Chiar daca esti un sofer atent si ai grija de masina ta, in timp pot sa apara unele probleme si sunt situatii in care trebuie sa mergi urgent la un service auto pentru a remedia problemele aparute, iar sistemul de franare este foarte important, de el depinzand in mod direct siguranta ta si a celorlalti participanti la trafic.
Este de preferat sa nu se intample niciodata situatia in care pedala de frana se duce la podea, dar daca simti acest lucru este bine sa faci cateva verificari pentru a nu ajunge sa ai o experienta neplacuta in trafic. In mod normal, atunci cand apesi frana, aceasta trebuie sa-ti opuna o anumita rezistenta, iar cand simti pedala de frana moale poate fi o problema la sistemul de franare.
Dar sa vedem care pot fi cauzele cele mai frecvente ce conduc la fenomenul de pedala frana moale:
Contents
Scurgere la sistemul de franare
Sistemul de franare prezinta conducte prin care trece lichidul de frana. Sunt mai multe motive din cauza carora acestea se degradeaza: rugina, umiditarea ridicata, conditiile de trafic etc. Acestea corodeaza conductele si pot sa apara mici fisuri sau perforatii prin care se pierde lichidul de frana.
Datorita scaderii nivelului lichidului de frana are loc si o scadere a presiunii hidraulice, motiv pentru care pedala de frana se duce la podea. In acest caz verifici atent conductele si daca observi ca sunt corodate si pierd lichid, este bine sa le inlocuiesti cat mai repede.
Nivelul scazut al lichidului de frana
Daca esti in trafic si vezi ca pedala de frana este moale, cel mai usor este sa verifici nivelul de lichid de frana. De obicei se afla sub capota si indepartezi mansonul cilindrului, pentru a verifica daca este in regula.
In caz ca este scazut, completeaza lichidul de frana si apoi mergi cat mai repede la un service auto pentru a verifica sistemul de franare.
Aer prezent in sistemul de franare
Este una dintre cele mai frecvente situatii in care pedala de frana se duce la podea. Sistemul de franare se foloseste de presiunea hidraulica pentru a putea opri la timp masina, asa ca daca intra aer in sistem, se perturbeaza fluxul. Cel mai simplu este sa faci aerisire frane cu ABS sau fara, rezolvand cu usurinta problemele.
Etriere defecte
Etrierele sunt parte componenta a ansamblului de franare, avand rolul de a conduce energia ce actioneaza placutele de franare pe disc. Fiind componente metalice, la fel ca si conductele, se pot uza in timp din cauza coroziunii si reducandu-se presiunea hidraulica pedala de frana se duce la podea.
Sabotii de frana nu sunt ajustati
Este o alta cauza care poate conduce la apartitia fenomenului de pedala de frana moale. In timp, acestia se uzeaza si trebuie ajustati, iar folosirea frecventa a franei de mana poate fi de un real folos in acest caz.
Verifica periodic placutele de frana
Placutele de frana sunt foarte importante pentru buna functionare a sistemului de franare asa ca trebuie verificate periodic pentru a vedea gradul de uzura si inlocuite la timp.
Verificare pompa de frana
Pot sa apara si unele simptome pompa frana defecta si cele mai frecvente sunt:
- Dupa folosire pedala de frana nu mai revine in pozitia initiala;
- Pedala frana tare;
- La relanti, cand ridici piciorul de pe pedala de frana, turatia motorului scade.
Poti sa verifici simplu daca este o problema la conductori ce duc la o pierdere a lichidului de frana sau sunt simptome pompa servodirectie defecta, caz in care te vei prezenta la un service auto in cel mai scurt timp.
Ce poti sa faci daca ai constatat ca ai pedala de frana moale?
- Apasa pedala de frana de mai multe ori – o cauza este scaderea presiunii hidraulice si daca esti in trafic, prin apasarea repetata, vei creste presiunea si vei putea opri in siguranta;
- Verifica daca exista scurgeri – in caz ca sunt fisurate anumite portiuni sau prezinta pori, lichidul de franare se va scurge si il vei putea observa cu usurinta in spatele rotilor, acesta fiind si la pompa vacuum defecta simptome;
- Aerisirea franelor – asa cum am aratat mai sus, poate fi de ajutor pentru buna functionare a sistemului de franare. Trebuie sa ai mare grija atunci cand faci aerisirea pentru a nu baga aer in loc sa il scoti. Sunt service-uri specializate care au pompa de vacuum pentru a face o aerisire de calitate;
- Completare a lichidului de frana – daca este necesar sa completezi cu lichid de frana ai grija sa folosesti acelasi tip pe care il ai deja in instalatie, nu poti sa pui orice. In general, pe capacul de la cilindru, unde torni lichidul de frana, sunt trecute datele necesare. La 2 – 3 ani este bine sa schimbi lichidul de frana, chiar daca nu ai avut probleme.
Este bine sa acorzi o importanta maxima sistemului de franare si, daca apar probleme, sa te prezinti de urgenta la un service auto, deoarece poti sa ai un accident cu urmari grave.
Blocarea unei roti in timpul mersului poate fi determinata de una dintre defectiunile: griparea rulmentilor, probleme cu etrierele, scaderea presiunii etc., si este un moment foarte neplacut, care, de asemenea, poate provoca un accident grav.
Din fericire producatorii de masini acorda tot mai multa importanta sistemelor de franare si, in caz ca apare vreo problema, acestea sunt semnalate imediat in bord. Astfel, este bine sa respecti indicatoarele si in caz ca esti avertizat sa mergi la service pentru a remedia la timp problemele aparute.
Orice problema aparuta la sistemul de franare, chiar daca este doar o mica fisura prin care se scurge lichidul de frana, poate sa provoace in timp accidente. Pentru a nu iti pune viata in pericol, trateaza situatia cu multa seriozitate si nu mai astepta, mergi cat mai repede sa remediezi problemele aparute.
Lasa un comentariu
0 Comentariu