Cooper
Daca tot discutam despre firmele Americane ce produc anvelope, Cooper s-ar putea sa fie un nume ceva mai putin cunoscut decat cele care il flancheaza in acest top, mai jos sau mai sus.
Elementele care ne-au facut sa il includem aici tin de implicarea in Formula 1, dar si in alte campioante pe ambele parti ale Atlanticului. In plus, pneurile pentru piata publica se fac remarcate si prin echilibrul dintre pret si calitate si prin paleta mare de produse disponibile pentru public.
Pirelli
Cu siguranta ca ati auzit de numele acesta, ba chiar este si evident din ce tara provine. Fondata in Milano in 1972, s-ar putea ca Pirelli sa fie cea mai celebra companie din lista. Ajunge sa mentionam meritele sale pentru numeroase echipe de Formula 1, ca sa va convingem de calitatea produselor fabricate sub aceasta sigla.
Singurul dezavantaj care previne firma italiana sa ia locul 1 este absenta anvelopelor de camion din paleta sa de produse… in afara de asta, nu putem spune decat ca o sa va fie cam imposibil sa dati peste un producator mai dedicat calitatii si performantei!
Michelin
Aceasta companie frantuzeasca a pornit facand pneuri de bicicleta, iar la cateva decenii dupa fondarea sa, in 1889, a devenit una din cele mai de succes companii de pneuri auto din lume.
Astazi, ocupa numarul 1 mondial in ceea ce priveste numarul de anvelope produse anual. Circa 20 % din piata respectiva este reprezentata de anvelopele Michelin, iar prezenta brandului in lume poate fi vazuta in 170 de tari.
Mai putem mentiona si ca, sub numele respectiv, activeaza si o serie de companii care se ocupa cu servicii de ghiduri de calatorie, restaurate, hoteluri si atlase rutiere.
Mai dorim sa mentionam si o bucata inedita de informatie: sub acest nume a fost produsa si cea mai mare anvelopa din lume, intrata in cartea recordurilor, cu circa 3,5 metri in diametru si o capacitate de sarcina de 100 de tone! Costa peste 40 de mii de dolari si a fost creata pentru imensele basculante din industria miniera.
» Ascunde recomandarile anterioare
Lasa un comentariu
0 Comentariu